ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

کلک‌ های معافیت پزشکی + 10 تجربه معاف شدگان

کلک‌های معافیت پزشکی + 20 شگرد متخلفان + تجربیات | ایران تحصیل
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

کلک‌ های معافیت پزشکی یکی از دغدغه مردان بعد از اتمام تحصیلات آن ها می باشد. زیرا، برای آن ها سخت است تا در خدمت سربازی شرکت کنند. در واقع، برای مشمولان خدمت بسیار سخت است که دو سال از عمر خود را صرف رفتن به خدمت سربازی کنند و از تحصیل و خانواده دور بمانند و کارهای سخت و دشوار دوران خدمت را انجام دهند. به همین دلیل، آن ها برای نرفتن به خدمت سربازی به دنبال شگرد‌هایی می‌روند.

کلک‌ های معافیت پزشکی از جمله کارها و شگرد‌هایی است که افراد مشمول به خدمت سربازی از آن استفاده می‌کنند. از جمله این شگردها کشیدن 14 دندان، مصرف داروهایی که ضربان قلب آن ها را افزایش می دهد و برخی کارهایی که شماره چشمان مشمولین را بالا می‌برد. عده ای نیز فریب باند‌های سودجو را می‌خورند و در این مسیر بسیار پول خرج می‌کنند. کلک‌های معافیت پزشکی از جمله کار‌هایی هستند که برخی در ازای آن حاضرند پولی زیادی بدهند و آن را دریافت کنند. برای آشنایی با سایر روش ها و کلک ها در ادامه مقاله با ما همراه باشید. 

 

 

کلک های معافیت پزشکی

 

کلک‌ های معافیت پزشکی

اخیرا رییس پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری پزشکی که قصد بر این داشت که با جراحی ستون فقرات فرد او را از خدمت سربازی معاف کند تا فرد معافیت دائمی دریافت کند، خبر داد. داستان این گونه است که خود فرد مدعی می‌شود پزشکی در ستون فقراتش برای دریافت معافیت پزشکی ضایعه ای قرار داده است. بعد از بازجویی متوجه می‌شوند که فرد مشمول نظام وظیفه از وضعیت مالی خوبی برخوردار بوده و در قبال پرداخت مبلغ بسیار حاضر بوده تا به خدمت سربازی نرود و یکی از آشنایانش به او پزشک جراح مغز و اعصاب به او معرفی می‌کند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معافیت پزشکی یونیورسالیس کلیک کنید.

 

 

این پزشک در قبال جراحی بسیار ساده در ستون فقرات او مبلغ بسیار زیادی دریافت کرده است و بیان کرده با این وضعیت وی می‌توانند در کمیسیون پزشکی نظام وظیفه معافیت پزشکی دریافت کند. او در هر مجلسی دم از کاری که برای معافیت کرده بود می‌زد تا این که بعد از گذشت یک سال درد‌های شدید او آغاز شد و نسبت به پزشک شکایت کرد. در ادامه کارآگاهان پزشک و دوستان فرد و دلال‌ها را دستگیر کردند.

لازم است بدانید که کلک‌ های معافیت پزشکی که افراد برای نرفتن خدمت سربازی به آن تن می‌دهند، فراتر از این موضوع‌ها می‌باشند. سالانه باند‌های بسیار زیادی در این خصوص دستگیر و تحویل پلیس داده می‌شوند. در این میان سو استفاده از معافیت‌ها از جمله مهم ترین شگرد‌هایی می‌باشد که افراد انتخاب می‌کنند و بسیاری از این باند‌ها سالانه دستگیر می‌شوند. سالانه تعداد افراد بسیار زیادی به سازمان نیرو‌های مسلح برای دریافت معافیت پزشکی معرفی می‌گردند که در میانشان تعدادی وجود دارند که با استفاده از شگرد حاضر هستند معافیت پزشکی دریافت کنند. سازمان نظام وظیفه به خانواده‌ها اعلام می‌کند که این روش‌ها تا به الان به جایی نرسیده و همواره توسط شورای پزشکی آشکار شده است. هدف باند‌های خلافکار در این خصوص سوء استفاده و گرفتن پول‌های بسیار زیاد می‌باشد.

 

معافیت فرزندان جانبازان

علاوه بر معافیت های پزشکی افراد می توانند از طریق پدران خود نیز از خدمت سربازی معاف شوند. یکی از این روش ها، استفاده از جانباز بودن پدر می باشد. در واقع، اگر که فردی ۴۵ ماه سابقه شرکت در جبهه داشته باشد و دارای ۱۵ درصد جانبازی باشد، آنگاه فرزند او می‌تواند از سوابق جبهه و جانبازی پدرش برای معافیت و کسر خدمت استفاده کند.

 

 

برای دریافت دفترچه معافیت سربازی کلیک کنید.

 

 

معافیت از طریق سن  پدر

برخی از مشمولین خدمت برای این که پدرانشان باعث معافیت آن ها شود باید سن پدرشان به بالای ۶۵ سال برسد که عده ای نیز برای استفاده از این قانون تحصیلات خود را تا کارشناسی، کارشناسی ارشد و حتی دکتری ادامه می‌دهند. سپس در صورت که غایب سربازی نخورده باشند و سن پدرشان بالای ۶۵ سال باشد، درخواست آنها در شورای نظام پزشکی رسیدگی می‌شود. البته در صورتی که سن پدر مشمولین خدمت کمتر از ۶۵ سال داشته باشد. ولی به مراقبت نیاز داشته باشد، آنگاه در صورت تایید شورای پزشکی وظیفه عمومی ‌می‌تواند معافیت سربازی بگیرد.

 

معافیت در صورت ازدواج با همسر معلول

یکی از قوانینی که فرد در آن معاف از خدمت سربازی می‌شود، ازدواج با همسر معلول می‌باشد. در صورتی که همسر او فوت کرده و فرزندانش صغیر باشند تا زمانی که ازدواج مجدد نکرده باشد از خدمت سربازی معاف می‌باشد. در صورتی که فرد ازدواج کند و بعد از ازدواج همسرش معلول شده و احتیاج به کمک و مراقبت داشته باشد نیز شامل قانون معافیت می‌باشد. البته معافیت یکی از فرزندان و برادران فردی که در خدمت سربازی فوت کرده باشد هم به قانون جدید اضافه شده است.

افرادی که با معلولان جسمی‌ و حرکتی ازدواج می‌کنند به آنها معافیت موقت پنج ساله تعلق می‌گیرد. در صورت اینکه ازدواج آنها در ۵ سال به اتمام نرسید و ادامه داشت معافیت موقت فرد به معافیت دائمی تبدیل می‌شود. زیرا پسرانی وجود دارند که برای دریافت معافیت حاضر هستند با دختران معلول ازدواج کنند و بعد از دریافت معافیت طلاق دهند.

 

معافیت مشمولانی که افراد درجه یک خود را در زلزله از دست داده اند

سازمان نظام وظیفه در بند ماده ۲۴ اعلام کرده است در صورتی که مشمولین خدمت دو نفر از اعضای درجه یک خانواده خود را در زلزله از دست بدهد، معافیت دریافت می‌کند. در صورتی که سرپرست خانواده در زلزله فوت کند و یا معلول شود و نتواند امور خانواده را انجام دهد و در انجام امور عاجز باشد و فرزند دیگرش در استان حاضر نباشد و در جای دیگری باشد، فرزند دیگری از خدمت معاف می‌شود تا در کارها کمک پدر خود باشد. همچنین افرادی که همسر و فرزند خود را از دست داده باشند و یا معلول شده باشند هم از خدمت سربازی معاف می‌باشند.

 

معافیت پزشکی فوت اعضای خوانواده

 

معافیت برای چاق و لاغر‌ها

کارت معافیتی که برای چاق‌ها و یا لاغر‌ها در گذشته صادر شده اند هنوز هم دارای اعتبار می‌باشند. در برخی زمان‌ها معافیت چاقی و لاغری قابل اجرا بوده است و در صورتی که فردی برای تعویض کارت معافیتش اقدام کند مشکلی برایش پیش نخواهد آمد و می‌تواند کارت تعویض شده اش را دریافت کند. چون قوانین در زمان خودش اجرا شده است. لازم است بدانید که افراد بسیار زیادی از این قانون استفاده کردند و معافیت چاق و لاغری را دریافت کردند. پسرانی بودند به هر روشی که امکان داشته وزن خود را کم و یا زیاد کردند تا شامل معافیت پزشکی شوند.

 

از جمله ترفند‌ های زیرکانه برای معافیت خدمت سربازی

برای بسیاری از پسران خدمت سربازی امری بسیار سخت و دشوار است. زیرا خدمت سربازی را سدی در جلوی خود می‌بینند و معتقدند که سربازی راه دستیابی به هدف و پیشرفتشان را کند تر می‌کند. خدمت سربازی در ایران برای پسران امری بسیار مهم و اجباری می‌باشد که مشمولان باید حتما در زمان تعیین شده نسبت به رفتن خدمت سربازی خود اقدام کنند. در صورت اینکه پسران خدمت سربازی نروند نمی‌توانند در شرکت و یا جاهای دولتی کار کنند. بدین ترتیب مشمولین مجبور هستند به خدمت سربازی بروند. در صورتی که فرد بتواند از قانون کفالت استفاده کند و شامل او باشد می‌تواند از این معافیت استفاده کند حتی در زمان خدمت نیز می‌تواند اقدام به دریافتش کند.

  • در صورتی که فرد دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم دارای نمره چشمانش در مجموع بیش از ۸ باشد و در صورتی که فرد دارای مدرک تحصیلی کاردانی و بالاتر باشد باید مجموع ضعیفی چشمانش از ۱۰ بالاتر باشد تا مشمول معافیت باشد.
  • مشمول باید بعد از اتمام تحصیل اقدام به دریافت معافیت پزشکی خود کند. در صورتی که درخواست خود را قبل از شروع به ادامه تحصیل ارسال کرده باشد رسیدگی می‌شود.
  • در صورتی که فرد دارای واریکوسل در درجه سه باشد می‌توانند معافیت پزشکی دریافت کند.
  • مشمولان در صورت داشتن کفی پای صاف بسیار شدید با تشخیص شورای پزشکی وظیفه می‌توانند معافیت دریافت کنند.

معافیت پزشکی کف پا صاف

 

 

  • در صورت اینکه فاصله بین دو زانو مشمول بیش از ۱۰ سانتی متر باشد با تایید و تشخیص شورای پزشکی سازمان وظیفه می‌تواند معافیت دائمی ‌دریافت کند.
  • در برخی از بیماری‌ها مدرک تحصیلی در معافیت و نوع معافیت دخیل می‌باشد؛ مانند معافیت پزشکی چشم
  • در صورت اینکه فرد برگه اعزام به خدمت را پر کند و بعد به مشکل و بیماری خود پی ببرد اعزام او لغو شده و به درخواستش رسیدگی می‌شود و مراحل دریافت و تایید درخواستش را طی می‌کند.
  • مشمول می‌تواند به نظر پزشک اولیه اعتراض کند که در این صورت باید به پزشک اولیه دیگر که مورد قبول سازمان نظام وظیفه باشد مراجعه کند.

 

برای کسب اطلاع و از شرایط معافیت پزشکی قوز قرنیه کلیک کنید و با در ایران تحصیل همراه باشید.

 

ساده ترین راه برای دریافت معافیت سربازی

اکثر مشمولان خدمت سربازی به دنبال ساده ترین راه برای نرفتن به خدمت سربازی هستند تا بتوانند با یک روش، معافیت خود را دریافت کنند. در واقع تمامی معافیت‌ها دارای شرایط و ویژگی‌ها و سختی‌های خودشان می‌باشند. به طور دقیق نمی‌توان بیان کرد که دریافت کدام معافیت راحت تر می‌باشد. فردی که مشمول خدمت سربازی می‌باشد بر اساس قوانین و مقررات تعیین شده باید در زمان مقرر نسبت به دریافت دفترچه اعزام به خدمت خود اقدام کند یا در صورت داشتن شرایط معافیت خود را دریافت کند و به خدمت سربازی نرود.

 

 

روش های دریافت معافیت پزشکی

 

راه‌ ها و کلک‌ های معافیت پزشکی 

  • معافیت پزشکی
  • معافیت کفالت
  • متاهل شدن‌
  • بخشودگی سنی
  • معافیت سه خواهری
  • بنیاد ملی نخبگان
  • معافیت تحصیلی
  • معافیت موارد خاص( شامل معلولان، فرزند جانبازان و آزادگان، مادر بی همسر و یا تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی)

 

ساده ترین روش های دریافت معافیت پزشکی

 

هر کدام از معافیت‌ها دارای شرایط و قوانین خاصی می‌باشد که فرد داوطلب برای درخواست معافیت برای هر کدام از موارد باید شرایط درج شده را داشته باشد که لازم است بدانید شرایط و قوانین معافیت‌ها با هم فرق دارد و افراد متقاضی برای دریافت هر یک از معافیت‌ها باید با شرایطش آشنایی داشته باشند. متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ایران تحصیل در ارتباط باشند.

 

کلک های معافیت پزشکی سربازی

 

 

نصیحت من این است که در اول اطلاعات دقیق و کامل درباره بیماری و شرایط معافیتش بدست بیاورید تا مشکلی نداشته باشید و صبر حوصله فراوان داشته باشید. متقاضیان می‌توانند با دریافت راهنمایی از مشاوران ایران تحصیل نسبت به درخواست معافیت پزشکی اقدام کنند و مشاوران این مجموعه در این راه داوطلبان را بسیار یاری می‌کنند.

 

جدیدترین اخبار پیرامون معافیت پزشکی سربازی

لغو کمیسیون‌ های معافیت پزشکی و کفالت سربازی تا پایان فروردین

کلیه کمیسیون‌ های معافیت پزشکی و کفالت سربازی تا پایان فروردین ماه لغو شده است. تاریخ کمیسیون‌ های جدید برای مشمولان وظیفه پیامک می‌ شود تا در تاریخ اعلامی در کمیسیون‌ های مربوطه شرکت کنند.

 

مشمولان سربازی اعزامی اردیبهشت ۱۴۰۳ فراخوانده شدند

سازمان وظیفه عمومی انتظامی کشور در اطلاعیه ای تمامی مشمولان دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ اردیبهشت ۱۴۰۳ را برای حضور در سربازی فراخواند.

 

اطلاعیه سازمان نظام وظیفه درباره موضوع معافیت جدید

سازمان وظیفه عمومی اعلام کرد: موضوع طرح پیشنهادی جایگزین خدمت وظیفه عمومی فارغ التحصیلان دوره پسادکتری توسط ستاد کل نیروهای مسلح در حال بررسی است و هیچ گونه حذف یا معافیتی در دستور کار قرار ندارد.

خلاصه مطلب

بسیاری از آقایان زمانی که سن شان به ۱۸ سال می‌رسد و مشمول خدمت سربازی می‌شوند دنبال راه و کلکی می‌باشند تا به خدمت سربازی نروند و کارت معافیت از هر راهی دریافت کنند که غیر ممکن می‌باشد و دچار مشکلات بسیار زیادی در این راه می‌شوند. در بالا به موارد زیادی از کلک‌ های معافیت پزشکی اشاره کردیم که تمامی ‌آن ها بی فایده می‌باشد. فرد متقاضی واقعی برای دریافت انواع معافیت باید تمامی شرایط دریافت را داشته باشد تا بتواند کارت معافیت دریافت کند از این رو مهم است که قبل از اقدام با مشاوران و کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشند تا اطلاعات کامل را داشته و بعد اقدام کنند ایران تحصیل همواره در این راستا افراد و متقاضیان را راهنمایی می‌کند.

 

 

جهت دانلود پی دی اف این مقاله کلیک کنید.

4.2/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا استفاده از کلک‌ های معافیت پزشکی فایده دارد؟

خیر، هر چند که فرد بتواند از طریق کلک‌های معافیت پزشکی از رفتن به سربازی منع شود. اما در دراز مدت اثر آن را مشاهده خواهد کرد که در اول مقاله به یک نمونه آن اشاره کردیم.

چند نوع معافیت پزشکی سربازی داریم؟

در حال حاضر انواع مختلفی از معافیت پزشکی وجود دارند که فرد با اثبات وضعیت جسمی و روحی خود می‌تواند از آنها استفاده کند. به صورت کلی تمام بیماری‌ها معافیت یا کسری خدمت دارند که برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

بهترین راه دریافت معافیت سربازی چیست؟

بهترین راه دریافت معافیت سربازی طی کردن مراحل قانونی آن می‌باشد. به طوری که این قوانین مختلف بند‌ها و تبصره‌هایی دارند که شما می‌توانید به کمک آنها از رفتن به خدمت سربازی معاف شوید.

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «کلک‌ های معافیت پزشکی + 10 تجربه معاف شدگان»

  1. Avatar photo بنده خدا گفت:

    سلام من 20سال قایب هستم تازگی برای خدمت حکم جلب دادن که من خودم معرفی کردم الان کارای خدمت کردم که من ارجاع دادن به دکتر اعصاب روان که گفت شما فقط معاف از رزم میشی من 40سالمه مجرد هستم.. ولی مشکل اینکه دندان مصنوعی دارم و یه عمل روی مفصل گیجگاهی 20سال پیش انجام دادم حتی فک کامل باز نمیشه میخواستم ببینم معافیت میدن بعد پدرم 62سال همه بیماری قلبی داره هم قند داره که الان پاهاش عفونت چند تا انگشت برداشتن حتی میخواستن از مچ بر دارن که فعلن با اوزون تراپی فعلن عفونت کمتر کردن میشه از دوستانی که مشاوره میدن میتونم کفالت بگیرم درضمن من فرزند دوم پسر هستم که سه برادر دیگه ام دارم اونام مجردی ولی خدمت رفتن با تشکر

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      کفالت به برارد بزرگتر شما تعلق میگیرد
      و درصورت غیبت به هیچ صورت کفالت داده نمیشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • تمدید معافیت تحصیلی

    تمدید معافیت تحصیلی + ورود به سایت صدور

    قوانین جدید مربوط به تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان اعلام شد. پس از پایان سن 18 سالگی، تمامی آقایان مشمول خدمت سربازی می شوند و می بایست برای انجام وظیفه خود هر چه سریع تر اقدام کنند؛ در غیر این صورت...
  • قوانین جدید معافیت سربازی

    قوانین جدید معافیت سربازی در سال 1403

    با اطلاع از قوانین جدید معافیت سربازی، می توانید برای دریافت انواع معافیت ها اقدام کنید. سربازی برای کلیه مردان بالای 18 سال اجباری است و از آنجایی که بسیاری ممکن است مشمول دریافت معافیت باشند، یک سری قونین برای...
  • مشاوره سربازی

    مشاوره سربازی + سامانه تلفنی پاسخگو 24 ساعته نظام وظیفه

    مشاوره نظام وظیفه یکی از خدمات مجموعه ایران تحصیل است که شامل مشاوره سربازی و راهنمایی در خصوص دریافت کسری خدمت سربازی، خرید خدمت سربازی، انواع معافیت های پزشکی، شرایط هر فرد برای دریافت معافیت های مختلف، قوانین غیبت موجه،...
  • ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

    ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 اعلام شد. برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله انجام می شود که هدف از برگزاری آن ها ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش توانمندی های آن...
تماس با مشاور