ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

درخواست رفع ممنوع الخروجی + {سریع ترین روش}

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۷ آبان ۱۴۰۱
درخواست رفع ممنوع الخروجی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

درخواست رفع ممنوع الخروجی برای افرادی که  به هر علت قصد خروج از کشور را داشته باشد بسیار مهم است. ممنوع الخروجی به دلایل مختلفی مانند بدهی شخصی یا مالیاتی، ارتکاب جرم، صغر سن یا عدم اجازه همسر که در هنگام خروج از کشور دچار مشکل می شود به وجود می آید. برای رفع ممنوع الخروجی ابتدا  باید دلیل آن را دانست و سپس اقدام به رفع آن نمود.ما در این مقاله بر آن شدیم تا به بررسی علل ممنوع الخروجی از منظر قانون بپردازیم و راه های رفع آن را بیان نماییم. در این مقاله پاسخ پرسش، برای رفع ممنوع الخروجی چه باید کرد؟ داده می شود و همچنین پاسخ  رفع ممنوع الخروجی چقدر زمان میبرد؟ می توانید در این مقاله پیدا نمایید. همچنین اگر پرسشی مانند رفع ممنوع الخروجی زن بعد از طلاق دارید در ادامه این مقاله  با ما همراه باشید.

دلایل مختلف ممنوع الخروجی 

افرادی که قصد سفر و خروج از کشور را دارند ممکن است به دلایل مختلفی ممنوع الخروج شوند و خود فرد از این اتفاق بی اطلاع باشد و زمانی که قصد سفر داشت و در لحظه نهایی خروج از کشور متوجه شود. به همین دلیل ضروری و مهم است افراد با علل منجر به ممنوع  الخروجی آشنا شوند.

علل ممنوع الخروجی به شرح زیر است:

علل منجر به ممنوع  الخروجی
ممنوع الخروجی از سوی دولت
ممنوع الخروجی پس از اتهام به یک جرم 
ممنوع الخروجی بدهکاران بانکی
ممنوع الخروجی توسط سازمان امور مالیاتی
ممنوع الخروجی شخصی
ممنوع الخروجی به موجب دستور قاضی
ممنوع الخروجی مشمولین وظیفه عمومی
ممنوع الخروجی افراد زیر 18 سال
ممنوع الخروجی بابت پرداخت مهریه
ممنوع الخروجی بدهکار توسط بستانکار

🚀 ممنوع الخروجی از سوی دولت

ممنوع الخروجی از سوی دولت،برای افرادی است که بدهکار مالیاتی و یا متخلفین ارزی باشند.

🚀 ممنوع الخروجی بدهکاران بانکی

ممنوع الخروجی بدهکاران بانکی مخصوص بدهکاران و همین طور  واردکنندگان و صادرکنندگان که به تعهدات خود عمل نکرده باشند میباشد.

🚀 ممنوع الخروجی بدهکاران مالیات

ممنوع الخروجی توسط سازمان امور مالیاتی برای افراد حقیقی و همینطور صاحبان اشخاص حقوقی می باشند که بدهی های مالیاتی داردند با توجه به ماده 202 قانون بعد از استعلام بدهی ممنوع الخروج می شوند.

🚀 ممنوع الخروجی شخصی که با هدف فرار از پرداخت دین

ممنوع الخروجی شخصی که با هدف فرار از پرداخت دین،با توجه به ماده 17 قانون موجب تخلف شده و ممنوع الخروج می باشد.

🚀 ممنوع الخروجی متهم

در صورتی که متهم به جرمی باشید و پرونده شما در مرحله تحقیقات در دادسرا باشد با توجه به ماده 188 قانون شما ممنوع الخروج می شوید.و اگر پس از اتهام به جرم برای فرد قرار جلب به دادرسی صادر شده باشد با توجه به ماده 247 قانون اقدام به صدور قرار نظارت قضایی که شامل دستور ممنوعیت از خروج کشور نیز می باشد، می شود.

🚀 ممنوع الخروجی برای جلوگیری از فرار از کشور

ممنوع الخروجی به موجب دستور قاضی با توجه به  ماده 509 قانون آئین دادرسی کیفری، زمانی که بیم فرار از کشور وجود داشته باشد ممنوع الخروجی صادر می گردد.

🚀 ممنوع الخروجی مشمولین وظیفه عمومی

ممنوع الخروجی مشمولین وظیفه عمومی به موجب ماده 18 قانون گذرنامه، اگر اجازه کتبی از اداره وظیفه عمومی نداشته باشند ، اجازه خروج از کشور را ندارند.

🚀 ممنوع الخروجی افراد زیر 18 سال

ممنوع الخروجی افراد زیر 18 سال برای افرادی که ولی قهری و یا قیم خود اجازه خروج به آن ها نمی دهند و یا خانم متاهلی که همسر خود اجازه خروج از کشور را به وی نمی دهد.

🚀 ممنوع الخروجی بابت پرداخت مهریه

ممنوع الخروجی بابت پرداخت مهریه به درخواست زن می باشد و توسط  دایره اجرائیات ثبت می گردد.

🚀 ممنوع الخروجی بدهکار توسط بستانکار

ممنوع الخروجی بدهکار توسط بستانکار،به دلیل اینکه به اموال وی دسترسی وجود نداشته باشد و یا مال و اموال خود را معرفی نکرده باشد از طریق دایره اجرائیات ثبت اقدام به ممنوع الخروجی می گردد.

برای درخواست رفع ممنوع الخروجی در ادامه با ما همراه باشید.

دلایل مختلف ممنوع الخروجی 

📌 برای اطلاع از ازدواج یا طلاق بعد از برنده شدن لاتاری کلیک کنید.

نحوه استعلام ممنوع الخروجی

زمانی که قصد خروج از کشور را دارید و از وضعیت ممنوع الخروجی خود مطمئن نیستید  بهتر است قبل از رفتن استعلام ممنوع الخروجی خود را بگیرید و اگر ممنوع الخروج بودید درخواست رفع ممنوع الخروجی را بدهید و سپس اقدام به خروج از کشور بکنید.برای استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی نیاز به مراجعه حضوری وجود ندارد و تنها با ورود به سامانه  exitban.ssaa.ir می توانید استعلام خود را بگیرید.

💻 با ورود به سامانه  exitban.ssaa.ir تصویر زیر برای شما نمایش داده می شود که باید در آن اطلاعات خود را مانند نام ، نام خانوادگی ، کد ملی و .. را وارد نموده و سپس گزینه بررسی را کلیک نمایید.پس از زدن گزینه بررسی ، وضعیت ممنوع الخروجی شما در قالب یک پیغام نمایش داده می شود.

نحوه استعلام ممنوع الخروجی

درخواست رفع ممنوع الخروجی

مواردی که در قسمت بالا توضیح داده شد موجب ممنوعیت خروج از کشور فرد می شود.حال این سوال پیش می آید که برای رفع ممنوع الخروجی چه باید کرد؟اگر فردی به یکی از دلایل بالا ممنوع الخروج شده باشد و قصد خروج از کشور را داشته باشد برای رفع ممنوع الخروجی چه باید کرد؟درخواست رفع ممنوع الخروجی با توجه به نوع ممنوعیت خروجی متفاوت است .برای درخواست رفع ممنوع الخروجی باید یکی از مراحل زیر را طی نمایید:

مراحل درخواست رفع ممنوع الخروجی

اگر فردی قصد خروج از کشور را داشته باشد و به هر دلیل ممنوع الخروج شده باشد ، باید مراحل درخواست رفع ممنوع الخروجی با آگاهی از نوع ممنوع الخروجی خود طی نماید.حال برای رفع ممنوع الخروجی چه باید کرد؟ مراحل مراحل درخواست رفع ممنوع الخروجی شامل موارد زیر می باشد:

اگر فردی که متهم به جرم است و به دلیل اینکه قابل دسترس نمی باشد و ممنوع الخروج شده است، خود را به بازپررسی معرفی نماید، ممنوع الخروجی وی منتفی می شود.

