ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام ورودی های جدید دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ + راهنما گام به گام

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۲۳
  • تاریخ بروزرسانی: ۶ فروردین ۱۴۰۳
ثبت نام ورودی‌ های جدید دانشگاه آزاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام ورودی‌های جدید دانشگاه آزاد 1403 آغاز شد. دانشگاه آزاد یکی از پر متقاضی‌ترین دانشگاه‌های ایران می‌باشد که تقریبا در تمام شهرهای ایران یک واحد دانشگاهی داشته و دانشجو می‌پذیرد. به همین علت ظرفیت پذیرش این دانشگاه بسیار بالاست و در تمامی مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی و حرفه‌ای به صورت با آزمون و یا بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد.

در این مقاله تلاش کردیم تا نحوه  را به صورت گام به گام همراه با راهنمای تصویری ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد را آموزش دهیم تا داوطلبان بدون سردرگمی ثبت نام را پشت سر بگذارند. علاوه بر آن نحوه خرید کارت اعتباری ثبت نام دانشگاه آزاد و مدارک مورد نیاز و زمان ثبت نام دانشگاه آزاد را نیز شرح خواهیم داد.

چند سالی است که کلیه روند ثبت نام برای آزمون تا انتخاب رشته و اعلام نتایج فقط از طریق سامانه اینترنتی انجام می‌شود. این مهم باعث شده است پروسه کلی دریافت اطلاعات از سوی سازمان سنجش و دانشگاه‌ها سرعت زیادی بگیرد و روند اداریِ پذیرش و ثبت نام دانشجویان، کاملا مکانیزه و سریع انجام شود. اما بسیاری از داوطلبان هنوز با سیستم ثبت نام اینترنتی کاملا آشنا نبوده و گاهی سیستم برای ایشان گیج‌کننده بنظر می‌آید.

زمان ثبت نام ورودی‌ های جدید دانشگاه آزاد 1403

دانشگاه آزاد اسلامی به دو طریق بعد از اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد، دانشجو می‌پذیرد: پذیرش دانشجو با کنکور و پذیرش دانشجو بدون کنکور. زمان ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد به صورت با آزمون و بدون آزمون متفاوت می‌باشد. پس مشخص کردن نوع پذیرش (با کنکور یا بدون کنکور) اهمیت بسیاری دارد تا بتوانید در زمان مناسب ثبت نام خود را نهایی نمایید. در ادامه این بخش زمان ثبت نام ورودی‌ های جدید دانشگاه آزاد را برای هر دو نوع پذیرش شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

برای ثبت نام در رشته‌های با کنکور سراسری دانشگاه آزاد می‌بایست پس از کسب نمره و تراز قابل قبول در کنکور سراسری اقدام نمایید. مهلت ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد از طریق این دانشگاه اعلام می شود. در زمان مشخص شده داوطلب باید به سامانه سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و فرم اینترنتی تقاضا نامه را تکمیل نماید. در ادامه در ارتباط با زمان ثبت نام بدون کنکور آزاد مقطع کاردانی و کارشناسی توضیح خواهیم داد.

زمان ثبت نام ورودی‌ های جدید دانشگاه آزاد برای رشته‌های بدون کنکور برای دو نیمسال تحصیلی مهر ماه و بهمن ماه در ادامه این مقاله ذکر خواهد شد. بازه زمانی بیان شده برای ورودی‌ های بهمن ماه به صورت تخمینی می‌باشد چرا که هنوز تاریخ دقیقی برای نهایی کردن ثبت نام اعلام نشده است. برای اطلاع از تاریخ دقیق ثبت نام می‌توانید با مشاوران و کارشناسان ما در ارتباط باشید. فراموش نکنید که در بازه زمانی مشخص شده حتما به سامانه ثبت نام دانشجویان جدید الورود دانشگاه آزاد مراجعه کرده و درخواست خود را نهایی نمایید.

زمان ثبت نام ورودی‌ های جدید دانشگاه آزاد

زمان ثبت نام کاردانی دانشگاه آزاد 1403

ثبت نام ورودی‌ های جدید دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ در دو مقطع کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته انجام می شود. ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد دوره کاردانی پیوسته برای افرادی است که مدرک دیپلم فنی حرفه ای و یا کاردانش و یا مدرک دیپلم سه ساله خود را در یکی از شاخه های نظری (تجربی، ریاضی، انسانی) و یا دیپلم چهار ساله نظام قدیم دریافت کرده اند.

دوره کاردانی ناپیوسته نیز برای آن دسته از افرادی است که مدرک پیش دانشگاهی دارند. در ادامه به مهلت ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد بدون کنکور اشاره کرده ایم.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد نوبت بهمن 1403
مقطع آغاز ثبت نام بهمن سال 1403 اتمام ثبت نام بهمن سال 1403 تمدید ثبت نام بهمن 1403
کاردانی پیوسته 10 بهمن 14 بهمن اعلام نشده
کاردانی ناپیوسته 3 بهمن 8 بهمن 10 بهمن

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد 1403

در دانشگاه آزاد ۱۴۰۳، ثبت‌ نام در مقطع کارشناسی به دو صورت کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته انجام می‌شود. در مقطع کارشناسی ناپیوسته، داوطلبانی که مدرک کاردانی دارند می‌توانند ثبت‌نام کنند، در حالی که در مقطع کارشناسی پیوسته، افرادی که مدرک پیش‌دانشگاهی دارند، مجاز به ثبت نام در  رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه آزاد هستند.

