ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

علل رایج رد شدن در گزینش فرهنگیان + نکات قبولی

علت رایج رد شدن در گزینش فرهنگیان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ما در این مقاله بر آنیم تا در خصوص علل رایج رد شدن در گزینش فرهنگیان اطلاعات کامل و نکات مهم را برای شما بیان نمایید. همان طور که می دانید اسامی افرادی که برای دانشگاه فرهنگیان دعوت می شوند، از میان افرادی که دارای واجد شرایط کنکوری که رشته های این دانشگاه را در فرم انتخاب رشته کنکور خود قرار می دهند ، هستند، سپس این افراد برای مصاحبه حضوری آماده می شوند. مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دارای مراحلی مانند مصاحبه شفاهی و سپس معاینات پزشکی و بینایی سنجی و همچنین شنوایی سنجی می باشد که اگر در هر یک از این مراحل نمره کافی را به دست نیاورید، موجب رد شدن شما در گزینش فرهنگیان خواهد شد. پس اگر نیاز به دانستن چه کسانی در مصاحبه فرهنگیان رد می شوند دارید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید و همچنین برای دریافت نکات مهم در زمان مصاحبه می توانید با شماره 909 9075307 تماس حاصل فرمایید. در ادامه همراه ما باشید.

چه کسانی در مصاحبه فرهنگیان رد می شوند؟

افرادی که قصد قبولی در دانشگاه فرهنگیان را دارند باید ابتدا نمره قبولی در آزمون کتبی را به دست آورده و سپس در مصاحبه نیز قبول شوند. همان طور که می دانید افرادی که در مرحله اول قبول می شوند، دو برابر ظرفیت دانشگاه می باشد و همین باعث شده شما احتمال قبولی بیشتری پیدا نمایید و با یک برنامه ریزی درست و صحیح می توانید در مرحله اول پذیرفته شوید، سپس خود را برای مصاحبه آماده نمایید.

اما سوال این است که چه کسانی در مصاحبه فرهنگیان رد می شوند؟ حتی گاهی افراد در مصاحبه، نمره خوبی را به دست می آورند اما باز قبول نمی شوند.علت قبول نشدن دلایل متفاوتی که می تواند همگی علل رایج رد شدن در گزینش فرهنگیان  باشد. 

یکی از دلایل رد شدن در مصاحبه فرهنگیان، عواملی مانند معاینات پزشکی، سوالات پرسیده شده در زمان مصاحبه، سوالات روانشناختی و … می باشد که در نهایت مجموع نمرات آن، نمره نهایی مصاحبه خواهد بود که ممکن است علل رایج رد شدن در گزینش فرهنگیان یکی از این عوامل بوده باشد. 

همچنین توجه نمایید افرادی که در مصاحبه فرهنگیان پذیرفته می شوند، دارای نمره علمی با فاصله بسیار کمی با افراد دیگر دارند و شما اگر در تمامی مراحل سعی کنید به خوبی گذر نمایید می توانید قبول شوید و همچنین در زمان مشاهده نتایج این مسئله که چه کسانی در مصاحبه فرهنگیان رد می شوند  مشخص نمی باشد.

برای اطلاع از متن درخواست اعتراض به رد شدن در مصاحبه فرهنگیان بر روی لینک کلیک نمایید.

چه کسانی در مصاحبه فرهنگیان رد می شوند؟

علل رایج رد شدن در گزینش فرهنگیان 1403

از اصلی ترین مرحله مصاحبه برای هر فرد، سوالات علمی آن مصاحبه می باشد. در زمان پاسخ به سوالات علمی فراموش نکنید که پاسخ صحیح خود را کامل و شیوا بیان نمایید و از دادن پاسخ های کوتاه و سطحی بپرهیزید تا نظر افراد هیات علمی را جذب نمایید.

به صورت کلی سوالات مصاحبه را می توان به بخش های زیر تقسیم بندی نمود:

💢 سوالات علمی

از فرد داوطلب سوالات علمی به روش های مختلف پرسیده می شود تا میزان تسلط او به موضوعات را متوجه شوند و اگر بر روی موضوعات تسلط کافی نداشته و نتوانستید به خوبی سوالات را پاسخ دهید می توان به این موضوع را عنوان علل رایج رد شدن در گزینش فرهنگیان دانست.

