ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

اعتبار مدرک معادل چقدر است؟ + خارج از کشور

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۶
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۵ آبان ۱۴۰۰
اعتبار مدرک معادل
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

اعتبار مدرک معادل چقدر است؟ این موضوعی است که ما در این مطلب به صورت کلی برسی خواهیم کرد. مدرک معادل از جمله مدارکی است که هم ممکن است در داخل و هم در خارج از کشور کاربرد داشته باشد. اگر در رابطه با اینکه مدرک هم سطح چیست؟ یا کاربرد مدرک معادل چقدر است، سوال دارید و نمی دانید اعتبار مدرک معادل در خارج از کشور چقدر است، در ادامه همراه ما باشید تا به تمامی سوالات شما در خصوص اعتبار مدرک هم سطح پاسخ دهیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اعتبار مدرک معادل در خارج از کشور از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

اعتبار مدرک معادل

اعتبار مدرک هم سطح یا معادل سوال پر تکراری است که در مورد آن پرسیده می شود. در ابتدا باید به شما بگوییم که اعتبار مدرک معادل بالا بوده و این گواهی می تواند کاربردهای متعددی داشته باشد. ما درادامه اعتبار مدرک معادل در خارج از کشور را نیز به همراه اعتبار مدرک هم سطح و کاربرد مدرک معادل بررسی خواهیم کرد.

 

 

کاربرد مدرک معادل

در مورد کاربرد مدرک معادل اگر اطلاعاتی ندارید، در این قسمت همراه ما باشید تا اطلاعات لازم به شما ارائه شود. در واقع برای پاسخ به این سوال که مدرک هم سطح چیست؟ باید به شما بگوییم مدرک هم سطح یا معادل مدرکی است به منظور استخدام و یا فعالیت های متنوع دیگر به جای مدرک دانشگاهی به افراد داده می شود. از آنجایی که امروزه این مدرک کاربردهای بسیاری دارد، ما در ادامه قصد داریم مواردی همچون، اعتبار مدرک معادل در خارج از کشور و یا اعتبار مدرک هم سطح در داخل کشور را بیشتر بررسی کنیم.

 

مدرک هم سطح چیست؟

در پاسخ به این سوال که مدرک هم سطح چیست، باید به شما بگوییم تصور کنید در دانشگاه بیشتر واحدهای خود را گذرانده اید و به دلایلی قصد ادامه تحصیل ندارید. اگرچه هنوز تحصیل شما به صورت کامل تمام نشده است، اما امکان صدور مدرکی برای شما وجود دارد که مدرک هم سطح نامیده می شود. در این مدرک تعداد واحدهای گذرانده شما درج خواهد شد.

پس مدرک معادل، گواهی است که تعداد واحدهای گذرانده شما به همراه نام واحدها را نشان می دهد.

اصلاً چرا مدرک معادل؟

گاهی برای کار ممکن است علاوه بر دانش و تجربه، از شما مدرک نیز خواسته شود. افرادی که تحصیلا خود را به پایان رسانیده اند که در این خصوص مشکلی نخواهند داشت. اما دیگر افراد نیاز به مدرک معادل دارند. مدرک معادل به این افراد و کارفرمایان آن ها نشان می دهد که چه واحدهایی را گذرانیده و در نتیجه چه مقدار و در چه حوزه هایی مهارت دارند.

مزایای مدرک معادل را می توانید در موارد زیر خلاصه کنیم:

  • افزایش بهره‌وری فرد
  • افزایش انسجام و تحرک اجتماعی
  • آسان تر شدن شغل یابی
  • فعالیت در شغل مورد نظر
  • کاهش رکود
  • افزایش رضایت فردی
  • افزایش کارآفرینی
  • افزایش آمار کار

 

 

