ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

بارگذاری مدارک در سامانه هم آوا

بارگذاری مدارک در سامانه هم آوا 
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بارگذاری مدارک در سامانه هم آوا برای آن دسته از داوطلبانی که اسامی آن ها در لیست اعلام شده از سوی سنجش قرار دارد، الزامی شد. بر این اساس تمامی افرادی که در یکی از مقاطع کاردانی یا کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی پذیرفته شده‌اند، بایستی در زمان های مقرر شده نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدام نمایند.

در ادامه با ارائه راهنمای گام به گام بارگذاری مدارک در سامانه هم آوا بیشتر به این موضوع می‌پردازیم. اما در صورت مواجهه با هر گونه مشکل یا سوالی می توانید با کارشناسان ایران تحصیل در تماس باشید.

زمان بارگذاری مدارک در سامانه هم آوا

دانشگاه جامع علمی کاربردی هر ساله دانشجویان بسیاری از طریق بدون کنکور در مقاطع کاردانی و کارشناسی می پذیرد. متقاضیان این دانشگاه همزمان با انتشار دفترچه بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی، ضمن مطالعه شرایط لازم می توانند رشته( های) مورد نظر خود را در انتخاب نموده و در صورت پذیرش، در یکی از نیمسال های اول و دوم برای ثبت نام اقدام نمایند.

گفتنی است که ثبت نام این دانشگاه به دو صورت حضوری و غیر حضوری ( اینترنتی ) از طریق نام کاربری و رمز عبور هم آوا می‌باشد. بنابراین، پس از اینکه نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد، دانشجویان موظفند تا ابتدا به صورت اینترنتی و سپس حضوری، ثبت نام نهایی خود را تکمیل و مدارک لازم را ارائه دهند.

در مرحله اینترنتی، بارگذاری مدارک در سامانه هم آوا علمی کاربردی صورت میگیرد. در هم آوا که سامانه مرجع دانشگاه علمی کاربردی نامیده می شود، بسیاری از امور دانشجویی از جمله ثبت نام، انتخاب واحد، حذف و اضافه، دریافت کارنامه، اعتراض و کلیه فرآیندهای مرتبط قابل در آن قابل انجام است. در ادامه با نحوه ورود و کاربا این سامانه جهت ثبت نام بیشتر اشنا خواهیم شد.

جهت اطلاع از لیست رشته های کارشناسی ارشد علمی کاربردی بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید

در صورت عدم امکان بارگذاری مدارک در سامانه هم آوا چه کنیم؟

همانطور که گفته شد، پذیرفته شدگان نهایی دانشگاه علمی کاربردی، بایستی پیش از مراجعه مرکز آموزشی، مدارک خود را بارگذاری و فرم را تکمیل نمایند. توجه داشته باشید که چنانچه بارگذاری در سامانه هم آوا به هر دلیلی امکانپذیر نبود، می بایست اصل مدارک را به کارشناس آموزش تحویل دهید.

البته در هر صورت، مدارک باید تا پایان ترم اول بارگذاری شوند. در غیر این صورت، تا آخرین جلسه کلاس ها، پیغامی مبنی بر نقص مدارک تحصیلی نمایش داده می شود. قابل ذکر است که اگر این بارگذاری تا مهلت تعیین شده انجام نگیرد، کارت ورود به جلسه برای دانشجو صادر نمی گردد و از شرکت در امتحانات محروم خواهید شد. همچنین امکان ورود به سامانه هم آوا مشاهده نمرات امکان پذیر نمی‌باشد.

راهنمای گام به گام بارگذاری مدارک در سامانه هم آوا

نحوه بارگذاری مدارک مورد در سایت هم آوا برای دانشجویان جدید الورود راحت می باشد و تنها کافی است که ابتدا آدرس اینترنتی edu.uast.ac.ir را در موتور جستجوگر خود وارد کنید. سپس متناسب با مقطعی که در آن پذیرفته شده اید، لینک ” ثبت نام پذیرفته شدگان کاردانی یا کارشناسی ” را انتخاب نمایید.

بعد از این کلیک به صفحه ” ثبت نام پذیرفته شدگان جدیدالورود وارد می شوید. در این مرحله بایستی نام کاربری ( کد ملی) و رمز عبور ( شماره شناسنامه) را ثبت کرده تا به سامانه و وارد شوید.

