ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ظرفیت مازاد چیست؟

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۲
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۲ تیر ۱۴۰۰
ظرفیت مازاد چیست؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ظرفیت مازاد چیست؟ این سؤالی است که اکثریت قریب به اتفاق داوطلبان کنکوری از مشاوران تحصیلی می پرسند و به دنبال یافتن جوابی درست و قانع کننده برای آن هستند. البته در اینجا سؤالات دیگری از جمله این که اعتبار مدرک ظرفیت مازاد چقدر است؟ هم برای داوطلب پیش می آید که باید برای یافتن پاسخی دقیق برای آن از طریق بررسی و تحلیل نمونه مدرک ظرفیت مازاد اقدام کند.

 

از آن جایی که قبل از هر گونه اقدامی برای ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها یافتن پاسخی برای این پرسش  یعنی ظرفیت مازاد چیست؟ و همین طور اعتبار مدرک ظرفیت مازاد از طریق بررسی نمونه مدرک ظرفیت مازاد برای هر فرد داوطلب الزامی و مهم به نظر می رسد از این جهت کمک خواستن از مشاوری کاردان و خبره در این رابطه می تواند بسیار مهم باشد. برای سهولت کسب اطلاعاتی در مورد اعتبار مدرک ظرفیت مازاد از طریق بررسی نمونه مدرک ظرفیت مازاد و همین طور اطلاع از رشته ها و دانشگاه های پذیرنده ظرفیت مازاد می توانید با تیم مشاوره تحصیلی کاردان و حرفه ای در این رابطه تماس حاصل فرمایید و اطلاعات لازم را از آن ها دریافت کنید.

 

 

جهت اطلاع از ظرفیت پذیرش مازاد دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و رشته های مورد پذیرش در این دوره از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

 

شرکت در دوره ظرفیت مازاد منوط به داشتن توانایی برای پرداخت شهریه بالای دانشگاه های پذیرنده دانشجو در این دوره است

 

 

نمونه مدرک ظرفیت مازاد

 

ظرفیت مازاد چیست؟

حتماً این پرسش مهم برای شما هم مطرح شده است که ظرفیت مازاد چیست؟ و در کدام دانشگاه ها و رشته ها شاهد ارائه طرح ظرفیت مازاد هستیم؟

پس اگر می خواهید بدانید که ظرفیت مازاد چیست؟ با ما در ادامه این نوشته جامع و کامل همراه  باشید.

در پاسخ به این پرسش مهم یعنی ظرفیت مازاد چیست؟ باید خدمت شما دوستان و همراهان عزیز عرض کنیم که ظرفیت مازاد دوره ای است که در آن با پرداخت مبلغی شهریه می توانید فرصت ادامه تحصیل در دانشگاه های مختلف آن هم در رشته هایی شناخته شده و معتبر را پیدا کنید.

 

 

برای دانلود دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه های سراسری وارد لینک مربوطه شوید

 

 

شرایط پذیرش در دوره ظرفیت مازاد چیست؟

پذیرش در دوره ظرفیت مازاد و ادامه تحصیل از طریق انتخاب رشته در آن منوط به توجه به شرایط و ضوابطی است.

یکی از مهم ترین شروط پذیرش در این دوره تحصیلی پرداخت شهریه در هر ترم است که الزاماً باید از عهده پرداخت آن بربیایید و مشکلی در این رابطه نداشته باشید.

از دیگر شرایط جذب و پذیرش دانشجو در دوره ظرفیت مازاد می توان از امکان عدم استفاده دانشجویان قبول شده در این دوره از امکانات فرهنگی و رفاهی دانشگاه از جمله خوابگاه ها نام برد که قبل از هر اقدامی برای ثبت نام باید به آن توجه لازم را مبذول داردی و تمهیدات لازم را برای این امر بیندیشید.

 

 

رشته های ظرفیت مازاد چیست؟ و شامل چه مواردی می شوند؟

یکی از مهم ترین مواردی که در زمان ثبت نام در دوره ظرفیت مازاد جهت جذب و پذیرش باید به آن توجه لازم را مبذول داشت در رابطه با این است که رشته های ظرفیت مازاد چیست؟ و چه مواردی را در برمی گیرند؟

در پاسخ به این سؤال یعنی رشته های ظرفیت مازاد چیست؟ باید خدمت شما عرض کنیم که یکی از رشته هایی که از سال ها قبل تاکنون برای جذب دانشجو در دوره ظرفیت مازاد در آن اقدام می شود رشته های گروه پزشکی است.

شاید علت این موضوع تقاضای بالا برای جذب دانشجو در این قبیل از رشته ها باشد که طرفداران خاص خودشان را در میان داوطلبان کنکوری دارند.

 

 

دانشگاه های پذیرنده ظرفیت مازاد چیست؟

یکی دیگر از مهم ترین موضوعاتی که در زمان اقدام به شرکت در دوره ظرفیت مازاد باید به آن توجه لازم را مبذول داشت در رابطه با لیست دانشگاه های پذیرنده است.

دقت داشته باشید که ممکن است اسامی دانشگاه های پذیرنده ظرفیت مازاد در طول سال های مختلف برگزاری آزمون ورودی دانشگاه ها با یکدیگر فرق داشته باشد و به مراتب خبری از ثبات بودن اسامی این دانشگاه ها نیست.

برای کسب اطلاعاتی در رابطه با اسامی دانشگاه های پذیرنده ظرفیت مازاد می توانید از کمک مشاوری آگاه و کاردان در این رابطه کمک بخواهید و اطلاعات لازم و مهم را از وی دریافت کنید.

 

 

آیا امکان نقل و انتقال دانشجو در دوره ظرفیت مازاد دانشگاه ها وجود دارد؟

در رابطه با نقل و انتقالات دانشجویان پذیرفته شده در دوره ظرفیت مازاد دانشگاه ها باید خدمت شما دوستان و همراهان عزیز سایت ایران تحصیل عرض کنیم که بله امکان این امر برای دانشجویان وجود دارد.

اما دقت داشته باشید که قبل از هر اقدامی برای نقل و انتقالات دانشجویان باید از شرایط و ضوابط در نظر گرفته شده برای این امر مطلع شوید.

از طرف دیگر، کسب موافقت هر دو دانشگاه مبدأ و مقصد نیز برای این امر ضروری و مهم است. در غیراینصورت جریان نقل و انتقالات منتفی است.

 

 

اعتبار مدرک ظرفیت مازاد

 

 

کدام دانشگاه ها دوره ظرفیت مازاد را اجرایی می کنند؟

شاید این پرسش در ذهن شما هم ایجاد شود که کدام یک از دانشگاه ها دوره ظرفیت مازاد را اجرایی می کنند؟

در پاسخ باید عرض کنیم که دوره ظرفیت مازاد در دانشگاه های آزاد و سراسری و براساس نیاز آن ها اجرا می شود و افراد می توانند در آن شرکت داشته باشند.

 

 

مبلغ شهریه دانشگاه های پذیرنده دوره ظرفیت مازاد چقدر است؟

یکی از موضوعات بسیار مهمی که در زمان ثبت نام در دوره ظرفیت مازاد باید به آن توجه لازم را مبذول داشته باشید در رابطه با مبلغ شهریه دانشگاه های پذیرنده این دوره است.

در رابطه با مبلغ شهریه در این دوره باید عرض کنیم که هزینه تحصیل در مرحله ظرفیت مازاد بسیار بالاست و از این رو باید از داشتن تمکن مالی برای پرداخت آن اطمینان حاصل کنید.

البته این مبلغ شهریه برای دانشگاه های آزاد به مراتب بالاتر است و فرد باید هزینه بیشتری را پرداخت کند.

مورد دیگر این که این شهریه به مراتب در هر سال تحصیلی با افزایش مواجه است و خبری از ثابت بودن آن نیست.

 

 

ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره ظرفیت مازاد چقدر است؟

از جمله مهم ترین موضوعاتی که در زمان ثبت نام در دوره ظرفیت مازاد باید به آن توجه کرد در رابطه با ظرفیت پذیرش دانشجو در این دوره است.

در مورد این موضوع باید عرض کنیم که ظرفیت پذیرش دانشجو در این دوره چندان بالا نیست و از این رو بهتر است هر چه زودتر اقدامات لازم را برای ثبت نام انجام دهید.

 

 

برای اطلاع از زمان و نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد وارد لینک مربوطه شوید

 

 

اعتبار مدرک ظرفیت مازاد چقدر است؟

با برسی نمونه مدرک ظرفیت مازاد می توانید به این موضوع پی ببرید که اعتبار مدرک ظرفیت مازاد دانشگاه های روزانه و در دوره کارشناسی به مراتب بسیار بالاتر بوده و عنوان پایین ترین اعتبار مدرک را هم دانشگاه های علمی کاربردی از آن خود می کنند.

در مورد دوره کارشناسی ارشد هم باید بگوییم که باز هم دانشگاه های روزانه در رأس هستند و اعتبار مدرک دانشگاهی پیام نور از بقیه پایین تر است.

 

 

جهت اطلاع از آینده شغلی و بازار کار علوم کامپیوتر و لیست دروس ارائه شده در این رشته دانشگاهی از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

زمان و نحوه اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور

ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور

رشته های تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

ظرفیت مازاد چیست؟

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ظرفیت مازاد چیست؟

ظرفیت مازاد به دوره ای اطلاق می شود که هر فرد در آن با پرداخت شهریه زیادی وارد رشته مهم و سطح بالایی در دانشگاهی خاصی در صورت داشتن ظرفیت خالی می کند.

اعتبار مدرک ظرفیت مازاد چقدر است؟

اعتبار مدرک ظرفیت مازاد بالاست و نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

چگونه می توان از اعتبار مدرک ظرفیت مازاد مطمئن شد؟

از طریق بررسی نمونه مدرک ظرفیت مازاد می توان از این موضوع اطمینان حاصل کرد.

آیا شرکت در دوره ظرفیت مازاد با پرداخت هزینه بالایی برای هر ترم تحصیل همراه است؟

بله. هر باید قبل از ثبت نام از استطاعت مالی خود برای پرداخت شهریه مطمئن شود.

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «ظرفیت مازاد چیست؟»

  1. Avatar photo رضا گفت:

    سلام ببخشید من چطوری میتونم از میزان شهریه باخبر بشم
    تموم گوگل و مشاورای اینستا و… رو زیرو رو کردم ولی هیچ لطفا میشه بهم بگید برای رشته های پزشکی و پرستاری در ظرفیت مازاد سراسری شهریه چقدره ممنون میشم

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز در دانشگاه شهریه پردار دانشگاه سراسری حدود 7300 تا14 برای رشته های پرستاری و پیراپزشکی ها و برای رشته پزشکی 11 تا 14 میلیون تومان هزینه ثابت و متغیر دانشگاه است موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام کنکور کارآگاهی

    ثبت نام کنکور کارآگاهی 1403| مراحل، زمان و محل برگزاری

    کسانی که به شغل کارآگاهی علاقه دارند می‌توانند در زمان ثبت نام کنکور کارآگاهی برای شرکت در این آزمون اقدام کنند. این رشته، یکی از شغل‌های حساس کشور است که در آن تنها افراد خاصی می‌توانند استخدام شوند. شما برای...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    کد سوابق تحصیلی از طریق سامانه دانش آموزی کشور به نشانی my.medu.ir در دسترس کاربران است. در سال های گذشته داوطلبان باید جهت مشاهده کد سوابق تحصیلی به سامانه dipcode.medu.ir یا سایت sahat.medu.ir مراجعه می‌کردند. اما در حال حاضر داوطلبان...
  • ثبت نام مجدد کنکور سراسری

    ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳ + جاماندگان sanjesh.org

    ثبت نام مجدد کنکور سراسری آغاز شد. جاماندگان کنکور که در بازه زمانی اولیه اختصاص داده شده برای ثبت نام کنکور به هر دلیلی موفق به نام‌نویسی نشده‌اند، می‌توانند در مهلت ثبت نام مجدد کنکور سراسری نسبت به تکمیل فرم...
تماس با مشاور