ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

راهنمای ثبت نام اینترنتی کارت ملی

راهنمای ثبت نام اینترنتی کارت ملی 
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

راهنمای ثبت نام اینترنتی کارت ملی که در این مقاله قصد پرداخت به آن را داریم، برای همه هموطنان عزیز در نظر گرفته شده است. با توجه به آنکه مراحل ثبت نام کارت ملی هوشمند به دو صورت اینترنتی و حضوری می باشد، ممکن است برخی از افراد در مورد تاریخ مراجعه و یا پیگیری وضعیت نام نویسی خود با سوالات و ابهامات مختلفی روبرو شوند. به این دلیل، علاوه بر بهره مندی از آموزش گام به گام مراحل ثبت نام کارت ملی در ادامه، می توانید برای اخذ تمامی راهنمایی های لازم با مشاوران و کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید. 

 

 

برای اطلاعات کسب بیشتر و راهنمای ثبت نام اینترنتی کارت ملی و همچنین شرایط لازم از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

ضرورت دریافت راهنمای ثبت نام اینترنتی کارت ملی

 

ضرورت دریافت راهنمای ثبت نام اینترنتی کارت ملی

 

در گذشته کارت های ملی به نوعی سنتی بود و تنها با در اختیار گذاشتن اطلاعات محدودی، برای افراد صادر می شد. اما در سال های اخیر تصمیم گرفته شد تا با رشدی که در علم الکترونیک صورت گرفت، این کارت ها نیز به صورت هوشمند در اختیار شهروندان قرار مردم قرار بگیرد.

کارت های ملی هوشمند علاوه بر کارایایی های قبلی کاربردهای بسیاری دیگری را با خود به همراه آورد، که از جمله آن ها می توان به امضای دیجیتال، استفاده در هدفمند کردن یارانه ها، سلامت الکترونیکی، ذخیره اطلاعات و دقت بالا در خدمات دهی اشاره کرده است. به دنبال این موضوع، داشتن این کارت ها برای همه افراد جامعه اجباری شد و تمامی هموطنان می بایست برای دریافت آن اقدام کنند.

به همین دلیل، در ادامه با راهنمای ثبت نام اینترنتی کارت ملی خواهیم دید که روند و مراحل ثبت نان به چه نحوی است و چگونه می توان آن را تحویل گرفت.

 

 

برای آشنایی با نحوه پیگیری صدور کارت ملی لینک مربوطه را انتخاب کنید 

 

 

راهنمای ثبت نام اینترنتی کارت ملی شامل چه مواردی است؟

بر اساس آنچه که سازمان ثبت احوال تعیین کرده است، مراحل ثبت نام کارت ملی هوشمند شامل پنج گام است. این مراحل عبارتند از پیش ثبت نام، نوبت گیری، تکمیل ثبت نام، صدور و تحویل کارت.

گفتنی است که گام اول و دوم، یعنی پیش ثبت نام و نوبت گیری هر دو به صورت اینترنتی است. اما سایر مراحل از طریق مراجعه حضوری انجام می پذیرد.

 

 

پیش ثبت نام

همانطور که از نام آن بر می آید، متقاضی باید در این مرحله نخستین مراحل را انجام دهد. بدین منظور ورود اطلاعات زیر الزامی است.

 

1. وارد کردن شماره ملی و سریال شناسنامه: با ثبت شماره ملی و ثبت سریال شناسنامه، سامانه به اعتبار سنجی متقاضی می پردازد و مشخص می شود که آیا فرد قبلا ثبت نام نموده است یا خیر. در صورت صحت، به صفحه بعدی هدایت می شوید.

 

2. ثبت مشخصات فردی: در صورتی که اولین بار است که با راهنمای ثبت نام اینترنتی کارت ملی اقدام می کنید، بایستی تاریخ تولد شمسی، تاریخ تولد قمری، نام مادر، جنسیت، شماره تلفن و دین را وارد کنید. توجه داشته باشید که پیام های اطلاع رسانی به همین شماره تلفن ارسال می شود.

 

3. زمان و مکان ثبت نام را تکمیل کنید: برای اینکه دفتر تکمیل ثبت نام را انتخاب کنید، ابتدا پیش شماره شهرستان و تاریخ دلخواه خود را وارد و سپس دکمه جستجو را فشار دهید. حال لیست دفاتر بر حسب ظرفیت آن ها برای شما به نمایش در می آید. ذکر این نکته نیز ضروری است که نوبت اخذ شده تنها در صورت پرداخت وجه قطعی خواهد شد، برای مدت کوتاه رزو شما باقی خواهد ماند.

