ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مدارک لازم برای ثبت‌نام در سامانه آموزشیار + راهنما تکمیل فرم‌ها | ایران تحصیل

مدارک لازم برای ثبت نام در سامانه آموزشیار
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مدارک لازم برای ثبت‌نام در سامانه آموزشیار چیست؟ آیا برای ثبت‌نام در آموزشیار فرم تعهدنامه تحویل اصل مدرک تحصیلی پایه آموزشیار و تصوير فرم تعهد الزام به ارائه اصل مدارک لازم است؟ منظور از تصویر پیوست 2 فرم پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد چیست؟

دانشجویان برای ثبت‌نام در دانشگاه آزاد باید به سامانه آموزشیار مراجعه کنند. آن‌ها برای این کار باید مدارک لازم برای ثبت‌نام در سامانه آموزشیار را ارائه دهند. در حال حاضر دانشجویان با توجه به مدرک تحصیلی، مقطع تحصیلی و رشته قبولی خود مدارک متفاوتی را ارائه دهند. از آنجا که ارائه صحیح مدارک ثبت‌نام در سامانه آموزشیار بسیار مهم است که اگر دانشجویان نتواند آن را به صورت کامل و دقیق ارائه دهد، ثبت‌نام آن‌ها در سامانه آموزشیار تایید نمی‌شود. لذا امکان تحصیلات آن‌ها در دانشگاه آزاد ممکن نخواهد بود.

به همین دلیل در این مقاله از ایران تحصیل قصد داریم در مورد مدارک لازم برای ثبت‌نام در سامانه آموزشیار صحبت کنیم و در میان صحبت‌ها به برخی از توضیحات لازم ثبت‌نام سامانه آموزشیار اشاره کنیم.

 

اطلاعیه
دانشجویان برای دریافت معافیت تحصیلی خود به ســایت ســازمان وظیفــه عمــومی بــه آدرس service.epolice.ir یا epolice.ir
مراجعه کنند تا بدون نیاز به مراجعه حضوری تمام کارهای خود را به صورت اینترنتی انجام دهند.

 

فرم تعهدنامه تحویل اصل مدرک تحصیلی پایه آموزشیار

برای مشکل ورود به سامانه آموزشیار  کلیک کنید.

مدارک لازم برای ثبت‌نام در سامانه آموزشیار چیست؟

دانشجویانی که قصد دارند در سامانه آموزشیار ثبت‌نام کنند باید از طریق کنکور سراسری یا بدون آزمون در رشته مورد نظر قبول شوند تا بتوانند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند. معمولا نوع مدارک لازم برای ثبت‌نام در سامانه آموزشیار برای دانشجویان مقاطع مختلف متفاوت است. به همین دلیل در زیر قصد داریم به مدارک عمومی و اختصاصی هر کدام از مقاطع تحصیلی دانشگاه آزاد اشاره کنیم.

 

 مدارک لازم برای ثبت‌نام در سامانه آموزشیار کلی  مقاطع تحصیلی

  • کپی از تمام صفحات شناسنامه
  • کپی پشت و رو کارت ملی
  • تصویر مدرک نظام وظیفه (کارت پایان خدمت، معافیت و غیره) که مخصوص برادران است. آن‌ها اگر کارت پایان خدمت نداشته باشند می‌توانند برای دریافت برگه معافیت تحصیلی خود به دانشگاه آزاد محل قبولی خود مراجعه کنند. سپس مدارک تحصیلی پایه و ریزنمرات آن را به همراه برگه قبولی خود در دانشگاه آزاد به پلیس + 10 مراجعه کنند تا معافیت تحصیلی خود را از آن‌ها دریافت کنند.
  • در صورتی که دانشجو از سهمیه ایثارگران، جانبازان و غیره استفاده می‌کند مدارک لازم را باید ارائه دهد.
  • فرم‌های چندگانه را از سامانه آموزشیار دریافت و آن‌ها را تکمیل و امضا کند.
  • اصل رسید پستی یا تصویر برگه رسید درخواست اینترنتی تاییدیه تحصیلی دیپلم (مختص قبول‌شدگان مقطع کاردانی، کارشناسی و دکتری حرفه‌ای) را ارائه دهد.
  • کپی اصل مدرک پایه

 

مدارک لازم برای ثبت‌نام در سامانه آموزشیار مقاطع کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و دکترای حرفه‌ای

این دسته از قبول‌شدگان باید اصل و تصویر دیپلم دوره دوم متوسطه (نظام 6-3-3) یا مدرک پیش‌دانشگاهی یا مدرک دیپلم نظام قدیم یا مدرک کاردانی پیوسته یا گواهی موقت مدارک مذکور را ارائه دهند.

 

 

جهت اطلاع از مشاهده نمرات در آموزشیار کلیک کنید.

 

 

مدارک لازم برای ثبت‌نام در سامانه آموزشیار مقاطع کاردانی پیوسته

قبول‌شدگان مقطع کاردانی پیوسته در دانشگاه آزاد باید علاوه بر مدارک عمومی بالا اصل و تصویر دیپلم فنی و حرفه‌ای یا کار و دانش نظام جدید 6-3-3 یا دیپلم هنرستان فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم (4 ساله یا 3 ساله( یا گواهی موقت مدارک مذکور خود را ارائه دهند.

 

 

تصوير فرم تعهد الزام به ارائه اصل مدارک

 

مدارک لازم برای ثبت‌نام در سامانه آموزشیار کارشناسی ناپیوسته

این دسته از دانشجویان علاوه بر مدارک بالا اصل و تصویر مدرک دانشنامه یا گواهی موقت پایان دوره کاردانی یا کارشناسی را نیز برای تکمیل ثبت‌نام خود ارائه دهند.

 

مدارک لازم برای ثبت‌نام در سامانه آموزشیار قبول‌شدگان کارشناسی ارشد

پذیرفته‌شدگان مقطع کارشناسی ارشد باید اصل و کپی مدرک دانشنامه یا گواهی موقت پایان دوره کارشناسی و ریزنمرات آن را ارائه دهند.

برای اطلاع از دانشگاه مجازی کلیک کنید.

مدارک لازم برای ثبت‌نام در سامانه آموزشیار قبول‌شدگان دکترای تخصصی

پذیرفته‌شدگان دکترای تخصصی باید برای تکمیل فرآیند ثبت‌نام خود علاوه بر مدارک بالا اصل و تصویر مدارک دانشنامه یا گواهی موقت اتمام کارشناسی ارشد، کارشناسی و ریزنمرات آن را به سامانه آموزشیار ارائه دهند.

خوب است بدانید که دانشجویانی که اصل مدرک پایه )اصل دیپلم یا اصل دانشنامه مقطع قبلی(  ندارند و تنها دارای گواهی موقت فراغت از تحصیل یا گواهی انشایی و ریز نمره معتبر با مهر فارغ‌التحصیلی می‌باشند باید برای تکمیل فرم تعهدنامه خود اصل مدرک تحصیلی پایه را با امضا و اثر انگشت به همراه سایر مدارک به سامانه آموزشیار ارائه دهند. حال اگر آن‌ها در مورد مدارک لازم برای ثبت‌نام در سامانه آموزشیار هر گونه سوال و ابهامی داشته باشند می‌توانند با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنند.

 

 

اطلاعیه
آن دست از دانشجویانی که گواهی موقت ندارند باید برای ثبت‌نام در دانشگاه مدارک لازم را به همراه سفته به دانشگاه آموزشیار ارائه دهند که مبلغ سفته برای مقطع کارشناسی 2 میلیون تومان، کارشناسی ارشد 3 میلیون تومان و دکتری 5 میلیون تومان است.

 

 

نحوه بارگذاری مدارک لازم برای ثبت‌نام در سامانه آموزشیار

از آنجا که ثبت‌نام در سامانه آموزشیار به صورت اینترنتی و آنلاین است. لذا دانشجویان باید با نحوه بارگذاری مدارک لازم برای ثبت‌نام در سامانه آموزشیار آشنا باشند. به همین دلیل در زیر قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم.

