ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی 1403 + ورود my.medu.ir

آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شاید تا به حال نام آزمون هدایت تحصیلی را شنیده باشید اما ندانید که چیست و چه کاربردی دارد. آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی، برای دانش آموزان پایه نهم برگزار می شوند. در واقع، این آزمون ها به دانش آموزان پایه نهم کمک می کنند تا رشته تحصیلی خود را به درستی انتخاب کنند. مشاوران از طریق این آزمون ها به علایق دانش آموزان پی برده و مسیر شغلی و تحصیلی آن ها را به درستی نشان می دهند. سال گذشته، این فرایند در اواخر مرداد ماه و بعد از اعلام نتایج امتحانات نوبت دوم و دریافت کارنامه دانش آموزان پایه نهم از طریق سامانه همگام آغاز شد. اما در سال جدید دانش آموزان برای دریافت مشاوره باید از تاریخ 25 آبان ماه به سامانه مای مدیو به نشانی my.medu.ir مراجعه کنند.

اگر شما هم پایه نهم هستید و انتخاب رشته دارید، دیگر نگران نباشید. زیرا می توانید از طریق آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی به دنبال علایق خود رفته و رشته متناسب با علایقتان را انتخاب کنید. بهره گیری از مشاوره تحصیلی دبیرستان، توصیه معلمان، مدیران مدرسه می تواند تاثیر به سزایی در فرایند هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم داشته باشد. چنانچه شما دانش آموز گرامی نیاز به دریافت مشاوره هدایت تحصیلی نهم به دهم را دارید، کافی است با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا مشاوران مجرب آکادمی ایران تحصیل با داشتن سال ها سابقه در امر مشاوره تحصیلی، شما عزیزان را به بهترین نحو راهنمایی کنند.

هدایت تحصیلی چیست؟

👈 اگر دانش آموز پایه هشتم و یا نهم هستید، قطعا تا به حال چندین بار نام آزمون هدایت تحصیلی را شنیده اید. آزمون هدایت تحصیلی یا همان آزمون توانایی و رغبت، یک فرایند است که دانش آموزان طی آن عملکرد تحصیلی خود را بهبود می بخشند. همچنین، دانش آموزان طی این فرایند، با کمک مشاوران، رشته های تحصیلی را بر اساس علایق خود اولویت بندی می کنند.

👈 به عبارتی دیگر می توان گفت که هدایت تحصیلی فرایندی است که دانش آموزان به کمک یک مشاور و راهنما، استعدادها، توانایی ها، ویژگی های شخصیتی خود و غیره را می شناسند. سپس، بر اساس این شناخت، رشته های تحصیلی را انتخاب کرده و اولویت بندی می کنند. در واقع، می توان گفت که وزارت آموزش و پرورش، این فرایند را به عنوان یک راهکار خوب و مناسب برای آشنایی و آگاهی دانش آموزان با استعداد ها و ضعف های خودشان، طراحی کرده است.

هدایت تحصیلی چیست؟

 

🔗 جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار هدایت تحصیلی نهم کلیک کنید.

آشنایی با انواع آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی 

👈دانش آموزان کلاس نهمی در فرایند انتخاب رشته دبیرستان باید با آگاهی قدم بردارند و به ارزیابی ابعاد مختلف انتخاب خود بپردازند. عوامل مختلفی در انتخاب رشته پایه نهم اثرگذار است، اما مهم‌ترین عاملی که باید به آن توجه داشته باشند، میزان علاقه به رشته تحصیلی و تناسب شخصیتی دانش آموز به آن رشته است.

👈بعضاً ممکن است دانش آموزی به یک رشته علاقه داشته باشد، اما به دلیل ویژگی‌های شخصیتی خود نتواند توانمندی خود را در آن رشته ارائه کرده و انتخاب مناسبی داشته باشد. آزمون‌های مشاوره هدایت تحصیلی این امکان را به افراد می‌دهد که بتوانند بر اساس علاقه و ویژگی‌های شخصیتی و توانمندی خود، انتخاب رشته مناسبی داشته باشند تا در آینده دچار مشکل نشوند.  انواع آزمون‌های مشاوره‌ای هدایت تحصیلی شامل موارد زیر هستند:

☑️ آزمون رغبت سنجی تحصیلی

☑️ آزمون سلامت روان

☑️ آزمون توانایی

👈هر کدام از آزمون‌های ارائه شده در سامانه my.medu.ir نتیجه را به افراد ارائه می‌کند و در آخر مشاورین مدرسه با جمع‌بندی نهایی نتایج هر کدام از این آزمون‌ها می‌توانند نظرات خود را در ارتباط با آزمون هدایت تحصیلی ارائه کنند.

🔸معرفی آزمون رغبت سنجی تحصیلی

آزمون رغبت و توانایی هالند یکی از آزمون‌های مورد تاییدی است که در فرایند مشاوره هدایت تحصیلی از آن بسیار استفاده می‌شود. این آزمون دارای تعدادی سوال است که دانش‌آموزان برای پاسخگویی به آنها نیازی به داشتن اطلاعات خاص یا مطالعه کردن مطالب پیچیده نخواهند داشت.

سوالاتی که در آزمون رغبت و توانایی مطرح می‌شود، در ارتباط با علاقه دانش آموزان به رشته مورد نظر و شرکت کنندگان در این آزمون باید به دقت به سوالات پاسخ دهند و براساس میزان علاقه خود نسبت به موضوع طرح شده، از ۱ تا ۵ امتیاز بدهند.

🔸معرفی آزمون توانایی 

زمانی که پرسش‌های آزمون توانایی مطرح می‌شود، دانش آموزان باید در ارتباط با استعداد و مهارت‌های خود پاسخی ارائه کنند. امتیازبندی سوالات این آزمون از ۱ تا ۵ است و دانش آموزان به اندازه مهارت خود در ارتباط با سوال ارائه شده امتیازی را مشخص می‌کنند.

آزمون‌های مشاوره‌ای هدایت تحصیلی قابل دسترسی برای دانش آموزان پایه نهم است و به فرایند هدایت تحصیلی برای دانش آموزان بسیار کمک می‌کند.

🔸معرفی آزمون سلامت و روان

از جمله آزمون‌هایی که در هدایت تحصیلی به راحتی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید و برای همه کاربران آزاد است، آزمون سلامت روان می‌باشد. در این آزمون سلامت روحی و تنش‌های روانی افراد ارزیابی می‌شود و در صورت نیاز مورد مشاوره و راهنمایی قرار خواهند گرفت.

باید اشاره کنیم که پاسخ به تمامی سوالات آزمون‌های مشاوره‌ای مستلزم داشتن صداقت در پاسخگویی است و هیچ نوع اطلاعات خاصی نباید ارائه کنید. تا زمانی که پاسخ‌های ارائه شده نهایی نشوند، امکان تغییر پاسخ وجود ندارد. از این رو در صورت عدم اطمینان در پاسخگویی به برخی از سوالات این امکان را دارید که در مراجعه بعدی به سامانه وارد شده و آزمون خود را نهایی کنید.

آشنایی با انواع آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

در صورت نیاز به راهنمایی برای رمز مای مدیو کلیک کنید.

هدف آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی چیست؟

👈 طی چند سال اخیر، وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد تغییراتی در نحوه و نوع انتخاب رشته دانش آموزان، آزمون های مشاوره‌ای هدایت تحصیلی را برگزار می کند. وزارت آموزش و پرورش، از برگزاری این آزمون ها، هدف هایی دارد که برخی از مهم ترین این اهداف، شامل موارد زیر می باشند:

☑️ شناسایی استعداد و توانایی دانش آموزان

☑️ شناسایی علایق و ویژگی های شخصیتی هر دانش آموز

☑️ کمک به انتخاب آگاهانه و صحیح رشته تحصیلی دانش آموزان

☑️ کمک به انتخاب درست مسیر آینده شغلی داوطلبان

☑️ هدایت متوازن داوطلبان طبق سیاست های توسعه ای کشور

 

زمان برگزاری آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی 1403

👈 حال که به طور کامل با آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی و اهداف برگزاری آن ها آشنا شدید، ممکن است سوال کنید که آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی در سال 1403، چه زمانی برگزار می شود؟ سال گذشته این آزمون در اواخر مرداد ماه و پس از این که نتایج امتحانات نوبت دوم اعلام شد، برگزار گردید.

در سال جاری انتخاب رشته‌ دانش آموزان 1403 از تاریخ 25 آبان ماه آغاز می شود و افراد تا یک ماه فرصت دارند برای شرکت در این آزمون اقدام کنند. اما دانش آموزانی که نمرات تجدیدی کسب کرده باشند، پس از مشخص شدن‌ نمرات خود، این امکان را دارند که فرایند انتخاب رشته‌ را انجام دهند.

📣 اطلاعیه 📣

زمان ثبت نام در آزمون رغبت و توانایی هدایت تحصیلی از تاریخ 25 آبان 1403 می باشد و دانش آموزان به مدت یک ماه فرصت دارند تا در این آزمون نام نویسی کنند.

نحوه انجام آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

👈 شما دانش آموزان عزیز برای برگزاری این آزمون نیازی نیست که به صورت حضوری مراجعه کنید، زیرا این آزمون ها توسط سایت مای مدیو صورت می گیرد. پس از ورود به سامانه my.medu.ir باید مراحلی را با دقت و به درستی انجام دهید که این مراحل را در ادامه به شما عزیزان بیان خواهیم کرد.

راهنمای تصویری و گام به گام نحوه انجام آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

👈 شما عزیزان برای انجام آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی باید مراحلی را طی کنید که این مراحل، شامل موارد زیر می باشند:

🔸 ابتدا باید پنجره خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش یا my.medu.ir را در مرورگرهای گوشی یا سیستم خود جست و جو کرده و وارد آن شوید. سپس، باید کد ملی و اطلاعات درخواستی را به درستی وارد نموده و گزینه ورود را انتخاب کنید. 

گام اول انجام آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

🔸 پس از آن، صفحه ای مقابلتان باز می شود که باید به دنبال گزینه هدایت تحصیلی بگردید و آن را انتخاب کنید.

گام دوم انجام آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

🔸 در این مرحله باید بر روی گزینه « “آزمون رغبت” و یا “آزمون توانایی” کلیک نمایید و در نهایت، باید تاییدیه نهایی انتخاب رشته را دریافت کنید.

گام سوم انجام آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

🔸سپس گزینه “ورود به آزمون” را انتخاب نمایید.

گام چهارم انجام آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

🔸پس از پاسخ به سوالات، گزینه  “ثبت و اعتبار سنجی (پایه)” را انتخاب نمایید.

گام پنجم انجام آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

معیار و ملاک های مهم آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی  ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳

👈 دانش آموزانی که می خواهند انتخاب رشته کنند، استرس و اضطراب زیادی دارند. زیرا انتخاب رشته یکی از مهم ترین تصمیمات زندگی هر فرد و مسیر و راه زندگی او را تعیین می کند، بنابراین انجام آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی به دانش آموزان کمک می کند تا بدون استرس و بر اساس اولویت ها و علایقشان، انتخاب درستی داشته باشند. در واقع، این آزمون ها طبق معیارها و ملاک هایی انجام می شود که برخی از مهم ترین این ملاک ها، شامل موارد زیر می باشند:

معیار و ملاک های مهم آزمون های هدایت تحصیلی

🔗 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تکمیل فرم هدایت تحصیلی کلیک کنید.

 

بررسی های روانشناسی در آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی 

👈 یکی از مهم ترین معیارهای آزمون های هدایت تحصیلی، بررسی های روانشناسی می باشد. لازم به ذکر است تا بدانید که بررسی های روانشناسی، در مجموع دارای 65 امتیاز خواهند بود. این بررسی ها دارای نمون برگ های مختلف و متعددی هستند که دانش آموزان باید از طریق سایت hamgam.medu.ir تمامی آن ها را پر کنند. برخی از این نمون برگ ها، شامل موارد زیر می باشند:

نظرسنجی دانش آموزان طبق اولویت بندی آن ها

یکی از مهم ترین نمون برگ هایی که دانش آموزان باید آن را پر کنند، نظرسنجی بر اساس اولویت بندی آن ها است. در این نظرسنجی، متقاضیان باید شاخه ها و رشته های تحصیلی موجود را بر اساس اولویت های خود انتخاب کنند. لازم به ذکر است تا بدانید که این نظرسنجی حاوی 10 امتیاز است.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب رشته نهم در سایت پادا و مراحل مختلف آن روی لینک کلیک کنید.

نظرسنجی دبیران دروس مختلف

علاوه بر دانش آموزان، از دبیران دروس مختلف نیز نظرسنجی صورت می گیرد. بدین صورت که دبیران دروس مختلف درباره سرعت یادگیری، نحوه انجام تکالیف و غیره تمامی دانش آموزان نظر دهند. امتیاز این نظرسنجی نیز همانند نظرسنجی پیشین، 10 امتیاز می باشد.