اعتبار مدرک معادل در خارج از کشور

یکی از کاربردهای مدرک معادل می تواند برای تحصیل در خارج از کشور باشد، اما آیا به نظر شما اعتبار مدرک معادل در خارج از کشور به اندازه کافی هست؟ باید بگوییم این موضوع بستگی به کشوری که شما قصد مهاجرت دارید، خواهد داشت. اگر برای تحصیل نیاز به مدرک معادل دارید، باید از قبل دررابطه با قوانین دانشگاه و قوانین کشور مد نظرتان تحقیق کنید. اگر برای کار قصد مهاجرت دارید نیز وضعیت به همین صورت است و شما می توانید بررسی کنید که آیا اعتبار مدرک معادل در خارج از کشور برای مقصد موردنظرتان کاربرد دارد یا خیر. اگر در رابطه با اعتبار مدرک معادل در خارج از کشور نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می توانید با کارشناسان ما جهت دریافت اطلاعات بیشتر کمک بگیرید.

چه موسسه‌هایی این مدرک را ارائه می‌دهند؟

حالا که از مزیت ها و اعتبار مدرک معادل در خارج و داخل کشور اطلاعات کافی را بدست آوردید، در این قسمت با ما همراه باشید تا به سوال شما مبنی بر اینکه چه موسسه‌هایی این مدرک را ارائه می‌دهند، پاسخ دهیم.

در این رابطه یک سری از موسسات هستند که به صورت تخصصی به ارائه این مدرک می پردازند. اگر در رابطه با این موسسات و نحوه انجام کار آن ها اطلاعات کافی ندارید، می توانید با کارشناسان ما جهت کسب اطلاعات بیشتر کمک بگیرید.

 بیشترین مدرک معادل و یا مدرک هم سطح دانشگاهی را در دست چه کسانی می‌بینیم؟

این مدرک ممکن است برای گروه های متعددی در جامعه صادر شود. اما طبق آمارهای به دست آمده مدرک معادل ممکن است برای قشر و گروه خاص، کاربرد بیشتری داشته باشد. این گروه، شامل افراد شهرداری هستند که مدرک معادل برای آن ها بیشتر از سایرین صادر شده است.

مدرک معادل کارشناسی ارشد

مدرک معادل کارشناسی ارشد مورد تقاضای بسیاری از افراد است. ما در ادامه قصد داریم، اعتبار مدرک معادل کارشناسی ارشد و اینکه چه کاربردی می تواند داشته باشد، بیشتر بررسی کنیم. مدرک معادل کارشناسی ارشد، می تواند جایگاه شغلی و اجتماعی افراد را ارتقا دهد.اگر به هر دلیلی در دانشگاه نتوانسته اید، ادامه تحصیل دهید، با استفاده از این مدرک می توانید از مزایای مدرک کارشناسی ارشد، برخوردار شوید.

به صورت کلی برای دریافت مدرک معادل ارشد نیاز به گذراندن حداقل 28 الی 32 واحد دارید. شرایط اخذ این مدرک نیز بدین صورت است که باید یک سری دوره های آموزشی را گذرانده و این مدرک را بگیرید.

مدرک معادل فوق لیسانس چه تفاوتی با مدرک رسمی فوق لیسانس دارد؟

یکی از اصلی ترین تفاوت ها مربوط به نحوه دریافت مدرک است. برای دریافت مدرک فوق لیسانس رسمی، کلیه داوطلبان باید فارغ التحصیل از دانشگاه باشندو اما در حالتی که مدرک معادل صادر می شود، نیاز به این مراحل نبوده و افراد می توانند از راه های مختلفی اقدام کنند. مورد بعدی مربوط به اعتبار مدرک معادل فوق لیسانس است که مسلماً اعتبار آن از مدرک رسمی کم تر خواهد بود.

 تبدیل مدرک معادل به مدرک رسمی امکان پذیر است؟

علاوه بر اعتبار مدرک معادل، یکی از سوالاتی که بسیار پرسیده می شود در خصوص تبدیل مدرک معادل به مدرک رسمی است. اگرچه اعتبار مدرک معادل می تواند شبیه به مدرک رسمی باشد؛ اما به هیچ عنوان قابل تبدیل به مدرک رسمی نیست.

برای اطلاعات بیشتر درباره شرایط تطبیق واحد دانشگاه سراسری کلیک کنید.

