ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

3 دلیل اصلی ابطال کارت معافیت موارد خاص

ابطال کارت معافیت موارد خاص
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ابطال کارت معافیت موارد خاص، یکی از عمده مشکلات مشمولان خدمتی است که آن را با هزار زحمت به دست آورده‌اند. این دسته از افراد معمولا می‌خواهند به دلایل مختلفی مانند عدم موفقیت در استخدام برخی ادارات، صدور گواهی‌نامه رانندگی و غیره آن را باطل کنند.

حال ممکن است در این میان سوالاتی پیش بیاید که آیا امکان ابطال کارت معافیت موارد خاص وجود دارد؟ در پاسخ باید گفت بله. امکان باطل کردن کارت معافیت سربازی وجود دارد. در حال حاضر ابطال کارت معافیت موارد خاص یکی از تسهیلات نظام وظیفه برای افراد مختلف است که در صورت نیاز می‌توانند از آن استفاده کنند و به خدمت سربازی بروند. برای این کار نیاز به شرایط خاصی دارند که مشمولین خدمت در صورت احراز آن‌ها می‌توانند کارت معافیت خود را ابطال کنند.

لذا در این مقاله از ایران تحصیل قصد داریم در مورد ابطال کارت معافیت موارد خاص و روش‌های مختلف آن به همراه شرایط و مدارک لازم جهت ابطال کارت معافیت موارد خاص صحبت کنیم.

 

اطلاعیه: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای رسیدن به اهداف بلند مدت چشم‌انداز علمی کشور و بهره‌گیری از ذخایر علمی و حرفه‌ای سرمایه انسانی خارج از کشور قصد دارد با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور همکاری کند. در این همکاری می‌خواهند دانش، تجربه و ایده‌های فناورانه خارج از کشور را به داخل توسط مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری با همکاری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های فناوری و مراکز رشد و نوآوری منتخب کشور منتقل و اجرا کنند.

این برنامه از طرح‌های تحقیقاتی و فناورانه زیادی همچون پسادکتری، فرصت مطالعاتی، استاد مدعو و معین، راه‌اندازی کسب و کارهای فناورانه، اشتغال در شرکت‌های فناوری و برگزاری سخنرانی و کارگاه‌های تخصصی که به ارتباط مؤثر متخصص و مراکز علمی و فناوری برگزیده کشور کمک می‌کنند، حمایت می‌شوند. خوشبختانه بعد از اعلام این خبر بسیاری از ایرانیان خارج از کشور از آن استقبال کردند و تاکنون بیش از 100 نفر برای طرح نظام وظیفه تخصصی تعریف شده‌اند.

 

 

لغو کارت معافیت موارد خاص

لغو کارت معافیت موارد خاص

 

جهت اطلاع از بیماریهایی که باعث معافیت سربازی میشود کلیک کنید.

 

مشمولین معافیت خاص کدام افراد هستند؟

در دفترچه سربازی سازمان نظام وظیفه کشور معافیت‌های زیادی وجود دارند که یکی از آن‌ها معافیت خاص سربازی است. اشخاصی که در دسته معافیت خاص قرار می‌گیرند شرایط خاص خانوادگی داشته باشند تا از آن‌ها بتواند برای معافیت سربازی استفاده کنند. به صورت کلی افرادی زیادی می‌توانند مشمول معافیت خاص سربازی باشند که در زیر به چند مورد آن اشاره می‌کنیم:

  • اگر در خانواده‌ای یک فرزند پسر بالای 18 سال و یک دختر یا پسر معلول وجود داشته باشد. آنگاه آن پسر بالای 18 سال می‌تواند جزو مشمولین معافیت خاص باشد.
  • سربازانی که یکی از والدین آن‌ها طبق معیارهایی که سازمان نظام وظیفه کشور در نظر گرفته است جانباز، آزاده یا سابقه حضور در جبهه را داشته باشند می‌توانند جزو مشمولین معافیت خاص باشند. البته به یاد داشته باشند که آن‌ها با ترکیب حضور در جبهه و موارد جانبازی نیز از معافیت موارد خاص استفاده کنند. لازم به ذکر است که تنها یک نفر از فرزندان این خانواده می‌توانند از این معافیت استفاده کنند.
  • اگر مادر فردی فاقد همسر و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی باشد، آنگاه یکی از فرزندان بالای 18 سال او می‌تواند از معافیت موارد خاص استفاده کند.
  • افرادی که سن آن‌ها بالای 50 سال قرار دارد.

