ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

پیگیری ثبت انتخاب رشته کنکور + استعلام ثبت | sanjesh.org

پیگیری ثبت انتخاب رشته کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

هریک از داوطلبان آزمون سراسری 1403 پس از تکمیل فرم انتخاب کد رشته محل‌ها، می‌توانند مراحل پیگیری ثبت انتخاب رشته کنکور را انجام دهند. پیگیری به اتمام رسیدن فرایند انتخاب رشته بسیار اهمیت دارد. از این رو داوطلبان آزمون سراسری 1403 پس از انجام انتخاب رشته می‌توانند از ثبت شدن دقیق اطلاعات ثبت‌نامی و همچنین به پایان رسیدن موفقیت آمیز انتخاب رشته خود اطمینان یابند. بسیاری از افرادی که وارد مرحله انتخاب رشته شده و فرم انتخاب رشته را تکمیل کرده اند، سوال دارند که چگونه بفهمیم انتخاب رشته ثبت شده؟ 

داوطلبان با داشتن کد رهگیری 15 رقمی که به آنها اختصاص داده شده است، می توانند مراحل استعلام ثبت انتخاب رشته را انجام دهند. از آنجا که پیگیری ثبت انتخاب رشته کنکور و آگاهی از نحوه استعلام انتخاب رشته برای داوطلبان اهمیت بسیاری دارد، در ادامه این مقاله قصد داریم توضیحاتی در ارتباط با نحوه پیگیری به ثبت رسیدن اطلاعات مربوط به انتخاب رشته کنکور سراسری توضیح دهیم.

نحوه پیگیری ثبت انتخاب رشته کنکور 

هر سال آزمون سراسری از طریق سازمان سنجش برگزار می‌شود و داوطلبان زیادی در این رقابت شرکت می‌کنند. پس از اینکه متقاضیان برای ثبت‌نام کنکور سراسری اقدام کردند، یک شماره پرونده و یک شماره پیگیری با آنها داده می‌شود. همچنین با انتشار کارت ورود به جلسه کنکور سراسری نیز شماره داوطلبی به آنها اختصاص می‌یابد.

 پس از برگزاری کنکور و آغاز شدن فرایند انتخاب رشته، افراد می‌توانند به سایت سنجش مراجعه کنند و با داشتن اطلاعات مربوط به کد پیگیری و شماره پرونده برای ثبت رشته‌های خود اقدام نمایند. انتخاب رشته داوطلبان با توجه به سطح علمی آنها و همچنین مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری صورت می‌گیرد و افراد این امکان را دارند که اولویت رشته‌های مورد نظر خود را در فرم تکمیل فرایند انتخاب رشته خود ثبت کنند.

مرحله انتخاب رشته بسیار حساس است، چرا که اگر اولویت‌ها به درستی تعیین نشود، ممکن است که در آینده تحصیلی و شغلی خود با مشکل مواجه شوند. فرایند انتخاب رشته کنکور سراسری باید به شکل مناسب و اولویت‌بندی درست رشته‌ها و بررسی کردن کارنامه اولیه کنکور سراسری انجام شود شرکت کنند.

 افرادی که در فرایند انتخاب رشته به نکات مهم اولویت‌بندی رشته‌ها توجه کنند نتیجه بهتری نسبت به دیگران خواهند داشت. پس از به اتمام رسیدن فرایند انتخاب رشته بسیاری از افراد این سؤال دارند که چگونه بفهمیم انتخاب رشته ثبت شده؟ و چطور می‌توان برای پیگیری ثبت انتخاب رشته کنکور اقدام کرد؟

چگونگی پیگیری ثبت انتخاب رشته کنکور 

باید بگوییم که بعد از اعلام نتایج کنکور، در سایت سنجش به نشانی sanjesh.org شما می‌توانید دفترچه انتخاب رشته را در اختیار داشته باشید. متقاضیان فرم انتخاب رشته را در سایت ثبت می‌کنند و بعد از بررسی فرم‌های ارسال شده نتایج آنها اعلام می‌شود.

 این نتایج در بازه زمانی مشخص در سایت سنجش بارگذاری می‌شود و نحوه بررسی آنها به صورت الکترونیکی است. تکمیل فرم انتخاب رشته به صورت غیر حضوری می‌باشد و تمام مراحل مراحل استعلام و پیگیری ثبت انتخاب رشته کنکور از طریق همین سامانه انجام خواهد شد. پس از اینکه بررسی فرم‌های ارسالی انتخاب رشته به اتمام رسید، نتایج جدید انتخاب رشته در بازه مشابه سال‌های قبل روی سایت سنجش ثبت می‌گردد.

