ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مدرک تحصیلی مورد نیاز برای امریه سربازی + قانون 1403 | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
مدرک تحصیلی مورد نیاز برای امریه سربازی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برخی مشمولان در ارتباط با ارائه مدرک تحصیلی مورد نیاز برای امریه سربازی به سازمانی که قصد گذراندن خدمت سربازی خود را در این ارگان‌ها دارند، سؤال می‌پرسند. افراد باید در زمانی که در ادارات و سازمان‌های دولتی مشغول می‌شوند، مدرک تحصیلی خود را همراه با سایر مدارک ارائه نمایند.

در بیشتر ارگان‌ها  ارائه نوع مدرک تحصیلی اصلا مهم نیست و افرادی که دارای شرایط لازم باشند که از جمله مهم‌ترین آنها سرپرستی خانواده، تأهل، معافیت از رزم، مشمولان مددجو بهزیستی و کمیته امداد، خانواده ایثارگران و در صورت داشتن شرایط اختصاصی اعلام شده از سوی ادارات و سازمان‌ها می‌توانند شانس امریه گرفتن خود را افزایش دهند.

گاهی ممکن است افراد فقط مدرک دیپلم داشته باشند و تنها به سبب مهارت‌هایی که دارند با مد نظر قرار دادن تمام شرایط برای جذب در سازمان‌ها و ارگان‌ها اقدام کنند.

ضرورت اطلاع از مدرک تحصیلی لازم برای امریه خدمت سربازی

👈 در برخی از سازمان‌ها و ادارات مرتبط بودن مدرک تحصیلی مورد نیاز برای امریه سربازی اهمیت دارد. سازمان نظام وظیفه در کنار شرایطی از جمله مدرک تحصیلی مرتبط شرایط دیگری مانند وضعیت تأهل مشمول، معافیت از رزم، داشتن سرپرستی خانواده، مشمولان مددجوی کمیته امداد و بهزیستی، خانواده ایثارگران و برخورداری از شرایط اختصاصی را برای دریافت امریه سربازی مثل امریه وزارت نفت اعلام کرده‌اند.

👈 بنابراین افراد با داشتن یک مدرک دیپلم نیز شانس دریافت امریه را دارند، چرا که برخی از افراد با داشتن یک مهارت می‌توانند در یک سازمان و ارگان مشغول به گذراندن خدمت سربازی شوند. بنابراین اگر می‌خواهید خدمت سربازی را به عنوان نیروی امریه بگذرانید، حتماً در کنار مدرک تحصیلی مورد نیاز برای امریه سربازی موارد دیگر را نیز در نظر داشته باشید.

👈 توجه داشته باشید مدرک تحصیلی باید حتما در کنار دیگر شرایط مورد توجه قرار بگیردف اما در مجموع نسبت به سایر فاکتورها از اهمیت کمتری برخوردار است. چنانچه در این زمینه همانند ثبت نام امریه وزارت علوم با مشکل مواجه هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما ارگان‌هایی را پیدا کنید که به مدرک تحصیلی شما نیاز دارند.

👈 ادارات امری گیر بر اساس نوع فعالیتی که انجام می‌دهند از بین فارغ التحصیلانی که در رشته مرتبط تحصیل کرده‌اند و به یک نیرو در همان رشته نیاز دارند، مشمولان را جذب می‌کنند امریه سربازی باعث راحت طی شدن دوران سربازی می‌شود و شما می‌توانید سابقه و تجربه کاری و مهارت بیشتری با رشته تحصیلی خود کسب کنید.

جهت اطلاع از شرایط ثبت نام امریه وزارت ارتباطات وارد لینک شوید.

مدرک تحصیلی مورد نیاز برای امریه خدمت سربازی چیست؟

دریافت امریه سربازی با مدرک دیپلم

👈 اخذ امریه سربازی با دیپلم در برخی از ارگان‌های امری بگیر می‌تواند آسان باشد. اما در برخی از ارگان‌ها نوع مدرک تحصیلی با توجه به تعداد بالای افرادی که مایل به دریافت امریه هستند خیلی مطرح نیست. برای اطلاع از شرایط امریه وزارت دفاع می‌توانید با مشاوران ما در ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

👈 مشمولانی که دارای مدرک تحصیلی دیپلم تا دکترا هستند، شانس دریافت امریه را دارند. از جمله ارگان‌ها و سازمانی که با مدرک دیپلم نیز برای امریه پذیرش می‌کنند، شهرداری و سازمان محیط زیست می‌باشند.

