ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

کد وضعیت نظام وظیفه علمی کاربردی چیست؟

کد وضعیت نظام وظیفه علمی کاربردی چیست؟ 
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا می دانید کد وضعیت نظام وظیفه علمی کاربردی چیست؟ و از کجا باید آن را دریافت نمود؟ تمامی داوطلبان آقا که قصد نام نویسی و انتخاب رشته در ورودی مهرماه و بهمن ماه دانشگاه علمی کاربردی را دارند، بایستی پس دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام و مطالعه لیست کدهای وظیفه، کد مربوط به خود را در فرم تقاضانامه وارد کنند.

 چنانچه در مورد وضعیت نظام وظیفه خود با سوال و یا ابهامی مواجه شدید، و یا به دنبال کسب آگاهی از نحوه اخذ کارت پایان خدمت، معافیت تحصیلی و … هستید، برای دریافت همه راهنمایی های لازم می توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

اگر می خواهید بدانید کد وضعیت نظام وظیفه علمی کاربردی چیست؟ و چگونه آن را دریافت می کنند؟ از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

کد وضعیت نظام وظیفه علمی کاربردی چیست؟

 

روش دریافت کد وضعیت نظام وظیفه علمی کاربردی چیست؟

 

دانشگاه علمی کاربردی هر ساله در دو نوبت مهرو بهمن ماه اقدام به پذیرش دانشجو می کند. این دانشگاه برای پذیرش دانشجویان خود یک سری شرایط عمومی و اختصاصی در نظر گرفته است که داوطلبان بایستی با توجه به آن ها برای ثبت نام اقدام نمایند.

از جمله این شرایط، استعلام وضعیت نظام وظیفه و وارد کردن کد نظام وظیفه برای آقایان می باشد. احتمال دارد با خود بگویید کد وضعیت نظام وظیفه علمی کاربردی چیست؟ این کد برای متقاضیانی مرد در نظر گرفته شده است تا وضعیت خود را از خدمت وظیفه عمومی مشخص نمایند.

بر این اساس، اگر داوطلبی در این مورد مشکلی داشته باشد و یا وضعیت وی در این زمینه روشن نباشد، مجاز به نام نویسی نخواهد بود.

 

 

برای اطلاع از نحوه دریافت استعلام مدرک دانشگاه علمی کاربردی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

 

روش دریافت کد وضعیت نظام وظیفه علمی کاربردی چیست؟

برای دریافت کد وضعیت نظام وظیفه نیازی به مراجعه حضوری نبوده و تنها از طریق مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام و پذیرش دانشگاه علمی کاربردی می توان آن را بدست آورد.

در این دفترچه لیستی از کدهای نظام وظیفه به همراه شرایط لازم درج شده است و هر داوطلب می بایست با توجه به وضعیت خدمت وظیفه ایی که در آن قرار دارد، کد مربوطه را وارد نماید. لازم به ذکر می باشد که اگر این کد به اشتباه وارد شود، حتی در صورت قبولی، از تحصیل فرد ممانعت به عمل خواهد آمد.

اما شیوه درج کد وضعیت نظام وظیفه علمی کاربردی چیست؟ همانطور که می دانید، بندهای مختلفی در فرم تقاضانامه ثبت نام آورده شده است که یکی از آن ها به کد نظام وظیفه اختصاص دارد. به طور معمول بند 13 به این مورد اختصاص دارد.

 

 

جهت اطلاع از نتایج پذیرش دانشگاه علمی کاربردی روی لینک کلیک کنید.

 

 

لیست کد وضعیت نظام وظیفه علمی کاربردی

 

 

لیست کد وضعیت نظام وظیفه علمی کاربردی

 

بر اساس دفترچه ثبت نام، 12 کد نظام وظیفه شرکت در رشته های دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد که در مقابل هر کدام نوشته شده است کدام یک برای کدام گروه از متقاضیان می باشد. در جداول زیر خواهیم دید شرایط کد وضعیت نظام وظیفه علمی کاربردی چیست؟

 

 

کد 1 برخورداری از کارت پایان خدمت هوشمند
کد 2 برخورداری از کارت معافیت دائم از خدمت ( به دلایلی از قبیل کفالت، پزشکی، ایثارگران و موارد خاص)
کد 3 داوطلبینی که دارای برگه معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت (پزشکی و کفالت) و معتبر باشند. این دسته از متقاضیان بایستی برای نام نویسی از معاونت وظیفه عمومی محل دانشگاه خود اجازه کسب کنند. همچنین اگر مهلت معافیت موقت به اتمام برسد، دانشجو مجاز به ادامه تحصیل نخواهد بود. در چنین مواقعی فرد می تواند معافیت دائم را در صورت داشتن شرایط لازم اخذ نماید.
کد 4 متقاضیانی که متولد سال ۱۳۵۴ و یا قبل از آن می باشد. این افراد چنانچه پذیرفته شوند، موظف هستند تا کارت معافیت دائم هوشمند خود را به هنگام نام نویسی به دانشگاه ارائه دهند. افراد مذکور معافیت سنی را تحت فرمان مقام معظم رهبری دریافت می‌کنند.

