ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معافیت کفالت اعتیاد پدر 1403 + شرایط، مدارک و مراحل

معافیت کفالت اعتیاد پدر
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

معافیت کفالت اعتیاد پدر برای آن دست از مشمولانی در نظر گرفته می‌شود که پدر آنها به خاطر اعتیاد، توانایی سرپرستی خانواده را ندارد. متاسفانه با رواج اعتیاد در بسیاری از افراد، ممکن است خیلی از آنها نتوانند به اندازه قبل رسیدگی درستی به خانواده خود داشته باشند. به علاوه، با مشورت با مشاوران ایران تحصیل بهتر می‌توانید از شرایط این نوع معافیت و عدم ورود به خدمت سربازی آگاه شوید.

اگر پدری دچار این مشکل شده و توانایی رسیدگی به خانه و خانواده خود را نداشته باشد، همه افراد خانواده از یکدیگر جدا می‌شوند. این مشکلات هم از نظر عاطفی و هم از نظر اقتصادی می‌توانند فوق العاده خطرآفرین باشند. از این رو، دولت برای جبران این مسئله و مشکلات اقتصادی ناشی از اعتیاد پدر، چاره‌ای اندیشیده است. پسرهای جوانی که به سن مشمولیت ورود به خدمت سربازی وارد می‌شوند، می‌توانند در صورت داشتن اعتیاد پدر خود، معاف شوند. بااین‌حال، معافیت کفالت برای اعتیاد پدر بر اساس شرایط خاصی انجام می‌شود. از این رو، شاید بسیاری از افراد واجد شرایط برای دریافت آن نباشند.

مراحل معافیت کفالت اعتیار پدر

قبل از این که به صورت اختصاصی درباره این نوع معافیت صحبت کنیم، باید بدانید که کلاً دو نوع معافیت کفالت پدر وجود دارند. مشمولان خدمت سربازی می‌توانند بر اساس شرایط پدر خود، مدارک لازم را ارائه دهند. سپس آنها باید منتظر جواب کمیسیون پزشکی بمانند.

مراحل معافیت کفالت اعتیاد پدر

اولین نوع کفالت پدر برای معافیت، زمانی است که سرپرست خانواده بیشتر از 70 سال سن داشته باشد. شرایط این نوع کفالت نسبت به معافیت کفالت اعتیاد پدر کاملاً متفاوت است. دسته دوم، برای افرادی در نظر گرفته می‌شود که پدر آنها دارای بیماری‌های خاصی هستند و توانایی سرپرستی از خانواده را ندارند. اعتیاد جزو همین دسته دوم قرار می‌گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معافیت کفالت پدر زندانی وارد لینک شوید.

لازم به ذکر است که هر کسی که پدر معتادی داشته باشد، نمی‌تواند این نوع معافیت را دریافت کند. همان طور که گفته شد، متقاضیان و مشمولان خدمت سربازی زمانی می‌توانند از این نوع معافیت استفاده کنند که سرپرست خانواده به خاطر مصرف مواد مخدر، دچار مشکلات جسمی یا حتی روانی شده باشد.

در این شرایط، ماموران مربوطه به طور کامل سرپرست خانواده را مورد بررسی قرار داده و در صورت تایید، پسر وی می‌تواند معافیت سربازی را دریافت کند. در ادامه، مهمترین شرایط برای دریافت معافیت کفالت اعتیاد پدر را به صورت مختصر نام می‌بریم.

شرایط اخذ معافیت کفالت اعتیاد پدر 1403

همان طور که گفته شد، مشمولان خدمت سربازی برای دریافت این نوع معافیت باید شرایط خاصی داشته باشند. از این رو، افرادی که پدر آنها به خاطر مصرف مواد مخدر، دچار مشکلات جسمی یا روانی شده باشد، می‌توانند از این شرایط استفاده کنند. به عبارت دیگر، اگر در این شرایط سرپرست خانواده توانایی مراقبت از خانواده را نداشته باشد، به احتمال خیلی زیاد درخواست کفالت مشمول خدمت سربازی با موفقیت تایید خواهد شد.

شرایط معافیت کفالت اعتیاد پدر

برای آشنایی با شرایط معاف از رزم کلیک کنید.

لازم به ذکر است که شرایط دریافت معافیت کفالت اعتیاد پدر به همین سادگی تأیید نمی‌شود. بسیاری مواقع به منظور ثابت کردن این موضوع، مشمول خدمت سربازی به همراه پدر باید به دادگاه نیز برود. از این رو، می‌توان گفت که دریافت این نوع معافیت چالش‌های بسیار زیادی برای مشمولان خدمت سربازی دارد. از این رو، افراد باید حتماً با مشورت با افراد متخصص و حرفه‌ای در این زمینه، فرایند دریافت معافیت کفالت را به درستی انجام دهند. علاوه بر موارد ذکر شده، برای گرفتن کفالت برای اعتیاد پدر باید مدارک بسیار مهمی داشته باشید. در قسمت بعدی، مهمترین مدارک برای اخذ این معافیت را نام می‌بریم.

مدارک مورد نیاز برای دریافت معافیت کفالت اعتیاد پدر

به منظور دریافت این نوع معافیت و عدم ورود به خدمت سربازی، مشمولان باید مدارک خاصی به سازمان نظام وظیفه ارائه دهند. توجه داشته باشید که مدارک لازم برای درخواست معافیت انواع کفالت باید کاملاً دقیق جمع آوری شده باشند و در صورت وجود نقص، شاید درخواست شما مورد قبول واقع نگردد.

از این رو، می‌توان گفت که آماده‌سازی این مدارک، یکی از مهمترین مراحل دریافت معافیت پدر معتاد به شمار می‌رود. مهم‌ترین مدارک برای دریافت این نوع معافیت، عبارت‌اند از:

  • اصل به همراه فتوکپی مدارک شناسایی مانند کارت ملی و تمام صفحات شناسنامه عکس‌دار شخص مشمول
  • یک قطعه عکس رنگی با سایز 3 در 4 با زمینه سفید به صورت تمام رخ
  • اصل به همراه فتوکپی آخرین مدارک تحصیلی شخص مشمول (لازم به ذکر است که تمام مدارک تحصیلی باید حتماً از طرف دفتر ثبت اسناد رسمی تایید شده باشد.)
  • فتوکپی از کارت ملی و تمام صفحات شناسنامه عکس‌دار پدر و مادر به همراه خواهر و برادران
  • گواهی اشتغال به خدمت (این مدرک برای آن دسته از افرادی در نظر گرفته می‌شود که همزمان با خدمت، در یگان خدمتی دیگری فعالیت دارند)
  • فرم تکمیل شده از مشخصات کامل بستگان مشمول خدمت سربازی

شرایط خدمت سربازی مشمولان معتاد

علاوه بر این که شاید خیلی از افراد بخواهند از معافیت کفالت اعتیاد پدر استفاده کنند، افرادی هم هستند که خودشان به مواد مخدر اعتیاد دارند. به طور کلی، هنوز قانونی برای معافیت افراد معتاد از خدمت سربازی صادر نشده است. از این رو، افرادی که به هرگونه مواد مخدری اعتیاد دارند هم باید خدمت سربازی خود را به اتمام برسانند. این افراد برای این که در طول مدت خدمت سربازی خود اذیت نشوند، قبل از ارسال و تکمیل دفترچه، باید برای ترک اعتیاد اقدام نمایند.

حتی اگر خود مشمولان هم برای ترک اعتیاد اقدام نکنند، مراکز وظیفه عمومی این کار را برای آنها انجام خواهند داد. طبق ماده 39 قانون خدمت وظیفه عمومی، می‌توان متوجه شد که اگر هر یک از مشمولان سربازی معتاد باشند، نهایتاً بعد از 6 ماه باید ترک کنند. برای اطمینان از اعتیاد داشتن یا نداشتن مشمولان، قبل از اعزام آنها از تمام افراد تست اعتیاد گرفته خواهد شد.

برای بررسی شرایط معافیت کفالت طلاق پدر و مادر وارد لینک شوید.

شرایط خدمت سربازی مشمولان معتاد


 

خلاصه مقاله معافیت کفالت اعتیاد پدر

بسیاری از مشمولان خدمت سربازی، به دنبال راهی برای دریافت معافیت می‌گردند. در میان این روش‌ها، افرادی که پدر آنها به خاطر اعتیاد توانایی سرپرستی خانواده را ندارد، می‌توانند معافیت کفالت اعتیاد پدر را دریافت کنند. به منظور ثابت کردن این موضوع، مشمولان و متقاضیان باید مدارک کامل ارائه داده باشند.

این مدارک به همراه شرایط پدر به طور کامل تحت بررسی شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه قرار می‌گیرد. در صورت تایید، متقاضی می‌تواند کارت معافیت خدمت سربازی خود را دریافت کند. شما می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس گرفته و اطلاعات بیشتری درباره تبصره‌های این معافیت به دست بیاورید.

برای دانلود pdf مقاله معافیت کفالت اعتیاد پدر کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا معافیت کفالت اعتیاد پدر شرایط سنی دارد؟

در شرایط معمولی برای دریافت معافیت کفالت پدر، شرایط سنی 70 ساله برای پدرها وجود دارد. این در حالی است که در اعتیاد پدر، این شرایط سنی تعریف نمی‌شود.

در چه شرایطی می‌توان معافیت کفالت اعتیاد پدر را دریافت کرد؟

تنها در شرایطی می‌توان این نوع معافیت را دریافت کرد که پدر از نظر شرایط جسمی و روحی، شرایط ثابتی نداشته باشد. در این شرایط با ارائه مدارک و مستندات، شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه تشخیص تایید یا رد درخواست مشمول را خواهد داد.

شرایط دریافت معافیت برای مشمول معتاد چگونه است؟

مشمولان معتاد به مواد مخدر امکان دریافت کارت معافیت را ندارند. این افراد باید قبل از اعزام به خدمت، برای ترک اعتیاد اقدام کرده و سپس خدمت سربازی خود را آغاز کنند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام وام سرباز ماهر

    ثبت نام وام سرباز ماهر 1403 + شرایط، زمان و مدارک | ایران تحصیل

    یکی از موضوعات مهم برای سربازی، ثبت نام وام سرباز ماهر 1403 است. برخی از سربازان در دوره خدمت به معنای واقعی برای دفاع از میهن و یادگیری مهارت‌های جانبی، تلاش می‌کنند. دولت برای افرادی که در دوره‌های فنی و...
  • تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور

    تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور + آیین نامه 1403 | irantahsil

    مدیر اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که قرار است تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور در نظر گرفته شود. بنابر گفته‌های سردار موسی کمالی، تصمیمات جدیدی درباره رفت و آمد و تردد مشمولان غایب خارج...
  • شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی

    شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی

    شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی اعلام شد. از آنجایی که شرایط خدمت سربازی برای دانشجویان انصرافی متفاوت است، لازم است دانشجویانی که تصمیم به این کار دارند از شرایط دوبار انصراف از دانشگاه و سربازی اطلاعات لازم را کسب...
  • حقوق سرباز امریه

    حقوق سرباز امریه ۱۴۰۳ + به تفکیک مدرک و ارگان

    عوامل متفاوتی در نحوه محاسبه حقوق سرباز امریه تاثیر گذار هستند که همین امر موحب شده تا به راحتی نتوان میزان مبلغ دریافتی توسط سربازارن امریه را محاسبه کرد. سربازان در حقیقت با توجه به درجه و تحصیلات خود دستمزد...
تماس با مشاور