ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

پرسش و پاسخ انتخاب رشته نهم

پرسش و پاسخ انتخاب رشته نهم
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرکت هر کدام از دانش آموزان در جلسات پرسش و پاسخ انتخاب رشته نهم می تواند افراد را در زمینه انتخاب رشته بسیار راهنمایی و هدایت کند. در حقیقت، زمان انتخاب رشته در پایه نهم تحصیلی یکی از حساس ترین و مهم ترین اوقات در زندگی هر فرد دانش آموز است. به طوری که هر دانش آموز در صورت داشتن انتخاب رشته ای اشتباه و به دور از توجه به عوامل مهمی مانند علاقه و استعداد درونی می تواند آینده را با دستان خود تباه کند. اما در صورت شرکت وی در جلسات پرسش و پاسخ انتخاب رشته نهم وی می تواند با شیوه صحیح انجام این کار آشنایی لازم را پیدا کند. البته در این میان امکان شرکت در جلسات پرسش و پاسخ انتخاب رشته نهم به صورت آنلاین هم برای دانش آموزان وجود دارد. در واقع، دانش آموزان با شرکت در این جلسات می توانند با راهنمای آنلاین انتخاب رشته نهم آشنایی لازم را پیدا کنند و از جزئیات انتخاب رشته در پایه نهم اطلاع پیدا کنند.

 

در این نوشته، با ذکر شماری از سؤالات و پاسخ های مطرح شده در جلسات پرسش و پاسخ انتخاب رشته نهم در خدمت شما دوستان و یاران همیشه همراه هستیم و سعی داریم اطلاعات خوبی در رابطه با نحوه انتخاب رشته، سامانه مورد استفاده برای انتخاب رشته از طریق طرح سوالات طرح شده در جلسات پرسش و پاسخ انتخاب رشته خدمت شما ارائه کنیم.

 

 

برای دریافت پاسخ سؤالات خود در رابطه با انتخاب رشته پایه نهم از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099072952 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

راهنمای آنلاین انتخاب رشته نهم

 

 

 

برای دانلود بهترین تست هوش برای انتخاب رشته بر روی لینک مربوطه کلیک بفرمایید

به طور معمول چه سؤالاتی در جلسات پرسش و پاسخ انتخاب رشته نهم مطرح می شوند؟

شاید شما دوست عزیز دانش آموز این سوال را از خود بپرسید که در جلسه های پرسش و پاسخ انتخاب رشته نهم معمولاً شاهد طرح چه سؤالات مهم و اساسی هستیم؟

در پاسخ به این سؤال مهم باید خدمت شما دوستان عزیز عرض کنیم که در جلسات پرسش و پاسخ انتخاب رشته به طور معمول سؤالاتی در رابطه با عوامل و عناصر مهم و مؤثر در انتخاب رشته های تحصیلی دوران دبیرستان، شیوه صحیح و اصولی انتخاب رشته در پایه نهم، موانعی که بر سر انتخاب رشته صحیح وجود دارد و نحوه رفع و از میان برداشتن آن ها و مواردی از این قبیل با دانش آموزان بحث می شود.

در حقیقت می توان این گونه گفت که با شرکت در جلسات پرسش و پاسخ انتخاب رشته می توان هر سؤالی که در رابطه با انتخاب رشته در این مقطع تحصیلی به ذهن رسید را مطرح و پاسخی قانع کننده و درست برای آن ها پیدا کرد.

 

 

اهمیت حضور و شرکت در جلسات پرسش و پاسخ انتخاب رشته نهم چیست؟

دیگر همه می دانیم که زمان انتخاب رشته در پایه نهم تحصیلی از آن دوران های حساس در زندگی افراد و دانش آموزان است.

دورانی که فرد با انتخاب رشته در دوران دبیرستان قصد دارد آینده ای درخشان و خوب را برای خود رقم بزند.

 البته این امر در صورتی است که انتخاب رشته فرد با توجه به معیارها و ملاک های لازم برای انتخاب رشته صورت گرفته باشد و این امر با توجه به علایق دانش آموز انجام شده باشد.

