ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تفاوت پیام نور با فراگیر پیام نور چیست؟ | ایران تحصیل

تفاوت پیام نور با فراگیر پیام نور چیست؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

اگر در انتخاب رشته بین پیام نور و فراگیر پیام نور مردد هستید با ما تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شاید برای شما این سؤال پیش آمده باشد که تفاوت پیام نور با فراگیر پیام نور چیست؟ و چه فرق اساسی بین آنها وجود دارد؟ دانشگاه پیام نور جهت پذیرش دانشجویان در مقطع کارشناسی و ارشد دو روش را پیش روی متقاضیان قرار داده است. روش اول شرکت در آزمون سراسری و کسب رتبه مناسب برای انتخاب رشته و روش دوم که پذیرش آسان‌تر می‌باشد شرکت در آزمون فراگیر خواهد بود.

داوطلبانی که مایلند از طریق طرح فراگیر در دانشگاه پیام نور مشغول به تحصیل شوند، یا در دوره های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه پیام نور تحصیل کنند، باید قبل از هر چیز نسبت به شیوه پذیرش در پیام نور و فراگیر پیام نور آشنایی داشته باشند.

منظور از دوره فراگیر پیام نور چیست؟

افرادی که مایلند در رشته‌های دانشگاه پیام نور ادامه تحصیل دهند، می‌توانند از طریق آزمون سراسری یا براساس سوابق تحصیلی در این رشته‌ها پذیرش بگیرند. اما آن دسته از افرادی که نتوانسته‌اند از طریق آزمون سراسری وارد دانشگاه پیام نور شوند، می‌توانند در دوره‌های فراگیر که هم اکنون برای مقطع ارشد وجود دارد، شرکت نمایند و پس از اعلام نتایج قبولی ارشد فراگیر پیام نور مشغول به تحصیل شوند.

دوره فراگیر در مقطع کارشناسی از بهمن ماه ۹۰ به بعد حذف شده است. بنابراین در مقطع کارشناسی دانشجویان برای دوره فراگیر نمی‌توانند ادامه تحصیل بدهند. در دوره فراگیر دانشگاه پیام نور افرادی که مایل به ادامه تحصیل هستند، بدون توجه به زمینه تحصیلی قبلی خود می‌توانند انتخاب رشته کنند. بنابراین افراد باید برای اطلاع از ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور با مشاوران ما در ایران تحصیل تماس حاصل نمایند.

همچنین داوطلبان به این منظور باید برای سنجش آمادگی و توانمندی تحصیلی خود را به عنوان دانش‌پذیر ثبت نام کنند. سپس در دوره‌های آمادگی و آموزشی تعدادی از واحدهای درسی رشته انتخابی خود را به صورت حضوری یا مکاتبه‌ای بگذراند و به کسب آمادگی‌های علمی لازم در آزمون پایان نیمسال دانش‌پذیری که از طریق سازمان سنجش به صورت سراسری برگزار می‌شود، شرکت کنند. در صورت کسب نمره حد نصاب در آزمون می‌توانند از وضعیت دانش‌پذیری به وضعیت دانشجو تبدیل وضعیت داده و تحصیلات خود را در نیمسال دوم دانشگاه ادامه دهند.

منظور از دوره فراگیر پیام نور چیست؟

 اطلاعیه: ثبت نام دانشگاه پیام نور هر سال از دو طریق آزمون سراسری و سوابق تحصیلی خواهد بود. 

 فاکتورهای مهم در تفاوت پیام نور با فراگیر پیام نور چیست ؟

 برخی از داوطلبان از طریق آزمون‌های دوره فراگیر و برخی از طریق کنکور سراسری مایلند که در دانشگاه پیام نور ادامه تحصیل دهند. براساس اطلاعیه پایگاه اطلاع رسانی یکی از واحدهای دانشگاه پیام نور، تفاوت پیام نور و دوره فراگیر به این شکل بیان شده است که هر دو گروه برای ورود به دانشگاه از طریق سازمان سنجش آموزش کشور پذیرش خواهند شد و از معافیت نظام وظیفه برخوردار می‌باشند.

برنامه‌های درسی هر دو گروه مشابه است، اما افرادی پذیرش خواهند شد که در امتحانات ورودی نمره لازم را کسب نموده‌اند. علاوه بر این اعتبار مدارک فارغ التحصیلان هر دو گروه برای اشتغال و ادامه تحصیلی یکسان می‌باشد.

فاکتورهای مهم در تفاوت پیام نور با فراگیر پیام نور

برای انتخاب واحد دانشگاه پیام نور روی لینک کلیک کنید.

 تفاوت در منابع آزمون ارشد فراگیر و سراسری پیام نور

 داوطلبان ارشد فراگیر برای آمادگی آزمون فراگیر باید منابع ترم اول ارشد را بخوانند و آمادگی کسب کنند. اما داوطلبان سراسری پیام نور می‌توانند با منابع سراسری مقطع قبل خود آشنایی داشته باشند. علاوه بر این داوطلبان فراگیر پس از قبولی در آزمون در صورت کسب نمره قبولی دروس ترم اول نمره ۱۲ این درس‌ها به عنوان درس پاس شده برای آنها لحاظ می‌شود و از ترم دوم می‌تواند ادامه تحصیل دهند.

برای اطلاع از رشته های تربیت معلم دانشگاه پیام نور وارد لینک شوید. 

بنر کال تو اکشن

تفاوت در شروع ترم تحصیلی ارشد فراگیر و سراسری پیام نور

یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای بررسی تفاوت پیام نور با دوره فراگیر ارشد این دانشگاه، توجه به شروع ترم تحصیلی است. داوطلبان دوره ارشد فراگیر پیام نور در صورت قبولی و کسب نمره حداقل ۱۲ در امتحان‌های خود می‌توانند از ترم دوم به تحصیلات خود ادامه دهند و نسبت به دانشجویان سراسری که باید از ترم اول آغاز به تحصیل کنند، یک‌ترم تحصیلی جلوتر می‌باشند. داوطلبان که در آزمون سراسری پیام نور قبول می‌شوند، باید دروسی که دانشجویان فراگیر در دوره دانش پذیری اخذ کرده‌اند را پاس کنند.

تفاوت دو دوره پیام نور در میزان شهریه

افرادی که در ارتباط با این سؤال که تفاوت پیام نور و دوره ارشد فراگیر چیست؟ ابهام دارند، باید به میزان شهریه پرداختی نیز توجه داشته باشند. دوره ارشد فراگیر و سراسری دانشگاه پیام نور هیچ تفاوتی با هم ندارند. شهریه مصوبه یک رشته خاص برای تمام دانشجویان برابر می‌باشد. شهریه دانشگاه پیام نور باید ابتدای هر نیم سال پرداخت شود تا افراد بتوانند انتخاب واحد انجام دهند.

"

تفاوت دو دوره در اعتبار مدرک

از نظر اعتبار مدارک تحصیلی ،مدرک هر روزه فارغ التحصیلان فراگیر ارشد و سراسری معتبر است. در واقع هر کدام از فارغ‌التحصیلان می‌توانند از این طریق برای اپلای در آزمون دکترای تخصصی و شرکت در آزمون استخدامی و استخدام در سازمان‌ها اقدام نمایند.

اطلاعیه

برای پاسخ به این سؤال که تفاوت پیام نور و فراگیر پیام نور چیست؟ باید فاکتورهای متعددی از جمله شروه ترم تحصیلی، اعتبار مدرک؛ میزان شهریه و … را مد ظر قرار دهید.

خلاصه مطالب

در این مقاله سعی کردیم به این سؤال بسیاری از افراد در ارتباط با اینکه تفاوت پیام نور با ارشد فراگیر چیست؟ پاسخ دهیم. همانطور که می‌دانید شیوه معمول پذیرش دانشگاه پیام نور از طریق کنکور سراسری یا از طریق سوابق تحصیلی می‌باشد. اما آن افرادی که نتوانسته‌اند از این دو روش استفاده کنند، می‌توانند در دوره ارشد فراگیر شرکت نمایند. افرادی که نمره حداقل ۱۲ از دروس امتحانی خود را در آزمون ارشد فراگیر داشته باشند، می‌توانند در رشته‌های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه مشغول شوند.

در این مطلب به تفاوت پیام نور و ارشد فراگیر اشاره کردیم. افرادی که مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور هستند، ابتدا باید تفاوت این دو دوره را مدنظر قرار دهند تا بعداً دچار مشکل نشوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص روش‌های پذیرش دانشگاه پیام نور به چه شکل است؟ می‌توانید با کارشناسان ما در آکادمی ایران تحصیل در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه یاری کنند.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

اگر در انتخاب رشته بین پیام نور و فراگیر پیام نور مردد هستید با ما تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تفاوت پیام نور با فراگیر پیام نور چیست؟

در این مقاله به طور کامل به تفاوت این دو دوره در دانشگاه پیام نور اشاره کردیم.

روش‌های پذیرش دانشگاه پیام نور به چه شکل است؟

این دانشگاه از دو طریق آزمون سراسری و همچنین سوابق تحصیلی و فراگیر ارشد پیام نور دانشجو می‌پذیرد.

تفاوت پیام نور با فراگیر پیام نور در شروع ترم تحصیلی چیست؟

افرادی که در دوره‌های فراگیر پیام نور شرکت می‌کنند، می‌توانند از ترم دوم در دانشگاه حضور یابند و نسبت به دانشجویان سراسری یک ترم جلوتر خواهند بود.

نظرات

یک دیدگاه دربارهٔ «تفاوت پیام نور با فراگیر پیام نور چیست؟ | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

    سلام وقت بخیر
    هیچ تفاوتی ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ارشد بدون کنکور پیام نور

    ارشد بدون کنکور پیام نور 1403 + زمان، شرایط و رشته ها

    تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور یکی از گزینه‌ها برای افرادی است که قصد ادامه تحصیل در این مقطع را دارند. متقاضیان در صورت برخورداری از شرایط می‌توانند اقدام به ورود به این دانشگاه‌ها و تحصیل در...
  • حذف و اضافه دانشگاه پیام نور

    حذف و اضافه دانشگاه پیام نور + زمان بندی و قوانین 1403

    دانشجویانی که قصد دارند بعد از انتخاب واحد چند واحد درسی را حذف یا اضافه کنند می توانند در زمان مشخص شده‌ای از طریق سایت گلستان به آدرس osreg.pnu.ac.ir حذف و اضافه دانشگاه پیام نور را انجام دهند. معمولا زمان...
  • منابع درسی دانشگاه پیام نور

    منابع درسی دانشگاه پیام نور + لیست دروس | ایران تحصیل

    لیست منابع درسی دانشگاه پیام نور برای مقاطع تحصیلی مختلف اعلام شده است. متقاضیان و دانشجویان می‌توانند بسته به مقطع و رشته تحصیلی خود، منابع درسی خود را یافته و بر همان اساس هر ترم درسی را آغاز نمایند. آنها...
  • انتخاب واحد دانشگاه پیام نور

    انتخاب واحد دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ + راهنما و کد دروس pnu.ac.ir

    انتخاب واحد دانشگاه پیام نور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری آغاز شد. دانشجویان دانشگاه پیام نور می‌بایست پیش از آغاز هر نیمسال، در زمان مقرر انتخاب واحد خود را انجام دهند. این دسته از دانشجویان باید با...
تماس با مشاور