پس از اینکه سازمان سنجش اطلاعیه مربوط به ثبت انتخاب رشته را اعلام کرد، شما در تاریخ تعیین شده با داشتن شماره داوطلبی و شماره پرونده می‌توانید برای مشاهده نتایج به سایت سنجش مراجعه کنید. همه مراحل انتخاب رشته متقاضیان به صورت اینترنتی است و بعد از ثبت فرم انتخاب رشته یک کد پیگیری به شما اختصاص می‌یابد. برای دریافت نتایج و همچنین استعلام و پیگیری ثبت انتخاب رشته کنکور شما باید این کد ۱۵ رقمی را در اختیار داشته باشید.

اطلاعیه

پس از ثبت نتایج انتخاب رشته از سوی سازمان سنجش، شما می‌توانید در بازه زمانی مشخص با ارائه کد رهگیری ۱۵ رقمی مراحل پیگیری ثبت انتخاب رشته کنکور را انجام دهید.

بنر انتخاب رشته کنکور

مراحل پیگیری انتخاب رشته کنکور 

همانطور که اشاره شد بعد از اعلام نتایج کنکور، تکمیل فرم انتخاب رشته از طریق سامانه سنجش به آدرس sanjesh.org  صورت خواهد گرفت. همه داوطلبانی که در آزمون شرکت کرده‌اند و مجاز به انتخاب رشته هستند، می‌توانند با مراجعه به سایت سنجش مراحل پیگیری ثبت انتخاب رشته را انجام دهند. مراحل پیگیری ثبت انتخاب رشته به صورت زیر می‌باشد:

  •  ورود به سامانه انتخاب رشته آزمون سراسری سنجش به نشانی sanjesh.org
  • دریافت و مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری 
  • استخراج کردن کد رشته محل‌های مرتبط با هر کدام از گروه‌های آزمایشی 
  • اولویت‌بندی کردن هریک از رشته‌ها بر اساس علاقه
  • تکمیل نمودن فرم ثبت انتخاب رشته آزمون 
  • دریافت کردن کد رهگیری 15 رقمی 

 از آنجا که یک کد رهگیری به شما اختصاص داده می‌شود، برای دریافت نتایج به آن نیاز دارید. علاوه بر این برای تغییر و تصحیح فرم انتخاب رشته نیز می‌توان از این کد استفاده کنید. برای پیگیری ثبت انتخاب رشته کنکور می‌توانید از دو طریق عمل کنید:

روش اول: از طریق شماره پرونده کد ملی و سال تولد

روش دوم: از طریق کد پیگیری و شماره پرونده ثبت‌نام کنکور سراسری

شما می‌توانید با توجه به شرایط خود از هر یک از این دو روش برای دریافت نتیجه ثبت انتخاب رشته خود اقدام کنید. هر سال متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت سنجش در بخش تعیین شده با توجه به نتایج کنکور خود نتیجه انتخاب رشته سراسری را مشاهده کنند.

یکی از مهمترین نکات در پیگیری ثبت انتخاب رشته کنکور این است که شما در بازه تکمیل فرم انتخاب رشته می‌توانید از ثبت درست اطلاعات و اطمینان از چینش صحیح آنها مطمئن شوید. شما با داشتن شماره پرونده و کد پیگیری پس از تکمیل فرم انتخاب رشته می‌توانید دوباره به سایت سنجش مراجعه کرده و اطلاعات وارد شده خود را بررسی نمایید.

علاوه بر این سازمان سنجش در سال‌های اخیر یک سامانه جدا با آدرس darkhast.sanjesh.org برای ثبت اعتراض پس از بررسی نتایج انتخاب رشته و همچنین پیگیری ثبت انتخاب رشته کنکور اختصاص داده است. اگر بعد از تکمیل فرم انتخاب رشته، اعتراضی داشته باشید یا از نتایج دریافت شده خود راضی نباشید ،می‌توانید در این سامانه اعتراض خود را ثبت کنید.

مراحل پیگیری انتخاب رشته کنکور 

برای کشب اطلاع از مراحل انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد روی لینک کلیک نمایید.

چگونه بفهمیم انتخاب رشته ثبت شده است؟

بسیاری از داوطلبان آزمون سراسری این سوال را دارند که چگونه بفهمیم انتخاب رشته ثبت شده؟ همانطور که اشاره شد فرایند انتخاب رشته یک مرحله بسیار مهم کنکور سراسری است. در صورتی که به درستی صورت گیرد، داوطلبان می‌توانند رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنند. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته باید وضعیت علمی خود را پس از مطالعه دفترچه راهنمای کنکور و همچنین تحلیل کارنامه کنکور سراسری بررسی کرده و به اولویت‌بندی رشته‌های خود بپردازند.

در ارتباط با این سوال که چگونه بفهمیم انتخاب رشته ثبت شده؟ باید بگوییم برای استعلام و پیگیری ثبت انتخاب رشته کنکور شما می‌توانید از طریق کد رهگیری که به شما اختصاص داده شده است اقدام کنید. داوطلبان با داشتن این کد قادر خواهند بود که پیگیری بعدی را انجام دهند و فرایند انتخاب رشته خود را به درستی انجام دهند. اگر داوطلبی کد مزبور را دریافت نکند ، به این معنی است که انتخاب رشته وی ثبت نشده است و وضعیت وی در حالت عدم انتخاب رشته کنکور است.

چگونه بفهمیم انتخاب رشته ثبت شده است؟

برای ورود به نرم افزار انتخاب رشته کنکور روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

مشاوره پیگیری ثبت انتخاب رشته کنکور 

پس از اینکه نتایج کنکور اعلام شد، داوطلبان می‌توانند با داشتن کد پیگیری و شماره پرونده یا شماره داوطلبی و تاریخ تولد برای پیگیری ثبت انتخاب رشته کنکور 1403 اقدام نمایند. علاوه بر این اگر داوطلبان قصد اعتراض به نتایج کنکور سراسری را داشته باشند، می‌توانند از طریق سیستم پاسخگویی سامانه سنجش برای این کار اقدام نمایند. علاوه بر این سازمان سنجش هر ساله پس از انتشار کارنامه سبز کنکور این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند با مراجعه به سایت سنجش برای اصلاح فرم انتخاب رشته و جلوگیری از محرومیت از آزمون سراسری اقدامات لازم را انجام دهند.

افرادی که در پروسه ثبت فرم انتخاب رشته کنکور سراسری دچار خطا شده‌اند، می‌تواند از طریق سامانه سنجش مراحل ویرایش را انجام دهند. برای جلوگیری از اشتباهات در همان بازه تکمیل فرم باید کد رهگیری خود را به همراه داشته باشید و در صورت داشتن اشتباه در فرایند انتخاب رشته، می‌توانید تغییرات مورد نظر را اعمال کنید و اگر بازه زمانی انتخاب رشته تمام شده باشد باید تا زمان ثبت اعتراضات صبور باشید.

سازمان سنجش در صورت وجود اشتباه در فرم انتخاب رشته برای اصلاح آن اقدام می‌کند. افرادی هستند که بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون سراسری، امکان ثبت‌نام در هیچ کد رشته را نداشته‌اند و می‌توانند به عنوان شانس دوباره در فرایند انتخاب رشته شرکت کرده و فرم مورد نظر خود را تکمیل کنند.

برای دریافت مشاوره تحصیلی کنکور سراسری می‌توانید با مشاوران ما در مجموعه ایران تحصیل تماس بگیرید تا ضمن ارائه بهترین راهنمایی‌ها در ارتباط با فرایند انتخاب رشته کنکور، شما را تا پایان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور همراهی کنند. 

اطلاعیه

داوطلبان می‌توانند برای پیگیری ثبت انتخاب رشته کنکور از طریق شماره پرونده یا کد ملی خود اقدام نمایند.

مشاوره پیگیری ثبت انتخاب رشته کنکور 

برای کسب اطلاع از شرایط و مراحل ویرایش انتخاب رشته ارشد آزاد روی لینک مربوطه کلیک کنید.

جدیدترین اخبار پیرامون انتخاب رشته کنکور 1403

زمان انتخاب رشته آزمون سراسری 1403

پس از اینکه نتایج اولیه کنکور سراسری اعلام شد، افراد می‌توانند طی دو روز متوالی دفترچه سازمان سنجش را دریافت کنند. فرایند انتخاب رشته در سال جاری از ۱۵ شهر در ماه تا ۱۷ مرداد خواهد بود.

 شرایط  انتخاب رشته کنکور سراسری اعلام شد

داوطلبان با در اختیار داشتن شماره پرونده یا کد داوطلبی یا همچنین کد ملی می‌توانند برای انتخاب رشته کنکور سراسری اقدام نمایند. برای فرایند انتخاب رشته داوطلبان می‌توانند به سایت سنجش مراجعه کنند و با در اختیار داشتن کد رهگیری و شماره پرونده خود مراحل تکمیل فرم انتخاب رشته خود را انجام دهند.

 

برای آشنایی با نحوه ویرایش انتخاب رشته سراسری روی لینک کلیک کنید.

بنر انتخاب رشته

خلاصه مطلب

در این مقاله در ارتباط با پیگیری ثبت انتخاب رشته کنکور اطلاعاتی را به شما عزیزان ارائه کردیم. از آنجا که فرایند انتخاب رشته بسیار اهمیت دارد، شرکت کنندگان کنکور پس از تکمیل فرم ثبت انتخاب رشته خود در سایت سنجش، می‌توانند برای استعلام ثبت کد رشته محل‌ها اقدام کنند. داوطلبانی که در آزمون سراسری نمره حد نصاب را کسب کرده و وارد مرحله انتخاب رشته شده‌اند، می‌توانند پس از ثبت کد رشته‌های خود کد رهگیری ۱۵ رقمی را دریافت کنند و هر زمان که قصد پیگیری ثبت انتخاب رشته کنکور و یا ویرایش اطلاعات خود را داشته باشند، باید از طریق این کد یا شماره پرونده یا شماره داوطلبی خود اقدامات لازم را انجام دهند.

 در این مقاله به طور کامل در ارتباط با نحوه پیگیری ثبت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ اطلاعات لازم را ارائه کردیم. چنانچه شما داوطلبان گرامی در ارتباط با هریک از مراحل انتخاب رشته کد محل‌ها نیازمند دریافت مشاوره هستید، کافی است با کارشناسان آکادمی ایران تحصیل در تماس باشید تا شما عزیزان را در سریع‌ترین زمان راهنمایی کنند.

 

جهت دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نحوه پیگیری ثبت انتخاب رشته کنکور است؟

 شما از طریق داشتن کد پیگیری ۱۵ رقمی می‌توانید استعلام ثبت انتخاب رشته خود را انجام دهید.

چگونه می‌توان به نتایج انتخاب رشته اعتراض کرد؟

 شما می‌توانید در صورت مشاهده هرگونه مغایرت ثبت اعتراض خود را از طریق سامانه سنجش انجام دهید.

مراحل پیگیری ثبت انتخاب رشته کنکور چگونه است؟

 در این مقاله به مراحل پیگیری ثبت انتخاب رشته کنکور به طور دقیق اشاره شد.

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «پیگیری ثبت انتخاب رشته کنکور + استعلام ثبت | sanjesh.org»

  1. Avatar photo shahed nezhad گفت:

    سلام اگه انتخاب رشته کنیم ولی از رفتن به دانشگاه سراسری منصرف بشیم برای سال آینده محرومیت ایجاد میشه؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر خیر

  2. Avatar photo علی اکبر گفت:

    سلام وقت بخیر یه سوال دارم.. در صورتی که بخوام در دانشگاه پیام نور بدون کنکور پذیرش بشم باید حتما کنکور بدم؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر خیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • انتخاب رشته بدون کنکور

    راهنما انتخاب رشته بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1403 + نکات قبولی

    فرآیند انتخاب رشته‌ بدون کنکور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین پردیس خودگردان دو بار در سال انجام می‌شود. مهلت انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن از 3 تا 8 بهمن ماه بوده و...
  • رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین

    رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین 1403 + شرایط پذیرش

    دانشگاه علوم انتظامی امین تنها دانشگاه افسری در ایران است که داوطلبان واجد شرایط می توانند از میان یکی از رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین رشته دلخواه خود را انتخاب کرده، مشغول به تحصیل شده و فارغ التحصیل شوند....
  • آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

    ثبت نام آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی 1403 + ورود my.medu.ir

    شاید تا به حال نام آزمون هدایت تحصیلی را شنیده باشید اما ندانید که چیست و چه کاربردی دارد. آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی، برای دانش آموزان پایه نهم برگزار می شوند. در واقع، این آزمون ها به دانش...
  • رشته‌های قطبی کنکور

    رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ + دانشگاه ها و شرایط پذیرش

    لیست رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته می‌باشند، بایستی توجه داشته باشند که اگر رشته مورد نظر آن‌ها به صورت گزینش بومی قطبی است، برای افزایش احتمال قبولی...
تماس با مشاور