ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تغییر یگان خدمتی بخشنامه 1403 + راهنما اخذ انتقالی | ایران تحصیل

تغییر یگان خدمتی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تغییر یگان خدمتی سال 1403 برای سربازان امکان پذیر می باشد، اما شرایط خاصی دارد که متقاضیان انتقال به یگان خدمتی دیگر باید این شرایط را داشته باشند. تغییر یگان خدمتی به این معنا است که یک سرباز بتواند از یگانی که در آن مشغول به گذراندن خدمت سربازی است به یگان دیگر در شهر خود یا جای دیگر منتقل شود.

انتقالی سربازی به دلایل مختلف و بنا به درخواست سرباز یا یا یگان خدمتی وی صورت می‌گیرد که بر اساس شرایط موجود، سرباز را به یک یگان دیگر منتقل می ‌کنند. تغییر یگان خدمتی سربازی چه توسط یگان و چه از طرف سرباز درخواست داده ‌شود، دارای شرایط و قوانین مخصوص به خود می باشد. در این مقاله از ایران تحصیل سعی داریم که به بررسی تغییر یگان خدمتی و شرایط انتقال سربازان بپردازیم. پس تا انتهای این مطلب با ما باشید.

 آیا می توان یگان خدمتی را تغییر داد؟

👈 برخی از سربازان پس از پایان دوره آموزشی، در مناطق عملیاتی و مرزی تقسیم می شوند. به دلیل دوری از مسافت یا محل زندگی و شرایط سخت موجود، به اولین چیزی که فکر می ‌کنند این است که انتقالی خود را بگیرند. اما آیا تغییر یگان خدمتی و گرفتن انتقالی اختیاری است و به راحتی صورت می گیرد؟ انتقالی سربازی یا تغییر یگان خدمتی دارای شرایطی است که فرد باید این شرایط داشته باشد تا با انتقالی وی از سوی یگان موافقت شود و یگان جدید، انتقالی سربازی وی را تایید نماید. اما همانگونه که خرید خدمت سربازی به دلایل مختلفی صورت می گیرد، برای انتقالی سربازی و تغییر یگان خدمتی نیز دلایل متعددی وجود دارد. در ادامه به بررسی این دلایل خواهیم پرداخت.

آیا می توان یگانه خدمتی را تغییر داد؟

 دلایل تغییر یگان خدمتی چیست؟

👈سربازان ممکن است بعد از دوره آموزشی به دلایل مختلفی تصمیم به تغییر یگان خدمتی خود داشت و خواهان انتقال خود باشند. از جمله دلایل متعدد تغییر یگان خدمتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

✔️ متاهل بودن یا متاهل شدن سرباز در حین خدمت سربازی

👈در شرایطی که فرد متاهل باشد یا تازه ازدواج کند، این امکان را دارد که بر اساس قوانین تقسیم سرباز، به یکی از نزدیک ترین یگان ها به محل زندگی همسر منتقل شود. نزدیک ترین مکان و محل زندگی همسر، حتما باید در رسته خدمتی انجام شود و ممکن است در محل زندگی همسر آن یگان زیر مجموعه اصلا وجود نداشته باشند. مثلا زمانی که شخصی در نیروی زمینی ارتش خدمت می ‌کند، باید از یگان های مربوط به نیروی زمینی ارتش انتقال داده شود. پس نزدیک ترین یگان نیروی زمینی با توجه به محل زندگی همسر شرط انتقال سرباز می باشد.

✔️داشتن بیماری های اعصاب و روان

👈سربازانی که معاف از رزم اعصاب و روان می باشند یا در حین خدمت به مشکلات اعصاب و روان دچار می شوند، پس از تایید کمیسیون پزشکی این امکان را دارند که به نزدیک ترین یگان محل زندگی خود انتقال یابند.

