ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون دکتری + شرایط جدید ۱۴۰۳ | irantahsil

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۰ آبان ۱۴۰۲
مدارک ثبت نام آزمون دکتری
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

اطلاع از تمامی مدارک ثبت نام آزمون دکتری و کپی‌های آنها.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مدارک ثبت نام آزمون دکتری 1403 اعلام شد. آن دسته از داوطلبانی قصد شرکت در آزمون سراسری دکتری را دارند، باید در زمان مشخص که از سوی سازمان سنجش اعلام می‌شود، مدارک خود را در سامانه بارگذاری کرده و برای تکمیل فرم نام نویسی اقدام کنند.

فرایند ثبت نام و بارگذاری مدارک باید بدون هیچگونه خطا و اشتباهی صورت بگیرد. اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت نام در آزمون دکتری شامل اطلاعات تحصیلی، شناسنامه‌ای و بارگذاری عکس داوطلب است. شما داوطلبان گرامی برای کسب اطلاع از فهرست مدارک اعلام شده می توانید به سامانه سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه نمایید.

اهمیت اطلاع از مدارک ثبت نام آزمون دکتری 1403

داوطلبانی که مایلند در آزمون دکتری سراسری و آزاد شرکت کنند، هنگام ثبت نام آزمون دکتری باید اطلاعات تحصیلی و شخصی خود را ارائه کنند. به همین دلیل مدارک ثبت نام آزمون دکتری باید در سامانه سنجش در مورد مقرر بارگذاری شود.

آن دسته از افرادی که مدارک آنها ناقص است یا به صورت اشتباه در سامانه سنجش ثبت شود، امکان شرکت در آزمون سراسری را نخواهند داشت. گاهاً دیده شده که عکس داوطلبان دچار مشکل است یا افراد اطلاعات محل سکونت یا سهمیه‌های خود را به درستی وارد نکرده‌اند.

اگر داوطلبان نسبت به اطلاعات درخواستی برای آزمون دکتری اطلاعات کافی داشته باشند، به راحتی می‌توانند مراحل اسم نویسی را انجام دهند و دیگر نیازی به ویرایش اطلاعات خود نخواهند داشت.

برای مشاهده سوالات آزمون دکتری روی لینک کلیک کنید.

از سوی دیگر اگر نیازمند دریافت مشاوره در ارتباط با فهرست مدارک مهم برای شرکت در آزمون دکتری هستید می‌توانید با کارشناسان خبره در ارتباط باشید. مشاوران مرکز مشاوره ایران تحصیل آماده اطلاع رسانی به شما عزیزان در ارتباط با نحوه اسم نویسی در آزمون دکتری و مدارکی که باید ارائه کنید، هستند. به این منظور می‌توانید با همکاران ما در ارتباط باشید تا شما عزیزان را در این زمینه یاری کنند.

اهمیت اطلاع از مدارک ثبت نام آزمون دکتری

مدارک ثبت نام آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد 1403

آزمون دکتری هر سال از سوی سازمان سنجش در گروه‌های آزمایشی علوم پایه، علوم انسانی و فنی مهندسی برگزار می‌گردد. برای اسم نویسی در این آزمون ابتدا افراد باید دفترچه ثبت نام آزمون دکتری را دانلود کرده و مدارک مورد نیاز را بررسی کنند.

عدم اطلاع از مدارک مورد نیاز باعث می‌شود که افراد روند نام نویسی را به درستی انجام ندهند. از آنجا که آزمون دکتری ۱۴۰۳ برای داوطلبان دانشگاه سراسری و آزاد یکپارچه برگزار می‌شود، مدارک مورد نیاز نیز به صورت یکسان در دفترچه راهنمای آزمون دکتری اعلام شده است. مدارک لازم برای شرکت در آزمون دکتری 1403 شامل موارد زیر می‌باشد:

مدرک توضیحات
اطلاعات شناسنامه ای نام
نام خانوادگی
نام پدر
 تاریخ تولد
شماره شناسنامه، سری و سریال شناسنامه
اطلاعات مربوط به کارت ملی شماره ملی
عکس داوطلبی  عکس اسکن شده داوطلب
کد پستی داوطلب کد ده رقمی
شماره تلفن ثابت تلفن منزل
شماره همراه شماره موبایل برای دریافت پیامک کوتاه
نشانی محل سکونت نشانی محل دقیق سکونت داوطلب
کارت اعتباری ثبت نام آزمون دکتری دریافت کردن سریال 12 رقمی پس از پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتری 1403
مدارک سهمیه های مربوطه افراد دارای سهیمه رزمندگان و همسر و فرزندان رزمندگان که مایل به استفاده از سهمیه 5 درصدی ایثارگران هستند، باید کد پیگیری 12 رقمی سهمیه مربوطه را وارد کنند.
کد وضعیت نظام وظیفه داوطلبان مرد باید وضعیت نظام وظیفه خود را با استفاده از دفترچه راهنمای آزمون دکتری ۱۴۰۳ مشخص نموده و در فرم ثبت نام وارد کنند.
ارائه مدارک داوطلبان معلول افراد معلول برای شرکت در آزمون دکتری 1403 باید در سازمان بهزیستی پرونده داشته باشند.
تکمیل کردن فرم معدل تکمیل کردن فرم مخصوص معدل برای نام نویسی در آزمون دکتری برای داوطلبانی که در حال حاضر دانشجوی مقطع ارشد یا دکتری حرفه ای هستند الزامی است.

پس از اینکه افراد مدارک لازم را آماده کردند، می‌توانند با خرید کارت اعتباری ثبت نام و پرداخت کردن هزینه ثبت نام آزمون دکتری در سامانه سنجش اطلاعات خود را ثبت کنند. پس از پرداخت هزینه نیز کد سریال ثبت نام در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

بنر کال تو اکشن

شرایط عکس هنگام بارگذاری مدارک ثبت نام آزمون دکتری 1403

یکی از مهمترین مدارک ثبت نام آزمون دکتری عکس داوطلبان است. هر سال افرادی هستند که در مرحله بارگذاری عکس مشکل دارند. برای رفع این مشکل نکات مهم در ارتباط با شرایط با عکس داوطلبان ارائه شده است.

  • اسکن عکس تمام رخ داوطلب 4*3 یا 4*6 که در سال جاری گرفته شده باشد.
  • ارائه عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد.
  • عکس اسکن شده باید در اندازه حداکثر 400*300 پیکسل و حداقل 300*200 باشد.
  • تصویر عکس داوطلب باید واضح و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.
  • حجم فایل اسکن ذخیره شده نباید از 70 کیلوبایت بیشتر باشد.
  • حاشیه زائد عکس اسکن شده باید حذف شود.
  • عکس باید حتی الامکان رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
  • اسکن عکس از روی کارت شناسایی ( کارت ملی، شناسنامه و …. ) قابل قبول نیست.
  • عکس خانم ها باید با حجاب و صورت کامل آنها مشخص باشد.
  • در صورت ارسال عکس غیر معتبر، نام نویسی داوطلب باطل خواهد شد و حق شرکت در آزمون دکتری را ندارد.

شرایط عکس هنگام بارگذاری مدارک ثبت نام آزمون دکتری

برای اینکه فرایند بارگذاری مدارک به درستی انجام شود، پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا فرم پیشنویس ثبت نام آزمون دکتری که در انتهای دفترچه و وجود دارد را تکمیل کرده و پس از آن مدارک لازم برای اسم نویسی آزمون دکتری را آماده نمایید و در سامانه سنجش بارگذاری کنید.

شرایط عکس هنگام بارگذاری مدارک ثبت نام آزمون دکتری

برای اطلاع از زمان اعلام نتایج آزمون دکتری وارد لینک شوید.

کارت اعتباری به عنوان مهمترین مدارک ثبت نام آزمون دکتری 1403

یکی از مهم‌ترین مدارک ثبت نام آزمون دکتری خرید کارت اعتباری و دریافت شماره سریال آزمون است. خرید کارت اعتباری از طریق سامانه سنجش امکان‌پذیر است. داوطلبان باید وارد صفحه اصلی سایت خرید کارت شوند و به وسیله کارت بانکی عضو شتاب رمز دوم یا رمز اینترنتی سریال ۱۲ رقمی را دریافت کرده و نزد خود نگه دارند.

مدارک مربوط به سهمیه ثبت نام آزمون دکتری 1403

شرکت کنندگان آزمون دکتر همگی دارای یک سهمیه مشخص هستند، به غیر از داوطلبانی که سهمیه آزاد دارند. داوطلبان باید اطلاعات مربوط به سهمیه خود را از قبل آماده کنند. متقاضیانی که دارای سهمیه رزمندگان و همسر و فرزندان رزمندگان و جانبازان و ایثارگران ۲۵ و ۵ درصد هستند، ابتدا باید کد ۱۲ رقم سهمیه خود را از بنیاد ایثارگران دریافت کنند و پس از آن در سایت سنجش بارگذاری نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سهمیه ها در آزمون دکتری روی لینک کلیک کنید.

مدارک داوطلبان معلول برای شرکت در آزمون دکتری 1403

متقاضیانی که دارای معلولیت هستند و می‌خواهند در آزمون دکتری شرکت کنند، برای استفاده از این سهمیه باید قبل از شروع زمان ثبت نام به سازمان بهزیستی مراجعه کرده و پرونده تشکیل دهند.

افرادی که دارای معلولیت‌هایی از جمله نابینایی و کم بینایی، ناشنوایی و کم شنوایی یا معلولیت جسمی و حرکتی هستند، برای شرکت در آزمون نمونه متمرکز مقطع دکتری باید حتماً مراحل تشکیل پرونده در سازمان بهزیستی را طی کنند.

برای اطلاع از زمان و تاریخ برگزاری آزمون دکتری روی لینک کلیک کنید.

فرم معدل به عنوان مهمترین مدارک ثبت نام آزمون دکتری 1403

فرم معدل یکی از مدارک مهم برای اسم نویسی آزمون دکتری است که برای تکمیل آن افراد در حال تحصیل باید اقدام کنند. فرم معدل در دفترچه راهنمای آزمون دکتری وجود دارد. داوطلبان آزمون دکتر مقطع ارشد و دکتری حرفه‌ای باید فرم مخصوص معدل خود را کامل کنند.

افرادی که تا ۳۱ شهریور ماه فارغ التحصیل می‌شوند باید برگه را به دانشگاه محل تحصیل ارائه کرده و تأییدیه لازم را دریافت نمایند. در صورت قبولی در آزمون، باید فرم را به دانشگاه محل قبولی جدید خود ارائه کنند.

فرم معدل به عنوان مهمترین مدارک ثبت نام آزمون دکتری

جهت مشاهده شرایط ثبت نام آزمون دکتری بر روی لینک کلیک کنید.

ارائه کد وضعیت نظام وظیفه در دفترچه راهنمای آزمون دکتری 1403

همه مدارک ثبت نام آزمون دکتری در دفترچه راهنما درج شده و پیش از شروع اسم نویسی از طریق سایت سنجش اعلام خواهد شد. برای داوطلبان مرد یک جدول نظام وظیفه نیز وجود دارد. به این منظور داوطلبان آقا باید به این جدول مراجعه کرده و با توجه به شرایط خود کد نظام وظیفه را استخراج کرده و آن را در قسمت مربوط به کد نظام وظیفه فرم دکتری ثبت کنند.

کال تو اکشن تماس

خلاصه مطالب

داوطلبان آزمون دکتری باید در زمان مقرر از طریق سامانه سنجش مراحل اسم نویسی را انجام دهند. اما قبل از هر چیز افراد باید مدارک ثبت نام آزمون دکتری از جمله شماره سریال کارت اعتباری، شناسنامه و کارت ملی و فایل عکس اسکن شده را آماده کنند تا هنگام بارگذاری در سامانه مشکلی به وجود نیاید.

اطلاعات شخصی و تحصیلی متقاضیان باید به صورت کامل و بدون هیچ نقصی در سامانه ثبت شود. از این رو باید قبل از هر چیز دفترچه ثبت نام آزمون دکتری را مطالعه کنند تا در مورد شرایط مربوط به بارگذاری مدارک اطلاعات لازم را به دست آورند. در این مقاله سعی کردیم در ارتباط با فهرست مدارک اسم نویسی در آزمون دکتری مهمترین اطلاعات را ارائه کنیم. چنانچه شما عزیزان نیازمند دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، کافی است با مشاوران برجسته آکادمی ایران تحصیل با داشتن سال‌ها سابقه در امر مشاوره تحصیلی در ارتباط باشید و سؤالات خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن شما عزیزان را یاری کنند.

 برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

اطلاع از تمامی مدارک ثبت نام آزمون دکتری و کپی‌های آنها.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مدارک ثبت نام آزمون دکتری شامل چه مواردی هستند؟

این مدارک شامل فایل اسکن شده شناسنامه و کارت ملی، شماره سریال کارت اعتباری خریداری و ... است. در این مقاله به طور کامل به این مدارک اشاره کردیم.

مدارک ثبت نام آزمون دکتری در چه سامانه‌ای باید بارگذاری شود؟

مدارک ثبت نامی برای آزمون دکتری باید در سامانه سنجش آموزش کشور بارگذاری شوند.

مدارک ثبت نام آزمون دکتری باید از چه طریقی ارسال ‌شود؟

ارسال مدارک آزمون دکتری از طریق روش اینترنتی و به صورت آنلاین است و افراد نیازی به مراجعه حضوری به دانشگاه مورد نظر خود نخواهند داشت.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری

    دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری {لینک دانلود pdf 1403} | ایران تحصیل

    دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری و دفترچه دکتری دانشگاه آزاد 1403 منتشر شد. پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری، یکی از مهم‌ترین فرآیندی که داوطلبان باید آن را با حساسیت انجام دهند، انتخاب رشته دکتری است. به این ترتیب...
  • رشته های دکتری دانشگاه آزاد1

    رشته های دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ + لیست رشته محل های دکتری

    لیست رشته های دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ اعلام شده است. افراد متقاضی شرکت کننده در آزمون دکتری در صورت مایل بودن می توانند از میان رشته های اعلام شده در دانشگاه آزاد بعد از اینکه لیست رشته ها دکتری مشخص...
  • دکتری چند سال است؟

    دکتری چند سال است؟ + همه چیز درباره دوره دکتری | ایران تحصیل

    از سوالات رایج بین دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در بالاترین مقطع تحصیلی را دارند، این‌ است که دوره دکتری چند سال است؟ دانشجویان دکتری در دانشگاه‌های آزاد و دانشگاه های سراسری باید حتما دو دوره آموزشی و پژوهشی را...
  • انتخاب رشته آزمون دکترا

    انتخاب رشته دکتری 1403 {راهنما و نکات مهم} | ایران تحصیل

    انتخاب رشته دکتری یکی از مهمترین دغدغه‌های پذیرفته‌شدگان است، چرا که پس از اعلام نتایج آزمون دکتری، داوطلبان باید در بازه زمانی تعیین شده برای انتخاب رشته در سامانه سنجش آموزش کشور اقدام کنند. بنابراین داوطلبان براساس کارنامه کتبی خود...
تماس با مشاور