آیا دارندگان مدرک معادل فوق لیسانس شرایط شرکت در آزمون دکتری را دارند؟

حتماً دوست دارید بدانید که اعتبار مدرک معادل فوق لیسانس برای شرکت در آزمون دکتری به چه صورت است. افرادی که واجد شرایط شرکت در آزمون دکتری هستند، باید دارای مدرک رسمی فوق لیسانس باشند.

اما برای شرکت در آزمون دکتری با مدرک معادل، نیاز است تا یک سری نکات را بدانید. اگرمدرک معادل شما مورد تایید وزارت علوم باشد، می توانید در آزمون دکتری شرکت کنید.به علاوه افرادی که توانسته اند در آزمون دارندگان مدرک معادل در سال های  87، 88 و89 شرکت کرده و نمره لازم را کسب نمایند، می توانند در آزمون دکتری شرکت کنند.

به علاوه دارندگان مدرک معادل کارشناسی ارشد که دوره تحصیلی آنان با مجوز شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر شده باشد امکات شرکت در آزمون دکتری را خواهند داشت.

 

اعتبار مدرک معادل در خارج از کشور

 

برای چه کسانی ادامه تحصیل با مدرک معادل فوق لیسانس مقدور نیست؟

ما در موارد فوق شرایط ادامه تحصیل با مدرک معادل فوق لیسانس را بررسی کردیم. حال در این قسمت قصد داریم این موضوع را بررسی کنیم که چه افرادی نمی توانند با مدرک معادل به ادامه تحصیل بپردازند. با توجه به قوانین و شرایط اعلام شده، افرادی که بعد از سال 77 مدرک خود را می گیرند، نمی توانند در آزمون دکتری برای دانشگاه ها شرکت کنند.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با کارنامه سبز کنکور کلیک کنید.

مدارک لازم جهت اخذ مدرک معادل فوق لیسانس چیست؟

اگر نمی دانید که مدارک لازم جهت اخذ مدرک معادل فوق لیسانس چیست، در ادامه همراه ما باشید تا این موضوع را بررسی کنیم. برای اخذ مدرک معادل، باید موارد زیر را فراهم کرده و ارائه دهید:

  •  کپی شناسنامه از تمام صفحات متقاضی
  •  کپی کارت ملی پشت و رو
  • یک قطعه عکس ۳×۴ رنگی زمینه سفید
  •  کپی آخرین مدرک تحصیلی
  •  کارت پایان خدمت مختص آقایان
  •  تکمیل فرم ثبت نام درخواست مدرک اخذ
  •  معرفی رشته تحصیلی و یا پیشه و مهارتی
  • تهیه و ارائه ریز نمرات از دیگر مدارک مورد نیاز جهت اخذ مدرک معادل فوق لیسانس
  • ارائه مدارک، دانش و تخصصی که متقاضی دارد

 

 

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط تطبیق واحد دانشگاه پیام نور کلیک کنید.

مدارک معادل سازی شده چگونه صادر می شوند؟

این مدارک به دو صورت صادر خواهند شد. در حالت اول، فرد مورد ارزیابی قرار گرفته و اگر موفق به حد نصاب های تعیین شده شود، مدرکی برای وی صادر خواهد شد. اگر از موسسه ای بین المللی صادر شود، دارای اعتبار خواهد بود. در حالت دوم، فردی در خارج از کشور یک سری دوره ها را گذرانده و مدارکی را دریافت کرده است. اما کشور دیگر که وی قصد فعالیت یا ادامه تحصیل دارد، برای تایید صحت و اعتبار این مدارک، نیاز به آزمون و سنجش دوباره داوطلب خواهد داشت.

اعتبار مدرک هم سطح (1)

برای مهاجرت مدارک چه رشته هایی نیاز به معادل سازی دارند؟

ما اعتبار مدرک معادل در خارج از کشور را بررسی کردیم، حالا در این قسمت قصد داریم به شما بگوییم که چه رشته هایی برای مهاجرت نیاز به معادل سازی دارند. زیرا افرادی که قصد مهاجرت کرده اند، لازم است از قبل تمامی مدارک را آماده نموده و برای مهاجرت آماده شوند. طبق بررسی های انجام شد، مشخص شده است که به صورت کلی کلیه رشته های تخصصی نیاز به معادل سازی دارند. این رشته ها شامل، پزشکی، فنی و مهندسی و داروسازی می شود.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با قوانین تطبیق واحد وزارت علوم کلیک کنید.

