ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

راهنمای دریافت کد سخا برای دانشجویان

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۳
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۴ دی ۱۴۰۲
راهنمای دریافت کد سخا برای دانشجویان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

خدمت سربازی وظیفه ایست که به صورت اجباری بر عهده ی مردان بالای 18 سال در کشور ایران گذاشته شده است. به همین دلیل مشمولان این وظیفه می بایست پس از 18 سالگی در صورتی که معافیتی خاص شامل حال آنها نباشد، نسبت به انجام این وظیفه اقدام نمایند. معافیت تحصیلی از جمله معافیت هایی می باشد که باعث به تعویق انداختن این وظیفه برای مدتی معین می شود.

به همین دلیل لازم است که مشمولین این نوع معافیت از طریق سازمان نظام وظیفه نسبت به دریافت معافیت خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است که دانشجویان مشمول برای تعیین وضعیت سربازی و مشاهده وضعیت خود نیازمند کد سخا خواهند بود، به همین دلیل در این مقاله راهنمای دریافت کد سخا برای دانشجویان را ارائه داده ایم. در صورتی که شما نیز از مشمولین خدمت سربازی می باشید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

کد سخا چیست؟

کد سخا در واقع کدی است پنج رقمی که در اختیار تمام مشمولین خدمت سربازی قرار می دهند. این کد مانند شماره شناسنامه و یا کد ملی منحصر به فرد می باشد.  این کد در سازمان نظام وظیفه عمومی و در کل کشور به طور یکپارچه ثبت می گردد و مشمولین می توانند با داشتن این کد در هر زمان و هر مکانی از طریق سامانه epolice.ir آخرین وضعیت نظام وظیفه خود را مشاهده نمایند. در ادامه به بررسی نحوه دریافت این کد خواهیم پرداخت.

برای اطلاع از نحوه استعلام کد سخا با شماره ملی کلیک کنید.

دریافت کد سخا برای دانشجویان ۱۴۰۲

در اولین مرحله از دریافت کد سخا برای دانشجویان، می بایست دانشجویان به یکی از دفاتر پلیس +10 مراجعه نمایند. در ضمن مراجعه به دفاتر پلیس +10 باید برگه فراغت از تحصیل خود را که پیش تر از دانشگاه تهیه کرده بودند و ، به همراه داشته باشند. توجه کنید که حتما باید آخرین وضعیت تحصیلی دانشجو در سیستم نظام وظیفه ثبت شده باشد.

در مرحله بعد باید دفترچه نظام وظیفه را خریداری کرده و به درستی مطالعه نمایید. سپس مشخصات مشمول ثبت گردیده و در نهایت برگه سبز خدمت سربازی به همراه کد سخا به مشمول داده خواهد شد.

دریافت برگه سبز سربازی

توجه داشته باشید که پس از دریافت کد سخا برای دانشجویان، می بایست به سامانه سخا وارد شده و از آخرین وضعیت نظام وظیفه خود استعلام بگیرید.
بعد از ورود به سامانه سخا مشمول می تواند یکی از سه درخواست زیر را ثبت نماید:

  • درخواست خروج از کشور
  • درخواست تمدید یا تعجیل در خدمت
  • درخواست ارسال مجدد کارت

برای اطلاع از مدارک لازم برای دریافت کد سخا کلیک کنید.

راهنمای ورود به سامانه سخا

برای ورود به سامانه سخا و پورتال شخصی خود در ابتدا آدرس اینترنتی services.epolice.ir را در مرورگر خود جستجو کنید تا به طور مستقیم به سامانه وارد شوید. صفحه ای مانند صفحه زیر باز خواهد شد. در این قسمت باید کد ملی و کد سخا خود و در نهایت عبارت امنیتی نمایش داده شده را وارد نمایید.

ورود به سامانه سخا

صفحه باز می شود که لازم است نام کاربری و شماره موبایل خود را وارد نمایید. در این قسمت باید شماره موبایلی را وارد کنید که در سامانه نظام وظیفه عمومی ثبت شده باشد. در صورتی که شماره موبایل شما در سامانه ثبت نشده است می بایست به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنید تا شماره شما را در سامانه ثبت کنند.

پس از وارد کردن شماره موبایل، رمز عبور برای شما ارسال می شود که باید آن را در قسمت کلمه عبور قبلی وارد کنید و رمز جدید برای خود بسازید و درآخر، روی ذخیره کلیک کنید.

توجه: در صورتی که رمز خود را فراموش کرده اید یا نمی توانید با رمز خود وارد شوید، روی گزینه فراموشی کلمه عبور کلیک کنید تا رمز جدید بسازید.

 

تغییر رمز عبور سامانه سخا

در صورت فراموشی کد سخا خود کلیک کنید.

راهنمای دریافت معافیت تحصیلی از سامانه سخا

برای دریافت معافیت تحصیلی  از طریق سامانه سخا می بایست در ابتدا وارد پورتال خود در سامانه سخا به آدرس اینترنتی services.epolice.ir شوید. در سمت چپ صفحه ای که باز می شود، بر روی گزینه درخواست کلیک و در منو باز شده گزینه ثبت درخواست را انتخاب کنید.

سپس در پایین صفحه، در بخش نوع درخواست، کلمه تحصیلی را تایپ و عبارت معافیت تحصیلی دانشجویی داخلی را از میان گزینه ها انتخاب کنید و گزینه افزودن را بزنید.

معافیت تحصیلی دانشجویی داخلی

در این مرحله باید شرایط ثبت درخواست معافیت تحصیلی که نوشته شده است را مطالعه کرده و روی گزینه تایید کلیک کنید.

تایید قوانین دریافت معافیت تحصیلی دانشجویی داخلی

در این قسمت باید مشخصات فردی خود را تکمیل کنید و توجه کنید که پر کردن قسمت های ستاره دار الزامی است و نباید این فیلد ها خالی بماند. سپس، باید عکس خود را نیز آپلود نمایید (از حروف انگلیسی یا اعداد برای نام فایل عکس استفاده شود)

تکمیل مشخصات فردی معافیت تحصیلی

در این بخش می توانید برای وارد کردن استان محل زندگی و نشانی محل سکونت خود، روی علامت ذره بین کلیک کرده و از طریق لیستی که باز می شود، با استفاده از کلیدهای page up و page down، مشخصات مورد نظر خود را از میان آن ها پیدا کنید. پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده، روی گزینه آبی رنگ “ادامه” در پایین صفحه کلیک کنید.

تکمیل نشانی محل زندگی برای دریافت معافیت تحصیلی

پس از تکمیل مشخصات محل زندگی، می بایست اطلاعات تحصیلی خود را تکمیل کنید. اگر دانش آموز پایه دوازدهم هستید باید اطلاعات مدرک تحصیلی خود را وارد کنید.

معافیت تحصیلی دانش آموزی

تایید اطلاعات دانشجویان

اگر دانشجو هستید و قبلا درخواست معافیت تحصیلی داده اید، با صفحه زیر مواجه خواهید شد. در این صفحه، کادر اطلاعات درخواست معافیت تحصیلی قبلی شما و کادری دیگر برای ثبت اطلاعات اتمام تحصیل وجود دارد.

در خواست معافیت تحصیلی دانشجویان

در این مرحله باید بر روی کادر وضعیت اتمام تحصیل کلیک نمایید، سپس 4 گزینه به شما نشان داده خواهد شد.

  • فارغ التحصیل-قبول
  • انصراف از تحصیل
  • اخراج
  • ترک تحصیل

با انتخاب یکی از این گزینه ها وضعیت حال حاضر خود را مشخص کنید. مابقی موارد خواسته شده را نیز پر کرده و در آخر روی ادامه کلیک کنید.

در این مرحله، برای ثبت درخواست معافیت دانشجویی، اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

ثبت وضعیت اتمام تحصیل دانشجویی

سپس روی کادر محل تحصیل کلیک کنید. در این قسمت می توانید با نوشتن نام شناسه سازمانی دانشگاه یا نوشتن بخشی از اسم دانشگاه محل تحصیل خد و استفاده از علامت درصد %، نام دانشگاه را در لیست باز شده دانشگاه ها جستجو نمایید.

تکمیل نشانی محل زندگی برای دریافت معافیت تحصیلی

در این مرحله، کادر مربوط به مقطع تحصیلی را پر کرده و بدانید که مقاطع تحصیلی که در این کادر نمایش داده می شوند، بر اساس مقطع قبلی شما در سامانه خواهد بود. در بخش بعدی باید کادر انتخاب رشته تحصیلی خود را نیز مانند کادر انتخاب دانشگاه پر کنید و و مانند کادر انتخاب دانشگاه می توانید با استفاده از دکمه های  page up و page down، همه رشته ها را لیست ارائه شده ببینید.

تعیین مقطع تحصیل

پس از پایان مراحل فوق، بر روی گزینه ادامه کلیک نمایید. صفحه ای مانند زیر باز خواهد شد که در آن نشان می دهد وضعیت درخواست شما، ثبت شده است. در این مرحله در صورتی که شرایط اولیه را دارید، روی گزینه تایید کاربر ثبت کلیک کنید تا درخواست تکمیل شده و هزینه آن را بپردازید.

انتخاب رشته تحصیلی

روی گزینه پرداخت معافیت تحصیلی دانشجوییی داخل، کلیک کنید.

ثبت وضعیت تحصیلی

صفحه ای مانند صفحه زیر باز می شود. نوع پرداخت را روی گزینه الکترونیکی قرار داده و انتخاب کنید.

سپس کادر دیگری نمایان خواهد شد که باید در آن، گزینه خدمات اینترنتی ناجی (سداد) را انتخاب کنید. در آخر، روی پرداخت کلیک کنید.

گزینه تایید کاربر ثبت

خدمات اینترنتی ناجی (سداد)

در نهایت شما به صفحه پرداخت منتقل خواهید شد.در این قسمت باید با وارد کردن اطلاعات کارت خود، پرداخت را انجام دهید. در صورت موفق بودن پرداخت، درخواست شما که اکنون در وضعیت تایید اولیه می باشد، به دانشگاه ارسال خواهد شد.

پرداخت هزینه معافیت تحصیلی

اخبار پیرامون دریافت کد سخا برای دانشجویان

  • بنا به گفته سازمان وظیفه عمومی در اطلاعیه‌ ای : با توجه به همزمانی تعطیلات عید سعید فطر با اعزام سربازان وظیفه نخبه پایه خدمتی اردیبهشت ماه، تاریخ دوره آموزشی اعلام شده قبلی تغییر نکرده است.
  • معاون وظیفه عمومی فرماندهی کل انتظامی کشور گفت: افزایش حقوق سربازان وظیفه از اردیبهشت ماه در فیش‌ های حقوقی منظور می‌ شود.
  • سازمان وظیفه عمومی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: بخشش اضافه خدمت سنواتی سربازان وظیفه که چندی پیش رئیس سازمان وظیفه عمومی از سوی فرمانده کل انتظامی کشور اعلام کرده بود، فقط شامل خدمت سربازان انتظامی کل کشور تا پایه خدمتی اول اسفند ۱۴۰۰ می شود.

خلاصه مقاله راهنمای دریافت کد سخا برای دانشجویان

در این مقاله راهنمای دریافت کد سخا برای دانشجویان و نیز نحوه دریافت معافیت تحصیلی برای دانشجویان ارائه داده ایم. اهمیت مشخص کردن وضعیت نظام وظیفه در سامانه سخا در این است که هر گونه کوتاهی در نهایت منجر به غیبت از سربازی شده و همراه با جریمه خواهد بود. پس بهتر است در صورتی که مشمول خدمت سربازی هستید، هر چه سریعتر برای دریافت کد سخا و مشخص کردن وضعیت خود اقدام نمایید.

در مقاله فوق به طور کامل مراحل لازم و نیز مدارک مورد نیاز گفته شده است و نیز راهنمایی تصویری دقیقی از نحوه دریافت معافیت تحصیلی نوشته شده است. پس از مطالعه دقیق مقاله، در صورتی که با سوالی مواجه شدید و یا مشکلی پیش آمد می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و یا برای ما کامنت بگذارید. کارشناسان ایران تحصیل در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

برای دریافت پی دی اف کامل مقاله راهنمای دریافت کد سخا برای دانشجویان بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سامانه سخا چیست؟

سامانه خدمات الکترونیک انتظامی (سخا) به نشانیservices.epolice.ir یک سایت برای ارائه خدمات غیر حضوری نظام وظیفه می باشد. در مقاله فوق اطلاعات بیشتری از این سامانه ارائه شده است.

