ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

استعلام اصالت کارت پایان خدمت

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۴۵
  • تاریخ بروزرسانی: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
استعلام اصالت کارت پایان خدمت
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نحوه استعلام اصالت کارت پایان خدمت مشخص شده است. کارت پایان خدمت یکی از مدارک مهم محسوب می شود. افرادی که کارت پایان خدمت مخدوش و یا تقلبی دارند، با مشکلات بسیاری مواجه خواهند شد. از آنجایی که شبکه ناجا با نظام وظیفه یک پارچه است، به همین دلیل افرادی که در این حوزه تخلف می کنند، به راحتی شناسایی خواهند شد. اگر قصد استعلام کارت پایان خدمت خود را دارید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا از نحوه ورود به سامانه استعلام کارت پایان خدمت ارتش و سپاه  ، برای استعلام کارت پایان خدمت با کد ملی اطلاعات لازم را بدست آورید. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب، نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص استعلام کارت پایان خدمت ارتش و یا استعلام کارت پایان خدمت سپاه داشتید، می توانید با کارشناسان ما با شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ تماس بگیرید.

 

نحوه استعلام اصالت کارت پایان خدمت

👈 در زمانی که کارت پایان خدمت فرد بیشتر از 15 روز یعنی حداکثر زمان طول بکشد، فرد می تواند برای استعلام و پیگیری کارت خود اقدام نماید. 

روش های مختلفی به صورت آنلاین و حضوری وجود دارد که تمامی این موارد را تا انتهای مقاله بررسی خواهیم کرد. 

یکی از روش های پیگیری از طریق کد ملی و اداره پست می باشد و روش دیگر از طریق کد سخا بوده که فرد متقاضی می تواند پیگیری کارت خود را انجام نماید.

روش دیگر از طریق سامانه گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ می باشد.  برای مشاهده حزئیات تماهی روش ها در ادامه همراه ما باشید. همچنین در صورت هرگونه سوال در هر یک از این روش ها می توانید با مشاورین ایران تحصیل به شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ نماس حاصل فرمایید.

 

استعلام کارت پایان خدمت از طریق سامانه سازمان وظیفه ناجا

👈در صورتی که از زمان 15 روز گذشته باشد فرد می تواند به صورت اینترنتی و به کمک سازمان ناجا پیگیری کارت پایان خدمت خود را انجام دهد.

جهت این کار ابتدا باید وارد سامانه ناجا به نشانی اینترنتی vazifeh.police.ir شوید.

استعلام کارت پایان خدمت از طریق سامانه سازمان وظیفه ناجا

گزینه خدمات الکترونیکی را انتخاب کرده، سپس به سامانه ساخا هدایت شده و باید اطلاعات مربوط به نام کاربری و کلمه عبور را وارد نمایید.

پس از ورود به ناحیه کاربری باید از منوی سمت راست، بر روی گزینه وظیفه عمومی، کلیک کرده و سپس، از زیر منوی ظاهر شده، گزینه استعلام های وظیفه عمومی را انتخاب کنید.

📌 برای اطلاع از پروژه جایگزین خدمت در دستگاههای دفاعی و دولتی کلیک کنید. 

 

استعلام اصالت کارت پایان خدمت با استفاده از سیستم پیامکی

👈 برای اطلاع از آخرین وضعیت مشمولان در سامانه استعلام کارت پایان خدمت ارتش و سپاه، می توانید عدد 1 را ارسال کنید. البته در این حالت به کد سخا نیز احتیاج خواهید داشت . اگر درخواست تعویض کارت دارید، باید عدد 3 را به همراه کد سخا و کد ملی به سامانه استعلام کارت  ارتش و سپاه بفرستید. اگر درخواست خدماتی را داده اید و اکنون در حال رسیدگی است، جهت اطلاع از وضعیت رسیدگی لازم است عدد 2 را به سامانه استعلام  بفرستید.

 

 

استعلام اصالت کارت پایان خدمت با استفاده از تلفن گویا

👈 اگر قصد استفاده از تلفن گویای سایت را داشتید، لازم است با شماره 096480 تماس بگیرید. در تلفن گویا، عدد 1 قوانین، عدد 2 آخرین وضعیت درخواست و عدد 3 آخرین وضعیت فرد از کارت هوشمند را نشان می دهد.