نحوه معادل سازی مدرک تحصیلی

اینکه معادل سازی مدرک به چه صورت انجام شود، بستگی به نوع قوانین کشور مقصد شما دارد. اما به صورت کلی برای معادل سازی لازم است تمامی مدارک تحصیلی خود را ترجمه کرده و برای کشور و دانشگاه و یا سازمان مورد نظر بفرستید. در این خصوص کمک گرفتن از مشاوران نیز می تواند بسیار مفید باشد. به علاوه می توانید از وبسایت WES  نیز در این خصوص کمک بگیرید.

کاربرد مدرک معادل

هزینه معادل سازی مدرک تحصیلی

هزینه های مربوط به معدل سازی مدارک تحصیلی نیز از جمله سوالاتی است مه همواره پرسیده می شود. برای بررسی این موضوع در ادامه همراه ما باشید. در ابتدا باید به شما بگوییم که هزینه ها از یک کشور به کشور دیگر متفاوت است. البته به صورت کلی هزینه معادل سازی مدرک تحصیلی در ایران و همچنین سایر کشورها در اکثر کشورها حدود 200 یورو خواهد بود.

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی این سوال بپردازیم که اعتبار مدرک معادل چقدر است؟  به علاوه ما کاربرد مدرک معادل و اعتبار مدرک هم سطح و همچنین اعتبار مدرک معادل در خارج از کشور را بررسی کردیم. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب، نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص مدرک معادل و یا پاسخ به سوال مدرک هم سطح چیست؟ داشتید با ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اعتبار مدرک هم سطح از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

زیر شاخه های رشته گرافیک

رشته های بدون کنکور دانشگاه هنر تهران

رشته های هنر بدون آزمون دانشگاه آزاد

مشاوره و پشتیبانی کنکور 

مدرک هم سطح چیست؟

 

1.5/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا مدرک معادل جایگزین مناسبی برای مدرک رسمی هست؟

بستگی به استفاده ای که شما از آن می کنید، دارید.

آیا مدرک معادل قابل تبدیل به مدرک رسمی هست؟

خیر این امکان وجود ندارد.

آیا مدرک معادل برای خارج از کشور مورد نیاز است؟

برای برای بسیاری از کشورها جهت تحصیل مورد نیاز است.

آیا مدرک معادل توسط دانشگاه ها صادر می شود؟

خیر این مدرک توسط موسسات صادر خواهد شد.

نظرات

16 دیدگاه دربارهٔ «اعتبار مدرک معادل چقدر است؟ + خارج از کشور»

  1. Avatar photo یاسر گفت:

    سلام خدا قوت
    آیا مدرک فنی حرفه ای را میتوان معادل سازی مدرک دانشگاهی کرد
    دیپلم علوم انسانی دارم و مدرک فنی حرفه‌ای برق میخام برا ارائه به اداره معادل سازی مدرک دانشگاهی کنم لطفاً راهنمایی بفرمایید

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر باید در دانشگاه این رشته رو تحصیل کنید

  2. Avatar photo لاله گفت:

    سلام من دانشجوی دکتری روانشناسی هستم امتحان جامع دادم آزمون زبان نمره دارم دفاع پروپوزال انجام دادم و دو ساله هیچ کاری نکردم من میتونم مدرک معادل دکتری بگیرم (دانشگاه آزاد هستم)

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام دوست عزیز برای بررسی دقیق تر وضعیت تون با مشاورین مجموعه تماس بگیرید

