ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرکت در کنکور تجربی با دیپلم ریاضی {بخشنامه ۱۴۰۳}

شرکت در کنکور تجربی با دیپلم ریاضی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

فرایند انتخاب رشته در دوره دبیرستان از حیاتی ترین تصمیماتی است که دانش ‌آموزان باید برای معین کردن مسیر تحصیلی خود بگیرند. به همین دلیل همواره پیشنهاد می شود از مشاوره تخصصی تحصیلی کمک گرفته شود. اما متاسفانه برخی از دانش آموزان در این مرحله تصمیم درستی اتخاذ نمی کنند. بعضی از افراد ممکن است که پس از مدتی به فکر تغییر رشته تحصیلی خود بیفتند؛ عده‌ ای دیگر از آن ها نیز تا هنگام فرا رسیدن کنکور دست نگه می‌ دارند و بدون تغییر رشته گروه آزمایشی دیگری را انتخاب می کنند. بر این اساس برای بسیاری از داوطلبان این سوال پیش می آید که آیا امکان شرکت در کنکور تجربی با دیپلم ریاضی میسر است؟ 

در ادامه به بررسی شرایط شرکت در کنکور تجربی با دیپلم ریاضی و همچنین شرایط بخشنامه جدید ۱۴۰۳ خواهیم پرداخت. علاوه بر این رشته های کنکور تجربی و لزوم دریافت مشاوره تحصیلی شرکت در کنکور تجربی با دیپلم ریاضی را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد. 

 

شرکت در کنکور تجربی با دیپلم ریاضی 

بسیاری از دانش آموزان پس از اینکه رشته ای را انتخاب می‌ نمایند و یا در آن به تحصیل می‌ پردازند، تازه به این فکر می‌ افتند که در چه رشته ای به تحصیل خود ادامه دهند و یا به این نتیجه می رسند که این رشته برای آن ها مشکل است و می‌خواهند از آن خارج شوند و در رشته ای دیگر به تحصیل ادامه دهند.

لذا اگر قصد دارید در کنکور تجربی شرکت کنید، باید توجه داشته باشید که راز های موفقیت در کنکور تجربی چیست و به مسیر خود ادامه دهید. در آغاز سعی کنید که با هدف، رشته خود را انتخاب نمایید تا در آینده با چنین مشکلاتی مواجه نشوید. اما باید گفت چنانچه به هر دلیلی مجبور به تغییر رشته خود شدید، مشکلی وجود ندارد و راهکار های زیادی پیش روی شماست. بنابراین نگران نباشید و تا انتها با ما همراه باشید تا بتوانید به خیلی از سوال هایی که در ذهن خود دارید، پاسخ دهید. 

شرکت در کنکور تجربی با دیپلم ریاضی، دغدغه بسیاری از داوطلبین است و این مسئله سوال بسیاری از افراد است که می ‌خواهند در رشته ای به جز رشته خود در کنکور شرکت کنند و در خصوص این موضوع سردرگم هستند و نمی‌ دانند که از کدام مسیر باید شروع کنند.

اگر بخواهید با دیپلم رشته ریاضی در کنکور تجربی شرکت کنید، ابتدای امر باید به این نکته توجه داشته باشید که مدرکی که از دوران تحصیل متوسطه خود دارید چیست، یعنی شما با مدرک دیپلم نمی‌ توانید در کنکور های مختلف شرکت کنید، اما با مدرک پیش دانشگاهی می‌ توانید در کنکور رشته های مختلف شرکت نمایید. حتی اگر در امتحانات خرداد موفق نشدید و مجبور به شرکت در امتحانات شهریور شدید، باز هم مشکلی ندارد. البته به این شرط که در آزمون شهریور نمره قبولی را کسب کنید.

شرایط متفاوتی جهت شرکت در سایر آزمون های کنکور وجود دارد که دانش آموزان و متقاضیان کنکور سراسری با استفاده از این موارد می‌ توانند به خوبی نتیجه بگیرند. دانش آموزان سوالات مختلفی را در این باره مطرح می‌ کنند که در این مقاله ابهامات شما را برطرف خواهیم نمود و به راحتی و با دید وسیع تری می‌ توانید به آینده خود نگاهی بیندازید و تصمیم مناسب را اتخاذ کنید.

شرکت در کنکور تجربی با دیپلم ریاضی نظام قدیم

 

اطلاعیه

رشته تحصیلی درج شده در مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی ملاک شرکت در کنکور نیست. بنابراین شما با هر نوع مدرک دیپلمی قادر هستید که در تمام گروه‌ های آزمایشی کنکور شرکت کنید.

 

شرایط شرکت در کنکور تجربی با دیپلم ریاضی 

شرکت در کنکور تجربی با دیپلم ریاضی، برای داوطلبانی که تغییر رشته داده اند، بسیار حائز اهمیت می باشد. لذا شرایطی که افراد دیگر با تغییر رشته ای ها دارند نیز متفاوت است و متناسب با آن، شرایطی پیش می آید که هر شخصی که داوطلب کنکور است باید به این شرایط توجه کند. شرایط شرکت در کنکور تجربی به شرح زیر است:

