ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

اعتراض به آزمون وکالت ۱۴۰۳ + {نحوه ثبت درخواست} | ایران تحصیل

اعتراض-به-آزمون-وکالت1
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برخی از داوطلبانی ممکن است نتیجه موجود در کارنامه را مغایر با عملکرد خود در آزمون بدانند. به همین دلیل این امکان برای آنان به وجود آمده است تا بتوانند اعتراض به آزمون وکالت 1403 را به ثبت برسانند. نحوه ثبت اعتراض به نتایج آزمون وکالت در شرایطی صورت امکان پذیر است که سازمان سنجش و آموزش کشور تعیین نموده باشد و مطابق با شرایط و ضوابط این آزمون باشد. برای ثبت اعتراض خود نیازی به حضور به مرکز خاصی نخواهید داشت و می توانید به صورت آنلاین در سامانه اینترنتی اعتراض خود را به ثبت برسانید. همچنین شما می توانید فرآیند ثبت اعتراض خود را از طریق تماس با شماره 9099075307 به مشاوران ایران تحصیل بسپارید.

 

 

نحوه اعتراض به آزمون وکالت 1403

اعتراض به نتایج هر آزمونی، موضوعی است که همواره پس از برگزاری آزمون های مختلف مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. موارد بسیاری پیش می آید که فرد با آمادگی بسیار بالا در آزمونی شرکت میکند و از عملکرد خود در جلسه آزمون نیز راضی است، اما نتیجه دلخواه خود را نمیگیرد. این افراد برای بررسی دقیق و اطمینان از صحت نتیجه اعلام شده، باید نسبت به اعتراض به نتیجه آزمون اقدام کنند. آزمون وکالت در ایران تحت نظر سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود. این سازمان برای رسیدگی به درخواست های داوطلبان آزمون های مختلف سامانه پاسخگویی اینترنتی به آدرس request.sanjesh.org را راه اندازی کرده است. 

زمان اعتراض به نتایج آزمون وکالت به طور معمول چند روز پس از اعلام نتایج نهایی توسط سایت سازمان سنجش آموزش کشور است. با توجه به عدم اعلام نتایج آزمون وکالت مرکز وکلا دادگستری تا به امروز، زمان ثبت اعتراض نیز به طور دقیق مشخص نمی باشد. در صورت انتشار اخباری مبنی بر اعلام نتایج، این مطلب به روزرسانی خواهد شد.

بنر کال تو اکشن

 

نحوه اعتراض به نتیجه آزمون وکالت

 

 

برای ثبت اعتراض به آزمون وکالت، ابتدا عبارت سامانه پاسخگویی سایت سنجش را موتور جستجوی خود سرچ کنید و یا مستقیما وارد آدرس سایت (request.sanjesh.org) شوید.

پس از ورود به صفحه اصلی این سایت، بر روی عبارت “عضویت در سامانه” کلیک کنید.

پس از ورود بر روی گزینه عضویت، صفحه زیر به شما نمایش داده خواهد شد. در این صفحه اطلاعات هویتی خواسته شده نظیر نام و نام خانوادگی، کد ملی و سایر اطلاعات را وارد کنید و پس از ثبت کد امنیتی، در صورتی که از صحت اطلاعات وارده اطمینان دارید، گزینه تایید را انتخاب کنید. یا تایید این اطلاعات، رمز عبور پنل کاربری شما به شماره تلفن همراه و آدرس پست الکترونیکی که وارد کردید، ارسال خواهد شد. حال می توانید با استفاده از این رمز عبور به پنل خود وارد شده و اعتراض خود را ثبت کنید.

 

عضویت در سامانه پاسخگویی سنجش

 

 

 

 

داوطلبان توجه داشته باشند که درخواست آنان به صورت مستقیم به سازمان سنجش و آموزش کشور ارسال خواهد گردید و داوطلبان به مدت 5 روز مهلت خواهند داشت تا برای ثبت اعتراض خود اقدام نمایند.

 

📣 توجه کنید که این روال در سال های گذشته جاری بوده است و پیشبینی می شود روند ثبت اعتراض آزمون وکالت، در سال جاری نیز به همین منوال باشد اما در صورت تغییر فرآیند و سامانه ثبت اعتراض، این مطلب به روز رسانی می شود.