💢 سوالات شخصی و فردی

که فرد باید به معرفی خود و اهداف و انگیزه های شرکت در این آزمون را بیان نماید. باید سعی کند بیوگرافی مختصری از زندگی خود و خانواده خود بیان کرده و دلیل علاقه و شرکت برای حوزه معلمی را بیان نماید.

💢 سوالات عقیدتی سیاسی

فرد باید به مسائل روز دنیا و مسائل سیاسی کشور خود مسلط باشد تا بتواند به راحتی پاسخ پرسش های بیان شده را بدهد.

💢 سوالات در محور تدریس

در این قسمت فرد باید در پاسخ صداقت کامل داشته و بتواند با اعتماد به نفس پاسخ دهد . اگر فرد آمادگی کامل در فنون تدریس و یا در ویژگی های شخصیتی نداشته باشد به عنوان معلم نمی تواند به خوبی تدریس کرده و این امر نیز می تواند به عنوان علل رایج رد شدن در گزینش فرهنگیان در نظر گرفته شود.

به طور کلی می توان گفت هر فرد در زمان مصاحبه باید بتواند رعایت اصول و آداب معاشرت در برخورد اولیه به خوبی انجام دهد و در زمان پایخ گویی، آگاهی کامل نیز داشته باشد. اگر در زمان پاسخ به مشکل برخورد و یا روحیه معلمی نداشته باشد  و یا در لحظه نتواند تصمیم درستی بگیرد ممکن است در زمان مصاحبه رد شود. حال در ادامه ما به مواردی که در هر یک از موارد مصاحبه ممکن رد شدن آن شود می پردازید. همچنین برای مشاوره و دریافت راهنمایی پرسش های مصاحبه می توانید با مشاورین ایران تحصیل با شماره 909 9075307 تماس گرفته و تمامی نکات مهم و سوالات سال های گذشته مصاحبه فرهنگیان را دریافت نمایید.

برای اطلاع از رشته های دانشگاه فرهنگیان بر روی لینک کلیک نمایید.

 

علت رایج رد شدن در مصاحبه عقیدتی 1403

اگر در زمان مصاحبه عقیدتی سیاسی، نتوانید پاسخ مناسب به سوالات بدهید باعث کاهش نمره شما شده و در نهایت ممکن است یکی از دلایل رد شدن شما شود. در زمانی که سوالاتی عقیدتی پرسیده می شود برای محک زدم فرد متقاضی به مسائل دینی بوده تا ببیند آیا در مسائلی مانند احکام شرعی، فروع دین و .. اطلاعات کافی دارد یا خیر. حتی در برخی از مصاحبه ها ممکن است برخی از آیات قرآن پرسیده شده و از داوطلب خواستار خواندن این آیات شوند.

در بخش سوالات سیاسی نیز بیشتر پرسش های در خصوص مسائل روز کشور و یا جتی جهان پرسیده می شود، سوالاتی مانند نماز جمعه، روابط سیاسی ایران با کشورهای دیگر، نمایندگان مجلس و  … و عدم آگاهی به این سوالات موجب کاهش نمره فرد خواهد شد.

توجه فرمایید در زمان مصاحبه به نوع پوشش فرد نیز توجه خواهد شد به خصوص خانم ها که بهتر است با پوشش کامل اسلامی برای این مصاحبه آماده باشند، زیرا  این مورد نیز خود دارای امتیاز بوده و در نظر نگرفتن این موضوع می تواند باعث رد شدن در مصاحبه عقیدتی فرهنگیان شود.

مصاحبه عقیدتی

علت رایج رد شدن در معاینات مصاحبه 1403

یکی دیگر از دلایلی که برای قبولی لازم است سلامت فرد می باشد که این سلامتی از طریق معاینات مختلف پزشکی به دست خواهد آمد . اما افرادی که در این معاینات رد می شود کسانی هستند که حد نصاب و ملاک های پذیرش معاینات را نداشته باشند . 

به عنوان مثال فردی که قرار است معلم شود نباید دارای لکنت زبان بوده باشد  و یا بیماری های چشمی مانند نیستاگموس شدید، پذیرفته نخواهد بود . دیگر بیماری ها مانند کور رنگی، نابینایی، نقص شنوایی و .. باعث رد شدن در گزینش فرهنگیان خواهد شد.

اگر نیاز به دانستن لیست کامل تمامی بیماری ها و موارد که باعث رد شدن در مصاحبه فرهنگیان می شود دارید، می توانید با مشاورین ایران تحصیل در ارتباط بوده و تمامی این نکات را دریافت نمایید.

همچنین لازم است بدانید در صورت پذیرفته نشدن در مصاحبه فرهنگیان، می توانید در سال های بعد مجدد در آزمون شرکت مرده و این بار با رفع مشکلات قبلی در آزمون پذیرفته شوید.

نکته مهم دیگر که بیان بیان شود این است که اگر شما تمامی مراحل را به خوبی پشت سر بگذارید و به نمره عالی دست پیدا نمایید، اما شرایط سنی آزمون را نداشته باشید، باز در این آزمون رد خواهید شد. پس بهتر است قبل از ثبت نام تمامی اطلاعیه های جدید و شرایط را مطالعه کرده و سپس برای ثبت نام اقدام نمایید.

برای اطلاع از ثبت نام دانشگاه فرهنگیان بر روی لینک کلیک نمایید.

نکات قبولی در گزینش فرهنگیان

برای اینکه بتوانید در زمان گزینش و مصاحبه پذیرفته شوید، بهتر از نکاتی را با هم مرور نماییم.

 

✅ در زمان مصاحبه لباس ساده و رسمی بپوشید. به عنوان مثال از پوشیدن پیراهن های عکس دار غیر متعارف و یا مانتو های کوتاه و .. خودداری نمایید.

✅ در هنگام مصاحبه مدارک مورد نیاز را همراه داشته باشید و در برخورد اولیه خود آداب معاشرت را رعایت نمایید.

✅ سلامت و ویژگی های جسمانی داوطلب (بر اساس نتایج حاصل از معاینات پزشکی)

✅ سعی کنید در زمان مصاحبه استعداد معلم بودن خود را نشان دهید .

✅ در پاسخ به پرسش ها، اعتماد به نفس داشته باشید و سعی کنید صداقت در پاسخ را رعایت نمایید.

✅به احکام دینی و مسائل سیاسی کاملا مسلط باشید 

✅ انتقاد پذیری را فراموش نکنید و همچنین حتما انعطاف پذیر باشید.

✅ بر روی روان خوانی قرآن کار کنید  تا در زمان مصاحبه بتوانید به راحتی این مرحله را بدون استرس رد نمایید.

✅ سوالات علمی، مرتبط با رشته خود را از قبل مطالعه نمایید و سعی کنید پاسخ صحیح و شفاف را به خوبی بیان نمایید.

✅ پایه و اساس سوالات مصاحبه فرهنگیان تربیت معلم بر مبنای موارد زیر است، 3 نفر با شما مصاحبه خواهند کرد که هر کدام در یک خصوص سوالاتی را مطرح خواهند نمود.

✅ بر اساس مصاحبه های سال های گذشته، از هر فرد، 3 نفر مصاحبه می کنند که باید برای هر سه نفر آداب معاشرت را رعایت کرده و بدون گرفتن استرس به راحتی به تمامی پرسش ها پاسخ دهید.

✅ چند روز قبل از مصاحبه یک رزومه خوب و قوی از خود تهیه نمایید تا بتوانید در روز مصاحبه آن را ارائه نمایید و این امر می تواند در قبولی شما نقش مهمی داشته باشد.

✅ فراموش نکنید که اگر با مطالعه کافی بر سر جلسه بروید و از قبل برنامه ریزی درستی داشته باشید، می توانید بدون استرس در آن موفق شوید. برای داشتن یک برنامه ریزی مناسب می توانید با افراد خبره ایران تحصیل در ارتباط باشید و یک برنامه بر اساس خودتان دریافت نمایید.

نکات قبولی در گزینش فرهنگیان

برای اطلاع از نحوه محاسبه معدل کل برای دانشگاه فرهنگیان بر روی لینک کلیک نمایید.

اخبار پیرامون گزینش فرهنگیان

🔊 فرایند بررسی استخدام قطعی دانشجویان فارغ‌التحصیل‌ دانشگاه فرهنگیان آغاز شد

مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش مرکزی وزارت آموزش و پرورش از آغاز فرایند بررسی استخدام قطعی دانشجویان فارغ‌التحصیل‌ دانشگاه فرهنگیان، ورودی‌های سال 98 توسط هسته‌های گزینش استانی خبر داد.

🔊 ۱۱ هزار معاون پرورشی در سال جدید به وزارت آموزش و پرورش اضافه خواهند شد

سرپرست اداره کل فرهنگی، اردویی و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت در سال تحصیلی آینده ۱۱ هزار معاون پرورشی به بدنه آموزش و پرورش کشور اضافه خواهند شد، اما همچنان با این افزایش،کمبود نیروی پرورشی در کشور وجود دارد.

🔊 استخدام بیش از ۲۸ هزار معلم ابتدایی، استثنایی و عشایری در آزمون اردیبهشت 1403

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری با اشاره به اینکه دیروز آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در ۳۸۶ حوزه امتحانی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و در ۲۳۲ شهرستان در سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد بیش از ۲۸ هزار معلم ابتدایی، استثنایی و عشایری در این آزمون استخدام خواهند شد.

 

خلاصه مطلب

علل رایج رد شدن در گزینش فرهنگیان، یکی از موضوعاتی است که افراد زیادی در مورد آن سوال دارند و به همین دلیل ما بر آن شدیم تا مقاله ای در خصوص چه کسانی در مصاحبه فرهنگیان رد می شوند و علت آن چیست را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر پس از مطالعه این مقاله و نکات قبولی نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید می توانید با مشاورین خبره ایران تحصیل در ارتباط باشید.  کارشناسان و مشاوران ایران تحصیل با داشتن سابقه ای درخشان و طولانی در زمینه مشاوره و استخدام می توانند راهنمای شما در این مسیر باشند که میتوانید با شماره 5307 907 909  با ما در ارتباط باشید.

برای دانلود و مطالعه پی دی اف مقاله کلیک نمایید.

 

 

5/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چه چیزی باعث رد شدن در مصاحبه علمی فرهنگیان می شود؟

 همانطور که در مقاله نیز توضیح داده شد، نداشتن اطلاعات کافی در مورد رشته مربوطه و نحوه روش تدریس می تواند باعث رد شدن در مصاحبه علمی فرهنگیان شود. 

دلیل رد شدن در مصاحبه چیست؟

از مهم ترین دلایل رد شدن کسب نکردن نمره لازم در آزمون شفاهی این دانشگاه می باشد.

نمره مصاحبه دانشگاه فرهنگیان چند باید باشد؟

 برای نمره مصاحبه دانشگاه فرهنگیان یک عدد واحد وجود ندارد. هر کدام از داوطلبان که نمره بالاتری را در این مرحله کسب نماید، پذیرفته خواهد شد. در این مقاله راهنمای های بیشتر قابل دریافت است. 

 

نظرات

20 دیدگاه دربارهٔ «علل رایج رد شدن در گزینش فرهنگیان + نکات قبولی»

  1. Avatar photo محمد علی گفت:

    سلام عدم حضور در نماز جمعه باعث رد شدن در گزینش میشود ؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. بله این موضوع مهم میباشد.

  2. Avatar photo سعید عابدزاده گفت:

    سلام وقت بخیر
    آیا داشتن نماز قضا و اینکه گفته اند که کاهل نماز هستم
    در مرحله تجدیدنظر دوم هسته مرکزی گزینش تایید خواهم شد یا نه؟
    البته علت قضا شدن نمازهایم را به دلیل تنگی نفس و جراحی بینی اطلاع داده ام
    در کل بفرمائید که نماز قضا باعث رد شدن می شود یا نه ؟
    ممنون

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. بله این مورد باعث عدم قبولی شما خواهد شد.

  3. Avatar photo حسینی گفت:

    سلام ببخشید اگه خراشی یا بخیه روی بدنمون داشته باشیم قبول نمیشیم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر خیر این مسئله نمیتواند باعث رد شدن شما بشود

  4. Avatar photo مریم گفت:

    سلام ایا چادری نبودن باعث عدم پذیرش در آموزش و پرورش میشه؟میگن تحقیق میکنن و اگه مانتویی باشی رد میشی!

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگر مانتو با پوشش مناسب باشد مشکلی ایجاد نمی شود

  5. Avatar photo سمیرا گفت:

    سلام وقتتون بخیر باشه.سلامت دهان و دندان تحت درمان پزشک باشه چی باعث رد شدن میشه؟یا کلا سلامت دندان نمره بدست نیاوریم رد میشیم کلا؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      در صورتی که مورد شما خللی در تدریس بوجود اورد امکان رد شدن وجود دارد.

  6. Avatar photo حمیدرضا گفت:

    سلام، آیا عدم صدور دیپلم یا گواهی موقت به همراه نداشتن آن به دلیل شهریوری بودن در روز مصاحبه، تکلیف آن چیست؟ آیا رد میشوم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      با سلام
      این مورد دلیلی برای رد شدن شما نیست

  7. Avatar photo نرگس گفت:

    سلام .من چندتا دندون کشیدم دارم ایمپلنت میکن وری هنوز اماده نشده چکار کنم میترسم گیر بدن

    1. Avatar photo مشاور برجی گفت:

      با عرض سلام خدمت شما.
      مشکلی رد گزینش شما وجود ندارد.

  8. Avatar photo فرزانه گفت:

    سلام وقت بخیر.داشتن ارتودنسی باعث رد شدن یا نمره منفی در مصاحبه میشه؟

    1. Avatar photo moradian گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر ارتودنسی موچب رد در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان نخواهد بود

      1. Avatar photo فرزانه گفت:

        ممنونم ????ببخشید حتی اگه اون زمان سیم هم رو دندونام باشه مشکلی نداره؟

        1. Avatar photo moradian گفت:

          سلام وقت بخیر
          در صورت سالم بودن دندان ها هیچ مشکلی نخواهد بود

          1. Avatar photo فرزانه گفت:

            ممنون

          2. Avatar photo محمد علی گفت:

            سلام عدم شرکت در نماز جمعه باعث رد شدن در گزینش میشود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره تحصیلی تلفنی با موبایل

    مشاوره تحصیلی تلفنی با موبایل

    متقاضیان دریافت مشاوره می‌توانند از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی با موبایل ایران تحصیل بهره‌مند شوند. به دلیل اینکه امروزه مردم مشغله‌های فراوانی دارند دیگر کمتر زمان مراجعه به مراکز مشاوره را دارند که در این صورت استفاده از مشاوره تلفنی...
  • منابع آزمون وکالت

    منابع آزمون وکالت 1403 + 12 منبع طلایی از نظر رتبه ها!

    منابع آزمون وکالت 1403 اعلام شد. بسیاری از داوطلبان سوال دارند که برای قبولی در وکالت چه کتابی بخوانیم؟ برای کلیه دانشجویان دارای مدرک کارشناسی رشته حقوق که قصد دارند جهت اخذ پروانه وکالت و اشتغال به کار اقدام به...
  • سوالات مصاحبه علمی قضاوت

    سوالات مصاحبه علمی قضاوت 1403 + پاسخنامه pdf

    سوالات مصاحبه علمی قضاوت با پاسخ 1403 از جمله موارد مهمی است که بیشتر داوطلبان مصاحبه آزمون قضاوت، به دنبال آن هستند. پیش از شروع آزمون بهتر است سوالات سال‌های گذشته را بررسی کرده تا بتوانید برای مصاحبه نهایی که...
  • مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی

    مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی 1403 + سوالات و پاسخ | ایران تحصیل

    دانشگاه علوم پزشکی تهران سالانه آزمونی را برای متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی که دارای مدرک لیسانس هستند برگزار می کند و به آن ها فرصت رقابت برای اخذ پذیرش پزشکی را می دهد. اما تنها کسب نمره قبولی در...
تماس با مشاور