ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

توضیحات کارنامه کنکور 1403 + راهنما جامع تحلیل | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۶ تیر ۱۴۰۲
توضیحات کارنامه کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

توضیحات کارنامه کنکور سراسری 1403 از طریق سایت سنجش به آدرس sanjesh.org قابل مشاهده است. سازمان سنجش هر سال اقدام به انتشار نتایج اولیه کنکور سراسری می‌کند تا افراد داوطلب بتوانند وضعیت خود را از طریق این کارنامه مشاهده کنند. توضیحات کارنامه کنکور سراسری شامل رتبه و تراز، دروس امتحانی وضعیت داوطلبان جهت انتخاب رشته کنکور سراسری می‌باشد. توضیحات کارنامه کنکور پس از برگزاری کنکور سراسری قابل دسترسی است و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

متقاضیانی که در آزمون سراسری شرکت کرده‌اند، باید یک ماه پس از برگزاری آزمون به سایت سنجش مراجعه کنند و پس از دریافت کارنامه اولیه وضعیت علمی خود را از طریق توضیحات کارنامه کنکور بررسی کنند.  از آنجایی که بررسی دقیق کارنامه اولیه کنکور تأثیر بسزایی در مرحله انتخاب رشته دارد، در ادامه این بخش به بخش‌های مختلف این کارانمه که با عنوان توضیحات کارنامه کنکور سراسری شناخته می‌شود، خواهیم پرداخت.

توضیحات کارنامه اولیه کنکور سراسری 1403

کارنامه اولیه آزمون سراسری، پس از اعلام نتایج کنکور 1403 منتشر می‌شود. کارنامه اولیه کنکور شامل ۴ قسمت می‌باشد که باید حتماً از توضیحات مربوط به آن اطلاع داشته باشید. در ادامه به توضیحات کارنامه کنکور در ۴ بخش اعلام شده خواهیم پرداخت.

  • توضیحات مربوط به اطلاعات ثبت‌نامی و آزمونی داوطلب
  • توضیحات مربوط به اعلام علاقمندی بر اساس تقاضانامه 
  • توضیحات مربوط به وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های مختلف هرکدام از گروه‌های آزمایشی
  • توضیحات مربوط به وضعیت رتبه و نمره کل داوطلب 

توضیحات کارنامه کنکور در بخش اطلاعات ثبت‌نامی و آزمونی 

در این قسمت اطلاعات هویتی و تحصیلی افراد درج شده است. در این قسمت داوطلبان می‌توانند به اطلاعات مربوط به سهمیه‌های اعلام شده، استان و ناحیه و نحوه بومی گزینی دست یابند. داوطلبان باید همه اطلاعات را به طور کامل بررسی کرده و در صورت مشاهده مغایرت با اطلاعات خود، ای موضوع را با پشتیبانی سازمان سنجش کشور در میان بگذارند.

داوطلبان باید در ارتباط با اعمال سهمیه نیز اطلاعات لازم را کسب کنند، چراکه این سهمیه‌ها، تأثیر بسزایی در پذیرفته شدن آنها در دانشگاه‌های مورد نظر دارد.

 علاوه بر این برای توزیع بومی و ناحیه و استان داوطلبان، یکی از شیوه‌های پذیرش است که در توضیحات کارنامه کنکور اعمال می‌شود. در این روش دانشگاه‌ها باید حدود 20 درصد از ظرفیت رشته‌های ارائه شده را به داوطلبان آزاد (غیربومی) و بقیه آن را به حدود ۸۰ درصد افراد اختصاص دهند. داوطلبانی که انتخاب رشته خود براساس استان و بوم منطقه خود انجام دهند، شانس پذیرش بیشتری نسبت به دیگران خواهند داشت.

توضیحات کارنامه کنکور در بخش اطلاعات ثبت‌نامی و آزمونی 

 توضیحات کارنامه کنکور در بخش اعلام علاقه‌مندی برحسب تقاضانامه

این بخش شامل علاقمندی‌های داوطلب است که در هنگام ثبت‌نام کنکور سراسری 1403 آن را اعلام کرده‌اند. برخی از داوطلبان هنگام ثبت‌نام کنکور سراسری، علاقه‌مندی‌های دوره پیام نور و غیرانتفاعی را درج نکرده‌اند، اما ممکن است با ملاحظه توضیحات کارنامه کنکور نظر خود را تغییر دهند و می‌توانند در زمان خرید کارت اعتباری، برای خرید سریال علاقه مندی به گزینش در رشته‌های پیام نور و غیرانتفاعی آزمون سراسری” اقدام کنند. علاوه بر این در هنگام ثبت‌نام سهمیه بهیاری و کارمندی اگر انتخاب نشده باشد، می‌توانید درخواست خود را از طریق لینک سازمان سنجش در زمان انتخاب رشته برای این سهمیه اعلام کنید.

 توضیحات کارنامه کنکور در بخش اعلام علاقه‌مندی برحسب تقاضانامه

توضیحات کارنامه کنکور در بخش وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های مختلف

در این قسمت علاوه بر اطلاعاتی چون گروه آزمایشی و شماره داوطلبی تعیین می‌شود که آیا در دوره‌های روزانه و نوبت دوم پردیس خودگردان و مازاد ظرفیت بهیاران، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه شهید رجایی، غیرانتفاعی و پیام نور پذیرفته شده‌اید یا خیر. در هر یک از موارد عبارت مجاز نوشته باشد، شما می‌توانید در این دانشگاه انتخاب رشته کنید و اگر عبارت غیر مجاز درج شده باشد، نمی‌توانید آن دانشگاه را انتخاب کنید.

توضیحات کارنامه کنکور در بخش وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های مختلف

بر اساس آخرین تغییرات کنکور سراسری در سال 1403 که در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری نیز به آن اشاره شده، از این پس، ضریب رشته‌ها در زیر گروه‌های مختلف تفاوتی با یکدیگر ندارند، چراکه بخش زیرگروه از کنکور حذف شده است. از این رو در کارنامه نهایی کنکور دی و تیرماه ضریب و زیرگروه وجود ندارد.

توضیحات کارنامه اولیه کنکور سراسری

اطلاعیه

اگر شما براساس معدل دیپلم و پیش دانشگاهی رتبه مناسبی نداشته باشید، در شرایطی که سوابق تحصیلی مناسبی داشته باشد، تأثیر مثبتی در پذیرش شما خواهد داشت.

 

توضیحات کارنامه کنکور مطابق با رتبه کل در سهمیه و آخرین رتبه مجاز 

در جدول آخر که در توضیحات کارنامه کنکور قرار دارد، آخرین رتبه مجاز از سهمیه روزانه و نوبت دوم، رتبه کل در سهمیه و رتبه کشوری بدون لحظ کردن سهمیه تعیین شده است. توجه کنید که مهمترین بخش این قسمت رتبه در سهمیه است.

توضیحات کارنامه کنکور بر اساس رتبه کل در سهمیه و آخرین رتبه مجاز شده

کد مربوط به دسترسی به فرایند انتخاب رشته دانشگاه آزاد

در صورتی که مایل هستید برای رشته‌های دانشگاه آزاد اقدام کنید، باید کدی که در پایین کارنامه درج شده است را یادداشت کرده و زمان انتخاب رشته در سایت دانشگاه آزاد آن را وارد کنید.

کد مربوط به دسترسی به فرایند انتخاب رشته دانشگاه آزاد

توضیحات مربوط به کارنامه نهایی کنکور سراسری 1403

آن دسته از داوطلبان کنکور سراسری پس از مشاهده توضیحات کارنامه کنکور در مرحله اولیه، کارنامه اولیه، می‌توانند به انتخاب رشته کنکور سراسری بپردازد. زمانی که داوطلبان کارنامه نهایی خود را دریافت کنند، می‌توانند توضیحات مربوط به آن را بررسی نمایند. کارنامه نهایی نشان دهنده نتایج نهایی و رشته و دانشگاه است که افراد در آن قبول شده‌اند. توضیحات کارنامه کنکور در مرحله نهایی بسیار اهمیت دارد و دارای دو بخش است که شامل موارد زیر می‌باشد.

 مشخصات ثبت‌نامی داوطلب

 در این قسمت داوطلبان باید مشخصات ثبت‌نامی را با اطلاعات هویتی خود مطابقت دهند تا در مراحل ثبت‌نام در دانشگاه دچار مشکل نشوند. این اطلاعات شامل موارد زیر است:

  • نام و نام خانوادگی
  • سال تولد
  • شماره شناسنامه
  • شماره داوطلبی
  • شماره پرونده

 اطلاعات مربوط به وضعیت قبولی داوطلب

در این بخش شرکت کنندگان می‌توانند اطلاعات نهایی مربوط به قبولی خود که شامل موارد زیر است دست یابند.

  • کد رشته محل پذیرفته شده
  •  عنوان رشته قبولی و نام دانشگاهی که در آن قبول شده‌اند.

توضیحات مربوط به کارنامه نهایی کنکور سراسری

مشاوره توضیحات کارنامه کنکور سراسری 1403

 پس از اینکه افراد داوطلب کارنامه اولیه خود را دریافت می‌کنند، می‌توانند برای انتخاب رشته کنکور سراسری آماده شوند. توضیحات کارنامه کنکور در واقع چیزی است به داوطلبان کمک می‌کند تا انتخاب رشته دقیق‌تری داشته باشند. متقاضیان باید فاکتورهای دیگری را در اولویت بندی انتخاب‌های خود از جمله مسیر دانشگاه، کیفیت دانشگاه، هزینه و علاوقه را در نظر بگیرند.

داوطلبان در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری مجاز به انتخاب ۱۵۰ کد رشته محل متناسب با گروه آزمایشی خود هستند که باید هنگام خرید کارت اعتباری ثبت‌نام کنکور سراسری و تکمیل فرایند نام‌نویسی، فاکتور علاقه را در اولویت قرار دهند. 

چنانچه نیازمند دریافت مشاوره و راهنمایی برای انتخاب رشته کنکور سراسری هستید، می‌توانید با مشاوران باسابقه ما در مجموعه ایران تحصیل تماس بگیرید تا با دریافت راهنمایی‌های لازم، به نتیجه مطلوب دست یابید.

اطلاعیه

توضیحات کارنامه کنکور در دو مرحله اولیه و نهایی در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

 

برای اطلاع از هزینه انتخاب رشته و خرید کارت اعتباری کنکور سراسری روی لینک کلیک کنید.

 

جدیدترین اخبار مربوط به کارنامه کنکور سراسری 1403

کارنامه داوطلبانی که در دو نوبت کنکور شرکت کرده‌اند، در مرداد ماه منتشر خواهد شد

 کنکور سراسرس دو بار در سال برگزار می‌شود. پذیرش دانشجویان برای ورود به دانشگاه‌ها یک بار در سال می‌باشد. برای داوطلبانی که در نوبت دوم شرکت کرده‌اند، نمره خام آنها اطلاع رسانی می‌شود. در مرداد ماه برای افرادی که در نوبت اول و دوم یا هر دو شرکت کرده‌اند، کارنامه مرحله اولیه منتشر خواهد شد.

مندرجات کارنامه کنکور سراسری 1403

داوطلبانی که در نوبت اول و دوم شرکت کرده‌اند، می‌توانند کارنامه خود را در مرداد ماه دریافت کنند. این کارنامه شامل نمره کل آزمون اختصاصی هر نمره کل سابقه تحصیلی، نمره کل نهایی، رتبه در سهمیه و رتبه کشوری است. داوطلبان باید براساس این کارنامه فرآیند انتخاب رشته خود را انجام دهند.

جدیدترین اخبار مربوط به کارنامه کنکور سراسری

خلاصه مطالب

در این مقاله به توضیحات کارنامه کنکور سراسری 1403 اشاره کردیم. همانگونه که می دانید سازمان سنجش نتایج اولیه و نهایی کنکور را از طریق کارنامه در سایت sanjesh منتشر می‌کند. داوطلبان می‌توانند از دروس امتحانی، رتبه و تراز و همچنین وضعیت کشوری خود مطلع شوند. پس از دریافت کارنامه سراسری و اطلاع از توضیحات کارنامه کنکور، داوطلبان این امکان را دارند که برای فرآیند انتخاب رشته کنکور سراسری و آزاد اقدام کنند. در این مقاله سعی کردیم به توضیحات کارنامه کنکور 1403 در بخش اولیه و نهایی اشاره کنیم. چنانچه پس از مطالعه این مقاله سؤال و ابهامی داشته باشید، می‌توانید با کارشناسان برجسته ایران تحصیل تماس بگیرید تا شما عزیزان داوطلب را به بهترین شکل راهنمایی نمایند.

 جهت دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

 توضیحات کارنامه کنکور سراسری شامل چه مواردی است؟

توضیحات کارنامه کنکور شامل دروس امتحانی و رتبه و تراز داوطلبان است.

توضیحات کارنامه کنکور شامل در چند بخش اعلام می‌شود؟

 توضیحات کارنامه کنکور در دو بخش کارنامه اولیه و نهایی اعلام می‌شود.

 توضیحات کارنامه نهایی کنکور سراسری شامل چه مواردی است؟

توضیحات کارنامه نهایی کنکور شامل اطلاعات ثبت‌نامی و اطلاعات مربوط به قبولی داوطلبان است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام کنکور کارآگاهی

    ثبت نام کنکور کارآگاهی 1403| مراحل، زمان و محل برگزاری

    کسانی که به شغل کارآگاهی علاقه دارند می‌توانند در زمان ثبت نام کنکور کارآگاهی برای شرکت در این آزمون اقدام کنند. این رشته، یکی از شغل‌های حساس کشور است که در آن تنها افراد خاصی می‌توانند استخدام شوند. شما برای...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    کد سوابق تحصیلی از طریق سامانه دانش آموزی کشور به نشانی my.medu.ir در دسترس کاربران است. در سال های گذشته داوطلبان باید جهت مشاهده کد سوابق تحصیلی به سامانه dipcode.medu.ir یا سایت sahat.medu.ir مراجعه می‌کردند. اما در حال حاضر داوطلبان...
  • ثبت نام مجدد کنکور سراسری

    ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳ + جاماندگان sanjesh.org

    ثبت نام مجدد کنکور سراسری آغاز شد. جاماندگان کنکور که در بازه زمانی اولیه اختصاص داده شده برای ثبت نام کنکور به هر دلیلی موفق به نام‌نویسی نشده‌اند، می‌توانند در مهلت ثبت نام مجدد کنکور سراسری نسبت به تکمیل فرم...
تماس با مشاور