اما در این میان دانش آموزانی هستند که اطلاع دقیق و درستی از نحوه انتخاب رشته در دوران دبیرستان ندارند.

حتی نمی دانند که چگونه می توان برای این امر اقدام کرد و روال کار به چه صورت است.

بدتر این که اصلاً فرد نمی داند چه رشته ای برای وی مناسب است و به کدام یک از رشته های ارائه شده در دوران دبیرستان علاقه دارد.

اینجاست که شرکت در جلسات پرسش و پاسخ انتخاب رشته نهم می تواند به داد فرد دانش آموز برسد و وی را از سردرگمی نجات دهد.

فرد با حضور خود در این جلسات پرسش و پاسخ انتخاب رشته نهم می تواند با تمامی رشته های تحصیلی تا حد زیادی آشنا شود و اطلاعات خوب و مفیدی را در رابطه با بازار کار آن ها و همین طور دروس ارائه شده در این رشته های تحصیلی کسب کند.

پس توجه داشته باشید که شرکت فرد در جلسات پرسش و پاسخ انتخاب رشته نهم برای وی سرتاسر فایده است و می تواند به وی در داشتن انتخاب رشته ای مؤفق و درست کمک کند.

به این ترتیب، فرد با اطلاعات بیشتری دست به انتخاب رشته می زند و سال تحصیلی جدید را به نحو بهتری آغاز می کند.

 

 

چند مورد از سؤال های مطرح شده در جلسه های پرسش و پاسخ انتخاب رشته در پایه نهم

در ادامه این بخش با ذکر چند مورد از سؤال های مطرح شده در جلسه های پرسش و پاسخ انتخاب رشته نهم در خدمت شما دوستان و یاران عزیز و همیشه همراه هستیم.

 

 

برای دریافت بهترین مشاوره تحصیلی مقطع دبیرستان بر روی لینک مربوطه کلیک بفرمایید

 

. هدایت تحصیلی دانش آموزانی که تجدید شده اند چگونه انجام می شود؟

هدایت تحیصیلی افرادی که در دروس مختلف نمره قبولی را کسب نکرده اند و مردود شده اند بعد از کسب نمره قبولی آن ها در دروس انجام می شود.

 

 

برای اطلاع از مشاوره انتخاب رشته نهم بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

 

چه عواملی را می توان نام برد که می توانند اثری اساسی بر روی انتخاب رشته فرد داشته باشند؟

از بین عوامل مؤثر در انتخاب رشته افراد و دانش آموزان می توان به داشتن علاقه، استعداد و مهارت های شخصی، نیازهای جامعه ای که دانش آمورز در آن سکنی دارد و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

اما در این میان نمرات دانش آموز در پایه های تحصیلی نهم، هشتم و هفتم نیز نقشی اساسی در انتخاب رشته فرد دانش آموز ایفا می کند.

 

 

انتخاب رشته نهم

 

 

. استعداد دانش آموز برای انتخاب رشته مهم تر است یا علایق وی؟

در این رابطه می توان این گونه اظهار نظر کرد که هر دوی این موارد به نوبه خود مهم هستند و در صورت بی توجهی به هر یک از آن ها می توان آینده تحصیلی و کاری خود را به تباهی کشید.

اما توجه داشته باشید که این دو باید در کنار هم باشند و صرف داشتن علاقه به رشته تحصیلی نمی توان برای انتخاب و ورود به آن اقدام کرد.

در واقع، تنها در صورتی می توانید رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنید که استعداد لازم را نیز برای ادامه تحصیل در آن و مطالعه درس های مربوط به رشته مورد نظر را نیز داشته باشید.

 

 

آیا امکان دریافت راهنمای آنلاین انتخاب رشته نهم نیز برای من وجود دارد؟

بله چرا که نه. جلسات پرسش و پاسخ انتخاب رشته تنها به صورت حضوری برگزار نمی شود و هر فرد می تواند در جلسات غیرحضوری آنلاین نیز شرکت کرده و راهنمای آنلاین انتخاب رشته نهم را دریافت کند.