  • تمامی دانش آموزانی که در رشته های علوم انسانی و ریاضی فارغ التحصیل شده اند، حق شرکت در کنکور تجربی را دارند به کلمه “فارغ التحصیل” توجه کنید. در واقع با داشتن مدرک پیش دانشگاهی، از نظر قانونی واجد شرایط شرکت در هر ۵ رشته کنکور (ریاضی / تجربی / علوم انسانی / هنر / زبان) هستید.
  • داوطلبانی که تا خرداد کنکور مدرک پیش دانشگاهی خود را نگرفته اند، در صورت اخذ مدرک در شهریور همان سال به شرط قبولی در کنکور می توانند وارد دانشگاه شوند.
  • داوطلبان ورودی بهمن در صورت تکمیل مدارک در دی ماه می توانند وارد دانشگاه شوند. اما داوطلبان ورودی مهر نمی توانند فرایند تحصیل خود را در نیمسال اول طی کنند. راه های مختلفی برای گروه اول داوطلبان وجود دارد، یعنی ورودی مهرماه؛ اول اینکه در صورت قبولی در دانشگاه غیر روزانه باید به دانشگاه پذیرفته شده مراجعه کنید و ثبت نام کرده و مرخصی ترم اول بگیرید و تا دی ماه مدرک پیش دانشگاهی خود را تکمیل کنید. علاوه بر این شهریه باید از ترم بعد پرداخت شود. گفتنی است چون انتخاب واحدی ندارید، در ترم اول هزینه انتخاب واحد وجود ندارد. اما گروه دوم داوطلبانی هستند که به صورت روزانه در دانشگاه پذیرفته شدند. این داوطلبان باید دقت بیشتری داشته باشند تا بتوانند یک ترم مرخصی بگیرند، زیرا در صورت عدم ثبت نام برای مرخصی، سال آینده از کنکور محروم می شوند و در حد داوطلبانی که در دانشگاه روزانه رشته قبول شده و در دانشگاه به آن رشته علاقه ای نداشته و انصراف داشته اند شناخته می‌شوند.
  • ممکن است بعد از این که در دی ماه درس را گذرانده اید چندین دانشگاه شما را ثبت نام کنند و درخواست شما را تکمیل کنند. به این دلیل که درس دو واحدی را با نمره نزدیک به ۱۰ قبول نکردید. اما این راه توصیه نمی شود، زیرا ممکن است بعد از گذراندن یک ترم نتوانید با صرف وقت و هزینه در آزمون ژانویه قبول شوید و مجبور به انصراف شوید. دوم اینکه بعد از گذراندن ترم ممکن است با رد ترم اول موافقت نکنند و شما را دانشجوی ترم دوم حساب کنند. در این صورت رزومه شما تا تاریخ دی ماه رد می شود و دوباره، این بدان معنی است که شما باید برای این فرآیندها هزینه کنید.
  • دانش آموزانی که به هر دلیلی در امتحانات شهریور مردود می شوند، باید توجه داشته باشند که پس از ثبت نام در مدارس بزرگسالان نمره مستمری خواهند داشت، چرا که دانش آموزانی که به صورت پاره وقت در مراکز بزرگسالان تحصیل می کنند، از نمره مستمر محروم می شوند و شانس قبولی خیلی بیشتری از ورودی های شهریور دارند.
  • دانش آموزان رشته های فنی برای شرکت در آزمون مثلاً تجربی چه مراحلی را باید طی کنند؟ هیچ کدام از دانشجویان فنی که دارای دیپلم فنی هستند، نمی توانند در این آزمون شرکت کنند، زیرا یکی از شرایط مهم شرکت در این آزمون داشتن مدرک پیش دانشگاهی است. تنها راه این دسته از داوطلبان داشتن مدرک کاردانی می باشد.
  • کنکور تجربی داوطلبانی که در رشته ریاضی فارغ التحصیل شده اند، دروس بیشتری نسبت به افرادی که از ابتدا تجربی خوانده اند خواهند داشت و در دروس عمومی و شیمی و بخشی از ریاضی و فیزیک شرکت خواهند کرد. اما دانش آموزان علوم انسانی به خصوص در رشته های فنی تجربه کمتری نسبت به کنکور تجربی دارند و نیاز به مطالعه و تلاش بیشتری نسبت به سایرین دارند. البته کسب نمره قبولی برای این دسته از دانش آموزان اصلاً بعید نیست و تنها برنامه ریزی و مطالعه صحیح آن ها بستگی دارد. علاوه بر این برای درس شیمی نیاز است که نحوه مطالعه و تست زنی درس شیمی برای کنکور را به خوبی بدانید، چرا که این درس در این رشته از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

شرایط شرکت در کنکور تجربی با دیپلم ریاضی

 

برای کسب اطلاع از مشاوره کنکور تجربی بر روی لینک کلیک کنید. 

 

آیا امکان شرکت در کنکور تجربی با لیسانس وجود دارد؟

بسیاری از داوطلبان نیز قصد دارند با مدرک لیسانس، در کنکور تجربی شرکت کنند. اما این سوال برایشان پیش می آید که آیا چنین امکانی وجود دارد؟ جواب این داوطلبان مثبت است و افراد متقاضی می توانند با مدرک لیسانس بدون توجه به رشته در کنکور تجربی شرکت کنند. اگر اکنون دانشجوی کارشناسی هستید و تصمیم قاطعانه ای برای شرکت در کنکور تجربی گرفته اید، بهتر است که از دانشگاه خود انصراف بدهید (زیرا اگر دانشجوی روزانه باشید و مدرک لیسانس خود را بگیرید، حتی در صورتی که در رتبه اول باشید، پرداخت شهریه اولین کاری است که باید انجام دهید.)

شرکت در کنکور تجربی با دیپلم ریاضی قدیم چگونه است؟

شرکت در کنکور تجربی با دیپلم ریاضی قدیم شرایط معینی دارد. اگر جزو داوطلبانی هستید که مدرک پیش دانشگاهی ندارید، اول باید از طریق سازمان آموزشی برای مدرک پیش دانشگاهی اقدام نمایید و در انتها تا دی ماه سال کنکور خود این مدرک را دریافت کنید. در این صورت می توانید از بهمن ماه به دانشگاه بروید.

اگر برای بار اول است که می خواهید ثبت نام کنید، باید تا ترم دوم مجوز بگیرید و در دی ماه امتحانات پیش دانشگاهی خود را بگذرانید تا از بهمن ماه در دانشگاه شروع به تحصیل نمایید. لذا قانون این است که با دیپلم ریاضی نظام قدیم پیش دانشگاهی می توانید در کنکور شرکت کنید. تا هنگامی که برای مدرک پیش دانشگاهی از وزارت آموزش و پرورش درخواست داده اید، می توانید در کنکور شرکت کرده و بعد از دریافت مدرک فارغ التحصیلی در ماه بهمن وارد دانشگاه شوید. اما سوال دیگر این است که آیا می توان با فارغ التحصیل ریاضی نظام قدیم با مدرک پیش دانشگاهی آزمایش کنکور داد؟ بله، شرایط افراد با دیپلم نظام قدیم با شرایط داوطلبان دیپلم نظام جدید تفاوتی ندارد و می توانید در زمان ذکر شده در کنکور ثبت نام کنید.

شرکت در کنکور تجربی با دیپلم‌ ریاضی نظام جدید چگونه است؟

هیچ نوع شرایط خاصی وجود ندارد. فقط کافی است در هنگام ثبت نام، مدارک خود را آماده کنید، از آن ها اسکن با کیفیت بگیرید و فایل بندی نمایید. پس از این که تاریخ ثبت نام کنکور توسط سازمان سنجش اعلام شد، شما هم مانند دیگر داوطلبان باید وارد سامانه شوید و اطلاعات فردی، اطلاعات تحصیلی و اسکن مدارک را وارد کنید و گروه آزمایشی خود را تجربی انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که اگر قصد شرکت در کنکور تجربی با دیپلم ریاضی را دارید، باید برنامه ریزی دقیق و مشاوره مناسب داشته باشید تا مسیر موفقیتتان هموار گردد. 

بخشنامه جدید دیپلم مجدد نظام جدید

در صورت درخواست مجدد دیپلم (دریافت معدل دیپلم کتبی) در رشته غیر متناسب نظام آموزشی جدید، فارغ التحصیلان شش ساله، چهار ساله، ترم واحدی و سالی قدیم. سیستم های واحد باید تمام دروس پایه دوازدهم را بگذرانند.

شرایط دریافت دیپلم مجدد نظام جدید

بر اساس گفته های مدیر کل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش (ترمیم معدل)، با توجه به گسترش نظام آموزشی (۱+۳) در سال تحصیلی جاری (۱۴۰۳-۱۴۰۰)، دانش آموزان مذکور در صورت تمایل در رشته نامتناسب برای دریافت دیپلم، این امکان را دارند که مجدداً در رشته فارغ التحصیل شوند.

سابقاً امکان اخذ دیپلم دوم وجود داشت، اما از آنجا که پارسال سال اول پایه دوازدهم بود، دستور العمل ها نیز تغییراتی داشته اند. دانش آموزانی که قصد دارند در ۱۴۰۳-۱۴۰۴  در آزمون کنکور شرکت نمایند، دو راه برای گرفتن مدرک یکی از طریق سیستم جدید و از طریق سیستم قدیمی وجود دارد و حتی دانش آموزی که درس را در نظام قدیم خوانده باشد، می تواند کلاس دوازدهم را بگذراند و کنکور را در سیستم نظام جدید کنکور بدهد. اگر شما داوطلب شرکت در کنکور تجربی با دیپلم ریاضی هستید، می‌ توانید بهترین آزمون آزمایشی برای پشت کنکوری ها را بیابید و در آن شرکت کنید تا برای کنکور آمادگی کسب کنید.

بخشنامه جدید شرایط شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳

جهت شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳، نیازی به یکسان بودن گروه آزمایشی با مدرک دیپلم داوطلب نیست و داوطلبان با هر مدرکی می توانند در گروه های آزمایشی دلخواه خود شرکت نمایند. متقاضیانی که دارای مدرک کاردانی (فوق دیپلم) هستند، این امکان را دارند که در این آزمون شرکت کنند. لازم به ذکر است افرادی که شرایط انصراف از تحصیل و تحصیل مجدد را دارند، با رعایت شرایط و ضوابط ثبت نام در کنکور، می توانند در این آزمون شرکت کنند.

1- از اساسی ترین شرایط ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان نظام قدیم داشتن مدرک دیپلم 4 ساله نظام قدیم، مدرک کاردانی و یا دارا بودن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی است. علاوه بر این از مهم ترین شرایط برای داوطلبان نظام جدید دارا بودن مدرک پایه دوازدهم می باشد. لازم به ذکر است داوطلبانی که پایه دوازدهم خود را تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۳ به اتمام برسانند نیز می توانند در این آزمون شرکت کنند.

2- معافیت تحصیلی و یا داشتن کارت پایان خدمت سربازی برای داوطلبان آقا ضروری است. آن دسته از افرادی که وارد دوره  غیبت سربازی شده اند، مجاز به شرکت در کنکور سراسری و ورود به دانشگاه نخواهند بود.

3- داوطلبان شرکت در کنکور سراسری چند روز قبل از برگزاری کنکور سراسری ضروری است که وارد سایت سنجش شده و از قسمت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سراسری اطلاعات مندرج بر روی کارت خود را بررسی کرده و در صورت صحت اطلاعات وارد شده نسبت به پرینت کارت ورود به جلسه خود اقدام نمایند.

موفقیت در کنکور تجربی با دیپلم ریاضی

 

برای آشنایی با چگونگی برنامه ریزی رتبه 1 کنکور تجربی بر روی لینک کلیک کنید. 

 

رشته های کنکور تجربی 

بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور تجربی، داوطلبان حاضر در جلسه کنکور تجربی بر اساس اطلاعاتی از قبیل رتبه و ترازشان در کارنامه اولیه می بایست نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور اقدام کنند.

با توجه به اهمیت کسب اطلاع جامع از لیست رشته های ارائه شده در گروه های آزمایشی مختلف برای داشتن انتخاب رشته ای بهتر، قصد داریم تا لیست رشته های کنکور تجربی را در قالب جداول زیر معرفی کنیم.

لیست رشته های کنکور تجربی به تفکیک زیر گروه

سازمان سنجش با انتشار لیست رشته های دانشگاهی کنکور تجربی کد رشته محل های این گروه آزمایشی را مشخص کرده و جهت تسهیل در روند چینش انتخاب ها، ظرفیت پذیرش هر کد رشته محل را اعلام می نماید. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور تجربی پس از بررسی این جداول می توانند 150 کد رشته محل متناسب با علاقمندی خود را انتخاب کنند.

گروه تجربی دارای 5 زیر گروه می باشد که در هر زیر گروه لیست رشته محل ها و ضرایب هر درس اختصاصی با سایر زیر گروه ها متفاوت خواهد بود. در این بخش لیست رشته های کنکور تجربی به تفکیک زیر گروه را قرار داده ایم.

رشته های زیر گروه یک تجربی

زیر گروه یک تجربی به علت داشتن رشته های پر متقاضی مانند پزشکی و دندان پزشکی، مهم ترین زیر گروه رشته تجربی است. در این زیر گروه 4 رشته پزشکی، دامپزشکی، دندانپزشکی، بیوتکنولوژی به صورت دکتری پیوسته ارائه شده است.

بعضی از رشته های این زیر گروه به صورت کاردانی ارائه شده اند، از جمله کاردانی اتاق عمل، کاردانی تکنولوژی پرتو درمانی، کاردانی تکنسین سلامت دهان … و سایر رشته ها که در این زیر گروه در مقطع کارشناسی پذیرش دارند. ضرایب دروس اختصاصی در زیر گروه یک به این صورت است: زیست شناسی 4، زمین شناسی 0، فیزیک 2، ریاضی 2، شیمی 3.

رشته های زیر گروه یک تجربی 
اتاق عمل علوم و صينايع غذایی
اعضای مصنوعی فيزيوتراپی
بهداشت و بازرسی گوشت كاردانی بهداشت حرفه ای
بهداشت مواد غذائی ، بينایی سنجی كاردانی بهداشت محيط
پرستاری كارداني ساخت پروتزهای دندانی
پزشكی كاردانی تكنولوژی ( راديوتراپی )
دبيری زيست شناسی كاردانی فوريت های پزشكی
دكترای پيوسته بيوتكنولوژی كاردانی مامایی
دندانپزشكی كاردرمانی
روانشناسی كارشناسی بهداشت محيط
زيست شناسی كارشناسی تكنولوژی پرتو درمانی ( راديوتراپی )
زيست شناسی سلولی مولكولی كارشناسی تكنولوژی پرتوشناسی ( راديولوژی )
شنوايي شناسی كارشناسی ساخت پروتزهای دندانی
علوم تغذيه مامایی
هوشبری بينایی سنجی

رشته های زیر گروه دو تجربی

رشته های دانشگاهی زیر گروه دو تجربی که به رشته های شیمی معروف می باشند، در این زیر گروه در مقطع دکتری عمومی رشته داروسازی و در مقطع کارشناسی رشته هایی مثل رشته شيمی محـض، شیمی کاربردی … و در مقطع كاردانی در رشته های مانند بهداشت حرفه ای پذیرش دانشجو دارند. ضرایب دروس اختصاصی در زیر گروه دو به این قرار است: زمین شناسی 1، زیست 4، شیمی 4، ریاضی 3، فیزیک 2.

رشته های زیر گروه دو تجربی
داروسازی
بهداشت عمومی
 آموزش شيمی
بيولوژی و كنترل ناقلين بيماری ها
شيمی كاربردی
شيمی محـض
فنـاوری اطلاعات سلامت
مهندسی بهداشت حرفه ای
مهندسی بهداشت محيط
كاردانی بهداشت حرفه ای

رشته های زیر گروه سه تجربی

رشته های دانشگاهی زیر گروه سه تجربی که به زیر گروه زمین شناسی معروف است، شامل رشته هایی چون زمین شناسی، دبیری زمین و … می شود. ضرایب دروس اختصاصی در زیر گروه سه به این صورت می باشد: زمین 4، زیست 2، ریاضی 3 ، فیزیک 2، شیمی 2.

رشته های زیر گروه سه تجربی

اقیانوس شناسی
زمین شناسی

رشته های زیر گروه چهار تجربی

رشته های دانشگاهی زیر گروه چهار تجربی که به زیر گروه ریاضی معروف است، شامل رشته های هوانوردی، ناوبری هوایی، خلبانی، حسابداری, مدیریت و … است. ضرایب دروس اختصاصی در زیر گروه چهار ضرایب دروس به شرح زیر می باشد: زمین شناسی 1، زیست 2، ریاضی 4، فیزیک 3، شیمی 2.

