ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ چقدر است؟

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۲۱
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در طول سال های اخیر بحث تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور از آن دست مباحثی است که بسیار به وسیله متقاضیان و داوطلبان مورد بحث قرار می گیرد. در واقع، موضوع میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ چقدر است؟ و نحوه محاسبه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور از جمله مواردی است که می تواند اثر زیادی بر روی رتبه داوطلبان و همین طور نتیجه آزمون آن ها داشته باشد.

اما هنوز هم علی الخصوص با تغییرات ایجاد شده در کنکور ابهاماتی در رابطه با تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور به وجود آمده است. در این نوشته در رابطه با میزان و نحوه تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور با شما صحبت می کنیم. پس ما را همراهی بفرمایید تا هر آن چه را که در رابطه با تاثیر سوابق تحصیلی باید بدانید را از طریق این نوشته متوجه شوید. همچنین در خصوص اطلاعیه های جدید در سال 1403 می توانید با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد)  تماس حاصل فرمایید. در ادامه همراه ما باشید.

میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳

میتوان اینگونه بیان کرد که در حدود 85 درصد از رشته های دانشگاهی بر اساس سوابق تحصیلی و بر پایه معول می باشد. بنابراین تاثیر سوابق تحصیلی تقریبا برای انتخاب رشته صد در صد می باشد. ما در ادامه به تاثیر معدل و سوابق تحصیلی برای داوطلبین نظام قدیم و جدید می پردازیم. تنها شرط استفداه از سوابق تحصیلی این می باشد که حداقل در یک امتحان نهایی شرکت کرده و تاریخ دریافت دیپلم یا پیش دانشگاهی آن ها از محدوده مشخص شده خارج نشده باشد. در ادامه به شرح تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ چقدر است؟ می پردازیم. همراه ما باشید.

💢 تاثیر سوابق تحصیلی برای داوطلبان نظام قدیم

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ برای افرادی که قبل از نظام آموزشی جدید، مدرک تحصیلی خود را گرفته اند، 40 درصد می باشد. افرادی که دارای مدرک نظام قدیم در یکی از رشته های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی می باشندو دارای معدل بالا هستند می توانند از 40 درصد سهیمه خود بهره مند شودند.

💢 تاثیر سوابق تحصیلی برای داوطلبان نظام جدید

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ برای افرادی که فارغ التحصیل نطام آموزشی جدید می باشند نیز همانند افراد نظام آموزشی قدیم، 40 درصد است. این سهمیه 40 درصدی برای تمامی رشته های لوم تجربی، ریاضی و فنی، علوم انسانی، هنر و زبان خارجی اعمال خواهد شد.

توجه فرمایید برای داوطلبین نظام جدید معدل امتحان نهایی آن ها حساب می شود و برای داوطلبین نظام قدیم، امتحانات سوم دبیرستان آن ها لحاظ خواهد شد و افرادی که قبل از سال 84 مدرک دیپلم خود را گرفته باشمد این تاثیر سوابف تحصیلی لحاظ نخواهد شد.

بنر کال تو اکشن

💢 تاثیر سوابق تحصیلی برای دیپلم های غیر مرتبط

اگر داوطلب قصد داشته باشد در رشته ای غیر مرتبط با دیپلم خود، در آزمون سراسری شرکت نمایند، به عنوان مثال دیپلم تجربی داشته و قصد شرکت در آزمون ریاضی را داشته باشد، شری معدل برای او اعمال شده ولی نسبت کمتری نسبت به دیپلم های مرتبط خواهد داشت. در واقع اینگونه می توان بیان کرد که تاثیر سوابق تحصیلی برای دیپلم های غیر مرتبط تنها بر روی دروس مشترک دو رشته یعنی همان دروس عمومی می باشد.