به عبارت دیگر، با توجه به مقرون به صرفه بودن جلسات مشاوره آنلاین انتخاب رشته نهم برای هر فرد از جهت عدم نیاز به صرف هزینه زیاد برای رفت و آمد جهت شرکت در جلسات حضوری و صرفه جویی در زمان ترجیح بسیاری از افراد بر شرکت در این جلسات و دریافت راهنمای آنلاین انتخاب رشته نهم است.

در این راهنمای آنلاین انتخاب رشته نهم هر فرد می تواند با تمامی اصول لازم برای انتخاب رشته در دوران دبیرستان آشنایی لازم را پیدا کند.

بعلاوه، در راهنمای آنلاین انتخاب رشته نهم هر فرد می تواند با انواع رشته های تحصیلی، شرایط ورود و ادامه تحصیل در آن ها، روال معمول انتخاب رشته و مواردی از این قبیل آشنایی لازم را پیدا کند.

از طرف دیگر، در جلسات پرسش و پاسخ انتخاب رشته به صورت آنلاین به فرد در جهت کسب اطلاعاتی دقیق در رابطه با رشته انتخابی و مورد نظر کمک می شود.

 

 

 

برای ورود به سامانه انتخاب رشته دبیرستان بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

از میان موانع انتخاب رشته درست می توان از چه مواردی نام برد؟ 

از بین مهم ترین موانع انتخاب رشته صحیح و منطقی می توان از دخالت خانواده ها، مجبور کردن فرزند به انتخاب رشته ای که مورد علاقه وی نیست و همین طور داشتن چشم و هم چشمی در انتخاب رشته را نام برد. 

موانعی که می توانند به راحتی زندگی و آینده دانش آموز را تباه کنند و وی را از ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه اش محروم کنند. 

 

 

برای شرکت در جلسات پرسش و پاسخ آنلاین و حضوری انتخاب رشته پایه نهم از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099072952 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

مشاوره انتخاب رشته نهم

سایت همگام انتخاب رشته نهم

اولویت بندی انتخاب رشته نهم

سایت همگام هدایت تحصیلی

پرسش و پاسخ انتخاب رشته نهم

4/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مزیت شرکت در جلسات پرسش و پاسخ انتخاب رشته نهم چیست؟ 

با شرکت در جلسات پرسش و پاسخ انتخاب رشته نهم می توانید اطلاعات خوبی را در رابطه با نحوه انتخاب رشته و همین طور انواع رشته های تحصیلی بدست آورید.

چگونه می توانم برای دریافت راهنمای آنلاین انتخاب رشته نهم اقدام کنم؟ 

برای دریافت راهنمای آنلاین انتخاب رشته نهم می توانید با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

چه سؤالاتی در جلسات پرسش و پاسخ انتخاب رشته نهم مطرح می شود؟ 

در جلسات پرسش و پاسخ انتخاب رشته نهم سؤالاتی در رابطه با نحوه صحیح انتخاب رشته در پایه نهم تحصیلی و همین طور در رابطه با سایت همگام مطرح می شود.

 

نظرات

64 دیدگاه دربارهٔ «پرسش و پاسخ انتخاب رشته نهم»

  1. Avatar photo یمزووزنیتی گفت:

    سلام بعضی مدارس می‌گویند فقط ۱۰ نفر از کل مدرسه باید وارد رشته تجربی بشه و مدرسه تصمیم میگیره

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      انتخاب رشته در پایه نهم به دهم بر پایه امتیاز هدایت تحصیلی صورت می گیرد

  2. Avatar photo Lia گفت:

    سلام من سال پیش معدلم شد 18.93 و ریاضی ۱۹ و علوم رو ۱۸ اگه امسال و سال بعدم بالا بگیرم میتونم رشته ریاضی برم؟ و معدلم هشتم و نهم بیاد بالای چند باشه