داشتن بیماری های خاص، لاعلاج و صعب العلاج

👈در صورت اثبات بیماری هایی که دارای عوارض می باشند، اما به تشخیص کمیسیون پزشکی معافیت دائم نداشته باشند، سرباز می تواند درخواست انتقالی معافیت موقت بدهد و روند درمان وی و حفظ سلامتی راحت تر صورت بگیرد.

✔️اثبات داشتن مهارت و توانایی

👈سربازهایی که با وجود داشتن مهارت و توانایی خاص در جای غیرمرتبط تقسیم می شوند، در صورتی که فرمانده یگان توانایی آنها را تایید کند، می توانند برای استفاده بهینه، به یگان مرتبط با توانایی و مهارتشان منتقل شوند. مثلا اگر سربازی در تیراندازی مهارت داشته باشد و یا اینکه رشته تحصیلی وی با مهارت های مورد نیاز یگان خدمتی مطابقت داشته باشد، می ‌تواند از این طریق انتقالی خود را دریافت کند.

✔️اعلام کردن نیاز به نیرو توسط یگان های دیگر

👈در شرایطی که یگان ‌های دیگر نیازمند سرباز باشند، تغییر یگان خدمتی توسط یگان صورت می گیرد. در این شرایط سرباز اختیاری در انتخاب یگان خود ندارد.  فرماندهان یگان با توجه به شرایط کشور و شرایط منطقه، یگان سربازان را به محل مورد نیاز منتقل می‌ کنند. مثلاً در زمان حضور داعش در مرزهای غربی، سربازان به طور مقطعی در سراسر کشور به شهرهای غربی کشور انتقال پیدا می کردند.

✔️ تبعید شدن سرباز به دلیل مشکلات انضباطی

👈 یکی از موارد اندکی که باعث تغییر یگان خدمتی می شود، مشکلات انضباطی شدید سرباز می باشد که در این صورت سرباز به مناطق مرزی و عملیاتی منتقل می شود تا به عنوان تنبیه ادامه خدمت را در آنجا سپری کند.

🔗 برای اطلاع از چگونگی پیگیری کارت پایان خدمت سربازی بر روی لینک کلیک کنید. 

 شرایط تغییر یگان خدمتی 1403

👈برای تغییر یگان خدمتی چند حالت وجود دارد و باید شرایطی را داشته باشید. اگر سربازی ادعا می‌کند که بیمار است باید حتماً مدارک پزشکی و سابقه درمانی خود را ارائه دهد یا مدتی را تحت نظر کمیسیون پزشکی یگان خدمتی مربوطه باشد تا بیماری وی ثابت شود و مراحل تغییر آن خدمت وی آغاز شود.

👈از سوی دیگر در صورت اثبات بیماری نمی توان از یگان خارج شد یا فرار کرد یا بتوان انتقالی گرفت. تغییر یگان خدمتی روال اداری و قانونی خود را دارد و تا نامه نگاری اداری صورت نگیرد، مراحل انتقال انجام نمی شود.

👈سربازانی که متاهل هستند برای گرفتن انتقالی در حین خدمت باید عقدنامه و سند ازدواج یا اجاره نامه و یا قولنامه به نام خود یا همسر خود را برای اثبات شهر محل سکونت ارائه کنند و ظرف کمتر از یک ماه تغییر یگان خدمتی آنها صورت خواهد گرفت.

👈تغییر یگان خدمتی در مجموع کار بسیار سختی است و تنها با یک درصد درخواست ها توافق می شود. تا مدارک خود را ارائه ندهید و شرایط موجهی نداشته باشید، انتقادی صورت نمی گیرد. در حال حاضر که کمبود سرباز در کشور وجود دارد، بسیاری از افراد مجبور هستند حتی با داشتن دلایل متعدد برای تغییر یگان خدمتی که به آنها اشاره شد، در یگان خدمتی خود بمانند و ممکن است با درخواست آنها موافقت نشود.

شرایط تغییر یگان خدمتی

📣 اطلاعیه 📣 

سربازانی که مایل به انتقال سربازی هستند، باید واجد شر ایط اعلامی از سوی یگان خدمتی خود باشند. 

 نحوه تغییر یگان خدمتی 1403

👈هر سربازی که در حال گذراندن دوران خدمت سربازی است، امکان جابجایی درون همان یگان برای وی وجود دارد. اما مسئله تغییر یگان خدمتی کاملا به سیاست‌های فرماندهی محل خدمت فرد بستگی دارد. مثلا ممکن است فرمانده استان شیراز با انتقال نیرو به استان دیگر موافق باشد، اما فرمانده استان تهران نه! این مسئله ای است که باید از طریق نیروی انسانی یگان خدمتی دنبال شود. معمولاً در تقسیمات، سربازان به بالاترین رده فرماندهی استان معرفی خواهند شد و بعد بر اساس نیاز در استان تقسیم می شوند.

👈 بالاترین رده فرماندهی استان ها معمولا با پرسنل کادر وظیفه ملاقات عمومی دارند. این مسئله را دفتر فرماندهی یا نیروی انسانی هماهنگ می‌ کند و سرباز ها می توانند تغییر یگان خدمتی را در آنجا پیگیری کنند و نهایتاً نیروی انسانی تقسیم نیروها را انجام خواهد داد.

👈نزدیک بودن محل خدمت به محل سکونت سربازان از جمله اهداف و وظایف عمومی باشد که به صورت صددرصد شدنی نیست، اما سربازان در مرحله اول در استان‌های خود و در مرحله بعدی در استان‌های همجوار می توانند خدمت کنند. سربازانی که در استان های بالای ۳۰۰ کیلومتر مسافت از محل زندگی خود دوران خدمت سربازی را می‌گذرانند، پس از طی کردن شش ماه خدمت می توانند به محل سکونت یا استان های همجوار منتقل شوند. تعداد سربازانی که در استان ‌های دور از محل زندگی خود خدمت می کنند، در حال حاضر بسیار کاهش پیدا کرده است.

نحوه تغییر یگان خدمتی

🔗 برای اطلاع از مدارک لازم برای اعزام به خدمت سربازی بر روی لینک کلیک کنید. 

 

 کدهای مربوط به یگان های خدمت سربازی 1403

👈سربازان در صورت داشتن کد های یگان خدمت سربازی می توانند از یگان خدمت خود مطلع شوند. آن دسته از افرادی که کد اعزام را دارند، ولی محل آن را نمی دانند، می توانند محل آموزش خود را از طریق کدهای زیر پیدا کنند. در ادامه محل آموزش و کدهای یگان خدمتی مربوطه ذکر شده است. چنانچه شما مشمولین خدمت سربازی کد یگان خدمتی خود را ندارید می توانید با کارشناسان ما در ایران تحصیل تماس حاصل بگیرید تا راهنمایی های لازم را به شما عزیزان ارائه کنند.

✔️کد 1 : مرکز آموزشی ولیعصر تبریز

✔️کد 2 : نیروی انتظامی سعید آباد (واقع در آذربایجان شرقی)

✔️کد 3 : شهرستان ارومیه

✔️کد 5 : کرمان – ارتش

✔️کد 6 : اراک – نیروی انتظامی

✔️کد 11 : اراک – نیروی انتظامی شهید دستغیب جهرم – فارس (ناجا)

✔️کد 12: نیروی انتظامی مرزن آباد چالوسه

✔️کد 13 : نیروی انتظامی مشکین شهر

✔️کد 17: نیروی هوایی – شیراز ارتش منطقه هوایی شهید دوران

✔️کد 20 : نیروی هوایی ارتش دانشگاه هوایی ستاری _ شمشیری آذری (تهران)

✔️کد 28 : نیروی هوایی ارتش بابلسر

✔️کد 27 : نیروی هوایی سمنان

✔️کد 32 : پدافند نیروی هوایی تهران

✔️کد 35 : نیروی زمینی ارتش تهران آموزشی 01

✔️کد 36: نیروی زمینی ارتش تهران آموزشی 02

✔️کد 37 : ارتش نیروی زمینی عجب شیر

✔️کد 38: کد مربوط به ۰۴ بیرجند

✔️کد 39: کرمان – نیروی زمینی ارتش

✔️کد 40: نیروی زمینی ارتش کازرون

✔️کد 41 : 08 نیروی زمینی ارتش خاش (سیستان و بلوچستان)