 

کد 5 برای دانش آموزانی که در سال آخر دوره متوسطه و یا پیش دانشگاهی مشغول به تحصیل می باشند. البته به شرط آنکه تحصیل آنها به شکل حضوری و پیوسته بوده و نهایتاً تا ۳۱ شهریور سال جاری و در سنوات مجاز تحصیلی یعنی نهایتاً ۳۰ سالگی فارغ التحصیل گردند.

 

کد 6 ویژه فارغ التحصیلان  دوره پیش دانشگاهی. حداکثر سن مجاز برای این فارغ التحصیلان  ۲۰ سال بوده و بایستی تحصیل آنها به صورت پیوسته،  حضوری و بدون غیبت تمام شده باشد.

 

کد 7 ویژه دانش آموزانی که پیش از سن مشمولیت یعنی ۱۹ سالگی مدرک پیش دانشگاهی خود را اخذ نموده اند. البته جهت که این افراد غیبت نداشته باشند.

 

کد 8  

برای سربازانی که در در حال خدمت می باشد و یا به عنوان  کارمند وظیفه بدون داشتن غیبت اولیه مدرک پیش دانشگاهی خود را به شکل حضوری و پیوسته  کسب نموده اند. این در صورتی است که  داوطلب در مقطع کارشناسی و بالاتر از آن پذیرفته شود.

 

کد 9 مخصوص کارکنان وظیفه ای خدمت دوره ضرورت آن‌ها تا تاریخ ۳۱ شهریور سال جاری به اتمام برسد. این دسته از متقاضیان بایستی در هنگام نام نویسی در دانشگاه گواهی یا کارت پایان خدمت هوشمند خود را تحویل دهند.

 

کد 10  

این کد  برای طلاب علوم دینی است که از مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی دارای معافیت تحصیلی حوزه برخوردار باشند. به شرط آنکه مرکز مدیریت حوزه های علمیه (اصفهان یا خراسان) تایید نمایند که وی قادر است در مدت دوره تحصیل در حوزه در دانشگاه نیز  به تحصیل بپردازد. چنانچه حوزه علمیه معافیت تحصیلی داوطلب را خاتمه دهد، وی مجاز خواهد بود تا اجازه سازمان وظیفه عمومی را کسب کرده و معافیت تحصیلی را از دانشگاه بگیرد. متقاضیان مذکور بایستی در هر ترم موافقت نامه حوزه علمیه را  تسلیم دانشگاه کنند.

 

کد 11  

ویژه کارکنان پایور در نیروهای مسلح که می بایست گواهی اشتغال به خدمت و موافقتنامه صادر شده از اداره نیروی انسانی سازمان مربوطه را جهت ادامه تحصیل ارائه کنند.

 

کد 12  

برای  دانشجویان انصرافی. اگر این دانشجویان در سقف سنوات تحصیلی اولیه انصراف بدهند و و از تاریخ انصراف آنها تا تاریخ پذیرش در رشته های جدید بیشتر از یک سال سپری نشده باشد مجاز به اخذ این کد خواهند بود. 

 

 

 

به منظور دریافت جدول شهریه دانشگاه علمی کاربردی کاردانی و کارشناسی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

 

 نذکرات مهمی در مورد کد وضعیت نظام وظیفه علمی کاربردی

علاوه بر شرایطی که برای کد نظام وظیفه نام نویسی دانشگاه علمی کاربردی ذکر شد، یک سری نکات مهم نیز وجود دارد که داوطلبان آن ها را در نظر داشته باشند. حال ببینیم که کد وضعیت نظام وظیفه علمی کاربردی چیست؟

 

  • آن دسته از  داوطلبانی که مشمول خدمت وظیفه بوده و دارای غیبت می باشند مجاز به ادامه تحصیل نخواهد بود. این افراد حتی در صورت کسب نمره قبولی به دلیل  عدم اعطای معافیت تحصیلی برای آنها می‌توانند در دانشگاه نام‌نویسی نموده  و یا تحصیل کنند.

