ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مجازات سرباز فراری

مجازات سرباز فراری
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تمام پسرانی که به سن قانونی (18 سال) میرسند، به جز مشمولین معاف از خدمت، موظف هستند به خدمت سربازی بروند و دوره خدمت را بگذرانند. خدمت سربازی برای تمام افراد به جز افراد استثنا و شرایط خاصشان، اجباری است. فرد مشمول تا انتهای دوره سربازی و  زمان گرفتن کارت پایان خدمت به تمام خدمات دولتی و شهروندی دسترسی ندارد و از بعضی از آن ها محروم میباشد. در این میان بعضی از افراد مشمول با توجه به این که به خدمات یا امکانات دولتی و شهروندی نیاز دارند اما قید سربازی رفتن را میزنند و به صورت کلی خدمت نمیروند و گروه دیگری اعزام میشوند اما طاقت نمیاورند و فرار میکنند. به گروه اول مشمولان غایب و به گروه دوم سربازان فراری میگویند البته؛ اگر گروه اول به غیبت خودش ادامه دهد هم وارد گروه دوم میشود و سرباز فراری محسوب میشود. در این مقاله مجازات سرباز فراری در سال ۱۴۰۳ نوشته شده و با نحوه مجازات و عفو بخشش آن آشنا خواهیم شد.

تیم ایران تحصیل با داشتن مشاورین متخصص در حوزه نظام وظیفه آماده پاسخگویی و خدمت رسانی به صورت آنلاین و تلفنی  به سوالات شما عزیزان است.

 

برای مشاوره سربازی نظام وظیفه به صورت آنلاین کلیک کنید.

 

به چه افرادی، سرباز فراری میگویند؟

بعضی از مشمولین سربازی، به دلیل مشکلات مالی، خانوادگی و یا دشوار بودن  شرایط و محل خدمتشان، پس از اعزام به خدمت، یگان خود را ترک میکنند. به این افراد تحت شرایط خاص سرباز فراری میگویند. اگر مشمول، مدت غیبت و ترک خدمتش بیشتر از 60 روز شود و یا توسط ارگان های نظامی دستگیر شود؛ فرد سربازی فراری محسوب میشود. طبق قانون اساسی فرار از خدمت سربازی به هردلیلی جرم محسوب میشود و اکثر افرادی که این عمل را انجام میدهند؛ مجرم محسوب شده . باید برای محاکمه آن ها دادگاه تشکیل شود.

مجازات فرار و ترک خدمت چیست؟ 

طبق ماده 59 قانون مجازات جرایم نیروهای مسلح، کارکنان وظیفه نیرو های مسلح هرگاه در زمان صلح بیش از 15 روز متوالی ترک خدمت کنند و مرتکب غیبت سربازی شوند و در عین حال عذر موجهی نداشته باشند؛ فراری محسوب میشوند و در صورت دستگیر به سه ماه تا یکسال حبس و یا به سه ماه تا یکسال خدمت اضافه خدمت محکوم میشوند. این مجازات ذکر شده برای افرادیست که خود را معرفی نکردند و دستگیر شدند؛ قانون با افرادی که خود را قبل از دستگیری معرفی میکنند با مهربانی و لطافت و انعطاف بیشتری برخورد میکند. بر اساس ماده 60 قانون مجازات جرایم نیروهای مسلح، اگر فردی، از سربازی فرار کرده باشد و قبل از دستگیری خودش را معرفی کند؛ مطابق با شرایط و مدت زمان فراری بودنش، سازمان های قضایی نیرو های مسلح، نظرات و دیدگاه آسان تری نسبت در مقایسه با فرد دستگیر شده خواهد داشت و با آسانی بیشتری وی را محاکمه میکنند.

 

اطلاعیه: سازمان ها و مراجع قانونی مربوطه با ایجاد طرح «بازگشت به سنگر» با تخفیفات بیشتری افراد خاطی را محاکمه میکنند که در ادامه به آن پرداخته ایم.

