ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

کسری خدمت مشمولان غایب

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
کسری خدمت مشمولان غایب
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

این روز ها بحث استفاده از کسری خدمت در صورت غیبت بسیار داغ است. کسری خدمت سربازی به روش های مختلفی قابل دریافت است. کسری ایثارگری و کسری خدمت مشمولان غایب جز متداول ترین تسهیلات خدمت سربازی است. تعلق کسری ایثارگری به مشمولان غایب برای آن دست از افراد که فرزند ایثارگران می باشد که وارد دوران غیبت نشده اند و در موعد مقرر نسبت به تعیین تکلیف خدمت سربازی خود اقدام کرده و به خدمت سربازی اعزام شده اند.

تعلق کسری ایثارگری به مشمولان غایب

میزان کسری خدمت مشمولان غایب فرزندان ایثارگران مطابق با قوانین نظام وظیفه به ازای هر ماه حضور در جبهه، هر ماه اسارت و یا هر یک درصد جانبازی والدین که به تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران برسد به مدت 12 روز می باشد.

توجه کنید که تعلق کسری ایثارگری به مشمولان غایب برای آن دست از فرزندان ایثارگران می باشد که وارد دوران غیبت نشده اند و در موعد مقرر نسبت به تعیین تکلیف خدمت سربازی خود اقدام کرده و به خدمت سربازی اعزام شده اند.

علاوه بر این تعلق کسری ایثارگری به مشمولان غایب به ایثارگرانی که والدین آن ها دارای سابقه 28 و یا 29 ماه ایثارگری می باشند نیز می توانند معاف از خدمت شده و کارت معافیت از خدمت دریافت نمایند.

طبق قوانین تصویب شده، کلیه مشمولین غیر غایب متولد سال 72 و ماقبل آن شامل این قانون هستند. افرادی که در سال 90 و قبل آن به سن مشمولیت رسیده اند ولی به دلایل قانونی مثل معافیت تحصیلی اعزام آن‌ها به تعویق افتاده است بعد از اعزام می‌توانند از این کسری استفاده نمایند. در ضمن سربازان امریه که متعهد به انجام 24 ماه خدمت می‌‌باشند، کسری خدمت سربازی به آن‌ ها تعلق نمی‌گیرد. سربازان موظف هستند مدت 24 ماه زمانی را که متعهد به انجام خدمت شده‌اند را سپری کنند.

 

اطلاعیه

همه ی فرزندان ایثارگران نمی توانند به طور کامل از رفتن به خدمت سربازی معاف شوند.

 

قوانین تعلق کسری ایثارگری به مشمولان غایب

مشمولین غایب که والدین آن ها دارای سابقه ی ایثارگری مورد تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند تنها تا تاریخ 12 فروردین ماه 1398 فرصت داشتند تا با ثبت درخواست اعزام به خدمت از کسر خدمت ایثارگری مشمولان غایب استفاده نمایند.

بعلاوه، آن دست از فرزندان شاهد و ایثارگری که والدین آن ها سابقه ی ایثارگری 28 و 29 ماهه دارند تا پایان شهریور ماه سال 1398 فرصت داشتند تا نسبت به تعیین تکلیف وضعیت سربازی خود و دریافت معافیت ایثارگری اقدام نمایند.

توجه داشته داشته باشید که در صورت وجود برخی شرایط خاص، با توجه به قوانین و مقررات توجیه غیبت سربازی، امکان بلا اثر کردن این غیبت وجود دارد.
درصورت تایید درخواست مشمول مبنی بر توجیه غیبت، میتوان مجددا از مزایای کسری خدمت ایثارگری استفاده کرد.

برخی از مهم ترین شرایط تعلق کسری ایثارگری به مشمولان غایب به شرح زیر می باشد:

  •  همه فرزندان شهدا و افراد جاوید الاثر، حتی در صورت داشتن غیبت، از خدمت سربازی معاف می شوند.
  •  برای فرزندان آزادگان با سابقه اسارت بیش از ۲۴ ماه، یکی از فرزندان از رفتن به خدمت معاف می شود.
  •  فرزندان رزمندگانی که ۳۰ ماه در جبهه حضور داشته اند نیز مشمول معافیت ایثارگری می شوند.
  •  به ازای هر ۲۵ درصد جانبازی نیز یکی از فرزندان جانبازان از رفتن به خدمت معاف می شود.

قوانین تعلق کسری ایثارگری به مشمولان غایب

برای آشنایی با کسری خدمت کلیک کنید.

اقدامات لازم جهت استفاده از کسری خدمت در صورت غیبت ایثارگران

تمام مراحل برای معاف شدن مشمولان غایب، به دلیل سوابق ایثارگری والدین، مانند دیگر مشمولان واجد شرایط این معافیت است.

بر همین اساس کاری که مشمولان غایب باید برای استفاده از معافیت ایثارگری والدین انجام دهند، مراجعه به بنیاد شهید و دریافت برگه مربوط به سوابق می باشد، که بعد از این مرحله مشمول باید به دفاتر پلیس +۱۰ برود و دفترچه اعزام به خدمت را دریافت کند.

فرم های مربوط به درخواست معافیت ایثارگری که در این دفترچه تعبیه شده، باید به دقت پر شوند و بعد به همراه سایر مدارک، به دفاتر پلیس الکترونیکی یا همان پلیس +۱۰ ارائه شود. این دفاتر مدارک را به سازمان وظیفه ارائه می دهند.

سازمان وظیفه طی چند مرحله استعلامانی را درباره مدارک شناسایی مشمول و ایثارگر و همچنین سوابق ایثارگری از سازمان ثبت احوال و… می گیرد، که در صورت تایید، با درخواست معافیت مشمول موافقت می شود.

توجه کنید که در این مورد افرادی که معافیت می گیرند نیز باید دوره آموزشی را بگذرانند و آموزش های اولیه نظامی این دوره را فراگیرند. کارت معافیت دائم مشمول بعد از گذراندن این دوره دو ماهه آموزشی صادر می شود و برایش ارسال خواهد شد.

 

جهت مشاهده استعلام غیبت سربازی با کد ملی کلیک کنید.

 

نحوه دریافت کسری ایثارگری به مشمولان غایب

آن دسته از مشمولانی که کسری خدمت ایثارگری والدین آنان برای معافیت کامل کافی است، کارت معافیت دریافت می‌کنند. به شرطی که بر اساس امتیازاتِ افراد متقاضی در آن سال، در اولویت بهره مندی از کسری خدمت باشند. افراد می‌بایست متعهد گردند تا چنانچه ظرف مدت 5 سال برای گذراندن آموزش رزم مقدماتی نظامی فراخوان شدند، خود را به‌همین منظور معرفی کنند.

به ازای هر شهید و یا آزاده با حداقل ۲۴ ماه سابقه اسارت یا جانبازی با حداقل ۲۵% جانبازی فاقد فرزند پسر، یک نفر از برادران آن‌ها از انجام خدمت سربازی معاف می‌شوند. همچنین به ازای هر ۲۴ ماه آزادگی، ۲۵%جانبازی یک نفر از فرزندان آزادگان و جانبازان معاف می‌شوند.

نحوه دریافت کسری ایثارگری به مشمولان غایب

 

اطلاعیه

دریافت معافیت ایثارگری، همانند دیگر انواع معافیت ها برای مشمولان غایب و غیر غایب، با ارائه مدارک و اسناد خاصی امکان پذیر است که باید به سازمان وظیفه تحویل داده شوند.

 

شرایط  استفاده از کسری خدمت در صورت غیبت

کسری خدمت مشمولان غایب در صورتی که در سوابق خدمتی کارکنان وظیفه، حسن خلق، جدیت در انجام وظیفه، ابراز شجاعت و فداکاری از سمت فرمانده ها تایید شود، تمام یا بخشی از اضافه خدمت سنواتی آن ها بر طبق ضوابط و قوانین، به آنها تعلق می گیرد.

اضافه خدمت سربازان در حین خدمت در مواردی مانند سرباز نمونه و موفقیت در ثبت ابتکار منجر به تولید محصول یا مقاله علمی معتبر، حفظ کردن حداقل یک جز از قرآن کریم، گذراندن دوره های تخصصی مورد نیاز یگان نیرو های مسلح در صورت تایید فرماندهان بخشیده می شود.

برای استفاده از کسری خدمت در صورت غیبت، سربازان باید به نیروی انسانی یگان خدمتی خود مراجعه کنند.

 

برای مشاهده معافیت‌های عجیب سربازی کلیک کنید.

 

قوانین استفاده از کسری خدمت در صورت غیبت

در شرایطی مثل داشتن بیماری، حوادثی که باعث صدمات جسمی و روانی فرد مشمول شده و مانع اعزام به خدمت او شده است، بستری شدن در بیمارستان بر اثر بیماری، فوت کردن یکی از اعضای درجه یک خانواده مشمول، مشکلات اداری ایجاد شده در دفترچه اعزام به خدمت فرد و…، اینگونه موارد می تواند موجب توجیه غیبت مشمول خدمت شود.

از جمله شرایط توجیه غیبت سربازی که افراد می توانند نسبت به آن اقدام نمایند عبارتند از:

1-چنانچه بیماری یا صدماتی به مشمول وارد شده باشد که مانع اعزام به خدمت است و بالاجبار تاخیر در معرفی و یا اعزام را به همراه دارد:

در این مورد مشمول حداکثر مدت زمان 2 ماه از تاریخ شروع بیماری فرصت دارد تا با ارائه ی مستندات و مدارکی همچون تائیدیه پزشک معتمد سازمان، نسبت به توجیه غیبت سربازی خود اقدام نماید.

2-چنانچه بیماری یا صدماتی به مشمول وارد شده باشد که منجر به بستری او شده است و بالاجبار تاخیر در معرفی و یا اعزام را به همراه دارد:

در این مورد مشمول حداکثر مدت زمان 6 ماه از تاریخ شروع بیماری فرصت دارد تا با ارائه ی مستندات و مدارکی همچون تاییدیه پزشک معتمد سازمان، نسبت به توجیه غیبت سربازی خود اقدام نماید. همچنین در صورتی که تاخیر مشمول بیش از 6 ماه باشد و بهبودی در وی حاصل نشده باشد، با تایید شورای پزشکی سازمان می تواند غیبت سربازی خود را توجیه نماید.

3-چنانچه یکی از اعضای درجه اول خانواده ی مشمول فوت شده باشد که به موجب آن در معرفی و یا اعزام به خدمت مشمول تاخیر افتاده باشد:

در این مورد مشمول حداکثر مدت زمان 3 ماه از تاریخ فوت فرصت دارد تا با ارائه ی مستندات و مدارک لازم، نسبت به توجیه غیبت سربازی خود اقدام نماید. توجه کنید که این مدت زمان شامل فوت خانواده همسر نشده و برای فوت خانواده ی درجه یک همسر( پدر یا مادر) حداکثر 1 ماه فرصت دارید.

شرایط  استفاده از کسری خدمت در صورت غیبت

برای کسب اطلاع از شرایط پروژه کسری خدمت سپاه روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

مدارک مورد نیاز جهت استفاده از کسری خدمت در صورت غیبت

برای استفاده از کسری خدمت در صورت غیبت، نیاز به مدارک و مستندات است، بعضی از این مدارک به شرح زیر است:

– مدارک پاراکلینیکی مراکز درمانی دانشگاه ها و یا نیروهای مسلح که نشان می دهد بیماری یا صدماتی به مشمول وارد شده و مورد تایید پزشک معتمد بهداری فرماندهی انتظامی استان باشد. مثلا نتیجه آزمایشات، رادیوگرافی، رادیولوژی، آندوسکوپی، CT اسکن MRI، سونوگرافی و…

– مدارکی که بیماری و بستری بودن فرد مشمول یا همسر و فرزند او را نشان می دهد و مورد تایید پزشک معتمد بهداری فرماندهی انتظامی استان نیز باشد. این مدارک شامل گواهی های صادر شده از مراکز درمانی و بیمارستان ها به همراه کپی خلاصه پرونده بیمارستان است.

– مدارکی که نشان دهنده بیماری و بستری بودن فرد مشمول یا همسر و فرزند او بوده و مورد تایید پزشک معتمد بهداری فرماندهی انتظامی استان نیز باشد. این مدارک عبارتند از گواهی های صادر شده از مراکز درمانی و بیمارستان ها به همراه کپی خلاصه پرونده بیمارستانی

– گواهی فوت صادر شده از ثبت احوال که متعلق به یکی از بستگان درجه یک مشمول و همسرش باشد.

– در صورتی که به علت تصادف شدید اتومبیل، حوادث مربوط به هواپیما و قطار و از این دست اتفاقات، به مشمول و یا اعضای درجه یک خانواده وی، خسارات جانی و مالی تحمیل شود، نیاز به گواهی تایید مراجع قضایی (پزشکی قانونی) و انتظامی محل می باشد.

– در صورتی که خسارات جسمی، مالی و روحی ناشی از حوادث طبیعی مانند زلزله، سیل، صاعقه و طوفان، به مشمول و یا اعضای درجه یک خانواده و همچنین پدر و مادر همسر وی وارد شود، برای توجیه غیبت خود نیاز به گواهی صادره از بخشداری یا فرمانداری محل دارد.

– اگر آخرین وضعیت تحصیلی دانشجویان، طلبه ها و دانش آموزان، به علت بعضی از اشکال های اداری به موقع به سازمان اعلام نشود، برای اثبات کردن آن، نیاز به صادر شدن تاییدیه در مورد چگونگی و نحوه بروز ایرادات اداری، از بالاترین مقام اجرایی و اداری مرکز آموزش عالی و دانشگاهی وابسته به وزارت علوم، وزارت بهداشت، حوزه علمیه و آموزش و پرورش در مراکز شهرستان ها می باشد.

– اگر وضعیت خدمتی مشمولان به کار گرفته شده یا رها شده از خدمت، به خاطر بروز مشکلات اداری و سازمانی باشد و به موقع به سازمان وظیفه عمومی اعلام نشود، نیاز به یک تاییدیه صادر شده از نیروی انسانی سازمان های به کار گیرنده مشمولان متعهد به خدمت و همچنین نیروی انسانی نیروهای مسلح، در مورد نحوه و چگونگی رخ دادن مشکلات اداری، می باشد.

– کپی حکم صادره مورد تایید از مراجع قضایی صادر کننده حکم، که مبنی بر محبوس بودن مشمول، توقیف وی، غیبت یا مفقود الاثر بودن پدر یا سرپرست دیگر خانواده باشد، با ذکر تاریخ شروع و اتمام محکومیت مشمول بخشش غیبت سربازی می شود.

– اگر پدر یا سرپرست دیگر خانواده گرفتار اعتیاد شدید باشد، نیاز به استعلام از مراکز درمانی و بهداشتی یا پزشکی قانون معتبر و نیز تاییدیه مراجع انتظامی می باشد.

– عقدنامه یا طلاق نامه، به همراه شناسنامه مشمول و همسرش. به منظور اثبات درستی یا دروغی بودن ازدواج یا طلاق مشمول و یا هر یک از اعضای درجه یک خانواده وی، استعلام از ثبت احوال و یا ثبت اسناد الزامی است.

– در رابطه با شروع اختلافات مشمول و همسرش و یا مادر و پدر مشمول، به برگه تحقیقات محلی کلانتری یا پاسگاه محل سکونت و همچنین دادنامه و برگه های احضاریه صادره از مراجع قضایی در این زمینه نیاز است.

– در صورتیکه پدر و یا برادر بالای ۱۸ سال مشمول، در طول غیبت، دچار بیماری بوده که نیاز به مراقبت دارد، ارائه برگ رأی شورای پزشکی مبنی بر اعلام نظر در این خصوص الزامی است. اگر هر یک از آن ها به سبب این بیماری در طول دوره غیبت، فوت شود، تایید بیماری و محتاج بودن به مراقبت قبل از فوت، در طول مدت غیبت، از سوی شورای پزشکی نیاز است.

– در صورتیکه مادر مشمول به سبب حبس، مفقودالاثر بودن و یا اعتیاد شدید همسرش ناچار به طلاق غیابی شده باشد ارائه کپی از دادنامه و حکم صادر شده از مراجع صالحه قضایی الزامی است.

– استعلام از سازمان تامین اجتماعی در خصوص عدم دریافت حقوق پدر و یا مادر مشمول

– در صورتیکه در آخرین روز مهلت معرفی، در ثبت درخواست مشمول اشکالی بروز دهد، مانند قطعی شبکه ارتباطی و عدم امکان ثبت درخواست مشمول، نیاز به ارائه گواهی صادره به امضای مسئول دفتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) و با تایید مدیر سیستم فاوای شهرستان می باشد.

 

برای مشاهده مدارک لازم برای خرید بیمه سربازی کلیک کنید.

 

مدارک مورد نیاز جهت استفاده از کسری خدمت در صورت غیبت

 

اطلاعیه

سربازان در حین خدمت سربازی که قبل از اعزام، مدت زمان غیبتشان 8 سال یا بیشتر بوده، می توانند برای خرید خدمت اقدام کرده و یگان مربوطه موظف است مرخصی استحقاقی بابت پیگیری اداری موضوع به میزان یک تا دو برابر زمان عادی لازم برای به نتیجه رسیدن موضوع تعیین تکلیف، به وی اعطا نماید.

 

اخبار کسری خدمت مشمولان غایب

طبق آخرین اخبار، مشمولانی که قصد استفاده از سابقه جبهه و جانبازی سرپرست خانوار خود را به عنوان کسری ایثارگری دارند، این امکان را خواهند داشت تا در سال ۱۴۰۳ نیز از این امکان استفاده نمایند.

سرپرستان خانواده مشمولانی که از سال ۵۹ تا تاریخ ۲۷ مردادماه سال ۶۷ در مناطق جنگی بودند، می توانند به ازای هر ماه جبهه یا هر درصد جانبازی، مدت ۱۲ روز از خدمت سربازی کسر برخوردار شوند.

شمولان وظیفه‌ای که قبل از ورود به غیبت با بسیج همکاری داشته‌اند، برای مدت عضویت آنان کسر خدمت محاسبه می‌شود. اما برای آن دسته از افراد که در زمان غیبت عضو بسیج بوده‌اند، کسر خدمت محاسبه نخواهد شد.

 

برای دنلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

استفاده از کسری خدمت مشمولان غایب، یکی از انواع روش هایی است که می توان به کمک آن، دوران سربازی را کوتاه تر نمود تا این دوران برای سرباز راحت تر سپری گردد.
کسری خدمت ایثارگری یکی از انواع کسری خدمت می باشد که به فرزندان خانواده های ایثارگران اعطا می شود.

سربازان غایب از انجام بسیاری از کارها منع می شوند، به طور مثال سربازان غایب نمی توانند از بانک وام بگیرند یا در یک شرکت و ارگان دولتی به طور رسمی استخدام شوند. توجیه غیبت سربازی یکی از روش هایی است که با کمک آن می توان از شر جریمه های غیبت خلاص شد!

 

3.7/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

 آیا افراد دارای غیبت سربازی می توانند از کسری خدمت در بهره مند شوند؟

خیر، مهمترین شرط برای بهره‌ مندی از قوانین کسری خدمت، نداشتن غیبت سربازی توسط مشمولان‌ می باشد.

مشمولین چگونه می توانند از وضعیت خدمت سرباری خود آگاه شوند؟

مشمولان می توانند با ورود به سامانه سازمان نظام وظیفه از وضعیت خدمت خود آگاه شوند.

فردی که دارای بیش از یکی از شرایط کسری خدمت می باشد‏،  می تواند از سهمیه خود استفاده نماید؟

فرد می تواند از روش تجمیع کسری خدمت سربازی استفاده نمایند.

نظرات

یک دیدگاه دربارهٔ «کسری خدمت مشمولان غایب»

  1. Avatar photo Ragnar گفت:

    انگار سربازی ایران شده برده داری نوین….
    طرف شاید خرجی خانه میده نمیتونسته بره سربازی چقدر شما دنبال بیگاری از جوانان هستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

    ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 اعلام شد. برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله انجام می شود که هدف از برگزاری آن ها ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش توانمندی های آن...
  • کد سخا

    کد سخا چیست؟ دریافت آنلاین اینترنتی از services.epolice.ir

    افرادی که واجد شرایط برای انجام خدمت سربازی هستند باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل ارائه دهند. کد سخا (سایت خدمات الکترونیک انتظامی)، یک کد پنج رقمی است که هر یک از...
  • بخشش اضافه خدمت

    بخشش اضافه خدمت 1403 + خبر خوش بخشنامه جدید عفو رهبری!

    تخلف در دوره سربازی، فرار از خدمت و یا داشتن غیبت از جمله مواردی هستند که منجر به اضافه خدمت می شوند. به همین دلیل بخشش اضافه خدمت از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در...
  • طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی

    طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی چیست؟ تصویب 1403

    افراد مشمول بالای 18 سال باید بین 14 الی 21 ماه بسته به نوع منطقه محل خدمت که منطقه عادی باشد یا منطقه عملیاتی، دوران خدمت سربازی خود را سپری کنند. بعضی از مشمولان قصد گرفتن معافیت موقت یا معافیت...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)