ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام المپیاد دانشجویی پزشکی 1403 + شرایط، زمان و مدارک

ثبت نام المپیاد دانشجویی پزشکی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام المپیاد دانشجویی پزشکی 1403 آغاز شد. افرادی که واجد شرایط برای حضور در المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی باشند، می‌توانند مراحل اسم نویسی را از طریق سامانه سنجش پزشکی انجام دهند. یکی از امتحانات علمی بزرگ کشور که در چند ساله اخیر با جدیت پیگیری برگزار می‌شود، المپیاد علمی دانشجویی پزشکی است.

با برگزاری این آزمون مهارت‌ها و استعداد دانشجویانی که در حال تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی هستند مورد بررسی قرار می‌گیرد و افرادی که دارای استعدادهای خاص هستند کشف می‌شوند. وزارت بهداشت برای پذیرفته شدگان این المپیاد تسهیلاتی مد نظر دارد و در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. علاقه‌مندان این آزمون برای حضور در امتحان باید با جزئیات ثبت نام المپیاد علمی علوم پزشکی آشنایی داشته باشند.

تاریخ ثبت نام المپیاد دانشجویی پزشکی 1403

علاقمندان به شرکت در المپیاد دانشجویی پزشکی باید از زمان برگزاری آزمون اطلاعات دقیق داشته باشند. تاریخ دقیق ثبت نام المپیاد دانشجویی علوم پزشکی از طریق اطلاعیه‌های مربوط به سایت سنجش پزشکی و رسانه ملی و شبکه اجتماعی منتشر می‌شود. با اعلام زمان ثبت نام المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت هرکدام از علاقمندان می‌توانند با اطلاع از جزئیات اقدام تکمیل مراحل ثبت نام کنند.

دوره قبلی ثبت نام المپیاد علمی دانشجویی پزشکی از ۱۹ فروردین تا ۲۱ اردیبهشت انجام شد. هرکدام از داوطلبان براساس شرایط اعلام شده می‌توانستند طی بازه زمانی خاصی در این امتحان شرکت کنند. زمان ثبت نام المپیاد علمی وزارت بهداشت از ۲۷ خرداد ماه انجام می‌شود.

تاریخ ثبت نام المپیاد دانشجویی پزشکی

اطلاعیه

مرحله اول المپیاد دانشگاه پزشکی ۱۴۰۳ آغاز شده و ثبت نام آن تا ۲۹ خرداد ماه ادامه دارد.

چگونگی ثبت نام المپیاد دانشجویی پزشکی 1403

ثبت نام علمی المپیاد علمی دانشجویی پزشکی olympiad.sanjesh.org به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش پزشکی صورت می‌گیرد. با مشخص شدن زمان ثبت نام المپیاد علوم پزشکی از وزارت بهداشت داوطلبان می‌توانند برای تکمیل اسم‌نویسی خود شرایط و ضوابط آزمون را بررسی و مطالعه کنند.

پس از وارد شدن به سایت سنجش پزشکی هر کدام از داوطلبان باید یک حساب کاربری را ایجاد کنند و از طریق آن اطلاعات هویتی و دانشجویی خود را ثبت نمایند. یکی از مراحل اسم‌نویسی در المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت، پرداخت هزینه برای شرکت در این آزمون است.

پرداخت هزینه به صورت آنلاین امکان‌پذیر می‌باشد و داوطلبان می‌توانند پس از پرداخت هزینه ثبت نام المپیاد دانشجویی پزشکی سریال ثبت نامی را دریافت کنند.

در مرحله بعد پس از بازگشت به صفحه اولیه می‌توانند برای تکمیل اطلاعات هویتی و پس از بارگذاری اقدام کنند و پس از بارگذاری تصویر داوطلب یک کد پیگیری برای آنها صادر خواهد شد که باید این کد را تا زمان برگزاری المپیاد نزد خود نگه دارند، چراکه دریافت کارت ورود به جلسه این کد را نیاز خواهند داشت.

چگونگی ثبت نام المپیاد دانشجویی پزشکی

جهت اطلاع از زمان انتشار کارت ورود به جلسه المپیاد بر روی لینک کلیک کنید.

راهنمای تصویری ثبت نام المپیاد دانشجویی پزشکی 1403

ابتدا وارد سامانه سنجش پزشکی به آدرس sanjeshp.ir شوید.  سپس گزینه المپیاد را انتخاب کنید.

گام اول ثبت نام المپیاد دانشجویی پزشکی

در بخش بعد گزینه ثبت نام را انتخاب نمایید.

گام دوم ثبت نام المپیاد دانشجویی پزشکی

مجدداً آیکون ثبت نام جدید را انتخاب کنید.

گام سوم ثبت نام المپیاد دانشجویی پزشکی

سپس اطلاعات درخواستی از جمله کد ملی را وارد کرده و گزینه تأیید را انتخاب نمایید.

گام چهارم ثبت نام المپیاد دانشجویی پزشکی

مدارک درخواستی را بارگذاری کنید. سپس اطلاعات خواسته شده مطابق مطالب درج شده در سامانه وارد کنید و گزینه تأیید نهایی را انتخاب نمایید.

گام پنجم ثبت نام المپیاد دانشجویی پزشکی

شرایط نام نویسی در المپیاد دانشجویی علوم پزشکی 1403

افرادی که متقاضی ثبت نام المپیاد دانشجویی پزشکی هستند، باید اطلاعات کافی در ارتباط با شرایط شرکت در این المپیاد را کسب کنند و بعد از اطلاع از داشتن شرایط لازم، پروسه اسم نویاسی خود را انجام دهند.

از جمله مهم‌ترین شرایط ثبت نام المپیاد دانشجوی علوم پزشکی وزارت بهداشت اشتغال به تحصیل در هنگام برگزاری امتحان ورودی است یا اینکه باید حداکثر ۶ ماه از فارغ التحصیلی داوطلبان در هر یک از مقاطع تحصیلی گذشته باشد. تمام شرایط لازم برای ثبت نام المپیاد وزارت بهداشت از سوی مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی اعلام می‌شود.

همه دانشجویانی که در دانشگاه‌های علوم پزشکی مشغول به تحصیل در مقطع و لیسانس هستند، بدون شرط معدل امکان نام نویسی در این المپیاد را دارند.

یکی دیگر از شرایط شرکت در المپیاد وزارت بهداشت این است داوطلبانی که در دوره‌های قبلی این المپیاد رتبه‌های دوم الی سوم را کسب کرده‌اند، می‌توانند مجدداً در این المپیاد شرکت کنند. این در حالی است که افرادی که رتبه یک المپیاد را داشته باشند، نمی‌توانند در این المپیاد شرکت نمایند.

در مجموع دانشجویان رشته پزشکی که در مقطع دکترای حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند و دانشجویان در حال تحصیل رشته‌های داروسازی و دندانپزشکی و دانشجویانی که در مقطع کارشناسی رشته‌های مختلف حضور دارند، برای ثبت نام در المپیاد می‌توانند اقدام کنند.

موضوعات المپیاد دانشجویی پزشکی وزارت بهداشت 1403

سازمان علوم پزشکی قبل از برگزاری المپیاد علمی دانشجویی پزشکی موضوعات و حیطه‌های برگزاری آزمون را مشخص می‌کند. براساس اطلاعیه وزارت بهداشت حیطه‌های پنجگانه پانزدهم المپیاد علمی علوم پزشکی به شرح زیر می‌باشد:

موضوعات عناوین
حیطه استدلال بالینی حیطه میکروبیوم روده و بیماریها
حیطه مدیریت در نظام سلامت حیطه ادغام آموزش و نظام سلامت
حیطه آموزش پزشکی حیطه آموزش پزشکی با تمرکز بر آموزش مبتنی بر محیط کار
حیطه کارآفرینی و کسب و کارهای فناورانه حیطه شبیه سازهای آموزشی
حیطه همگرایی علوم پایه حیطه پروبیوتیک ها

برای اطلاع از رشته های آزمون المپیاد دانشجویی وارد لینک شوید.

زمان اعلام نتایج المپیاد علمی دانشجویی پزشکی 1403

نتایج المپیاد دانشجویی پزشکی از طریق سامانه سنجش پزشکی به آدرس sanjeshp.ir اعلام می‌شود. اعلام نتایج المپیاد دانشجویی پزشکی در دو مرحله صورت می‌گیرد. پس از مشخص شدن نتایج مرحله غربالگری داوطلبان باید خود را برای شرکت در مرحله دوم که شهریور ماه است آماده کنند.

همه دانشجویان بدون هیچ محدودیتی امکان شرکت در این آزمون را دارند. نتایج مرحله اول نیز از ۱۴ تا ۱۶ مرداد ماه اعلام می‌شود. مرحله غربالگری نیز به دلیل تمایل دانشجویان برای ثبت نام در این آزمون برگزار می‌گردد.

نتایج المپیاد دانشجویی در مرحله دوم در شهریور ماه برگزار شد. پس از دریافت نتایج نهایی و در صورت کسب نمره قبولی در المپیاد دانشجویان می‌توانند از همه مزایایی که برای آنها در نظر گرفته شده بهره ببرند. کمک هزینه و تسهیلات بیشماری برای افرادی که در این المپیاد نمره حد نصاب را کسب می‌کنند در نظر گرفته شده است.

زمان اعلام نتایج المپیاد علمی دانشجویی پزشکی

خلاصه مطالب

پس از اینکه ثبت نام المپیاد دانشجویی پزشکی آغاز شد، داوطلبان می‌توانند بر اساس شرایط اعلام شده جهت شرکت و این رقابت مراحل نام نویسی خود را انجام دهند. داوطلبان شرکت در المپیاد علمی وزارت بهداشت می‌توانند برای اسم نویسی در این آزمون از طریق سایت سنجش پزشکی به آدرس sanjeshp.ir اقدام کنند.

چنانچه دانشجویان در این المپیاد نمره قابل قبول را کسب کنند، می‌تواند از مزایا و تسهیلات بی شماری بهره‌مند شوند. در این مقاله اطلاعات کافی در ارتباط با المپیاد دانشجویی علوم پزشکی در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با همکاران ما در ایران تحصیل در ارتباط باشید تا شما داوطلبان گرامی را راهنمایی کنند.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

زمان ثبت نام المپیاد دانشجویی علوم پزشکی چه تاریخی است؟

ثبت نام المپیاد دانشجوی وزارت بهداشت از ۲۷ خرداد ماه آغاز می‌شود و ۳۱ تیر ماه مرحله اول این آزمون برگزار خواهد شد.

نحوه ثبت نام المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی چگونه است؟

ثبت نام در المپیاد به صورت اینترنتی از طریق سایت سنجش پزشکی است که در متن مقاله به طور کامل توضیح دادیم.

شرایط ثبت نام المپیاد دانشجویی علوم پزشکی چیست؟

از مهمترین شرایط نام نویسی در این المپیاد اشتغال به تحصیل در زمان برگزاری آزمون ورودی است. برای مطالعه سایر شرایط می‌توانید به متن مقاله مراجعه کنید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مزایای دوره MBA در غلبه بر چالش‌های مدیریتی سازمان

    مزایای دوره MBA در غلبه بر چالش‌های مدیریتی سازمان

    پیچیدگی روزافزون محیط کسب‌وکار همواره چالش‌های جدیدی را برای مدیران و سازمان‌ها به ارمغان می‌آورد. در چنین شرایطی داشتن توانمندی لازم برای مدیریت بهتر و مواجهه با بحران‌های احتمالی از اهمیت بالایی برخوردار است. دوره به‌عنوان یکی از معتبرترین دوره‌های...
  • مصاحبه دکتری دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین 1403

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین بعد از اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری سال 1403 اگر داوطلبی نام خود را در لیست قبول شدگان ببیند، یعنی مرحله انتخاب رشته را پشت سر گذاشته است. حال بعضی از داوطلبان در...
  • دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی+شرایط و زمان ثبت نام

    دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی از محبوب‌ترین و پرتقاضا‌ترین رشته‌های تحصیلی بوده و به همین دلیل در چند سال گذشته شاهد اشباع شدن ظرفیت‌های دانشگاه‌های بورسیه علوم تجربی شده ایم. یکی از راه‌هایی که دانشجویان می‌توانند یک شغل تضمین...
  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
تماس با مشاور