ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

کنکور ارشد در حین سربازی + شرایط جدید ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

کنکور ارشد حین سربازی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرکت در کنکور ارشد حین سربازی از جمله دغدغه های افرادی است که علاقه مند به تحصیل همزمان در زمان اعزام به سربازی هستند، بسیاری از افراد علاقه مند هستند تا علاوه بر شرکت در خدمت سربازی با رفتن به جلسه کنکور درس خود را هم به صورت همزمان جلو ببرند، افراد برای انجام این کار نیازمند انجام برخی از موارد هستند که در ادامه به طور کامل به آن خواهیم پرداخت.

افراد برای شرکت در کنکور ارشد در زمان سربازی می توانند اقدام به ثبت نام در کنکور کنند و در صورت قبولی ایست خدمت بگیرند، در این مواقع فرد باید درس خود را تا مقطعی که مد نظر او می باشد جلو ببرد و بعد از اتمام فرایند تحصیلی خود اقدام به ادامه خدمت سربازی کند، در ضمن چنانچه فرد اقدام به انجام این کار کند بعد از بازگشت به سربازی ترفیع خواهد گرفت و خدمات خود را تا پایه بالاتری می تواند ادامه دهد.

 

شرایط شرکت در کنکور  ارشد در حین سربازی

همانطور که شرح داده شد افراد می توانند بدون چون و چرایی (در صورت دانشجوی انصرافی نبودن) اقدام به ثبت نام در کنکور ارشد کنند و در صورتی که قبول شدند ایست از خدمت بگیرند، ایست از خدمت به دلیل ادامه تحصیل به این شکل است که فرد در طی فرایند آن تا زمان اتمام فرایند تحصیلی مد نظر خود نیازی به خدمت ندارد و بعد از اتمام تحصیل می تواند مجددا برای تکمیل فرایند سربازی خود بازگردد.

البته که امکان انجام این کار برای همگی افراد وجود ندارد و تنها افرادی از این شرایط بهره مند خواهند بود که شرایط زیر را دارا باشند:

  • فرد  در صورتی که غیبت داشته باشد اجازه دریافت ایست خدمت سربازی را نخواهد داشت.
  • اگر فرد بعد از پست کردن دفترچه سربازی از ورود به خدمت امتناع کرده باشد و یا از خدمت سربازی فراری شده باشد هم هرگز اجازه استفاده از این شرایط را نخواهد داشت.
  • توجه داشته باشید که امکان تحصیل همزمان و خدمت همزمان وجود ندارد و فرد برای تحصیل باید فرایند خدمت سربازی خود را متوقف نماید.
  • برای راحت تر شدن فرایند تحصیل آقایان در مقطع کارشناسی ارشد در این مواقع مدت زمان فراغت تحصیلی یکساله برای این افراد تا مقطع بعدی لحاظ نمی شود.
  • فرد بعد از اتمام تحصیل خود تا مقطعی که مد نظر او می باشد حق دوری از خدمت دارد و بعد از اتمام فرایند فرد باید در اسرع وقت به خدمت سربازی اعزام شود.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اعلام نتایج کنکور وزارت بهداشت ارشد وارد شوید.

 

کنکور ارشد حین سربازی

 

راهنمای شرکت در کنکور ارشد در حین زمان سربازی

طبق قانون ثبت نامی دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران افرادی که از هیچگونه معافیتی بهره مند نباشند نمی توانند اقدام به ثبت نام در دانشگاه کنند مگر آنکه کارت پایان خدمت داشته باشند و یا خدمت سربازی آن ها در حال سپری شدن باشد، اما در نقطه مقابل هیچگونه محدودیتی برای شرکت در کنکور ارشد وجود ندارد، و هر کس با هر وظعیتی در مورد مشمولیت نظام وظیفه (در صورت طی کردن مدارج تحصیلی لازم برای ثبت نام در کنکور) می تواند سر جلسه کنکور مقطع کارشناسی ارشد حاضر شود.