✔️کد 44: تیپ هوابرد ارتش شیراز

✔️کد 45 : نیروی زمینی ارتش مراغه

✔️کد 47 : نیروی زمینی ارتش گروه 33 توپخانه پرندک

✔️کد 49 : نیروی زمینی ارتش لشگر 16 زرهی قزوین

✔️کد 57 : ارتش – لشکر 81 زرهی کرمانشاه

✔️کد 71 : نیروی زمینی سپاه امام رضا – کازرون

✔️کد 73 : نیروی زمینی سپاه _ پادگان شهید قاضی شهرستان تبریز

✔️کد 74 : نیروی زمینی سپاه ولیعصر آباده

✔️کد 75 : وزارت دفاع قزوین

✔️کد 80 : ستاد مشترک سپاه

✔️کد 81 : سپاه مرودشت یا نیروی هوایی ارتش مهرآباد – تهران

✔️کد 82 : سپاه مرودشت

✔️کد 87 : نیروی مقاومت سپاه پادگان خاتمی یزد

✔️کد 88 : نیروی هوائی سپاه اردکان

✔️کد 89 : سازمان زندان کرج

✔️کد 91 : نیروی زمینی سپاه – اقلید فارس – شیراز 

✔️کد 94: سپاه پادگان ولیعصر ساری

✔️کد 101 : دزفول سپاه

✔️کد 105 : هتل ولیک بابل پادگان المهدی بابل نیروی زمینی سپاه

✔️کد 119 : نیروی دریایی ارتش سیرجان _ کرمان

✔️کد 123 : نیروی زمینی سپاه شهید هاشمی نیشابور

✔️کد 135 : سپاه شهید قدوسی یزد

✔️کد 175: نیروی هوایی ارتش پایگاه شکاری دزفول

✔️کد 176 : نیروی هوایی امام حسین – تهران

✔️کد 181 :نیرو هوایی مشهد

✔️کد 182 : نیروی هوائی تهران ارتش

✔️کد 185 : ستاد مشترک سپاه شهدای کرمانشاه یا شهید همت روانسر

✔️کد 200 : شیرگاه قائم شهر نیروی انتظامی

✔️کد 215 : پادگان شهید پازوکی سپاه (لشکر 27 ) واقع در افسریه

✔️کد 226 : مازاد (یعنی در روز تقسیم هر جا که نیرو نیاز بود به آنجا اعزام خواهند شد)

✔️کد 234 : نیروی دریایی

✔️کد 256 : مازاد (یعنی در روز تقسیم هرجا که نیرو نیاز بود به آنجا اعزام خواهند شد) یا پادگان شهید مدرس نیروی زمینی سپاه واقع در جنب شهرك خاتم الانیباء بعد از پل فردیس كرج

کدهای مربوط به یگان های خدمت سربازی

📣 اطلاعیه 📣 

با اطلاع از کدهای یگان خدمتی سراسر کشور می توانید روند درخواست خود را سریعتر انجام دهید. 

 

جدیدترین اخبار پیرامون تغییر یگان خدمتی

📌 شرایط نگارش نامه درخواست تغییر یگان خدمتی

نامه درخواست تغییر یگان خدمتی یا انتقالی سربازی باید در دو مرحله نگارش شود. اول این که سرباز درخواست انتقالی را با گذراندن مراحل اداری و ارائه کردن اسناد و مدرک کافی به فرمانده یگان می دهد تا پرونده ثبت شود. در مرحله بعد نامه تایید یگان جهت انتقالی سرباز و معرفی به یگان جدید توسط یگان تایید و امضا خواهد شد و بر روی آن مهر نیروی انسانی تحویل سرباز می خورد.

📌 شرایط تغییر یگان خدمتی از طریق انتقالی 

جهت تغییر یگان خدمتی از طریق انتقالی سربازان باید پس از تقسیم شدن در یگان، درخواست ملاقات با فرمانده بدهند. با ارائه اسناد و مدارک در صورت موافقت فرمانده یگان تغییر محل خدمت به یکی از نزدیگ ترین ارگان ها صورت می گیرد. 

جدیدترین اخبار پیرامون تغییر یگان خدمتی

🔗 برای آشنایی با پروژه کسری خدمت سربازی بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید. 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی نحوه تغییر خدمتی در سال 1403 و شرایط آن پرداختیم. تغییر یگان خدمتی در مجموع کار سختی می باشد و تنها یک درصد از افراد موفق به انتقال محل خدمت به نزدیک محل سکونت خود خواهند شد. برای درخواست تغییر یگان خدمتی یا انتقالی سربازی دلایل متعددی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به بیماری اعصاب و روان، متاهل بودن، داشتن مهارت و توانایی، دستور یگان های دیگر برای گرفتن سرباز یا بیماری‌ های خاص و صعب‌العلاج و… اشاره کرد.

در چنین شرایطی فرد می تواند درخواست خود را مبنی بر تغییر یگان خدمتی خود اعلام کند. چنانچه در ارتباط با مطالب ارائه شده در این مقاله سوال و ابهامی داشته باشید، می توانید با کارشناسان ما در آکادمی ایران تحصیل تماس حاصل بگیرید تا اطلاعات تکمیلی را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

 

🔗 برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

3.3/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا امکان تغییر یگان خدمتی در سال 1403 وجود دارد؟

بله، امکان تغییر یگان خدمتی در سال 1403 وجود دارد، اما شرایط خاصی دارد که در این مطلب به آنها اشاره شد. 

دلایل عمده تغییر یگان خدمتی چیست؟

سربازان به دلایل متعددی خواستار انتقالی خود هستند که در این مقاله به این موارد اشاره شد. 

نحوه تغییر یگان خدمتی چگونه است؟

در این مقاله به نحوه تغییر یگان خدمتی در سال 1403 اشاره شد. 

نظرات

19 دیدگاه دربارهٔ «تغییر یگان خدمتی بخشنامه 1403 + راهنما اخذ انتقالی | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo سرباز گفت:

    سلام من سرباز نیرودریایی شیراز بودم که با درخواست انتقالی موافقت کردند و برای تغییر کد به نیروی زمینی یه مدت طول کشید حالا روی برگه معرفی به جای پادگانی که اعلام نیاز نیرو گرفتم اسم پادگان و یه شهر دیگه نوشته شده یعنی اشتباهی به حاییدیگه انتقالم دادن؟؟لطفا جواب بدید

    1. Avatar photo مشاور ارشد ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      ممکن است

  2. Avatar photo حسین گفت:

    سلام من ۴ ماه خدمت کردم و ایست خدمتی زدم حالا دوباره میخام خدمتو ادامه بدم آیا باز ب همان یگان خدمتی میروم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله به همان یگان قبلی خودتان را باید معرفی نمایید

  3. Avatar photo امیر گفت:

    سلام خسته نباشید. من یکم اعزام میشم. ینی سه روز دیگه. جای خیلی دوری افتادم. پارگی دیسک دارم ولی موقع معاینه کار خاصی انجام ندادن و سالم زدن. میخواستم بدونم با توجه به زمانی که برام باقی مونده میتونه اعزامم وقفه بخوره و اقدام کنم برای معافیت تا شاید معافیت تونستم بگیرم یا مثلا بتونم دوباره از اول دفترچه پست کنم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر بعد از پست کردن دفترچه میتوانید تاریخ اعزام خود را به تعویق بیندازید و همزمان میتونید برای معافیت تشکیل پرونده بدهید

  4. Avatar photo Peyman گفت:

    سلام من ۱۱ ماه خدمت کردم ولی به دلیل افسردگی شدید مشکلات روحی روانی و خودزنی در پادگان ایست خدمتی خوردم .چون نمیتونم از خانوادم دور باشم.اما میخام خدمتم ادامه بدم به شرطی که منو انتقام بدن به شهر خودم نمیخام معاف دائم بشم..باید چه شرایطی داشته باشم تا انتقالی بدن؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید از منابع انسانی درخواست بدی

  5. Avatar photo ابوالفضل سوادکوهی گفت:

    سلام من نیرو دریایی بندر عباسم کسی هست بخواد تغییر ارگان بده از نیروی زمینی از اصفهان

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      از طریق سامانه انتقالی سرباز اقدام نمایید.

  6. Avatar photo رضا گفت:

    سلام من سرباز دادگاه استان فارسم کسی تمایل به جابجایی فارس ب سیستان بلوچستان رو داره

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      از طریق سامانه سربازیاب اقدام نمایید.

    2. Avatar photo ... گفت:

      تمایل به جابجایی با نیروی انتظامی پادگان وولیعصرزابل رو دارید؟

    3. Avatar photo صحرا گفت:

      تمایل به جابجایی باپادگان ولیغصرزابل دارید؟

    4. Avatar photo صحرا گفت:

      تمایل به جابجایی بامرزبانی ولیعصرزابل را دارید؟

  7. Avatar photo 💔تنها💔 گفت:

    سلام من ۱۸ سالمه می‌خوام برم خدمت سربازی توی مرزبانی هم باشم و میتونم از همون طریق وارد نیروی انتظامی و مرزبانیش بشم ؟ لطفا راهنماییم کنید

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      دوست عزیز بعد از خدمت ضمانتی برای استخدام شما وجود ندارد و این مورد بستگی به نظر فرمانده ی نیروی مورد نیاز خواهد داشت.

      1. Avatar photo محمد مهدی گفت:

        با سلام، در حین خدمت اگر در ارگان ارتش یا نیرو انتظامی کادر قبول بشی باید چگونه خدمت رو تسویه کنی؟

        1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

          سلام دوست عزیز لطفا سوال خودتون رو واضح مطرح کنید. منظورتون قبولی در کنکور حین خدمته؟ اگر این اتفاق بیفتد پادگان بشما ایست خدمت میدهد و میتونید در دانشگاه ادامه تحصیل بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور

    تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور + آیین نامه 1403 | irantahsil

    مدیر اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که قرار است تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور در نظر گرفته شود. بنابر گفته‌های سردار موسی کمالی، تصمیمات جدیدی درباره رفت و آمد و تردد مشمولان غایب خارج...
  • شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی

    شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی

    شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی اعلام شد. از آنجایی که شرایط خدمت سربازی برای دانشجویان انصرافی متفاوت است، لازم است دانشجویانی که تصمیم به این کار دارند از شرایط دوبار انصراف از دانشگاه و سربازی اطلاعات لازم را کسب...
  • حقوق سرباز امریه

    حقوق سرباز امریه ۱۴۰۳ + به تفکیک مدرک و ارگان

    عوامل متفاوتی در نحوه محاسبه حقوق سرباز امریه تاثیر گذار هستند که همین امر موحب شده تا به راحتی نتوان میزان مبلغ دریافتی توسط سربازارن امریه را محاسبه کرد. سربازان در حقیقت با توجه به درجه و تحصیلات خود دستمزد...
  • معافیت داشتن برادر صغیر

    معافیت داشتن برادر صغیر 1403 + مدارک و شرایط جدید

    شرایط جدید معافیت داشتن برادر صغیر اعلام شد. این معافیت به افرادی که مشمول خدمت سربازی هستند این امکان را می‌دهد که با استفاده از بند مصوب مربوطه و با توجه به شرایط خود، از انجام خدمت سربازی معاف شوند...
تماس با مشاور