 

 

ظرفیت پذیرش در آزمون وکالت1403

کد کانون نام کانون ظرفیت پذیرش آزاد ظرفیت پذیرش ایثارگران    جمع کل
1 مرکز شامل استان های تهران، سمنان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان 1050 450 1500
2 آذربایجان شرقی 105 45 150
3 فارس و کهگیلویه و بویراحمد 70 30 100
4 اصفهان 140 60 200
5 آذربایجان غربی 57 25 82
6 مازندران 70 30 100
7 خراسان رضوی، شمالی و جنوبی 105 45 150
8 گیلان 63 27 90
9 قزوین 63 27 90
10 خوزستان 71 31 102
11 کرمانشاه 46 20 66
12 همدان 35 15 50
13 قم 18 8 26
14 کردستان 26 10 36
15 گلستان 28 12 40
16 اردبیل 21 9 30
17 مرکزی (اراک) 14 6 20
18 بوشهر 49 21 70
19 زنجان 42 18 60
20 لرستان 42 18 60
21 کرمان 63 27 90
22 البرز 91 39 130
23 چهارمحال و بختیاری 11 3 14
24 یزد 91 39 130
25 ایلام 28 12 40

نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون وکالت

 

نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون وکالت

 

پذیرفته شدگان لازم است در دو نوبت به صورت اینترنتی و حضوری ثبت نام خود را به انجام برسانند.در مرحله اول ثبت نام اینترنتی به مدت حدودا یک هفته زمان خواهید داشت تا ثبت نام خود را در سامانه مورد نظر به ثبت برسانید. پذیرفته شدگان عزیز توجه داشته باشند که چنانچه در زمانی غیر از زمان تعیین شده برای انجام ثبت نام اقدام نمایید، سامانه بسته خواهد شد و امکان انجام آن وجود نخواهد داشت. توصیه ما به کلیه کارآموزان عزیز این است که ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول ننمایید زیرا ممکن است دچار مشکلی شوید و به همین دلیل نتوانید ثبت نام خود را به انجام برسانید

داوطلبانی که اعتراض به آزمون وکالت ۱۴۰۳ آنان مورد توافق قرار گرفته است، حال باید برای انجام ثبت نام اینترنتی اقدام نمایید. مدارک زیر باید به صورت فایل اسکن شده و به صورت فایل jpj باشد. کلیه مدارک زیر برای انجام ثبت نام ضروری می باشد و همچنین لازم به ذکر است که فایل های مورد نظر باید در حجم و اندازه مشخص بارگذاری شوند. مهلت ثبت نام اینترنتی به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد به همین دلیل نهایت دقت را برای بارگذاری مدارک موجود داشته باشید. حتما دقت داشته باشید که اصل مدارک فوق باید بارگذاری شوند.

نوع مدرک حجم فایل jpg
اسکن تمام صفحات شناسنامه حداقل  ٥٠KB    
حداکثر ١٠٠٠KB
اسکن کارت ملی(پشت و رو) حداقل  ٥٠KB   
حداکثر ١٠٠٠KB
اسکن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم حداقل  ٥٠KB   
حداکثر ١٠٠٠KB
اسکن دانشنامه حداقل  ٥٠KB   
حداکثر ١٠٠٠KB
اسکن کارنامه سازمان سنجش حداقل  ٥٠KB    
حداکثر ١٠٠٠KB
اسکن گواهی ایثارگری مخصوص ایثارگران حداقل  ٥٠KB    
حداکثر ١٠٠٠KB
اسکن پروانه کارآموزی (مخصوص کارآموزان کانون مرکز که مجدداً در آزمون شرکت کرده اند) حداقل  ٥٠KB    
حداکثر ١٠٠٠KB

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام حضوری آزمون وکالت

فرم ثبت نام اینترنتی باید تکمیل شود و حتما فرم مورد نظر را تکمیل نمایید. پس از تکمیل فرم مربوطه پرینت آن را حتما به همراه داشته باشید.

  • فتوکپی برابر اصل مدارک به هنگام ثبت نام حضوری به همراه کپی آن به هنگام ثبت نام حضوری امکان پذیر است.  انجام کپی برابر اصل مدارک توسط ثبت اسناد صورت می پذیرد.
  • کپی مدارک فوق باید در برگه A4 باشند.
  • 12 قطعه عکس پرسنلی رنگی به صورت تمام رخ و با پس زمینه روشن با سایز 3*4 که مربوط به سال جاری داوطلب باشد .
    • عکس خانم ها باید با حجاب کامل باشد. همچین عکس آقایان باید با کت و شلوار باشد.
  • کپی برابر اصل تمام صفحات شناسنامه داوطلب که یک سری می باشد الزامی خواهد بود.
  • کپی کارت ملی باید برابر اصل باشد به صورت پشت و رو و تنها یک نسخه از آن کافی خواهد بود.
  • ارائه کپی برابر اصل از دانشنامه تنها یک نسخه از آن کافی می باشد.