برای دریافت کد سخا چه کار باید کرد؟ 

با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) می توان کد سخا را دریافت نمود. مراحل و مدارک مورد نیاز برای دریافت کد سخا برای دانشجویان در مقاله بالا گفته شده است.

برای بازیابی کد سخا لازم است به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرد؟

خیر؛ برای بازیابی کد سخا می توان به صورت اینترنتی و از طریق پرتال جامع سامانی نظام وظیفه اقدام کرد.

نظرات

13 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای دریافت کد سخا برای دانشجویان»

  1. Avatar photo منصور گفت:

    سلام بنده مقطع تحصیلی ام کارشناسی پیوسته است چرا تایید نمیشود ؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام وقت بخیر اگر بعد 24 ساعت مشکل نشد به پلیس +10 مراجعه نمایید

  2. Avatar photo مرتضی گفت:

    سلام تاریخ شروع تحصیل برای دانشجویان امسال که هنوز مشخص نشده باید چه در سامانه ثبت کنیم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما چه دانشگاهی قبول شدید؟

  3. Avatar photo Aboli گفت:

    من داخل سامانه سخا ثبت نام کردم ولی چرا هنوز برام پیامک نیومده

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      به پلیس به اضافه 10 مراجعه کنید

    2. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      با سلام و عرض ادب
      منتظر ارسال پیامک باشید یا مجدد امتحان کنید درغیراینصورت شما میتوانید از قسمت ورود از طریق درگاه دولت هوشمند وارد سایت شوید.

  4. Avatar photo H.mahdi گفت:

    سلام من تو سامانه سخا اطلاعات رو وارد کردم
    ولی تاریخ شروع تحصیل رو اشتباه زدم حالا میخوام درستش کنم ارور میده لطفا کمکم کنید

    1. Avatar photo rahdar گفت:

      سلام وقت بخیر .
      به پلیس +10 مراجعه کنید.

  5. Avatar photo H.mahdi گفت:

    سلام سامانه سخا بخش اطلاعات تحصیلی یه توضیح کامل میدید من اصلا نمیدونم بابد چیکار کنم

    1. Avatar photo مشاور جوادی گفت:

      سلام وقت بخیر
      در قسمت نظام وظیفه میتونید بررسی لازم رو انجام بدین.
      جهت اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرین.

  6. Avatar photo Abolfazl گفت:

    سلام
    اگه درخواست معافیت از تحصیل نداده باشیم توی دوازدهم و الان دانشجو باشیم میتونیم کد رو دریافت کنیم؟

    1. Avatar photo مشاور جوادی گفت:

      سلام وقت بخیر
      دوست گرامی باید اول به پلیس +10 مراجعه و پرونده بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

    ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1402 + زمان، شرایط و مدارک

    شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1402 اعلام شد. برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله انجام می شود که هدف از برگزاری آن ها ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش توانمندی های آن...
  • کد سخا

    کد سخا چیست؟ دریافت آنلاین اینترنتی از services.epolice.ir

    افرادی که واجد شرایط برای انجام خدمت سربازی هستند باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل ارائه دهند. کد سخا (سایت خدمات الکترونیک انتظامی)، یک کد پنج رقمی است که هر یک از...
  • بخشش اضافه خدمت

    بخشش اضافه خدمت 1403 + خبر خوش بخشنامه جدید عفو رهبری!

    تخلف در دوره سربازی، فرار از خدمت و یا داشتن غیبت از جمله مواردی هستند که منجر به اضافه خدمت می شوند. به همین دلیل بخشش اضافه خدمت از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در...
  • طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی

    طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی چیست؟ تصویب 1403

    افراد مشمول بالای 18 سال باید بین 14 الی 21 ماه بسته به نوع منطقه محل خدمت که منطقه عادی باشد یا منطقه عملیاتی، دوران خدمت سربازی خود را سپری کنند. بعضی از مشمولان قصد گرفتن معافیت موقت یا معافیت...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)