💢 تاثیر سوابق تحصیلی برای داوطلبان رشته های فنی حرفه ای

شاید شما هم جزء داوطلبان رشته های فنی حرفه ای و به دنبال اطلاع از این موضوع باشید که خب در این میان تکلیف داوطلبان گروه فنی حرفه ای چه می شود؟

آیا میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور شامل حال این افراد و داوطلبان نمی شود؟ آیا تأثیر سوابق تحصیلی فقط برای داوطلبان رشته های نظری است؟

اگر می خواهید پاسخ تمام این سوالات در رابطه با این که آیا تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1403 چقدر است و آیا شامل حالتان می شود یا خیر و در صورت مثبت بودن جواب نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور رشته های فنی حرفه ای چگونه است با مشاوران ایران تحصیل با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد)  تماس  حاصل فرمایید.

میزان تاثیر سوابق تحصیلی
📍 برای اطلاع از کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی بر روی لینک کلیک کنید.

نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری 1403

برای اینکه با نحوه تاثیر سوابق تحصیلی بهتر آشنا شوید بهتر است در ادامه با فرمول محاسبه تاثیر سوابق تحصیلی همراه ما باشید.

توجه فرمایید هنوز به طور کامل تاثیر معدل در سال 1403 کاملا مشخص نشده است اما تاثر 40 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سراسری به شرح زیر است:

فرمول تاثیر سوابق تحصیلی 
دروس عمومی با ضریب 26
دروس تخصصی با ضریب 14

که مجموع دروس عمومی و تخصصی 40 درصد می باشد. توجه فرمایید بر اساس آخرین اطلاعیه های آموزش و پرورش میانگین معدل امتحانات نهایی چیزی حدود 12.5 تا 14.5 در رشته ریاضی، 11.5 تا 13.5 در تجربی و 8.5 تا 11.5 در رشته انسانی می باشد پس اگر دارای معدل 14 به بالا باشید می توانید از برخی از رقبای خود پیشی بگیرید.

برای اطلاع از اینکه هر ترم دانشگاه چند ماه است؟ روی لینک کلیک کنید.

ترمیم معدل کنکور سراسری 1403 

اکنون که با میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ آشنا شدید و پاسخ پرسش تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ چقدر است؟ را دانستید و متوجه می شوید که معدل چقدر می تواند برای داوطلبین کنکور مهم باشد و افرادی که دارای معدل پایین هستند چقدر این تاثیر ناراحت کننده و ناامید کننده می باشد. اما چند سالی است که وزارت آموزش و پرورش امکان ترمیم معدل برای داوطلبان کنکور فراهم کرده است که افراد می تواند در هر سال چند درس نهایی خود را مجدد امتحان داده و شانس ترمیم معدل و افزایش معدل را داشته باشند. پس از اعلام نتایج ترمیم معدل، نمره ای که بالاتر می باشد در نظر گرفته شده و افراد از این طریق می توانند معدل خود را افزایش و در کنکور سراسری شانس بهتری داشته باشند.

جدول تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳

همان طور که بیان شد افراد می توانند با معدل سهمی  از آزمون سراسری را داشته باشند. اما سوال این است که بضریب تاثیر معدل بر کنکور سراسری چند باید باشد. بر اساس آخرین اطلاعیه ها در خصوص آزمون سراسری سال 1403 ضریب تاثیر معدل بر کنکور سراسری به شرح زیر است؟

نحوه محاسبه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور
🔵 سال درصد تاثیر در پایه تحصیلی 
🔵 1403 40 درصد برای معدل پایه دوازدهم
🔵 1403 50 درصد برای معدل پایه دوازدهم
🔵 1404 60 درصد برای پایه های یازدهم و دوازدهم

جدول تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور

📍 برای اطلاع از آموزش تصویری دریافت کد سوابق تحصیلی بر روی لینک کلیک کنید.

سال سومی ها به فکر بالا بردن معدل خود باشید

اگر شما هم جزء دانش آموزان سال سوم دبیرستان هستید و از قضا نگران نمره ها و معدل امتحانات پایان ترم خود هستید باید راهی اساسی برای این مشکل پیدا کنید.