همان‌گونه که در بالا اشاره کردیم معافیت موارد خاص تنوع زیادی دارد و افراد زیادی با توجه به کارت معافیت خود می‌توانند متوجه شوند که جزو کدام دسته از معافیت‌های سربازی قرار دارند. بنابراین اگر نیاز به اطلاعات بیشتری در مورد این که جزو افراد موارد خاص هستید یا نه می‌توانید از کارشناسان ایران تحصیل کمک بگیرید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معافیت دنده گردنی کلیک کنید.

 

نحوه ابطال کارت معافیت موارد خاص

معمولا افرادی که موفق به دریافت معافیت سربازی می‌شوند مشکلات زیادی را خواهند داشت. زیرا برای استخدام شدن در شرکت‌های دولتی و غیردولتی باید حداقل امتیازهای جسمی، روحی و غیره داشته باشند. لذا این افراد به راحتی نمی‌توانند در دستگاه‌های دولتی استخدام شوند، مگر این که معافیت موقت دریافت کرده باشند.

 

نحوه ابطال کارت معافیت موارد خاص

نحوه ابطال کارت معافیت موارد خاص

 

طبق قانون نظام وظیفه کشور، مشمولانی که معافیت موارد خاص خود را دریافت کرده‌اند در صورتی که مشکل آن‌ها برطرف شود می‌توانند با لغو کارت معافیت موارد خاص به خدمت سربازی بروند. اما باید دقت کنند که امکان دریافت معافیت مجدد برای آن‌ها به هیچ عنوان وجود ندارد. بنابراین قبل از باطل کردن کارت معافیت موارد خاص بهتر است در این خصوص فکر کنند و با آگاهی کامل در این مورد تصمیم بگیرند. چیزی که در ابطال کارت معافیت موارد خاص وجود دارد این است که مشمولین خدمت مشکل خود را که به وسیله آن دریافت کارت معافیت دریافت کرده‌اند را برطرف کرده باشند.

 

شرایط سنی ابطال کارت معافیت موارد خاص

یکی از مهم‌ترین مواردی که به هنگام ابطال کارت معافیت موارد خاص باید در نظر داشته باشند، شرایط سنی می‌باشد. به طوری که مشمولین خدمت باید توانایی انجام فعالیت‌های جسمی و فیزیکی سنگین خدمت سربازی را داشته باشند. زیرا با کهولت سن انجام این کارها برای آن‌ها سخت می‌باشد. به همین دلیل در این بخش می‌خواهیم شرایط سنی ابطال کارت معافیت موارد خاص را به صورت مفصل بیان کنیم:

  • مدرک تحصیلی زیر دیپلم، دیپلم و فوق دیپلم: حداکثر 30 سال
  • مدرک تحصیلی لیسانس: حداکثر 33 سال
  • دارندگان گواهی تحصیلی کارشناسی ارشد: حداکثر 36 سال
  • مدرک تحصیلی دکترا: حداکثر 40 سال

بنابراین در صورتی که سن افرادی متقاضی ابطال کارت معافیت موارد خاص سربازی بیشتر از موارد ذکر شده باشد، امکان باطل کارت معافیت آن‌ها وجود ندارد.

 

جهت کارت قرمز سربازی روی لینک رنگی ضربه بزنید.

 

شرایط ابطال کارت معافیت موارد خاص

شرایط ابطال کارت معافیت موارد خاص با توجه به نوع مشکل مشمولین خدمت می‌تواند متفاوت باشد. به طوری که اگر فردی از معافیت موارد خاص مادر بدون همسر و تحت کمیته امداد استفاده کرده باشد. باید مادر او ازدواج مجدد کند تا کارت معافیت موارد خاص خود را ابطال کند. یا این که معافیت خود را به برادر دیگرش انتقال دهد و خودش به خدمت سربازی برود. بنابراین باید شرایط معافیت از خدمت سربازی را لغو یا انتقال دهد تا از ابطال کارت معافیت موارد خاص استفاده کند.