قبل از اینکه فرد برای ادامه تحصیل خود در مقطع دکتری به دنبال دریافت ایست خدمت باشد ابتدا باید به دنبال راهکاری برای شرکت در کنکور ارشد حین سربازی باشد.

  • فرد برای انجام این کار باید ابتدا در موعد مقرر اقدام به ثبت نام در این آزمون کند.
  • در مرحله دوم فرد باید اقدام به دریافت مرخصی در روز کنکور و شرکت در آزمون خود نماید.
  • در صورتی که فرد در هر رشته ای قبول شود برای ادامه تحصیل خود در آن رشته می تواند اقدام به ثبت نام کند و معایت تحصیلی بگیرد.
  • بعد از دریافت معافیت تحصیلی دانشگاه می توان اقدام به دریافت برگه ایست خدمت سربازی کرد.

 

 

برای کسب اطلاع از نحوه خرید خدمت سربازی با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

 

 

شرکت در کنکور ارشد قبل از اعزام به خدمت سربازی

از جمله راه هایی که افراد مشمول به خدمت سربازی برای ادا تحصیل خود در مقطع کارشناسی ارشد دارند شرکت در کنکور ارشد قبل از اعزام به خدمت سربازی می باشد، در این مواقع فرد باید قبل از پست کردن دفترچه خود (در صورت عدم اتمام گواهی اشتغال به تحصیل) در کنکور ثبت نام کند، در صورتی که فرد در کنتکور عملکرد مثبتی داشته باشد و در رشته مورد نظر خود قبول شود می تواند از نظام وظیفه مرخصی تحصیلی بگیرد.

توجه داشته باشید که دقت در زمان بندی برای انجام این کار بسیار حائز اهمیت است، چرا که در صورت غیبت خوردن شما نمی توانید از هیچ یک از مرایا و امکانات خود بهره مند شوید.

 

 

برای کسب اطلاع از تفاوت معافیت دائم و موقت با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

 

 

کنکور ارشد در زمان سربازی

 

انواع مختلف ایست خدمت

زمانی که صحبت از دریافت ایست خدمت برای شرکت در کنکور ارشد می شود اغلب افراد نسبت به این اصطلاح و انواع مختلف آن بی اطلاع هستند، ایست خدمت دارای دو نوع مختلف می باشد که یکی از آن ها در زمان فوریت های پزشکی و دیگری در زمان نیاز به ادامه تحصیل به افراد واجد شرایط اعطا خواهد شد.

  • ایست خدمت پزشکی به معنای همان معافیت پزشکی سربازی موقت است که در زمان بروز مشکل و بیماری های طول درمان دار تا سقف ۶ ماه به سرباز اعطا خواهد شد. (مدت طول درمان در این مواقع جزو خدمت محسوب می شود)
  • ایست خدمت نوع دوم زمانی است که فرد در طول خدمت خود اقدام به شرکت در کنکور ارشد می کند و برای ادامه تحصیل خود ادامه حضور در خدمت سربازی را ندارد، در این مواقع فرد می تواند اقدام به ادامه تحصیل خود کند و بعد از اتمام تحصیل خود به خدمت سربازی بازگردد و و باقی مانده خدمت خود را انجام دهد، توجه داشته باشید که این نوع از ایست سربازی تاثیری روی مدت سربازی فرد ندارد و فرد بعد از بازگشت باید باقی مانده خدمت را به طور کامل طی کند.

 

 

برای کسب اطلاع از معایب معاف از رزم با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

 

 

تاثیر معافیت تحصیلی مقطع ارشد در خدمت سربازی

وقتی که افراد در زمان ایست خدمت سربازی به دانشگاه مراجعه می کنند و در آن ثبت نام می کنند عملا از معافیت تحصیلی بهره مند می شوند که آن ها را نسبت به شرکت در خدمت سربازی بی نیاز خواهد کرد، اما بعد از طی کردن مدت تحصیلی خود و اتمام معافیت تحصیلی فرد موظف است تا به محل خدمت سربازی خود بازگردد.

در طول مدتی که فرد مشغول به تحصیل می باشد می تواند از ایست خدمت بهره مند گردد، و بدون ایجاد هیچگونه مشکلی اقدام به تحصیل نماید.