راهی که به وسیله آن بتوانید با خیالی و با تمام توان جلو بروید و بهترین نمره ها و معدل را در میان دوستان و همکلاسی های خود کسب کنید.

راه حل این مشکل چیست؟ مسلم است که کمک گرفتن از مشاوری خبره در زمینه تحصیلی و کنکور می تواند بهترین راهکار و ایده برای شما باشد.

مشاور تحصیلی که بتواند با شناخت کامل اوضاع درسی شما بهترین روش ها را برای افزایش معدل و بهتر درس خواندن به شما پیشنهاد دهد.

مشاوران ایران تحصیل با داشتن تجربه ای بالا در زمینه تحصیلی و انجام دقیق ترین برنامه ریزی مطالعاتی در خدمت شما عزیزان هستند و راهکاری جالب و کاربردی را به شما پیشنهاد می کنند.

کال تو اکشن تماس

چگونه نمرات کتبی دیپلمم را بالا ببرم و معدلم را افزایش دهم؟

بسیاری از داوطلبان شامل از تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور۱۴۰۳ چقدر است؟ مطلع نبوده و  متأسفانه مؤفق به کسب معدل خوبی در سال سوم دوران متوسطه خود نشده اند و همین موضوع موجب ناراحتی آن ها شده است.

زیرا در صورت داشتن معدلی بالا می توانستند انتظار کسب رتبه ای بهتر را داشته باشند. خب حال چه می توان کرد؟

چگونه می توان معدل خود را بالا برد؟ در اینجا از طرف مسئولین امر راه حلی پیشنهاد شده که از قضا می تواند بسیار کارساز باشد.

شرکت در طرح ترمیم معدل می تواند شما را از این وضعیت نجات دهد و نگرانی هایتان را دور کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در  رابطه با طرح ترمیم معدل برای داوطلبان کنکور و همچنین کد سوابق دیپلم می توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

📍 برای اطلاع از ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه نمرات کتبی دیپلمم را بالا ببرم

اخبار پیرامون تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ چقدر است؟

🔊نحوه محاسبه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1403 اعلام شد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبانی که سال دوازدهم هستند باید در آزمون خردادماه سوابق تحصیلی خود را ایجاد کنند، اگر درسی سابقه تحصیلی نداشته باشد نمره‌اش صفر محسوب و با نمره داوطلب جمع می‌شود و تراز منهای ۲۰۰۰ را برای داوطلب به همراه دارد.

🔊 میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور در 4 سال آینده

طبق آخرین اخبار منتشر شده، طی 4 سال آینده تاثیر 60 درصدی معدل در کنکور سراسری را شاهد خواهیم بود. به صورتی که برای کنکور 1403 تاثیر 40 درصدی سوابق تحصیلی پایه دوازدهم، کنکور 1403 تاثیر 50 درصدی پایه دوازدهم، کنکور 1404 سوابق تحصیلی پایه های یازدهم و دوازدهم و تاثیر 60 درصدی نمرات پایه های دهم تا دوازدهم برای کنکور 1405 به بعد در نظر گرفته خواهد شد.

خلاصه مطلب

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامعی در خصوص تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ چقدر است؟ را بیان کنیم. اگر قصد شرکت در آزمون سراسری را دارید و نیاز به اطلاعاتی در خصوص تاثیر سوابق تحصیلی را دارید این مقاله را با دقت مطالعه نمایید. پس از مطالعه اگر نیاز به راهنمایی و مشورت در خصوص نحوه محاسبه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور داشتید می توانید با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد)  تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید و یا در زیر همین مقاله کامنت بگذارید تا در اولین فرصت پاسخ شما عزیزان داده شود.

📥 برای دانلود و مطالعه پی دی اف مقاله کلیک کنید.📥

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ چقدر است؟ 

درباره میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور باید عرض کنیم که این موضوع با توجه به سال دریافت مدرک دیپلم فرد و همین طور نظام آموزشی وی متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

تاثیر سوابق تحصیلی شامل داوطلبان نظام جدید هم می شود؟ 

بله. صدرصد. برای اطلاعات بیشتر در این رابطه و همین طور نحوه تاثیر سوابق تحصیلی با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید.

نحوه محاسبه تاثیر سوابق تحصیلی چگونه است؟ 

در مورد نحوه محاسبه تاثیر سوابق تحصیلی در طول مقاله شرح داده شده است. همچنین می توانید از کمک مشاورانی خبره در این زمینه بهره بگیرید.

نظرات

21 دیدگاه دربارهٔ «تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ چقدر است؟»

  1. Avatar photo ... گفت:

    سلام ببخشید من دیپلم نظام قدیم تجربی دارم و الان برای کنکور ۴۰۲انسانی ثبت نام کردم و موقع ثبت نام عنوان دیپلممو دیپلم تجربی زدم یعنی سوابق تجربیمو وارد کردم ولی خرداد ماه تمام امتحانات  نهایی انسانی رو واسه گرفتن دیپلم  انسانی نظام جدید شرکت کردم میخواستم بدونم الان این تاثیر این نمرات انسانی برای کنکور امسال چجوری برام لحاظ میشه آیا خودم باید کاری کنم یا نه یا خودشون برام درستش میکنن و سوابق انسانی رو برام میزنن؟
    یا الان باید توی کارتم ویرایش کنم عنوان دیپلممو بزنم انسانی و بعدا که نمرات اومد خودشون وارد میشن؟
    اگر عنوان دیپلمم همچنان تجربی بمونه بازم تاثیر نمرات انسانی برام گذاشته میشه یا نه؟!
    میشه لطفا راهنماییم کنید

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام دوست عزیز
      برای بررسی دقیق تر وضعیت تون با مشاورین مجموعه تماس بگیرید

  2. Avatar photo کرمی گفت:

    سلام ببخشید من دیپلم نظام قدیم تجربی دارم و الان برای کنکور ۴۰۲انسانی ثبت نام کردم و موقع ثبت نام نمره دیپلم تجربیمو یعنی سوابق تجربیمو وارد کردم ولی خرداد ماه تمام امتحانات نهایی انسانی رو واسه گرفتن دیپلم انسانی نظام جدید شرکت کردم میخواستم بدونم الان این نمرات چجوری برام لحاظ میشه آیا خودم باید کاری کنم یا نه یا خودشون برام درستش میکنن و سوابق انسانی رو برام میزنن؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر شرایط شما باید تحت برسی مشاور قرار بگیرد برای د ریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بفرمایید

  3. Avatar photo زهر۱ گفت:

    سلام.من دیپلم ۸۸نظام قدیم ریاضی فیزیک داشتم و تابستان۴۰۱ دیپلم نظام جدید تجربی گرفتم.برا ثبت نام کنکور تجربی از سایت my medue کد ۱۹رقمی سوابق تحصیلی دریافت کردم که اصلا مشخص نبودبرا کدوم دیپلمم بود ونمراتی نیومد که من تایید کنم.حالا چه روشی هست ک بدونم کد سوابق مال کدوم دیپلمم هست؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای بررسی دقیق تر وضعیت تون با مشاورین مجموعه تماس بگیرید

  4. Avatar photo زهرل گفت:

    سلام.من دیپلم ۸۸نظام قدیم ریاضی فیزیک داشتم و تابستان۴۰۱ دیپلم نظام جدید تجربی گرفتم.برا ثبت نام کنکور تجربی از سایت my medue کد ۱۹رقمی سوابق تحصیلی دریافت کردم که اصلا مشخص نبودبرا کدوم دیپلمم بود ونمراتی نیومد که من تایید کنم.حالا چه روشی هست ک بدونم کد سوابق مال کدوم دیپلمم هست؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای بررسی دقیق تر وضعیت تون با مشاورین مجموعه تماس بگیرید

      1. Avatar photo نگین گفت:

        سلام . من فوق دیپلم نرم افزار کامپیوتر دارم میخوام کارشناسی بخونم . معدل کاردانیم 17.80 هست ایا میتونم کارشناسی تو همدان دانشگاه زینب کبرای بخونم .
        اسفند 1400 کاردانی رو گرفتم الان میخوام کارشناسی شرکت کنم
        کاردانی رو ملایر روزانه خوندم . میخوام کارشناسی همدان روزانه بخونم
        میتونم ؟

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر
          بله این امکان را دارید باید کنکور بدید شما

  5. Avatar photo یک کنکوری گفت:

    سلام ببخشید میخواستم درمورد یه موضوع ازتون راهنمایی بخوام من یکی ازدوستام تجربی هستش برای کنکور انسانی ثبت نام کرده و قصدش هم دیپلم مجدد بوده اما اشتباها خود مدرسه براش ایجاد سابقه زده و امتحانات نهایی انسانی رو داره شرکت میکنه اما نه به عنوان دیپلم مجدد، الان میتونه چیکار کنه که براش تاثیر داشته باشه توکنکور و بی هدف نباشه؟!

    1. Avatar photo مشاور جوادی گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      نمرات از طریق آموزش و پرورش به سنجش اعلام میشود و نیازی نیست شما کاری انجام دهید.

  6. Avatar photo تارا گفت:

    سلام یکی میگفت تاثیر سوابق تحصیلی میخواد یشه بالای 60% خب اینجوری دیگه کنکورو بر دارن دیگه
    هرکی مدرسه بره بعدشم میره دانشگاه

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      باید صبر کرد تا اطلاعیه های رسمی بیاد

  7. Avatar photo یاسینی گفت:

    سلام خسته نباشید. تاثیر سوابق از بهمن به خرداد هم تغییر کرده؟ من بهمن کنکور دادم الانم میخوام بدم. یعنی فرق داره؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام لحاظ میشه براتون

  8. Avatar photo محمد اسماعیلی. گفت:

    سلام وقت بخیر تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۲ چقدر است؟ و میخوام بدونم نحوه این 40 درصد به چه صورتی مصاحبه می شود و آیا برای بچه های فنی هم در نظر گرفته میشه یا فقط برای رشته های نظری هستش؟

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      این 40 درصد سوابق مربوط به رشته های نظری است

  9. Avatar photo داود. گفت:

    سلام تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۲ چقدر است؟ و آیا برای همه رشته ها برابر هستش؟

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام 40 درصد سابقه تحصییلی تاثیرگذار است

    2. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام 40 درصد سوابق تحصیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    کد سوابق تحصیلی از طریق سامانه دانش آموزی کشور به نشانی my.medu.ir در دسترس کاربران است. در سال های گذشته داوطلبان باید جهت مشاهده کد سوابق تحصیلی به سامانه dipcode.medu.ir یا سایت sahat.medu.ir مراجعه می‌کردند. اما در حال حاضر داوطلبان...
  • ثبت نام مجدد کنکور سراسری

    ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳ + جاماندگان sanjesh.org

    ثبت نام مجدد کنکور سراسری آغاز شد. جاماندگان کنکور که در بازه زمانی اولیه اختصاص داده شده برای ثبت نام کنکور به هر دلیلی موفق به نام‌نویسی نشده‌اند، می‌توانند در مهلت ثبت نام مجدد کنکور سراسری نسبت به تکمیل فرم...
  • ثبت نام کنکور سراسری

    ثبت نام کنکور سراسری 1403 آغاز شد + ورود سایت اصلی sanjesh.org

    ثبت نام کنکور سراسری 1403 طبق اعلامیه جدید سازمان سنجش برای نوبت دوم از 7 فرودین 1403 آغاز و تا 12 فروردین ادامه خواهد داشت. داوطلبین باید در زمان مقرر وارد سایت ثبت نام کنکور سراسری سازمان سنجش به نشانی...
تماس با مشاور