ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

دریافت شماره دانشجویی دانشگاه آزاد + بازیابی شماره دانشجویی | ایران تحصیل

نحوه دریافت شماره دانشجویی دانشگاه آزاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نحوه دریافت شماره دانشجویی دانشگاه آزاد مشخص شده است.. دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور با یک پوشش متعادل و مناسب راه فراگیری و ادامه تحصیل در مقاطع عالی آموزش را برای همه ی علاقه مندان هموار کرده است. مبنای کار این دانشگاه توسعه کیفی آموزش است و فضلی علمی این مکان به استانداردهای بسیار مهمی نزدیک شده و توانسته موفقیت علمی و فرهنگی و غیره ی بسیار کسب کند . این دانشگاه یکی از پرطرفدارترین دانشگاه‌ها در بین داوطلبان می باشد و به یکی از دانشگاههای جامع معروف شده است . راه های زیادی برای دریافت شماره دانشجویی دانشگاه آزاد وجود دارد که در زیر آن ها را برای شرایط مختلف بررسی می کنیم.

شماره دانشجویی دانشگاه آزاد برای افراد مختلف در این دانشگاه مختلف بوده و منحصر به فرد است. این شماره هویت هر دانشجو را نشان می دهد و در طول تحصیل او ثابت است. برای دریافت شماره دانشجویی دانشگاه آزاد سامانه ای تحت عنوان سامانه آموزشیار تعبیه شده است که در این مقاله به توضیح آن می پردازیم.

این شماره دانشجویی از مهمترین مشخصات دانشجویان بوده که برای هر دانشجو به محض اینکه از دانشگاه قبول شود تعلق می گیرد. دانشجویان بعد از اتمام مراحل ثبت نام خود در دانشگاه باید نسبت به دریافت شماره دانشجویی دانشگاه آزاد خود اقدام نمایند.

زمان دریافت شماره دانشجویی دانشگاه آزاد

برای دریافت شماره دانشجویی دانشگاه آزاد لازم است زمان آن را نیز بدانید. تمامی دانشجویان این مرکز باید پس از پذیرفته شدن، برای دریافت شماره دانشجویی اقدام نمایند. تمامی مراحل ثبت نام ودریافت شماره دانشجویی اینترنتی است و تمامی دانشجویان لازم است به سایت دانشگاهی که پذیرفته شده اند مراجعه کرده و مراحل توضیح داده شده را طی کنند.

زمان مراجعه برای دریافت شماره دانشجویی نیز طبق زمان بندی اعلام شده از دانشگاه خواهد بود. دانشجویان جدید الورود لازم است پس از اعلام این زمان بندی ها به سامانه مراجعه کرده و آن را دریافت نمایند.

پس از دریافت شماره دانشجویی نیز برای افراد کارت دانشجویی صادر خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت شماره دانشجویی دانشگاه آزاد

برای دریافت شماره دانشجویی، در هنگام ثبت نام یک سری مدارک مورد نیاز است که در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد.

مدارک مورد نیاز برای مقطع کارشناسی

  • عکس پرسنلی
  • تصویر تمامی صفحات شناسنامه
  • کارت ملی ( پشت و رو)
  • مدرک نظام وظیفه

این مورد شامل کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت می شود.

  • مدرک استفاده از سهمیه

برای هر سهمیه ای که داشته اید باید مدارک مرتبط را ارائه نمایید.

تصاویر مدارک تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد

  • مدرک کارشناسی
  • ریز نمرات دوره کارشناسی
  • سایر تصاویر اسکن و فرم ها

توجه اگر هنوز مدرک کارشناسی خود را دریافت نکرده اید با گواهی معتبری که دارای مهر و امضا دانشگاه باشد، ارائه دهید.

تمامی تصاویر باید حداکثر 500 کیلوبایت بوده و با فرمت های jpg – png  باشد.

برای اطلاع از دانشگاه مجازی کلیک کنید.

راه های دریافت شماره دانشجویی دانشگاه آزاد

دانشجویان برای دریافت شماره دانشجویی باید به سامانه آموزشیار مراجعه کنند و شماره دانشجویی خود را دریافت کنند این شماره برای هر دانشجو منحصر به فرد می باشد و در دوره ی تحصیلی هیچ تغییری نخواهد کرد . دانشجویان برای تمام انجام کارهای اداری خود برای وارد شدن به سیستم اطلاعاتی خود در دانشگاه به این شماره نیاز دارند این شماره ی مختص هر فرد ده رقمی می باشد ‌و باید تا آخر تحصیل نگهداری شود .

