ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معرفی زیرگروه های رشته ریاضی 1403 + رتبه و دانشگاه | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۵ شهریور ۱۴۰۲
زیرگروه های رشته ریاضی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

 در سال های گذشته  داوطلبان کنکور ریاضی که قصد انتخاب رشته و ادامه تحصیل در دانشگاه را داشتند، بایستی به خوبی از لیست رشته ها در هر کدام از زیرگروه های رشته ریاضی اطلاع داشتند. دلیل اهمیت آگاهی از این مسئله به ضریب دروسی بر  می گشت که برای هر زیر گروه مشخص شده بود، اما زیرگروه های رشته ریاضی کنکور  در سال جاری حذف شده است و افرادی که قصد شرکت در کنکور امسال را دارند باید تمامی نکات مربوط به تغییرات را بدانند. به همین دلیل ما بر آن شدیم تا اطلاعات لازم خصوص تغییرات در کنکور امسال را شرح دهیم. اگر داوطلب کنکور در رشته ریاضی هستید توصیه می کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید. قابل ذکر است که به دلیل یکی شدن تمامی زیر گروهای گروه های آزمایشی، تغییراتی در ضرایب دروس در رشته ریاضی نیز شده است که جهت اطلاع از این تغییرات می توانید با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید. 

ضرایب کنکور رشته ریاضی 1403

با توجه به حذف زیرگروه های رشته ریاضی، اطلاع از ضرایب دروس در کنکور سال جاری بسیار پر اهمیت شده است و با یک برنامه ریزی صحیح می توانید در آزمون موفق شوید. فراموش نکنید ضرایب دروس عمومی در کنکور امسال تاثیری بر رتبه شما نخواهد گذاشت.

ضرایب کنکور گروه آزمایشی ریاضی به شرح زیر است:

 

ضرایب کنکور گروه آزمایشی ریاضی
درس ریاضی دارای ضریب 12
درس فیزیک دارای ضریب 9
درس شیمی دارای ضریب 7

ضرایب کنکور رشته ریاضی

برای اطلاع از بهترین رشته‌های ریاضی بر روی لینک کلیک نمایید.

ضرایب سوابق تحصیلی رشته ریاضی کنکور ۱۴۰۳

با حذف زیرگروه های رشته ریاضی، اهمیت سوابق تحصیلی بیشتر شده و افرادی که دارای دیپلم نظام جدید هستند می توانند از 40 درصدی سهمیه سوابق تحصیلی استفاده نمایند. همچنین افراد متقاضی نظام قدیم می توانند از 30 درصد سهمیه دیپلم و 10 درصد سهمیه پیش دانشگاهی بهره مند شوند. 

ضرایب تاثیر گذار در دیپلم نظام جدید و نظام قدیم به شرح زیر است:

ضرایب تاثیر گذار در دیپلم نظام جدید
عمومی فارسی 3 21/63
قرآن زبان، عربی 9/05
تعلیمات دینی 3 (دینی، اخلاق و قرآن) 16/52
زبان خارجی 3 11/80
سلامت و بهداشت 3/44
علوم اجتماعی 2/56
تخصصی حسابان 2 7/84
هندسه 2 4/63
ریاضیات گسسته 3/92
فیزیک 3 11/12
شیمی 3 7/49

ضرایب تاثیر گذار در دیپلم نظام قدیم
دروس عمومی دیپلم زبان فارسی 3 8/93
ادبیات فارسی 3 8/93
عربی 3 9/86
تعلیمات دینی و قرآن 3 13/62
زبان خارجی 3 12/62
دروس تخصصی دیپلم حسابان 5/88
هندسه 2 4/63
جبر و احتمال 3/92
فیزیک 3 و آزمایشگاه 8/34
شیمی 3 و آزمایشگاه 7/49
دروس عمومی پیش دانشگاهی  زبان فارسی 6/16
معارف اسلامی 4/88
دروس تخصصی پیش دانشگاهی حساب دیفرانسیل و انتگرال 1/96
فیزیک (ریاضی) 2/78

ضرایب سوابق تحصیلی رشته ریاضی کنکور

برای اطلاع از مشاغل رشته ریاضی کلیک نمایید.