 

برای اطلاع از زمان ثبت نام آزمون وکالت، کلیک کنید.

تذکر : آن دسته از داوطلبانی که مدرک کارشناسی آنان ناپیوسته می باشد، به هنگام ثبت نام حضوری باید مدرک کاردانی حقوق را ارائه نمایند.

  • پذیرفته شدگان پسر باید به هنگام ثبت نام حضوری کارت پایان خدمت و یا معافی دائم خود را ارائه نمایید. ارائه کارت هوشمند و یا رسیدی از آن الزامی می باشد. این کارت را باید از دفاتر خدمات پلیس +10 دریافت نمایید.
  • پرینت کارنامه از سایت سازمان سنجش
  • داوطلبانی که دارای سهمیه ایثارگران می باشند، حتما باید مدارک خود را به کانون مربوطه ارائه نمایند. همچنین آن دسته از دhوطلبانی که در جبهه حضور داشته اند، باید مدارک خود را ارائه نمایند.
  • آن دسته از داوطلبانی که مجددا در آزمون شرکت نموده اند، لازم است تصویر پروانه کارآموزی خود را ارائه نمایند.
  • ظرفیت شهرهای حوزه کانون مرکز و نحوه انتخاب شهر محل اشتغال پس از اعلام سازمان مربوطه در کانال تلگرامی به قبول شدگان اعلام می گردد.
  • برای انجام احراز هویت، حتما مدارک هویتی خود را به همراه داشته باشند.
  • در صورتی که ثبت نام اینترنتی را به موقع انجام دهید، یک پیام کوتاه برای شما ارسال خواهد شد.
  • در صورتی که برای انجام ثبت نام، یه موقع اقدام ننمایید، به منزله انصراف تلقی خواهد شد و حق اعتراض به آزمون وکالت را نخواهید داشت.

 

کال تو اکشن تماس

برای اطلاع از شرایط شرکت در آزمون وکالت، با ما همراه باشید.

 

اخبار پیرامون اعتراض به آزمون وکالت

 

«آیا مصاحبه علمی برای داوطلبان آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه حذف شد؟!»

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در گفتگو با خبرگزاری مهر، در خصوص اخبار منتشر شده از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر حذف مصاحبه علمی از آزمون فوق العاده مرکز وکلا، گفت: به موجب ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه، مصوب 17 فروردین ماه سال 1379 تشکیل شده، تصویب و ابلاغ آیین نامه اجرایی قانون ذکر شده، بر عهده رئیس قوه قضاییه می باشد، در نتیجه از تاسیس مرکز تا نحوه اداره آن و افزون بر آن، نحوه برگزاری آزمون، پذیرش متقاضیان و رسیدگی به تخلفات همگی بر اساس آئین نامه اجرایی مصوب رئیس قوه قضائیه است.

 

 

«کارت پایان خدمت برای ثبت نام در آزمون وکالت نیاز نیست!»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، اسماعیل حسن ایجی در خصوص شرایط ثبت نام متقاضیانی که مشغول خدمت مقدس سربازی هستند خبر داد: جهت ثبت نام در آزمون کانون وکلا، دارا بودن کارت پایان خدمت و یا معافیت از خدمت سربازی، اجباری نیست و این دسته از داوطلبان که در خدمت سربازی به سر می برند می توانند چنانچه در حال انجام امور خدمت و یا معافیت خود هستند، کار های خود را انجام داده و در عین حال در ازمون وکالت نیز شرکت کنند.

او افزود: ارائه کارت پایان خدمت مقدس سربازی و یا معافیت از خدمت، در زمان صدور پروانه کارآموزی نیاز است. در نتیجه مشکلی در خصوص ثبت نام آزمون وکالت برای این دسته از داوطلبان پیش نخواهد آمد. سخنگوی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در مورد جزئیات بیشتر در مورد آزمون ملی وکالت ادامه داد: امسال بر اساس روند سال‌های گذشته سوالات در ۶ بخش حقوق مدنی، آئین دادرسی مدنی، آئین دادرسی کیفری، حقوق تجارت، حقوق جزا و سوالات فقهی و ثبتی طرح می‌شود.

 

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با اعتراض به آزمون ارائه نماییم. در صورتی که به دنبال کسب اطلاعات بیشتری در رابطه با نحوه ثبت اعتراض به آزمون وکالت می باشید، می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید. همچنین علاوه بر کسب اطلاعات می توانید ثبت اعتراض خود را به مشاوران آزمون وکالت ما بسپارید. مشاوران ما همه روزه، حتی ایام تعطیل، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان خواهند بود. کافی با شماره های مندرج در وب سایت تماس حاصل نمایید تا خدمات لازم را به شما عزیزان ارائه نمایند.

برای دانلود پی دی اف مطالب کامل این صفحه، کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای اعتراض به آزمون وکالت ۱۴۰۳ به کدام اداره باید مراجعه نماییم؟

ثبت اعتراض کلیه داوطلبان به صورت اینترنتی و در سامانه پاسخگویی اینترنتی سنجش امکان پذیر است. 

نحوه ثبت اعتراض به نتایج آزمون وکالت چگونه است؟

برای دریافت راهنمای ثبت نام به صورت تصویری می توانید مطلب بالا را مطالعه کنید.

مهلت اعتراض به نتایج آزمون وکالت تا چه زمانی است؟

داوطلبان تا حداکثر 5 روز پس از اعلام نتایج آزمون وکالت می توانند نسبت به ثبت اعتراض خود، اقدام کنند.

نظرات

8 دیدگاه دربارهٔ «اعتراض به آزمون وکالت ۱۴۰۳ + {نحوه ثبت درخواست} | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo امیرمحمد محمدی گفت:

    سلام وقت بخیر

    نتایج اعتراض به آزمون وکالت کی اعلام میشه ؟

    در کجا یا در کدام سایت مشاهده نتیجه امکان پذیر است؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      سایت اختبار

  2. Avatar photo امیرمحمد محمدی گفت:

    سلام وقت بخیر

    نتیجه اعتراض به آزمون وکالت ۱۴۰۲ کی اعلام می‌شود؟
    کجا یا در کدام سایت امکان مشاهده نتیجه اعتراض امکان پذیر است ؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام سایت اختبار

  3. Avatar photo هلاکویی گفت:

    سلام و خسته نباشید.
    برای اینکه اعتراض بزنم باید کی اقدام کنم؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      هنوز تاریخی اعلام نشده است .

  4. Avatar photo منادی گفت:

    اعتراض به آزمون وکالت از کی شروع میشه؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      هنوز تاریخ دقیقی مشخص نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم

    ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم 1403 + شرایط آزمون و نکات مهم

    ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم که تا سال گذشته از طریق سامانه azmoon.medu.ir به صورت هماهنگ برگزار می‌گردید، هم اکنون براساس اعلامیه رسمی آموزش و پرورش، آزمون مدارس نمونه دولتی پایه تحصیلی ششم به هفتم از مقطع متوسطه...
  • نتایج طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

    اعلام نتایج طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت 1403 + مشاهده جواب

    در حال حاضر بسیاری از داوطلبان منتظر اعلام نتایج طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت 1403 هستند. جواب طرح وزارت بهداشت کی میاد؟ این سؤال شاید ذهن شما را هم مشغول کرده باشد. بعد از اینکه دانشگاه علوم پزشکی مدارک مشمولان...
  • اعلام نتایج بدون کنکور پیام نور مهر

    اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور پیام نور 1403 + مشاهده sanjesh

    زمان اعلام نتایج بدون کنکور پیام نور 1403 اعلام شد. کلیه افراد می توانند در زمان اعلام نتایج بدون آزمون پیام نور اقدامات لازم را برای مشاهده نتایج دانشگاه پیام نور بدون آزمون انجام دهند. البته در این میان اطلاع...
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش معلولین

    اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش معلولین 1403

    کسانی که در آزمون استخدامی معلولین شرکت کردند باید منتظر نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش معلولین باشند که جواب آن در قالب نتایج اولیه و نهایی منتشر می شود. در آزمون استخدامی از میان داوطلبان شرکت کننده در آزمون...
تماس با مشاور