👈 مد نظر داشته باشید که زمان دریافت مدرک دیپلم و فارغ التحصیلی نباید بالاتر از یک سال باشد، چرا که پس از گذشت یک سال فرد مشمول به عنوان غایب تلقی می‌شود و نمی‌تواند از امریه استفاده کند. افرادی که در این بازه زمانی به دلایل موجه غیبت کرده باشند، پس از توجیه غیبت خود این امکان را دارند که درخواست خود را ثبت کنند.

👈 البته سازمان‌های امریه گیر تعیین می‌کنند که بمشمولان با مدرک تحصیلی دیپلم می‌توانند به عنوان نیروی امریه جذب شوند یا خیر. شما باید لیست همه ارگان‌هایی که در هنگام اعزام به خدمت برای جذب امریه با مدرک دیپلم پذیرش می‌کنند را تهیه کنید و پس از آن مراحل بعدی را طی نمایید.

برای آشنایی با معافیت سربازی کلیک کنید.

دریافت امریه سربازی با مدرک فوق دیپلم

👈افراد غالباً در ارتباط با نحوه دریافت امریه با مدرک فوق دیپلم نیز سؤال دارند. جذب امریه از میان افرادی که دارای مدرک فوق دیپلم هستند نیز امکان‌پذیر است و با تشخیص سازمان‌های امریه گیر می‌توانید برای این موضوع اقدام کنید. مثلاً فردی که مدرک فوق دیپلم در رشته کشاورزی دارد، باید به سازمان جهاد کشاورزی مراجعه کند.

👈مشمولانی که مدرک تحصیلی کامپیوتر و حسابداری دارد، باید به سازمان‌های مربوطه مراجعه کنند و این سازمان‌ها چنانچه در رده‌های شغلی مختلف نیازمند نیرو باشند، می‌توانند با ارائه مدرک تحصیلی مورد نیاز برای امریه سربازی اقدامات لازم را انجام دهند.

👈افرادی که مدرک تحصیلی مورد نیاز برای امری تحصیلی را در مقطع دیپلم و فوق دیپلم ارائه می‌کنند باید با لباس شخصی مشغول به کار شوند و از انجام فعالیت‌های رزمی معاف هستند.  ساعات کار این دسته از مشمولین مانند کارمندان سازمان‌های مربوطه است و به شکل نصف روزه می‌باشد.

👈یکی‌ ار نهادهایی که از بین دارندگان مدارک فوق دیپلم سرباز امریه پذیرش می‌کند، آموزش و پرورش است. پس از فارغ التحصیلی افراد زمان محدودی فرصت دارند که برای دریافت امریه اقدام کنند.

برای ثبت نام در امریه خاتم الانبیا روی لینک کلیک کنید.

دریافت امریه سربازی با مدرک فوق دیپلم

دریافت امریه سربازی با مدرک لیسانس

👈همانطور که اشاره کردیم داشتن مدرک تحصیلی مورد نیاز برای امریه سربازی در برخی از ارگان‌ها اهمیت کمتری نسبت به سایر شرایط دارد. اما هر چقدر که مدرک بالاتر باشد، شانس پذیرش افراد بیشتر خواهد بود.

👈امریه سربازی با لیسانس در بسیاری از ارگان‌های دولتی و غیر دولتی امکان‌پذیر است. دارندگان این مدارک معمولا مهارت‌های زیادی در حوزه تخصصی خود دارند. برخی از افراد گزینه‌های مناسب برای ورود به عرصه کاری مرتبط با تحصیل خود هستند. نیروهای کار مورد نیاز در این ارگان‌ها تأمین می‌شوند و کارشناسان فارغ التحصیل نیز می‌توانند تجربه شغلی مناسبی کسب نمایند.

👈سازمان‌هایی که امریه سربازی با لیسانس را ارائه می‌کنند شامل ارگان‌های زیر هستند:

✔ وزارت نیرو

✔ سازمان میراث فرهنگی

✔ پتروشیمی ها

✔ وزارت اطلاعات

✔ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

✔ امریه دانشگاه‌ها

امریه سربازی با فوق لیسانس

👈 مدرک تحصیلی مورد نیاز برای امریه سربازی در برخی ارگان‌ها اهمیت دارد. افرادی که در رشته‌های مختلف ارشد تحصیل کرد اند، در رسته شغلی که نیاز به مهارت بالایی دارند می‌توانند مشغول به کار شوند. یکی از مهم‌ترین سازمان‌هایی که از بین فارغ التحصیلان ارشد و به صورت گسترده پذیرش دارد، سپاه پاسداران است.