 

 

شرایط پیگیری برای استعلام کارت 

👈 دلایلی وجود دارد که شرایط استفاده از سامانه استعلام کارت پایان خدمت ارتش و سپاه را ضروری می نماید. در ادامه این دلایل را بررسی خواهیم کرد.

یکی از این دلایل مربوط به ناخوانا بودن و یا مخدوش بودن کارت می شود.

مورد بعدی مربوط به ذکر نشدن تاریخ شروع و خاتمه خدمت است.

اگر  در تاریخ شروع و پایان خدمت شما مغایرت وجود داشته باشد، لازم است به سامانه استعلام اصالت کارت پایان خدمت مراجعه کنید.

مورد بعدی نیز مربوط به مدت خدمت می شود که نباید بیش تر از 30 ماه باشد، اگر بیشتر از 30 ماه باشد باید برای استعلام کارت  ارتش و یا سپاه خود اقدام کنید.

 

هزار و یک راه معافیت سربازی

📌 جهت اطلاع از آخرین تغییرات خدمت سربازی بر روی لینک کلیک کنید

 

 

تعویض و المثنی کارت معافیت و پایان خدمت

👈 برخی افراد ممکن است علاوه بر پیگیری برای استعلام اصالت کارت پایان خدمت نسبت به نحوه تعویض و یا گرفتن کارت المثنی نیز سوال داشته باشند. ما در این قسمت قصد داریم مدارک مورد نیاز برای این کار را بررسی کنیم.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن تعویض و المثنی کارت
📂 تکمیل فرم درخواست تعویض کارت پایان خدمت
📂 تکمیل فرم احراز هویت
📂 ارائه اصل کارت ملی و تصویر پشت و روی آن
📂 ارائه اصل گذرنامه و تصاویر شناسنامه
📂 ارائه آخرین تصویر از مدرک تحصیلی
📂 ارائه اصل و فتوکپی کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت
📂 تعدادی عکس سه در چهار
📂 تنظیم وکالت نامه

 

استعلام کارت پایان خدمت با کد ملی

👈 در زمانی که پس از گذشت 15 روز هنوز خبری از کارت پایان خدمت نشده باشد فرد متقاضی می تواند از طریق کد ملی و به کمک اداره پست برای پیگیری استعلام خود اقدام نماید. برای پیگیری کارت پایان خدمت خود می توانید به صورت حضوری و یا غیر حضوری اقدام نماید.

در روش حضوری فرد باید با کارت ملی و کد مرسوله خود به اداره پست نزدیک محل زندگی خود مراجعه کرده و درخواست آخرین وضعیت کارت خود را بنماید.

در روش غیر حضوری فرد ابتدا وارد سامانه traking.post.ir شده و سپس شماره مرسوله خود را وارد کرده و از آخرین وضعیت کارت پایان خدمت خود مطلع خواهد شد.

استعلام کارت پایان خدمت با کد ملی

استعلام اصالت کارت پایان خدمت با کد سخا

👈 همان طور که می دانید کد سخا برای تمامی افراد صادر شده و این کد 5 رقمی برای استفاده از خدمات سربازی الزامی می باشد. افرادی که قصد دارند از طریق کد سخا استعلام اصالت کارت پایان خدمت خود را دریافت نمایند، باید به صورت حضوری به یکی از دفاتر پلیس+10 رفته و یا قبل از رفتن به کمک سایت های پلیس+10 نوبت خود را گرفته و در ساعت موعود به دفتر پلیس+10 مراجعه نمایند.

فرد متقاضی  اگر پس از گذشت 15 روز از ارسال پیامک کارت و.ی ارسال نگردد می تواند با مراجعه به دفتر پلیس +10 و با ارائه کد سخا خود درخواست ارسال مجدد کارت پایان خدمت خود را نماید.

 

برای کسب اطلاع از شرایط ورود به سایت اداره گذرنامه روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

جزییات استفاده از سامانه خدمات نظام وظیفه

👈 در سامانه نظام وظیفه امکان استفاده از خدمات متفاوتی وجود دارد که برخی از آن ها شامل، استعلام اصالت کارت پایان خدمت ، استعلام کارت پایان خدمت ارتش و استعلام کارت پایان خدمت سپاه می شود. ما در این مطلب ، دیگر موارد استفاده از سامانه استعلام کارت پایان خدمت ارتش و سپاه را بررسی خواهیم کرد.

