ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

وام خودرو جانبازان در سال ۱۴۰۳

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۲۱۴
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
درباره وام خودرو جانبازان در سال ۱۴۰۳
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بر اساس گزارشات جمع آوری شده به منظور ارائه وام خودرو جانبازان در سال ۱۴۰۳، از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، این وزارتخانه مکلف می باشد تا از طریق شرکت های خودرو ساز ایرانی مانند سایپا و ایران خودرو، به تعداد 10 هزار دستگاه خودرو به همسر، فرزندان و والدین شهدا، جانبازان 25 درصد و بالا تر دارای محدودت های جسمی و حرکتی و جانبازانی که بالای 5 درصد دارای جانبازی می باشد، با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران، به شرطی که هیچ خودرویی نداشته باشند و تا کنون با معرفی بنیاد جانبازان، خودرویی را دریافت نکرده اند، با تقسیط 5 ساله و با کارمزد 4 درصد از محل تسهیلات قرض الحسنه تبصره 16 اقدام به دریافت خودرو کنند.

این وزارت خانه نیز اضافه کرد که در وام خودرو جانبازان در سال ۱۴۰۳، جانبازان 70 درصد مشمول این بند نمی شوند. و این چنین افزود: با در نظر گرفتن تعداد و نوع خودرو و شرایط اعلام شده، لازم است تمامی هماهنگی های لازم به منظور معرفی ایثارگران از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران با وزارتخانه ذی ربط، خودروسازان و سیستم بانکی صورت پذیرد. لازم به ذکر است که اولویت بندی واجدین شرایط بر اساس نوع خودرو های تخصیصی انجام خواهد شد.

معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید نمود که از ایثارگران عزیز و خانواده های محترم شهدا تقاضا داریم تا زمان حاصل شدن نتیجه قطعی شرایط وام خودرو ایثارگران ۱۴۰۳، از مراجعه حضوری به دفاتر و مراکز بنیاد و یا تماس تلفنی به منظور دریافت معرفی نامه خودداری نمایند. اطلاعات کامل و لازم پس از هماهنگی با دستگاه های مربوطه در آینده، به اطلاع ایثارگران خواهد رسید.

دریافت وام خودرو جانبازان در سال ۱۴۰۳

 

افزایش 50 درصدی بودجه بنیاد شهید

رقم پیشنهاد شده از سوی دولت برای بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۴۰۳ معادل 48 هزار و 143 میلیارد تومان می باشد. که البته در مقایسه با بودجه تعیین شده در سال گذشته، بیش از 16 هزار میلیارد افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که بودجه تصویب شده در سال ۱۴۰۳ برای بنیاد شهید و امور ایثارگران، 32 هزار میلیارد تومان بوده است. البته لازم است توجه داشته باشید که وام خودرو جانبازان در سال ۱۴۰۳ و همین طور وام خودرو جانبازان زیر 25 درصد و یا وام خودرو ایثارگران ۱۴۰۳، از طریق بودجه تعیین شده پرداخت خواهد شد. که پیش تر در مورد شرایط پرداخت این تسهیلات قرض الحسنه صحبت کردیم.

این بودجه مواردی مانند حقوق و دستمزد ایثارگران، خدمات درمانی و توانبخشی، بیمه تکمیلی، تعاون و معیشت، برنامه فرهنگی و آموزشی نظیر شهریه دانشجویان فرزندان ایثارگر، جانبازان و ایثارگران مشمول ماده 38 قانون جامع ایثارگری، برنامه پژوهش های علمی، کاربردی، فناوری و فن آفرینی و… را شامل می شود.

 

معرفی وام خودرو جانبازان در سال ۱۴۰۳

 

بیش ترین بخش بودجه اعلام شده مربوط به برنامه سیاست گذاری، راهبری و توسعه خدمات حمایتی می باشد که معادل 40 هزار و 586 میلیارد و 500 میلیون تومان می باشد.

 

بررسی بودجه بنیاد شهید در 9 سال گذشته (از دولت یازدهم تا دولت سیزدهم)

بودجه مصوب سال 1393 بودجه مصوب سال 1394 بودجه مصوب سال 1395 بودجه پیشنهادی سال 1396 بودجه پیشنهاد سال 1397 بودجه مصوب سال 1398 بودجه مصوب سال 1399 بودجه مصوب سال ۱۴۰۳ بودجه پیشنهاد سال ۱۴۰۳
6 هزار میلیارد تومان 8 هزار میلیارد تومان 9 هزار میلیارد تومان 10 هزار میلیارد تومان 11 هزار میلیارد تومان 13 هزار و 937 میلیارد تومان 15 هزار و 797 میلیارد تومان 32 هزار میلیارد تومان 48 هزار و 143 میلیارد تومان

 

 

جهت کسب اطلاع از سامانه استعلام کسری خدمت ایثارگران روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

 

بررسی شرایط وام خودرو جانبازان در سال ۱۴۰۳

بر اساس گزارشات به دست آمده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، این وزارتخانه باید از محصولات ملی و تولیدات داخلی شرکت های خودرو ساز ایرانی که شامل سایپا و ایران خودرو می شود، 10 خودرو را برای فروش به همسر، فرزندان و والدین شهدا، جانبازانی که دارای جانبازی 25 درصد به بالا و دارای محدودیت های جسمی و حرکتی می باشند، ارائه نماید. 

توجه داشته باشید که این بیانیه شامل جانبازان 50 درصد و بالا تر نیز می شود. اما مشروط به این که فاقد خودرو بوده و تا به امروز از طریق معرفی بنیاد خودرویی دریافت نکرده اند. این تسهیلات قرض الحسنه با تقسیط 5 ساله و کارمزد 4 درصد ارائه می گردد.

 

درباره وام خودرو جانبازان در سال ۱۴۰۳

 

لازم به ذکر است که این شرایط مشمول جانبازان زیر ۲۵ درصد نمی شود. همین طور لازم به ذکر است که نوع و تعداد خودرو های اعلام شده به منظور ارائه به جانبازان و ایثارگران عزیز، باید از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شود. هم چنین وزارتخانه ذی ربط موظف است تا امور محوله از طریق سیستم بانکی و خودروسازان صورت پذیرد.

 

شرایط فروش خودرو به جانبازان بالای 25 درصد

بر اساس بند (ی) تبصره هفت لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، وزارت صنعت، معدن و تجارت وظیفه دارد تا از طریق شرکت های خودرو سازی ایرانی مانند سایپا و ایران خودرو، از محل تولید محصولات ملی، نسبت به فروش خودرو به جانبازان بالای 25 درصد که دارای محدودیت های جسمی و حرکتی هستند و جانبازان 50 درصد تا 70 درصد با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تقسیط 5 ساله اقدام نماید.

لازم به ذکر است که در لایجه بودجه سال ۱۴۰۳، دولت در بخش اعتبارات برای بنیاد شهید در رابطه با موضوع (اعتبارات موضوع عدم قطع حقوق پدر و مادر شهید فوت شده که فرزندان محجور، صعب العلاج، معلول، مطلقه تحت تکلف و نامادری دارند) 30 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 

 

برای کسب اطلاع از رتبه قبولی پزشکی سهمیه ایثارگران با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

 

 

شرایط وام خودرو جانبازان زیر 70 درصد به چه صورت است؟

جانبازان زیر 70 درصد، می توانند از وام خودرو جانبازان در سال ۱۴۰۳ استفاده کنند. رئیس فعلی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نامه به دبیر کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت، تامین خودرو جانبازان را به منظور تصویب در هیئت دولت، ابلاغ نموده است.

 

شرایط دریافت وام خودرو ایثارگران ۱۴۰۳

لازم است بدانید که وام خودرو جانبازان در سال ۱۴۰۳، توسط بانک های عامل پرداخت خواهد شد. توجه داشته باشید که سود این وام از سوی بنیاد ایثارگران پرداخت خواهد شد. در سال 1399، 900 نفر این امکان را داشتند تا از شرایط اعلام شده استفاده نموده و صاحب خودرو شوند. بر اساس خبر های به دست رسیده، در سال ۱۴۰۳ این وام به 1200 نفر تعلق گرفت و در سال ۱۴۰۳ بودجه ای برای آن تعیین شده است.

 

شرایط دریافت وام خودرو جانبازان زیر 25 درصد

تا به امروز طبق اطلاعیه ها و اعلامیه هایی که از سوی بینیاد شهید و ایاگران اعلام شده تسهیلات به خصوصی در زمینه خودرو برای جانبازان زیر ۲۵ درصد در نظر گرفته نشده است، این به آن معناست که وام خودرو تا سال ۱۴۰۳ فقط و فقط به جانبازان بیشتر از ۲۵ درصد تعلق می گیرد.

شرایط دریافت وام خودرو جانبازان زیر 50 درصد با مشکلات حرکتی

بر اساس قانون به تصویب رسیده در سال 1376، جانبازانی که بیش از 25 درصد می باشند، می توانند از وام خودرو جانبازان در سال ۱۴۰۳ استفاده نمایند. در واقع بر اساس این قانون، 60 درصد قیمت خودرو به صورت اقساط 10 ساله از حقوق جانبازان کسر خواهد شد. 40 درصد باقی مانده نیز توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت می گردد.

 

خلاصه مطلب

به طور کلی شرایط وام خودرو جانبازان در سال ۱۴۰۳، با تقسیط 5 سال و سود 4 درصد می باشد. این تسهیلات قرض الحسنه، صرفا شامل جانبازان و ایثارگران بالای 25 درصد می شود. توجه داشته باشید که جانبازان و ایثارگران عزیزی که می خواهند از تسهیلات وام خودرو ایثارگران ۱۴۰۳ استفاده کنند، باید فاقد خودرو باشند و همین طور چنین تسهیلاتی را تا به امروز از بنیاد شهید و امور ایثارگران دریافت نکرده باشند. وام خودرو جانبازان زیر 25 درصد، از سوی وزارت صنعت، معدن تجارت ارائه شده و باید از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران، جانباز، ایثارگر و یا خانواده شهدای گرامی، معرفی شوند. جانبازان و ایثارگرانی که دارای محدودیت های حرکتی و جسمانی می باشند و در دسته جانبازان بالای 50 درصد تا 70 درصد قرار می گیرند، باید از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی شوند. اگر در این زمینه سوالی دارید، برای ما کامنت گذاشته و یا با مشاوران ما در ایران تحصیل تماس بگیرید. 

 

 

کاربران گرامی، برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

3.3/5 - (23 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

1. آیا وام خودرو جانبازان در سال ۱۴۰۳ به جانبازان زیر 50 درصد و با مشکلات چسمانی تعلق می گیرد؟

بله. وام خودرو جانبازان، به جانبازان و ایثارگرانی که زیر 50 درصد جانبازی دارند و مشکلات جسمانی دارند تعلق می گیرد.

2. وام خودرو ایثارگران ۱۴۰۳ شامل چه خودرو هایی می شود؟

این وام صرفا برای خودرو های داخلی بوده و جانبازان و ایثارگرانی که واجد شرایط باشند، می توانند این وام را صرفا برای خرید خودرو های داحلی دریافت کنند.

3. شرایط دریافت وام خودرو ایثارگران ۱۴۰۳ به چه صورت است؟

وام نام برده شده، توسط بانک ها عامل پرداخت می گردد. سود این وام از سوی بنیاد ایثارگران پرداخت می شود.

 

نظرات

214 دیدگاه دربارهٔ «وام خودرو جانبازان در سال ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo بهنام گفت:

    سلام و علیک
    وقتتون بخیر و شادی
    ببخشید وام خرید خودرو فرزندان ایثارگران و حانبازان تا سقف چه مبلغی میباشد ، جانبازان ۲۵ درصد رو عرض میکنم ، ممنون

    1. Avatar photo مشاور ارشد ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      اعلام نشده است

  2. Avatar photo مهدی گفت:

    سلام جانباز ۲۵درصد فوت کرده به باز مانده وام خرید خودرو تعلق میگیره یا خیر؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله تعلق میگیرد

  3. Avatar photo محدثه گفت:

    سلام وقتتون بخیر ببخشید آیا وام خدرو به جانبازان ۲۵ درصد متوفی هم تعلق میگیره؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر

  4. Avatar photo سیامک گفت:

    سلام میخواستم ببینم این خودرو بعد تحویل سند میخوره در جا یا سند در گرو بانک برای تسویه وام میمونه ؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      سند به عنوان رهن بانک قرار میگیره

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • شرایط استخدام آموزش و پرورش

    شرایط استخدام آموزش و پرورش + بخشنامه جدید 1403

    امروزه بسیاری از فارغ التحصیلان در رشته های مختلف به دنبال اطلاع از شرایط استخدام آموزش و پرورش هستند، چرا که فرهنگیان آموزش و پرورش و معلمان ساعات کمتری نسبت به کارمندان مشغول کار هستند و همچنین از حقوق بازنشستگی...
  • رشته های استخدامی آموزش و پرورش

    رشته های استخدامی آموزش و پرورش + بخشنامه جدید 1403

    رشته های استخدامی آموزش و پرورش سال 1403 مشخص شد، افرادی که قصد دارند به استخدام آموزش و پرورش در آیند می توانند پس از اطلاع از رشته های مورد نیاز این وزارتخانه برای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و...
  • استخدام بانک ملت

    استخدام بانک ملت 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، شرایط و رشته ها

    شرایط استخدام بانک ملت اعلام شد. مشاغل بانکی برای اکثر افراد از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و علت این محبوبیت مربوط به مزایا، درآمد، جایگاه شغلی و… است. بانک ها در بازه های زمانی مشخص به استخدام افراد می پردازند...
تماس با مشاور