 

4. پرداخت وجه ثبت نام: در این مرحله باید وجهی را که در پورتال سازمان آمده است را در قالب تعرفه خدمات سازمان ثبت احوال وارد کند. البته پرداخت همانند همه مراحل ثبت نام کارت ملی هوشمند به صورت اینترنتی خواهد بود و لازم است تا از طریق شبکه شتاب صورت گیرد.

 

5. چاپ رسید ثبت نام: به منظور تکمیل و پیگیری ثبت نام، می توانید مشخصات و اطلاعات وارد شده را که به صورت فایل می باشد چاپ کرده و برای انجام مراحل بعدی نزد خود نگه دارید.

 

6. ارسال پیامک مراجعه به دفاتر ثبت نام: در زمان مقرری که قبلا در فرم ثبت نام به ثبت رسانده اید، برای شما یک پیامک ارسال می گردد. متقاضی بایستی به همراه مدارک خود و انجام مواردی همچون تصویذ چهره و اثر انگشت، به دفتر انتخابی مراجعه کند.

 

 

برای دریافت راهنمای ویرایش ثبت نام کارت ملی هوشمند لینک را انتخاب کنید

 

 

تکمیل ثبت نام

 

مراحل ثبت نام کارت ملی هوشمند

 

از این به بعد، راهنمای ثبت نام اینترنتی کارت ملی به اقدامات حضوری مربوط می شود. بدین منظور، باید مراحل زیر طی گردد.

 

  • پر کردن فرم اطلاعات نشانی ، کد پستی ، همراه متقاضی و تلفن ثابت
  • پرینت گرفتن از رسید تکمیل ثبت نام مهمور به مهر دفتر و ارائه ی آن به متقاضی
  • احراز صحت اطلاعات مدارک ارائه شده با متقاضی
  • گرفتن عکس چهره متقاضی
  • اسکن آثار انگشتان
  • اسکن مدارک ( شناسنامه)
  • تایید ثبت نام توسط مدیر دفتر
  • بررسی کیفیت اطلاعات درخواست

 

 

به منظور آشنایی با نحوه استعلام شماره سریال کارت ملی لینک مربوطه را انتخاب کنید

 

 

صدور و تحویل کارت

در گام سوم که همه اطلاعات خواسته شده در مراحل ثبت نام کارت ملی هوشمند ارائه گردید، نوبت به صدور و تحویل کارت می رسد. این کار به ترتیب زیر صورت می پذیرد.

 

  • تهیه اطلاعات به منظور صدور کارت
  • تولید کارت
  • بررسی و کنترل کارت از لحاظ فیزیکی وعکس فرد
  • منتقل کردن کارت به دفتر محل توزیع کارت ها از طریق پست
  • اطلاع رسانی در مورد تحویل گرفتن دریافت حاوی بسته کارت ملی
  • ارسال پیام به فرد متقاضی
  • اسکن اثر انگشت از فرد
  • ثبت پین هویت و امضای الکترونیکی
  • فعال کردن کارت ملی
  • اخذ و تحویل گرفتن کارت توسط متقاضی

 

 

جهت اخذ جدیدترین اخبار نوبت گیری آنلاین کارت ملی هوشمند لینک مشخص شده را لمس کنید

 

 

نحوه پیگیری کارت ملی هوشمند

چنانچه طبق راهنمای ثبت نام اینترنتی کارت ملی، فرایند نام نویسی را به طور صحیح انجام داده اید اما آن را هنوز دریافت نکرده اید، می توانید برای پیگیری آن اقدام کنید. برای این منظور می توان از سه روش بهره برد. این روش ها عبارتند از پیگیری با شماره ملی، پیگری با کد رهگیری، و پیگیری با کد USSD.

در هر دو شیوه پیگیری با شماره ملی و یا کد رهگیری، بایستی به سامانه با آئدرس اینترنتی www.ncr.ir مراجعه کرده و با وارد نمودن موارد خواسته شده، برای این کار اقدام کرد.

اما اگر به هر دلیلی مایل به استفاده از این سامانه نیستید، می توانید تنها از طریق تلفن همراه و شماره گیری کد USSD در اسرع وقت، از وضعیت کارت ملی هوشمند خود اطلاع یابید. در این شیوه، کد دستوری #6090*4* را از طریق موبایل خود وارد کرده و وضعیت را دریافت کنید. بدین ترتیب، هر فرد می تواند آزادانه و با توجه به اطلاعات خود عمل نماید.

 

 

نکات پایانی در خصوص دریافت کارت ملی هوشمند

  • زمانی که کد رهگیری را دریافت کردید، توجه داشته باشید که بایستی حتما نوبت گیری را بلافاصله انجام دهید. در صورت عدم انتخاب دفتر مراجعه، حداکثر دو ماه برای این کار فرصت خواهید داشت. همچنین چنانچه پس از مشخص شدن زمان نوبت، متقاضی در وقت تعیین شده به دفتر مراجعه نکند، تا 4 روز بعد از آن نمی تواند نوبت گیری کند.
  • در صورتی که کارت ملی هوشمند را قبلا دریافت نکرده اید و یا احتمالا آن را گم کرده اید، می توانید با حضور در اداره ثبت احوال محل سکونت خود، برای صدور مجدد کارت اقدام کنید.
  • توجه داشته باشید که به دلیل حساس بودن اطلاعات، حتما در هنگام وارد کردن آن ها دقت داشته باشید تا موردی را به اشتباه وارد نکنید. البته همانطور که در راهنمای ثبت نام اینترنتی کارت ملی قید شده است، اگر در حین ثبت نام قسمتی را نادرست وارد کرده باشید، می توانید با کلیک بر روی دکمه ویرایش اطلاعات، آن را تحصیح نمایید.

 

 

اگر می خواهید برای دریافت رسید المثنی کارت ملی اقدام کنید، راهنما را با کلیک بر روی لینک دریافت کنید

 

 

هزینه ثبت نام

همانطور که می دانید، در مرحله پیش ثبت نام، لازم تاست که وجهی به عنوان هزینه ثبت نام پرداخت شود. میزان این مبلغ بر اساس تعرفه های تعیین شده بر اساس قانون بودجه در هر سال متفاوت خواهد بود. اما نکته غیر قابل تغییر این است که پرداخت به صورت الکترونیک می باشد. متقاضی می تواند از طریق کارت بانکی خود که عضو شبکه شتاب و رمز دوم نیز می باشد، وجه را واریز نماید.

اما نکته قابل توجه این است که کارمزد مربوط به فرایند تکمیل ثبت نام، از طریق دستگاه کارتخوان بانکی و یا به صورت نقدی و ارائه آن به کارمند دفتر قابل انتقال است. همچنین، چنانچه قبلا نام نویسی پیش ثبت نام را انجام داده اما پول را واریز نکرده اید، می توانید مجددا به سامانه مذکور مراجعه و با کلیک بر روی گزینه ” ویرایش ثبت نام قبلی ” به صفحه پرداخت بروید.

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله به توضیح و راهنمای ثبت نام اینترنتی کارت ملی پرداختیم و سعی کردیم تا همه اقدامات مورد نیاز جهت اخذ آن را توضیح دهیم.

اگر در هر کدام از مراحل ثبت نام کارت ملی هوشمند به سوال یا مشکلی برخورد کردید و یا قصد درخواست صدرو مجدد، ثبت تغییر نشانی منزل، تغییر در اطلاعات  غیره را داشتید، می توانید با مشاوران و کارشناسان ایرا تحصیل تماس بگیرید. برای این منظور کافی است که از طریق شماره های درج شده در جدول زیر از ساعت 8 صبح الی 12 شب با ما در ارتباط باشید.  

 

 

به منظور دریافت راهنمای ثبت نام اینترنتی و حضوری کارت ملی و نحوه دخواست صدرو مجدد در اثر مفقود شدن کارت قبلی از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

نحوه پیگیری کارت ایثارگری با کد ملی

نحوه استعلام اصالت کارت پایان خدمت

شیوه پیگیری پرونده جانبازی با کد ملی

راهنمای ثبت نام اینترنتی کارت ملی 

3.7/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه می توان راهنمای ثبت نام اینترنتی کارت ملی را دریافت کرد؟

در این مقاله می توانید مراحل ثبت نام کارت ملی هوشمند را مطالعه نمایید.

آیا برای ثبت نام کارت ملی هوشمند می توان از طریق نرم افزار اقدام کرد؟

بله. متقاضیان می توانند از طریق دانلود اپلیکیشن برای نام نویسی کارت ملی هوشمند خود عمل کنند.

در صورت تاخیر در دریافت کارت هوشمند ملی چه باید کرد؟

برای پیگیری آخرین وضعیت کارت ملی خود می توان از طریق اینترنتی و مراجعه به سایت اقدام کرد.

نحوه نوبت گیری کارت هوشمند ملی چگونه است؟

برای دریافت مشاوره در این زمینه می توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید. 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور