ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مدارک لازم برای دریافت کد سخا

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۴ دی ۱۴۰۲
مدارک لازم برای دریافت کد سخا
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در چند سال گذشته، ثبت نام خدمت سربازی به صورت اینترنتی نیز امکان پذیر شده است. اما این امر به خصوص در چند سال اخیر و با همه گیری ویروس کرونا و به منظور جلوگیری از انتشار ویروس، الزامی شده است. از این رو مشمولان می توانند به منظور جلوگیری از اتلاف وقت خود، برای دریافت کد سخا اقدام نمایند. اما این که مدارک لازم برای دریافت کد سخا چیست و به طور کلی این کد چه کارایی دارد، مواردی است که تصمیم داریم در این مطلب به آن بپردازیم.

کد سخا در واقع یک شناسه مختص به هر فرد می باشد که با استفاده از آن می تواند تمامی امور مرتبط با سربازی خود را پیگیری کند. اما مدارک لازم برای دریافت کد سخا به صورت غیر حضوری چیست؟

کد سخا یک شناسه 5 رقمی محسوب می شود که برای هر مشمول به صورت جداگانه و مجزا صادر می گردد. مشمولان می توانند به منظور دریافت کد سخا به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کنند. اما در چند سال اخیر به دلیل همه گیر شدن ویروس کرونا، این کد به صورت غیر حضوری و از روش های مختلفی به مشمولان ارائه می شود که در این مطلب به آن می پردازیم.

 

کد سخا چیست؟

کد سخا یک کد چند رقمی می باشد که به تمامی آقایان تعلق می گیرد. به عبارتی همان طور که کد ملی نشان گر هویت تمامی افراد جامعه چه خانم ها و چه آقایان می باشد، کد سخا نیز نشان گر هویت مشمولان می باشد که با آن می توانند مراحل نظام وظیفه خود را کنترل کنند.

 

نکاتی در مورد مدارک لازم برای دریافت کد سخا

 

کد سخا در واقع یک کد 5 رقمی می باشد که برای هر مشمول و هر فرد منحصر به فرد صادر می شود. این کد بدون توجه به ارگانی که مشمولان قصد خدمت در آن را دارند، صادر می گردد. مشمولان با داشتن این شناسه 5 رقمی می توانند با مراجعه به سایت نظام وظیفه، از وضعیت نظام وظیفه خود اطلاع پیدا کنند.

کد سخا چه اطلاعاتی را در اختیار فرد قرار می دهد؟

همان طور که پیش تر گفته شد، کد سخا کدی 5 رقمی و کاملا منحصر به فرد می باشد که اطلاعات زیر را در اختیار فرد مشمول قرار می دهد:

  • اطلاع از وضعیت خدمت سربازی
  • اطلاع و پیگیری از مراحل معافیت های پزشکی
  • اطلاع از تاریخ پایان خدمت
  • اطلاع از مراحل صادر شدن کارت پایان خدمت یا کارت معافیت
  • پیگیری وضعیت امریه مشمولین
  • درخواست دادن برای صدور مجدد کارت پایان خدمت یا همان کارت المثنی
  • اطلاع از وضعیت معافیت کفالت
  • درخواست تمدید یا تعجیل تاریخ خدمت سربازی بعد از صادر شدن تاریخ خدمت سربازی و پیگیری آن از طریق سامانه
  • انجام تمام مراحل اینترنتی برای خروج دانشجویان مشمول در حال تحصیل خارج از کشور

جهت اطلاع از نحوه و مبلغ خرید خدمت سربازی ۱۴۰۳ بر روی لینک کلیک کنید.

مدارک لازم برای دریافت کد سخا در سال ۱۴۰۳ چیست؟

مشمولان نظام وظیفه با اطلاع از مدارک لازم برای دریافت کد سخا در سال ۱۴۰۳، باید اقدام نمایند. مدارک مورد نیاز به منظور دریافت کد سخا و مراجعه به سامانه سخا برای تمامی مشمولان یکسان می باشد. البته دانشجویان برای مشخص کردن وضعیت تحصیل خود باید نامه مربوط را از دانشگاه محل تحصیل دریافت و به دفاتر پلیس + 10 ارائه کنند. در صورتی که دارای مهارت و یا توانایی هستید، پس از ورود به سامانه سخا در قسمت مربوط اطلاعات مربوط به تخصص خود را ثبت نمایید.

مدارک عمومی برای تمامی مشمولان نظام وظیفه شامل تکمیل برگه شماره 1 می باشد. مشخصات مشمول باید به درستی و با دقت ثبت شود. سپس بعد از انجام معاینات اولیه، مشمولان برگه مربوط به معاینات اولیه را تکمیل کنند. انجام واکسیناسیون و ارائه برگه مربوط به آن برای تمامی مشمولان الزامی و اجباری می باشد. این برگه ها باید از طریق خدمات الکترونیکی انتظامی پلیس + 10 صادر شود. فرم های نام برده شده باید یک به یک به طور کامل تکمیل شوند و به دفاتر پلیس + 10 تحویل داده شود.

به همراه داشتن مدارک هویتی مانند کارت ملی، شناسنامه و… به منظور ورود اطلاعات به سامانه سخا سربازی به نشانی epolice.ir الزامی می باشد. با ارائه مدارک نام برده شده به دفاتر پلیس، کد سخا را از دفاتر پلیس + 10 دریافت کنید. سپس با استفاده از کد سخا و کد ملی وارد سامانه سخا شوید. پس از وارد شدن به سامانه سخا، می توانید از آخرین وضعیت نظام وظیفه خود اطلاع به دست آورید.

مدارک لازم برای دریافت کد سخا

نحوه دریافت کد سخا چگونه است؟

به منظور دریافت کد سخا تنها کافی است که برگه وضعیت مشمول و برگه واکسیناسیون سربازی به دفاتر پلیس + 10 اقدام نمایید. در صورتی که تمامی مدارک اعزام به خدمت شما همانند عکس سه در چهار، آخرین مدرک تحصیلی و… کاملا سدرست و تکمیل بود، کارکنان دفاتر پلیس + 10 درخواست شما را در سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا ثبت می کنند. پس از ثبت درخواست شما، کد سخا توسط کارکنان دفاتر پلیس + 10 به شما تحویل داده می شود.

مشمولان عزیز می توانند پس از دریافت کد سخا از دفاتر پلیس + 10 آن را نزد خود نگه داشته و تمامی مراحل خدمت خود را از طریق این کد پیگیری کنند. لازم به ذکر است شما بدون در دست داشتن این کد 5 رقمی و کد ملی خود، نمی توانید هیچ یک از درخواست هایی که برای شما ذکر کردیم را در سامانه نظام وظیفه انجام دهید.

تذکر: مشمولان نظام وظیفه، دقت نمایید که به هیچ عنوان کد پنج رقمی نظام وظیفه خود را در اختیار دیگران قرار ندهید، چرا که این کد همانند کد ملی کاملا به شما اختصاص داده شده و به صورت شخصی صادر شده است. عواقب در اختیار قرار دادن این کد به دیگران بر عهده خود مشمول می باشد.

نحوه دریافت کد سخا با کد ملی

دریافت اولیه کد سخا از طریق ارائه برگه اولیه و واکسیناسیون مشمول به سازمان نظام وظیفه میسر می باشد. اما در برخی از مواقع مشمولان این کد را فراموش می کنند و به دنبال راهی برای گرفتن مجدد آن می باشند. مشمولان برای دریافت دوباره کد سخا خود می توانند از طریق ثبت کد ملی خود در سامانه سخا اقدام کنند. به منظور دریافت کد سخا از طریق کد ملی ابتدا باید به سایت سخا مراجعه کنید و سپس بر روی گزینه فراموشی رمز عبور که در واقع همان کد سخا می باشد، کلیک کنید.

در صفحه جدید پیش روی خود، ابتدا کد ملی خود را وارد نمایید و سپس شماره موبایل همراه خود را ثبت نمایید و گزینه ارسال پیامک را بزنید. پس از چند دقیقه کد سخای سربازی برای مشمول پیامک شده و شما می توانید وارد سیستم شوید. کارشناسان ایران تحصیل می توانند مشمولان نظام وظیفه را به منظور دریافت و همین طور بازیابی کد سخا شما را راهنمایی نمایند.

اطلاعیه

در زمان فراموش کردن و یا مفقود شدن کد سخا، می توانید از طریق کد ملی مشمول آن را دریافت.

نحوه بازیابی کد سخا

بسیاری از مشمولان پس از دریافت کد سخا، بدون اطلاع داشتن از اهمیت این کد، آن را فراموش و یا مفقود می کنند. همان طور که گفته شد بدون این کد، ورود به سامانه نظام وظیفه و استعلام معافیت تحصیلی و به طور کلی وضعیت نظام وظیفه برای مشمولان امکان پذیر نخواهد بود. از این رو سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا برای این دسته از مشمولان که به هر دلیلی کد 5 رقمی سخا خود را فراموش و یا مفقود کرده اند، امکان بازیابی کد سخا را میسر کرده است.

مراحل تصویری بازیابی کد سخا

ابتدا وارد سامانه نظام وظیفه شوید. همان طور که در تصویر مشاهده می کنید. باید به منظور ورود به این سامانه کد ملی و کد سخا را داشته باشید. به منظور بازیابی کد سخا، می توانید بر روی گزینه فراموشی کلمه عبور کلیک نمایید.

درباره مدارک لازم برای دریافت کد سخا

پس از کلیک کردن بر روی گزینه فراموشی کلمه عبور، وارد تصویر زیر خواهید شد. در ردیف اول باید کد ملی مشمول را وارد نمایید. در ردیف دوم نیز شماره همراه مشمول باید وارد شود و سپس بر روی گزینه ارسال پیامک کلیک کنید.

مدارک لازم برای دریافت کد سخا چیست؟

پیامکی حاوی یک کد 5 رقمی برای مشمول ارسال خواهد شد. شما توانستید کد سخا را از طریق مراحل گفته شده بازیابی نمایید.

برای دانلود پی دی اف این مقاله کلیک کنید.

خلاصه مقاله مدارک لازم برای دریافت کد سخا

کد سخا در واقع کدی 5 رقمی می باشد که اطلاعات مختلفی را در مورد مشمولان خدمت سربازی ارائه می دهد. از مهم ترین این اطلاعات در ادامه نام برده ایم. توجه داشته باشید که از طریق مراحل ذکر شده می توانید کد سخا خود را بازیابی کنید. در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا مشاورین ایران تحصیل راهنمایی های لازم را به شما بدهند. توجه داشته باشید که مدارک لازم برای دریافت کد سخا باید به همراه مدارک شناسایی فرد مشمول به پلیس + 10 ارائه شود.

2/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

1. آیا امکان بازیابی کد سخا وجود دارد؟

بله در صورتی که کد سخا مفقود و یا فراموش شود، می توان آن را از طریق کد ملی فرد مشمول دریافت نمود. 

2. کد سخا چه اطلاعاتی را ارائه می دهد؟

  • اطلاع از وضعیت خدمت سربازی
  • اطلاع و پیگیری از مراحل معافیت های پزشکی
  • اطلاع از تاریخ پایان خدمت
  • اطلاع از مراحل صادر شدن کارت پایان خدمت یا کارت معافیت
  • پیگیری وضعیت امریه مشمولین
  • درخواست دادن برای صدور مجدد کارت پایان خدمت یا همان کارت المثنی
  • اطلاع از وضعیت معافیت کفالت
  • درخواست تمدید یا تعجیل تاریخ خدمت سربازی بعد از صادر شدن تاریخ خدمت سربازی و پیگیری آن از طریق سامانه
  • انجام تمام مراحل اینترنتی برای خروج دانشجویان مشمول در حال تحصیل خارج از کشور

3. مدارک لازم برای دریافت کد سخا شامل چه مواردی می شود؟

مهم ترین مدارک شامل آخرین مدرک تحصیلی و مدارک شناسایی فرد مشممول می شود که باید فرد مشمول آن ها را به پلیس + 10 ارائه داده و کد سخا خود را دریافت کند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور

    تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور + آیین نامه 1403 | irantahsil

    مدیر اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که قرار است تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور در نظر گرفته شود. بنابر گفته‌های سردار موسی کمالی، تصمیمات جدیدی درباره رفت و آمد و تردد مشمولان غایب خارج...
  • شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی

    شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی

    شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی اعلام شد. از آنجایی که شرایط خدمت سربازی برای دانشجویان انصرافی متفاوت است، لازم است دانشجویانی که تصمیم به این کار دارند از شرایط دوبار انصراف از دانشگاه و سربازی اطلاعات لازم را کسب...
  • حقوق سرباز امریه

    حقوق سرباز امریه ۱۴۰۳ + به تفکیک مدرک و ارگان

    عوامل متفاوتی در نحوه محاسبه حقوق سرباز امریه تاثیر گذار هستند که همین امر موحب شده تا به راحتی نتوان میزان مبلغ دریافتی توسط سربازارن امریه را محاسبه کرد. سربازان در حقیقت با توجه به درجه و تحصیلات خود دستمزد...
  • معافیت داشتن برادر صغیر

    معافیت داشتن برادر صغیر 1403 + مدارک و شرایط جدید

    شرایط جدید معافیت داشتن برادر صغیر اعلام شد. این معافیت به افرادی که مشمول خدمت سربازی هستند این امکان را می‌دهد که با استفاده از بند مصوب مربوطه و با توجه به شرایط خود، از انجام خدمت سربازی معاف شوند...
تماس با مشاور