ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

زمان برگزاری امتحان نهایی دی ۱۴۰۳ + برنامه و تاریخ

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۰۵
  • تاریخ بروزرسانی: ۱ بهمن ۱۴۰۲
زمان برگزاری امتحان نهایی دی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

زمان برگزاری امتحان نهایی دی ۱۴۰۳ منتشر شد. بر اساس برنامه امتحانات نهایی دی ماه، دانش آموزان و همچنین داوطلبان کنکوری که قصد ترمیم معدل دارند می بایست خود را برای شرکت در این امتحان ها آماده نمایند. گفتنی است طبق اطلاعیه های مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی تاریخ امتحان نهایی دی ماه از 1403/10/2 لغایت 1403/10/19 می باشد که تمامی دانش آموزان مردود در امتحانات خرداد و شهریور می توانند مطابق با زمان اعلام شده برای شرکت در آزمون اقدام نمایند.

لازم به ذکر است مطابق بند ۵ ماده واحده تکمیل و اصلاح سیاست‌ ها و ضوابط ساماندهی سنجش، کلیه دانش آموزان پایه دوازدهم روزانه، آموزش از راه دور، داوطلبان آزاد رشته های نظری دوره دوم متوسطه و بزرگسالان برای شرکت در امتحان مجاز می باشند تا به سوالات امتحان که به صورت مفهومی و منطبق با اهداف برنامه درسی طراحی شده اند، پاسخ دهند.

با توجه به اهمیت نمره امتحانات نهایی در انتخاب رشته و کنکور سراسری پیشنهاد می کنیم از تلفن ثابت با شماره 9099075307 تماس بگیرید و از مشاوران کارآزموده ایران تحصیل مشاوره تحصیلی دریافت نمایید تا با این کار قبولی با نمره بالای خود را تضمین کنید.

زمان برگزاری امتحانات دی ۱۴۰۳

در سال‌های گذشته، امتحانات نهایی مقطع متوسطه دوم تنها در نوبت دوم پایه دوازدهم برگزار می‌شد و نمرات امتحانات به عنوان سوابق تحصیلی برای دانش‌آموزان لحاظ می‌شد. اما از سال گذشته با توجه به تغییرات کنکور سراسری و تاثیر مستقیم سوابق تحصیلی، تغییرات زیادی بر نحوه برگزاری امتحانات لحاظ شد که از آن‌ها می‌توان به برگزاری امتحانات نوبت دوم دهم و یازدهم به صورت نهایی و همچنین برگزاری امتحانات مستمر هماهنگ استانی پایه دوازدهم اشاره کرد.

از دیگر تغییراتی که در سال جاری لحاظ‌شده‌است می‌توان به برگزاری امتحانات نهایی نوبت اول دی ماه دوازدهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ نیز اشاره کرد. طبق اطلاع‌رسانی انجام‌شده‌توسط ریاست اداره آزمون‌های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، در سال جاری برای ایجاد آمادگی در دانش‌آموزان پایه دوازدهم، تمامی امتحانات نوبت اول دی ماه ۱۴۰۳ به صورت نهایی و هماهنگ کشوری برگزار می‌شود.

از این رو دانش‌آموزان بایستی با توجه به زمان برگزاری امتحانات نهایی نوبت اول دی ماه دوازدهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳، با برنامه‌ریزی دقیق خود را برای آزمون‌ها آماده سازند تا نمره بالایی را در امتحانات نیمسال اول دوازدهم دی ماه کسب کنند. طبق برنامه امتحان نهایی منتشر‌شده‌توسط آموزش و پرورش، امتحانات نوبت اول دی ماه دانش‌آموزان دوازدهمی و همچنین امتحانات جبرانی برای داوطلبانی که در دوره‌های قبل نمره قبولی را کسب نکرده‌اند از ۲ دی ماه آغاز و تا ۱۹ دی ماه ادامه خواهد داشت.

زمان برگزاری امتحانات نهایی نوبت اول دی ماه دوازدهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ از ۲ لغایت ۱۹ دی ماه است.

زمان برگزاری امتحانات دی

برنامه امتحانات نهایی دی ماه پایه دوازدهم ۱۴۰۳

در سال‌های گذشته، امتحانات نوبت اول دی ماه برای تمامی دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی به صورت درون مدرسه‌ای و زیر نظر آموزش و پرورش برنامه‌ریزی و اجرا می‌شد. اما در سال جاری، آموزش و پرورش به منظور ایجاد آمادگی بیشتر در دانش آموزان، اقدام به برگزاری آزمون امتحانات نوبت اول دی ماه به صورت نهایی نموده است.

دانش آموزانی که در سال جاری در مقطع متوسطه دوم هستند، باید با اطلاع از تاریخ و برنامه امتحان نهایی دی ۱۴۰۳، برنامه‌ریزی درسی لازم برای مطالعه را داشته و خود را برای آزمون‌ها آماده سازند. همچنین دانش آموزان می‌توانند با دریافت برنامه امتحان نهایی دی ۱۴۰۳، از زمان برگزاری امتحانات آگاه‌شده‌ و با اطلاع از فرجه‌های امتحانی، زمان‌بندی برنامه‌ریزی مطالعه خوبی داشته باشند.

در برخی موارد، دانش آموزان پایه دوازدهمی به دلایل مختلفی موفق به کسب نمره قبولی در امتحانات پایانی نهایی نوبت خرداد و شهریور‌نشده‌و مجاز به ورود به دانشگاه و تحصیل در مقطع بعدی نمی‌شوند. این گروه از دانش آموزان می‌توانند با اطلاع از تاریخ امتحان نهایی دوازدهم ۱۴۰۳، خود را برای آزمون‌ها و کسب نمره قبولی آماده سازند. باید توجه داشت که برای شرکت در امتحانات نهایی نیاز به دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی دارند که معمولا چند روز قبل از شروع امتحانات نهایی، به دانش آموزان تحویل داده می‌شود.

برخی از دانش آموزان نیز از راه دور و در مدارس بزرگسالان در حال تحصیل هستند. برنامه امتحانی این دسته از دانش آموزان با برنامه امتحانی سایر دوره‌های روزانه تفاوتی ندارد و به صورت همزمان و هماهنگ برگزار می‌شود. متقاضیان توجه داشته باشند که برای شرکت در این امتحانات می‌بایست ثبت نام کرده و قبل از آزمون کارت خود را دریافت نمایند. به همین منظور در ادامه برنامه امتحان نهایی دی ۱۴۰۳ ارائه‌شده‌است.

توجه نمایید برنامه تاریخ امتحان نهایی دی ماه در نوبت اول و دوم مشابه می باشد. زمان برگزاری امتحانات دی به شرح زیر است:

برنامه امتحانات نهایی دی ماه پایه دوازدهم ۱۴۰۳
زمان برگزاری : ساعت 9:30 صبح
رشته / تاریخ ریاضی – فیزیک علوم تجربی ادبیات و علوم انسانی   علوم و معارف اسلامی
شنبه 1403/10/02 حسابان 2 زیست شناسی 3 فلسفه 2 فلسفه 2
یکشنبه 1403/10/03 تعلیمات دینی 3 (دینی، قرآن و اخلاق) تعلیمات دینی 3 (دینی، قرآن و اخلاق) تعلیمات دینی 3 (دینی، قرآن و اخلاق) علوم و معارف قرآنی 3
سه شنبه 1403/10/05 شیمی 3 شیمی 3 تاریخ 3 تاریخ 3 تخصصی رشته
پنجشنبه 1403/10/07 فارسی 3  فارسی3 فارسی 3 فارسی3
شنبه 1403/10/09 هندسه 3 ریاضی 3 ریاضی و آمار 3 ریاضی و آمار 3
یکشنبه ۱۴۰۳/10/10 علوم اجتماعی علوم اجتماعی جامعه شناسی 3 احکام 3
سه شنبه 1403/10/12 عربی، زبان قرآن 3 عربی، زبان قرآن 3 عربی 3 (زبان تخصصی رشته) عربی 3 (زبان تخصصی رشته)
پنج شنبه 1403/10/14 فیزیک3 فیزیک 3 جغرافیا 3 اصول عقاید 3
شنبه 1403/10/16 زبان خارجی 3 زبان خارجی 3 زبان خارجی 3 زبان خارجی 3
یکشنبه 1403/10/17 سلامت و بهداشت سلامت و بهداشت سلامت و بهداشت سلامت و بهداشت
سه شنبه 1403/10/19 ریاضیات گسسته علوم و فنون ادبی 3 علوم و فنون ادبی 3

درخواست‌دهندگان می‌توانند پس از برگزاری هر یک از امتحانات، سوالات امتحان نهایی پایه دوازدهم دی ماه ۱۴۰۳ را دانلود نموده و از نمرات خود آگاه شوند.

