ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

راحت ترین رشته ارشد برای قبولی

از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

راحت ترین رشته ارشد برای قبولی برای اغلب کسانی که از مقطع کارشناسی یا همان لیسانس فارغ‌التحصیل می‌شوند و قصد ادامه‌ی تحصیل و شرکت در کنکور ارشد را دارند، ذهن آن ها درگیر سؤالات مهمی می کند که البته این سوالات جایز و مهم و صد البته تاثیر گذار می باشند.
به طور قطع، با تحصیل در یک دوره‌ چهار ساله در یک رشته‌ی تحصیلی، کم‌ و بیش با مزایا و معایب و برخی اطلاعات شغلی این رشته آشناییو نسبت به آن آگاهی پیدا می‌کنیم.
گاهی اوقات برخی از دانشجویان پس از ورود به یک رشته متوجه می‌شوند که علاقه‌ چندانی به آن ندارند و یا بازار کار آن رشته اشباع شده است و نیازمند پا گذاشتن در یک مسیر و رشته جدید هستند تا بتوانند آینده‌ی شغلی خود را تضمین نمایند.
به همین جهت ما نیز مطلبی را در خصوص این موضوع نوشته‌ایم تا به سؤالات مهم شما پاسخ داده شود و بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. با ایران تحصیل همراه شوید.

برای اطلاع از راحت ترین رشته ارشد برای قبولی و انتخاب رشته کارشناسی ارشد و همچنین دریافت راهنمای کامل با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

کارشناسی ارشد

کارشناسی ارشد یا همان دوره فوق‌ لیسانس، یک دوره‌ی درسی یک الی سه ساله که این بازه زمانی بسته به نوع دانشگاه و رشته دارد، بعد از دوره کارشناسی می باشد که برای ورود به آن شما به مدرک لیسانس و یا همان کارشناسی نیازمند هستید تا بتوانید در کنکور این دوره شرکت نمایید. گذراندن دوره‌ی کارشناسی ارشد، برحسب رشته به دو طریق ناپیوسته و پیوسته امکان‌پذیر می باشد.

 

لازم به ذکر است این نکته را مورد توجه قرار دهید که داوطلبانی که رشته‌ی کارشناسی آن‌ها جزو رشته‌ های پیراپزشکی نمی باشد، می‌توانند به‌ راحتی در آزمون هر گروه و رشته‌ی دیگری شرکت نمایند.

 

بهترین رشته‌ی کارشناسی ارشد

به طور قطع نمی‌توان گفت کدام رشته‌ها برای ادامه‌ی تحصیل در کارشناسی ارشد بهترین و یا بدترین هستند. طرح این سؤال بیشتر به منظور چالش کشیدن ذهن فردی است که قصد دارد در یک رشته‌ی متفاوت به ادامه‌ی تحصیل بپردازد.
این تغییر رشته گاهی اوقات ممکن است به علت نبود بازار کار مناسب در رشته‌ی تحصیل‌ کرده در مقطع کارشناسی باشد. برخی اوقات نیز افراد به دلیل نداشتن علاقه، استعداد و مهارت کافی در رشته‌ی کارشناسی خود قصد تغییر رشته دارند.

تحصیل در این مقطع برای شما یک شانس دوباره به حساب می آید تا بتوانید در زمینه‌ای که به آن علاقه دارید یا احساس می‌کنید می‌توانید بازار کار مناسبی در آینده داشته باشید به فعالیت بپردازید.

برای اطلاع از آخرین مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری و کارشناسی ارشد سایت سنجش کلیک نمایید.

 

ویژگی اغلب افرادی که قصد تغییر رشته در این مقطع را دارند:

● علاقه‌ای به رشته‌ی کارشناسی خود ندارند.
● از استعداد، مهارت‌ ها و توانایی‌ های لازم در رشته‌ای که در آن تحصیل می‌کنند برخوردار نیستند.
● از بازار کار نامناسب رشته‌ی خود گله دارند.
● در دوره‌ی کارشناسی صرفاً برای تحصیل در دانشگاه، انتخاب رشته کرده‌اند.
● افرادی که به هر دلیلی در کنکور کارشناسی نتوانسته‌اند رتبه‌ی خوبی برای ورود به رشته‌ی دلخواه خود به دست آورند و می‌خواهند از این فرصت باقی‌ مانده استفاده کنند.

تحلیل کنکور کارشناسی ارشد

از مهم ترین موضوعاتی که در بحث انتخاب رشته کارشناسی ارشد مطرح است، “درصد قبولی داوطلبان در رشته های مختلف آزمون” های گذشته یا به عبارتی شانس قبولی کنکور است. این موضوع از این نظر حائز اهمیت است که در شرایط برابر برای انتخاب بین دو یا چند رشته کارشناسی ارشد و زمانی که با مقایسه سایر مولفه ها، تصمیم گیری به دو یا چند رشته محدود می شود، رشته ای که درصد قبولی بیشتری داشته است می تواند انتخاب بهتری برای داوطلبان باشد.

علاوه بر آن برای گروهی از داوطلبان همچون برخی از شاغلان و یا برخی افرادی که سال ها از اخذ مدرک کارشناسی آنان گذشته است، ممکن است بیشتر از کیفیت رشته قبولی، داشتن یک مدرک کارشناسی ارشد مهم باشد، لذا اطلاع از درصد قبولی یا همان میزان راحتی و یا سختی قبولی، فاکتوری تعیین کننده و کاربردی خواهد بود.
اگر رفتار داوطلبان را برای رقابت در رشته ها ناشی از بررسی نسبی بازار کار و ارزشمندی رشته ها بدانیم، آنگاه یک نتیجه دیگر هم می توان گرفت و آن میزان نسبی ارزشمندی رشته ها بر اساس درصد های قبولی داوطلبان است. به بیان دیگر می توان گفت هر چه قبولی در رشته ای سخت تر باشد احتمالاً آن رشته به نسبت ارزشمندتر خواهد بود. البته لازم به ذکر است که این یک نتیجه گیری صد درصد قطعی آن هم بر اساس نتایج یک سال نیست بلکه به عنوان یک شاخص می تواند به جمع بندی شما که در پی مقایسه بازار کار رشته ها هستید، کمک کند.

توجه به علایق و توانایی‌ها

میزان علاقه و توانایی‌ هایی شما در هر زمینه‌ای حرف اول را می‌زند. اگر در انتخاب قبلی خود این موارد را در نظر نگرفته‌اید در این مرحله وقت آن رسیده است تا با آگاهی بیشتری دست به انتخاب بزنید. اما چگونه؟
۱) به شناخت بیشتر خود بپردازید.
۲) علایق و توانایی‌های خود را بشناسید و مطابق آن عمل کنید.

نبود علاقه باعث می شود تا شما در تحصیل و فعالیت شغلی در رشته‌ی مورد نظر خود، انگیزه‌ی کافی را نداشته و در نتیجه و از انجام آن لذت نبرید. حال زمان آن آن رسیده است تا توانایی‌های خود را کشف کنید، از تست‌ های شخصیت‌ شناسی استفاده کنید، مغز خود را به چالش بکشید و سؤالات مهمی از خود بپرسید.

■ آیا رشته‌ی دوره‌ی کارشناسی خود را مطابق علایق خود انتخاب کرده‌اید؟
■ آیا علایق و توانایی‌های شما در یک راستا بوده‌اند و توانسته‌اید در رشته‌ی خود موفقیت‌ های خوبی به دست آورید؟
■ آیا انگیزه‌ی کافی برای درس خواندن داشته‌اید یا تنها برای گرفتن مدرک آن را به اتمام رسانده‌اید؟

بهتر است علایق و توانایی‌های خود را بشناسید تا بتوانید از فرصت جدید بهترین استفاده را بکنید.

توجه به بازار کار رشته‌ها

اکثر اوقات نبود بازار کار علت اصلی تغییر رشته در این دوره شناخته می‌شود. دوره‌ی کارشناسی ارشد نیز زمان کمی برای پی بردن به این مسئله نیست. حتی در این چهار سال می‌تواند خیلی چیزها در دنیای کسب‌ و کار تغییر نماید و حتی رشته‌ی شما از رونق بیفتد!
بهتر است لیست مشاغلی که رشته‌ی کارشناسی شما در اختیارتان می‌گذارد، تهیه نمایید تا بتوانید با پرس‌ و جو و همچنین تحقیق در این مورد اطلاعات خوبی در مورد بازار کار آن‌ها به دست آورید. توجه داشته باشید که به طور حتم بازار کار رشته‌ای که می‌خواهید در آن ادامه تحصیل دهید را نیز بررسی نمایید.

قبولی آسان در ارشد

بعضی از اشخاص با این تفکر که تعداد افراد شرکت‌کننده در آزمون ارشد نسبت به کارشناسی کمتر است احساس می‌کنند قبولی در این دوره آسان است و به همین دلیل انتخاب اصلی خود را به مقطع کارشناسی ارشد پاس می‌دهند یا برای قبولی در آن تلاش زیادی نمی‌کنند اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که در این دوره ظرفیت برخی رشته‌ها بسیار کم است و رقابت شدیدی بر سر قبولی آن‌ها وجود دارد.

 

قبل از انتخاب و شرکت در آزمون، ظرفیت رشته‌های انتخابی و دانشگاه مدنظر خود را نیز مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

 

در نظر گرفتن تمام جوانب انتخاب جدید

علاوه بر انتخاب رشته‌ مناسب در این مقطع، انتخاب دانشگاه و شهر محل تحصیل نیز دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد که باید مورد توجه قرار گیرد. دقت داشته باشید در این دوره، قبولی در دانشگاه‌ های روزانه سخت‌تر است پس باید تلاش خود را چند برابر کنید و اگر قصد دارید در دانشگاه‌ های شهریه دار قبول شوید، دقت کنید در این دوره میزان شهریه‌ها بالاتر از دوره‌ی کارشناسی است.
یکی دیگر از موارد مهم شهر محل تحصیل شماست. برخی از رشته‌ هایی که شما برای ادامه‌ی تحصیل در کارشناسی ارشد انتخاب می‌کنید ممکن است فقط در شهر های دور وجود داشته باشد. بهتر است قبل از شرکت در آزمون این موارد را با دقت زیاد در نظر بگیرید و بررسی کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

بهترین انتخاب کارشناسی ارشد

احتمال دارد که با مطالعه‌ مطالب فوق، بتوانید به این نتیجه برسید که بهترین انتخاب باید توسط خود فرد و با توجه به علایق، نیازها، توانایی‌ ها و ویژگی‌ های فردی او انجام گیرد. بهترین انتخاب این نیست که شما در یک رشته‌ی پول ساز یا رشته‌ای که به اصطلاح لقب دکتر- مهندسی دارد قبول شوید، بلکه بهترین انتخاب این است که شما بتوانید از این فرصت باقی‌ مانده برای رسیدن به علایق خود استفاده نمایید و در رشته‌ای که مورد علاقه‌ی شماست، آینده و بازار کار مناسبی دارد و مطابق توانایی‌های شما انتخاب شده است به تحصیل بپردازید.

چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در خصوص راحت ترین رشته ارشد برای قبولی و انتخاب رشته کارشناسی ارشد برای شما عزیزان پیش آمد، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

 

برای اطلاع از راحت ترین رشته ارشد برای قبولی و انتخاب رشته کارشناسی ارشد و همچنین دریافت راهنمای کامل با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

مطالب مرتبط:

راهنما ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه سراسری

مشاوره کنکور ارشد ۱۴۰۳ با رتبه های برتر

اعلام نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۳

راحت ترین رشته ارشد برای قبولی

3/5 - (6 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

42 دیدگاه دربارهٔ «راحت ترین رشته ارشد برای قبولی»

  1. Avatar photo سپیده گفت:

    سلام آیا بامیانگین ده درصد شانس قبولی در دانشگاه آزاد تهران جنوب در زشته مدیریت هر گرایشی رو دارم؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. دوست عزیز شانس قبولی با درصد نمیباشد و صرفا بر اساس معدل شما خواهد بود.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه مای مدیو my.medu.ir

    سامانه مای مدیو my.medu.ir + ورود خدمات آموزش و پرورش

    my medu.ir سامانه اصلی خدمات الکترونیک آموزش و پرورش یا همان مای مدیو است که برای استفاده ساده‌تر و خدمات مجازی متمرکز در زمینه آموزش و تحصیل دانش‌آموزان راه‌اندازی شده و در دسترس قرار گرفته است. در سایت مای مدیو...
  • انتخاب رشته بدون کنکور

    راهنما انتخاب رشته بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1403 + نکات قبولی

    فرآیند انتخاب رشته‌ بدون کنکور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین پردیس خودگردان دو بار در سال انجام می‌شود. مهلت انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن از 3 تا 8 بهمن ماه بوده و...
  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)