اگر برای فردی یعد از قرار صدور مجرمیت، توسط بازپرس ، ممنوعیت صادر شده باشد ، با توجه به ماده 247 ،وی می تواند در مهلت مشخص شده 01 الی 20 روزه به قرار صادره اعتراض نماید و اگر دادگاه موافقت کرد ،اقدان به رفع ممنویت خود نماید.

اگر فردی به دلیل دهی مالیاتی ممنوع الخروج شده باید ، می تواند پس از پرداخت بدهی خود اقدام به رفع ممنوعیت نماید

📢 اطلاعیه 📢

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، صرفا برای یک بار و در مواردی از قبیل: تشرف به خانه خدا یا زیارت عتبات، انجام امور درمانی، پیگیری مسائل تجاری به قصد تسویه بدهی و سایر موارد به تشخیص سازمان امور مالیاتی، می تواند اقدام به صدور اجازه خروج از کشور بدهکاران نماید.

فردی که بابت بدهیه مهریه ممنوع الخروج شده است ، میتواند بدهی خود را پرداخت نماید و یا تامین مناسب سپرده بگذارد و مجدد مراحل درخواست رفع ممنوع الخروجی را سپری کرده و رفع ممنوعیت نماید.

بانوانی که قصد خروج از کشور را دارند با رضایت نامه و یا وکالت نامه همسر خود می توانند برای خروج از کشور اقدام نمایند و همچنین فرزاندان زیر 18 سال برای خروج خود از کشور می توانند از قیم یا ولی قهری اجازه خروج بگیرند و اینگونه مراحل درخواست رفع ممنوع الخروجی را طی نمایند.

اگر به دستور بانک مرکزی ممنوع الخروج شده باشند، برای خروج تنها اجازه بانک مرکزی ایران شرط می باشد و با اجازه کتبی از بانک مرکزی می توانند مراحل درخواست رفع ممنوع الخروجی را سپری کنند.

مشمولین نظام وظیفه که قصد خروج از کشور را دارند با سپردن تامین مناسب، می توانند اقدام به خروج از کشور نمایند.

مشمولین نظام وظیفه می توانند با سپردن تامین مناسب، اقدام به خروج از کشور نمایند.

برای رفع ممنوع الخروجی چه باید کرد؟ ما در ادامه نمونه های متن درخواست رفع ممنوع الخروجی به صورت فایل قابل دانلود برای شما قرار داده ایم که می توانید به کمک این درخواست ها ممنوع الخروجی خود را رفع نمایید.برای مشاهده این درخواست ها بر روی لینک های زیر کلیک نمایید:

📎دانلود متن درخواست رفع ممنوع الخروجی
📎دانلود متن دادنامه بدوی – صدور اجازه خروج از کشور
📎دانلود متن دادنامه بدوی – دستور موقت
📎دانلود  متن دادنامه بدوی – رفع ممنوع الخروجی

رفع ممنوع الخروجی زن بعد از طلاق

رفع ممنوع الخروجی زن بعد از طلاق به این صورت می باشد که اگر زوجین از یکدیگر طلاق گرفته و قبل از طلاق، شوهر، همسر خویش را ممنوع الخروج کرده، اثر این ممنوعیت زمانی از بین می رود که مراحل درخواست رفع ممنوع الخروجی را طی نمایند .این مراحل به اینگونه می باشد که باید طلاق نامه، طلاق زوجین را به اطلاع اداره گذرنامه برسانند. بنابراین اگر هنوز زوجیت بین زوج و زوجه برقرار باشد، اجازه کتبی شوهر می تواند موجب لغو این ممنوع الخروجی شود و اگر چنانچه صیغه طلاق بین مرد و زن جاری شده باشد، بعد از جاری شدن صیغه طلاق و صدور طلاقنامه، موضوع طلاق باید به اطلاع اداره گذرنامه محل برسد و رفع ممنوع الخروجی زن بعد از طلاق صورت میگیرد و  دیگر اجازه یا عدم اجازه مرد اهمیتی در مقام ندارد.

رفع ممنوع الخروجی زن بعد از طلاق

رفع ممنوع الخروجی چقدر زمان میبرد؟

رفع ممنوع الخروجی چقدر زمان میبرد؟این سوال خیلی از افرادی است که درگیر ممنوع الخروجی می باشد و نمیدانند رفع ممنوع الخروجی چقدر زمان میبرد؟ باید در این مورد را یادآوری کنم که مدت ممنوع الخروجی فرد، 6 ماهه است و برای ادامه آن، حتما باید درخواست تمدید مدت را داشت.و اگر پس از 6 ماه تمدید صورت نگیرد، ممنوع الخروجی فرد، بر اساس دستور دادستان کل کشور، رفع خواهد شد.البته می توان به سوال رفع ممنوع الخروجی چقدر زمان میبرد؟ اینگونه پاسخ داد که اگر فرد بتواند زودتر با رفع علت ممنوع الخروجی خود ،اقدام به برطرف کردن ممنوع الخروج بودن خود نماید.میتواند زودتر 6 ماه نیز به رفع ممنوع الخروجی خود اقدام نماید.

📌برای اطلاع از پس گرفتن وثیقه خروج از کشور کلیک کنید.

کدام ارگان‌ها ممنوع الخروج می‌کنند؟

با ارگان های که توانایی ممنوع الخروجی دارند آشنا شده و مراحل درخواست رفع ممنوع الخروجی از طریق خود ارگان مورد نظر انجام دهیدو این ارگان ها به صورت کامل در جدول زیر بیان شده است:

دادسرا
دادسرا پس از رسیدگی به اتهام اگر تشخیص دهد که فرد ممکن  از کشور خارج گردد نسبت به ممنوع الخروج کردن این شخص از طریق دادستانی کل کشور اقدام می‌کند.
دادگاه‌های حقوقی
اگر شخصی به دلیل بدهی و یا عدم اجرای قانون باشد دادگاه های حقوقی نسبت به ممنوع الخروج کردن شخص بدهکار اقدام می‌کند تا شخص بدهکار از کشور خارج نشود
اداره ثبت
اداره ثبت درمورد بدهکارانی که با سند رسمی بدهکارند ( مانند چک و مهریه ) در صورت تقاضای شخص متعهدله می توانند نسبت به ممنوع الخروج کردن این اشخاص بدهکار اقدام کنند.
بانک مرکزی
بانک مرکزی برای بدهکاران بانکی است که ممکن است با توجه به رقم بالای بدهی وی از کشور خارج شود. در این صورت بانک مرکزی از طریق دادستانی کل کشور نسبت به ممنوع الخروج کردن آن شخص اقدام می‌کند.
 اداره تامین اجتماعی
اداره تامین اجتماعی در مورد بدهکاران بیمه می‌تواند نسبت به ممنوع الخروج کردن اشخاص اقدام می‌کنند.

رفع ممنوع الخروجی چقدر زمان میبرد؟

اخبار درخواست رفع ممنوع الخروجی

💬 بخشنامه مهم قوه قضاییه درباره ممنوع الخروج ها

اعتبار قرار و دستور ممنوعیت خروج از کشور حداکثر شش ماه است و در صورت عدم تمدید آن از سوی مرجع صادر کننده بایستی خود به خود از طریق سامانه رفع اثر شود.

💬 مردان بدهکار مهریه ممنوع الخروج هستند؟

مردی که حکم اعسار می‌گیرد تعهد داده است که مهریه را به صورت تقسیط شده به همسرش پرداخت کند. این یعنی همه بدهی یا بخشی از بدهی مالی او به زوجه بابت مهریه باقی مانده است. پس در این صورت هم مرد نمی‌تواند به صورت قانونی کشور را ترک کند

📥 برای دریافت و مطالعه پی دی اف مقاله درخواست رفع ممنوع الخروجی کلیک کنید. 📥

خلاصه مطلب

معنی ممنوع الخروج بودن به این معنا است که فرد قادر به خروج از کشور خود نمیباشد و اکثرا افراد تا قبل از سفر از ممنوع الخروجی خود آگاه نیستند.ما در این مقاله انواع ممنوع الخروج را توضیح داده و همچنین روش های درخواست رفع ممنوع الخروجی را بیان کردیم .از این طریق افراد  می تواند از طریق پرداخت بدهی یا سپردن تامین مناسب، و روش های مانند رفع اتهام یا طی شدن دوران محکومیت، و همچنین اذن ولی قانونی یا همسر خود، اقدام به درخواست رفع ممنوع الخروجی خود نماید.در این مقاله توضیحات کاملی در خصوص رفع ممنوع الخروجی زن بعد از طلاق داده شده است .پس از مطالعه مقاله در صورتی که در خصوص درخواست رفع ممنوع الخروجی  پرسشی داشتید می توانید با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط بوده و یا از طریق کامنت بر روی همین مقاله با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگو شما عزیزان می باشند.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای رفع ممنوع الخروجی چه باید کرد؟

برای رفع ممنوع الخروجی بسته به علت آن فرد باید اقدامات متفاوتی انجام دهد در هر صورت مدت ممنوع الخروجی 6 ماه بوده و پس از آن لغو می گردد که توضیحات کامل آن در متن مقاله ارائه شده است.

رفع ممنوع الخروجی چقدر زمان میبرد؟

رفع ممنوع الخروجی 6 ماه زمان می برد که قابل تمدید است و که توضیحات کامل آن در متن مقاله ارائه شده است.

مراحل رفع ممنوع الخروجی چیست؟

مراحل رفع ممنوع الخروجی بسته به موضوع آن متفاوت است برای مثال در موارد بدهی فرد می تواند با پرداخت بدهی یا سپردن تامین مناسب اقدام به رفع ممنوع الخروجی نماید که توضیحات کامل آن در متن مقاله ارائه شده است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • کارت ورود به جلسه المپیاد۱

    دریافت کارت ورود به جلسه آزمون المپیاد دانش آموزی 1403 | my.medu.ir

    اطلاع از نحوه و زمان دریافت کارت ورود به جلسه المپیاد 1403 بسیار اهمیت دارد. المپیاد دانش آموزی در چند مرحله هر ساله برگزار شده و افرادی که برای آن ثبت نام می کنند لازم است به صورت غیر حضوری...
  • چگونه سردفتر شویم

    چگونه سردفتر شویم؟ مزایا، معایب و درآمد

    اگر به شغل سردفتری علاقه دارید، ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که چگونه سردفتر شویم؟ سردفتری چه مزایا و معایبی دارد؟ سردفتری به شغلی گفته می‌شود که فرد در دفاتر اسناد رسمی و یا دفاتر ازدواج...
  • ثبت نام در مسابقه هوشیار

    ثبت نام در مسابقه هوشیار + مراحل و چیستی

    سازمان برگزار کننده آزمون تیزهوشان، با هدف برقراری عدالت آموزشی یک مسابقه تلویزیونی به نام مسابقه هوشیار را برگزار می‌ کند. موضوع سؤالات این مسابقه، هوش هستند و دانش‌ آموزانی که در چند سال اخیر در آزمون تیزهوشان قبول شده‌...
  • بهترین مشاوره تحصیلی در اهواز

    بهترین مشاور انتخاب رشته اهواز 1403 + الان رزرو کن | ایران تحصیل

    بسیاری از افراد در ارتباط با بهترین مشاوره تحصیلی در اهواز سؤال دارند و می‌خواهند بدانند به کدام مراکز در این شهر مراجعه کنند. افرادی که در ارتباط با انتخاب رشته، مهارت‌های تحصیلی، روش‌های مطالعه منابع و آمادگی جهت شرکت...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)