  3. Avatar photo جواددانش گفت:

    باسلام . من سالهاست که نویسنده ی کتابهای کودک وآثارطنزدرمطبوعات هستم . دراین زمینه چگونه مدرک معادلی بدردمن میخورد؟ ضمنامن دیپلم دارم وسالهانیزخبرنگاروطنزنویس بوده ام وهم اکنون بطورپراکنده طنزمینویسم وهمچنین 5 عنوان کتاب کودک چاپ شده دارم که هرکدام به چاپهای سوم وچهارم رسیده است . چه مدرک معادلی برای من کاربرددارد؟ ضمناچندین کتاب روانشناسی نیزدردست تالیف دارم . لطفامراراهنمایی بفرمایید باتشکرفراوان (بابادانش – نامی هست که باآن میتوانیدتعدادی ازکتابهایی راکه برای کودکان نوشته ام درگوگل ببینید)

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز برای مشاوره ی تخصصی در این مورد لطفا با شماره ی مجموعه در تماس باشید.

  4. Avatar photo حسن گفت:

    سلام چطور میتونیم مدرک معادل بگیریم
    آیا مدرک معال میتوان در ازمون استخدامی آموزش پروش شرکت کرد

    1. Avatar photo مشاور ملکی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شرایط شما از جمله سن و سایر اولویت های ازمون استخدامی اموزش و پرورش باید مورد بررسی قرار گیرد.

  5. Avatar photo باران گفت:

    سلام.مدرک معادل کاردانی از دانشگاه دولتی دارم.رشته علوم کامپیوتر.برای ادامه تحصیل میتونم آزمون کاردانی به کارشناسی بدم و یه رشته خوب بخونم؟و یا اینکه میتونم برگردم به همون رشته و دانشگاه و تحصیل مجدد بدم یا نه؟اگه آره مهلت زمانی خاصی داره بازگشت با تحصیل یا نه

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام دوست عزیز وقت تون بخیر
      برای بررسی دقیق تر وضعیت تون لطفا با مشاورین مرکز تماس بگیرید

  6. Avatar photo Kamalian گفت:

    سلام وقت بخیر ایا با مدرک معادل لیسانس که سال ۱۴۰۱ گرفتم می تونم کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنم

    1. Avatar photo مشاور عیسائی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله این امر امکان پذیر میباشد.جهت اطلاع از اقدامات لازم با مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

  7. Avatar photo محمدی گفت:

    سلام و عرض خسته نباشید. بنده مدرک معادل کاردانی (طی چهار ترم) به همراه کارت پایان خدمت دارم. آیا به نظرتون انتخاب رشته کارشناسی ناپیوسته مشکل برمیخورم؟

    1. Avatar photo eshghabadi گفت:

      سلام وقت بخیر
      درصورتی که مدرک معادلتون تاییدیه وزارت علوم رو دارد خیر به مشکل برنمیخورین

  8. Avatar photo رضا گفت:

    سلام عصرتون بخیر من معلم هستم آیا میتونم مدرک معادل بگیرم و به اداره بدم و آیا اعتبار داره ممنونم

    1. Avatar photo isaei گفت:

      سلام وقت بخیر
      جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مدرک تحصیلی و شرایط استخدام بانک ملی

    مدرک تحصیلی و شرایط استخدام بانک ملی در سال 1403

    شرایط استخدام بانک ملی در سال 1403 اعلام شد. کلیه افراد پس از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط شرکت در آزمون استخدامی بانک ملی، از جمله حداقل معدل برای استخدام بانک ملی و یا مدرک تحصیلی لازم برای استخدام...
  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • ثبت نام حوزه علمیه خواهران

    ثبت نام حوزه علمیه خواهران 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    افراد علاقه‌مند در رشته‌های معارف و حوزوی می‌توانند برای ثبت نام حوزه علمیه خواهران در سال جاری اقدام نمایند. حوزه علمیه خواهران برای سه مقطع عمومی (کارشناسی)، عالی (کارشناسی ارشد) و تخصصی (دکتری) دانشجو می‌پذیرد. بنابراین داوطلبان می‌توانند بعد از...
  • منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش

    منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ + بهترین منابع

    قبولی در آزمون استخدامی نیازمند مطالعه دقیق منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش  است. به همین دلیل در این مقاله از سایت ایران تحصیل قصد داریم تا به معرفی بهترین منابع استخدامی آموزش و پرورشو منابع تخصصی آزمون استخدامی بپردازیم....
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)