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام میانگین بالای 18

  3. Avatar photo محمدامین رضایی خورشیدی گفت:

    سلام من در پایه ی هفتم ترم اول ریاضی ۱۶ و ترم دوم ۱۳ شدم ولی علوم هردو ترم ۲۰ و هشتم ترم اول ریاضی ۲۰ و ترم دوم ۱۷/۵و علوم ترم اول ۱۵و ترم دوم ۱۸ و معدل کل پایه ی هفتم ۱۷/۳۸و معدل کل پایه ی هشتم ۱۷/۴۷و اگه نهم معدل ریاضی و علوم من بالا ی ۱۷/۵باشه و معدل کل بالای ۱۷ ویا ۱۸ باشه میتونم برم رشته ی تجربی و ردیف ب یا الف رو میارم و شهر من هم گرگان هست میشه سریع بگین خیلی ممنون

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      دقیق نمیشه گفت باید نتیجه هدایت تحصیلیتون ببینیم

  4. Avatar photo محمدامین رضایی خورشیدی گفت:

    سلام من معدل هفتم ترم اول ۱۷/۲۵اومد و ریاضی ترم اول ۱۶ و ترم دوم ۱۳ و علوم هم ترم اول هم ترم دوم ۲۰ و کلاس هشتم ترم اول علوم ۱۵ و ترم دوم ۱۸ و ریاضی ترم اول ۲۰ و ترم دوم ۱۷/۵ و معدل ترم دوم کل ۱۷/۲۱ اگه نهم معدلم ۱۷/۵یا ۱۸ یا ۱۸ به بالا بشه میتوانم برم رشته ی تجربی و چه ردیفی میارم شهر زندگی من هم گرگان هست میشه زودتر جواب بدین ممنون

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر . بله اگر نمره شما بالای 18 باشه میتونید وارد رشته تجربی بشید

  5. Avatar photo اویس گفت:

    شرایط ورود به رشته تجربی برای نمونه رو دارم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      در صورت داشتن حداقل معدل 17 ،کسب حداقل تراز مجاز در آزمون نمونه دولتی و قرار گرفتن رشته تجربی در الویت الف فم هدایت تحصیلی امکان ورود وجود دارد.

  6. Avatar photo اویس گفت:

    سلام من نهم معدلم ۱۹.۴۰ اینا شد بعد من الان الف میشم یا ب شرایط نمونه رو دارم؟
    هفتم ۱۸
    هشتم ۱۶.۵

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      وقت بخیر
      نمرات شما متوسط میباشد امکان قبولی با توجه به نوع مدرسه وسطح نمرات و معدل بقیه دانش آموزان مورد بررسی قرار میگیرد از اولویت معدل 20 بانمرات برتر آغاز میشود تا به شما برسد

  7. Avatar photo asmylynrgs383@gmail.com گفت:

    سلام
    من برای رفتن به متوسط دوم می خوام رشته گرافیک رو انتخاب کنم
    اما میخوام بدونم که برای رفتن به گرافیک باید رشته فنی حرفه ای رو انتخاب کنم یا گرافیک خودش یه رشته ی جدا است؟
    لطفا جواب منو بدید با تشکر.

    1. Avatar photo obeidavi obeidavi گفت:

      سلام وقت بخیر لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید

  8. Avatar photo علی گفت:

    سلام،خسته نباشید.ببخشید من برای مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار، از چه رشته ای ،،، از فنی حرفه ای، میتوانم اقدام کنم؟

    1. Avatar photo bagheri گفت:

      با سلام برای نرم افزار از فنی حرفه ای رشته نرم افزار اقدام کیند یا ریاضی برای کنکور رشته مهندسی کامپیوتر که در ارشد نرم افزار بردارید

  9. Avatar photo Amir گفت:

    و اینکه ۶۰۰ سوال مهم تره یا امتحانات

  10. Avatar photo Amir گفت:

    سلام من کلاس هشتمم نمره ریاضی پارسال ۲۰ و علوم هم ۲۰ اما امسال علوم ۲۰ اما ریاضی بخاطر استرسم ۱۵ شد میخاستم بدونم اگه سال دیگه یا نمره عالی ماسشون کنم میتونم رشته علوم تجربی رو ادامه بدم ؟؟؟؟لطفا پاسخ بدید

    1. Avatar photo mohammadi گفت:

      سلام وقت به خیر
      هدایت تحصیلی و انتخاب رشته نهم به دهم بر اساس میانگین نمرات دروس تخصصی متوسطه دوره اول انجام می شود.
      برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاورین مرکز ایران تحصیل تماس بگیرید.