📣 اطلاعیه 📣

اولویت بندی رشته های تحصیلی در آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳، بر مبنای معیارها و ملاک های مختلفی است که با جمع بندی نتایج و امتیازها، رشته های در نظر گرفته شده برای دانش آموزان اولویت بندی خواهند شد.

 

نظرسنجی والدین

علاوه بر نظرسنجی دبیران تمامی دروس، والدین نیز باید فرمی را پر کنند. در این نظرسنجی والدین گرامی باید فرمی را همانند فرم نظرسنجی دانش آموزان پر کنند. آن ها باید در این فرم شاخه و رشته های تحصیلی موجود را بر اساس علایق فرزندان خود، انتخاب نمایند. به یاد داشته باشید که نظرسنجی والدین، دارای 5 امتیاز خواهد بود.

 

🔗 برای اطلاع از سامانه مشاوره آنلاین هدایت تحصیلی و روش های مختلف برنامه ریزی رتبه ها کلیک کنید.

آزمون های مشاوره ای

علاوه بر نظرسنجی های ذکر شده، آزمون های مشاوره ای مختلفی نیز از دانش آموزان گرفته می شود. این آزمون ها در زمینه های مختلفی همچون استعداد، رغبت، شخصیت، ارزش های تحصیلی، ارزش های شغلی و غیره است. در واقع، این آزمون ها 6 عدد می باشند که هر کدام از آن ها دارای 5 امتیاز هستند. بنابراین، متقاضیان در پایان، 30 امتیاز را کسب خواهند کرد.

نظرسنجی مشاوران

آخرین نظرسنجی در قسمت بررسی های روانشناسی، نظرسنجی مشاوران مدارس است. در این نظر سنجی، مشاوران طبق شناختی که از هر دانش آموز به دست آورده اند، نظر خود را در فرم بیان خواهند کرد. این مرحله نیز دارای 10 امتیاز است.

بررسی نمرات و سوابق تحصیلی در آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

👈 یکی دیگر از معیارها و ملاک های آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی، نمرات و سوابق تحصیلی دانش آموزان عزیز است. در واقع، ورود به هر کدام از شاخه ها تحصیلی، نیازمند کسب نمره قبولی در دروس تخصصی هر کدام از آن ها می باشد، بنابراین اگر دانش آموزی نتواند حداقل نمره قبولی (میانگین دروس قبولی در سه پایه هفتم، هشتم و نهم) را در شاخه مد نظر به دست آورد نمی تواند آن رشته و شاخه تحصیلی را انتخاب نماید. به یاد داشته باشید که نمره نهایی دانش آموزان بر اساس فرمول زیر به دست می آید.

روش محاسبه نمره={( نمره خرداد پایه نهم ضربدر 3)+ نمره خرداد پایه هشتم+ نمره خرداد پایه هفتم} ضربدر 3

👈 لازم به ذکر است که حد نصاب نمره و درصد قبولی برای هر شاخه تحصیلی، به شرح زیر می باشد:

حد نصاب نمره لازم به دروس شاخه نظری

علوم تجربی ریاضی فیزیک علوم انسانی علوم و معارف
ریاضی: 13 ریاضی: 14 زبان و ادبیات فارسی: 14 زبان و ادبیات فارسی: 12
علوم تجربی: 14 علوم تجربی: 13 مطالعات اجتماعی: 13 مطالعات اجتماعی: 14
_ _ زبان عربی: 12 زبان عربی: 13

حد نصاب نمره لازم به دروس شاخه های گروه کار دانش

رشته های کشاورزی رشته های هنر رشته های خدماتی رشته های صنعت
فرهنگ و هنر: 10 فرهنگ و هنر: 12 فرهنگ و هنر: 12 فرهنگ و هنر: 10
کار و فناوری:  12 کار و فناوری: 12 کار و فناوری: 12 کار و فناوری: 12
علوم تجربی:10 ریاضی: 10 ریاضی: 10 ریاضی: 10

حد نصاب نمره لازم به دروس شاخه های گروه فنی و حرفه ای

رشته های کشاورزی رشته های خدماتی رشته های هنر رشته های صنعت
فرهنگ و هنر: 12 فرهنگ و هنر: 12 فرهنگ و هنر: 12 فرهنگ و هنر: 12
کار و فناوری:  12 کار و فناوری:  12 کار و فناوری:  12 کار و فناوری:  12
علوم تجربی:10 ریاضی: 10 ریاضی: 10 ریاضی: 10
_ _ علوم تجربی:10 علوم تجربی: 10

 

🔗 جهت اطلاع از حذفیات آزمون نمونه دولتی نهم به دهم کلیک کنید.

 

شرایط شرکت در آزمون جبرانی هدایت تحصیلی پایه نهم

دانش آموزانی که حداقل نمره حد نصاب را کسب نکرده اند، شرای شرکت در هدایت تحصیلی 1403 – 1403 را ندارند. این دانش آموزان باید خود را برای شرکت در آزمون های جبرانی آماده کنند و بعد از کسب نمره حد نصاب هدایت تحصیلی شوند. 

از این رو دانش آموزان متقاضی باید فرم های شرکت در مرحله جبرانی را از مدرسه خود دریافت کرده و سپس با مراجعه به وزارت آموزش و پروشی که در منطقه آنها واقع شده، برای شرکت در آزمون هدایت تحصیلی آماده شوند. دانش آموزان پس از اعلام نتایج آزمون جبرانی بدون هیچ مشکلی می توانند وارد فرایند انتخاب رشته شوند و ظرفیت کافی برای همه دانش آموزان وجود دارد. 

لازم به ذکر است که نمرات انتخاب رشته مانند امتحانات شهریور ماه، در معدل کل دانش آموزان تأثیر نداشته و نمره ها فقط جهت هدایت تحصیلی پایه نهم 1403 – 1403 استفاده می شود. برگه های انتخاب رشته مجدد توسط مدیران در اختیار افراد قرار می گیرد. 

زمان اعلام نتایج آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳

👈 معمولا داوطلبان پس از انجام آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی، بی صبرانه منتظر پاسخ آن هستند؛ زیرا طبق آن می توانند انتخاب رشته کنند. زمان اعلام نتایج این آزمون اغلب مدتی پس از اتمام آزمون توسط آموزش و پرورش اعلام می شود. برای آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی سال ۱۴۰۳، فعلا زمانی اعلام نشده است، بنابراین در صورت اعلام زمان اعلام نتایج این آزمون، مقاله به روز خواهد شد.

👈 لازم به ذکر است تا بدانید که شما داوطلبان عزیز اگر اعتراضی مبنی بر نتیجه آزمون دارید، باید چند روز پس از اعلام نتایج، اعتراض خود را اعلام کنید. علاوه بر این، ممکن است که شما بخواهید در رشته ای درس بخوانید، اما حد نصاب نمره قبولی را در آن رشته کسب نکرده اید. در این هنگام می توانید در امتحان تعیین رشته شرکت کرده و در صورت قبولی، رشته تحصیلی مد نظر خود را انتخاب کنید.

زمان اعلام نتایج آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

📣 اطلاعیه 📣 

چنانچه شما دانش آزموزان گرامی، نیازمند دریافت مشاوره آزمون هدایت تحصیلی هستید، می توانید با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را در مسیر انتخاب رشته و موفقیت در آزمون هدایت تحصیلی یاری کنند.

نحوه دریافت نتایج آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳

👈 شما متقاضیان عزیز باید پس از این که وزارت آموزش و پرورش زمان اعلام نتایج را بیان کرد، نسبت به مشاهده و دریافت نتیجه آزمون خود اقدام کنید. لازم به ذکر است تا بدانید که سال های پیش دانش آموزان باید به صورت حضوری نسبت به دریافت نتیجه آزمون خود اقدام می کردند. اما، به دلیل شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن تمامی مدارس، امروزه این روش نیز به صورت غیر حضوری انجام می شود. برای دریافت نتیجه آزمون خود، باید مراحلی را انجام دهید که در ادامه تمامی آن ها را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد.

🔗 شما برای دریافت نمونه سوالات آزمون هدایت تحصیلی نهم می توانید وارد لینک زیر شوید.

 

راهنمای تصویری و گام به گام نحوه دریافت نتایج آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

🔸  شما متقاضیان گرامی برای مشاهده نتیجه آزمون خود، ابتدا باید وارد سایت my.medu.ir شوید و سپس، کد ملی خود را وارد کنید.

گام اول دریافت نتایج آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

🔸 پس از وارد کردن کد ملی و اطلاعات درخواستی، صفحه ای مقابلتان باز می شود که باید گزینه هدایت تحصیلی را انتخاب کنید.

گام دوم دریافت نتایج آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

🔸با انتخاب کردن “نمون برگ هدایت تحصیلی” از میان گزینه های موجودمی توانید نتایج پایانی هدایت تحصیلی را مشاهده کنید.

گام سوم دریافت نتایج آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

🔸 در این بخش نتیجه نهایی در قالب یک کارنامه ای نشان داده می شود که این امکان را دارید با کلیک بر روی گزینه “چاپ” در بالای صفحه اصلی، کارنامه منتشر شده را دریافت کنید.

گام چهارم دریافت نتایج آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

 

🔗 جهت اطلاع از مشاوره انتخاب رشته نهم و نکات مهم آن روی لینک کلیک کنید.

 

جدیدترین اخبار پیرامون آزمون های هدایت تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳

شرایط هدایت تحصیلی برای دانش آموزانی که حداقل نمره را ندارند

مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌ های اجتماعی درباره شرایط هدایت تحصیلی برای دانش آموزانی که کل نمره لازم برای انجام هدایت تحصیلی را کسی نکرده‌ اند، اظهار کرد: دانش آموزانی که چنین شرایطی دارند باید در آزمون جبرانی که برای دانش آموزان تجدیدی در نظر گرفته می‌ شود شرکت کنند و بعد از کسب نمره لازم امکان هدایت تحصیلی برای آن‌ ها وجود دارد. او ادامه داد: این دانش‌ آموزان باید ابتدا فرم لازم را از مدرسه دریافت و با مراجعه به اداره آموزش و پرورش منطقه خود برای شرکت در آزمون مجدد اقدام کنند. 

انتخاب رشته پایه نهم باید منطبق با استعدادهای دانش‌ آموزان باشد

حجت‌ الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کردستان گفت: انتخاب رشته دانش‌ آموزان پایه نهم باید مطابق با استعدادها و قابلیت‌ های ذهنی، جسمی و روحی آن ها باشد.

جدیدترین اخبار پیرامون آزمون های هدایت تحصیلی

 

خلاصه مطلب

ما در این مقاله سعی داشتیم تا به طور کامل و مفصل شما عزیزان را با آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی 1403 آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که در طی انجام این آزمون ها بهتر است که از یک مشاور خوب و با تجربه کمک بگیرید. آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی در واقع زمینه ای برای ارتقاء سطح علمی دانش آموزان فراهم می کند و علاوه برآن دانش آموزان می توانند از طریق دریافت راهنمایی و مشورت های لازم، در مسیر انتخاب رشته نهم به دهم با دید بهتری دست به انتخاب بزنند. زمان شرکت در این آزمون در سال جاری از 25 آبان ماه می باشد و دانش آموزان فرصت دارند تا یک ماه ثبت نام خود را انجام دهند. 

توصیه می کنیم در فرایند انتخاب رشته از کمک مشاوران برجسته و کارآزموده بهره ببرید. مشاوران ما در ایران تحصیل با داشتن تجربه چندین ساله و سابقه ای طلایی می توانند به شما عزیزان کمک کنند. به خاطر داشته باشید که در هنگام انتخاب شاخه تحصیلی حتما علایق و استعداد خود را در اولویت قرار دهید. اگر سوال دیگری در زمینه آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی دارید، می توانید با شماره 90909075307 تماس بگیرید و یا برای ما کامنت بگذارید. مشاوران ما در تمامی ساعات شبانه روز و در تمامی ایام هفته، آماده پاسخ گویی و کمک به شما عزیزان هستند.  

🔗 جهت دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

4.6/5 - (8 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی چیست؟

آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی یا همان آزمون توانایی و رغبت، یک فرایند است که دانش آموزان طی این فرایند، عملکرد تحصیلی خود را بهبود می بخشند. همچنین دانش آموزان طی این فرایند، با کمک مشاوران رشته های تحصیلی را بر اساس علایق خود اولویت بندی می کنند.

هدف آزمون هدایت تحصیلی چیست؟

شناسایی علایق و ویژگی های شخصیتی هر دانش آموز، کمک به انتخاب آگاهانه و صحیح رشته تحصیلی دانش آموزان، کمک به انتخاب درست مسیر آینده شغلی داوطلبان

معیار و ملاک های مهم آزمون های هدایت تحصیلی کدامند؟

بررسی های روانشناسی، نمرات و سوابق تحصیلی دانش آموزان معیارهای مهم آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی هستند.

نظرات

10 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی 1403 + ورود my.medu.ir»

  1. Avatar photo Elisa گفت:

    سلام وقت بخیر
    سوالم این بود که آیا میشه نتیجه آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی نهم رو تغییر داد؟متاسفانه من تحقیقی راجبش نکردم قبل اقدام برای انجام دادن و سوال هارو سرسری زدم و نتایج واقعا باهم نمیخونه
    ممنون‌میشم جواب بدین

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر این امکان وجود ندارد

  2. Avatar photo حسن گفت:

    سلام میخوام برم رشته فنی و حرفه شاخه صنعت سال هفتم ریاضی ۱۴ علوم ۱۶ هنر ۱۷ و فناوری ۱۸ بوده سال هشتم ریاضی ۱۶ علوم ۱۴ هنر ۲۰ فناوری ۲۰ سال نهم ریاضی ۱۰ علوم ۱۳ هنر ۱۸ فناوری ۱۸ بوده الویت بندی رو زدم فنی شاخه صنعت نتیجه آزمون رغبت و توانایی هم این شد شما بیشترین امتیاز را الکترونیک به درست آوردید آیا میتونم برم فنی

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای بررسی دقیق تر وضعیت تون با مشاورین مجموعه تماس بگیرید

  3. Avatar photo fafa گفت:

    سلام وقت بخیر
    من به رشتهٔ تجربی خیلی علاقه دارم ازمون هدایت تحصیلی هم دادم ولی متاسفانه نتیجش برای تجربی خوب نبود الان سوالم اینه که ایا پایان سال وقتی که نمره اوردم واسه تجربی میتونم برم تجربی، دیگه مشکلی واسم پیش نمیاد یا چون ازمون رو خراب کردم دیگه نمیشه رفت تجربی؟!

    1. Avatar photo مشاور ملکی گفت:

      سلام وقت بخیر
      نمره پایانی تاثیر دارد و درکنار نمره پایانی نمره هدایت تحصیلی هم تاثیر دارد اما اگر نمرات پایانی شما در دروس علوم و ریاضی بالا باشدورود شما راحت تر می شود.

  4. Avatar photo امیر سادات گفت:

    سلام وقت بخیر، مهلت ثبت نام آزمون های مشاوره تحصیلی تا چه زمانی است؟

    1. Avatar photo ariya iranikhah گفت:

      سلام وقتتون بخیر، برای ثبت نام آزمون های مشاوره تحصیلی هنوز تاریخ دقیقی در دست نیست اما با توجه به الگو سال های قبل این تاریخ در اواسط فصل تابستان خواهد بود.

  5. Avatar photo ارسلان گفت:

    سلام وقتتون بخیر، برای ثبت نام آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی به چه سامانه ای باید مراجعه کرد؟

    1. Avatar photo ariya iranikhah گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر، ثبت نام آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی صرفا از طریق وبسایت ‌hamgam.medu.ir صورت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • انتخاب رشته بدون کنکور

    راهنما انتخاب رشته بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1403 + نکات قبولی

    فرآیند انتخاب رشته‌ بدون کنکور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین پردیس خودگردان دو بار در سال انجام می‌شود. مهلت انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن از 3 تا 8 بهمن ماه بوده و...
  • رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین

    رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین 1403 + شرایط پذیرش

    دانشگاه علوم انتظامی امین تنها دانشگاه افسری در ایران است که داوطلبان واجد شرایط می توانند از میان یکی از رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین رشته دلخواه خود را انتخاب کرده، مشغول به تحصیل شده و فارغ التحصیل شوند....
  • رشته‌های قطبی کنکور

    رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ + دانشگاه ها و شرایط پذیرش

    لیست رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته می‌باشند، بایستی توجه داشته باشند که اگر رشته مورد نظر آن‌ها به صورت گزینش بومی قطبی است، برای افزایش احتمال قبولی...
  • تخمین رتبه ایثارگران

    تخمین رتبه ایثارگران 1403 {سهمیه ۵ و ۲۵ درصد} + محاسبه کن!

    بحث تأثیر انواع سهمیه‌ها از جمله مواردی است که در زمان انتخاب رشته ذهن تمامی متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را به خود مشغول می‌کند. سهمیه ایثارگران یکی از آن سهمیه‌هایی است که داوطلبان مایل به اطلاع...
تماس با مشاور