سامانه آنلاین شماره دانشجویی دانشگاه آزاد

آدرس سایت آموزشیار به نشانی edu.iau.ac.ir می باشد داوطلبانی که به صورت آزمون و یا بدون آزمون در هر واحد و رشته ایی از دانشگاه آزاد پذیرفته شده اند برای انجام مراحل ثبت نام اینترنتی باید وارد سامانه آموزشیار در دانشگاه آزاد بشوند. بعد مراجعه به این آدرس و ثبت نام و دریافت رسید پذیرش موقت نوبت به دریافت شماره دانشجویی از طریق همین سامانه می باشد.

شماره دانشجویی دانشگاه آزاد

مراحل دریافت شماره دانشجویی دانشگاه آزاد

برای دریافت شماره دانشجویی دانشگاه آزاد همانطور که طبق موارد قبلی گفتیم، ابتدا لازم است منتظر اعلام آغاز ثبت نام بمانید. پس از مراجعه تاریخ های ثبت نام باید به نشانی edu.iau.ac.ir مراجعه نموده و مراحل ثبت نام خود را به صورت اینترنتی انجام دهید. پس از ثبت نام یک رسید موقت به دانشجویان داده خواهد شد که می توانند با آن برای دریافت شماره دانشجویی اقدام نمایند.

دریافت شماره دانشجویی دانشگاه آزاد

در ابتدا نیاز است به سامانه آموزشیار مراجعه کرده و روی گزینه پذیرش غیر حضوری پذیرفته شدگان کلیک نمایید.

سپس از شما کدملی و کد امنیتی خواسته می شود که باید آن ها را وارد کرده و سپس روی گزینه ورود کلیک کنید.

بازیابی شماره دانشجویی دانشگاه آزاد

در این قسمت لازم است، شماره دانشجویی موقت خود برای رشته محلی که در آن ثبت نام کرده اید نزد خود نگاه دارید و سپس وارد سامانه آموزشیار شوید.

بازیابی شماره دانشجویی دانشگاه آزاد

سپس پنجره ای باز خواهد شد که لازم است گزینه های آن را مطالعه کرده و سپس تیک پذیرفتن آن را بزنید.

شرایط دریافت شماره دانشجویی

در نهایت شماره دانشجویی خود را که قبلاً یادداشت کرده بودید برای قسمت نام کاربری و رمز عبور استفاده کنید. حالا می توانید روی گزینه ورود به سیستم کلیک کنید.

مدارک دریافت شماره دانشجویی دانشگاه آزاد

در این مرحله بر روی گزینه پذیرش از منوی سمت راست کلیک نمایید.

ممکن است این منو قابل مشاهده نباشد که در این صورت نیاز است روی فلش کلیک نمایید تا منو قابل مشاهده شود.

در این مرحله نیاز است بر روی گزینه پذیرش برخط توسط داوطلب کلیک نمایید.

در مرحله بعدی بر روی گزینه ثبت مدارک تحویلی توسط متقاضی کلیک کرده و سپس می توانید ستون وضعیت پذیرش، وضعیت بررسی مدارک ثبت نام دانشگاه آزاد توسط کارشناس پذیرش را ببینید. اگر نیاز به اصلاح داشته باشند، یعنی مدارک ناقص است و باید مجدد آپلود شود.

توجه داشته باشید که پس از دریافت شماره دانشجویی نیاز است برای پرداخت شهریه نیز اقدام کنید.

استعلام شماره دانشجویی دانشگاه آزاد

به منظور استعلام شماره دانشجویی دانشگاه آزاد به سایت آموزشیار مراجعه کنید و برای دریافت شماره دانشجویی موقتی و تایید اطلاعات دانشجو می توانید شماره دانشجویی نهایی خود را دریافت کنید .

راهنمای دریافت شماره دانشجویی دانشگاه آزاد

    برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با پشتیبانی سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد روی لینک مربوطه کلیک کنید.

فراموشی شماره دانشجویی دانشگاه آزاد

زمان فراموشی شماره دانشجویی به منظور بازیابی باید به واحد آموزش دانشکده مراجعه کنید و شماره دانشجویی را باز یابی کنید این شماره مختص هر دانشجو می باشد . امکان بازیابی شماره دانشجویی توسط سایت آموزشیار امکان پذیر نیست و باید حضوری نسبت به این شماره اقدام کنید دانشجویان برای ورود به پنل کاربری و  انجام امور دانشجویی باید شماره دانشجویی و رمز عبور داشته باشند .