 

  • دانشجویان باید وارد سامانه https://iaun.ac.ir/doc-forms در آموزشیار شوند و با توجه به نوع ثبت‌نام خود با دانلود فایل مورد نظر تشکیل پرونده دهند.
  • بعد از تشکیل پرونده وارد سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس edu.iau.ac.ir شوند. سپس با توجه به نوع ثبت‌نام خود یکی از روش‌های «پذیرش غیرحضوری پذیرفته‌شدگان ۱۴۰۳» یا «ورود مستقیم به سیستم پذیرش غیرحضوری با استفاده از شماره دانشجویی موقت» را انتخاب کنند.

 

 

برای حذف و اضافه در سامانه آموزشیار روی لینک آبی کلیک کنید.

 

 

نحوه بارگذاری مدارک لازم برای ثبت نام در سامانه آموزشیار

 

  • سپس در صفحه جدید باز شده کلیه مدارک لازم مانند فرم تعهدنامه تحویل اصل مدرک تحصیلی پایه آموزشیار، تصوير فرم تعهد الزام به ارائه اصل مدارک، فرم تعهدنامه تحویل اصل مدرک تحصیلی پایه آموزشیار، فرم رضایت اولیا و تعهد تحویل مدرک تحصیلی پیوست 4 و 5، تصویر پیوست 2 فرم پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد و غیره را بارگذاری کنند.
  • بعد از بارگذاری کلیه مدارک لازم آن‌ها توسط کارشناسان آموزشی دانشگاه مورد بررسی قرار می‌گیرند تا نتیجه آن را 48 ساعت آینده مشخص کنند. به طوری که دانشجویان بعد از 48 ساعت می‌توانند طبق روش‌های بالا وارد سامانه آموزشیار شوند.
  • اگر مدارک دانشجو در سیستم آموزشیار تایید شده باشد، آنگاه شماره دانشجویی خود را دریافت خواهند کرد. سپس با خارج شدن از سامانه می‌توانند به عنوان «دانشجو» از پرتال کاربری خود استفاده کنند.

 

 

نحوه بارگذاری مدارک ثبت نام در سامانه آموزشیار

 

دانشجویان دقت کنند وقتی برای اولین بار وارد سامانه آموزشیار می‌شوند گزینه فراموشی رمز عبور را وارد کنند تا بتوانند برای اولین بار رمز عبور ایجاد کنند. رمز عبور در سامانه آموزشیار باید حداقل 5 کاراکتر متشکل از حروف و اعداد باشد. حال اگر در مدارک لازم برای ثبت‌نام در سامانه آموزشیار دانشجو هر گونه نقصی وجود داشته باشد باید آن‌ها را برطرف و مجددا مدارک را بارگذاری کنند تا در نهایت بتوانند شماره دانشجویی خود را دریافت کنند.

هم‌چنین دانشجویان دقت کنند که بعد از آنکه به عنوان دانشجو وارد سامانه آموزشیار شدند به گزینه  «مدیریت مالی» – «پرداخت شهریه» یا «انتخاب واحد» مراجعه و شهریه خود را واریز کنند تا بتوانند انتخاب واحد کنند. البته کارشناسان ایران تحصیل در این مراحل می‌توانند شما را بیشتر راهنمایی کنند.

 

 

برای اطلاع از شماره دانشجویی سامانه آموزشیار کلیک کنید.

 

 

منظور از تصویر پیوست 2 فرم پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد چیست؟

شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که منظور از تصویر پیوست 2 فرم پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد چیست و این فرم را چگونه دریافت کنیم؟

دانشجویان قبل از ثبت‌نام در سامانه آموزشیار باید یک پرونده الکترونیکی در سایت تشکیل دهند که برای این کار لازم است طبق فرم‌های مندرج اطلاعات خواسته شده را ارائه دهند. این فرم‌ها انواع مختلفی دارند که در فرم 2 در مورد اطلاعات شخصی دانشجو است. بنابراین آن‌ها باید این فرم را تکمیل و تصویر پیوست آن را به دانشگاه آزاد ارسال کنند. در زیر لیست فرم‌های مقاطع کارشناسی پیوسته، کاردان ناپیوسته و کارشناسی ارشد را قرار می‌دهیم که شما برای دریافت فرم سایر مقاطع تحصیلی می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید

 

 

فایل فرم‌های کارشناسی پیوسته، کاردانی ناپیوسته و کارشناسی ارشد

 

 

 زمان ثبت‌نام در سامانه آموزشیار

دانشجویان جدیدالورود باید دقت کنند که برای ثبت‌نام در سامانه آموزشیار در زمان مقرر شده به سایت مراجعه کنند. زیرا تمام امور ثبت‌نام و شرکت در کلاس‌های آموزشیار طبق برنامه انجام می‌گیرد. مثلا ثبت‌نام دانشجویان کارشناسی ارشد از تاریخ ۱۴۰۳/8/7 آغاز شده و تا چهارم بهمن ماه ادامه داشت. لذا داوطلبان عزیز در این مدت می‌توانستند وارد سامانه آموزشیار شد ه و اقدامات لازم را انجام دهند. حال شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زمان ثبت‌نام سایر مقاطع دیگر سامانه آموزشیار می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

 

برای بازیابی رمز عبور و نام کاربری سامانه آموزشیار کلیک کنید.

 

 

فرم رضایت اولیا و تعهد تحویل مدرک تحصیلی پیوست 4 و 5

 

 

اطلاعیه
دانشجویان برای تهیه  مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی خود باید تاییدیه تحصیلی مدرک خود را دریافت کنند. آن‌ها برای این کار می‌توانند به سایت  emt.medu.ir  یا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

خلاصه مطلب

در این مقاله از ایران تحصیل سعی کردیم به دلیل اهمیت موضوع مدارک لازم برای ثبت‌نام در سامانه آموزشیار در مورد آن صحبت کنیم. هم‌چنین به نحوه بارگذاری مدارک و مراحل بعدی آن اشاره کردیم. در پایان نیز به زمان ثبت‌نام در مقاطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بسنده کردیم. حال اگر شما به هر گونه سوالی در این مورد داشته باشید می‌توانید از کارشناسان باتجربه ایران تحصیل سوال کنید.

 

 

جهت دانلود پی دی اف این مقاله کلیک کنید.

 

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مدارک لازم برای ثبت‌نام در سامانه آموزشیار کدام هستند؟

مدارک لازم برای ثبت‌نام در سامانه آموزشیار برای مقاطع مختلف متفاوت هستند. به طوری که در بالا به صورت مفصل در مورد آن‌ها صحبت کردیم.

کاربرد تصویر پیوست 2 فرم پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد چیست؟

دانشجویان برای تکمیل ثبت‌نام خود در سامانه آموزشیار علاوه بر ارائه مدارک لازم باید فرم‌هایی را پر کنند که فرم تعهدنامه تحویل اصل مدرک تحصیلی پایه آموزشیار، تصوير فرم تعهد الزام به ارائه اصل مدارک، فرم رضایت اولیا و تعهد تحویل مدرک تحصیلی پیوست 4 و 5، فرم 2 پذیرفته‌شدگان آزاد وغیره از جمله این فرم‌ها می‌باشند.

چگونه فرم‌های ثبت‌نام در سامانه آموزشیار را تکمیل کنیم؟

معمولا فرم‌ها بر اساس اطلاعات فردی، تحصیلی، خانوادگی و محل زندگی دانشجویان تنظیم می‌گردد. بنابراین شما با در دست داشتن مدارک شناسایی و تحصیلی خود می‌توانید به راحتی آن‌ها را تکمیل کنید. در غیر این صورت با کارشناسان مجرب ایران تحصیل صحبت کنید.

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور