ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط تاسیس شرکت دانش بنیان و معافیت سربازی ۱۴۰۲

شرایط تاسیس شرکت دانش بنیان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تاسیس شرکت دانش بنیان و معافیت سربازی، بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با وجود رونق گرفتن کسب و کار های جدید و شرکت های دانش بنیان در چند سال اخیر، بر آن شدند تا خدمات ویژه ای را برای خدمت نظام وظیفه کارمندان این شرکت‌ها ارائه نمایند.

تاسیس شرکت دانش بنیان و معافیت سربازی

مسئله سربازی، از دغدغه های جدی پسران پس از فارغ التحصیلی می باشد. با جدی شدن مسئله گسترش و توسعه شرکت های دانش بنیان، موقعیتی فراهم شده است که دانشجویان و صاحبان کسب و کارهای دانش بنیان، پس از گذراندن دوره آموزشی، سربازی خود را در  میان متخصصان و نخبگان حوزه دانش بنیان بگذرانند و ضمن خدمت، تجارب بسیار ارزشمندی را در این حوزه به دست آورند.

بنابراین افراد متقاضی می توانند ضمن دارا بودن شرایط پذیرش امریه، هم برای استخدام و هم برای دریافت امریه سربازی در شرکت های دانش بنیان اقدام نمایند.

مشمولان سربازی

طبق ماده 2 قانون خدمت وظیفه عمومی، در مورد مشمول: مشمول کسی است که در شمول قانون خدمت وظیفه عمومی قرار داشته باشد و برابر قانون، افراد از ۱۸ سالگی تمام تا ۵۰ سالگی تمام در شمول قانون وظیفه عمومی قرار دارند. با در نظر گرفتن ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی، انجام برخی از امور، نیازمند داشتن کارت پایان خدمت و معلوم بودن وضعیت مشمولیت است:

● شرکت در آزمایشات رانندگی و اخذ گواهینامه
● کاندیدا شدن جهت انتخابات مجلس و سایر شوراها و انجمن‌های قانونی
● تحویل اصل گواهینامه یا پایان نامه دوره‌های تحصیلی از وزارتخانه مربوطه
● صدور پروانه کسب و اجازه اشتغال و عضویت در شرکت‌های تعاونی
● دریافت مستمری از سازمان‌های دولتی و وابسته و نهادهای قانونی
● استخدام به هر صورت (رسمی، پیمانی، روزمزد و خرید خدمت) در وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی و وابسته به دولت و نهادهای قانونی و شرکت‌های دولتی

فرآیند اعطای معافیت سربازی دانش بنیان

فرد متقاضی با ورود به سامانه Sina.bmn ir، اطلاعات خود و شرکت را ثبت نموده و فرآیند وارد کردن اطلاعات را تکمیل می نماید. در زمان ثبت نام می بایست، شرکت مذکور، معرفی نامه ای را برای فرد متقاضی صادر نماید و متقاضی آن را اسکن کرده و در قسمت مشخص شده سامانه، بارگزاری نماید. پس از اتمام فرآیند، موارد مطرح شده را معاونت علمی ریاست جمهوری پیگیری می کند و نتیجه را اعلام می دارد.

برای بهره مندی از معافیت سربازی، داشتن یکی از شرایط ذیل الزامی است:

■ داشتن اظهارنامه مالیاتی و بر مبنای آن فروش شرکت بیش از 1 میلیارد ریال (100 میلیون تومان) باشد. به ازای هر 100 میلیون، یک سرباز اضافه می شود.
■ طبق فهرست بیمه، تعداد افراد شاغل در مجموعه حداقل 20 نفر باشند. به ازای هر بیست نفر، یک سرباز اضافه می شود و در صورتی که 10 نفر به 20 نفر اضافه گردد، یک سرباز دیگر اضافه خواهد شد.
■ بر مبنای آخرین گزارش صورت معاملات فصلی، فروش شرکت حداقل 50 میلیون تومان باشد.
■ در هر شرکت دانش بنیان، در سال و یک سال خورشیدی، سهمیه 3 نفر سرباز در نظر گرفته شده است و صرفا می توانند در همان سال از آن استفاده کنند که قابل انتقال به سال بعد نیست و این روند هر ساله ادامه خواهد داشت.

جهت اطلاع از نحوه ثبت نام امریه دانش بنیان کلیک نمایید.

اخذ امریه شرکت های دانش بنیان

برای آن مشمولی که عمر خود را به پای درس و مدرسه و دانشگاه گذاشته است، چگونگی اخذ امریه شرکت های دانش بنیان و چگونگی اینکه خدمت سربازی را به آسانی بگذراند و هم اینکه از تحصیلات خود به خوبی استفاده کند. چگونگی اخذ امریه شرکت های دانش بنیان به این صورت است که فرد ابتدا مشخصات خود را در سامانه سینا (sina.bmn.ir) ثبت کند. پرداخت هزینه مربوط به دوره آموزشی بر عهده شرکت و در ابتدای فرایند جذب امریه خواهد بود. زمان دوره خدمت نظام وظیفه به صورت امریه به همراه دوره آموزشی ۲۴ ماه است. محل خدمت و موضوع خدمت باید به تایید معاونت علمی و فناوری باشد و هر گونه تغییر در این موضوع به معاونت علمی و فناوری اطلاع داده شود.

برای اطلاع از کفالت پدر کلیک کنید.

مراحل دریافت امریه شرکت های دانش بنیان

برای آن دسته از مشمولانی است که ۱۸ سال آنان تمام شده و غیبت نخورده اند، مراحل دریافت امریه شرکت های دانش بنیان به این شکل است:
دریافت امریه در شرکت های دانش بنیان به این صورت است که فرد پس از گذراندن دوره آموزشی سربازی خود را در این شرکت ها بگذرانند، امریه شرکت دانش بنیان نیز می تواند به عنوان معافیت نظام وظیفه به حساب آید. فارغ التحصیلان رشته های پزشکی امکان استفاده از تسهیلات امریه شرکت دانش بنیان را ندارند .

مراحل دریافت امریه در شرکت های دانش بنیان

۱) مراجعه به سایت شرکت های دانش بنیان و مطالعه قوانین و شرایط شرکت ها
۲) ثبت نام در سامانه سینا (bmn.ir)
۳) دریافت برگه اعزام از پلیس + ۱۰
۴) معرفی فرد به شرکت دانش بنیان برای انجام خدمت و …

شرکت های امریه گیر نیز برای جذب نیروی سرباز دارای شرایطی از جمله شرکت دانش بنیان دارای اظهارنامه مالیاتی می باشد. مرخصی سربازان شرکت های دانش بنیان از سوی ستاد کل نیروهای مسلح می باشد. امریه در شرکت های دانش بنیان فرصتی را پیش آورده تا افراد مشمولی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد هستند علاوه براینکه سربازی خود را به آسانی می گذرانند، می توانند از مدرک خود نیز استفاده کنند.

برای اطلاع از خبر خوش سربازی کلیک نمایید.

شرایط شرکت دانش بنیان برای جذب سربازان امریه

از جمله شرایط امریه در شرکت های دانش بنیان برای پذیرش نیروهای متقاضی عبارتند از:

▪︎شرکت دانش بنیان بایستی اظهارنامه ی مالیاتی داشته باشد.
▪︎هر یک از شرکت­ های دانش بنیان می تواند حداقل یک نفر و به ازای هر شش میلیارد ریال فروش سالیانه ( براساس آخرین اظهارنامۀ مالیاتی) یک نفر را به صورت امریه جذب کنند.
▪︎همچنین به ازای هر ده نفر کارکنان شاغل تمام وقت در شرکت (بر اساس آخرین فهرست بیمه شرکت)، یک نفر دیگر را با شرایط شیوه نامه معرفی کند.
▪︎بر اساس موارد ذکر شده سهمیه هر شرکت سالانه 3 نفر است و این ظرفیت فقط برای همان سال قابل استفاده می باشد.
▪︎فروش شرکت بر اساس اظهارنامه مالیاتی بیشتر از 1 میلیارد ریال باشد.
▪︎کارکنان شاغل تمام وقت در شرکت (بر اساس آخرین فهرست بیمه مورد تایید سازمان تامین اجتماعی) حداقل 20 نفر باشد.
▪︎فروش شرکت بر مبنای آخرین گزارش صورت معاملات فصلی حداقل 500 میلیون ریال باشد.

شرایط متقاضی گرفتن امریه در شرکت دانش بنیان

از جمله شرایط امریه شرکت دانش بنیان برای متقاضیان عبارتند از:

▪︎ داشتن بیمه تمام وقت به مدت 6 ماه در شرکت بکارگیرنده
▪︎مرتبط بودن موضوع فعالیت فرد با زمینه کاری شرکت مربوطه
▪︎متقاضی بایستی مدرک کارشناسی و یا بالاتر را داشته باشد.
▪︎متقاضی بایستی حداقل 80 امتیاز را با توجه به امتیاز بندی شيوه‌ نامه بهره مندی دانش آموختگان فناور برتر از تسهیلات خدمت نظام وظیفه ی تخصصی دریافت کرده باشد.

امتیازبندی امریه دانش بنیان

فروش شرکت و مدت زمان فعالیت در شرکت و برخی موارد دیگر جزو امتیازهای فناورانه است. به علاوه شرکت هایی که در حال حاضر به عنوان شرکت دانش بنیان نوع یک شناخته می شوند هم حدود 15 امتیاز به امتیازات آن ها اضافه می شود. برای کسانی که متاهل هستند و یا الان صاحب فرزند هستن هم امتیازی در نظر گرفته شده است.
بدین منظور لازم است در سامانه سینا اطلاعات آن را تکمیل کنید و مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنید و سپس درخواست خود را ارسال نمایید. از مهم‌ترین بخش‌های این سامانه جهت تکمیل اطلاعات، بخش مربوط به اطلاعات شرکت دانش بنیان بوده که لازم است روزمه و فعالیت فرد در شرکت در سربرگ مربوطه تهیه و بعد از مهر و امضا اسکن شده و در سامانه بارگذاری شود.
در کاربرگ شرکت، علاوه بر درج اطلاعات کاری اجازه می‌دهد از سهمیه شرکت برای جذب شما به عنوان سرباز امریه یا سرباز فناور استفاده گردد.

نکته:
در شیوه نامه جدید امریه در شرکت دانش بنیان امتیاز علمی و آموزشی لحاظ نشده و بیشتر امتیازبندی مربوط به سمت و مدت زمان فعالیت فرد در شرکت دانش بنیان می باشد.

اغلب امتیازات با توجه به سمت و مدت فعالیت فرد حساب می شود که لازم است افراد حداقل از این امتیازها 80 امتیاز را کسب نمایند. امتیازها را می‌توانید از جدول امتیاز فناورانه موجود در سایت دانش بنیان حساب کنید. این نکته را فراموش نکنید که امتیاز 80 حداقل امتیازه و با توجه به هر اعزام ممکن است افرادی که انتخاب شوند و امتیازهای خیلی بالاتری داشته باشند. به عبارتی در هر اعزام افراد لیست بندی و امتیاز بندی شده و با توجه به محدودیت افراد اعزامی در هر اعزام، افراد با بیشترین امتیاز انتخاب می شوند.

پس از آنکه مدارک توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تایید شد، شرکت لازم است تعهداتی را مبنی بر واریز حقوق و بیمه شما در طول دوران خدمت ارائه داده و در سامانه تینت (سامانه مدیریت و نظارت سرباز امریه) بارگذاری کند.
در صورتی که شرکت شما اظهارنامه مالیاتی ندارد خوب است بدانید که در شیوه‌نامه اخیر اعلام شده در صورتی که لیست بیمه شرکت حداقل 20 نفر باشد یا گزارش آخرین معاملات فصلی شرکت شما حداقل به 50 میلیون تومان رسیده باشد، باز هم می‌توانید برای تسهیلات امریه اقدام کنید.
نکته:
شما باید با توجه به زمان‌بندی اعلام شده در هر اعزام در سایت دانش بنیان اطلاعات خود را در سامانه سینا تکمیل کنید که این زمان بندی معمولا 100 روز  قبل از تاریخ اعزام درخواستی شما است و بعد از آن در صورتی که در لیست اعزامی قرار گرفتید برگ سبز خودتان را هم دو ماه قبل از اعزام از طریق سامانه تینت به معاونت علمی تحویل دهید.
بعد از تایید تمام مراحل، نوبت گذراندن دوران شیرین آموزشی در پادگان فرا می‌رسد که بعد از آن از طریق نزاجا به معاونت علمی و فناوری رییس جمهور معرفی می‌شوید و سپس باید به مدت 22 ماه به طور تمام وقت در خدمت شرکت خود باشید.

شرکت دانش بنیان و معافیت سربازی ۱۴۰۲

نکته مهم‌:
بعد از تایید امریه و در حین اعزام به خدمت باید اطمینان حاصل کنید که شرکت مربوطه هزینه آموزشی شما را به حساب نیروهای مسلح واریز کرده باشد. این موضوع از طریق کارگزار معتمد معاونت علمی به حساب ستاد کل واریز می‌گردد. در غیر اینصورت در حین آموزشی، لغو امریه خواهید شد و باید ادامه خدمت را در پادگان سپری کنید.

تسهیلات خدمت نظام وظیفه ی تخصصی شرکت های دانش بنیان

به منظور کمک به متقاضیان دریافت امریه سربازی در شرکت های دانش بنیان (ثبت نام امریه دانش بنیان)، سایت شبکه دانش بنیان ایران، راهنمای استفاده از تسهیلات معافیت خدمت نظام وظیفه ی تخصصی شرکت های دانش بنیان را تهیه نموده و تنها از طریق همین درگاه عرضه می نماید.

این فایل شامل موارد زیر می باشد:

◇ شیوه نامه
◇ نحوه بارگزاری اطلاعات در سایت
◇ نحوه ارسال درخواست در سایت
◇ کاربرگ های مورد نیاز
◇ نحوه محاسبه امتیاز شرکت های فناورانه
◇ پاسخ به سوالات متداول
◇ جدول امتیازات بنیاد ملی نخبگان
◇ فلوچارت اجرا

لیست سازمان ها و ارگان های امریه گیر خدمت سربازی

سازمان ها و لیست ارگان های امریه سربازی عبارتند از:

▪︎امریه وزارت نیرو
▪︎امریه سرباز معلم
▪︎امریه نیروهای مسلح
▪︎امریه وزارت نیرو
▪︎امریه سازمان انرژی اتمی
▪︎امریه بنیاد شهید و امور ایثارگران
▪︎امریه وزارت دفاع
▪︎امریه وزارت بهداشت
▪︎امریه وزارت کار
▪︎امریه وزارت صنعت، معدن، تجارت
▪︎امریه وزارت نفت و شرکت گاز
▪︎امریه جهاد کشاورزی
▪︎امریه وزارت راه و شهرسازی
▪︎امریه سازمان ملی استاندارد
▪︎امریه قوه قضاییه
▪︎امریه اداره اوقاف
▪︎امریه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
▪︎امریه وزارت علوم و تحقیقات
▪︎امریه سربازی اداره برق
▪︎امریه سازمان بهزیستی
▪︎امریه کمیته امداد امام خمینی
▪︎امریه وزارت اقتصاد و دارایی
▪︎امریه وزارت ورزش و جوانان
▪︎امریه استانداری ها
▪︎امریه نهاد ریاست جمهوری
▪︎امریه سربازی شهرداری ها

شرکت دانش بنیان برای اخذ سرباز امریه باید دارای شرایط مورد تایید سازمان نظام وظیفه بوده، ضمن آنکه متقاضی نیز باید شرایط لازم برای دریافت امریه سربازی در این شرکت ها را داشته باشد. از جمله شرایط مهم متقاضی می‌توان به مدرک تحصیلی کارشناسی یا بالاتر، عدم غیبت و اخذ حداقل امتیاز 80 اشاره نمود.

آخرین تغییرات شیوه نامه امریه

● به طور کلی مهمترین تغییرات همان تغییر در شیوه امتیاز بندی است. به نحوی که امتیاز معدل حذف شده و امتیازها اغلب مربوط به مدت زمان فعالیت فرد و سمت در شرکت است.
● برای متاهلین و افراد دارای فرزند هم امتیازهایی در نظر گرفته شده
● برای شرکت های نوع یک هم امتیاز مجزا در نظر گرفته شده
● حداقل مدت زمان داشتن بیمه به 6 ماه افزایش پیدا کرده و حداقل مدت زمان مدیرعاملی و یا هیئت مدیره هم 9 ماه شده است.

 پروژه جایگزین خدمت در شرکت دانش بنیان

پروژه جایگزین خدمت به نوعی یک درجه بالاتر از امریه بوده و نیاز است که شما دارای رزومه بهتر و به اصطلاح آورده بیشتری در چنته داشته باشید. در این حالت نیز باید مراحل ابتدایی ذکر شده برای گرفتن امریه را دوباره طی کنید. با این حال، برخی نکات مهم در این خصوص وجود دارد از جمله:

■ برای بهره مندی از تسهیلات پروژه جایگزین خدمت در صنایع دفاعی دولتی ملاک عمل شیوه نامه طرح صیاد شیرازی می باشد و شما بنا بر این موضوع که دانش آموخته فناور، داخل کشور یا خارج کشور محسوب می شوید، می بایست شرایط درج شده در شیوه نامه و امتیازات لازم را کسب نمایید.
■ افرادی که تمایل دارند از تسهیلات پروژه جایگزین خدمت در شرکت دانش بنیان استفاده کنند، حتما می بایست شرایط دانش آموخته فناور درج شده در طرح صیاد را داشته باشند، همچنین حداقل امتیاز برای بهره مندی از این نوع تسهیلات 300 امتیازمی باشد.
■ برای این منظور اولین گام ثبت نام در سامانه سینا (sina.bmn.ir) و ثبت درخواست مربوط به نظام وظیفه فناور می باشد. بعد از ارسال مدارک و مستندات از طریق سامانه سینا، نتیجه بررسی در سامانه سینا به اطلاع متقاضی می رسد.
■ پس از آنکه موفق به دریافت تایید بنیاد ملی نخبگان را بگیرید، به دانشگاه دفاع ملی معرفی خواهید شد و از آن طریق می‌توانید پروژه مورد نظر خود را درصنایع دفاعی و کشوری یا شرکت خود انجام دهید.
■ مدت زمان انجام پروژه حداقل 14 ماه بوده و شما در طول این مدت نیاز است که گزارش پیشرفت کار خود را برای دانشگاه دفاع ملی ارسال کنید.

جهت اطلاع از شرایط و نحوه دریافت امریه سربازی کلیک نمایید.

از میان تمامی این پروژها، بخشی به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص دارد که درصورتی که حداقل امتیاز 300 را کسب کرده باشید و توسط معاونت علمی و فناوری در سامانه تینت نیز تایید شوید. در شیوه نامه جدید پروژه جایگزین خدمت در شرکت دانش بنیان هم آمده است که پروژه ای که فرد می خواهد تعریف نماید، می بایست حتما در راستای تحقیق و توسعه محصول دانش بنیان شرکت باشد و داور معاونت نیز آن را تایید کند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین ستاد کل نیروهای مسلح بر مراحل مختلف امریه و پروژه جایگزین خدمت کاملا نظارت خواهند کرد. برای مثال، شما چه در قالب سرباز امریه و چه پروژه جایگزین خدمت، باید هر چند وقت یکبار گزارش کار خود را ارسال کنید. ضمن آنکه معمولا به روش‌های مختلف از روند انجام فعالیت شما بازدید به عمل خواهد آمد.

در این مقاله سعی بر آن شده است تا شرایط تاسیس شرکت دانش بنیان و معافیت سربازی ۱۴۰۲ را برای شما عزیزان به صورت کامل شرح دهیم. چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در خصوص شرایط تاسیس شرکت دانش بنیان و معافیت سربازی ۱۴۰۲ اخذ برای شما عزیزان پیش آمد، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

3.2/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا فرد مشمول در طی خدمت سربازی می تواند برای گرفتن امریه اقدام کند؟

خیر، فرایند تکمیل و درخواست فرد باید ۳ ماه قبل از اعزام به خدمت انجام شود و در صورت تایید فرد از طریق معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور به ستاد کل نیروهای مسلح برای نیروی امریه معرفی می شود.

شرایط پذیرش سرباز امریه در شرکت های دانش بنیان چیست؟

مشمول باید حداقل ۳ ماه قبل از اعزام به خدمت سربازی برای استفاده از طرح امریه اقدام کند و دیگر مواردی که در مقاله به آن اشاره شده است.

آیا دانشجویان می توانند از تسهیلات امریه در شرکت های دانش بنیان استفاده کنند؟

خیر، افراد مشمول این تسهیلات، لازم است فارغ التحصیل موسسه های علمی باشند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • قانون کسری خدمت فرزندان ایثارگر

    کسری خدمت فرزندان ایثارگر 1403 + شرایط جدید و مدارک لازم

    کسری خدمت ایثارگران یکی دیگر از انواع کسری خدمتی است که مشمولان خدمت نظام وظیفه می‌توانند از آن بهره ببرند. البته در این میان، اطلاع از مدارک لازم، مدت کسری ایثارگری و شرایط مورد نیاز برای دریافت نیز برای کسری...
  • معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند

    معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند 1403 + خبر فوری شرایط جدید

    قانون معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند تصویب شد. مجلس شورای اسلامی تاکنون طرح‌‎های بسیاری در خصوص خرید خدمت سربازی یا معافیت مطرح کرده است که یکی از پربحث‌ترین آن‌ها مربوط به معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند می‌باشد. معافیت سربازی مسئله...
  • معافیت کفالت برادر معلول

    معافیت کفالت برادر معلول + شرایط آیین نامه 1402

    معافیت کفالت برادر معلول یکی از روش‌هایی است که از طریق آن می‌توان از رفتن به سربازی جلوگیری کرد. همان طور که می‌دانید، مشمولان خدمت سربازی می‌توانند طبق قانون جدید معافیت سربازی برادر معلول و بر اساس شرایط اعلامی، با...
  • پروژه کسری خدمت حین خدمت سربازی

    پروژه کسری خدمت حین خدمت سربازی + شرایط قانون 1402

    پروژه کسری خدمت حین خدمت سربازی یکی از بهترین پروژه‌ها برای محصلانی به شمار می‌رود که دارای مقاطع تحصیلی بالاتر هستند. یکی از مهمترین دغدغه‌های بسیاری از جوانان بعد از اتمام دانشگاه، پیدا کردن کار متناسب با رشته آنهاست. از...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)