ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط معافیت سربازی رتبه های برتر کنکور + قانون جدید 1403

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
شرایط معافیت سربازی رتبه های برتر کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دانش‌آموزان پسر که در مقطع پیش دانشگاهی هستند، علاوه بر استرس کنکور دغدغه سربازی رفتن هم دارند. ما به این دانش‌آموزان که در کنکور سراسری می‌خواهند، شرکت کنند، توصیه می‌کنیم تمام تلاش خود را انجام دهند تا در کنکور سراسری رتبه برتری را کسب کنند تا بتوانند هم آینده‌ای شغلی خوبی کسب نمایند هم از یک‌‌سری تسهیلات بهره‌مند شوند. دریافت کسری خدمت و معافیت از سربازی دو موضوع مهمی هستند که امروزه در بین رتبه‌های برتر کنکور سراسری مورد توجه قرار گرفته است. در این مقاله به بررسی شرایط معافیت سربازی رتبه های برتر کنکور پرداخته‌‌ایم. شما می توانید برای دریافت مشاوره معافیت سربازی، از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

آیا رتبه های برتر از سربازی معاف می شوند؟

یکی از سوالات مشمولان نظام وظیفه این است که آیا رتبه های برتر از سربازی معاف می شوند؟ آقایانی که مشمول وظیفه عمومی هستند و رتبه‌های برتری در کنکور سراسری کسب کرده‌اند، در رابطه با معافیت سربازی دچار ابهاماتی شده‌اند. برای این که ابهامات چنین افرادی رفع شود باید بگوییم. این افراد بعد از پایان تحصیل مانند دیگر افراد باید به خدمت سربازی بروند و هیچ گونه معافیت خدمت سربازی برای آن‌ها وجود ندارد.

البته سازمان وظیفه عمومی کشور برای این که افراد دارای رتبه برتر کنکور بتوانند از تخصص و استعداد خود به خوبی استفاده کنند و به نوعی از آن‌ها قدردانی شود، باید در پروژه‌های مختلفی همکاری کنند و از طرح کسری خدمت سربازی بهره‌مند شوند.

شرکت در پروژه‌ها و بهره‌بردن از طرح کسری خدمت

شرکت در پروژه‌ها و بهره‌بردن از طرح کسری خدمت

بنیاد نخبگان نیروهای مسلح و سازمان وظیفه، پروژه‌های علمی را در اختیار افرادی که رتبه‌های برتر کنکور شده‌اند، قرار می‌دهند. این افراد مدت زمانی که در این پروژه‌ها همکاری می‌کنند به عنوان دوره سربازی آن‌ها در نظر گرفته می‌شود و می‌توانند در هنگام خدمت سربازی این دوره را از مدت سربازی خود کسر کنند.

بنابراین شرکت در این پروژه‌ها باعث نمی‌شود آن‌ها از خدمت سربازی معاف شوند و فقط مشمول کسری خدمت سربازی می‌شوند. افراد دارای رتبه برتر کنکور سراسری با شرکت در این پروژه‌ها برای این که کارت معافیت خود را دریافت کنند باید دوره 2 ماهه آموزشی خود را سپری کنند. لازم به ذکر است دانشجویان پسر رتبه‌های برتر کنکور در حین تحصیل می‌توانند در این پروژه‌ها همکاری کنند تا بتوانند از کسری خدمت سربازی بهره‌مند شوند.

برای دریافت مشاوره سربازی کلیک کنید.

آیا رتبه‌های برتر کنکور کارشناسی ارشد می‌توانند از معافیت سربازی بهره‌مند شوند؟

افرادی که رتبه برتر کنکور ارشد هستند همانند افراد برتر کنکور سراسری مشمول معافیت خدمت سربازی نمی‌شوند، بلکه هر دو باید در پروژه‌های علمی همکاری کنند تا از طرح کسری خدمت سربازی بهره‌مند شوند. افراد دارای رتبه‌های برتر کنکور سراسری و کارشناسی ارشد با شرکت در فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی می‌توانند، خدمت سربازی خود را انجام دهند، بدون این که در پادگان‌های نظامی حضور داشته باشند.

شرکت در پروژه‌های علمی نه تنها باعث می‌شود از طرح کسری خدمت بهره‌مند شوند، بلکه به امریه شدن آن‌ها در ادارات هم کمک خواهد کرد و این به جهت فعالیت تخصصی و تحقیقاتی آن‌ها است. در این رابطه به این موضوع توجه داشته باشید. افرادی که در این پروژه‌ها همکاری می‌کنند باید به تایید بنیاد ملی نخبگان رسیده باشند.

برای اطلاع از مراحل ترخیص از خدمت سربازی، کلیک کنید.

شرایط معافیت سربازی رتبه های برتر کنکور

افرادی که رتبه‌های برتر کنکور می‌شوند و رتبه آن‌ها زیر 10 می‌شود. برای این که در پروژه‌های علمی و تحقیقاتی شرکت کنند باید از شرایط زیر برخوردار باشند:

☑ افرادی که دارای رتبه برتر کنکور هستند باید عضو بنیاد ملی نخبگان باشند و توسط آن‌ها تایید شده باشند تا بتوانند در پروژه‌های علمی و تخصصی شرکت کنند و از طرح کسری خدمت سربازی بهره ببرند.

☑ برای این از طرح کسری خدمت سربازی افراد دارای رتبه برتر کنکور بهره‌مند شوند، باید در طول تحصیل دچار افت تحصیلی نشده باشند و برتری خود را در طول تحصیل حفظ کرده باشند.

☑ افراد دارای رتبه برتر کنکور بعد از سن مشمولیت خدمت سربازی، غیبت سربازی نباید داشته باشند تا بتوانند از طرح کسری خدمت سربازی بهره‌ ببرند. در این جا توجه داشته باشید غیبت سربازی به دلایلی مانند مرگ اعضای خانواده یا بیماری موجه است و می‌توانند در پروژه‌های علمی شرکت و از طرح کسری خدمت سربازی بهره‌مند شوند.

☑ رتبه‌های برتر باید مدارک تحصیلی معتبری داشته باشند.

☑ رتبه‌های برتر کنکور باید در  پروژه‌های تخصصی و علمی شرکت‌ها و اداره‌های که تحت نظارت نیروی انتظامی، سپاه و دیگر ارگان‌های نظامی هستند، همکاری کنند. مدت زمانی که در این پروژه‌ها شرکت می‌کنند، جزو دوره سربازی آن‌ها محسوب می‌‌شود.

 

نحوه دریافت معافیت رتبه های برتر

برای آشنایی با شرایط معاف از رزم کلیک کنید.

نحوه دریافت معافیت رتبه های برتر

همان طور که قبلا بارها و بارها اشاره کرده‌ایم. سازمان وظیفه عمومی اعلام کرده که این هیچ گونه معافیت سربازی برای افراد دارای رتبه برتر کنکور وجود ندارد. تمام فارغ التحصیلانی که در کنکور سراسری و کارشناسی ارشد رتبه برتر را کسب نموده‌اند باید همانند دیگر افراد به خدمت سربازی بروند.

برای این که رتبه‌های برتر کنکور سراسری و کارشناسی ارشد از حوزه تخصصی خود دور نشوند، سازمان وظیفه عمومی کشور طرح کسری خدمت سربازی را برای آن‌ها ایجاد کرده است. بر اساس این طرح رتبه‌های برتر کنکور باید در پروژه‌های علمی و تحقیقاتی شرکت کنند و مدت زمانی که در این پروژه‌ها همکاری می‌کنند به عنوان دوره سربازی آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

استفاده از پروژه دانشجویی برای بهره بردن از طرح کسری خدمت

برای استفاده از طرح کسری خدمت رتبه‌های برتر کنکور هنگامی که وارد دانشگاه می‌شوند، می‌توانند از سمت بنیاد نخبگان سپاه پروژه علمی و تحقیقاتی دانشجویی را دریافت کنند. مدت زمان همکاری در یک پروژه‌ها به عنوان دوره سربازی آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. در این جا به این نکته توجه داشته باشید. انجام پروژه‌های تخصصی، تحقیقاتی و علمی به منظور بهره بردن از طرح کسری خدمت سربازی افراد دارای رتبه‌های برتر می‌توانند بعد از تحصیل هم به جای رفتن به سربازی در این پروژه‌ها همکاری کنند.

برای اطلاع از شرایط عقب انداختن سربازی برای کنکور، کلیک کنید.

اخبار پیرامون معافیت سربازی

افراد بالای 40 سال معاف می شوند!

سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا در طی گفتگویی با اشاره به جزئیات جدید معافیت سربازی، اعلام کرد: خدمت سربازی برای مشمولان غایب و غیر غایبی که 40 سال و یا بالاتر دارند و همچنین دارای سه فرزند و یا بیشتر هستند، بخشیده می شود و این دسته از افراد از انجام خدمت سربازی معاف خواهند بود. البته این شرط سنی در صورتی که افراد دارای فرزندان بیشتر باشند به عدد پایین تری می رسد. به این معنی که افراد زیر 40 سال که دارای 4 فرزند و یا بیشتر باشند نیز مشمول قانون جدید خواهند شد و از سربازی معاف می شوند. قابل توجه است که این روند تا پایان سال 1404 ادامه دار خواهد بود.

خلاصه مطلب

آیا رتبه های برتر از سربازی معاف می شوند؟ به طور کلی افرادی که رتبه‌های برتر کنکور را کسب نموده‌اند، مشمول معافیت خدمت سربازی نمی‌شوند و همان طور که در این مقاله گفته شد چنین افرادی از طریق شرکت در پروژه‌های علمی، تحقیقاتی و تخصصی تنها می‌توانند از طرح کسری خدمت سربازی بهره‌مند شوند. در واقع مدت زمانی که در این پروژه‌ها هستند از خدمت سربازی آن‌ها کسر می‌شود. در این مقاله شرایط معافیت سربازی رتبه های برتر کنکور، به طور کامل توضیح داده شد. شما می توانید سوالات خود را از طریق تماس با شماره 9099075307 با کارشناسان ما در آکادمی ایران تحصیل مطرح کنید.

برای دانلود پی دی اف مطالب کامل این صفحه، کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط معافیت سربازی رتبه های برتر کنکور چیست؟

برای اطلاع از شرایط جدید معافیت رتبه های برتر، مقاله فوق را مطالعه کنید.

آیا با شرکت در پروژه های علمی می توان از سربازی معاف شد؟

بله. یکی از شرایط معافیت از سربازی شرکت در پروژه های علمی است که در مطلب فوق به طور کامل توضیح داده شده است.

آیا رتبه های برتر از سربازی معاف می شوند؟

پاسخ این سوال به رزومه علمی هر یک از مشمولین وابسته است. شما می توانید با مراجعه به این مطلب از نحوه دریافت معافیت رتبه های برتر، اطلاع یابید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام وام سرباز ماهر

    ثبت نام وام سرباز ماهر 1403 + شرایط، زمان و مدارک | ایران تحصیل

    یکی از موضوعات مهم برای سربازی، ثبت نام وام سرباز ماهر 1403 است. برخی از سربازان در دوره خدمت به معنای واقعی برای دفاع از میهن و یادگیری مهارت‌های جانبی، تلاش می‌کنند. دولت برای افرادی که در دوره‌های فنی و...
  • تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور

    تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور + آیین نامه 1403 | irantahsil

    مدیر اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که قرار است تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور در نظر گرفته شود. بنابر گفته‌های سردار موسی کمالی، تصمیمات جدیدی درباره رفت و آمد و تردد مشمولان غایب خارج...
  • شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی

    شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی

    شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی اعلام شد. از آنجایی که شرایط خدمت سربازی برای دانشجویان انصرافی متفاوت است، لازم است دانشجویانی که تصمیم به این کار دارند از شرایط دوبار انصراف از دانشگاه و سربازی اطلاعات لازم را کسب...
  • حقوق سرباز امریه

    حقوق سرباز امریه ۱۴۰۳ + به تفکیک مدرک و ارگان

    عوامل متفاوتی در نحوه محاسبه حقوق سرباز امریه تاثیر گذار هستند که همین امر موحب شده تا به راحتی نتوان میزان مبلغ دریافتی توسط سربازارن امریه را محاسبه کرد. سربازان در حقیقت با توجه به درجه و تحصیلات خود دستمزد...
تماس با مشاور