دقت کنید که بعد از ورود به سامانه، نام و نام خانوادگی شما در بالای صفحه سمت چپ به نمایش در می آید. از پس برای بارگذاری مدارک در سامانه هم آوا می توانید برای تكمیل اطالاعات فردي، آپلود عكس، کپي کارت ملي، کپي تمامي صفحات شناسنامه، کارت پایان خدمت و معافیت، گواهي موقت/دانشنامه، کاربرگ 103 ،کاربرگ 101 ،کاربرگ 218 و کاربرگ 104 اقدام کنید. نحوه بارگذاری هر کدام از این موارد را به ترتیب توضیح می دهیم.

به منظور دریافت جدول شهریه دانشگاه علمی کاربردی کاردانی و کارشناسی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

تکمیل فرم اطلاعات فردی

در این فرم، تکمیل باید همه اطلاعات فردی از قبیل اطلاعات شناسنامه و سوابق تحصیلی خواسته شده در سامانه را با مدارک اصلی خود مطابقت دهید. سپس در فیلدهایی که امکان ویرایش دارند را تکمیل کرده و روی دکمه ” ثبت فرم” کلیک نمایید.

توجه 1: قسمتی از اطلعات غیر قابل ویرایش هیتند، چرا که قبلا در سایت سازمان سنجش توسط داوطلب درج شده اند و دیگر نیازی به وارد کردن مجدد آن ها نیست.

توجه 2: اگر در فرم تکمیل اطلعات فردی با مواردی اشتباه برخوردید، می توانید در هنگام ثبت نام حضوری، مراتب را به مرکز آموزشی اطلاع دهید. از آنجا که در صورت عدم تصحیح موارد موجود، عواقب و مسئولیت متوجه شخص قبول شده می باشد، توصیه می شود که حتما برای بررسی اقدام نمایید.

توجه 3: چنانچه در مواردی همچون معدل کل، نوع مدرک تحصیلی، یا سهمیه قبولی پذیرفته شدگان مغایرتی وجود داشته باشد، بایستی کاربرگ 104 را که مربوط به تعهد برای پذیرفته شدگانه دارای مغایرت است، بارگذاری و تکمیل نمایید.

بارگذاری عکس

یکی از موارد ضروری در بارگذاری مدارک در سامانه هم آوا ، دانلود عکس فرد می باشد. این عکس بایستی دارای وضوح و کیفیت کافی بوده و ترجیحا جدیدترین عکس باشد.

برای بارگذاری این مورد، می بایست گزینه ” آپلود عکس ” را انتخاب نموده و بر روی ” دکمه افزودن ” کلیک نمایید. توجه داشته باشید که باید پشت و روی عکس هر دو بارگذاری شود. سایز عکس حداکثر 300*400 و حجم آن حداکثر 300 کیلوبایت با فرمت JPG می باشد.

برای دریافت راهنمای سامانه نقل و انتقال دانشگاه علمی کاربردی  بر روی لینک کلیک نمایید.

کپی کارت ملی و شناسانامه

دانشجو باید در این قسمت با کلیک بر روی گزینه ” کپی کارت ملی ” و انتخاب ” دکمه افزودن”، پشت و روی کارت ملی خود را در این سامانه بارگذاری کند. حدکثر سایز این تصویر 300*400 و حداکثر حجم آن 300 کیلوبایت با فرمت JPG می باشد. توجه داشته باشید که جهت بارگذاری تصویر پشت کارت ملی، کلید دکمه افزودن را مجددا فشار دهید.

این روند را برای بارگذاری کل صفحات شناسنامه هم انجام دهید. البته ذکر این نکته ضروری است که همه صفحات باید بارگذاری شود و همان سایز و حجم قبلی رعایت گرد.

توجه : در هنگام بارگذاری مدارک در سامانه هم آوا ، بارگذاری یکی از مدارک کارت ملی و کپی شناسنامه کفایت می کند. البته هر کدام را که در این مرحله بارگذاری نکرد اید، بایستی الزاما تا پایان سال تحصیلی از طریق همین سایت ارائه گردد.

کارت پایان خدمت

برای بارگذاری کارت خدمت یا معافیت، انتخاب ” دکمه افزودن” ضروری است و بایستی عکس پشت و روی آن ارسال شود. حجم و اندازه تصویر بر اساس استاندارهای قبلی است و روند یکسانی دارد. در مورد بارگذاری پشت کارت نیز بایستی دکمه افزودن کلیک شود.

برای مطالعه نکات بیشتر در رابطه با ادامه تحصیل با مدرک علمی کاربردی کلیک کنید.

گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه

این قسمت برای بارگذاری دیپلم اعم از نظام جدید و قدیم در نظر گرفته شده است. برای این گام نیز رعایت همان توصیه های فوق الذکر ضروری است.

توجه: چنانچه گواهینامه پایان تحصیلات متوسطه برای فرد پذیرفته شده صادر نشده باشد، لازم است که کاربرگ 102 را که مربوط به تایید معدل دانش آموزانی است که گواهینامه پایان تحصیلات ندارند را تکمیل نمایند. همچنین، نیازی به بارگذاری گواهینامه پیش دانشگاهی نیست.

تعریفی از کاربرگ های ذکر شده در سامانه هم آوا

کاربرگ  101 ( سهمیه شاغل): اگر جزء پذیرفته شدگان سهمیه شاغل هستید، دکمه ” لطفا قبل از آپلود فایل اینجا را دانلود نمایید” را کلیک و آن را از  طریق گزینه ” کاربرگ 101 ” تکمیل و سپس گزینه ” افزودن” را بزنید. اگر این فرم قبلا در هنگام ثبت نام اینترنتی سازمان سنجش تکمیل شده باشد، دیگر نیازی به  پر کردن مجدد آن نیست و تنها فرم کامل شده را بارگذاری نمایید.

 

کاربرگ102: همانطور که در بالا ذکر شد، برای افرادی است که گواهینامه پایان دوره متوسطه خود را دریافت نکرده اند. البته اگر این فرم قبلا در زمان ثبت نام در سازمان سنجش تکمیل شده باشد، تنها باید کامل شده آن را بارگذاری نمود.

 

کاربرگ 218: در این فرم دانشجو موظف است که تمامی ضوابط آموزشی ذکر شده در آن را مطالعه و با کلیک بر روی گزینه ” تایید”، اطلاع و رعایت همه ضوابط و مقررات آموزشی درج شده در فرم را اعلام کند.

 

کاربرگ 104 ( تعهد براي پذیرفتهشدگان داراي مغایرت): اگر در هنگام بارگذاری مدارک در سامانه هم آوا و یا تکمیل اطلاعات فردی با مغایرتی مواجه شدید، می توانید ابتدا “لطفا قبل از آپلود فایل اینجا را دانلود نمایید” را کلیک و کاربرگ 104 را دانلود نمایید. سپس با تکمیل آن را بارگذاری کنید.

برای آشنایی با شرایط ورود به دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

نکات پایانی در خصوص بارگذاری مدارک

اگر پس از تایید اطلاعات توسط مرکز آموزشی مغایرتی مشاهده شود، لیست مغایرت های ثبت شده در قسمت ” مغایرت ” کاربرگ 104 قابل مشاهده است.

دانشجویان عزیز باید توجه داشته باشند که پس از اتمام ثبت نام اینترنتی و بارگذاری مدارک در سامانه هم آوا ، در مهلت های تعیین شده  با به همراه داشتن اصل تمامی مدارک بارگذاری شده در این سامانه، برای تمیل مرال ثبت نام خود به مرکز آموزشی مراجعه نمایند.

وقتی که که اطلاعات بررسی و از سوی مرکز اطلاعات تایید گردید، در صورت رد شدن اطلاعات، رنگ آن با قرمز، و در حال تایید به رنگ سبز و در مواقع اعمال اصلاح، نارنجی خواهد شد.

خلاصه مقاله بارگذاری مدارک در سامانه هم آوا

در این مقاله با ارائه راهنمای گام به گام بارگذاری مدارک در سامانه هم آوا به نکات مهم در این زمینه پرداختیم و تذکرات اصلی را برای اطلاع بیشتر قید کردیم.

چنانچه شما نیز در دانشگاه علمی کاربردی و یا هر کدام از دانشگاه های کشور پذیرفته شده اید، می توانید برای کسب آگاهی از همه شرایط و ضوابط حاکم برای ارائه مدارک و مراحل ثبت نام با کارشناسان ایرا تحصیل تماس بگیرید.

همچنین با از طریق شماره های قید شده در جدول زیر و یا ارتباط آنلاین، هم سوالات خود را از ساعت 8 صبح الی 12 در مه روزهای هفته از همکاران ما مطرح فرمایید.

5/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای بارگذاری مدارک در سامانه هم آوا باید از چه از طریقی عمل کرد؟

دانشجویان پذیرفته شده دانشگاه علمی کاربردی می توانند به روش ذکر شده در این مقاله عمل نمایند.

آیا ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی تنها به صورت اینترنتی می باشد؟

خیر. افراد پذیرفته شده جهت تکمیل ثبت نام نهایی به دو صورت حضوری و اینترنتی اقدام می کنند.

چه زمانی باید برای ثبت نام جدیدالورودها در دانشگاه علمی کاربردی اقدام نمود؟

مهلت تعیین شده برای یمسال اول و دوم متفاوت است. برای اطلاع از زمان دقیق می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید.

آیا برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی به بارگذاری مدرک پیش دانشگاهی نیاز است؟

خیر. از بارگذاری مدرک پیش دانشگاهی خودداری کنید. 

نظرات

9 دیدگاه دربارهٔ «بارگذاری مدارک در سامانه هم آوا»

  1. Avatar photo میثم گفت:

    خواستم مدارک بارگذاری کنم ولی ایمیل تایید نمیشه .چندتا ایمیل زدم باز هم نشد

    1. Avatar photo rahdar گفت:

      سلام وقت بخیر.
      در نوبت دیگری امتحان کنید چون ممکن است مشکل از سامانه باشد.

  2. Avatar photo زینب گفت:

    سلام برای گرفتن مدرک ازطریق سایت چکارکنم یامدرکم توسایت دانشگاه هست

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت بخیر باید به دانشگاه مراجعه کنید برای اطلاعات بیشتر با مرکز تماس یگیرید

  3. Avatar photo هاله گفت:

    سلام
    در بارگذاری مدارک هم آوا (کاربرگ تعهد پذیرفته شدگان دارای مغایرت) رو اشتباهی پر کردم در حالی که مغایرتی نبود ولی بعد پاک کردم
    اگر ثبت شده باشه مشکلی برام پیش میاد؟
    باید به مرکز پیام بدم که مغایرتی نداشتم؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام
      در صورتی که ثبت نام دانشگاه شما ثبت شده باشد میتوانید به واحد آموزشی دانشگاه خود به صورت حضوری مراجعه کنید و مشکل مغایرت رو حل کنید

      1. Avatar photo احمد گفت:

        سلام مدارکو در سامانه هم اوا ی عکسو اشتباه گذاشتم چطور میشه درست کرد¿
        میشه درست کرد¿

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر
          باید حضوری به دانشگاه مراجعه داشته باشید

  4. Avatar photo moshaverarshad گفت:

    بارگذاری مدارک چگونه است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • فراخوان ثبت نام مدرس دانشگاه علمی کاربردی

    جذب مدرس دانشگاه علمی کاربردی 1403 + ورود jam.uast.ac.ir

    این روزها بسیاری از افراد به دنبال استخدام در دانشگاه علمی کاربردی هستند تا بتوانند در این دانشگاه تدریس کنند. توجه داشته باشید برای این که بتوانید جذب دانشگاه علمی کاربردی شوید و به تدریس بپردازید، باید منتظر فراخوان جذب...
  • رشته های دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور

    رشته های دانشگاه علمی کاربردی مهر 1403 + واحد دانشگاهی

    لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی دوبار در سال اعلام می‌گردد. معمولا رشته‌ها به چهار گروه صنعت، مدیریت، کشاورزی و هنر و فرهنگ دسته‌بندی می‌شود و پس از تایید وزارت علوم کشور اعلام می‌شوند؛ بنابراین شما قبل از انتخاب رشته...
  • ثبت درخواست مهمان شدن دانشگاه علمی کاربردی

    ثبت نام مهمانی علمی کاربردی 1403 + زمان، شرایط و مراحل

    ثبت درخواست مهمان شدن دانشگاه علمی کاربردی از طریق سامانه جامع این دانشگاه امکان پذیر است.  بسیاری از افراد به دلایل مختلف همچون ازدواج، فوت پدر یا مادر و غیره تصمیم میگیرند محل زندگی خود را تغییر دهند که این...
  • سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی

    سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی + ورود edu.uast.ac.ir

    سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی با هدف سهولت امر دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی طراحی شده است که دانشجویان زیادی به خصوص دانشجویان جدید الورود هنگام کار با این سامانه دچار مشکلات زیادی می‌شوند. از آنجا این سامانه جایگزین...
تماس با مشاور