ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

متد های جدید آموزش زبان انگلیسی

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

افراد مختلف با دلایل متفاوت اقدام به ثبت نام در کلاس‌های زبان می‌کنند. زبان آموزشی هم فرآیندی است که یادگیری در آن به شیوه آموزش و استاد کلاس وابستگی شدیدی دارد. فرقی ندارد با چه هدفی به دنبال یادگیری زبان هستید کسب موفقیت و یادگیری یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه زیادی داشته باشید. توجه داشته باشید که روش تدریس در همه کلاس‌ها یکسان نخواهد بود و وابسته به آن که محیط آموزشی دارای چه امکاناتی باشد و این که سطح دانش آموزان کلاس در چه حد و اندازه‌ای باشد روش‌ها و شیوه‌های آموزش زبان انگلیسی متفاوت خواهد بود. در این مقاله از وب سایت انگلیش بای رز قصد داریم در رابطه با آموزش زبان انگلیسی اطلاعاتی را ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

روش های یادگیری زبان انگلیسی در متد جدید

انتخاب روش و متد مناسب آموزشی برای آموزش  زبان انگلیسی از آن دست مواردی است که باید قبل از شرکت کردن در یک کلاس آموزشی به آن توجه داشته باشید. آگاهی داشتن از سبک آموزش و همچنین روش تدریس استاد کلاس می‌تواند تا حد زیادی به شما در موفقیت و رسیدن به آن کمک کند. به نظر شما بهترین روش تدریس زبان انگلیسی چیست و به چه صورت باید پیاده سازی شود و همچنین بهترین مدرس زبان انگلیسی چه کسی است؟

زبان انگلیسی

برای آشنایی با بهترین آموزشگاه‌ های زبان تهران روی لینک کلیک کنید.

آموزش زبان انگلیسی به روش مستقیم

این روش اولین بار در سال 1900 در فرانسه و آلمان پیاده سازی شد. این روش به سربازان کمک کرد که بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن یادگیری زبان را انجام دهند. این روش دقیقا همان روش تدریس معمولی است که از آن برای یادگیری دیگر زبان‌ها نیز استفاده می‌شود.

در این ایده شیوه پیاده سازی به این صورت است که زبان آموزان تنها باید از زبانی استفاده کنند که در حال یادگیری آن هستند. تمرکز اصلی این نوع از شیوه تدریس زبان را هم می‌توان یادگیری بر اساس تمرین دانست. در حال حاضر روش مستقیم در کلاس‌های درس به این صورت پیاده سازی می‌شود که دانش آموزان پس از استاد کلاس به تکرار جمله بیان شده می‌پردازند. به این صورت می‌توانند در کمترین زمان ممکن با تلفظ کلمات و شیوه بیان آن در جملات آشنا شوند.

روشی دیگری وجود دارد که از همان زیر شاخه‌های روش آموزش زبان به صورت مستقیم است که با عنوان روش Berlitz مشهور است. در این روش دانش آموز باید در محیط واقعی قرار گیرد. درست است که این روش‌ها را نمی‌توان جزو روش‌های آموزش زبان انگلیسی در نظر گرفت اما توجه داشته باشید که در حال حاضر هم این روش مورد استفاده بسیاری از آموزشگاه‌های زبان انگلیسی معتبر سراسر کشور است.

برای کسب اطلاعات از ثبت نام رشته زبان انگلیسی بدون کنکور وارد شوید.

آموزش زبان انگلیسی به روش صوتی

این روش آموزش زبان انگلیسی مانند روش مستقیم است با این تفاوت که در این شیوه آموزش به جای تمرکز کردن روی لغات، روی آموزش گرامر و ساختار زبانی تمرکز می‌شود. از آنجایی که در این شیوه زبان آموزی برای پیشرفت از برخورد منفی استفاده می‌شود به این روش نام ارتشی را هم داده‌اند. درست مانند ارتش که اگر کسی کار خطایی را مرتکب شود باید تنبه شود.

آموزش زبان انگلیسی با روش پیشگویی

این روش بیش از هر چیزی روی محیط و محل آموزش زبان تمرکز دارد، در این روش که بیشتر شبیه به یک نظریه است، روی باورهای دانش آموزان کار می‌شود. در این روش سعی می‌شود که دانش آموزان مسئولیت پذیر باشند و به این صورت فرآیند زبان آموزشی را یاد بگیرند. در این روش یادگیری می‌توان یادگیری کتاب 4000 واژه زبان را در سریع‌ترین زمان ممکن یاد گرفت.

جهت آشنایی با ثبت نام کلاس کانون زبان ایران کلیک کنید.

آموزش زبان انگلیسی به روش سکوت

در این روش بیش از هر چیز دیگری روی استقلال دانش آموزان تاکید می‌شود. در این شیوه آموزش معلم صرفا نقش یک راهبر را بر عهده دارد و دانش آموزان بیشترین فعالیت را خواهند داشت. در این روش همان طور که از اسمش پیداست معلم کمترین صحبت را می‌کند و به جای آن دانش آموزان اقدام به بررسی موارد مختلف می‌کنند.

در این روش می‌توان به خوبی توجه و تمرکز بر یادگیری تلفظ و قواعد را شاهد بود. این روش آموزش زبان را می‌توان یک روش آموزش زبان انگلیسی در نظر گرفت.

روش آموزش متکی بر لغات

یکی دیگر از شیوه‌های آموزش زبان انگلیسی  را می‌توان روش یادگیری با تکیه بر لغات در نظر گرفت. از این روش می‌توان به خوبی برای یادگیری لغات به ویژه کتاب 504 واژه ضروری زبان استفاده کرد. در این روش یادگیری بیش از هر مورد دیگری روی یادگیری لغات تمرکز دارد.

آموزش زبان به وسیله انجام تکالیف

در این روش آموزشی آنچه بیش از هر روش دیگری می‌تواند به شما کمک کند، حل کردن تکالیف خواهد بود. تعیین میزان تکالیف بر عهده معلم خواهد بود و وابسته به میزان فشردگی درس می‌تواند حجم تکالیف کم یا زیاد باشد.

آموزش زبان انگلیسی با فیلم

در این روش از آموزش زبان انگلیسی شما همزمان چندین بخش مهم از ساختار زبان انگلیسی را آموزش می‌بنینید. در این روش شما با انتخاب یک فیلم هم سرگرم می‌شوید و هم می‌توانید  اصطلاحات زبان انگلیسی را همراه با درک مطلب بهتر از طریق گوش کردن آموزش ببنید. این روش یکی از کاربردی‌ترین روش‌های یادگیری زبان انگلیسی در خانه می‌باشد.

دلایل اهمیت آموزش زبان انگلیسی با فیلم

به طور کلی فیلم‌ها نمایشی کامل از زندگی روزمره یک شهروند را نشان می‌دهد. از این رو شما انتخاب یک فیلم مناسب می‌توانید اصطلاحات کاربردی که در زندگی محاوره‌ای استفاده شده را شنید و بیاموزید. در این روش دایره لغات شما در حوزه زبان انگلیسی تقویت شده و مکالمه روان‌تری را خواهید داشت.

جذابیت بالایی که فیلم ها دارند انگیزه‌ای مناسب برای یادگیری به شما خواهند داد؛ همچنین در این روش از آموزش زبان انگلیسی به دلیل بالا بودن حجم منابع و تنوع بیش از حد در آن با اصطلاحات بیشتر آشنا شوید.

روش‌های انتخاب فیلم برای آموزش زبان انگلیسی

فیلم‌های مناسب با سطح زبان انگلیسی خود انتخاب کنید. در این روش انتخاب یک فیلم روان و مناسب با سطح زبان شما از این جهت اهمیت دارد که فضای کسل کننده را برای شما ایجاد نخواهد کرد. پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا از انیمیشن‌های مختلف که به زبان انگلیسی روان صحبت می‌کنند استفاده کنید.

آموزش زبان انگلیسی در خانه

ممکن است این سوال برای همه به‌وجود بیاید که چطور می‌توانند در عرض 2 یا 3 ماه انگلیسی را به راحتی و به‌صورت روان صحبت کنند. این افراد معمولا عجله دارند چراکه به زودی مصاحبه یا آزمونی دارند که به طبع آن فرصت زیادی برای حضور در کلاس ندارند.

حال در ادامه روش‌ها و تکنیک‌هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که کمک می‌کند با استفاده از آن‌ها سرعت یادگیری شما تا 50 درصد افزایش پیدا کند.

برای خودتان یک هدف تعیین کنید

در نظر داشته باشید این موضوع که چرا تصمیم به یادگیری زبان انگلیسی گرفته‌اید، از اهمیت زیادی برخوردار است. از بعضی از اهداف نمونه برای یادگیری  و آموزش زبان انگلیسی در خانه عبارتند از:

  • نمره‌ی قبولی در TOEFL یا IELTS
  • توانایی درک فیلم‌های انگلیسی زبان بدون زیرنویس
  • توانایی گفتگو با یک دوست یا شخص انگلیسی زبان
  • مسافرت به کشورهای خارجی به عنوان توریست
  • مهاجرت به کشورهای خارجی برای کار یا تحصیل

مرور کنید

بهترین روش برای یادگیری زبان این است که وقتی برای اولین بار که مضوع جدیدی از زبان را مطالعه میکنید (مانند یک لغت)، همان مطلب را در ۲۴ ساعت آینده هم دوباره مرورکنید، با این کار تا ۸۰ درصد آنچه را که به تازگی یاد گرفته‌اید را حفظ می‌کنید. بعد از گذشت یک هفته، می‌توانید تنها پس از پنج دقیقه مرور همان مطلب، بدون فراموشی همه آن را به خاطر بیاورید. این مطلب تا حداقل تا یک ماه در ذهن شما باقی خواهد ماند. بعد از چهل روز اگر همان مطلب را دوباره مطالعه کنید، ماندگاری آن در ذهنتان تا حداقل شش ماه خواهد بود! پس یک بار همان شبی که مطلب را یاد می‌گیرید مرور کنید، بعد از یک هفته دوباره مرور کرده و چهل روز بعد هم یک بار دیگر این کار را تکرار کنید.

 تمرین روزانه (حداقل روزانه ۴ ساعت)

برای اینکه در مدت زمان دو تا سه ماه به تسلط بر زبان انگلیسی برسید، باید پشتکار خیلی زیادی داشته باشید؛ به عبارت دیگر شما باید حدود 8 تا 14 ساعت در روز به آموزش زبان انگلیسی در خانه بپردازید. پس پیشنهاد می‌شود در مرحله اول یک ساعت لغت بخوانید، بعد از آن یک ساعت مکالمات ساده کتاب‌ها را جلوی آینه با خود تمرین کنید. سپس دو ساعت به گوش دادن و دو ساعت هم به خواندن متن‌های انگلیسی بپردازید، و به همین ترتیب ادامه دهید. اگر در روز بیشتر وقتتان را روی مکالمه تمرکز کرده‌اید، گوش کردن را بیشتر انجام دهید؛ اما نگران نباشید چون خواندن هم کمک زیادی به توانایی صحبت کردنتان خواهد کرد.

 تفسیر و خلاصه نویسی کنید

این روش یکی از جدیدترین روش‌های کشف شده آموزش زبان انگلیسی در خانه و یادگیری سریع زبان در سالهای اخیر است که سرعت فراگیری آن را به طور چشمگیری افزایش داده و به آن کمک شایانی می‌کند. برای این کار کافی است هر زمان دو یا سه پاراگراف زبان را مطالعه کرده و بعد  در حد سه یا چهار خط به‌طور خلاصه نظرتان را به زبان انگلیسی راجب آن بنویسید. همیشه در جزوه‌تان یک جای خالی کنار یادداشت‌هایتان بگذارید تا بتوانید تفسیر و نظر خودتان از آن موضوع را بنویسید که بعدها موقع مطالعه مجدد به‌طور همزمان همان پاراگراف و چند خط خلاصه خودتان را هم مرور کنید تا تاثیر چشمگیر آن کاملا مشخص شود.

پکیج آموزش زبان انگلیسی انگلیش بای رز

گروه آموزشی انگلیش بای رز با سال‌ها تجربه در امر آموزش تا کنون توانسته‌ است آموزشی‌های مختلفی را به صورت ویدیویی تهیه و تولید کنید، آموزش‌های نظیر آموزش مبتدی زبان انلگیسی، آموزش لغات ضروری زبان انگلیسی و غیره. برای خرید پکیج‌های آموزش زبان انگلیسی می‌توانید به صفحه پکیج‌های وب سایت انگلیش بای رز مراجعه کنید. تضمین می‌شود که با استفاده از آموزش زبان انگلیسی با متد جدید که در پکیج‌ها رعایت شده است، به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن خواهید توانست زبان انگلیسی را یاد بگیرید.

 

آموزش زبان ایران تحصیل
آموزش زبان

 

آنچه در این مقاله عنوان کردیم

ما در این مقاله از سری مقالات آموزشی وب سایت انگلیش بای رز با مفهومی با عنوان آموزش زبان انگلیسی با متد جدید پرداختیم، گفتیم که یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند به وسیله روش‌های مختلفی انجام شود. توجه به شیوه یادگیری باعث خواهد شد که شما در رسیدن به هدف خود مسمم‌تر و همچنین بهتر عمل کنید. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید پکیج آموزش زبان انگلیسی حتما به شیوه آموزش و تسلط استاد به آن شیوه توجه داشته باشید چرا که این موضوع می‌تواند کمک شایانی به یادگیری سریع شما کند.

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • کارت ورود به جلسه المپیاد۱

    دریافت کارت ورود به جلسه آزمون المپیاد دانش آموزی 1403 | my.medu.ir

    اطلاع از نحوه و زمان دریافت کارت ورود به جلسه المپیاد 1403 بسیار اهمیت دارد. المپیاد دانش آموزی در چند مرحله هر ساله برگزار شده و افرادی که برای آن ثبت نام می کنند لازم است به صورت غیر حضوری...
  • چگونه سردفتر شویم

    چگونه سردفتر شویم؟ مزایا، معایب و درآمد

    اگر به شغل سردفتری علاقه دارید، ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که چگونه سردفتر شویم؟ سردفتری چه مزایا و معایبی دارد؟ سردفتری به شغلی گفته می‌شود که فرد در دفاتر اسناد رسمی و یا دفاتر ازدواج...
  • ثبت نام در مسابقه هوشیار

    ثبت نام در مسابقه هوشیار + مراحل و چیستی

    سازمان برگزار کننده آزمون تیزهوشان، با هدف برقراری عدالت آموزشی یک مسابقه تلویزیونی به نام مسابقه هوشیار را برگزار می‌ کند. موضوع سؤالات این مسابقه، هوش هستند و دانش‌ آموزانی که در چند سال اخیر در آزمون تیزهوشان قبول شده‌...
  • بهترین مشاوره تحصیلی در اهواز

    بهترین مشاور انتخاب رشته اهواز 1403 + الان رزرو کن | ایران تحصیل

    بسیاری از افراد در ارتباط با بهترین مشاوره تحصیلی در اهواز سؤال دارند و می‌خواهند بدانند به کدام مراکز در این شهر مراجعه کنند. افرادی که در ارتباط با انتخاب رشته، مهارت‌های تحصیلی، روش‌های مطالعه منابع و آمادگی جهت شرکت...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)