جهت استفاده از سامانه خدمات الترونیکی سامانه، لازم است ابتدا به پلیس به علاوه 10 مراجعه کنید. در دفاتر پلیس به علاوه 10، باید اطلاعات خود را ثبت نمایید. پس از مراحل مربوط به ثبت اطلاعات، می توانید برگه سبز را دریافت کنید. در برگه سبز، تاریخ اعزام شما درج خواهد شد.

پس از دریافت برگه سبز و مشاهده تاریخ اعزام ، می توانید برای تغییر تاریخ اعزام نیز درا ین سامانه، اقدام کنید.

 

 

📌 جهت اطلاع از آخرین تغییرات خدمت سربازی بر روی لینک کلیک کنید

 

 

 کارت پایان خدمت هوشمند چیست؟

👈 ما در موارد فوق سعی کردیم نکات مرتبط با استعلام اصالت کارت پایان خدمت را بررسی کنیم. پس از اطلاع در رابطه با نحوه استعلام کارت پایان خدمت با کد ملی و استعلام کارت پایان خدمت ارتش ، در این قسمت می توانید اطلاعاتی جانبی در رابطه با انواع کارت پایان خدمت و کارت پایان خدمت هوشمند، بدست آورید. در تعریف کارت پایان خدمت باید به شما بگوییم که این کارت، یکی از مدارک اصلی و رسمی افراد محسوب می شود. به تمامی افرادی که دو سال را در خدمت می گذرانند، این کارت داده خواهد شد. برخی از افراد به جای کارت، مدرک معافیت را دریافت می کنند که در زمان جنگ این مدرک باطل خواهد شد. کارت پایان خدمت هوشمند، به تازگی در نوآوری های نظامی و انتظامی ارائه شده است. بر روی کارت پایان خدمت هوشمند، تراشه ای وجود دارد که روی آن اطلاعات هر شخص وارد خواهد شد. در کارت های قدیمی امکان نگهداری اطلاعات روی آن وجود نداشت؛ اما امروز خواندن اطلاعات روی کارت های هوشمند با استفاده از دستگاه کارت خوان میسر می باشد.

قابلیت ‌های کارت پایان خدمت هوشمند

👈 یکی از مهم ترین قابلیت های کارت های هوشمند، ارائه امکان خواندن اطلاعات از روی آن می باشد. از جمله دیگر قابلیت های کارت می توان به موارد زیر اشاره کرد :

قابلیت ‌های کارت پایان خدمت هوشمند

❇️ امکان ثبت اطلاعات هویتی
❇️ امکان ثبت اطلاعات یگان خدمتی
❇️ امکان ثبت زمان اعزام به خدمت و زمان پایان خدمت
❇️ ثبت عکس دیجیتالی به صورت رمزگذاری
❇️ درج اطلاعات شخصی
❇️ درج اطلاعات طبقه بندی شده نظامی

قابلیت ‌های کارت پایان خدمت هوشمند

📌 برای آگاهی از شرایط بیمه افراد بدون کارت پایان خدمت لینک را فشار دهید 

 

نحوه پیگیری و زمان صدور کارت پایان خدمت هوشمند

👈 صدور کارت بر عهده یگان خدمتی شماست. پس از اتمام مدت خدمت، تمامی اطلاعات فرد در یگانی که خدمت کرده، ثبت خواهد شد. پس از این مرحله، تایید اطلاعات و بررسی بر عهده سازمان نظام وظیفه ناجا است. پس از تمامی این موارد، باید اطلاعات بررسی شود که در نهایت کارت پس از مدت زمان کوتاهی صادر خواهد شد.

اگرچه زمان مورد نیاز برای صدور کارت طولانی نیست؛ اما گاهی برخی افراد در مراحل دریافت کارت با مشکل مواجه خواهند شد. پس از بررسی اطلاعات شما، زمان صدور کارت به شما با پیامک اطلاع رسانی خواهد شد. اگر کارت را پس از دریافت پیامک دریافت نکردید، می توانید به دفاتر پلیس به علاوه 10 مراجعه کنید. این دفاتر به صورت کامل روند صدور کارت را مشخص خواهند کرد.

برخی افراد ممکن است به صورت کلی پیامک مرتبط با زمان دریافت کارت را نگیرند.در این حالت فرد باید به یگان خدمتی خود مراجعه نماید و دوباره درخواست صدور کارت را ارسال نماید. البته گاهی نیز مشکل مربوط به اطلاعات پستی فرد است که لازم است اطلاعات را به روز رسانی نمایید.

 

 

کارت پایان خدمت هوشمند و کارت پایان خدمت جعلی

👈 عمده بحث ما در این مطلب، مربوط به نحوه استعلام اصالت کارت پایان خدمت بود. نحوه استعلام کارت پایان خدمت سپاه و  کارت پایان خدمت ارتش نیز برای افرادی که کارت شان دچار مشکل شده بود را توضیح دادیم. از آنجایی که برخی توصیه های ما ممکن است مربوط به افرادی باشد که کارت جعلی دارند، در این قسمت توصیه می کنیم همراه ما باشید. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چرا کارت های پایان خدمت از حالت معمولی به هوشمند، تغییر پیدا کردند؟ در واقع دلیل اصلی برای استفاده از کارت های هوشمند، جعل کارت بود. با استفاده از کارت های پایان خدمت هوشمند، دیگر امکان استفاده از کارت های جعلی وجود ندارد و افراد متخلف خیلی سریع شناسایی خواهند شد. با استفاده از کارت ملی هوشمند نه تنها درصد جرم و جنایت کاهش چشم گیری داشته است. حتی در زمان نظامیان نیز صرفه جویی قابل توجهی را پدید آورده است؛ زیرا در گذشته مدت زمان بسیاری لازم بود تا اطلاعات افراد از طریق مختلف استعلام و صحت یا عدم صحت اطلاعات آن ها تایید شود.

 

 

📌 برای ورود به سامانه محاسبه آنلاین خرید بیمه سربازی و دریافت مشاوره آنلاین نظام وظیفه کلیک کنید.

 

اخبار پیرامون کارت پایان خدمت

🔊 همه آن چیزی که لازم است درباره احتساب ایام سربازی به‌عنوان سابقه بیمه بدانید

بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی درصورت احراز شرایط، می‌توانند ایام خدمت سربازی و همچنین ایام حضور داوطلبانه در جبهه را با پرداخت حق‌بیمه این ایام، به سوابق بیمه‌پردازی خود اضافه کنند.

🔊 وام ازدواج به کارت پایان خدمت نیاز دارد؟

ارائه تسهیلات بانکی از جمله «وام فرزندآوری» به مردان مشروط به «استعلام وضعیت نظام وظیفه عمومی» آنهاست؛ این در حالی است که به گفته معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، این بخشنامه شامل «وام ازدواج» نمی‌شود و لازم است وام فرزندآوری نیز طی تفاهم بانک مرکزی و نظام وظیفه عمومی از این بخشنامه مستثنی شود.

🔊 چگونه استعلام کارت‌های “پایان خدمت” و “معافیت” را بگیریم؟

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد با توجه به هوشمندسازی کارت‌های معافیت و پایان خدمت سربازی، کلیه درخواست‌های استعلام کارت‌های معافیت و پایان خدمت سربازی از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) انجام می‌شود.

خلاصه مطلب

ما در این مطلب به بررسی استعلام اصالت کارت پایان خدمت پرداختیم. برای استعلام اصالت کارت پایان خدمت، لازم است در ابتدا وارد سامانه استعلام کارت پایان خدمت ارتش و سپاه شوید و سپس با استفاده از کدملی و یا کد سخا به استعلام بپردازید. نحوه استعلام کارت پایان خدمت ارتش و استعلام کارت پایان خدمت سپاه نیز بررسی گردید. از آنجایی که بسیاری از افراد در دریافت  کارت پایان خدمت دچار مشکل می شوند، ما این موضوع را بررسی انتخاب کردیم.  در صورتی که پس از مطالعه این مطلب، نیاز به اطلاعات بیشتری در این رابطه داشتید، می توانید با کارشناسان ایران تحصیل با شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷  تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را دریافت کنید.

📥 برای دریافت و مطالعه پی دی اف مقاله کلیک نمایید.📥

 

 

3.5/5 - (15 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای استعلام اصالت کارت پایان خدمت چه راهی وجود دارد؟

باید به سامانه مربوطه مراجعه کرده و با کدسخا یا کد ملی به استعلام بپردازید.

آیا امکان استعلام کارت پایان خدمت با کد ملی وجود دارد؟

بله شما می توانید علاوه بر کدملی از کدسخا نیز استفاده نمایید.

برای استعلام اصالت کارت پایان خدمت باید به چه سامانه ای مراجعه کرد؟

باید به سامانه خدمات نظام وظیفه مراجعه نمایید که در متن به آن اشاره شده است.

نظرات

45 دیدگاه دربارهٔ «استعلام اصالت کارت پایان خدمت»

  1. Avatar photo آشوریمهر گفت:

    با سلام.پرسش که کنترول مراحل اصالت کارت خدمت در ثبت نام بیمه اجتماعی آیا ثبت و ویرایش سیستمی بر کد شعبه مشتری بیمه دارد؟بهتر گوییم یک شعبه تاریخ جلوتر تایید کارت شده و شعبه دوم تاریخ جاری مورد پرسش است و خرید خدمت انجام شده.آیا ویرایشی بر تغییر رقم شعبه نزد اداره فراجا صورت مگیرد.

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      دوست عزیز لطفا سوال خودتون رو واضح بیان کنید.

  2. Avatar photo مجتبی گفت:

    سلام وقت بخیر جهت گرفتن کارت ایثارگری نیروی انتظامی، امور ایثارگری بهم گفته کارت پایان خدمت قدیمی نیاز هستش ولی الان کارت پایان خدمت جدید دارم چجوری میتونم نسخه قدیمی کارت پایان خدمت رو پیدا کنم؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر به دفاتر پلیس به علاوه ی ده مراجعه بفرمایید

      1. Avatar photo حمید گفت:

        سلام من پایان خدمتی ۷۲ هستم کارت پایان خدمت هوشمندم حدود ۳ سال پیش گمشده در پیدا شده پست هم همون موقع گشتم نبود الان نیاز پیدا کردم اما مدارک المثنی تکمیل نیست مثل مدرک تحصیلیم چطور میتونم المثنی بگیرم

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر باید مدارکتون رو تکمیل کنید و اقدام کنید برای این مسئله در غیر اینصورت راه دیگری نخواهد داشت

  3. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

    سلام وقت بخیر
    شما باید مراجعه داشته باشید به پلیس +10

  4. Avatar photo سیدایرج پروستان گفت:

    سلام سال ۷۷خدمت کردم ولی ثبت سیستم نشده گواهی از محل خدمت هم گرفتم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      با سلام
      حضوری به نظام وظیفه استان مراجعه کنید

      1. Avatar photo میلاد گفت:

        سلام ببخشید کارت پایان خدمتم اومده عکسم نصفش انگار مشخص نیس رو کارت مشکلی ایجاد نمیکنه؟

        1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

          سلام باید ببرید سازمان وظیفه عمومی اونجا درخواست ویرایش بدید

  5. Avatar photo چيا گفت:

    سلام وقت بخير كارت سربازي من اومده بجاي اون قطعه الكترونيكي كه فلزي هست باركده دليلش چي هست؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      چاپ جدید به این شکل هست

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مدرک تحصیلی و شرایط استخدام بانک ملی

    شرایط استخدامی بانک ملی 1403 + سن و مدرک تحصیلی

    شرایط استخدام بانک ملی در سال 1403 اعلام شد. کلیه افراد پس از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط شرکت در آزمون استخدامی بانک ملی، از جمله حداقل معدل برای استخدام بانک ملی و یا مدرک تحصیلی لازم برای استخدام...
  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • ثبت نام حوزه علمیه خواهران

    ثبت نام حوزه علمیه خواهران 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    افراد علاقه‌مند در رشته‌های معارف و حوزوی می‌توانند برای ثبت نام حوزه علمیه خواهران در سال جاری اقدام نمایند. حوزه علمیه خواهران برای سه مقطع عمومی (کارشناسی)، عالی (کارشناسی ارشد) و تخصصی (دکتری) دانشجو می‌پذیرد. بنابراین داوطلبان می‌توانند بعد از...
  • منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش

    منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 + پیشنهاد قبولی ها

    قبولی در آزمون استخدامی نیازمند مطالعه دقیق منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش  است. به همین دلیل در این مقاله از سایت ایران تحصیل قصد داریم تا به معرفی بهترین منابع استخدامی آموزش و پرورشو منابع تخصصی آزمون استخدامی بپردازیم....
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)