 

شرایط صدور رای سازمان های قضایی نیرو های مسلح در رابطه با مجازات سرباز فراری

  • اگر سرباز برای اولین بار از خدمت سربازی، فرار کرده باشد و غیبت او کمتر از 60 روز باشد؛ پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده نمیشود و در مقابل هر روز غیبت، 2 روز به خدمتش اضافه خواهد شد. در نظر داشته باشید میزان اضافه خدمت بیشتر از سه ماه نمیشود.
  • اگر سربازی برای چندمین بار از خدمت، فرار کند و غیبتش بیش تر از 60 روز باشد؛ حکم وی به مراجع قضایی ارجاع داده میشود وطبق حکم دادگاه به 2 الی 6 ماه حبس محکوم میشود.
  • اگر فرد در زمان جنگ کم تر از دو ماه غیبت یا فرار داشته باشد؛ از تعقیب یا کیفر معاف خواهد شد؛ اما اگر این غیبت بیش از 2 ماه باشد؛ حکم فراری در زمان جنگ را خواهد داشت.

البته باید به این نکته توجه داشت که قاضی پرونده های سربازان فراری میتواند با توجه به شرایط متفاوت افراد و دلیل هایشان حکم های متفاوت که شامل جریمه نقدی از یک تا میلیون ریال و یا اضافه خدمت از 2 تا 4 ماه به سرباز مجرم بدهد.

مجازات فرار و ترک خدمت

آیا سربازان دارای غیبت هم حقوق دریافت میکنند؟

سربازان فراری در دوران غیبت هم حقوق خود را دریافت میکنند اما هر چه قدر از زمان غیبت وی بیشتر بگذرد مراجع، مجازات سرباز فراری را سنگین تر کرده و با پیگرد قانونی بیشتر فرد خاطی را دنبال می کند. بعضی از سربازان فکر میکنند اگر اضافه خدمت بخورند دیگر حقوق ماهیانه خود را دریافت نمیکنند اما تمام سربازانی که در حال خدمت هستند حتی کسانی که اضافه خدمت خورده اند به صورت ماهیانه حقوق خود را دریافت میکنند.

 

آیا توجیه غیبت غایبین سربازی امکان پذیر است؟

فرد مشمول در شرایطی خاص مثل داشتن بیماری، فوت یکی از اعضای درجه یک خانواده مشمول، حوادثی که باعث صدمات جسمی روحی و روانی میشود، مشکلات اداری ایجاد شده در دفترچه اعزام و…. این دسته از موارد میتواند موجب توجیه غیبت مشمول خدمت میشود. در بعضی از موارد هم فرد مشمول درخواست تمدید یا تعجیل خدمت را دارد که بر اساس ارائه مدارک لازم، این اقدام یکبار برای فرد انجام میشود؛ البته اگر غیبت موجه نباشد فرد، سربازی فراری محسوب میشود و باید به دادگاه مجازات سرباز فراری برود.

 

برای استعلام کسری خدمت سربازی ملی کلیک کنید.

 

تخفیف مجازات سربازان فراری

طی گفت و گو و توافقی که سازمان نظام وظیفه با سازمان های قضایی نیرو های مسلح انجام شده؛ این دو ارگان به توافق نظری دست یافتند که خبر خوشی برای سربازان فراری محسوب میشود. اگر سربازی محل خدمت خود را ترک کند ولی پشیمان بشود و به همان محل یگان خدمتی خود باز گردد، از طرف دادگاه نظامی در روز محاکمه، تخفیفی در حکم نهایی فرد اعمال میشود. نام طرح توافقی بین سازمان نظام وظیفه و سازمان های  قضایی نیروهای مسلح، «بازگشت به سنگر» نام دارد. این طرح در تلاش است شرایط را برای سربازان فراری فراهم کند تا افراد، راه آسان تر و هموار تری برای بازگشت به یگان خدمتی خود و جامعه داشته باشند.

طرح بازگشت به سنگر

این طرح تخفیف مجازات، از اول فروردین سال 98 اجرا شده و تا به امروز ادامه دارد.

امکانات و قابلیت های طرح بازگشت به سنگر:

  • تخفیف در مجازات سرباز فراری
  •  تعویق مجازات سرباز فراری
  •  در بعضی از موارد و با توجه به شرایط سرباز مجرم، حتی عفو نیز شامل حال او شود.

هدف طرح بازگشت به سنگر به گونه ای است که  سربازان خاطی و مشمولان قبل از این که مورد پیگرد قانونی قرار بگیرند؛ خود علاقه مند به بازگشت به خدمت باشند تا از حداکثر تخفیفات سازمان ها و ارگان های مربوطه بهره مند شوند. تمامی یگان های خدمتی موظف به تشکیل هیات رسیدگی به فرار سربازان هستند؛ زیرا در اکثر اوقات طبق آماری که سازمان نظام وظیفه منتشر کرده، خانواده سربازان خاطی و فراری در جریان این اقدام فرزند خود نیستند و وظیفه این هیئت، آگاه سازی خانواده ها از این عمل و مجازات مربوطه است.مجریان این طرح امیدوار هستند که با این نو آوری و باز گذاشتن در های بازگشت؛ شرایط مناسب تری برای خدمت افراد مشمول در یگان های نظامی ایجاد کنند.

طرح بازگشت به سنگر

 

برای اطلاع از شرایط خروج از کشور مشمولین غایب کلیک کنید.

 

آیا سربازان فراری میتوانند ازدواج کنند؟

در گذشته، کارت پایان خدمت برای مردان در شرف ازدواج از جمله مدارک اصلی محسوب میشد که داماد برای ثبت رسمی ازدواج خویش میبایست همراه خود داشته باشد اما با گذشت زمان و تغییر قوانین نظام وظیفه این سخت گیری ها کاسته شده و امروزه حتی سربازان فراری هم میتوانند بدون ارائه کارت پایان خدمت ازدواج کنند ولی به صورت کلی در ادامه زندگی مشترکشان به دلیل این که سربازان فراری نمیتوانند به صورت عادی از خدمات دولتی و حقوق شهروندی برخوردار شوند؛ با چالش هایی روبرو خواهند شد. 

 

اطلاعیه: سربازان فراری میتوانند به صورت رسمی ازدواج کنند؛ اما از مزایا شهروندی همچون وام های مربوطه ازدواج محروم هستند.

 

ارسال پیامک برای سربازان فراری!

طبق گفته «امیر غلام رضا رحیمی پور»رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح به تمام مشمولین سربازی که در دوره غیبت هستند و یا از یگان های نظامی و خدمتی خود فرار کرده اند و به اصطلاح سرباز فراری هستند؛ پیامک هایی ارسال شده که در اسرع وقت خود را معرفی بکنند و برای اعزام یا محاکمه خود را معرفی کنند. وی افزود: چون بسیاری از مشمولین ادعا میکنند در جریان نبوده اند و نمیدانستند باید چه کاری انجام دهند . قوانین دائما در حال تغییر است؛ با روش ارسال پیامک دیگر این سوءتفاهم ها و قانون شکنی ها رخ نمیدهد و بهانه ای برای افراد قانون شکن و فراری دیگر باقی نمی ماند و در صورت تخلف میتوان با جدیت کامل با این افراد برخورد خواهد شد.

 

سخت شدن شرایط کار برای سربازان فراری و غایبین

طبق گزارش یکی از اتحادیه های صنفی در خبری به زیر مجموعه های صنفی خود، هشدار داد اگر از سربازان فراری یا مشمولین سربازی در کسب و کار خود استفاده کنید؛ طبق قانون هم صاحب کار جریمه خواهد شد و هم فرد مشمول یا فراری و در اسرع وقت افراد مقصر به مراجعه قضایی معرفی خواهند شد. طبق اخبار منتشر شده بازرسانی به صورت سر زده از تمام زیر مجموعه های صنفی بازدید خواهند کرد و لیست کارمندان و افرادی که بیمه هستند با تمام جزئییات بررسی خواهند کرد.

سربازان فراری و غایب

اخبار و نکات پیرامون مجازات های سربازان فراری

اجرای طرح بازگشت به سنگر در پادگان امام رضا (ع) مراغه

پس از اجرای طرح بازگشت به سنگر بیش از 70 درصد از سربازان فراری پس از گرفتن تخفیفات زیاد در محاکمه دادگاه مجازات سرباز فراری، به یگان های خدمتی خود بازگشتند. یکی از موفق ترین پادگان ها در این زمینه، پادگان امام رضا(ع) در مراغه است که با اجرای این طرح در حضور خانواده ها سربازان 50 نفر از آن ها به پادگان بازگشتند و  سربازان توانستند پس از طی کردن دوران سربازی،  کارت پایان خدمت خود را تحویل بگیرند و همانند بقیه مردم از امکانات دولتی و حقوق شهروندی برابر بهره مند شوند.

قوانین سازمان نظام وظیفه و خدمت سربازی

طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، سن مشمولیت بین 18 تا 50 سالگی است و در بعضی مواقع حتی سن مشمولیت به 60 سالگی هم میرسد. مطابق قوانین نظام وظیفه، مدت خدمت مشمولین در مناطق عادی و نظامی 21 ماه است و برای مشمولینی که در سازمان ها و ارگان های غیر نظامی در حال خدمت و انجام وظیفه  هستند؛ 24 ماه است. قوانین وظیفه عمومی به خاطر شرایط جامعه، پیوسته در حال تغییر و تحول است و مشمولین برای استفاده از کسری خدمت، معافیت ها، امریه ها و عدم محکوم شدن به دادگاه مجازات سرباز فراری باید دائما اخبار قوانین وظیفه عمومی را دنبال کنند.

خروج از کشور

افرادی که به سن مشمولیت و سن قانونی نرسیده اند برای خروج از کشور نیاز به گرفتن مجوز از سازمان نظام وظیفه ندارند اما در عوض فردی که به سن مشمولیت و قانونی رسیده باشد حداکثر یک سال بعد از  ترک تحصیل، اخراج یا فراغت از تحصیل موظف است خود را به وظیفه عمومی معرفی کند. دانش آموزان یا دانشجویانی که معافیت دارند و معاف از رزم هستند، برای خروج از کشور از سوی سازمان نظام وظیفه و وظیفه عمومی ممنوعیتی ندارند. مشمولانی که به هر دلیل زیارتی، مسافرتی، پژوهشی، مسابقاتی و… باید از کشور خارج شوند باید با توجه به مقصد، نوع سفر و مدت زمان سفر، طبق مبلغی که سازمان نظام وظیفه در وبسایتش اعلام میکند؛ باید در بانک سپه(قوامین قدیم) وثیقه بگذارد.

 

خلاصه مطلب

در جمهوری اسلامی ایران، پسران بعد از رسیدن به سن 18 سالگی مشمول به خدمت مشوند و برای ادامه روند زندگی بدون چالش در جامعه یا باید معافیت موقت داشته باشند و یا  اعزام به خدمت باشند. بعضی از افراد در این حین نه معاف هستند و نه اعزام شده اند؛ این افراد در دوران غیبت خود هستند و باید در اسرع وقت دفترچه اعزام بگیرند. گذوه دیگری از افراد سربازانی هستند که از محل خدمت خود فرار میکنند و دیگر بر نمیگردند؛ این افراد سرباز فراری نامیده میشود که تحت پیگرد قانونی قرار میگیرد و اگر دستگیر شود باید در دادگاه نظامی به نام، مجازات سرباز فراری محاکمه و جریمه شود. در نهایت چون قوانین وظیفه عمومی دائما در حال تغییر است بهتر است؛ با به روز نگه داشتن اطلاعات خود از مشکلات احتمالی پیشگیری کنیم. مشاورین ایران تحصیل آماده خدمت رسانی و پاسخگویی به تمام سوالات شما را دارند و از خدمت رسانی به شما خوشحال میشوند.

 

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

 

4.5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سرباز فراری به چه کسی میگویند؟

به سربازی که  به یگان خدمتی خود اعزام شده باشد و  از پادگان فرار کنند سرباز فراری میگویند. بعضی از سرباز ها با اخذ مرخصی از پادگان خارج شده و دیگر برنمیگردند؛ این دسته از سربازان هم سرباز فراری نامیده میشوند.

طرح بازگشت به سنگر چیست؟

بعد از توافق سازمان نظام وظیفه با سازمان های قضایی نیرو های مسلح، این طرح عملیاتی شد. در این طرح سربازان فراری با معرفی خود و بازگشت به یگان خدمتی خود در دادگاه نظامی حداکثر تخفیفات لازم را میگیرند و پس از جریمه ای ساده حتی در بعضی مواقع بخشش به خدمت سربازی خود باز میگردند.

چگونه از کسری خدمت خود استفاده کنیم؟

بعضی از افراد با توجه به این که داخل شرایط خاص خانوادگی یا انفرادی زندگی میکنند؛ با توجه به قانون میتواندد از مدت زمان خدمت کم تری بهره ببرند و  با ارائه مدارک لازم به سازمان های لازمه، کسری خدمت بگیرند. در طول مقاله تیم ایران تحصیل توضیحات . راهنمایی های تکمیلی را قرار داده است.

نظرات

35 دیدگاه دربارهٔ «مجازات سرباز فراری»

  1. Avatar photo آرش گفت:

    سلام وقت شما بخیر. من ۱۰ ماه که فراری شدم به خاطر بیماری اعصاب روان. بار اول هم هست. خودمعرف برگردم ممکن باز چند روز به زندان بفرستند؟ یا میتونم با ضمانت فیش حقوقی تا صدور حکم بازداشت نباشم؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. اگر خودتون رو معرفی کنید معرفی به دادسرای نظامی نخواهید داشت.

      1. Avatar photo آرش گفت:

        خیلی ممنونم. من گروه الف بودم. در مدت خدمت به بیماری اعصاب روان اضطراب و افسردگی شدید دچار شدم به خاطر پادگان محل خدمت.چندین روان پزشک هم گواهی پزشکی دادن. اگر برگردم این مدارک میتونه کمک کنه؟ میتونم معاف از رزمی بگیرم یا گردان عوض کنم؟

        1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

          سلام. خیر نمیتونید ارگان رو عوض کنید، و اگر شرایط روحی شما بهبود پیدا کرده باشد معافیت رزم شما منتفی خواهد شد.

  2. Avatar photo رسول عموشاهی گفت:

    سلام چشمام ضعیفه و شماره چشمم ۹ هستش میخواستم بدونم امکانش هست که به من معافیت تعلق نگیره؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام با مدرک دیپلم میتونید معاف شوید

      1. Avatar photo سید گفت:

        ابلاغ احضاریه برای سرباز فراری
        سلام. اگر سرباز فراری کلا به دادگاه نرود، منشی پادگان یا سرباز پادگان میتونه برگ فراری به دادگاه نظامی تحویل دهد تا احضاریه برام ارسال شود؟

        1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

          سلام دوست عزیز خیر این مورد امکانپذیر نمیباشد و صرفا خودتون باید این مراحل رو انجام بدید.

  3. Avatar photo سهیل گفت:

    سلام
    اگه سربازی از خدمت فرار کنه به خاطر یگان بدی که توش افتاده
    و بعد از مثلا ۱ ماه برگرده در صورتی که اون یگان سرباز جدید گرفته
    امکانش هست بفرستنش ستاد برای اینکه دوباره بره جای دیگه
    یا باید در همون یگان قبلی به خدمتش ادامه بده؟؟

    1. Avatar photo مشاور سیدی گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      تصمیم برای تغییر محل خدمت برعهده منابع انسانی ستاد می باشد و درصورتی که مشکلی با محل خدمت دارید می توانید درحواست تغییر محل خدمت دهید

    2. Avatar photo rahdar گفت:

      سلام وقت بخیر
      میتونید تمدید دوره درخواست بدین

  4. Avatar photo محمدی گفت:

    سلام خسته نباشید من یه برادر دارم که اعزامی ۱۴۰۱بود بعد از چهارماه خدمت بخاطر مشکل جسمی و شرایط اقتصادی پدر و مادرم مجبور به فرار از خدمت شد الان ما چند ماهی میشه رفتیم یه شهر دیگه الان اگه بره داداسرا توی این شهرخودشو معرفی کنه،میتونه همینجا خدمت کنه؟(نیرو انتظامی هم بود)

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      باید به همان پادگان مراجعه کرده و خود را معرفی کنید و با توجه به شرایط پادگان خدمتی مشخص شود.

      1. Avatar photo محمدی گفت:

        وضع مالی خیلی بدی داریم جوری که اصلا خونه نداریم هیچی نداریم خیلی خیلی خانواده ضعیفی هستیم اون شهری که برادرم خدمت میکرد کلی فاصله داره با این شهر یعنی الان ببرمش نظام وطیفه این شهر نمیتونه بندازتش تو همین شهر خودمون خدمت کنه؟بنده خدا خودشم مریض جسمی و توان خدمت نداره نمیشه یه کاری کرد همینجا خدمت کنه؟ چون اصلا پول نداریم بهش بدیم بره پاسگاه اون شهر خودش معرفی کنه

        1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

          سلام دوست عزیز
          برید نظام وظیفه کل استانتون باهاشون صحبت کنید
          ببینید با این شرایط اجازه میدن یا خیر.

  5. Avatar photo بیترکس گفت:

    من چهل ونه سالمه خدمت هم نرفتم به نظرشما برم خدمت بهتره یا یکسال صبرکنم تا پنجاه سالم بشه ودیگه معاف ازخدمت بشم ؟

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      بستگی به شرایط شمادارد
      برای مشاوره تماس بگیرید

  6. Avatar photo ميري گفت:

    سلام خسته نباشيد من از ١٤٠٠برج٤ تالانم فرار كردم چون قبلش مريض بودم وراضي نشدن مرخصي بدن دو هفته غيبت كردم بعد بامدارك مريضيم وتست هاي كرونا رفتم دادم بهشون قبول نكردن منو فرستادن پيش فرمانده نيرو گفت بايد بري زندان منم ترسيدم فرار كردم چكار كنم بايد الان

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      برای ادامه خدمت باید به پادگان محل خدمت مراجعه نمایید.

  7. Avatar photo مصطفی گفت:

    متولد ۱۳۶۶هستم حدود هفت ماه خدمت کردم و دیگه نرفتم الان بخوام کارت پایان خدمت یا معافیت بگیرم چطور میشه خرید؟

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      باید ادامه سربازی تان را بروید

  8. Avatar photo Hesam گفت:

    سلام وقتتون بخیر باشه،بنده سرباز درحال خدمت هستم و چهار ماه از خدمتم میگذره،متاهل هستم،لیسانس عمران دارم
    به دلیل شرایط اقتصادی ام که مستاجر هستم و ماهیانه پنج میلیون کرایه خانه میدهم و دو میلیون وام ازدواج که قلنامه منزلم هم بنام من هستش تصمیم به فرار دارم،من در پادگان خدمت میکنم و پادگان ما قسمت های روز برگ دارد که میتوانم بعد ازشیفت خدمتی ام در بیرون از پادگان برای تامین مخارج زندگی ام مشغول بکار شوم اما متاسفانه بنده رو در بخشی قرار دادن که بصورت شیفتی هستش و خروجم از پادگان بصورت24ساعت شیفت و 24ساعت خروج از پادگان هستش که کار کردنم در خارج از محل خدمتی به مشکل خورده،میخواستم بدونم راهی هست که از لحاظ قانونی شگایت کنم