ثبت‌نام در دانشگاه آزاد در این مقطع بدون نیاز به کنکور است و داوطلبان با داشتن شرایط و مدارک لازم، می‌توانند رشته مورد علاقه خود را انتخاب کرده و در مهلت مشخص شده ثبت‌نام نمایند. طبق اطلاعیه منتشر شده در سایت دانشگاه آزاد، زمان ثبت‌نام برای کارشناسی ناپیوسته از تاریخ 8 تا 12 بهمن در سایت دانشگاه آزاد آغاز خواهد شد.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد نوبت بهمن 1403
مقطع آغاز ثبت نام بهمن سال 1403 اتمام ثبت نام بهمن سال 1403 تمدید ثبت نام بهمن 1403
کارشناسی پیوسته 3 بهمن 8 بهمن 10 بهمن
کارشناسی ناپیوسته 8 بهمن 12 بهمن اعلام نشده

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403

ثبت نام در هر مقطع، آزمون و دانشگاهی نیازمند برخورداری از برخی ویژگی‌ها و شرایط می‌باشد که افراد متقاضی به ثبت نام حتما می‌بایست دارای آن‌ها باشند. از این رو در این بخش از مقاله به بررسی این شرایط برای ثبت نام ورودی‌ های جدید دانشگاه آزاد که به صورت بدون کنکور قصد تحصیل دارند، خواهیم پرداخت. در حالت کلی دو نوع شرایط وجود دارد. شرایط عمومی که برای تمامی مقاطع و رشته‌ها می‌باشد و شرایط اختصاصی که برای مقاطع مختلف و رشته‌های پیوسته و ناپیوسته متفاوت است. با ما همراه باشید.

شرایط عمومی:

  • اعتقاد و التزام عملی داشتن به دین اسلام و یا یکی از ادیان بیان شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • عدم دشمنی، عناد و خصومت با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم داشتن اعتیاد به مواد مخدر و انواع روان گردان ها و …
  • برخورداری از توانایی جسمی و روانی متناسب با رشته انتخابی
  • نداشتن فساد و سوء پیشینه اخلاقی
  • عدم ممنوعیت از شروع و ادامه تحصیل از لحاظ قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن مشکل نظام وظیفه برای متقاضیان آقا

شرایط اختصاصی ثبت نام دانشگاه آزاد

ثبت نام در دوره کاردانی پیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد:

  • داشتن گواهی‌نامه پایان تحصیلات دوره متوسطه نظام جدید 3 – 3 – 6 (شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش) یا فارغ‌التحصیلی در یکی از رشته‌های نام برده شده تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۳
  • دیپلم فنی و حرفه‌ای دوره چهارساله (نظام قدیم)
  • داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم نظام قدیم یکی از رشته‌های فنی و حرفه‌ای، کاردانش و هنرستان نظام قدیم می‌باشند، صرفا مجاز به انتخاب یکی از رشته‌های دوره کاردانی متناسب با دیپلم خود خواهند بود.
  • برای ثبت نام در رشته تربیت بدنی نیازی به احراز شرط تناسب مدرک دیپلم با رشته‌های دوره کاردانی نمی‌باشد.

ثبت نام در دوره کاردانی نا پیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد:

  • داشتن گواهی‌نامه پایان تحصیلات دوره متوسطه نظام جدید 3 – 3 – 6 یا گواهی‌نامه پایان دوره پیش‌دانشگاهی (نظام سالی، واحدی یا ترمی، واحدی که حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ماه ۱۴۰۳ دریافت شده باشد)، برای ثبت نام در مقطع کاردانی ناپیوسته الزامی می‌باشد.
  • داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم فنی و حرفه‌ای یا کاردانش نظام قدیم هنرستان هستند، در صورتی که مدرک پیش‌دانشگاهی یا کاردانی را نداشته باشند، مجاز به ثبت نام در دوره تحصیلی کاردانی ناپیوسته نخواهند بود.
  • متقاضیان آقا که مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته را دارند، اگر از لحاظ وضعیت نظام وظیفه منعی نداشته باشند، می‌توانند به صورت مجدد در دوره کاردانی ناپیوسته ثبت نام نمایند.
  • متقاضیانی که فارغ‌التحصیل از دوره‌های کاردانی یکی از گروه‌های پزشکی می‌باشند، در صورتی که طرح تعهد خدمت خود را به اتمام رسانده باشند، می‌توانند ثبت نام دوره کاردانی ناپیوسته خود را نهایی کنند.
  • متقاضیان تحصیل در رشته‌های هنرهای نمایشیف بازیگری و هنرهای نمایشی و کارگردانی لازم است تا از نظر سالم بودن وضعیت سلامت جسمانی، نداشتن بیماری‌های قلبی و تنفسی خود اطمینان حاصل نمایند. علاوه بر آن این متقاضیان نباید دارای معلولیت حادی باشند.

