ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

انتخاب رشته نهم در سایت پادا

انتخاب رشته نهم در سامانه پادا
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در زندگی، هر انسانی با توجه به شرایطی که پیش رو دارد موظف به گرفتن تصمیماتی در زندگی می شود که بعضا گرفتن اینگونه  تصمیم ها سخت و سرنوشت ساز هستند. انتخاب رشته نهم در سایت پادا، یکی از این تصمیم ها است. اکنون دانش آموزان در سن 15 سالگی، با توجه به علاقه و عملکردی که در سالهای گذشته داشتند به مرحله ای رسیدند که برای ادامه تحصیل باید تصمیم جدی بگیرند.

و اما نقش خانواده در این تصمیم گیری چیست؟ هیچ مشاور و معلمی یک نوجوان 15 ساله را بهتر از خانواده اش نمی شناسد. والدین بهتر از هر کسی، حتی خود دانش آموز، از روحیات و توانایی های فرزند خود اطلاع دارند.

امروزه، والدین در تلاش اند که زندگی مرفهی را برای فرزندان خود مهیا کنند و در تصمیمات آن ها یاری رسان باشند. اما بهتر است  بدون تحمیل و چشم و هم چشمی و با در نظر گرفتن علایق و توانایی های فرزندان خود در چنین تصمیماتی هم نقش داشته باشند و راهنمایی موثر برای آنها باشند.

اما منظور از این صحبت ها این نیست که والدین به جای دانش آموزان تصمیم گیری کنند، هدف این است در تصمیمی که یک دانش آموز قصد دارد برای ادامه تحصیل بگیرد او را راهنمایی و تشویق کنند. در ادامه، ایران تحصیل راهنمای جامعی از انتخاب رشته در سامانه پادا را به همراه تصاویر در اختیار شما دانش آموزان و والدین محترم قرار می دهد.

سامانه پادا چیست؟

قبل از شروع هر مبحثی بهتر است بدانیم سایت پادا چیست. در سال های گذشته و پیش از شیوع ویروس کرونا، انتخاب رشته نهم به صورت حضوری انجام می شد. اما به منظور سهولت و افزایش دقت در انتخاب رشته نهم، وزارت آموزش و پرورش سامانه پادا و یا همان سامانه پرونده الکترونیکی دانش آموزان را با آدرس اینترنتی pada.medu.ir معرفی کرد.

که این سامانه نه تنها در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد، بلکه برای معلمین، مشاورین و والدین هم می تواند قابل دسترسی می باشد. کلیه مراحل هدایت تحصیلی و انتخاب رشته به صورت آنلاین صورت می‌گیرد و همچنین در این سامانه، ظرفیت مدارس آموزش و پرورش در هر منطقه برای هر رشته تحصیلی مشخص می شود. شایان ذکر است که دسترسی به این سامانه نه تنها برای تمامی دانش آموزان دولتی امکان پذیر است، بلکه دانش آموزان مدارس غیردولتی هم می توانند به صورت غیر حضوری و از طریق این سامانه انتخاب رشته نهم را انجام دهند.

اما امکانات سامانه پادا محدود به انتخاب رشته نمی‌باشد، بلکه دانش آموزان با وارد شدن به این سامانه می توانند به امکاناتی همچو ثبت نام مدارس، دریافت کارت ورود به جلسه امتحان، مشاهده و دریافت کارنامه آنلاین تمامی پایه، هدایت تحصیلی، انتقال پرونده دانش آموزی، مشاهده اطلاعیه ها و…  دسترسی داشته باشند.

سامانه پادا چست؟

انتخاب رشته نهم چه اهمیتی دارد؟

سال نهم یکی از سال های سرنوشت ساز دانش آموزان در طول دوره تحصیلی آنان است که دانش آموزان بعد از به اتمام رساندن پایه نهم دوره متوسطه اول باید فرایند هدایت تحصیلی را طی کرده تا بتوانند انتخاب رشته سال دهم خود را انجام دهند. اما سوالی که برای بسیاری از دانش آموزان پیش آمده این است که چرا باید انتخاب رشته کنند؟

جهت اطلاع از نحوه ثبت نام پادا پایه نهم، بر روی لینک کلیک کنید.

دانش آموزان به منظور ورود به دوره متوسطه دوم و یا همان دبیرستان نیاز دارند که یک مسیر را با احتساب علاقه، توانایی، اهداف و استعدادشان انتخاب کرده و در یک رشته به صورت تخصصی‌تر به تحصیل خود ادامه دهند تا در مسیر شغلی و حرف ای خود قرار می گیرند.

اهمیت انتخاب رشته نهم

شرایط انتخاب رشته نهم در سامانه پادا چیست؟

همانطور که در بخش های قبلی توضیح داده شد، سه عامل مهم هدایت تحصیلی لازمه انتخاب رشته است: بررسی مشاوره ای، عملکرد تحصیلی دانش آموزان در دروس تخصصی رشته انتخابی و در نظر گرفتن ظرفیت رشته و منطقه است که به صورت کامل شرح داده خواهد شد.

  • رشته های تحصیلی در سه گروه علوم نظری، فنی و حرفه ای و کار و دانش تقسیم می شوند که دانش آموزان باید یکی از رشته های این سه گروه را انتخاب و تحصیل کنند.
  • 100 نمره برای انتخاب رشته دانش آموزان در نظر گرفته شده است که 65 نمره مربوط به بررسی مشاوره ای می باشد.
  • یکی از مهمترین شروط انتخاب رشته های مورد نظر کسب حداقل نمرات خواسته شده در دروس تخصصی مربوط با آن رشته است. این نمره شامل میانگین نمرات پایه های هفتم، هشتم و نهم می باشد و باید در نظر داشت که ضریب نمرات دروس پایه نهم بیشتر (دروس تخصصی پایه های هفتم و هشتم ضریب 1 و دروس تخصصی پایه نهم ضریب 3) است. 35 نمره از 100 نمره به عملکرد درسی دانش آموزان اختصاص یافته است.

نکته: در صورت عدم کسب حداقل میانگین دروس تخصصی در سه پایه هفتم، هشتم و نهم، تمامی عوامل و ملاک های هدایت تحصیلی آن دانش آموز بی اثر خواهد بود چون اولین شرط ثبت نام در آن رشته به دست آوردن حداقل نمره است.

به بیانی دیگر: یعنی اگر دانش آموز میانگین لازم برای انتخاب رشته را کسب نکند بقیه امتیازها از جمله امتیازات بررسی های مشاوره ای ( 10 امتیاز نظر دانش آموز- 30 امتیاز آزمون مشاوره ای- 10 امتیاز نظر دبیر- 5 امتیاز نظر والدین- 10 امتیاز نظر مشاور) آن هم در نظر گرفته نمی شود.

شرایط انتخاب رشته نهم

  • معدل دانش آموزان شرط انتخاب رشته نیست، بلکه بدون در نظر گرفتن معدل آن ها، کسب حد نصاب نمرات دروس مشخص شده رشته ها است که حداقل  نمره خواسته شده برای هر درس در رشته های گوناگون متفاوت می باشد.
  • یکی دیگر از شروط انتخاب رشته در سامانه پادا ، اولویت بندی دانش آموزان است. دانش آموزان با توجه به فرم هدایت تحصیلی که تکمیل کرده اند به دو گروه اولویت الف و اولویت ب تقسیم شده که گروه اول در اولویت ثبت نام هستند.

نکته: برای رشته های ریاضی، معارف اسلامی و شاخه کاردانش اولویت الف داده می شود و اگر دانش آموزان توانایی کسب حدنصاب نمره ورود به این رشته ها را داشته باشند می توانند بدون در نظر گرفتن ظرفیت رشته و منطقه، تحصیل خود را در آن رشته و مدرسه آغاز نمایند. برای رشته های علوم تجربی، فنی و حرفه ای و علوم انسانی هم اولویت الف و هم ب در نظر گرفته شده است که دانش آموزان علاوه بر کسب حدنصاب نمره ورود باید ظرفیت مناطق و رتبه اکتسابی خود را در اولویت ثبت نام لحاظ کنند.

  • و اما دانش آموزانی که در گروه ب قرار گرفته اند می توانند در صورت خالی بودن ظرفیت مدارس در رشته انتخابی ثبت نام کنند. یعنی اگر دانش آموزان با اولویت الف ثبت نام نکرده باشند و مناطق ظرفیت کافی برای ثبت نامی جدید داشته باشند، دانش آموزان شانس ثبت نام در آن مناطق را دارند.
  • یکی دیگر از امکانات سامانه پادا، خرید اینترنتی کتب درسی پایه دهم می باشد که لازمه آن ثبت اطلاعات، تکمیل فرایند هدایت تحصیلی و انتخاب رشته در این سامانه است که در صورت تایید مدیران مدارس امکان پذیر می باشد.

چگونه در سامانه پادا انتخاب رشته کنیم؟

در زمان مشخصی که از سوی مشاور مدرسه اعلام می شود، دانش آموزان باید برای تکمیل فرایند هدایت تحصیلی و انتخاب رشته نهم در سامانه پادا اقدام کنند که در ادامه مطلب، ایران تحصیل توضیح جامعی از مراحل انتخاب رشته در سامانه پادا را به همراه تصویر در اختیار شما دانش آموزان عزیز قرار می دهد.

برای ورود به سایت PADA.MEDU.IR بر روی لینک کلیک نمایید.

  •     ابتدا نام کاربری و رمز عبور خود را از دفاتر مدارس دریافت کنید. نام کاربری همان کد ملی دانش آموزان می باشد.
  •     وارد سامانه پادا به نشانی pada.medu.ir شوید.
  •     پس از ورود، گزینه “پیش ثبت نام” را انتخاب کنید.

ورود به سامانه پادا

 

  • سپس نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید و گزینه “ورود کاربران” را انتخاب کنید. اگر که رمز عبور خود را فراموش کرده ای می توانید این مشکل را با مشاوران در میان بگذارید.

ورود اطلاعات در سامانه پادا

 

  • در مرحله بعد، گزینه “انتخاب رشته پایه نهم و رویت فرم شماره 6 رشته تحصیلی” را انتخاب کنید.
  •     پس از ورود و دسترسی به پنل شخصیتان، اقدام به تکمیل فرایند هدایت تحصیلی کنید.

نکته: در گذشته، فرایند هدایت تحصیلی در سامانه همگام صورت می گرفت، اما با به روی کار آمدن سامانه پادا، اخیرا فرایند هدایت تحصیلی هم از طریق این سامانه صورت می گیرد.

هدایت تحصیلی چیست؟

فرایند هدایت تحصیلی اشاره به مشاوره و هدایت دانش آموزان به سمت انتخاب رشته ای متناسب با استعداد، توانایی، اهداف و علاقه آن ها دارد. این فرایند دانش آموزان را نه تنها با رشته های تحصیلی و مشاغل متفاوت و مورد نیاز جامعه آشنا می کند، بلکه آنها را از علایق، استعدادها، ویژگی های شخصیتی و توانایی های خود آگاه می سازد تا با در نظر گرفتن تمام جوانب فردی و اجتماعی انتخابی آگاهانه داشته باشند.

در این فرایند، دانش آموزان پس از به اتمام رساندن پایه نهم خود و دوره متوسطه اول باید در زمان مقرری که مشاور مدرسه اعلام می کند فرم هدایت تحصیلی را در سایت پادا تکمیل نمایند. امتیاز در نظر گرفته شده برای هر دانش آموز 100 نمره می‌باشد که با توجه به نمرات کسب شده دروس تخصصی دانش آموزان، نظرات مشاوران، معلمان و والدین، عددی به عنوان امتیاز دانش آموزان برای انتخاب رشته در نظر گرفته میشود و نحوه امتیازدهی به شرح زیر است.

امتیازدهی در فرم هدایت تحصیلی به دو دسته تقسیم بندی می شود: فرم هدایت تحصیلی شماره 6 و فرم هدایت تحصیلی شماره 7. امتیازدهی در فرم شماره 6 مربوط به بررسی های مشاوره ای است که شامل 5 بخش می باشد و جمعا 65 امتیاز دارد.

  •         توصیه‌ های مشاوران 10 نمره
  •         نظر معلم در زمینه استعداد دانش آموزان 10 نمره
  •         نظر خود دانش آموز 10 نمره
  •         نظر اولیاء 5 نمره
  •         آزمون رغبت و توانایی 30 نمره

و اما امتیازدهی در فرم شماره 7 مربوط به عملکرد درسی دانش آموزان (کسب حداقل نمره دروس تخصصی امتحانات پایانی نوبت دوم مربوط به آن رشته) است ک 35 نمره را به خود اختصاص میدهد.

  •         عملکرد تحصیلی 35 نمره

هدایت تحصیلی

چه عواملی در فرایند هدایت تحصیلی مورد توجه قرار میگیرند؟

و اما بهتر است از عوامل مهم هدایت تحصیلی صحبت کنیم.

سه عامل مهمی که در هدایت تحصیلی در نظر گرفته می‌شود به شرح زیر می‌باشد:

  • اولین عامل, بررسی های مشاوره ای شخصیت دانش آموزان است تا علایق، استعداد و توانایی های فردی آن ها را مشخص کند.
  • دومین عامل، بررسی عملکرد تحصیلی دانش آموزان و کسب حد نصاب نمره لازم برای دروس تخصصی رشته‌های در نظر گرفته شده است.
  •  و سومین عامل، بررسی ظرفیت هر رشته با توجه منطقه و مدارس است.

دو فرم هدایت تحصیلی شماره 6  و 7 هدایت تحصیلی چیست؟

در هر دو فرم هدایت تحصیلی، رشته های تحصیلی متفاوتی به دانش آموزان توصیه می شود که برگه شماره 6 شامل رشته هایی می باشد که با در نظر گرفتن علایق و استعداد دانش آموزان تعیین می شوند و در آن ها شایستگی و توانایی ورود به آن رشته ها را دارند. رشته های فرم شماره 6 توسط مشاوران مدارس صورت می گیرد.

و اما در فرم هدایت تحصیلی شماره 7 رشته هایی به دانش آموزان معرفی می شوند که دانش آموزان عملکرد خوبی در دروس تخصصی آن رشته ها داشته اند و مناطق مورد نظر ظرفیت کافی برای ثبت نام پذیرش دانش آموزان دارند که آن هم با در نظر گرفتن اولویت الف و ب دانش آموزان است.

دانش آموزانی که اولویت الف را دارند بدون در نظر گرفتن ظرفیت منطقه ثبت نام می شوند. اما دانش آموزان اولویت ب در صورتی ثبت نام می شوند که دانش آموزان اولویت الف ثبت نام نکرده و آن رشته در آن منطقه ظرفیت ثبت نام دانش آموزانی با اولیت ب را داشته باشد.

برای آشنایی با آزمون های مشاوره ای تحصیلی بر روی لینک کلیک کنید.

حداقل نمره های لازم برای انتخاب رشته در پایه نهم

در ابتدا، دانش آموزان باید یکی از رشته های شاخه نظری، شاخه کاردانش و شاخه فنی حرفه ای را انتخاب کنند که هر رشته تحصیلی حد نصاب نمرات کسب شده دروس تخصصی خود را دارند.

دانش آموزان باید این نکته را در نظر بگیرند که نمرات هر سه سال دوره  متوسطه اول (پایه های هفتم، هشتم و نهم) در انتخاب رشته تاثیرگذار است، بدین صورت که دروس تخصصی در پایه های هفتم و هشتم با ضریب 1 و در پایه نهم با ضریب 3 محاسبه می شوند. اما دانش آموزان در این مرحله با چالش هایی روبرو می شوند.

یکی از چالش هایی که دانش آموزان به هنگام انتخاب رشته با آن مواجه می شوند، حد نصاب نمرات دروس تخصصی رشته ها است که نمی دانند چه نمراتی را برای چه دروسی در کدام رشته ها را باید کسب کرده باشند.

با توجه به شرایط متفاوت هر رشته تحصیلی، حد نصاب نمرات دروس تخصصی هر رشته هم متفاوت می باشد. در ادامه این بخش توضیحات و شرایط لازم هر رشته تحصیلی به صورت مجزا آورده شده است که قطعا با دانستن این گونه اطلاعات انتخاب رشته برای دانش آموزان آسان تر خواهد بود.

حداقل نمرات لازم

انتخاب رشته علوم تجربی

  • در ابتدا باید نمرات دروس ریاضی و علوم در سه سال اول متوسطه (پایه های هفتم، هشتم و نهم) با ضریب 3 محاسبه گردد.
  • مجموع سه نمره کسب شده در سه پایه هفتم ، هشتم و نهم دروس ریاضی و علوم نباید ضریبی کمتر از 42 داشته باشد.
  • دانش آموزان باید حداقل نمره 15 در درس علوم و نمره 14 در درس ریاضی کسب کرده باشند.
  • دانش آموزان باید حداقل معدل بالای 14  داشته باشند.

انتخاب رشته ریاضی فیزیک

  • در ابتدا باید نمرات دروس ریاضی و علوم در سه سال اول متوسطه (پایه های هفتم، هشتم و نهم) با ضریب 3 محاسبه گردد.
  • مجموع سه نمره کسب شده در سه پایه هفتم ، هشتم و نهم دروس ریاضی و علوم نباید ضریبی کمتر از 42 داشته باشد.
  • دانش آموزان باید حداقل نمره 15 در درس ریاضی و نمره 14 در درس علوم کسب کرده باشند.
  • دانش آموزان باید حداقل معدل بالای 14  داشته باشند.

انتخاب رشته علوم انسانی

  • در ابتدا باید نمرات درس زبان و ادبیات فارسی در سه سال اول متوسطه (پایه های هفتم، هشتم و نهم) با ضریب 4، درس مطالعات اجتماعی با ضریب 3 و درس عربی با ضریب 2 محاسبه گردد.
  • مجموع سه نمره کسب شده در سه پایه هفتم ، هشتم و نهم دروس مطالعات اجتماعی ، زبان و ادبیات فارسی ، عربی نباید ضریبی کمتر از 42 داشته باشد.
  • دانش آموزان باید حداقل نمره 12 در درس عربی، 13 در درس مطالعات اجتماعی و 14 در درس ادبیات فارسی کسب کرده باشند.
  • دانش آموزان باید حداقل معدل بالای 14  داشته باشند.

انتخاب  رشته علوم و معارف اسلامی

  • در ابتدا باید نمرات درس معارف در سه سال اول متوسطه (پایه های هفتم، هشتم و نهم) با ضریب 4، درس عربی با ضریب 3 و درس ادبیات فارسی با ضریب 2 محاسبه گردد.
  • مجموع سه نمره کسب شده در سه پایه هفتم ، هشتم و نهم دروس معارف ، زبان و ادبیات فارسی ، عربی نباید ضریبی کمتر از 42 داشته باشد.
  • دانش آموزان باید حداقل نمره 14 در درس معارف، 13 در درس عربی و 12 در درس ادبیات فارسی کسب کرده باشند.
  • دانش آموزان باید حداقل معدل بالای 14  داشته باشند.

 انتخاب رشته کاردانش

  • در ابتدا باید نمرات درس ریاضی در سه سال اول متوسطه (پایه های هفتم، هشتم و نهم) با ضریب 2، درس کار و فناوری با ضریب 3 محاسبه گردد.
  • مجموع سه نمره کسب شده در سه پایه هفتم ، هشتم و نهم دروس ریاضی ، کار و فناوری نباید ضریبی کمتر از 36 داشته باشد.
  • دانش آموزان باید حداقل نمره 12 در درس کار و فناوری و هنر و حداقل نمره 10 برای درس ریاضی کسب کرده باشند.
  • دانش آموزان باید حداقل معدل بالای 12  داشته باشند.

رشته قنی و حرفه ای

  • مجموع سه نمره کسب شده در سه پایه هفتم ، هشتم و نهم دروس ریاضی ، علوم و حرفه و فن نباید ضریبی کمتر از 30 داشته باشد.
  • دانش آموزان باید حداقل نمره 12 در درس حرفه و فن و هنر و حداقل نمره 10 برای دروس ریاضی و علوم کسب کرده باشند.
  • دانش آموزان باید حداقل معدل بالای 12  داشته باشند.

تاثیر نمرات بر روی فرایند هدایت تحصیلی

نمرات کسب شده دروس تخصصی دانش آموزان مربوط به رشته مورد نظر در پایه های هفتم، هشتم و نهم به دو صورت بر روی نتیجه هدایت تحصیلی و انتخاب رشته آن ها تاثیر می گذارد، یکی تاثیر بر امتیاز و دیگری تاثیر حذفی.

در اولین نوع تاثیر، میانگین دروس تخصصی دانش آموزان باید بالاتر از حد نصاب باشد، در این صورت دانش آموزان قادر به انتخاب رشته خواهند بود. یعنی 35 نمره از 100 امتیاز هدایت تحصیلی را به خود اختصاص می دهند.  اما در تاثیر حذفی، اگر میانگین دروس تخصصی دانش آموزان در رشته مورد نظر کمتر از حد نصاب نمره تعیین شده باشد، آن ها قادر به انتخاب آن رشته نیستند و در واقع انتخابش حذف می شود.

تاثیر نمره در انتخاب رشته پایه نهم

تاریخ انتخاب رشته نهم در سامانه پادا

زمان دقیق انتخاب رشته سال نهم برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ – 1403 هنوز از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام نشده است، اما با توجه به انتخاب رشته سال قبل، در حوالی تیر ماه بعد از امتحانات نیمه دوم و اعلام نتایج امکان تکمیل فرایند هدایت تحصیلی و انتخاب رشته وجود خواهد داشت و پس از اعلام دقیق زمان، دانش آموزان موظف هستند در تاریخ مقرر به سایت پادا مراجعه و اقدام به انتخاب رشته خود کنند.

در سال جاری، دانش آموزان نیاز به مراجعه به مدارس و ثبت نام حضوری  ندارند و کلیه فرایند هدایت تحصیلی و انتخاب رشته به صورت اینترنتی صورت می پذیرد.

اما تاریخ دیگری هم برای دانش آموزانی که در خرداد ماه نتوانسته اند حد نصاب نمرات لازم را کسب کنند، پس از پشت سر گذاشتن امتحانات در شهریور ماه و اعلام نتایج، می توانند فرم های هدایت تحصیلی خود را تکمیل و پس از مشاوره اقدام به انتخاب رشته نمایند.

تاریخ انتخاب رشته نهم

آخرین اخبار پیرامون انتخاب رشته نهم در سامانه پادا؟

  • تاریخ انتخاب رشته نهم ۱۴۰۳-۱۴۰۴ در سامانه پادا چه زمانی است؟

هنوز هیچ خبری مبنی بر تاریخ انتخاب رشته نهم در سامانه پادا منتشر نشده است. به محض انتشار تاریخ در سایت ایران تحصیل اطلاع رسانی خواهد شد.

  • آیا سایت پادا در زمان انتخاب رشته نهم بدون مشکل عمل می کند؟

سایت پادا همانند بسیاری از سایت ها به هنگام هجوم مخاطبان دچار اختلال می شود و برخی از دانش آموزان به هنگام انتخاب رشته دچار مشکل می شوند. و رایج ترین مشکلات این است که چرا دسترسی به سامانه امکان پذیر نمی باشد و یا چرا لود اطلاعات با تاخیر صورت میگیرد و چندین مشکلات دیگر. اگر که در پروسه انتخاب رشته به مشکل برخوردید حتما با مشاوران ما در ارتباط باشید.

  • برای تکمیل فرم هدایت تحصیلی به چه سایتی باید مراجعه کرد؟

در سال های گذشته تکمیل فرایند هدایت تحصیلی در سامانه همگام انجام می شد، اما از سال جاری دانش آموزان می توانند از طریق سامانه پادا اقدام و فرایند هدایت تحصیلی خود را تکمیل نمایند.

خلاصه مطلب

در سال های پیشین فرایند هدایت تحصیلی و انتخاب رشته به صورت حضوری و در مدارس انجام می شد. اما وزارت آموزش و پرورش پس از شرایط به وجود آمده و سهولت در این فرایند سامانه پادا را معرفی کرد. اکنون چه دانش آموزان مدارس دولتی و چه دانش آموزان مدارس غیر دولتی می توانند انتخاب رشته نهم خود را در سامانه پادا انجام دهند.

این سامانه نه تنها امکاناتی در خصوص انتخاب رشته نهم در اختیار تمامی دانش آموزان قرار می دهد. بلکه دانش آموزان می توانند به کارنامه تحصیلی، انتقال پرونده و ثبت نام مدارس و دیگر امکانات دسترسی پیدا کنند.

یکی از شرایط انتخاب رشته نهم در سامانه پادا، کسب حد نصاب نمرات دروس تخصصی رشته های انتخابی می باشد که 35 نمره از 100 امتیاز هدایت تحصیلی را به خود اختصاص می دهد. بررسی های مشاوره ای و ظرفیت مناطق از دیگر شرایط انتخاب رشته پایه نهم می باشد که مشاوران با در نظر گرفتن علایق, اهداف و توانایی های دانش آموزان رشته هایی که مورد نیاز جامعه می باشد را به آن ها پیشنهاد می کنند.

برای دانلود pdf این مقاله اینجا کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

اطلاعات لازم برای انتخاب رشته نهم در سامانه پادا چیست؟

شماره کاربری که همان کد ملی دانش آموزان است به همراه رمز عبور که توسط مدیر مدارس محل تحصیل به آن ها داده می شود.

آیا امکان ثبت نام برای دانش آموزان تجدیدی هم مسیر است؟

بله، دانش آموزان تجدیدی پس از پشت سر گذاشتن امتحانات شهریور ماه و اعلام نتایج، می توانند اقدام به انتخاب رشته پایه نهم کنند.

حداقل نمره قابل قبول در انتخاب رشته چند است؟

با توجه به شرایط متفاوتی که هر رشته در هر شاخه تحصیلی دارد، حدنصاب نمره کسب شده در دروس تخصصی متفاوت می باشد. با مطالعه دقیق همین مقاله می توانید اطلاعات لازم را کسب کنید. در غیر این صورت، با مشاوران ایران تحصیل در ارتباط باشید.

 

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «انتخاب رشته نهم در سایت پادا»

  1. Avatar photo دکتر آینده گفت:

    سلام خسته نباشید
    من میخواستم بزنم رشته تجربی
    نمره علوم و ریاضی در هفتم شد به ترتیب ۱۷ و ۱۶ و هشتم به ترتیب ۱۸ و ۱۸ و نهم ریاضی شد ۱۶و علوم شد ۱۹
    میتونم رشته تجربی بزنم و آینده خوبی داشته باشم؟؟!؟

    1. Avatar photo mohammadi گفت:

      سلام وقت به خیر
      هدایت تحصیلی و انتخاب رشته نهم به دهم بر اساس میانگین نمرات دروس تخصصی سه ساله متوسطه دوره اول انجام می شود.

    2. Avatar photo rahimi گفت:

      سلام وقت شما بخیر. متشکرم از پیامتون. برای انتخاب رشته نهم به غیر از نمرات، برگه هدایت تحصیلی شما نیز اهمیت دارد. برای شما آرزوی موفقیت داریم دکتر آینده عزیز.

      1. Avatar photo دکتر آینده گفت:

        سپاس فراوان🙏🌹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • لیست مدارس آموزش از راه دور

    لیست مدارس آموزش از راه دور 1403 + زمان و شرایط + هزینه

    اطلاع از لیست مدارس آموزش از راه دور کمک می‌کند تا شما بتوانید از میان مدارسی که به صورت غیر حضوری فعالیت دارند؛ مدرسه‌ای که از نظر شما امکانات بهتری در اختیارتان قرار می‌دهد را انتخاب کنید. مدارس آموزش از...
  • شهریه مدارس نمونه دولتی

    شهریه مدارس نمونه دولتی 1403 + کلیه مقاطع | ایران تحصیل

    در میان مراکز آموزشی دولتی، مدارس نمونه دولتی از امتیاز و رتبه بسیار خوبی برخوردارند؛ به همین دلیل نیز بسیاری از دانش‌ آموزان برای ورود به این مدارس با شرکت در آزمون ورودی آن با یکدیگر رقابت می‌ کنند. یکی...
  • ثبت نام دبیرستان البرز

    ثبت نام دبیرستان البرز 1403 {شرایط جدید} + ورود mandegaralborz

    دانش‌آموزانی که تمایل به ادامه تحصیل و ثبت نام دبیرستان البرز در دوره  متوسطه دوم دبیرستان ماندگار البرز را دارند، می‌توانند در دوره زمانی مقرر با مشاهده شرایط ثبت نام دبیرستان البرز برای ثبت‌نام آزمون سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴...
  • انتخاب رشته بدون کنکور

    راهنما انتخاب رشته بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1403 + نکات قبولی

    فرآیند انتخاب رشته‌ بدون کنکور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین پردیس خودگردان دو بار در سال انجام می‌شود. مهلت انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن از 3 تا 8 بهمن ماه بوده و...
تماس با مشاور