 

کنکور ارشد حین سربازی

برای اطلاع از مدت سربازی کلیک کنید.

تحصیل همزمان با خدمت سربازی در مقطع ارشد

همانطور که ذکر شد امکان تحصیل در مقطع ارشد برای سربازان مقدور نمی باشد، اما در سال های اخیر یک تبصره اضافه شده که تحصیل همزمان برای سربازان را تا حدودی مقدور کرده است، طبق این تبصره افراد در صورت ثبت نام در دانشگاه های علمی و کاربردی به صورت محدود و در واحد هایی مشخص می توانند فرایند تحصیلی خود را به صورت همزمان با سربازی پیگیری نمایند.

لازم به ذکر است که به غیر از دانشگاه های فنی حرفه ای (آن هم در تعداد واحد های بسیار محدود) امکان تحصیل در هیچ دانشگاه دیگری به صورت همزمان با سربازی وجود ندارد و نخواهد داشت.

 

 

کاربران گرامی، جهت دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

 

خلاصه مطلب

شرکت در کنکور ارشد حین سربازی از جمله مواردی است که برای اقایان مشمول به خدمت سربازی که قصد ادامه تحصیل دارند نگرانی های بسیاری را ایجاد کرده است، اما بر خلاف سالهای گذشته که فرد تحت هیچ شرایطی نمی توانست بعد از اعزام به خدمت سربازی اقدام به شرکت در کنکور و ادامه تحصیل کند در حال حاضر شرایط به کل متفاوت می باشد و با دریافت ایست خدمت این امکان وجود دارد.

در صورت اقدام به دریافت ایست خدمت فرد مادامی که در ثبت نام دانشگاه می باشد نیازی به مراجعه به محل خدمت ندارد و در زمان اتمام تحصیل باید برای اتمام مدت تحصیلی خود بازگردد، علاوه بر این تحصیل در مقطع ارشد به صورت همزمان در حین سربازی امکان پذیر نمی باشد.

 

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا امکان تحصیل همزمان در مقطع ارشد در حین سربازی وجود دارد؟

خیر، فرد برای تحصیل همزمان صرفا می تواند اقدام به ثبت نام در دانشگاه های علمی و کاربردی کند و به طور کلی امکان تحصیل در این مقطع به طور همزمان با سربازی وجود ندارد.

ایست سربازی برای تحصیل در مقطع ارشد تا چه مدت اعتبار دارد؟

تا مادامی که فرد معافیت تحصیلی دانشگاه داشته باشد و ایست سربازی دریافت کرده باشد می تواند درس خود را ادامه بدهد و بعد از آن باید باقی خدمت خود را طی کند.

برای شرکت در کنکور ارشد در حین سربازی چه باید کرد؟

برای شرکت در کنکور ارشد حین سربازی انجام کار به خصوصی لازم نیست و فرد صرفا می تواند با گرفتن یک روز مرخصی در جلسه کنکور شرکت نماید.

نظرات

53 دیدگاه دربارهٔ «کنکور ارشد در حین سربازی + شرایط جدید ۱۴۰۳ | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo امیرحسین گفت:

    سلام
    اگر کسی خدمتش تا قبل از اعلام نتایج تموم بشه میتونه کنکور ارشد رو شرکت کنه ؟ مثلا پایان خدمت تیر ۱۴۰۴ باشه و ما ارشد ۱۴۰۳ رو شرکت کنیم !