 

شرایط لغو کارت معافیت موارد خاص

شرایط لغو کارت معافیت موارد خاص

 

اما معافیت‌هایی مانند کهولت سن را نمی‌توان تغییر داد. زیرا سن قابل تغییر نیست مگر این که شناسنامه فرد را عوض کنند. البته لازم به ذکر است که مدرک تحصیلی فرد معاف شده از خدمت در لغو کارت معافیت آن موثر است مثلا افراد که دیپلم و فوق دیپلم دارند تا 30 سالگی می‌توانند کارت معافیت خود را باطل کنند که در این مورد در بالا صحبت کردیم.

به یاد داشته باشید که با لغو کارت معافیت موارد خاص نمی‌توانید بلافاصله از معافیت دیگری استفاده کنید. یعنی امکان تغییر معافیت وجود ندارد و شما می‌توانید از این ترفند استفاده کنید. حال شما برای دریافت اطلاعات جامع در مورد شرایط لغو کارت معافیت موارد خاص می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

مدارک لازم برای لغو معافیت موارد خاص

مدارک لازم برای لغو معافیت موارد خاص یکی از موضوعات مهمی است که مشمولین خدمت باید به آن دقت کنند. آن‌ها علاوه بر ارائه مدارک شناسایی فردی مانند کارت ملی، شناسنامه، عکس پرسنلی و غیره باید مدارک دیگری مانند کارت معافیت موارد خاص خود را نیز ارائه دهند. هم‌چنین آن‌ها باید تعهد دهند که به خدمت سربازی می‌روند و در انجام این وظیفه عمومی کوتاهی نمی‌کنند. بعد از ارائه مدارک لازم شرایط آن‌ها دوباره بررسی خواهد شد تا وضعیت کنونی آن‌ها برای رفتن به خدمت سربازی در نظر بگیرند.

 

برای معافیت پزشکی شکستگی دنده کلیک کنید.

 

مراحل لغو کارت معافیت پزشکی

متقاضیان لغو کارت معافیت موارد خاص باید برای لغو کارت معافیت خود باید مدارک لازم را به وظیفه عمومی محل اخذ معافیت خود ارائه دهند تا پس از تکمیل فرم ابطال کارت معافیت موارد خاص، پرونده آن‌ها را از شورای عالی بگیرند و آن را مورد بررسی قرار دهند.

در صورت پذیرش شرایط کنونی متقاضی، پرونده او را به صورت متمرکز در سازمان وظیفه عمومی مورد بررسی قرار می‌دهند. سپس در صورت تایید مجدد کارت معافیت موارد خاص آن‌ها لغو می‌کنند تا بدون داشتن غیبت سربازی به خدمت اعزام شوند.

 

مراحل دریافت لغو کارت معافیت

مراحل دریافت لغو کارت معافیت

 

قانون ابطال کارت معافیت موارد خاص

در حال حاضر در قانون ابطال کارت معافیت موارد خاص، تبصره و بندهایی برای متقاضیان ذکر شده است که باید بر اساس آن‌ها کارت معافیت موارد خاص خود را باطل کنند. هدف از اجرای این قوانین لغو محرومیت‌هایی است که مشمولین خدمت در صورت استفاده از کارت معافیت خاص شامل آن‌ها می‌شوند. بنابراین متقاضیان با در نظر گرفتن متن این قانون کارت معافیت خود را لغو کنند. در مندرجات این قانون آمده است کلیه کسانی که قصد لغو کارت معافیت موارد خاص خود را دارند باید شرایط رفتن به خدمت را داشته باشند و مشکلات آن‌ها برای رفتن به خدمت سربازی برطرف شده باشد. برای اثبات این امر متقاضیان مورد تحقیقات و معایناتی قرار خواهند گرفت که در صورت تایید می‌توانند آن را لغو کنند.

 یکی دیگر از بندهای قانون ابطال معافیت موارد خاص برای افرادی است که قصد دارند بعد از ابطال معافیت موارد خاص از معافیت‌های دیگری استفاده کنند که قانون اجازه چین اجازه‌ای را به آن‌ها نمی‌دهد. بنابراین فردی که کارت معافیت خود را لغو کرده است باید به خدمت سربازی برود. حال اگر قصد دارید به متن دقیق قانون لغو کارت معافیت موارد خاص دسترسی پیدا کنید می‌توانید از کارشناسان ایران تحصیل کمک بگیرید.

 

برای اطلاع از معایب معاف از رزم کلیک کنید.

 

هزینه ابطال کارت معافیت موارد خاص

هزینه ابطال کارت معافیت موارد خاص معمولا توسط سازمان نظام وظیفه و دیگر ارگان‌های مربوطه تعیین می‌شود. در واقع افرادی که می‌خواهند کارت معافیت موارد خاص خود را به هر دلیلی باطل کنند باید در قبال انجام تحقیقات و معاینات هزینه‌ای را پرداخت کنند. زیرا کاملا طبیعی است که تحقیق در این زمینه و انجام کارهای اداری و دفتری نیاز به زمان و هزینه دارد که متقاضیان ابطال کارت معافیت باید آن را به هنگام ثبت اطلاعات و مدارک واریز کنند. سپس مراحل مربوط به ابطال کارت معافیت آن‌ها طی می‌شود. برای این که شما بدانید هزینه دقیق ابطال کارت معافیت موارد خاص چقدر است با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

 

هزینه ابطال کارت معافیت سربازی

هزینه ابطال کارت معافیت سربازی

 

مدت زمان ابطال معافیت موارد خاص

متقاضیان ابطال کارت معافیت موارد خاص برای لغو کارت خود تنها تا محدوده زمانی خاصی بر اساس نوع مدرک تحصیلی فرصت دارند از این امتیاز استفاده کنند. در واقع کلیه متقاضیان دارای مدرک تحصیلی زیر دیپلم، دیپلم و فوق دیپلم تا 30 سالگی، لیسانس تا 33 سالگی، کارشناسی ارشد تا 36 سالگی، دکتری تا 40 سالگی و غیره فرصت دارند تا کارت معافیت خدمت سربازی خود را لغو کنند. در غیر این صورت امکان لغو کارت معافیت موارد خاص آن‌ها وجود ندارد و از رفتن به خدمت برای همیشه معاف خواهند بود.

 

اطلاعیه: نمایندگان مجلس شورای اسلامی بند مربوط به اعطای کارت معافیت رایگان به مشمولین خدمت متاهل دارای دو فرزند را لغو کردند. آن‌ها در جلسه علنی مجلس برای تامین نظر شورای نگهبان در لایحه بودجه ۱۴۰۳ این اقدام را انجام دادند.

 

برای دریافت معاف از نگهبانی ضربه یزنید.

 

خلاصه مطلب

برخی از مشمولین خدمت بعد از دریافت کارت معافیت موارد خاص خود تصمیم دارند آن را لغو کنند. معمولا دلایل آن‌ها برای انجام این کار متفاوت است. زیرا استفاده از کارت معافیت محرومیت‌هایی را در کشور برای آن‌ها ایجاد می‌کند. به همین دلیل در این مقاله از ایران تحصیل در مورد مشمولین معافیت موارد خاص، شرایط کلی و سنی آن‌ها برای لغو کارت معافیت موارد خاص بیان کردیم. هم‌چنین در میان صحبت‌ها افزودیم که این دسته از افراد برای لغو کارت معافیت خود به چه مدارکی نیاز دارند و برای انجام این فرآیند چه اقداماتی را باید انجام دهند. در نهایت نیز به هزینه مورد نیاز برای لغو کارت معافیت موارد خاص و مدت زمان آن اشاره کردیم. حال اگر شما با مطالعه این مقاله سوالات و ابهاماتی دارید می‌توانید آن را از طریق تماس تلفنی با کارشناسان ایران تحصیل در میان بگذارید.

 

 

جهت دانلود این مقاله کلیک کنید.

 

 

4.2/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

 

آیا امکان ابطال کارت معافیت موارد خاص وجود دارد؟

بله، در حال حاضر سازمان نظام وظیفه کشور برای ابطال کارت معافیت موارد خاص و معافیت‌های دیگر شرایطی را در نظر گرفته است که متقاضیان در صورت داشتن این شرایط می‌توانند کارت معافیت خود را باطل کنند.

شرایط لازم برای ابطال کارت معافیت موارد خاص کدام است؟

یکی از مهم‌ترین شرایط ابطال کارت معافیت موارد خاص داشتن شرایط سنی مناسب و برطرف کردن شرایطی است که به وسیله آن مشمولین خدمت توانستند کارت معافیت خود را دریافت کنند. حال شما برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله بالا مراجعه کنید.

آیا امکان تغییر نوع معافیت سربازی وجود دارد؟

خیر، طبق قوانین سازمان نظام وظیفه کشور آن دسته از افرادی که قصد لغو کارت معافیت خود را دارند نمی‌توانند بلافاصله معافیت دیگری را دریافت کنند. در واقع آن‌ها تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند دوباره معافیت سربازی بگیرند و باید به خدمت اعزام شوند.

 

نظرات

8 دیدگاه دربارهٔ «3 دلیل اصلی ابطال کارت معافیت موارد خاص»

  1. Avatar photo سحر گفت:

    سلام. وقت بخیر برادرم با کفالت من تونسته معافیت بگیره میشه الان باطلش کرد و من بخوام اون کفیل من نباشه

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      پس از گذشت 3 سال از معافیت می توانید خارج شوید

  2. Avatar photo محمد گفت:

    سلام. اگر کسی از قانون جدید معلولیت استفاده کنه که برای وجود یک فرد معلول در خانوادست و معافیت بگیره، با کارت معافیت که از ماده 6 بهزیستی میاد امکان خروج از کشور داره؟ چون فکرکنم تعهد میدن که مراقبت کنند. ممکنه اینو توضیح بدین؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله میتونید خارج بشین قبلش شش ماه زمان میبره.

  3. Avatar photo فرهاد گفت:

    سلام
    برادرم به دلیل بیماری اعصاب پدرم و مهجوریت وی، از سربازی با کفالت معاف شده است ولی هرگز مراقب پدرم نبود تا اینکه تصادف نمودند و بعد از چند ماه پدرم فوت شدند. سوال من این است که آیا به دلیل خطا و سهل انگاری برادرم، و مراقبت نکردن از پدر مرحومم، امکان باطل نمودن معافیت برادرم و اعزامش به سربازی وجود دارد؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر شرایط برادر شما باید تحت برسی مشاور قرار بگیرد برای د ریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بفرمایید

  4. Avatar photo اسماعیل گفت:

    سلام من برادرم با استفاده از جانبازی و جبهه پدرم معاف شده و الان نظامی و رسمی شده من میتونم کارت معافیت برادرم رو ابطال کنم و خودم از جانبازی و جبهه پدرم برای معافیت استفاده کنم

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      خیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور

    تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور + آیین نامه 1403 | irantahsil

    مدیر اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که قرار است تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور در نظر گرفته شود. بنابر گفته‌های سردار موسی کمالی، تصمیمات جدیدی درباره رفت و آمد و تردد مشمولان غایب خارج...
  • شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی

    شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی

    شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی اعلام شد. از آنجایی که شرایط خدمت سربازی برای دانشجویان انصرافی متفاوت است، لازم است دانشجویانی که تصمیم به این کار دارند از شرایط دوبار انصراف از دانشگاه و سربازی اطلاعات لازم را کسب...
  • حقوق سرباز امریه

    حقوق سرباز امریه ۱۴۰۳ + به تفکیک مدرک و ارگان

    عوامل متفاوتی در نحوه محاسبه حقوق سرباز امریه تاثیر گذار هستند که همین امر موحب شده تا به راحتی نتوان میزان مبلغ دریافتی توسط سربازارن امریه را محاسبه کرد. سربازان در حقیقت با توجه به درجه و تحصیلات خود دستمزد...
  • معافیت داشتن برادر صغیر

    معافیت داشتن برادر صغیر 1403 + مدارک و شرایط جدید

    شرایط جدید معافیت داشتن برادر صغیر اعلام شد. این معافیت به افرادی که مشمول خدمت سربازی هستند این امکان را می‌دهد که با استفاده از بند مصوب مربوطه و با توجه به شرایط خود، از انجام خدمت سربازی معاف شوند...
تماس با مشاور