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام برای بررسی دقیق تر وضعیت تون لطفا با مشاورین مرکز تماس بگیرید

  9. Avatar photo محمد گفت:

    سلام من برای سومین بار فرار کردم الانم ۶ماه هست فرار زدم
    میخوام برم خودمو معرفی کنم چه حکمی صادر میکنه

    1. Avatar photo مشاور فتح اللهی گفت:

      سلام جریمه فرار از خدمت هم میتونه بصورت مالی باشه هم اضافه خدمت که بستگی بهشرایطی که دارید هست

  10. Avatar photo مسعود گفت:

    باسلام وعرض ادب بنده 6ساله ازخدمت فرارکردم،الان حسابمو مسدودکردن خودمم متاهل هستم وبچه دارم الان چیکارمیتونم بکنم تا حسابم باز بشه

    1. Avatar photo karimi گفت:

      سلام خودتونوبایدمعرفی کنیددادگاه نظام وظیفه برای اطلاعات بیشترتماس بگیرید

  11. Avatar photo soroush گفت:

    سلام من دو بار فرار کردم دادگاه هم رفتم ولی خودمو به یگان معرفی نکردم اگه خودم برم معرفی کنم چقدر اضافه خدمت میخوردم

    1. Avatar photo مشاور بهروزی گفت:

      سلام روزتون بخیر حداکثر شش ماه اما جرایم نقدی را هم شامل میشود

  12. Avatar photo behnam haghi گفت:

    سلام من ۱۴سال هست سرباز فراری هستم اما تو سیستم مینویسه که من هنوز درحال خدمت هستم. حالا اگه بخام برگردم یگان مربوطه باید برم حبس

    1. Avatar photo karimi گفت:

      سلام بایدبریددادگاه تعیین میکنه برای اطلاعات بیشترتماس بگیرید

      1. Avatar photo علی گفت:

        سلام مجازات فرار دوم چیه؟

        1. Avatar photo karimi گفت:

          سلام برای اطلاعات بیشترتماس بگیرید

  13. Avatar photo علی مزرعاوی گفت:

    سلام خسته نباشید من سرباز فراری هستم برای بار دوم مشکل مالی داشتم فرار کردم متاهل هستم بچه دارم برام چه جریمه ای در نظر میگیرند

    1. Avatar photo JAVADI گفت:

      سلام روزبخیر
      دوست گرامی بستگی به نظریه دادسرا داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره سربازی

    مشاوره سربازی + سامانه تلفنی پاسخگو 24 ساعته نظام وظیفه

    مشاوره نظام وظیفه یکی از خدمات مجموعه ایران تحصیل است که شامل مشاوره سربازی و راهنمایی در خصوص دریافت کسری خدمت سربازی، خرید خدمت سربازی، انواع معافیت های پزشکی، شرایط هر فرد برای دریافت معافیت های مختلف، قوانین غیبت موجه،...
  • ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

    ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 اعلام شد. برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله انجام می شود که هدف از برگزاری آن ها ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش توانمندی های آن...
  • کد سخا

    کد سخا چیست؟ دریافت آنلاین اینترنتی از services.epolice.ir

    افرادی که واجد شرایط برای انجام خدمت سربازی هستند باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل ارائه دهند. کد سخا (سایت خدمات الکترونیک انتظامی)، یک کد پنج رقمی است که هر یک از...
  • بخشش اضافه خدمت

    بخشش اضافه خدمت 1403 + خبر خوش بخشنامه جدید عفو رهبری!

    تخلف در دوره سربازی، فرار از خدمت و یا داشتن غیبت از جمله مواردی هستند که منجر به اضافه خدمت می شوند. به همین دلیل بخشش اضافه خدمت از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در...
تماس با مشاور