رشته های زیر گروه چهار تجربی
كارشناسی ارشد پيوسته معارف اسلامی و ارشاد فناوری اطلاعات و ارتباطات
اديان و مذاهب، اقتصاد مديريت صـنعتی
تاريخ اسلام مديريت فرهنگی هنری
حسابداری مديريت كسب و كارهای كوچک
زبـان و ادبيـات عربـی مديريت مالی
شـيعه شناسـی مديريت و بازرگانی دريایی
علم اطلاعات و دانش شناسي معارف اسلامی
علوم انتظامی  تبليغ و ارتباطات
 علوم قرآن و حديث كاردانی امور بانكی
فقه و حقوق اسلامی كاردانی بيمه
فقه و حقوق حنفی كاردانی امور دولتی
فقه و مبانی حقوق اسلامی كاردانی امور فرهنگی
فلسفه و حكمت اسلامی كاردانی امور مالی و مالياتی
فلسفه و كلام اسلامی كاردانی تربيـت مبلـغ قـرآن كـريم
گردشـگری كاردانی جهانگردی
مديريت اطلاعات و ارتباطات كاردانی حسابداری
مديريت امور بانكی كارداني علم اطلاعات و دانش شناسی
مديريت امور گمركی كاردانی علوم انتظامی
مديريت بازرگانی كارداني مدارك پزشكی
مديريت بيمه كاردانی مديريت بازرگانی
مديريت بيمه اكو كاردانی مديريت صنعتی
مديريت دولتی كارداني مديريت گمركی
كاردانی هتلداری

رشته های زیر گروه پنج تجربی

رشته های دانشگاهی زیر گروه پنج تجربی نیز شامل رشته هایی از جمله تکنولوژی تولیدات گیاهی، تکنولوژی تولیدات دامی، تکنولوژی جنگل داری، تکنولوژی شیلات و … است. ضرایب دروس اختصاصی در زیر گروه چهار به شرح زیر می باشد: زمین شناسی 1، زیست شناسی 2، ریاضیات 3، فیزیک 2، شیمی 2.

 

رشته های زیر گروه پنج  تجربی
آموزش علوم ورزشی  كتابداری در شاخه پزشكی
 امنيت اطلاعات  گيـاه پزشـكی
امنيت بين الملل مددكاری اجتماعی
امنيت نرم ، پژوهشگری امنيت مديريت خدمات بهداشتی درمانی
 پژوهشگری امنيت مربيگری عقيـدتی
تربيت مروج سياسی مطالعـات امنيتـی
 تـرویج و آمـوزش كشـاورزی پایدار مهندسـی توليـد و ژنتيـک گيـاهی
حفاظت اطلاعات ، ضد تروريسم مهندسـی صـنايع چـوب و  فرآورده های سلولزی
علوم سياسی مهندسی صنايع مبلمان
علوم فنی امنيت مهندسی طبيعت
علوم ورزشی مهندسی فضای سبز
علوم و مهندسی باغبـانی كاردانی امور اراضی
علـوم و مهندسـی جنگـل كارداني امور زراعی و باغی
علـوم و مهندسی خاک كاردانی تكنولوژی توليدات دامی
علوم و مهندسی شيلات كـاردانی تكنولـوژی توليـدات گيـاهی
 علوم و مهندسی صنايع غذايی ( كشاورزی ) كـاردانی تكنولـوژی جنگلداری
علوم و مهندسی محيط زيست كاردانی تكنولوژی چوب
كاردانی تكنولوژی صنايع غذایی كاردانی تكنولوژی شيلات
كـاردانی تكنولـوژی مرتـع و آبخیز داری كاردانی تكنولوژی مواد غذایی
كاردانی توليد و فراوری خرما  كاردانی پرورش اسب
كارداني پرورش زنبورعسـل كـارداني توليـد و بهـرهبـرداري از گياهان دارويي و معطر
كاردانی علوم ورزشی كاردانی نوغانداری

شرکت در کنکور تجربی با دیپلم ریاضی نظام جدید

 

اطلاعیه

اولویت بندی انتخاب های داوطلب در مرحله انتخاب رشته از حساسیت بالایی برخوردار بوده و باید به دور از هر گونه خطا و اشتباه صورت گیرد، زیرا نرم افزار سازمان سنجش فرم انتخاب رشته را به ترتیب اولویت بررسی کرده و اولین رشته محل دارای ظرفیت را به عنوان محل قبولی در زمان اعلام نتایج نهایی منتشر می کند.

 

برنامه ریزی برای شرکت در کنکور تجربی 

همه داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی از اهمیت برنامه ریزی اطلاع کافی دارند و داشتن برنامه ریزی مناسب را جهت دستیابی به هدف نهایی خود یعنی پذیرش در رشته و دانشگاهی عالی ضروری می دانند.

داشتن برنامه ریزی کنکور تجربی، داوطلبان را از سردرگمی نجات می دهد. فراموش نکنید که با داشتن برنامه ریزی برای آزمون سراسری گروه تجربی می توانید تجربه قبولی در دانشگاهی عالی را داشته باشید. اما گام های اساسی برای برنامه ریزی کنکور تجربی شامل موارد زیر است:

مشخص ساختن هدف

از جمله گام های مهم و اساسی برای دستیابی به موفقیت و رتبه برتر شدن در کنکور سراسری علوم تجربی، تعیین هدف است. توصیه می شود قبل از شروع برنامه ریزی، اقدام به تعیین هدف خود نمایید و بدانید که قصد ادامه تحصیل در کدام مرکز دانشگاهی و رشته تحصیلی را دارید.

با مشخص ساختن هدف، پیش از شروع پروسه برنامه ریزی روزانه کنکور تجربی و همچنین برنامه ریزی هفتگی کنکور تجربی در واقع شانس موفقیت خود را به میزان بسیار زیادی بالا خواهید برد.

علاوه بر این توصیه می شود اهدافتان را در یک دفترچه و یا بر روی یک برگه کاغذ یادداشت نمایید و هر روز نگاهی به آن بیندازید. 

برنامه ریزی دقیق و اصولی

همه داوطلبان و متقاضیان شرکت کننده در کنکور سراسری علوم تجربی همواره باید این موضوع را مد نظر قرار دهند که رسیدن به هدف در گرو داشتن برنامه ریزی به شکلی دقیق و بسیار اصولی است.

شما دواطلبان گرامی این شانس را دارید که با برنامه ریزی روزانه کنکور تجربی و یا برنامه ریزی هفتگی، پروسه کنکور تجربی خود را در قالب جدول برنامه ریزی طراحی نمایید.

به علاوه می توانید برای نوشتن این برنامه از دفتر برنامه ریزی استفاده کنید. به این صورت که، ساعت های مطالعه و درس های خود را در آن یادداشت نموده و برای هر یک از مباحث و دروس نیز شماری تست (تألیفی و کنکور) را در نظر بگیرید.

از سوی دیگر، داشتن برنامه ریزی دقیق و اصولی در گرو اطلاع داوطلب از اصول و قواعد مورد نیاز برای مطالعه از جمله تعیین ساعات مشخص برای مطالعه، خلاصه نویسی، انتخاب مکان مناسب برای مطالعه و همچنین نحوه تسلط کامل بر مطالب و محتوای کتب درسی و اطلاع از بهترین موسسات برای شرکت در آزمون های آزمایشی کنکور تجربی است.

 کلی خوانی را در کنکور فراموش کنید

داوطلبان عزیز به این نکته توجه کنید که باید برای کنکور سراسری به صورت کنکوری درس بخوانید و کلی خوانی را در برنامه ریزی خود به طور کلی فراموش کنید. شاید این سوال پیش آید که منظور از کنکوری خواندن چیست؟ کنکوری خواندن به این معنی است که مطالب را برای یادگیری و به شکل جزء به جزء مورد مطالعه قرار دهید و تنها به قصد تمام کردن کتاب ها، درس نخوانید.

در واقع برای آزمون سراسری باید دروس را عمیق تر و مفهومی تر مورد مطالعه قرار دهید. در غیر این صورت، موفقیت تنها برایتان در حد حرف باقی خواهد ماند. ضمناً هیچ گاه مطالب درسی را حفظ نکنید و از تکنیک ها و روش های خاصی برای یادگیری استفاده کنید.

ثبت نام و شرکت در آزمون های آزمایشی 

ثبت نام و شرکت در آزمون های آزمایشی با کیفیت بالا و آزمون هایی که کمک بسیار زیادی به شما در راه رسیدن به موفقیت می کنند را دست کم نگیرید. در سال های اخیر، موسسات مشاوره تحصیلی و کنکور با هدف آشنا کردن داوطلبان کنکور با محیط برگزاری آزمون و آماده ساختن آن ها برای این رقابت سراسری، اقدام به برگزاری آزمون های آزمایشی کنکور می کنند.

بخشنامه جدید شرکت در کنکور تجربی با دیپلم ریاضی

 

اطلاعیه

برای کسب آمادگی بیشتر برای موفقیت در آزمون های آزمایشی از دفتر برنامه ریزی غافل نشوید. جدول برنامه ریزی خود را براساس برنامه آزمون ها به صورت برنامه ریزی هفتگی تجربی و برنامه ریزی روزانه کنکور تجربی تنظیم کنید.

 

میزان موفقیت در کنکور تجربی با دیپلم ریاضی

پاسخ به این سوال کمی سخت تر از جواب سوالات دیگر است. چرا که پاسخ سوالات دیگر مشخص است، اما جواب این سوال بستگی به خود شخص دارد. همه افراد می توانند با تلاش و برنامه ریزی مناسب در کنکور موفق شوند. اما قطعا مشکلات زیادی برای این دسته از عزیزانی که قصد شرکت در کنکور تجربی با دیپلم ریاضی یا هر دیپلم دیگری دارند، وجود دارد. در مجموع مهمترین چالشی که در مسیر تغییر رشته وجود دارد این است که بسیاری از داوطلبان با حواشی و فضای کنکور ناآشنا هستند. دانش آموزانی که در رشته تجربی بوده اند و به کنکور رسیده اند، آن ها در مورد حواشی هم درس و هم کنکور می دانند، اما بسیاری از فارغ التحصیلان یا کسانی که نمره کنکور آن ها با دیپلم آن ها متفاوت است در این مورد مشکل دارند. اما در مجموع می توان گفت اگر داوطلبان برنامه ریزی اصولی و مناسب داشته باشند، کشب موفقیت در کنکور تجربی برای آن ها دور از انتظار نخواهد بود. 

چگونه در کنکور تجربی به موفقیت برسیم؟

اولین و مهم ترین فاکتور، برنامه ریزی و هدف گذاری است. اگر برای همه چیز هدف داشته باشید، به راحتی از مسیر درس منحرف نخواهید شد. اگر تمرکز خود را بر روی رسیدن به هدف و لحظه بگذارید، قطعاً می توانید به موفقیت دست یابید. بنابراین فارغ از این که دیپلم ریاضی نظام جدید یا قدیم دارید یا هر دیپلم دیگری، برای رسیدن به هدف، باید تمام همت و تلاش خود را به کار بگیرید. در این مسیر اگر از مشاوران با تجربه نیز کمک بگیرید، می توانید موفقیت خود را کنکور تضمین نمایید. 

 

اطلاعیه

داوطلبانی که برای قبولی در رشته ای مشخص تلاش می کنند، می بایست از ضریب و زیر گروه رشته دلخواهشان مطلع باشند. 

 

مشاوره کنکور تجربی با دیپلم ریاضی

داوطلبانی که قصد شرکت در در کنکور تجربی با دیپلم ریاضی را دارند، معمولاً از تجربه و تخصص کافی در زمینه نحوه مطالعه دروس، شیوه صحیح تست زنی، بهترین منابع کنکور، چگونگی مدیریت زمان، اهمیت جمع بندی و مرور در ماه های پایانی، بودجه بندی کنکور و نحوه صحیح تطابق با آن و… برخوردار نیستند و علاوه بر تغییر رشته و نداشتن آگاهی نسبت به فضای کنکور تجربی، نیازمند راهنمایی افراد متبحر در این زمینه هستند.

استفاده از مشاوره کنکور یکی از مهم ترین و توصیه شده ترین روش های کسب آگاهی و اطلاع کامل پیرامون آزمون سراسری با هدف پیشرفت تحصیلی می باشد که در آن، داوطلبان به مشاوران مدارس، موسسات کنکوری، مراکز مشاوره ای تحصیلی، رتبه های برتر کنکور سال های گذشته و… مراجعه می نمایند و از تجربیات مفید این افراد در پی ریزی برنامه درسی و مطالعاتی خود نهایت استفاده را می برند.

مشاوره تحصیلی کنکور می تواند متقاضیان بسیاری که قصد شرکت در آزمون سراسری را دارند، در مراحل مختلف یاری رساند. دانش آموزان دبیرستانی، داوطلبان پشت کنکوری، دانشجویان انصرافی دانشگاه ها، افراد میانسالی که سودای ادامه تحصیل دارند و…، همگی نیازمند بهره گیری از این نوع مشاوره ها هستند و می توانند در دوران آماده سازی کنکور، زمان جمع بندی، ایام انتخاب رشته و… با استفاده از توصیه های شایان توجه مشاوران، خود را برای مواجه با آن مرحله آماده سازند.

قوانین جدید نشان دهنده این امر است که هیچ گونه محدودیتی برای شرکت در کنکور تجربی با دیپلم ریاضی نظام قدیم یا جدید وجود ندارد. اما مهم ترین فاکتوری که باید به آن توجه داشت، صرف زمان و انرژی است که شما در طول یک بازه زمانی  قرار است برای موفقیت در کنکور صرف نمایید. پس بهتر است با برنامه ریزی و مشاوره دقیق، برای وقت خود ارزش قائل شوید تا بهترین نتیجه را کسب کنید. برای داشتن بهترین برنامه و مشاوره، کافی است با مشاوران مجرب ایران تحصیل تماس بگیرید.

مشاوره شرکت در کنکور تجربی با دیپلم ریاضی

 

اطلاعیه

استفاده از برترین منابع کنکور، یکی از راه های تقویت مهارت تست زنی و آشنایی با نحوه طراحی سوالات کنکور می باشد. از آن جایی که  استفاده از منابع کمک آموزشی متعدد تنها باعث آشفتگی ذهن شما خواهد شد، بنابراین توصیه می شود که پس از تسلط کامل بر مباحث کتاب درسی، با استفاده از یک منبع کمک آموزشی مناسب، مطالب خوانده شده را در ذهنتان تثبیت نمایید.

جدیدترین اخبار کنکور تجربی

زمان دقیق اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از صدا و سیما، کاشانی نژاد با اعلام این خبر افزود: نتایج نهایی نیز اواخر شهریور اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: صبح امروز در چهارمین و آخرین روز از برگزاری کنکور۱۴۰۳ آزمون داوطلبان گروه زبان‌ های خارجی برگزار شد.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش و آموزش کشور در گلستان ادامه داد: کنکور امسال از چهارشنبه ۸ تیر با رقابت داوطلبان گروه هنر آغاز، صبح پنجشنبه آزمون گروه علوم انسانی و عصر پنجشنبه آزمون گروه ریاضی برگزار شد. جمعه نیز داوطلبان گروه علوم تجربی آزمون داشتند.

سرنوشت تأثیر قطعی معدل در کنکور تجربی ۱۴۰۳

در حالی که رئیس سازمان سنجش پیش از این گفته بود: اگر تا ۱۵ تیر مصوبه کنکوری ابلاغ نشد، کنکور سال ۱۴۰۳ همانند سال ۱۴۰۳ است، به نظر می‌رسد با عدم ابلاغ این مصوبه تا به امروز کنکور ۱۴۰۳ بدون تأثیر قطعی معدل برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ بر اساس مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، سهم کنکور از سنجش توان علمی دانش‌ آموزان از 100 درصد به 40‌ درصد کاهش می‌یابد؛ بر این اساس 60 درصد سهم سنجش توان علمی دانش‌ آموزان نیز بر اساس سوابق تحصیلی سه سال آخر دبیرستان آنان تعیین می‌ شود.