لیست رشته ریاضی کنکور ۱۴۰۳

همان طور که بیان شد، بر اساس تغییراتی کنکور و اطلاع رسانی از سامانه سنجش به نشانی sanjesh.org  زیر رشته های اول تا سوم در رشته ریاضی حذف شده است و برخی از مهمترین رشته های ریاضی در کنکور سال جاری به شرح زیر است:

 

رشته های تحصیلی
مقطع دکتری : دکترای پیوسته بیوتکنولوژی ، دکترای پیوسته فیزیک
مقطع کارشناسی ارشد : کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و ارشاد
مقطع کارشناسی : آمار و سنجش آموزشی ، آمار ، آموزش ابتدایی ، آموزش ریاضی ، آموزش تربیت بدنی ، آموزش فیزیک ، آموزش کودکان استثنایی ، ادیان و مذاهب ، اقتصاد ، الکترونیک و مخابرات دریایی ، امنیت اطلاعات ، امنیت اقتصادی ، امنیت بین الملل ، امنیت نرم ، ایمنی صنعتی ، پژوهشگری امنیت ، تاریخ اسلام ، تاریخ تمدن ملل اسلامی ، تربیت مروج سیاسی ، حسابداری ، حفاظت اطلاعات ، روان شناسی ، ریاضیات و کاربردها ، زبان و ادبیات عربی ، شیعه شناسی ، ضد تروریسم ، علم اطلاعات و دانش شناسی ، علوم انتظامی ، علوم تربیتی ، علوم سیاسی ، علوم فنی امنیت ، علوم قرآن و حدیث ، علوم کامپیوتر ، علوم مهندسی ، علوم ورزشی ، علوم و مهندسی آب ، فقه و حقوق اسلامی ، فقه و حقوق امامی ، فقه و حقوق حنفی ، فقه و حقوق شافعی ، فقه و حقوق مذاهب اسلامی ، فقه و مبانی حقوق اسلامی ، فلسفه و حکمت اسلامی ، فلسفه و عرفان اسلامی ، فلسفه و کلام اسلامی ، فناوری اطلاعات و ارتباطات ، فیزیک ، فیزیک مهندسی ، گردشگری ، مددکاری اجتماعی ، مدیریت اطلاعات و ارتباطات ، مدیریت امور بانکی ، مدیریت امور گمرکی ، مدیریت بازرگانی ، مدیریت بیمه ، مدیریت بیمه اکو ، مدیریت دولتی ، مدیریت صنعتی ، مدیریت فرهنگی هنری ، مدیریت کسب و کارهای کوچک ، مدیریت مالی ، مدیریت و بازرگانی دریایی ، مربیگری عقیدتی ، مطالعات امنیتی ، معارف اسلامی ، معارف اسلامی – تبلیغ و ارتباطات ، معارف اسلامی و اخلاق ، معارف اسلامی و ادیان ، معارف اسلامی و تاریخ ، معارف اسلامی و علوم تربیتی ، معارف اسلامی و علوم قرآنی ، معارف اسلامی و کلام ، معارف اسلامی و مدیریت ، معماری داخلی ، مهندسی اپتیک و لیزر ، مهندسی انرژی ، مهندسی برق ، مهندسی بهره برداری راه آهن ، مهندسی پزشکی ، مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیما ، مهندسی حمل و نقل ریلی ، مهندسی خط و سازه های ریلی ، مهندسی دریا ، مهندسی دریانوردی ، مهندسی راه آهن ، مهندسی ساخت و تولید ، مهندسی شهرسازی ، مهندسی صنایع ، مهندسی عمران ، مهندسی کامپیوتر ، مهندسی کشتی ، مهندسی ماشین آلات دریایی ، مهندسی ماشین های ریلی ، مهندسی ماشین های صنایع غذایی ، مهندسی معماری ، مهندسی مکانیک ، مهندسی مکانیک بیوسیستم (کشاورزی) ، مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی ، مهندسی مواد و متالورژی ، مهندسی نساجی ، مهندسی نقشه برداری ، مهندسی هوافضا ، هتلداری ، هنرهای چند رسانه ای ، هوانوردی ، اقتصاد کشاورزی
مقطع کاردانی : کاردانی آمار ، کاردانی آموزش ریاضی ، کاردانی آموزش و پرورش ابتدایی ، کاردانی ارتباطات و فناوری اطلاعات ، کاردانی امور بانکی ، کاردانی امور دولتی ، کاردانی امور فرهنگی ، کاردانی امور مالی و مالیاتی ، کاردانی بهینه سازی مصرف انرژی ، کاردانی بیمه ، کاردانی تربیت مبلغ قرآن کریم ، کاردانی تربیت معلم قرآن کریم ، کاردانی تعمیر و نگهداری هواپیما ، کاردانی تکنولوژی آبیاری ، کاردانی تکنولوژی ماشین های کشاورزی ، کاردانی گردشگری ، کاردانی حسابداری ، کاردانی سخت افزار کامپیوتر ، کاردانی علم اطلاعات و دانش شناسی ، کاردانی علوم انتظامی ، کاردانی علوم ورزشی ، کاردانی فرآوری مواد معدنی ، کاردانی فناوری اطلاعات و ارتباطات ، کاردانی فنی خط و ابنیه ، کاردانی فنی کشتی ، کاردانی مخابرات ، کاردانی مخابرات هواپیما ، کاردانی مدیریت بازرگانی ، کاردانی مدیریت صنعتی ، کاردانی مدیریت گمرکی ، کاردانی مراقبت پرواز ، کاردانی معماری ، کاردانی معماری سنتی ، کاردانی مکانیزاسیون کشاورزی ، کاردانی هتلداری

جهت اطلاع از تمامی رشته های کنکور ریاضی در سال جاری می توانید با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

لیست رشته ریاضی کنکور

برای اطلاع از انتخاب رشته کنکور ریاضی کلیک نمایید.

بنر انتخاب رشته

رتبه مورد نیاز برای قبولی در رشته ریاضی

به طور کلی کارنامه داوطلبان کنکور ریاضی و همه رشته های دیگر، سه بخش دیده می شود.

بخش اول به اطلاعات فردی، استان، معدل و نوع سهمیه اختصاص یافته است.

بخش دوم به وضعیت مجازی در هر کدام از دوره های روزانه، شبانه و فرهنگیان مربوط می شود

بخش سوم شامل درصدها، نمره و رتبه داوطلب می شود. بخش سوم تعیین می کند که آیا احتمال قبولی در رشته های موجود زیرگروه های رشته ریاضی وجود دارد یا خیر.

 به همین چند نمونه از کارنامه های افراد قبول شده در برخی از کد رشته محل ها را مشاهده و بررسی کنیم. البته دوستان عزیز باید توجه داشته باشند که هر ساله ممکن است تغییراتی در سهمیه های اختصاص یافته صورت گیرد. اما نکته مسلم آن است که داوطلبان گرامی همه تلاش خود را برای کسب رتبه های خوب انجام دهند تا از این بابت نگرانی نداشته باشند.

 

نام دانشگاه آخرین رتبه قبولی منطقه ۱ آخرین رتبه قبولی منطقه ۲ آخرین رتبه قبولی منطقه ۳
برق دانشگاه صنعتی شریف – تهران ۳۹ ۵۴ ۳۰
برق دانشگاه تهران ۲۰۷ ۱۵۵ ۷۰
برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر – تهران ۵۰۸ ۳۱۷ ۱۱۹
مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف تهران ۱۹۱ ۱۴۱ ۸۰
مهندسی مکانیک دانشگاه تهران ۴۵۲ ۲۵۵ ۱۴۵
مهندسی عمران دانشگاه تهران ۴۸۸ ۳۳۵ ۱۸۹
مهدسی عمران دانشگاه علم و صنعت ایران – تهران ۹۷۰ ۶۷۱ ۲۵۱
مهندسی عمران دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی – تهران ۱۳۶۹ ۹۲۲ ۴۴۸

 

برای اطلاع از آخرین رتبه قبولی رشته های مهندسی روی لینک کلیک کنید.

 

مشاوره انتخاب رشته های زیرگروه های رشته ریاضی

همانطور که می دانید برای هر رشته ایی در کنکور سراسری ظرفیت محدودی تعیین شده است و تنها در صورت داشتن رتبه مورد نظر می توان به آن وارد شد. البته فاکتورهای دیگری همچون سهمیه و منطقه نیز در قبولی تاثیر گذار است. بسیاری از داوطلبان می خواهند بدانند که با رتبه ایی کسب کرده اند، احتمال قبولی در کدام رشته ها و دانشگاه ها بیشتر است؟ با وجود کم تر شدن تعداد داوطلبان ریاضی درسال های اخیر، اما رقابت برای دانشگاه ها و رشته های برتر به قوت خود باقی است.

کنار هم قرار دادن تمامی این عوامل و رسیدن به یک جمع بندی جهت افزایش شانس قبولی، برای اکثر داوطلبان کمی گیج کننده است.علاوه بر این از دیر باز در میان تمام رشته ریاضی، بیشترین انتخاب های داوطلبان به رشته های مهندسی برق، کامپیوتر، عمران، معماری، مکانیک و … ختم می شد و این در حالی است که این رشته ها تقریبا در بازار اشباع شده اند.

بنابراین در چنین شریطی تنها یک انتخاب هوشمندانه می تواند کمک کند تا علاوه بر دست یافتن به رشته مورد علاقه مان، یک بازار کار خوب در انتظار ما باشد. به همین دلیل است که در اغلب اوقات مشورت گرفتن و استفاده از مشاوره انتخاب رشته ریاضی ضرورت پیدا می کند. مشاورین به دلیل تجربه بالا و آگاهی از ظرفیت پذیرش همه دانشگاه ها می توانند با رتبه شما بهترین انتخاب ها را انجام دهند.

مشاوره انتخاب رشته های ریاضی

برای اطلاع از برنامه ریزی رتبه 1 کنکور ریاضی کلیک نمایید.

اخبار پیرامون حذف زیر گروه های رشته ریاضی

حذف زیر گروه های رشته ریاضی 1403

سازمان سنجش برای کنکور 1403 با انتشار این جمله که زیر گروه های تمامی گروه های آزمایشی به ویژه کنکور سراسری ریاضی حذف شده اند به شک در خصوص حذف زیر گروه های رشته ریاضی نیز پایان داد. با در نظر گرفتن این موضوع، دیگر نیاز نیست که افراد داوطلب زیر گروه های موجود در رشته ریاضی را مطالعه و بررسی کنند. به این منظور که در کنکور ریاضی 1403 فقط یک گروه داشته و افراد متقاضی مبتنی بر یک نمره، انتخاب رشته خود را به سر انجام می رسانند.

با حذف زیرگروه ها سرانجام ضرایب دروس رشته ریاضی چه می شود؟

با در نظر گرفتن تغییراتی که در کنکور سراسری 1403 دیده می شو، دیگر درس های تخصصی هر زیرگروه، دارای ضرایب متفاوت نیستند و با حذف زیر گروه های گروه آزمایشی ریاضی، شامل سه زیر گروه نمی گردد. پس به دلیل یکی شدن رشته های هر گروه آزمایشی در ضرایب دروس رشته ریاضی نیز شامل تحولات شده است.

بنر انتخاب رشته کنکور

خلاصه مطالب

در کنکور سال گذشته زیرگروه های رشته ریاضی در برنامه ریزی برای موفقیت بسیار پر اهمیت بود اما با توجه به تغییرات کنکور سراسری در سال جدید کلیه زیرگروه های گروه های آزمایشی حذف شده ایت. ما در این مقاله در خصوص حذف زیرگروه های رشته ریاضی  توضیحاتی را شرح دادیم. پس از مطالعه مقاله اگر نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید می توانید با مشاورین ایران تحصیل در تماس باشید و  چنانچه قصد دارید بهترین انتخاب را از  رشته ریاضی داشته باشید و احتمال قبولی خود را بالا ببرید، می توانید از طریق شماره  با مشاورین ما در سامانه ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس گرفته و راهنمایی دریافت نمایید.

برای دانلود پی دی اف کلیک نمایید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

گروه آزمایشی ریاضی در کنکور سراسری ۱۴۰۳ دارای چند زیرگروه است؟

با توجه به تغییرات کنکور ۱۴۰۳ و مطالب گفته شده در مقاله، زیر گروه های کنکور ریاضی حذف شده اند.

ضرایب گروه آزمایشی ریاضی با حذف زیر گروه ها به چه صورت می باشد ؟

ضرایب بر اساس کنکور و سوابق تحصیلی مورد بررسی قرار می گیرد.

ضرایب سوابق تحصیلی دیپلم های نظام سالی واحدی/ ترمی واحدی کنکور ریاضی به چه صورت است؟

با توجه به جدول ارائه شده در مقاله، این ضرایب برای هر درس متفاوت است.

نظرات

10 دیدگاه دربارهٔ «معرفی زیرگروه های رشته ریاضی 1403 + رتبه و دانشگاه | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo مصطفی گفت:

    سلام خسته نباشید
    من دیپلم تجربی دارم و میخوام کنکور ریاضی بدم.. خواستم ببینم سوابق تحصیلی چجوری برای من محاسبه میشه؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      دوست عزیز برای این مورد باید دیپلم تطبیقی بگیری تا معدل دیپلم رشته ی ریاضی برای شما اعمال بشود.

  2. Avatar photo شایان گفت:

    سلام مهندسی هوافضا در کدام دسته از زیرگروه های رشته ریاضی قرار میگیره؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      زیر گروه فنی مهندسی ها هست.

  3. Avatar photo محمدرضا گفت:

    سلام خسته نباشید من کنکور ریاضی دادم برای گرفتن دیپلم ریاضی هم اقدام کردم ولی به شرایطی قبول نشدم و ندارم دیپلم ریاضی از پارسال دیپلم تجربی دارم ولی در موقع ثبت نام زدم دیپلم ریاضی آیا الان من دیپلم ریاضی ندارم و موقع ثبت نام زدم که دیپلم ریاضی دارم آیا برای رفتن دانشگاه دولتی مشکلی پیش میاد ؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر شرایط شما باید تحت برسی مشاور قرار بگیرد برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بفرمایید

  4. Avatar photo ناصری. گفت:

    سلام روز بخیر
    زیرگروه های رشته ریاضی که حذف شده الان دروس شیمی و فیزیک ضریبشان تغییر کرده است؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر خیر برای دریافت مشاوره با ما تماس بفرمایید

  5. Avatar photo سیفی. گفت:

    سلام وقت بخیر زیرگروه های رشته ریاضی اول تا سوم سال گذشته به طور کامل حذف شده ؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر بله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور

    نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور 1403 | ایران تحصیل

    دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل یکی از بهترین روش‌هایی بسیار مفید برای داوطلبان کنکور سراسری به شمار می‌رود. با استفاده از این تاییدیه، داوطلبان می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در بهبود رتبه کنکور خود داشته باشند. همان طور که می‌دانید،...
  • بانک سوالات کنکور ریاضی

    بانک سوالات کنکور ریاضی

    سوالات رشته ریاضی همگی فرمولی هستند و به همین دلیل پاسخ دهی به آن‌ها زمان بر می‌باشد. در صورتی که به بانک سوالات کنکور ریاضی دسترسی داشته و تست زنی کافی داشته باشید، می‌توانید در جلسه کنکور در کمترین زمان...
  • لیست-رشته-های-ریاضی-با-رتبه-مورد-نیاز

    لیست رشته های ریاضی با رتبه مورد نیاز

    لیست رشته های ریاضی با رتبه مورد نیاز از جمله موارد مهمی است که هر فرد مایل به شرکت در کنکور سراسری، جهت ورود به دانشگاه‌ها در رشته ریاضی ملزم به اطلاع از آن است. به علاوه، این قبیل از...
  • دفترچه انتخاب رشته ریاضی

    دفترچه انتخاب رشته ریاضی کنکور 1403 + دانلود pdf | ایران تحصیل

    متقاضیانی که در کنکور سراسری شرکت می کنند، پس از اعلام نتایج اولیه کنکور و مشخص شدن رتبه و تراز آن ها، می بایست انتخاب رشته انجام دهند. گروه های آزمایشی مختلفی وجود دارد که متقاضیان پذیرفته شده می توانند...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)