 

  • اگر  متقاضی دانشجوی اخراجی دانشگاه بوده باشد تا زمانی که خدمت دوره ضرورت خود را را به پایان نرساند و یا معافیت دائم و اخذ نکند می‌تواند ادامه تحصیل دهد. به استثنای افرادی که پیش از ورود به سن مشمولیت اخراج شده‌اند.

 

  • هر فرد در هر مقطع تحصیلی فقط یک بار می‌تواند از معافیت تحصیلی استفاده نماید. از این رو اگر کسی در یک مقطع فارغ التحصیل گردد نمی تواند مجددا در همان مقطع  تحصیل کند. علاوه بر این فارغ‌التحصیلان مشمول مقطع کاردانی مجاز نیستند تا در مقطع کارشناسی پیوسته شروع به تحصیل کنند.

 

  • دانشجويان مقاطع كارشناسي و بالاتر پيوسته كه با دريافت مدرك مقطع پايين تر از ادامه تحصيل انصراف و يا اخراج مي گردند، تا پايان خدمت دوره ضرورت يا دريافت معافيت دائم، مجاز به ادامه تحصيل نمي باشند. شرطی که بر اساس آیین نامه اجرای معافیت تحصیلی، سقف مجاز سنوات تحصیلی اولیه مقطع قابل تحصیل شده را رعایت کرده باشد.

 

  • کارمندان وظیفه یعنی افرادی آن در حین خدمت نمی توانند به طور همزمان تفسیر نمایند. این دسته از افراد چنانچه در دانشگاه پذیرفته شده و از شرایط ادامه تحصیل برخوردار باشند از خدمت ترخیص می شود.

 

  • تمامی پذیرفته شدگان آزمون سراسری موظف می باشند تا مجوز ثبت نام در دانشگاه را از طریق مراجعه به دفاتر پلیس به علاوه ۱۰ شهرستان محل قبولی دانشگاه یافت کرده و معافیت تحصیلی را اخذ کنند.  در غیر این صورت  از پذیرش و ادامه تحصیل آنها ممانعت به عمل می آید.

 

  • حداکثر سنوات مجاز تاثیر برای مشمولان در مقطع کاردانی دو سال و نیم،  و در مقطع کارشناسی پیوسته پنج سال می باشد. 

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با رشته مهمانداری هواپیما در دانشگاه علمی کاربردی کلیک کنید.

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله دیدیم که کد وضعیت نظام وظیفه علمی کاربردی چیست؟ و شرایط و تذکرات مهم در باب آن شامل چه مواردی می باشد.

در برخی از موارد، تعدادی از داوطلبان گرامی به دلیل عدم آشنایی با روند های اداری و یا مسائل متداول در زمینه روشن سازی وضعیت خدمت با مشکل مواجه شده و مجبور به صرف زمان زیادی جهت تکمیل مدارک می شوند. مشاوران ما این آمادگی را دارند تا در همه روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 12 از طریق شماره های زیر، دوستان عزیز را راهنمای کرده و پاسخگوی همه سوالات باشند.

 

 

چنانچه می خواهید بدانید شرایط کد وضعیت نظام وظیفه علمی کاربردی چیست؟ و چه زمانی باید آن را وراد کنیم؟ از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ورودی نیمسال اول

آیا مدارک دانشگاه علمی کاربردی معتبر است

شرایط ورود به دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور

کد وضعیت نظام وظیفه علمی کاربردی چیست؟ 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

کد وضعیت نظام وظیفه علمی کاربردی چیست؟

این کد برای متقاضیانی مرد در نظر گرفته شده است تا وضعیت خود را از خدمت وظیفه عمومی مشخص نمایند.

کد وضعیت نظام وظیفه علمی کاربردی را از کجا تهیه کنیم؟

برای دریافت کد وضعیت نظام وظیفه نیازی به مراجعه حضوری نیست. در این مقاله می توانید لیست کدهای وضعیت نظام وظیفه علمی کاربردی را مطالعه کنید.

کد وضعیت نظام وظیفه علمی کاربردی را در کجا باید وارد کنیم؟

متقاضیان می بایست کد وضعیت نظام وظیفه علمی کاربردی را در بند مربوطه فرم تقاضانامه وارد کنند.

چگونه مشکلات دریافت کد وضعیت نظام وظیفه علمی کاربردی را حل کنیم؟

متقاضیان می توانند جهت دریافت راهنمای حل مشکلات دریافت کد وضعیت نظام وظیفه با کارشناسان ایرن تحصیل تماس بگیرید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)