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله این امکان را دارید و شما بابت این موضوع ایست خدمت میزنید

  2. Avatar photo سجاد گفت:

    منظور از توقف خدمت برای شرکت در آزمون ارشد چیست؟؟؟؟
    یعنی وقتی در حال خدمت هستیم همون جا باید بگیم میخوام ایست خدمت انجام بدم تا برم مطالعه کنم و ثبت نام کنم برای ارشد ؟ یک توضیح میدید؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگر برای مقطع بالاتر در دانشگاه پذیرفته بشوید خدمت شما ایست میخورد

      1. Avatar photo سجاد گفت:

        منظورم این بود که من که قبلن ارشد قبول شدم انصراف دادم همون ترم یک ش و رفتم درخواست معافیت دادم که معاف از رزم شد اما برگه اعزام زدن حالا از دانشگاه موافقت نامه کمیسیون گرفتم میتونم با اون و مدارک قبولی ارشدم که دارم به ارشد برگردم نظام وظیفه موافقت میکنه؟؟

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر
          اگر قبلا فقط یکبار انصراف دادین بله میتونید

  3. Avatar photo سجاد گفت:

    سلام من یک باز از مقطع ارشد ترم یک انصراف دادم و درخواست معافیت دادم که معاف ار رزم شد و برگه اعزام دادن تاریخ اعزام ۱ /۱۴۰۲ شده سوال من اینه که میتونم قبل از اعزام به دانشگاه قبلی خودم که با کنکور ارشد قبول شدم و یا دانشگاه غیر انتفاهی ثبت نام کنم یا از رفتن به خدمت امتناع کنم و به تحصیل در ارشد برگردم؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورتی میتوانید از رفتن به خدمت به طور موقت معاف شوید که برای ارشد در دانشگاه پذیرفته شوید

  4. Avatar photo ادیب گفت:

    سلام، من به تازگی در مقطع کارشناسی فارغ تحصیل شدم، و چند ماهه اعزام سربازی میشم،
    آیا امکانش هست حین خدمت سربازی در آزمون ارشد شرکت کنم و دانشگاه برم؟
    زیرا من در طول تحصیل در مقطع کارشناسی یک بار انصراف دادم، امکانش هست ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگر وارد دوران غیبت نشده باشید میتوانید از شرایط ایست خدمتی استفاده کنید

  5. Avatar photo کریم اسلامی گفت:

    سلام
    بنده انصرافی هستم در نقطع ارشد میتوانم در حین خدمت ازمون بدهم؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر بله میتوانید در ازمون شرکت بفرمایید

  6. Avatar photo احسان صلاحی گفت:

    سلام وقت بخیر خسته نباشید
    بنده دانشجوی ترم آخر کارشناسی هستم و تا بهمن ۱۴۰۲ فارغ التحصیل میشم. و در کنکور ارشد ۱۴۰۳ ثبت نام کردم میخوام کنکور بدم بعدش برم سربازی منتظر جواب نباشم. میخواستم ببینم اگر در حین خدمت قبولی از کنکور ارشد برام لحاظ بشه میتونم خدمت سربازی رو متوقف کنم و به ادامه تحصیلم برگردم؟ چون شهریور ۱۴۰۳ نتایج نهایی میاد نمیخوام زمان از دستم بره

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله می توانید از ایست خدمت استفاده کنید

    2. Avatar photo احمدرضا گفت:

      سلام من دفترچه پست کردم آزمون ارشد هم ثبت نام کردم آزمون دادم و اعزام ۱ اردیبهشت ۴۰۳ و جواب آزمون طول می‌کشه تا بیاد راهی نداره نرم سربازی ؟

      1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

        سلام وقت بخیر
        خیر باید سربازی بروید و سپس اگر ارشد قبول شدین از شرایط ایست خدمتی استفاده کنید

  7. Avatar photo علی گفت:

    سلام من غیبت دارم از سربازی
    میخواستم بدونم اگر برم خدمت، میتونم حین خدمت کنکور ارشد بدم و ایست خدمت بگیرم اگه قبول شدم و برم دانشگاه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام شرایط ایست خدمت برای افرادی میباشد که دارای غیبت سربازی نباشند

  8. Avatar photo طاها گفت:

    اقا درود یه سوال داشتم
    من تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۳۱ فارغ‌التحصیل شدم یک سال فراغت دارم یعنی تا سال ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
    الان ثبت نام کارشناسی ارشده ولی جوابش تا شهریور طول می کشه ۲ ماه کم می یارم تکلیفم چیه چی کار باید بکنم؟؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      مشکلی ندارد

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور