ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوره انتخاب رشته نهم ۱۴۰۳ + 12 نکته خیلی مهم | ایران تحصیل

مشاوره انتخاب رشته نهم
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دریافت مشاوره انتخاب رشته نهم می تواند در موفقیت تحصیلی شما تاثیر بسزایی داشته باشد. از آنجا که انتخاب رشته یکی از تصمیمات مهمی است که دانش آموزان در طی فرایند تحصیل اخذ می کنند. در مشاوره انتخاب رشته نهم ابتدا نسبت به علایق شما یک سری بررسی ها انجام شده و سپس مشاور به شما اطلاعاتی را از فضای تحصیلی در هر رشته و  هر آنچه که باید از آن رشته بدانید، ارائه می دهد.

در مشاوره انتخاب رشته نهم اگر هر سوالی در رابطه با شرایط پذیرش رشته های مختلف، دسته بندی کلی رشته ها، نکات مهم هنگام انتخاب رشته داشته باشید، پاسخ داده خواهد شد. از آنجایی که رشته پایه نهم می تواند تاثیر قابل توجهی روی ادامه فرایند تحصیل و شغل شما داشته باشد، بسیار مهم است که از خدمات مشاوره تلفنی در این دوره استفاده نمایید. چنانچه شما دانش آموز گرامی در فرایند انتخاب رشته پایه نهم، نیازمند دریافت مشاوره و راهنمایی هستید، می توانید با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا کارشناسان ما در آکادمی ایران تحصیل راهنمایی های لازم را به شما عزیزان ارائه دهند.

 

چرا استفاده از مشاوره انتخاب رشته نهم ۱۴۰۳ مهم است؟

👈🏽 انتخاب رشته یکی از تصمیماتی است که بر کل دوران تحصیل و حتی زندگی دانش آموزان می تواند موثر باشد. زیرا شرایط شغلی و کاری و بسیاری موارد دیگر به انتخاب رشته می تواند مرتبط باشد. پس توجه داشته باشید که اگر در انتخاب رشته مقطع نهم از مشاوره انتخاب رشته نهم ۱۴۰۳ استفاده نکنید، درصد خطای شما بالاتر رفته و شاید نتوانید آن طور که باید و شاید تصمیم درستی را اخذ نمایید. برای دریافت راهنمای انتخاب رشته مقطع نهم با ما می توانید در تماس باشید.

 

 

مشاورین ما آماده پاسخگویی هستند

دسته بندی کلی شاخه های تحصیلی انتخاب رشته نهم

👈🏽 در این قسمت همراه ما باشید تا نکاتی را در رابطه با دسته بندی کلی شاخه های تحصیلی انتخاب رشته نهم به شما ارائه دهیم. به صورت کلی برای انتخاب رشته نهم به دهم سه شاخه وجود دارد که شامل، شاخه نظری، کار و دانش و فنی و حرفه ای می شود.

شاخه نظری

در شاخه نظری شما حق انتخاب 4 رشته کلی از جمله، ریاضی، تجربی، انسانی و معارف را خواهید داشت.

شاخه نظری، رشته ریاضی فیزیک

👈🏽 اگر به دروس مفهومی و حل کردنی علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنیم این رشته را انتخاب کنید. داشتن دانش ریاضی خوب از جمله مواردی است که بهتر است در این رشته آن را داشته باشید. به علاوه علاقه به این حوزه نیز می تواند روی موفقیت شما بسیار تاثیر گذار باشد. از جمله پیش نیازهای دیگری که بهتر است قبل از ورود به این رشته داشته باشید، قوی بودن در دروس فیزیک و شیمی است.

👈🏽 به صورت کلی تجربه ها نشان داده است که افرادی با بهره هوشی بالاتر و سرعت عمل در حل کردن دروس می توانند در این رشته موفق باشند. اما حتی اگر شما این ویژگی ها را ندارید ولی علاقه وافری به دروس دارید، باز هم می توانید در این رشته موفق شوید و ما پیشنهاد می کنیم این رشته را انتخاب نمایید.

با ورود به این رشته ، در دانشگاه امکان انتخاب رشته های فنی و مهندسی را خواهید داشت. به علاوه می توانید به رشته های شناور نیز دسترسی داشته و آن ها را نیز انتخاب نمایید.

 

شاخه نظری، رشته علوم تجربی

👈🏽 دروس اصلی رشته تجربی زیست شناسی، ریاضی و شیمی است. اگر به محیط زیست، موجودات زنده و ساختار بدنی آن ها و گیاهان علاقه مندید، این رشته می تواند برای شما مناسب باشد. برای موفقیت در این رشته باید حافظه بلندمدت خوبی داشته باشید و بسیار نکته بین باشید تا بتوانید درس زیست را خوب به خاطر بسپارید. علاوه بر این، علاقه به دروس آزمایشگاهی نیز می تواند برای موفقیت در این رشته موثر باشد.

 

شاخه نظری، رشته علوم انسانی

👈🏽 رشته انسانی از جمله دروسی است که بیشتر دروس در آن از نوع حفظی است. درس های اصلی این رشته، ادبیات، عربی است. اگر به تحصیل و کار در حوزه های مربوط به انسان ها، مانند جامعه شناسی، فلسفه، مدیریت و… علاقه مند هستید این رشته را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

شاخه نظری، رشته علوم و معارف اسلامی

👈🏽 اگر به دروسی مانند فقه، معارف، تفسیر، اخلاق و قرآن علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنیم وارد این رشته شوید. یکی از پیش نیازهای این رشته تسلط روی دروس زبان ادبیات عربی است. زیرا لازم است در علوم قرآنی مهارت خوبی پیدا نمایید. اگر از این رشته فارغ التحصیل شدید، می توانید در رشته های علوم انسانی نیز به تحصیل بپردازید.

 

شاخه‌ فنی و حرفه‌ای

👈🏽 اگر به رشته های نظری که در بالا معرفی شد، علاقه ندارید می توانید وارد شاخه فنی و حرفه ای شوید. در این رشته با مهارت های عملی آشنایی بیشتری پیدا خواهید کرد.

اهداف اصلی این رشته نیز ایجاد استقلال در فکر افراد و خلاقیت و نوآوری است. در این رشته شما دوره پیش دانشگاهی ندارید و بعد از اتمام هنرستان می توانید وارد دانشگاه شوید.

 

شاخه‌ کاردانش

👈🏽 این شاخه نیز در حوزه صنعت، خدمات و کشاورزی فعالیت دارد. اگر قصد ورود سریع تر به بازار کار را دارید، می توانید به این رشته واردشوید. اگر به مطالعه دروس علاقه مند نیستید، می توانید به این رشته وارد شوید.

شاخه فنی و کارودانش با هم شباهت های بسیاری دارند اما در موارد زیر نیز متفاوت می باشند که باید این موضوع را مدنظر داشته باشید:

شرایط ورود به شاخه فنی و حرفه ای از کاردانش می تواند سخت تر باشد.

درس های کار و دانش از فنی و حرفه ای آسان تر است.

درس های عملی کار و دانش بیشتر است.

رشته های شاخه کار و دانش تنوع بیشتری از شاخه فنی دارد.

افرادی که در رشته فنی تحصیل می کنند، می توانند آسان تر کار پیدا کنند.

ساعات حضور در مدرسه برای دانش آموزان کار و دانش کمتر است.

 

 

دسته بندی کلی شاخه های تحصیلی انتخاب رشته نهم

اطلاعیه

چنانچه شما داوطلبان گرامی انتخاب رشته نهم نیازمند دریافت خدمات مشاوره تحصیلی هستید، می توانید از طریق شماره 9099075307 با کارشناسان مجرب و باسابقه آکادمی ایران تحصیل در تماس باشید تا در مسیر انتخاب رشته شما عزیزان را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

 

شرایط پذیرش هر رشته در پایه نهم

👈🏽 همانطور که در موارد فوق اشاره کرده بودیم، در پایه نهم شما می توانید در سه حوزه نظری، فنی و کارودانش و علوم پایه انتخاب رشته داشته باشید. در ادامه ما آیین نامه هایی را که برای انتخای رشته وضع شده است، می توانید مشاهده کنید.

شرایط پذیرش در حوزه علوم پایه

👈🏽 برای انتخاب این رشته باید مجموع سه نمره پذیرفته شده خرداد یا شهریور هر یک از درس های ریاضی و علوم تجربی، در سه پایه در دوره متوسطه اول بدون ضریب کمتر از 42 نباشد.

نمره درس ریاضی و علوم تجربی در سه سال دوره متوسطه اول با ضریب 3 در این رشته محاسبه می گردد.

برای انتخاب این رشته باید مجموع نمرات دروس مرتبط با رشته در سه سال دوره متوسطه اول با در نظر گرفتن ضریب هر یک از دروس حداقل 252 باشد. معدل شما باید ضرایب دروس نباید کمتر از 14 باشد.

 

شرایط پذیرش در رشته ادبیات و علوم انسانی

👈🏽 برای انتخاب رشته ادبیات و علوم انسانی باید مجموع سه نمره پذیرفته شده خرداد یا شهریور در هر یک از درس های زبان و ادبیات فارسی، عربی و مطالعات اجتماعی در سه پایه دوره متوسطه اول بدون ضریب کمتر از 42 نباشد.

در این رشته نمره درس زبان شما با ضریب 4 محاسبه خواهد شد. نمره درس مطالعات اجتماعی شما با ضریب 3 محاسبه می شود.نمره درس عربی در سه سال دوره متوسطه اول با ضریب 2 محاسبه می شود.

در رشته انسانی مجموع نمرات دروس مرتبط با رشته در سه سال دوره متوسطه اول با در نظر گرفتن ضریب هر یک از دروس حداقل 378 باشد.  در این رشته نیز معدل شما با در نظر گرفتن ضرایب نباید کمتر از 14 باشد.

 

شرایط پذیرش در شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش

👈🏽 در این رشته نباید سه نمره شما در خرداد یا شهریور برای درس های ریاضی، کار و فناوری کمتر از 36 باشد.

نمره درس ریاضی در سه سال دوره متوسطه اول با ضریب 2 محاسبه خواهد شد.

نمره درس کار و فناوری در سه سال دوره متوسطه اول با ضریب 3 محاسبه خواهد شد.

مجموع نمرات دروس مرتبط با رشته در سه سال دوره متوسطه اول با در نظر گرفتن ضریب هر یک از دروس حداقل 180 باشد. معدل شما نباید کمتر از 12 باشد.

 

اطلاعیه

برای پذیرش در رشته های مختلف علوم پایه، انسانی و کاردانش داوطلبان باید شرایط تعیین شده از سوی آموزش و پرورش را داشته باشند.

 

عوامل تاثیر گذار در انتخاب رشته های تحصیلی پایه نهم

👈🏽 در این قسمت همراه باشید تا نکات مهم و عوامل تاثیر گذار بر انتخاب رشته پایه نهم را بررسی کنیم. فراموش نکنید که برای انتخاب رشته باید تمامی نکات را رعایت کنید.

علاقه

علاقه یکی از مهم ترین مواردی است که باید در نظر گرفته شود و متاسفانه به آن توجه کمی می شود. توجه داشته باشید که اگر علاقه کافی به رشته انتخابی خود نداشته باشید، قطعاً دیر یا زود با مشکل مواجه خواهید شد.

شخصیت

یکی از موارد دیگری که می تواند بر انتخاب رشته شما تاثیر بسیاری بگذارد، شخصیت است. شما باید نوع شخصیت خود را نیز برای انتخاب رشته در نظر داشته باشید. به طور مثال رشته های علوم انسانی بیشتر نیاز به شخصیت های برونگرا و رشته های ریاضی نیاز به شخصیت های درونگرا دارد. البته این موارد قطعی نیست.

شرایط روحی و جسمی و شرایط زندگی

در نظر گرفتن شرایط روحی و جسمی نیز بسیار مهم است. به طور مثال تصور کنید که به رشته تجربی و دروس آن علاقه مند هستید اما هیچ علاقه ای به کار در بیمارستان و قرار گرفتن در محیط های بیمارستانی ندارید و این محیط ها برای شما خوشایند نیست. در این گونه مواقع می توانید در انتخاب رشته خود تجدید نظر داشته باشید.

هدف

همانطور که می دانید داشتن هدف برای موفقیت در هر کاری ضروری است. پس چه بهتر است که شما هم قبل از انتخاب رشته در این مورد با خودتان به توافق برسید. اینکه واقعاً دوست دارید به چه مقصدی برسید و هدف شما از ادامه تحصیل چیست.

 

مشاوره تلفنی انتخاب رشته نهم

 

مشاوره تلفنی انتخاب رشته نهم

👈🏽 توصیه ما به تمامی دانش آموزان این است که از خدمات مشاوره تلفنی انتخاب رشته نهم استفاده نمایند. در این خدمات، سعی بر این است که موضوعات و ویژگی های مختلف معرفی شده و هر دانش آموز بتواند از انتخاب رشته و نکات مرتبط با آن اطلاعات لازم را بدست آورید.

در مشاوره تلفنی مشاوران با اطلاع از شرایط کامل هر دانش آموز سعی می کنند اطلاعات لازم را به افراد ارائه دهند. چنانچه نیارمند دریافت مشاوره تلفنی انتخاب رشته نهم هستید، می توانید با کارشناسان ما از طریق تماس با شماره 909075307 در ارتباط باشید تا شماره را در امر انتخاب رشته راهنمایی کنند. مشاوران مجرب ما با داشتن دانش روز دنیا در زمینه مشاوره تحصیلی می توانند مسیر موفقیت تحصیلی شما عزیزان را هموار سازند.

 

نکاتی تاثیر گذار در انتخاب رشته پایه نهم

👈🏽 در مشاوره انتخاب رشته نهم یک سری نکات تاثیر گذار به شما گوشزد خواهد شد که ما در این مطلب قصد داریم به بررسی آن ها بپردازیم. برای انتخاب رشته مجموع امتیازهای دانش آموزان در نظر گرفته خواهد شد.

علایق خود 10 درصد از موارد را شامل می شود.

نظر و مشاوره والدین 5 درصد از نتیجه را در بر می گیرد.

نظر معلمان تمام درس ها شامل 10 درصد از تاثیر می شود.

نتیجه ای که دانش آموز در آزمون های مشاوره کسب کرده، به اندازه 35 درصد تاثیر گذار است.

نظر مشاور تحصیلی 10 درصد می تواند تاثیر بگذارد.

 

مشاوره انتخاب رشته نهم ۱۴۰۳ برای گروه انسانی

👈🏽 در مشاوره انتخاب رشته نهم برای گروه انسانی روی این نکته تاکید می شود که دانش آموزان باید در دروس عربی و ادبیات نقطه قوت داشته باشند. به علاوه علاقه در دروس حفظی نیز مهم می باشد. توجه داشته باشید که برای فرار از ریاضی به انسانی نروید، زیرا در این رشته نیز تا حدودی به مهارت در درس ریاضی نیاز است.

افرادی که رشته انسانی را انتخاب می کنند باید از نظر روحی و مهارتی دارای روابط عمومی قوی، فن بیان و مهارت های ارتباطی خوبی داشته باشند.

👈🏽 برای پذیرفته شدن در رشته انسانی لازم است در مجموع سه نمره پذیرفته شده در درس های مطالعات اجتماعی، زبان و ادبیات فارسی و عربی در سه پایه متوسطه (هفتم هشتم نهم) کمتر از ضریب 42 نشده باشد.

توجه داشته باشید که نمره ادبیات ضریب 4 خواهد داشت. ضریب درس مطالعات اجتماعی 3 و عربی 2 می باشد. حداقل معدل مورد نیاز برای رشته انسانی نیز 14 می باشد.

 

مشاوره انتخاب رشته نهم ۱۴۰۳ برای گروه تجربی

👈🏽 رشته تجربی به صورت کلی متقاضیان بسیاری چه در مرحله انتخاب رشته و چه در مرحله شرکت در کنکور دارد. در مشاوره انتخاب رشته نهم برای گروه تجربی بر این موضوع تاکید می شود که نیاز است در دروس زیست، ریاضی، شیمی پایه خوبی داشته باشید. به علاوه در این درس نیز حفظیات نقش مهمی را ایفا کرده و لازم است در این حوزه نیز علاقه داشته باشید.

در رشته تجربی دانش آموزان بیشتر در رابطه با پدیده های طبیعی اطلاعات کسب خواهند کرد و افرادی که این رشته را انتخاب می کنند می توانند در حوزه هایی همچون، پزشکی مامایی هوشبری فیزیوتراپی زیست شناسی مشغول به کار شوند.

شرایط پذیرش دانش آموزان در رشته علوم تجربی پایه نهم شامل موارد زیر می شود:

لازم است مجموع سه نمره در دروس ریاضی، علوم تجربی کمتر از 42 نباشد.

نمرات دروس ریاضی و علوم تجربی با ضریب 3 در نظر گرفته خواهد شد.

لازم است حداقل معدل شما برای تحصیل در رشته تجربی، 14 باشد.

 

برای دریافت مشاوره آنلاین انتخاب رشته نهم کلیک کنید.

 

مشاوره انتخاب رشته نهم ۱۴۰۳ برای ریاضی

👈🏽 در رشته ریاضی و فیزیک همانطور که می دانید به مهارت بالای دانش آموزان در دروسی همچون ریاضی و فیزیک مورد نیاز است. اگر در رشته شیمی نیز علاقه و استعداد داشته باشید، خیلی بهتر است. داشتن قدرت تجسم بالا به دانش آموزان رشته ریاضی بسیار کمک خواهد کرد.

👈🏽 شرایط پذیرش دانش آموزان در رشته ریاضی و فیزیک پایه نهم بدین صورت است که باید مجموع سه نمره شما در دروس اصلی ریاضی و علوم تجربی کمتر از 42 نباشد. نمرات دروس ریاضی و تجربی باید با ضریب 3 در نظر گرفته شود. در این رشته نیز داشتن حداقل معدل 14 الزامی است.

 

مشاوره انتخاب رشته نهم ۱۴۰۳ برای گروه فنی و حرفه ای

👈🏽 در رشته فنی یک نقطه مثبت و یک نقطه منفی وجود دارد که اصولاً در جلسات مشاوره انتخاب رشته نهم گوشزد می شود. نقطه مثبت این است که شما می توانید به تمامی رشته های گروه ریاضی دسترسی داشته و به راحتی وارد بازار کار شوید. اما در مقطع ارشد شانس پذیرش در رشته های خوب را از دست خواهید داد.

اگر به کارهای عملی علاقه مند هستید و یا دوست دارید هر چه سریع تر وارد بازار کار شوید، این رشته پیشنهاد ما به شماست. اما اگر به ادامه تحصیل علاقه مند هستید، رشته ریاضی پیشنهاد ما به شماست.

شرایط پذیرش دانش آموزان در رشته فنی و حرفه ای پایه نهم بدین صورت است که نباید مجموع سه نمره پذیرفته شده در درس های ریاضی و علوم تجربی و حرفه و فن در سه پایه متوسطه (هفتم هشتم نهم) کمتر از ضریب 30 باشد. به علاوه داشتن معدل 12 به صورت حداقل تعیین شده است.

 

مشاوره انتخاب رشته نهم  ۱۴۰۳ برای شاخه‌ کار و دانش

👈🏽 رشته های کارو دانش بسیار شبیه به رشته های فنی هستند با این تفاوت که جزییات بیشتری در مهارت و رشته ها مشاهده می شود. واحدهای کارگاهی و عملی کار و دانش بیشتر از فنی است اما در عوض فراغ التحصیلان رشته های فنی راحت تر وارد بازار کار خواهند شد.

👈🏽 شرایط پذیرش دانش آموزان در رشته کار و دانش پایه نهم بدین صورت است که نباید مجموع سه نمره پذیرفته شده در درس های ریاضی کار و فن آوری در سه پایه متوسطه (هفتم هشتم نهم) کمتر از ضریب 36 باشد.ضریب درس ریاضی با 2 محاسبه شده و نمره درس کار و فناوری با ضریب 3 در نظر گرفته می شود.

 

مشاوره انتخاب رشته نهم ۱۴۰۳ برای حوزه معارف

👈🏽 این رشته به افراد علاقه مند در درس های عربی، فقه و تفسیر توصیه می شود. اگر علاقه مند به تحصیل در این رشته هستید نیاز است حفظیات خوبی داشته باشید.

شرایط پذیرش دانش آموزان در رشته علوم و معارف اسلامی پایه نهم بدین صورت است که نباید مجموع سه نمره شما در دروس زبان، ادبیات و مطالعات اجتماعی کمتر از 42 باشد. ضریب درس ادبیات 2 و درس مطالعات اجتماعی 3 و درس عربی2 می باشد.

نمره درس زبان و ادبیات فارسی در سه سال دوره متوسطه اول با ضریب 4 و حداقل معدل لازم برای این رشته نیز 14 می باشد. برای اطلاعات بیشتر از تاثیر نمره در انتخاب رشته نهم با ما در تماس باشید.

نکته های کلیدی در انتخاب رشته نهم

نکته های کلیدی در انتخاب رشته نهم

👈🏽 در جلسات مشاوره انتخاب رشته نهم ۱۴۰۳ بر یک سری نکات اصلی و کلیدی تاکید می شود که ما قصد داریم در ادامه این مطلب موارد گفته شده را بررسی کنیم.

شناخت دقیق از رشته

شناخت دقیق از رشته یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه شود. شما می توانید با پرسش از معلمان و مشاوران در این رابطه اطلاعات لازم را بدست آورید.

شناخت دقیق از خود

علاوه بر شناخت دقیق از رشته، نیاز است از خودتان، علایق و استعدادهای تان نیز شناخت خوبی داشته باشید. در واقع افرادی که شناخت خوبی از خودشان دارند می توانند بدون قضاوت نکات مثبت و منفی خود را بپذیرند و سپس با ذهنی باز برای انتخاب رشته اقدام نمایند.

سنجش رشته با امکانات و توانایی ها

اگرچه امکانات و توانایی ها موارد خیلی مهمی نیستند و مشاهده شده افرادی در دوردست ترین مناطق با کمترین امکانات، بهترین نتایج را رقم می زنند اما بهتر است که به این مورد نیاز توجه داشته باشید.

شناخت از بازار کار

در نهایت تمامی این تحقیق ها و تلاش ها برای داشتن شغلی ایده آل است. پس چه بهتر که قبل از ورود به یک رشته خاص، نیازهای بازار کار و شرایط شغلی آن را نیز در نظر بگیرید.

در نظر گرفتن علاقه

برخی افراد در انتخاب رشته علاقه خود را در آخرین اولویت قرار داده و بیشتر روی بازار کار متمرکز می شوند که کار بسیار اشتباهی است. فراموش نکنید اگر با علاقه وارد یک رشته شوید، قطعاً در آن پیشرفت خواهید کرد.

تاثیر آزمون سلامت روانی

یکی از آزمون هایی که در انتخاب رشته نهم گرفته می شود، تست سلامت روانی است. اگرچه این آزمون تا حدودی می تواند موثر باشد، اما خیلی مهم نیست و نمی تواند به صورت قطعی روی نتیجه انتخاب رشته شما تاثیر گذار باشد.

کسب اطلاعات از دروس

قبل از انتخاب رشته لازم است بدانید که به طور مثال در رشته انسانی بیشتر دروس حفظی است و در رشته ریاضی بیشتر دروس مفهومی است. حتی در رشته تجربی نیز حفظیات بسیار مهم است که باید به آن توجه شود.

مشخص کردن هدف

قبل از انتخاب رشته، لازم است هدف خود را به درستی از ادامه تحصیل مشخص کرده باشید. به طور مثال اگر به دنبال ورود به بازار کار هستید، رشته های فنی بهترین انتخاب است اما اگر به دنبال تحصیلات هستید، به طور مثال رشته ریاضی مناسب است.

کسب اطلاع از شرایط انتخاب و تغییر رشته

نکات انتخاب رشته نهم شامل موارد متعددی می شود که باید آن توجه کنید. یکی از این موارد کسب اطلاع از شرایط انتخاب و تغییر رشته است. اگر بر فرض محال نیاز به تغییر رشته پیدا کردید، بهتر است از شرایط آن آگاه باشید.

توجه به مراکز آموزشی در انتخاب رشته

در برخی شهرها پس از انتخاب رشته، نیاز است دانش آموز به یک مرکز آموزشی دیگر مراجعه کرده و به صورت کلی ادامه تحصیل را در مرکزی دیگر ادامه دهد. قبل از هر چیز از این موارد نیز اطلاعات کامل را کسب کنید.

عدم مقایسه خودتان به دیگران

گاهی دانش آموزان تحت تاثیر نظر و رفتار همسالان و همکلاسی های خود قرار می گیرند که در این حالت نیاز است اصلاً خودتان را با دیگران مقایسه نکنید. تنها روی خودتان و علایق مخصوص به خودتان توجه داشته باشید.

عدم پذیرش زور و تحمیل دیگران

متاسفانه در برخی مدارس مشاهده می شود که دانش آموزان رابه اجبار در رشته های ریاضی و تجربی سوق می دهند و یا از رفتن دانش آموزان به رشته های مورد علاقه خود در حوزه های فنی جلوگیری می کنند که این هم کار اشتباهی است.پ

 

آخرین اخبار مرتبط با انتخاب رشته پایه نهم

📌  تاریخ اعلام دریافت برگه هدایت تحصیلی

 دانش آموزان از تاریخ 28 شهریور ۱۴۰۳ می توانند در سایت همگام برگه هدایت تحصیلی را دریافت کرده و انتخاب رشته نمایند.

📌  مهلت انتخاب پایه رشته نهم

آموزش و پرورش مهلت انتخاب رشته را تا تاریخ 15 تیر ماه ۱۴۰۳ تعیین کرده است. دانش آموزان می توانند با مراجعه به سایت پادا فرم را دریافت کرده و مراحل انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند.

 

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی مشاوره انتخاب رشته نهم ۱۴۰۳ بپردازیم. دریافت مشاوره انتخاب رشته پایه نهم از اهمیت بسزایی برای دانش آموزان این مقطع تحصیلی دارد. دسته بندی شاخه های انتخاب رشته تحصیلی پایه نهم شامل شاخه نظری، کار و دانش و فنی و حرفه ای می شود که در ارتباط با نحوه دریافت مشاوره در هرکدام از این شاخه ها توضیحاتی ارائه کردیم.

دریافت مشاوره انتخاب رشته نهم برای هرکدام از گروه های ریاضی، انسانی، تجربی و فنی و حرفه ای اهمیت خاصی دارد، چراکه فرایند انتخاب هر کدام از این شاخه ها، چالش هایی دارد که مشاوران باید به صورت تخصصی به دانش آموزان هر گروه مشاوره های لازم را ارائه دهند. شما داوطلبان گرامی انتخاب رشته پایه نهم می توانید برای دریافت راهنمایی های لازم از مشاوران آکادمی ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را به شما عزیزان ارائه دهند.

 

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نکات انتخاب رشته نهم برای رشته ریاضی چیست؟

نکات مربوط به انتخاب رشته نهم شاخه ریاضی فیزیک در این مقاله ارائه شده است.

نکات انتخاب رشته نهم برای رشته انسانی چیست؟

در این رشته باید حداقل نمره و ضریب دروس را بدانید که در این مطلب به طور کامل به آن اشاره شده است.

آیا دریافت مشاوره تلفنی انتخاب رشته نهم امکان پذیر است؟

بله. شما می توانید از طریق تماس با مرکز مشاوره ایران تحصیل خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی را دریافت نمایید.

 

نظرات

11 دیدگاه دربارهٔ «مشاوره انتخاب رشته نهم ۱۴۰۳ + 12 نکته خیلی مهم | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo مهدیه گفت:

    سلام خسته نباشید. برای ده سال دیگه کدوم رشته بهتره و موردنیاز تجربی یا ریاضی یا انسانی؟؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      با شماره تماس بگیرید
      داخلی 109
      مشاورین راهنماییتون کنند.

    2. Avatar photo moradian گفت:

      سلام وقت بخیر
      هر سه رشته هر ساله درخواست و علاقمندی و نیازمندی خود را داشته است پیشنهاد می کنم جهت راهنمایی بهتر با مشاوران مرکز تحصیلی ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید
      راه ارتباطی ما :9099075307

  2. Avatar photo مهدیس گفت:

    سلام برای رشته حسابداری و شغل بانکی از فنی حرفه‌ای برم بهتر است یا انسانی

    1. Avatar photo moradkhani گفت:

      سلام وقت بخیر
      درنهایت رشته دانشگاهی شما برای استخدام مدنظر خواهد بود. اما برای دیپلم هم بهتر است از طریق رشته های نظری اقدام کنید.

  3. Avatar photo بدون نام گفت:

    سلام میخواستم بدونم که برای انتخاب رشته فقط نمرات نوبت دوم هفتم هشتم نهم حساب میشه ؟ یعنی نمرات نوبت اول هفتم هشتم نهم تاثیر در انتخاب رشته ندارد؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      فقط نمرات کل پایانی

  4. Avatar photo علی. گفت:

    سلام و خسته نباشید. دوستان در مورد مشاوره انتخاب رشته نهم رشته انسانی، گفتید که مجموع سه نمره پذیرفته شده خرداد یا شهریور تو درس های زبان و ادبیات فارسی، عربی و مطالعات اجتماعی در سه پایه دوره متوسطه اول بدون ضریب نباید کمتر از 42 باشه. الان من که مجموع نمره هام 41 شده هیچ رهی برای انتخاب رشته ندارم؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز نمره ی خرداد شما مشخص شده است؟

  5. Avatar photo الهام. گفت:

    سلام. وقت بخیر. تو فرایند دریافت مشاوره انتخاب رشته نهم یه سوال دارم. لطف می کنید راهنمایی بفرمایید که برای شاخه کاردانش نمره درس های ریاضی، کار و فناوری چند باید باشه تا بتشه انتخاب رشته رو انجام داد؟ متشکر

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز برای ورود به رشته ی کارودانش شما محدودیتی در نمره ی کسب شده ندارید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • انتخاب رشته بدون کنکور

    راهنما انتخاب رشته بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1403 + نکات قبولی

    فرآیند انتخاب رشته‌ بدون کنکور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین پردیس خودگردان دو بار در سال انجام می‌شود. مهلت انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن از 3 تا 8 بهمن ماه بوده و...
  • رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین

    رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین 1403 + شرایط پذیرش

    دانشگاه علوم انتظامی امین تنها دانشگاه افسری در ایران است که داوطلبان واجد شرایط می توانند از میان یکی از رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین رشته دلخواه خود را انتخاب کرده، مشغول به تحصیل شده و فارغ التحصیل شوند....
  • آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

    ثبت نام آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی 1403 + ورود my.medu.ir

    شاید تا به حال نام آزمون هدایت تحصیلی را شنیده باشید اما ندانید که چیست و چه کاربردی دارد. آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی، برای دانش آموزان پایه نهم برگزار می شوند. در واقع، این آزمون ها به دانش...
  • رشته‌های قطبی کنکور

    رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ + دانشگاه ها و شرایط پذیرش

    لیست رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته می‌باشند، بایستی توجه داشته باشند که اگر رشته مورد نظر آن‌ها به صورت گزینش بومی قطبی است، برای افزایش احتمال قبولی...
تماس با مشاور