ثبت نام در دوره کارشناسی پیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد:

  • داشتن مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی نظام قدیم متوسطه یا مدرک دیپلم نظام جدید (3 – 3 – 6) برای متقاضیان ثبت نام در دوره کارشناسی پیوسته الزامی است.
  • توجه داشته باشید که داوطلبان دارای مدرک دیپلم رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان هستند، مجاز به ثبت نام در دوره تحصیلی کارشناسی پیوسته نخواهند بود.
  • متقاضیان آقایی که دارای مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته می‌باشند، در صورتی که منعی از نظر وضعیت نظام وظیفه نداشته باشند، می‌توانند برای ثبت نام در این مقطع تحصیلی اقدام نمایند.
  • فارغ التحصیلان مقطع کاردانی رشته‌های گروه پزشکی، در صورتی که تعهد خدمت خود را به اتمام رسانده باشند، مجاز به ثبت نام دوره بدون کنکور کارشناسی پیوسته خواهند بود. لازم به ذکر است که این دسته از داوطلبان بایستی در زمان ثبت نام حضوری، گواهی پایان طرح تعهد خدمت خود را به دانشگاه محل پذیرش خود ارائه کنند.
  • تحصیل در دوره کارشناسی پیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد برای مشمولانی که در گذشته در یکی از دانشگاه‌ها در حال تحصیل بوده‌اند ولی از رشته تحصیلی خود منصرف و یا اخراج شده‌اند، مجاز نمی‌باشد مگر در حالتی که دارای کارت پایان خدمت یا گواهی معافیت از خدمت باشند.
  • افرادی که علاقه‌مند به انتخاب رشته مهندسی دریا-دریانوردی می‌باشند، می‌بایست دارای سلامت کامل جسمانی (به ویژه بینایی و عدم ابتلا کوررنگی) و روانی باشند.
  • متقاضیانی که مدرک حوزوی را دارا می‌باشند، مدرک آن‌ها معادل دیپلم کامل نظام قدیم متوسطه تلقی خواهد شد و به شرط عدم تحصیل هم زمان در حوزه و نداشتن مشکل نظام وظیفه (در صورتی که متقاضی آقا باشد)، منعی برای ثبت نام نخواهند داشت.

ثبت نام در دوره کارشناسی نا پیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد:

  • متقاضیان ثبت نام در این دوره تحصیلی می‌بایست دارای مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته و کاردانی دانشگاه جامع علمی کاربردی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشند.
  • ارائه گواهی‌نامه کاردانی رشته‌های مورد تایید وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد و همچنین مراکز ضمن خدمت آموزش و پرورش برای ثبت نام در این مقطع الزامی می‌باشد.
  • داوطلبانی که در گذشته در مقطع کارشناسی پیوسته مشغول به تحصیل بوده‌اند و بنا به دلایلی ترک تحصیل کرده‌اند و دارای مدرک کاردانی می‌باشند، در صورتی که از لحاظ وضعیت نظام وظیفه مشکلی نداشته باشند، می‌توانند در دوره کارشناسی ناپیوسته ثبت نام کنند. این دسته از داوطلبان باید به تشخیص معاونت آموزشی دانشگاه دروس جبرانی لازمه را بگذرانند.
  • فارغ‌التحصیلان رشته‌های گروه پزشکی مقطع کاردانی در صورتی که طرح تعهد خدمت خود را به اتمام رسانده باشند، می‌توانند ثبت نام دوره کارشناسی ناپیوسته خود را انجام دهند. لازم به ذکر است این دسته از داوطلبان باید مدرک پایان طرح تعهد خدمت خود را در زمان ثبت نام حضوری به دانشگاه ارائه دهند.
  • متقاضیان باید توجه کنند که در صورت پذیرفته شدن، باید جهت فارغ‌التحصیلی موفق معدل کل دوره 12 را کسب نمایند. در غیر این صورت فقط گواهی گذراندن دروس دوره را دریافت خواهند کرد.

برای اطلاع از شرایط و نحوه ثبت نام رشته دامپزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد کلیک کنید.

مدارک لازم برای ثبت نام ورودی‌ های جدید دانشگاه آزاد 1403

برای ثبت نام در رشته‌های با کنکور و یا بدون کنکور دانشگاه آزاد می‌بایست برخی مدارک را ارائه نمایید که در ادامه مقاله لیست کاملی از انواع مدارک مورد نیاز را برای شما رائه خواهیم داد. فراموش نکنید که پیش از اقدام برای ثبت نام در دانشگاه آزاد، تمامی این مدارک را تهیه نمایید.

مدارک ثبت نام رشته‌های با کنکور دانشگاه آزاد:

برای ثبت نام در رشته‌های با کنکور دانشگاه آزاد، همانطور که پیش‌تر گفته شد می‌بایست از طریق سامانه سنجش و آموزش کشور اقدام کنید. در روند ثبت نام نیز می‌بایست تا برخی فرم‌ها و تقاضانامه‌هایی را تکمیل نمایید و از این رو نیازمند برخی اطلاعات خواهید بود. به همین دلیل در این بخش از مقاله مدارک را که نیازمند اطلاعات آن‌ها خواهید بود، معرفی خواهیم کرد.

  • کد سوابق تحصیلی داوطلب
  • شناسنامه و کارت ملی داوطلب
  • فایل عکس اسکن شده داوطلب (فرمت فایل باید حتما jpg باشد. اندازه عکس نباید بیشتر از 70 کیلوبایت باشد. حداقل سایز استاندارد برای این تصویر 200×300 پیکسل و حداکثر اندازه قابل قبول 300×400 پیکسل تعیین شده است. پس‌زمینه سفید، وضوح کامل، رعایت حجاب کامل برای داوطلبان خانم، عدم وجود مهر، جای منگنه، لکه و… بر روی تصویر اسکن شده نیز از سایر ویژگی‌های لازم برای فایل مذکور است.)
  • کد منطقه و کد پستی محل سکونت داوطلب
  • کد وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان آقا
  • معدل کتبی و معدل کل دیپلم داوطلب
  • کد پیگیری سهمیه رزمندگان و ایثارگران داوطلب
  • کد رهگیری داوطلبان اتباع غیر ایرانی
  • شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده داوطلب در حین ثبت نام

مدارک ثبت نام رشته‌های بدون کنکور دانشگاه آزاد

چنانچه تمایل دارید تا بدون شرکت در کنکور سراسری به تحصیل در دانشگاه بپردازید، رشته‌های بدون کنکور دانشگاه آزاد مناسب شما می‌باشند. برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد می‌بایست دارای برخی مدارک باشید که در این بخش لیست کاملی از آن‌ها را ارائه خواهید داد. این مدارک عبارتند از

  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی داوطلب
  • عکس 4*3 شش قطعه داوطلب
  • تکمیل نمودن فرم‌های دفترچه ثبت نام
  • ارائه مدارک گواهی معافیت تحصیلی از نظام وظیفه مخصوص داوطلبان آقا
  • اصل دیپلم (درصورت نداشتن آن ارائه گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی)

نحوه ثبت نام ورودی‌های جدید دانشگاه آزاد

برای اطلاع از دانشگاه مجازی کلیک کنید.

نحوه ثبت نام ورودی‌ های جدید دانشگاه آزاد 1403

همانطور که پیش تر شرح داده شد، برای تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانید از دو طریق پذیرش تحصیلی خود را دریافت نمایید، پذیرش تحصیلی با شرکت در کنکور سراسری و پذیرش تحصیلی بدون شرکت در کنکور سراسری. توجه داشته باشید که نحوه ثبت نام هر دو این روش‌ها متفاوت بوده و در سایت‌های جداگانه‌ای صورت می‌گیرد. از این رو در ادامه این بخش از مقاله نحوه ثبت نام ورودی‌ های جدید دانشگاه آزاد را برای هر دو این روش‌ها توضیح داده و راهنمای تصویری ارائه خواهیم داد.

نحوه ثبت نام رشته‌های با کنکور دانشگاه آزاد اسلامی:

برای تحصیل در رشته‌های با کنکور دانشگاه آزاد می‌بایست در وهله اول در کنکور سراسری ثبت نام نمایید. از این رو مراحل ثبت نام در کنکور سراسری عبارتند از:

در نخستین مرحله می‌بایست به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه نمایید و سپس گزینه “سراسری” را انتخاب نمایید.

گام اول ثبت نام با کنکور دانشگاه آزاد

در مرحله بعدی، بر روی لینک فعال “ثبت نام آزمون سراسری سال 1403” کلیک کنید. (به دلیل عدم شروع و فعال بودن ثبت نام آزمون سراسری 1403، در این تصویر لینک فعال سال ۱۴۰۳ را مشاهده می‌کنید.)

گام دوم ثبت نام با کنکور دانشگاه آزاد

در این مرحله برای شروع فرآیند ثبت نام، می‌بایست هزینه ثبت نام کنکور سراسری 1403 را پرداخت کنید. لازمه پرداخت این هزینه نیز در ابتدا “خرید سریال ثبت نام” می‌باشد. این گزینه در منو سمت راست صفحه قرار گرفته است.

گام سوم ثبت نام با کنکور دانشگاه آزاد

سپس برای ثبت نام آزمون سراسری در هر یک از گروه‌های آزمایشی، لازم است تا کارت اعتباری مربوط به آن را خریداری نمایید. به همین دلیل در این مرحله از میان گزینه‌های موجود، باید نوع سریال ثبت نام خود را مشخص کنید و سپس گزینه “تایید و ادامه” را انتخاب کنید.

گام چهارم ثبت نام با کنکور دانشگاه آزاد

برای خرید کارت اعتباری مورد نیاز خود، در کادرهای مشخص شده اطلاعات خواسته شده را تکمیل نمایید. اطلاعات خواسته شده در این بخش عبارتند از: نام و نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت، شماره همراه و پست الکترونیک (اختیاری). پس از تکمیل اطلاعات، درگاه پرداخت مورد نظر خود را انتخاب نمایید و دکمه “تایید و ادامه” را بفشارید.

گام پنجم ثبت نام با کنکور دانشگاه آزاد

صفحه‌ای باز خواهد شد که تمامی اطلاعات ثبت شده شما را نمایش خواهد داد. در صورت صحیح بودن اطلاعات بر روی تیک قرار گرفته در پایین صفحه کلیک کرده و آن را فعال نمایید و در نهایت نیز بر روی گزینه “ادامه روند پرداخت” کلیک کنید.

گام ششم ثبت نام با کنکور دانشگاه آزاد

در نهایت می بایست اطلاعات کارت بانکی خود را وارد نمایید و سپس بر روی گزینه “پرداخت” کلیک کرده و خرید خود را نهایی کنید. در صورتی که کد 12 رقمی برای شما ارسال گردد، به معنای موفقیت آمیز بودن روند ثبت نام خواهد بود.

گام هفتم ثبت نام با کنکور دانشگاه آزاد

 

نکته: جهت شرکت در کنکور سراسری رشته‌های شناور مانند هنر و زبان خارجه باید کارت اعتباری جداگانه‌ای خریداری نمایید.

 

مجددا به صفحه اول سامانه ثبت نام سنجش بازگردید و سپس بر روی دکمه “تایید و ادامه – گام بعدی” کلیک کنید.

گام هشتم ثبت نام با کنکور دانشگاه آزاد

در مرحله آخر باید نظام آموزشی خود را انتخاب کنید و سپس سریال ثبت نام خریداری شده را در کادر مشخص شده درج کنید و پس از آن بر روی گزینه “تایید” کلیک کنید.

گام نهم ثبت نام با کنکور دانشگاه آزاد

پس از تکمیل کردن اطلاعات صفحه قبل، فرمی را تحت عنوان انتخاب نظام تحصیلی مشاهده خواهید کرد که می‌بایست در آن وضعیت دپیلم و پیش دانشگاهی خود را مشخص کنید. پس از آن باید کد سوابق تحصیلی و کد دانش آموزی خود را وارد کرده و سپس نسبت به آپلود فایل عکس پرسنلی خود با مشخصات مد نظر سامانه اقدام کنید. پس از آپلود کردن عکس، زمان پر کردن اینترنتی و آنلاین فرم تقاضانامه می‌باشد، که می‌توانید آن را با مشخصات شخصی و تحصیلی خود کامل نمایید.

پس از تایید نهایی داوطلب، شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام برای وی صادر خواهد شد. نگهداری از این دو کد تا زمان اعلام نتایج کنکور سراسری بسیار ضروری و پر اهمیت است.

نحوه ثبت نام رشته‌های بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی

به عنوان اولین گام، به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی azmoon.org مراجعه کرده و بر روی لینک فعال “ثبت نام و انتخاب رشته دوره بدون آزمون مقطع کارشناسی ناپیوسته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۳” در نیمسال تحصیلی مورد نظر خود کلیک نمایید.

گام اول ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

برای خرید کارت ثبت نام دانشگاه آزاد، بر روی گزینه “خرید کارت” کلیک کنید. توجه داشته باشید که بدون خرید سریال و کارت اعتباری ثبت نام، اجازه ورود به سامانه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد را نخواهید داشت.

گام دوم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

پس از مطالعه نکات مطرح شده، بر روی دکمه ادامه کلیک نمایید.

گام سوم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

در این مرحله باید دوره مورد نظر خود را انتخاب نمایید. چنانچه لینک مورد نظر شما فعال نشده است، به این معنا می‌باشد که زمان ثبت نام آن آغاز نشده است.

گام چهارم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

اطلاعات خواسته شده از شما را در کادرهای مربوطه به دقت وارد نموده و سپس کلید “ثبت اطلاعات و نهایی نمودن خرید” را انتخاب نمایید.

گام پنجم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

پس از مرور اطلاعات وارد شده، چنانچه تمامی کادرها به درستی تکمیل شده باشند، بر روی گزینه بلی کلیک نمایید.

گام ششم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

در این مرحله می‌بایست اطلاعات کارت بانکی خود را وارد نمایید تا هزینه خرید کارت ثبت نام دانشگاه آزاد را بپردازید.

گام هفتم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

پس از خرید کارت ثبت نام دانشگاه آزاد، می‌بایست به صفحه اصلی بازگشته و بر روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید.

گام هشتم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

در نهایت شماره سریال کارت و اطلاعات خواسته شده را در هر قسمت وارد نمایید و در آخر بر روی کلید “ورود به ثبت نام” کلیک نمایید.

گام نهم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

پس از گذراندن این مرحله، زمان تکمیل فرم و وارد کردن کد رشته‌محل‌های مورد نظر فرا می‌رسد. داوطلب می‌بایست کدهای مورد نظر خود را از دفترچه ثبت نام پیدا کرده و وارد فرم نماید. در نهایت با تکمیل قسمت‌های مشخص شده بر روی گزینه تایید کلیک کنید و کد رهگیری را که سامانه در اختیار شما قرار می‌دهد، یادداشت کنید.

برای مشاهده راهنمای جامع انتخاب رشته دانشگاه آزاد کلیک کنید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در سامانه آموزشیار

جهت ثبت نام در سامانه آموزشیار نیازمند برخی مدارک خواهید بود که ما در این بخش از مقاله، لیست کاملی از مدارکی که از شما خواسته می‌شود را ارائه می‌دهیم. این مدارک عبارتند از:

  • ارائه اصل مدرک تحصیلی به همراه کپی
  • در صورت نداشتن مدرک می‌توان با گواهی فراغت از تحصیل ثبت نام را نهایی کرد.
  • اصل و دو سری کپی کامل شناسنامه داوطلب
  • اصل و دو سری کپی کارت ملی داوطلب
  • شش قطعه عکس 3*4
  • اصل و یک برگ کپی از مدرک نظام وظیفه مخصوص داوطلبان آقا شامل: (کارت پایان خدمت یا معافیت دائم مشمولی که در فرجه است، داوطلب باید دارای برگه اعزام به خدمت بدون مهر غیبت باشد، گواهی و رضایت‌نامه از محل خدمت شاغلین نیروهای مسلح، گواهی اشتغال در آموزش و پرورش، کارت معافیت (شاغلین آموزش و پرورش))
  • اصل کلیه فرم‌های مورد نیاز به همراه نوشتن اطلاعات مورد نیاز
  • ریز نمرات رسمی یا غیر رسمی مقطع تحصیلی قبلی داوطلب
  • پرینت تقاضای صدور تاییدیه تحصیلی دیپلم (مخصوص پذیرفته شدگان مقطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و پزشکی).

شرایط و مدارک مورد نیاز برای دانشجویان شاهد و ایثارگر

دانشجوی شاهد و ایثارگر به آن دسته از دانشجویانی اطلاق می‌گردد که حائز یکی از شرایط ایثارگری زیر باشند:

  • فرزند و همسر شهید
  • فرزند و همسر و شخص آزاده
  • فرزند و همسر و شخص جانباز ۲۵٪ به بالا

مدارک مورد نیاز:

چنانچه از جمله دانشجویان شاهد و یا ایثارگر می‌باشید، می‌بایست توجه داشته باشید که ارائه مدارک زیر به هنگام ثبت نام ورودی‌ های جدید دانشگاه آزاد برای واجدین شرایط ضروری می باشد:

  • تصویر دو طرف کارت ایثارگری و یا معرفی نامه از طرف بنیاد شهید
  • تصویر صفحه اول شناسنامه
  • تصویر دو طرف کارت ملی

برای اطلاع از دانشگاه مجازی کلیک کنید.

نکات مهم ثبت نام ورودی های جدید دانشگاه آزاد 1403

  • کلیه پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد برای هر نیمسال تحصیلی ملزم به پرداخت شهریه مطابق با میزان تعیین شده توسط دانشگاه می‌باشند. شماره حساب پرداخت شهریه توسط دانشگاه ارائه می‌گردد و دانشجویان مبلغ تعیین شده را باید به حساب این دانشگاه واریز نمایند. در صورتی که شهریه مورد نظر را به حسابی غیر از شماره حساب دانشگاه واریز نمایید، این مبلغ به هیچ عنوان قابل استرداد نخواهد بود. لذا در پرداخت شهریه نهایت دقت را داشته باشید.
  • امکان انتقالی و میهمانی برای دانشجویانی که پذیرفته شده ثبت نام ورودی‌ های جدید دانشگاه آزاد می‌باشند وجود خواهد داشت. لازم به ذکر است نقل و انتقال تنها در زمان تعیین شده امکان پذیر است. همچنین آن دسته از دانشجویانی که به هر دلیلی پس از پذیرش در دانشگاه مایل به درخواست انصراف می‌باشند، لازم است هزینه انصراف را پرداخت نمایند.
  • در صورتی که دانشجویان در زمان تعیین شده برای انجام ثبت نام و همچنین انتخاب واحد اقدام ننمایند، قبولی آنان منتفی خواهد شد و درخواست آنان برای سازمان نظام وظیفه ابطال خواهد گردید.
  • دانشجویان موظف به حفظ شئونات اسلامی برابر با تعهدات اسلامی می‌باشند و باید مقید به اخلاقیات باشند.
  • کلاس‌های دانشگاه با توجه به امکانات آموزشی واحدهای دانشگاهی از صبح تا عصر ساعت 20 تشکیل می@شوند. در رابطه با ایجاد ترم‌های تابستانه، دانشگاه آزاد مربوطه تصمیم گیرنده خواهد بود.
  • تعداد ترم‌های مجاز برای هر نیمسال تحصیلی از حداقل تعداد 12 واحد آغاز و حداکثر 20 واحد خاتمه می@یابد.
  • حداقل نمره در نظر گرفته شده برای قبولی در امتحان در هر درس 10 نمره از 20 نمره خواهد بود.
  • دانشجویان می‌توانند مدارک و دلایل کافی را برای دانشگاه ارائه نمایند و مطابق با ضوابط تعیین شده حداکثر برای دو نیمسال عادی جهت دریافت مرخصی اقدام نمایند.
  • چنانچه در ثبت نام ورودی‌ های جدید دانشگاه آزاد اقدام نموده‌اید و در رشته‌های غیرمرتبط پذیرفته شده باشید ملزم به گذراندن واحدهای جبرانی می‌باشید، بنابراین این موضوع موجب گذارندن ترم بیشتر و همچنین شهریه بالاتر خواهد گردید.
  • در صورتی که معدل فارغ التحصیلی شما 12 باشد، شما برای سازمان نظام وظیفه به عنوان دانشجوی اخراجی شناخته خواهید شد و به وظیفه عمومی معرفی خواهید شد.

با اضافه شدن امکان ثبت نام دانشجویان جدید الورود دانشگاه آزاد به دو صورت با کنکور و بودن کنکور، روش و سامانه متفاوتی برای هرکدام از انواع ثبت نام در نظر گرفته شده است. روند ثبت نام آزمون سراسری که در بالا توضیح داده شد، دارای چند مرحله آزمون، نتایج اولیه، انتخاب رشته و … است. برای ثبت نام بدون کنکور نیز پروسه ثبت نام در بالا توضیح داده شد.

خلاصه مقاله ثبت نام ورودی‌ های جدید دانشگاه آزاد

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با شرایط و نحوه ثبت نام ورودی‌ های جدید دانشگاه آزاد اسلامی ارائه نماییم. پس از مطالعه این مقاله به راحتی می‌توانید در آزمون سراسری ثبت نام کنید و یا ثبت نام خود را برای رشته‌های بدون کنکور دانشگاه آزاد نهایی کنید. هم چنین پس از کسب نمره قبولی در یکی از رشته‌های این دانشگاه، می‌توانید با اجرای مرحله به مرحله ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد در سامانه آموزشیار، درخواست خود را به صورت موقت ثبت نمایید و پس از بررسی اطلاعات و مدارک شما، ثبت نام شما تکمیل و دائم خواهد شد. در این مقاله به مهلت ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد بدون کنکور اشاره کردیم.

با وجود تعداد زیاد فراخوان‌ها برای داوطلبان ورود به دانشگاه، و همچنین اینترنتی بودن ثبت نام همه مقاطع  و همه دانشگاه‌ها، ثبت نام اینترنتی می‌تواند برای بسیاری ابهام‌آور باشد. بعلاوه اشتباه در درج اطلاعات هویتی و سوابق تحصیلی می‌تواند ثبت نام شما را با مشکل مواجه کند. با تماس با مرکز مشاوره ایران تحصیل می‌توانید در هر مرحله از ثبت نام از همراهی و راهنمایی یک مشاور مجرب بهره‌مند شوید. همچنین می‌توانید اطلاعات ثبت نام دانشجویان جدید الورود دانشگاه آزاد را در اختیار مشاور گذاشته تا در بهترین گزینه با توجه به سوابق‌تان برای شما ثبت نام کند.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

5/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نحوه ثبت نام ورودی‌ های جدید دانشگاه آزاد چگونه است؟

با مطالعه دقیق این مقاله می‌توانید راهنمای تصویری ثبت نام ورودی‌ های جدید دانشگاه آزاد را هم به صورت پذیرش با کنکور و هم به صورت پذیرش بدون کنکور دریافت نمایید.

برای ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی دانشگاه آزاد آیا لازم است مدارک را بارگذاری نماییم؟

بله؛ زیرا ثبت نام دانشگاه آزاد به صورت آنلاین بوده و درنتیجه می‌بایست مدارک خود را در سامانه مربوطه اسکن و بارگذاری نمایید.

از چه طریقی می‌توان رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد را مشاهده کرد؟

برای مشاهده این رشته‌ها باید به دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد که از طریق سامانه سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد منتشر می‌گردد، مراجعه کنید.

نظرات

23 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام ورودی های جدید دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ + راهنما گام به گام»

  1. Avatar photo Bahare گفت:

    سلام وقت بخیر من کارت ملی ندارم و هنوز اقدام نکردم فرداهم ثبت نام اینترنتی دانشگاه آزاده الان فیلد کارت ملی رو چیکار کنم مشکلی پیش میاد ؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. باید هرچه سریعتر اقدام کنید و رسید ثبت نام رو بارگزاری کنید.

  2. Avatar photo سینا گفت:

    سلام من توی دانشگاه آزاد پرند رشته ژنتیک قبول شدم
    و مرحله اول ثبت نام رو بارگذاری مدارک در سامانه اموزش یار قید کرده
    ولی هرچی کد ملی و شماره دانشجویی ام را میزنم میزنه رشته ایی برای این کد ملی یافت نشد
    تروخدا کمکم کنید خیلی استرس دارم

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. لطفا با شماره ی مجموعه و داخلی 108 خانم طهماسبی تماس بگیرید تا در این مورد راهنماییتون کنن.

  3. Avatar photo فردین گفت:

    سلام من دانشجو کارشناسی پیوسته پیام نور هستم.
    امسال میخوام برم آزاد (فرصت یکبار انصراف)
    واسه من معافیت مجدد واسه کارشناسی پیوسته صادر میشه؟؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگر یکبار انصراف ثبت کردیده اید مجدد میتوانید ثبت نام کنید

  4. Avatar photo محمد گفت:

    سلام من از جمله اتباع محسوب میشوم. شرایط ثبت نام برای من (جدیدالورود)چگونه هست .

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر برای دریافت مشاوره با ما تماس بفرمایید

  5. Avatar photo مهناز گفت:

    سلام وقت بخیر..اگر برای ورودی جدید داشگاه آزاد ثبت نام اینترنتی انجام بدم ولی به دلایلی از رفتن به دانشگاه منصرف بشم و ثبت نام حضوری انجام ندم اشکالی پیش نمیاد؟؟

    1. Avatar photo fattahi گفت:

      سلام وقت بخیر ، وضعیت و هدف شما برای مشاوره باید دقیق تر بررسی شود ، جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاورین ما تماس بگیرید .

  6. Avatar photo Ali گفت:

    سلام من ثبت نام غیر حضوری دانشگاه آزاد رو انجام دادم حالا کی باید برم دانشگاه برا ثبت نام حضوری؟

    1. Avatar photo behrouzi گفت:

      سلام روزتون بخیر الان میتونید برید

  7. Avatar photo عارف . گفت:

    برای انتقالی یا مهمان دائم برای بدو پذیرش برای ارشددر دانشگاه ازاد باید چه کار کرد

    1. Avatar photo isaei گفت:

      سلام جهت کسب اطلاعات با مرکز ایران تحصیل تماس بگیرید .

  8. Avatar photo حشمت گفت:

    سلام ثبت نام ورودی های جدید دانشگاه آزاد در چه سایتی امکان پذیر می باشد؟

    1. Avatar photo aria گفت:

      سلام ثبت نام ورودی های جدید دانشگاه آزاد از طریق سایت این دانشگاه ممکن می باشد.

  9. Avatar photo قاسم گفت:

    سلام، برای ثبت نام ورودی جدید های دانشگاه آزاد فقط به صورتی اینترنتی می توان اقدام کرد؟

    1. Avatar photo irani گفت:

      سبلم، نحوه ثبت نام ورودی جدید های دانشگاه آزاد فعلا و در حال حاضر فقط به صورت اینترنتی هست.

    2. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      در موارد خاص میتوان به صورت حضوری اقدام کرد

  10. Avatar photo هاشم گفت:

    سلام، برای ثبت نام ورودی های جدید دانشگاه به چه سامانه ای باید وارد شد؟

    1. Avatar photo irani گفت:

      سلام، ثبت نام ورودی های جدید دانشگاه آزاد از طریق سامانه آموزشیار صورت می گیرد.

  11. Avatar photo زهرا گفت:

    سلام، من در زمان اقدام برای ثبت نام ورودی های جدید دانشگاه آزاد هر چقدر که کد ملی خودم را وارد می کنم نمیتونم وارد پرتال مربوطه بشم.

    1. Avatar photo irani گفت:

      سلام، برای ثبت نام ورودی جدید های دانشگاه آزاد در این مواقع اقدام به ورود به سایت سنجش دانشگاه کنید و کد دانشجویی موقت بگیرید و از آن به جای کد ملی بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

    ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 + رشته محل ها | azmoon.iau

    ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ برای داوطلبان آغاز شد. سایت ثبت نام دانشگاه آزاد اسلامی به منظور پذیرش بدون آزمون در نیمسال اول و دوم در مقاطع کاردانی و کارشناسی از داوطلبان واجد شرایط دانشجو می‌پذیرد. لذا کلیه...
  • شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد

    شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد + بخشنامه 1403 | ایران تحصیل

    شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد یکی از موضوعات اساسی برای افرادی است که می‌خواهند به عنوان کادر آموزشی پزشکی و غیر پزشکی فعالیت داشته باشند. بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی علاقه‌مند به تحقیق و پژوهش و همچنین تدریس در...
  • ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد

    ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد 1403 + ورود sajed.iau.ir

    ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد برای نمیسال دوم هنوز اعلام نشده است. این وام‌ها از سوی صندوق رفاه دانشجویی در انواع مختلفی اعم از مسکن، شهریه، ازدواج و… تعیین شده و از طریق ثبت نام وام در سامانه ساجد...
  • ورود به سامانه ساجد دانشگاه آزاد اساتید و دانشجویان

    سامانه ساجد دانشگاه آزاد + ورود دانشجو sajed.iau.ir

    سامانه ساجد دانشگاه آزاد به منظور سهولت در ثبت درخواست‌های دانشجویی و همچنین درخواست‌های اداری اساتید و هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، راه اندازی شده است. مواردی اعم از ثبت درخواست وام دانشجویی دانشگاه آزاد و ثبت نام جذب هیئت...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)