      1. Avatar photo Amir گفت:

        خب میدونم من فقط ریاضی رو بد دادم اگه سال دیگه ریاضی و علومم ۱۹ یا ۲۰ باشن تجربی برام میاد؟ از دوستان شنیدم برای تجربی اون ۶۰۰ سوال مهم تره

      2. Avatar photo Amir گفت:

        خب میدونم اگه سال دیگه با نمره ۱۹ یا ۲۰ ریاضی رو پاس کنم شانسم واسه تجربی چقدره

  11. Avatar photo ستایش گفت:

    سلام من کلاس نهم هستم

    (کلاس هفتم ریاضی 19) (کلاس هشتم ریاضی 17) (کلاس نهم ریاضی ترم اول 12 ولی برای ترم بشم 17) ایا میتونم برم رشته تجربی؟
    (علوم در هر سه پایه بالای 18)

  12. Avatar photo ستایش گفت:

    سلام، من کلاس نهم هستم (کلاس هفتم ریاضیم شد 19) (کلاس هشتم شد 17) (کلاس نهم نوبت اول شد 12) و نمره علومم در هر سه پایه بالای 18 شدم
    ایا قبول میکنن من به رشته تجربی برم…؟
    لطفا پاسخ بدید

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت به خیر
      هدایت تحصیلی و انتخاب رشته نهم به دهم تجربی بر اساس میانگین نمرات دروس علوم و ریاضی متوسطه دوره اول تعیین می شود.
      برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین مرکز ایران تحصیل تماس بگیرید.

  13. Avatar photo پارسا گفت:

    سلام بنده کلاس نهم هستم خانوادم اسرار دارند که به رشته های تجربی یا ریاضی برم معدل علوم سال هفتم ۲۰ و ریاضی ۱۷ سال هشتم علوم ۱۸ و ریاضی ۱۷ ولی متاسفانه ترم اول امسال خوب درس نخواندم و معدل کل شد ۱۵ و ۷۷ اگر ترم دوم همه نمراتم بالای ۱۹ باشه میتونم رشته های ریاصی و تجربی بیارم لطفا پاسخ بدید ممنون

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      با سلام.اگر نمرات شما بالا باشند امکان ان وجود دارد.در مبحث انتخاب رشته بهتر است به علایق خود توجه کنید.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • انتخاب رشته بدون کنکور

    راهنما انتخاب رشته بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1403 + نکات قبولی

    فرآیند انتخاب رشته‌ بدون کنکور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین پردیس خودگردان دو بار در سال انجام می‌شود. مهلت انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن از 3 تا 8 بهمن ماه بوده و...
  • رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین

    رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین 1403 + شرایط پذیرش

    دانشگاه علوم انتظامی امین تنها دانشگاه افسری در ایران است که داوطلبان واجد شرایط می توانند از میان یکی از رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین رشته دلخواه خود را انتخاب کرده، مشغول به تحصیل شده و فارغ التحصیل شوند....
  • آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

    ثبت نام آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی 1403 + ورود my.medu.ir

    شاید تا به حال نام آزمون هدایت تحصیلی را شنیده باشید اما ندانید که چیست و چه کاربردی دارد. آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی، برای دانش آموزان پایه نهم برگزار می شوند. در واقع، این آزمون ها به دانش...
  • رشته‌های قطبی کنکور

    رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ + دانشگاه ها و شرایط پذیرش

    لیست رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته می‌باشند، بایستی توجه داشته باشند که اگر رشته مورد نظر آن‌ها به صورت گزینش بومی قطبی است، برای افزایش احتمال قبولی...
تماس با مشاور