👈 البته سپاه پاسداران مانند سایر سازمان‌ها شرایط خاصی دارد که سابقه بسیج یکی از این موارد است. امریه بگیرهای فوق لیسانس به مناطق روستایی و محروم اعزام می‌شوند تا از تخصص آنها در مناطق کم برخوردار استفاده شود.

👈 وزارت علوم یکی دیگر از ارگان‌هایی است که افراد را با مدرک تحصیلی فوق لیسانس جذب می‌کند. مشولان با مدرک کارشناسی نیز می‌توانند با داشتن شرایط پنجگانه درخواست خود را برای دریافت امریه ثبت کنند.

برای دریافت مشاوره سربازی کلیک کنید.

مدرک تحصیلی مورد نیاز برای امریه سربازی در مقطع دکتری

👈 هرچه مقطع تحصیلی افراد بالاتر باشد، به نسبت در ارگان‌های بهتری می‌توانند دوران خدمت خود را طی کنند. مدرک تحصیلی برای امریه سربازی در مقطع دکتری اهمیت بیشتری دارد. این افراد معمولاً چون رزومه قابل قبول‌تری دارند و بیشتر به مهارت و تخصص آنها نیاز خواهد بود، می‌توانند راحت‌تر امریه بگیرند. فارغ التحصیلان مقطع دکتری باید به موارد زیر حتماً توجه داشته باشند:

✔ طول دوره امریه سربازی دکتر دو ساله است و امکان استفاده از کسری خدمت اصلاً وجود ندارد.

✔ مدرک تحصیلی این افراد بالاتر از بقیه سربازان است. اما حقوق دریافتی آنها مانند کارمندان اصلی ادارات نیست.

✔ یکی از مهم‌ترین شرایط دریافت امریه برای این افراد این است که مشمولان با هیچ کدام از کارمندان اداره مورد نظر نباید نسبت فامیلی داشته باشند.

مدرک تحصیلی مورد نیاز برای امریه سربازی در مقطع دکتری

اهمیت نوع مدرک تحصیلی مورد نیاز برای امریه سربازی

👈 نوع مدرک تحصیلی برای امریه سربازی بهتر است که در رشته‌هایی باشد که بازار کار بهتری دارند، چرا که سازمان‌ها و ارگان‌ها به افراد متخصص در این حوزه‌ها بیشتر نیاز خواهند داشت. سازمان‌ها به خاطر مزیت‌هایی که جذب سرباز دارد و به دلیل نیاز به تخصص افراد معمولاً سربازان را از میان مشمولان فارغ التحصیلان بهترین رشته‌ها جذب می‌کنند.

👈 بهترین نوع مدرک تحصیلی مورد نیاز برای امری سربازی شامل مدرک تحصیلی در رشته حقوق، مدرک تحصیلی برای رشته عمران، مدرک تحصیلی در رشته روانشناسی، رشته مهندسی شیمی و مهندسی پزشکی، امریه سربازی زبان انگلیسی و امریه مهندسی مکانیک می‌باشد.

👈 افرادی که در رشته حقوق تحصیل کرده‌اند، می‌توانند در دادگستری و قوه قضاییه دوران خدمت خود را سپری کنند و براحتی برای پذیرش امریه رشته حقوق اقدام کنند.

👈 افرادی که در رشته‌های عمران فارغ التحصیل شده‌اند، می‌توانند در انجام پروژه‌ها و فعالیت‌های عمرانی سازمان‌های مختلف همکاری داشته باشند. یکی از مهمترین امریه‌های این رشته امریه مهندسی عمران سپاه و وزارت راه و شهرسازی است.

👈 دریافت امریه رشته روانشناسی نیز از طریق سازمان بهزیستی امکان پذیر است.

با توجه به فعالیت‌های این سازمان افرادی که دارای مهارت و تخصص در زمینه روانشناسی هستند، می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند.

👈 امریه مهندسی مکانیک نیز در وزارت نفت شهرداری و دانشگاه‌ها ارائه خواهد شد.

👈 امریه مهندسی شیمی و مهندسی پزشکی نیز در پتروشیمی‌ها، وزارت نفت و دانشگاه‌ها از میان دانش آموختگان دوره‌های کارشناسی و بالاتر صورت می‌گیرد.

👈 امریه سربازی فارغ التحصیلان رشته زبان انگلیسی در برخی از ارگان‌ها ارائه می‌شود.

جهت ثبت نام امریه ثبت احوال بر روی لینک کلیک کنید.


خلاصه مقاله مدرک تحصیلی مورد نیاز برای امریه سربازی

مشمولان معمولا در ارتباط با نوع مدرک تحصیلی مورد نیاز برای امری سربازی سؤال دارند و می‌خواهند بدانند آیا افرادی که در مقطع دیپلم تحصیل می‌کنند، می‌توانند برای دریافت امریه اقدام کنند. باید بگوییم سازمان نظام وظیفه معمولا هر سال شرایط عمومی و اختصاصی دریافت امریه را اعلام می‌کند و داشتن مدرک تحصیلی مرتبط یکی از این موارد است.

در این مقاله سعی کردیم در ارتباط با نوع مدرک تحصیلی مورد نیاز برای امریه سربازی اشاره کنیم. در هر حال افرادی که در مقطع دیپلم تا دکتری تحصیل کرده‌اند می‌توانند براساس نیاز هر سازمان برای دریافت امریه اقدام کنند.

چنانچه شما عزیزان نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با شرایط و همچنین مدرک تحصیلی مورد نیاز برای امریه سربازی هستید، می‌توانید با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا همکاران ما در ایران تحصیل شما عزیزان را به طور کامل راهنمایی کنند.

برای دانلود pdf مقاله مدرک تحصیلی مورد نیاز برای امریه سربازی کلیک کنید.

4/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مدرک تحصیلی مورد نیاز برای امریه سربازی چه اهمیتی دارد؟

در برخی از ارگان‌ها داشتن مدرک تحصیلی مورد نیاز در کنار سایر شرایط اعلام شده بررسی خواهد شد و از اهمیت کمتری برخوردار است.

آیا می‌توان در مقطع دیپلم برای دریافت امریه سربازی اقدام کرد؟

بله، افراد مشمول می‌توانند با داشتن مدرک تحصیلی دیپلم برای دریافت امریه سربازی اقدام کنند.

مهم‌ترین شرایط امری سربازی مقطع دکتری چیست؟

افرادی که می‌خواهند با داشتن مدرک دکتری امریه بگیرند، شامل کسری خدمت نخواهند بود و باید امریه سربازی ۲ ساله را طی کنند. در متن مقاله به طور کامل به شرایط اخذ امریه اشاره کرده‌ایم.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام امریه دانش بنیان

    ثبت نام امریه دانش بنیان 1403 + شرایط، رشته ها و حقوق مزایا

    مشمولانی که قصد ثبت نام امریه دانش بنیان را دارند، باید مدارک خود را در زمان مقرر برای تحویل آماده کنند. متقاضیان با کار در شرکت دانش بنیان به جای سربازی می‌توانند از این تسهیلات ویژه استفاده کنند. البته شرایط...
  • حقوق سرباز امریه

    حقوق سرباز امریه ۱۴۰۳ + به تفکیک مدرک و ارگان

    عوامل متفاوتی در نحوه محاسبه حقوق سرباز امریه تاثیر گذار هستند که همین امر موحب شده تا به راحتی نتوان میزان مبلغ دریافتی توسط سربازارن امریه را محاسبه کرد. سربازان در حقیقت با توجه به درجه و تحصیلات خود دستمزد...
  • امریه سربازی وزارت نیرو

    ثبت نام امریه وزارت نیرو 1403 + زمان فراخوان، شرایط و رشته ها

    امریه سربازی وزارت نیرو 1403 دارای شرایط خاصی است و آن دسته از مشمولانی که واجد شرایط این سازمان باشند، می‌توانند درخواست خود را اعلام کنند. براساس اطلاعیه وزارت نیرو افراد مشمول می توانند در صورت ثبت درخواست و ارائه...
  • امریه وزارت نفت

    امریه وزارت نفت 1403 + شرایط، رشته ها و حقوق | فرم ثبت نام

    ثبت نام امریه وزارت نفت به صورت اینترنتی و براساس رشته تحصیلی و معدل داوطلبان انجام می‌شود. در حال حاضر مشمولان زیادی در پی دریافت این امریه و گذراندن دوران خدمت نظام وظیفه خود در این ارگان دولتی شناخته شده...
تماس با مشاور