تمام دانشجویان برای بازیابی شماره دانشجویی دانشگاه آزاد به سامانه آنلاین دریافت شماره دانشجویی مراجعه کنند . همه می دانید شماره دانشجویی دانشگاه آزاد تا چه اندازه مهم و ضروری است و چه کاربردهایی دارد در حقیقت یک دانشجو بدون شماره دانشجویی هیچ کاری نمی‌تواند بکند . اما گاهی اوقات بر اثر فراموشی و یا گم کردن امکان دسترسی به شماره دانشجویی برای فرد وجود ندارد دانشجو باید در اینجا فکر بازیابی آن شود .

بازیابی شماره دانشجویی دانشگاه آزاد

در رابطه با این شماره باید این را بدانید که امکان باز یابی مجدد این شماره وجود ندارد این شماره تا پایان مدت تحصیلی است و تغییری نمی کند فقط تنها چیزی که  امکان تغییر را دارد رمز عبور و ورود به پنل دانشجویی است . شما برای اینکه چگونه بتوانید برای تغییر پنل ورودی و یا رمز عبور اقدام کنید را باید از مشاوری خبره و کاردان پرس و جو کنید .

کاربرد شماره دانشجویی دانشگاه آزاد

شماره دانشجویی دانشگاه آزاد کاربردهای زیادی دارد. دانشجو تمام امور خود را با استفاده از این شماره و وارد شدن به پنل کاری انجام می دهد مانند انتخاب رشته حذف و اضافه و حتی واریز  شهریه و برای رزرو غذا از طریق سامانه تغذیه دانشگاه نیز به این شماره نیار است . شماره دانشجویی چیزی می باشد که بدون آن کار دانشجو لنگ شود پس همیشه باید سعی کنید آن را به خاطر بسپرید . دانشگاه آزاد هر ساله برای هر ترم تحصیلی جدید اطلاعیه زمان ثبت نام ورودی های جدید را اعلام می کند و دانشجویان باید طبق همین زمان بندی به دانشگاه  محل تحصیل خود مراجعه کنند و مراحل ثبت نام خود را به صورت حضوری طی کنند . بعد از ثبت نام بر اساس اطلاعات سیستم دانشگاه آزاد به هر دانشجو یک کارت با شماره دانشجویی تعلق می گیرد که این شماره مختص همین فرد می باشد .

    برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شماره دانشجویی سامانه آموزشیار روی لینک مربوطه کلیک کنید.

موارد لزوم وجود شماره دانشجویی

تمام دانشجویان برای انجام تمام امور دانشجویی از قبیل انتخاب واحد و ثبت دروس ، دیدن کارنامه و نمرات ، مشاهده لیست دروس ارائه شده در تمام ترمها و انجام کارهای فارغ التحصیلی و مشاهده نام اساتید و ارزشیابی آنها و پرداخت شهریه دانشگاه، اقدام به گرفتن وام دانشجویی، حذف و اضافه دروس، تشکیل پرونده دانشجویی و ثبت نام باید از شماره دانشجویی استفاده کنند و بدون آن هیچ کدام از این کارها امکان پذیر نمی باشد.

نکات مهم در رابطه با دریافت شماره دانشجویی دانشگاه آزاد

کلیه پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد باید در زمان ثبت نام و دریافت شماره دانشجویی یک سری نکات را رعایت کنند که در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد.

تمامی پذیرفته شدگان مراحل ثبت نام را باید به صورت اینترنتی انجام دهند.

افرادی که در برخی واحدها حضوری انتخاب رشته کرده اند، به دو طریق می‌توانند نتایج انتخاب رشته خود را مشاهده کنند:

  • در سایت مرکز مربوطه که قبول شده اند.
  • با استفاده از سایت آموزشیار

زمان انتخاب واحد پس از اتمام مراحل ثبت نام در سامانه آموزشیار خواهد بود.

در صورت نداشتن کارت ملی باید برگه رسید ارائه شود.

خلاصه مطالب

نحوه دریافت دریافت شماره دانشجویی دانشگاه آزاد در این مطلب بررسی گردید. دانشجویان ورودی باید بدانند که بسیاری از اقدامات آموزشی آنها از طریق سامانه آموزشیار انجام می پذیرد و باید مراحل زیر را سپری کنند . بعد وارد شدن به سامانه آموزشیار در صفحه اصلی با سه گزینه ی دانشجو ، پرسنل ، اساتید روبرو می شوید پس برای استفاده از خدمات دانشجویی گزینه  دانشجو را انتخاب کنید.

شماره دانشجویی از کد محل تحصیل و شماره دانشجویی فعلی تشکیل شده است در سامانه آموزشیار برای به دست آوردن کد محل تحصیل روی منوی راهنمای دانشجویان کلیک کنید . در صفحه بعد گزینه کد و نام استان را انتخاب کنید و بعد صفحه ایی را مشاهده می کنید که در آن لیست تمامی واحدها و کد آن ها نشان داده شده . کد واجد تحصیل خود را با لیست موجود انتخاب و به ذهن بسپارید . حال کد استان را به شماره دانشجویی فعلی اضافه تا شماره دانشجویی سامانه آموزشیار بدست بیاید.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

1/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا امکان بازیابی شماره دانشجویی دانشگاه آزاد وجود دارد؟

در رابطه با این شماره باید این را بدانید که امکان باز یابی مجدد این شماره وجود ندارد این شماره تا پایان مدت تحصیلی است و تغییری نمی کند.

استعلام شماره دانشجویی دانشگاه آزاد چگونه صورت می گیرد؟

به منظور استعلام شماره دانشجویی دانشگاه آزاد به سایت آموزشیار مراجعه کنید و برای دریافت شماره دانشجویی موقتی و تایید اطلاعات دانشجو می توانید شماره دانشجویی نهایی خود را دریافت کنید .

زمان دقیق دریافت شماره دانشجویی دانشگاه آزاد چه تاریخی است؟

هر ساله این تاریخ توسط دانشگاه آزاد اطلاع رسانی خواهد شد.

نظرات

22 دیدگاه دربارهٔ «دریافت شماره دانشجویی دانشگاه آزاد + بازیابی شماره دانشجویی | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo Asal گفت:

    سلام وقت من تو سامانه جامعه پذیرش ثبت نام کردم حضوری ثبت نام کردم شماره دانشجویی دائم کجا باید دریافت کنم؟
    و شهریه ام باید کجا پرداخت کنم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید حضوری به دانشگاه مراجعه کنید

  2. Avatar photo محمدامین گفت:

    سلام.خسته نباشید.من دانشگاه آزاد ورامین قبول شدم منتهی چون فرزند جانباز بودم و سهمیه داشتم از طریق سامانه منادا درخواست انتقالی دادم به دانشگاه ازاد کرج.پیام اومد که با مدارک اصلی به واحد مقصد مراجعه کنید.وقتیم میرم دانشگاه میگه باید صبر کنی تو آموزشیار شماره دانشجویی موقت برات ثبت شه تا بتونیم سند پذیرش بدیم بهت و بتونی ثبت نام کنی.الان ۳روز گذشته ولی هنوز شماره دانشجویی موقت برام نیومده.الان من باید چیکار کنم؟میشه راهنمایی کنید

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام نگران نباشید روال عادی کار باید طی شود باید ثصبر کنید نا شماره دانشجویی برای شما ثبت شود

  3. Avatar photo رضا گفت:

    سلام من دانشگاه آزاد ثبتنام کردم و برام شماره دانشجویی صادر شده اما نمیخوام برم و میخوام برم دانشگاه روزانه باید از آزاد انصراف بدم یا خیر

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر بله باید از دانشگاه ازاد انصراف بدین و در دانشگاه روزانه ثبت نام کنید

  4. Avatar photo زهرا گفت:

    سلام من سه هفته پیش رفتم دانشگاه ثبت نام کردم و هنوز برام کد دانشجویی موقت نیومده. دانشگاهم رفتم میگن به ما مربوط نیست. میشه راهتمایی کنید من الان چیکار میتونم کنم؟

    1. Avatar photo isaei گفت:

      سلام برای دریافت شماره دانشجویی اصلی تون باید از طریق سامانه اموزشیار اقدام کنید

  5. Avatar photo زهرا گفت:

    سلام من سه هفته پیش ثبت نام کردم و هنوز کد دانشجویی موقت نیومده برام. دانشگاه هم رفتم میگن به ما مربوط نیست. من الان چیکار میتونم بکنم؟

    1. Avatar photo isaei گفت:

      سلام شماره دانشجویی اصلی تون از طریق سامانه اموزشیار اعلام میشود

  6. Avatar photo moon گفت:

    سلام روزبخیر
    من دانشگاه رفتم ثبت نام اولیه رو انجام دادم به من گفتن برو بعد ۷۲ تو اموزشیار کد دانشجویی موقتت میاد اون موقع بیا برای ادامه مراحل.
    اما الان ۷۲ ساعت گذشته و هیچ کدی برای من ارسال نشده ؛چیکار کنم؟

    1. Avatar photo isaei گفت:

      سلام وقت بخیر
      جهت دریافت شماره دانشجویی موقت با مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

  7. Avatar photo Soheil گفت:

    سلام
    من دانشگاه آزاد داخل آموزشیار ثبت نام موقت روانجام دادم
    یه هفته هست که انجام شده
    ولی هر چه قدر داخل سایت مراجعه میکنم ، شماره دانشجویی نهایی رو نزده
    اگر امکان راهنمایی هست لطفا بگید 🙏

    1. Avatar photo isaei گفت:

      سلام احتمال داره مدارکتون ناقص باشه وگرنه باید بصورت حضوری به دانشگاه مراجعه کنید

  8. Avatar photo ملینا گفت:

    سلام روزتون بخیر,من اول حضوری دانشگاه ثبت نام کردم,بهم گفتن باید توی آموزشیار ثبت نام کنی,ولی بهم کد دانشجویی موقت نمیده تا وارد سایت بشم و ثبت نامم رو انجام بدم
    چیکار باید کنم؟
    ممنون میشم زودتر جوابم رو بدید

    1. Avatar photo JAVADI گفت:

      سلام روزبخیر
      اگر اول به صورت حضوری ثبت نام کردین باید از از خود دانشگاه کد دانشجویی دائم بگیرین.

  9. Avatar photo محمد گفت:

    سلام برای من در قسمت کد دانشجویی هیچ چیزی نوشته نشده و به من گفتن تا ۱۱ مهلت دارم که انتخاب واحد کنم . ولی من کد دانشجویی ندارم . چیکار کنم؟؟

    1. Avatar photo gholizadegan گفت:

      سلام وقت بخیر ، کد دانشجویی اصلی رو میتونین از واحد اموزش دانشگاهتون بگیرین . در صورت کسب اطلاعات بیشتر میتونین با مشاورین ما تماس بگیرید .

  10. Avatar photo رویا گفت:

    سلام وقت بخیر من تمام مراحل ثبت نام دانشگاه انجام دادم ولی دراخر قسمت شماره شماره دانشجویی هیچی ننوشته بودن
    الان من باید برم دانشگاه شماره دانشجویی دریافت کنم
    یا سایت اموزشیار بعد از ۷۲ ساعت شماره دانشجویی ارسال میکنن

    1. Avatar photo JAVADI گفت:

      سلام روزبخیر
      دوست گرامی بعد 72 ساعت خود آموزشیار کد دانشجویی دائم ثبت میکنه.
      اگر نشد به آموزش مراجعه کنید.

    2. Avatar photo m گفت:

      سلام وقت بخیر من دررشته کارشناسی پیوسته حسابداری پیش ثبت نام کرده بودم اما وقتی شماره ام رادراموزشیارمیزنم میگه شماره ثبت نشده وهمچنین نام کربری وشماره دانشجویی برام نیومده بایدچیکارکنم؟ قبلادرسامانه علوم تربیتی پذیرفته شده یودم اما حسابداری میخواستم ومراجعه حضوری به دانشگاه کردم ولی فقط شماره دانشجویی علوم تربیتی درج شده و حسابداری نیومده بایدچیکارکنم؟

      1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

        سلام وقت بخیر حضوری به دانشگاه مراجعه کنبد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • شرایط انصراف از دانشگاه آزاد

    شرایط انصراف از دانشگاه آزاد + راهنمای مراحل بخشنامه 1403

    پیرو انتشار آیین نامه جدید دانشگاه آزاد، شرایط انصراف از دانشگاه آزاد و ثبت نام مجدد مشخص گردید. کلیه متقاضیان محترم قبل از تکمیل فرم انصراف از تحصیل دانشگاه آزاد، از شرایط ادامه تحصیل بعد از انصراف از دانشگاه و...
  • تربیت معلم بدون کنکور دانشگاه آزاد

    تربیت معلم بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 + شرایط و دانشگاه ها

    شرایط ثبت نام تربیت معلم بدون کنکور دانشگاه آزاد اعلام شد. دانشگاه آزاد برای پذیرش افراد متعهد و علاقه‌مند به معلمی، رشته‌های بدون کنکور تربیت معلم را ارائه داده است. از این رو افرادی که شانس قبولی در دانشگاه فرهنگیان...
  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • شرایط استخدام آموزش و پرورش

    شرایط استخدام آموزش و پرورش + بخشنامه جدید 1403

    امروزه بسیاری از فارغ التحصیلان در رشته های مختلف به دنبال اطلاع از شرایط استخدام آموزش و پرورش هستند، چرا که فرهنگیان آموزش و پرورش و معلمان ساعات کمتری نسبت به کارمندان مشغول کار هستند و همچنین از حقوق بازنشستگی...
تماس با مشاور