باید ذکر شود که به دلیل حذف تمامی دروس عمومی از کنکور سراسری و در نظر گرفتن تاثیر سوابق تحصیلی به صورت مستقیم، دانش‌آموزان و متقاضیان کنکور شاخه فنی حرفه‌ای و کاردانش می‌بایست در امتحان نهایی دروسی مانند تعلیمات دینی، زبان فارسی و زبان انگلیسی و سایر دروس شرکت نموده و نمره بالایی را کسب کنند.

در صورتی که داوطلبی موفق به کسب نمره قبولی در امتحانات نهایی‌نشده‌باشد، برای ارتقا به پایه تحصیلی بالاتر و ورود به دانشگاه باید در امتحانات نوبت دی شرکت کرده و نمره قبولی مربوط به هر درس را دریافت نماید.

همچنین داوطلبان می‌توانند پس از شرکت در امتحان، با دریافت سوالات امتحان نهایی و مقایسه جواب‌های صحیح با پاسخنامه خود، نمره تقریبی خود را محاسبه نمایند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم تجربی کلیک کنید.

برنامه امتحانات نهایی دی ماه

برنامه امتحانات نهایی دی ماه پایه نهم

این امتحانات یکی از برنامه‌های مهم برای دانش آموزان پایه نهم است و به دلیل تاثیر آن بر روی فرآیند انتخاب رشته تحصیلی، اهمیت بسیاری دارد. دانش آموزان باید به دقت توجه داشته باشند که این امتحانات به صورت حضوری و استانی برگزار خواهند شد و برگه‌ها توسط معلمان تصحیح خواهند شد.

دانش آموزانی که در نوبت‌های قبلی موفق به کسب نمره قبولی‌نشده‌اند، باید با مراجعه به مدرسه و ثبت نام در امتحان، برنامه‌ریزی مناسبی برای مطالعه داشته و خود را برای آزمون‌ها آماده سازند.

زمان برگزاری امتحانات دی و همچنین برنامه امتحانات نهایی دی ماه در استان‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد و دانش آموزان باید برنامه را از مدرسه و یا آموزش و پرورش منطقه خود دریافت نمایند. جهت دریافت برنامه امتحانات نهایی دی ماه پایه نهم می توانید با مشاورین ایران تحصیل در ارتباط باشید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد حذفیات امتحان نهایی کلیک کنید.

مشاوره تاریخ امتحان نهایی دی ماه 1403

همانطور که می دانید امتحانات نهایی برای دانش آموزان به ویژه دانش آموزانی که در پایه دوازدهم هستند بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا برای ورود به یک رشته و دانشگاه عالی، ۲۵ درصد مربوط به سوابق تحصیلی دانش آموزان و معدل کتبی آنها است.

همچنین با توجه به تاثیر سوابق تحصیلی، دانش آموزانی که معدل آن ها پایین تر از ۱۵ باشد شانس موفقیت خود را در رشته و دانشگاه های درجه یک دست می دهند و در صورت قبولی در کنکور نیز باید مجدداً در آن شرکت نمایند. بنابراین پیشنهاد می شود دانش آموزان عزیز از مطالعه کافی و با دقت دروس غافل نشوند.

نکته مهم دیگر اینکه از آنجا که داشتن آرامش و اعتماد به نفس قبل از حضور در جلسه امتحان یکی از کلیدی ترین عوامل کسب موفقیت به حساب می آید بهتر است دانش آموزان حدود نیم ساعت قبل از جلسه امتحان در حوزه امتحانی خود حضور داشته باشند.
علاوه بر این تمامی دانش آموزان در زمان برگزاری امتحانات دی برای شرکت در امتحانات نهایی می بایست کارت ورود به جلسه خود را چند روز قبل از شروع امتحان ها دریافت کنند و به طور دقیق به زمان، ماده امتحانی و حوزه برگزاری امتحان توجه نمایند.
لازم به یادآوری است برنامه امتحانات نهایی دی ماه بزرگسالان و دانش آموزان مدارس از راه دور مشابه دانش آموزان روزانه است و این امتحانات به صورت هماهنگ برگزار می گردند.
دانش آموزانی که که قصد ترمیم معدل خود در کنکور سال جاری را دارند می‌ توانند پس از مراجعه به سازمان آموزش و پرورش یا مدارس بزرگسالان در آزمون ثبت نام نمایند و از زمان برگزاری امتحان نهایی دی ماه مطلع شوند. شایان ذکر است این کار برای بهبود سوابق تحصیلی در کنکور سراسری انجام می شود.

📢 اطلاعیه 📢

کلیه افراد شرکت کننده در امتحانات نهایی می توانند برنامه مطالعاتی مخصوص به خود را از مشاوران ایران تحصیل دریافت نمایند.

تاریخ امتحان نهایی دی ماه

خلاصه مطلب زمان برگزاری امتحان نهایی دی

در سال جاری، امتحانات نوبت اول دی ماه برای دانش آموزان پایه دوازدهم به صورت نهایی برگزار خواهد شد. دانش آموزان باید با رعایت برنامه امتحانات نهایی دی ۱۴۰۳، برنامه‌ریزی کرده و خود را برای آزمون‌ها آماده کنند. همچنین دانش آموزانی که در نوبت‌های قبل نمره قبولی را در امتحانات پایانی نهایی کسب نکرده اند، می‌توانند با اطلاع از تاریخ امتحان نهایی دوازدهم ۱۴۰۳ نوبت دی ماه، اقدام به ثبت نام و شرکت در امتحانات کنند. ما در این مقاله در خصوص زمان برگزاری امتحانات دی به صورت مفصل صحبت کردیم. در صورت نیاز به مشاوره و قبولی می توانید با مشاورین یاران تحصیل در ارتباط باشید.

برای دریافت فایل پی دی اف مقاله  زمان برگزاری امتحان نهایی دی  کلیک کنید.

4.1/5 - (7 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نحوه برگزاری امتحانات نهایی دی ماه به چه صورت است؟

امتحانات نهایی دی ماه به صورت حضوری در حوزه های اعلام شده برگزار می گردند.

تاریخ برگزاری امتخانات نهایی دی ماه ۱۴۰۳ چیست؟

دوم تا 19 دی ماه برای برگزاری امتحانات نهایی در نظر گرفته شده است.

نتایج امتحانات نهایی در چه زمانی اعلام می شوند؟

به طور معمول اعلام نتایج، نهایتا تا یک ماه پس از اتمام امتحانات از طریق کارنامه دانش آموزان قابل مشاهده است.

نظرات

105 دیدگاه دربارهٔ «زمان برگزاری امتحان نهایی دی ۱۴۰۳ + برنامه و تاریخ»

  1. Avatar photo رها گفت:

    سلام
    نتایج امتحانات دی کی اعلام میشه؟؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بهمن ماه

    2. Avatar photo علی گفت:

      نتایج امتحان نهایی دی کی اعلام میشه ؟

      1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

        سلام وقت بخیر دو الی 3 هفته پس از پایان امتحانات نتایج اعلام میشود

  2. Avatar photo یاس گفت:

    سلام محل حوزه ها زمان برگزاری امتحان نهایی دی رو میزارید ؟! یا نه

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      خیر داخل کارت ورود به جلسه زده میشه برایتان.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • لیست مدارس آموزش از راه دور

    لیست مدارس آموزش از راه دور 1403 + زمان و شرایط + هزینه

    اطلاع از لیست مدارس آموزش از راه دور کمک می‌کند تا شما بتوانید از میان مدارسی که به صورت غیر حضوری فعالیت دارند؛ مدرسه‌ای که از نظر شما امکانات بهتری در اختیارتان قرار می‌دهد را انتخاب کنید. مدارس آموزش از...
  • شهریه مدارس نمونه دولتی

    شهریه مدارس نمونه دولتی 1403 + کلیه مقاطع | ایران تحصیل

    در میان مراکز آموزشی دولتی، مدارس نمونه دولتی از امتیاز و رتبه بسیار خوبی برخوردارند؛ به همین دلیل نیز بسیاری از دانش‌ آموزان برای ورود به این مدارس با شرکت در آزمون ورودی آن با یکدیگر رقابت می‌ کنند. یکی...
  • ثبت نام دبیرستان البرز

    ثبت نام دبیرستان البرز 1403 {شرایط جدید} + ورود mandegaralborz

    دانش‌آموزانی که تمایل به ادامه تحصیل و ثبت نام دبیرستان البرز در دوره  متوسطه دوم دبیرستان ماندگار البرز را دارند، می‌توانند در دوره زمانی مقرر با مشاهده شرایط ثبت نام دبیرستان البرز برای ثبت‌نام آزمون سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
تماس با مشاور