برنامه ریزی شرکت در کنکور تجربی با دیپلم ریاضی

 

برای اطلاع از رشته های بدون کنکور تجربی بر روی لینک کلیک نمایید.

 

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی شرایط شرکت در کنکور تجربی با دیپلم ریاضی و همچنین شرایط بخشنامه جدید ۱۴۰۳ پرداختیم. علاوه بر این رشته های کنکور تجربی و لزوم دریافت مشاوره تحصیلی شرکت در کنکور تجربی با دیپلم ریاضی را مورد ارزیابی قرار دادیم. داوطلبانی که تغییر رشته می دهند و با دیپلم ریاضی قصد شرکت در کنکور تجربی را دارند، ممکن است با چالش هایی چون عدم آشنایی با فضای کنکور تجربی مواجه شوند. در طول این مقاله سعی کردیم به بررسی این موضوع از زوایای مختلف بپردازیم. اگر باز هم سردرگم هستید و نمی‌ دانید که از کجا شروع کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید، می‌ توانید از یک مشاور کمک بگیرید تا شما را در این راه یاری کند. مشاوران آکادمی ایران تحصیل با داشتن سال ها سابقه در حوزه مشاوره تحصیلی می‌ توانند بهترین پیشنهادها را با توجه به بروزترین اطلاعات به شما ارائه دهند.

 

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید. 

 

1.5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا می توان در کنکور تجربی با دیپلم ریاضی موفق شد؟

بله، اگر برناه ریزی مناسب و دقیقی داشته باشید، موفقیت دور از انتظار نیست.

برای شرکت در کنکور سراسری باید گروه آزمایشی یکسان با  دیپلم داشت؟

خیر. جهت شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳، نیازی به یکسان بودن گروه آزمایشی با مدرک دیپلم داوطلب نیست.

شرکت در کنکور تجربی با دیپلم ریاضی قدیم چگونه است؟

شرایط شرکت در کنکور تجربی با دیپلم ریاضی قدیم شرایط معینی دارد که در این مقاله به آن ها اشاره شده است.

نظرات

44 دیدگاه دربارهٔ «شرکت در کنکور تجربی با دیپلم ریاضی {بخشنامه ۱۴۰۳}»

  1. Avatar photo آسنات گفت:

    باعرض سلام و خسته نباشید
    خدمت مشاوران مجموعه ایران تحصیل.
    بنده دیپلم ریاضی فیزیک سال ۹۵ رو دارم و فارغ‌التحصیل رشته علوم کامپیوتر در نوبت روزانه هستم.
    ۱. میخواستم بدونم اگر کنکور تجربی شرکت کنم چقدر شانس دارم رشته علوم تغذیه قبول شم؟
    ۲. آیا درصدی که برای دانش آموزان در آزمونهای نهایی دبیرستان [فقط دروس مشترک البته] درنظر گرفته شده برای من لحاظ میشود یا خیر؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما در مرحله اول باید اقدام کنید برای دیپلم مجدد تجربی که ایجاد سابقه کنید در غیر این صورت با دیپلم ریاضی شانس قبولی ندارید

  2. Avatar photo الهه گفت:

    سلام من لیسانس کامپیوتر دارم و سال 90دیپلم ریاضی گرفتم میتونم کنکور تجربی شرکت کنم

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام اگر دیپلم و کاردانی داشته باشید برای کنکور سراسری میتونید اقدام کنید ولی از سوابق تحصیلی بهرمند نمیشوید

  3. Avatar photo الهه گفت:

    سلام من لیسانس کامپیوتر دارم و سال 90دژپلم ریاضی گرفتم میتونم کنکور تجربی شرکت کنم

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام اگر دیپلم و کاردانی داشته باشید برای کنکور سراسری میتونید اقدام کنید ولی از سوابق تحصیلی بهرمند نمیشوید

  4. Avatar photo الهه موحدی راد گفت:

    سلام من لیسانس کامپیوتر دارم و سال 90دژپلم ریاضی گرفتم میتونم کنکور تجربی شرکت کنم

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام اگر دیپلم و کاردانی داشته باشید برای کنکور سراسری میتونید اقدام کنید ولی از سوابق تحصیلی بهرمند نمیشوید

  5. Avatar photo مصطفی گفت:

    با سلام
    اينجانب مدرك ديپلم رياضي در سال 1387 و مدرك پيش دانشگاهي رياضي در سال 1388 گرفتم. در حال حاضر براي كنكور تجربي 1403 ثبت نام كردم. مي خواستم ببينم چون رشته رياضي هستم و در كنكور تجربي شركت كردم برام مشكلي بوجود نمياد. اين سابقه تحصيلي چيه؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      مشکلی وجود ندارد اما به دلیل نداشتن سوابق شانس شما برای قبولی در رشته های زیر مجموعه تجربی بسیار پایین است

  6. Avatar photo احمدی گفت:

    عرض ادب و احترام دارم
    من کارشناسی نرم افزار خوندم و دیپلم نظام قدیم و پیش دانشگاهی ریاضی سال 88 دارم
    برای شرکت در کنکور تجربی 403 داشتن دیپلم تجربی الزامی هست؟ و آیا باید ترمیم معدل رو انجام بدم؟ یا خیر
    سپاس

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله شما باید دیپلم تطبیقی بگیرید برای لحاظ شدن سوابق تحصیلیتون و بهمینطور به اموزش و پرورش باید درخواست دهید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور