ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تاثیر 60 درصدی معدل در کنکور ۱۴۰۳ + تحلیل و بررسی| ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۳
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
تاثیر 60 درصدی معدل در کنکور سراسری
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تاثیر 60 درصدی معدل در کنکور ۱۴۰۳ بر طبق مصوبه جدید سازمان سنجش و آموزش کشور، از مواردی است که مورد توجه داوطلبان کنکور سراسری قرار گرفته است. میزان تاثیر معدل در کنکور سراسری به معدل داوطلب در طول امتحانات نهایی سال یازدهم بستگی دارد. میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ همانند سال 1399 حداکثر 30 درصد با تاثیر مثبت است و مواد و ضرایب دروس امتحانی و دروس موثر سوابق تحصیلی آزمون سال ۱۴۰۳ همانند سال 1399 می‌باشد.

تاثیر مثبت معدل در کنکور از جمله موضوعات مهمی است که در طی دو سال گذشته تاکنون استرس و نگرانی زیادی را به دانش آموزان و داوطلبان وارد کرده است. تاثیر معدل نظام قدیم در کنکور برای هر کدام از پنج گروه آزمایشی زبان، هنر، انسانی، تجربی و ریاضی به شکل مثبت برای هر کدام از داوطلبان اعمال می گردد.

تاثیر معدل در کنکور

برای دانش آموزان و فارغ التحصیلان پایه دوازدهم که در حال حاضر امتحانات پایان ترم آن ها به صورت هماهنگ و نهایی برگزار می‌شود، تاثیر سوابق تحصیلی کنکور شامل آن‌ها می‌گردد. این عبارت به این معنا است که در حال حاضر امتحانات پایه یازدهم شامل سوابق تحصیلی نمی‌شود و تنها امتحانات نهایی پایه دوازدهم به عنوان سوابق تحصیلی در نظر گرفته می شود.

در خصوص داوطلبان نظام قدیم نیز که امتحانات سال سوم دبیرستان آن ها به صورت نهایی و کشوری برگزار شده است، شامل سوابق تحصیلی کنکور سراسری آن ها خواهد بود. در نظر داشته باشید که ظرفیت در نظر گرفته شده برای پذیرش و جذب دانشجویان بر طبق سوابق تحصیلی آن ها برابر با 85 درصد تعیین شده است.

تاثیر معدل برای کسانی که مدرک دیپلم خود را در گروه‌های آزمایشی علوم و معارف اسلامی، انسانی، تجربی و ریاضی از سال 1384 شمسی به بعد دریافت کرده اند و امتحانات یک یا تعدادی از دروس سال سوم آن ها به شکل نهایی بوده است تاثیر معدل در کنکور (معدل کتبی) شامل حال آن ها نیز می شود.

بر طبق طرح تصویبی در سال 1394 هم شاهد تاثیر مثبت معدل در کنکور بودیم هم تاثیر منفی که چندان برای داوطلبان خوشایند هم نبود. اما خوشبختانه، بنا به تصمیم مسئولین این اثر منتفی شده و از سال 1395 لغو شد و فقط اثر قطعی معدل را در کنکور برای داوطلبان داریم.

تاثیر مثبت معدل در کنکور سراسری

علت افزایش سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری مصوبه جدید مجلس است. طبق قانون، اعمال سوابق باید به نحوی باشد که به تدریج ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ ها از طریق سوابق تحصیلی پر شود که سهم سوابق تحصیلی در آن ۱۰۰ درصد است، اما برای باقی رشته‌ها دو روش دیگر در قانون آمده که یکی “اعمال سابقه تحصیلی و کنکور عمومی” و دیگری “اعمال سابقه تحصیلی و کنکور عمومی و اختصاصی” است. در هر صورت سابقه تحصیلی در کنکور، اثرگذار و قانونی است. به همین جهت تا زمانی که کنکور برقرار باشد سابقه تحصیلی هم در آن اعمال می‌شود و به این معناست که هر چه سهم سابقه تحصیلی افزایش یابد، سهم نمره کنکور در گزینش کم می‌شود.

معدل کتبی در کارنامه کنکور سراسری

منظور از معدل کتبی در کارنامه ی داوطلبان نظام جدید، امتحانات نهایی سال دوازدهم و داوطلبان نظام قدیم، امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان می باشد. حتما صحت معدل خود را بررسی نمایید مخصوصا اگر با نمرات نهایی اعتراض کرده اید و تغییری در آن حاصل شده است. در صورت مغایرت با نمره ای که در کارنامه درج شده به آموزش و پرورش مراجعه نمایید و نسبت به تصحیح اطلاعات، هر چه سریع تر اقدام کنید. فراموش نکنید که سازمان سنجش کشور نقشی در تغییر معدل نسبی شما ندارد، پس آن را از تغییر آموزش و پرورش پیگیری کنید.

برای مشاهده آخرین اخبار سازمان سنجش جهت حذف کنکور کلیک نمایید.

نحوه اعمال سوابق تحصیلی در کنکور سراسری ۱۴۰۳

میزان تاثیر معدل در کنکور سراسری در سال۱۴۰۳ توسط سازمان سنجش کشور در دفترچه کنکور سراسری اعلام می شود. سازمان سنجش در اطلاعیه ای میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری ۱۴۰۳ را مشابه کنکور ۱۴۰۰ اعلام کرد که میزان تاثیر معدل کتبی امتحانات نهایی ۲۵ درصد و به صورت تاثیر مثبت برای شرکت کنندگانی که از سال ۱۳۸۴ به بعد مدرک دیپلم خود را دریافت کردند، می باشد. تاثیر معدل دروس نهایی مقطع پیش دانشگاهی افرادی که از سال ۱۳۹۱ به بعد مدرک پیش دانشگاهی خود را اخذ کردند نیز ۵۰ درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و به صورت تاثیر مثبت در نمره کل نهایی آنان لحاظ می شود.

تاثیر معدل کنکور برای داوطلبان نظام جدید

آن دسته از ديپلمه های رياضی و فيزيک، علوم تجربی،‌ علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی كه ديپلم خود را سال 1399 يا ۱۴۰۳ و در نظام آموزشی جديد (3-3-6)‌ اخذ نموده و امتحانات دروس پايه دوازدهم آن ها به صورت نهايی، سراسری و كشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصيلی بوده و سوابق تحصيلی موجود ديپلم (پايه دوازدهم ـ سال سوم آموزش متوسطه نظام جديد 3-3-6) به ميزان حداكثر 30 درصد به نسبت سوابق تحصيلی موجود داوطلب و به صورت تأثير مثبت در نمره كل نهايی آنان لحاظ می شود.

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور  (دیپلمه های متفاوت)

شماری از داوطلبان کنکور سراسری مایل به شرکت در کنکور سراسری در رشته ای به جز رشته دیپلم خود را دارند. به طور مثال، فردی با مدرک دیپلم انسانی قصد شرکت در کنکور ریاضی فیزیک را دارد. تاثیر معدل در کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ برای داوطلبانی که دیپلم متفاوت دارند به صورت مثبت اعمال خواهد شد، با این تفاوت که تنها معدل نهایی دروس عمومی که به صورت نهایی برگزار شده باشد، مورد محاسبه قرار می گیرد. اگر در رابطه با میزان تاثیر معدل خود در کنکور و نیز درصد آن سوال دارید، می توانید با کارشناسان مجرب ما در ایران تحصیل تماس گرفته و درخواست راهنمایی کنید.

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور (مدرک فنی و حرفه ای)

تاثیر معدل چه به صورت مثبت و چه به صورت منفی، برای داوطلبانی که مدرک فنی حرفه ای و کاردانش دارند، محاسبه نخواهد شد. داوطلبان دارای مدرک فنی حرفه ای می توانند در کنکور هر سه گروه ریاضی، انسانی و تجربی شرکت کنند. این داوطلبان اگر می خواهند مشمول تاثیر مثبت معدل شوند، باید در امتحانات نهایی رشته مورد نظر خود شرکت کنند.

آیا شما جز داوطلبان کنکور فنی حرفه ای هستید؟ آیا می خواهید بدانید تاثیر معدل در کنکور شامل حال شما عزیزان می شود یا خیر؟ در صورت اعمال اثر، این اثر مثبت است یا منفی؟ در صورت داشتن تاثیر مثبت چقدر است؟ جواب این سوالات را می توانید در جلسه مشاوره تلفنی و یا حضوری از مشاوران با تجربه و متخصص ایران تحصیل بپرسید.

میزان تاثیر معدل داوطلبان نظام قدیم در کنکور ۱۴۰۳

درباره تاثیر معدل برای داوطلبان ترمی واحدی یا سالی واحدی که مدرک دیپلم خود را از سال ۸۴ به بعد دریافت کرده اند و یک یا چند درس خود را به صورت نهایی گذرانده اند، میزان تاثیر این داوطلبان به میزان حداکثر ۲۵ درصد سوابق تحصیلی می باشد و به صورت مثبت در نمره کل آن ها لحاظ خواهد شد. همچنین در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در کارنامه این داوطلبان ۴ نمره درج خواهد شد که به این صورت می باشد:

  • آزمون
  • آزمون و سوابق تحصیلی دیپلم
  • آزمون و سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی
  • آزمون و سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی

آیا می دانید در صورت بالا بودن معدل کتبی دیپلم می توانید رتبه خود را به میزان زیادی پایین بیاورید؟

پس از همین الان به فکر راهی برای افزایش معدل خود باشید و وقت را هدر ندهید. این موضوع می تواند در آینده شما را به قبولی در رشته و دانشگاهی عالی و سطح بالا برساند.

پس آستین هایتان را بالا بزنید و به کمک یک مشاور مسیر را با تمام قوا جلو بروید.

یک مشاور می تواند به شما در داشتن برنامه ریزی درسی درست و دقیق برای افزایش معدل سال سوم شما و پیشرفت در درس خواندن به شما کمک کند.

همواره به یاد داشته باشید که به قول معروف کار نشد ندارد و فقط کافیست کمی اراده و پشتکار به خرج دهید تا بتوانید قله های پیشرفت و ترقی را بالا بروید و به جایگاه مورد نظر خود برسید.

تاثیر سوابق تحصیلی داوطلبان نظام قدیم در کنکور ۱۴۰۳

در مورد اعمال سوابق تحصیلی داوطلبان نظام قدیم حالات مختلفی وجود دارد:

■ تاثیر مثبت سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی در یک یا چند زیر گروه اعمال می شود.
■ سوابق تحصیلی دیپلم به تنهایی در یک یا چند زیر گروه با تاثیر مثبت اعمال می شود.
■ سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی داوطلب در یک یا چند زیر گروه با تاثیر مثبت اعمال می شود.
■ به طور همزمان تاثیر مثبت سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی در یک یا چند زیر گروه اعمال می شود و در سایر گروه ها تاثیر نداشته باشد.

میزان تاثیر معدل داوطلبان نظام جدید در کنکور ۱۴۰۳

برای داوطلبان نظام آموزشی جدید دو نمره کل در هر زیر گروه تعیین خواهد شد که به صورت زیر می باشد:

  • آزمون
  • آزمون سوابق تحصیلی دیپلم ۳-۳-۶

در این بین نمره ای که تاثیر داده خواهد شد که بیشترین نمره در زیر گروه را به خود اختصاص دهد که این مورد به نفع داوطلبین می باشد. برای داوطلبان نظام جدید وضعیت های متفاوتی نیز ممکن است پیش آید:

  • سوابق تحصیلی دیپلم (پایه دوازدهم، سال سوم آموزش متوسطه نظام جدید ۳-۳-۶) ممکن است در هیچ یک از زیر گروه ها تاثیر مثبت نداشته باشد.
  • سوابق تحصیلی دیپلم (پایه دوازدهم، سال سوم آموزش متوسطه نظام جدید ۳-۳-۶) در یک یا چند زیر گروه تاثیر مثبت داشته باشد.

چگونه نمرات خود را برای تاثیر مثبت معدل در کنکور بالا ببریم؟

اگر شما هم به هر دلیل نتوانسته اید معدل لازم را برای تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۳ کسب کنید نگران نباشید. شما می توانید به کمک طرح ترمیم معدل نمره یا نمرات خود را بالا ببرید.

اما در ابتدا باید شرایط و نحوه شرکت در ترمیم معدل را بدانید. برای اطلاع دقیق از این موضوع و دانستن جزء به جزء ضوابط و قوانین و شیوه شرکت در این طرح بهتر است از کمک یک مشاور تحصیلی استفاده کنید.

تایید تاثیر مثبت معدل در کنکور سراسری

تاثیر ۶۰ درصدی معدل در کنکور ۱۴۰۳

طبق بیانات اعلام شده از خبرگزاری شورای عالی انقلاب فرهنگی طرحی مبنی بر تاثیر ۶۰ درصدی معدل مطرح شده است. قائم مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی اظهار داشت که بزرگترین آسیب ادغام سنجش و آموزش می باشد که این خود به تنهایی دلهره و دغدغه ای را در بین داوطلبان ایجاد کرده است. همچنین افزود با وجودی که بیشتر مسئولیت پذیرش بر عهده ی سازمان سنجش می باشد.

این طرح ساماندهی خواهد شد که این سیاست نهایی شده و کافی است که در حضور سران سه قوه و اعضای شورای مطرح شود. وی افزود ما کنکور را حذف نخواهیم کرد اما با تصویب این طرح وزن بیشتر مسئولیت پذیرش داوطلبان با هدف کاهش تنش و دلهره داوطلبان کنکور بر عهده آموزش و پرورش خواهد بود. اجرای این طرح مستلزم رعایت شرایطی همچون برگزاری امتحانات نهایی، طراحی سوالات و شرایط پیش از امتحانات نهایی، رمز گذاری می باشد که با اعلام رضایت‌ مندی این دو سازمان نهایی خواهد شد.

کبگانیان در این خصوص اعلام کرد: شکل گرفتن حوزه‌ های تصحیح و جدا شدن سر برگ‌ها، اسکن کردن و توزیع تصادفی نیز از دیگر مسائل است که پس از برگزاری در دست قرار خواهد گرفت. وی در ادامه اظهار داشت که امتحانات نهایی دارای الگو و کلید بوده و کد گذاری می باشد. همچنین عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح داشت که با مناسب بودن آمار های تحلیل سوالات می توان به ملاک مدار و هنجار بودن پی برد. با توجه به ملاک سنجش و عمق یادگیری داوطلبان گفته شد که ۲۵ درصد سوالات آسان، ۵۰ درصد متوسط و ۲۵ درصد دشوار می باشد که نمرات هم از ۱۰۰ نمره لحاظ خواهد شد.

تاثیر مثبت ۵ درصدی شامل چه کسانی می شود؟

طبق اطلاعیه ای سال ۱۳۹۰، داوطلبانی که در رشته های ریاضی، انسانی، تجربی و معارف اسلامی مدرک پیش دانشگاهی خود را از ۱۳۹۱ – ۱۳۹۰ به بعد دریافت نموده اند، در صورتی که چند دروس پیش دانشگاهی را به صورت نهایی گذرانده باشند شامل این ۵ درصد می شوند.

تاثیر ۲۵ درصدی شامل چه کسانی می شود؟

داوطلبان نظام قدیمی که مدرک دیپلم خود را در رشته های انسانی (لیست مشاغل رشته انسانی)، ریاضی، تجربی و معارف از سال ۸۴ تا ۹۷ دریافت کرده اند و یک یا چند دروس خود را به صورت نهایی گذرانده اند شامل ۲۵ درصد می شوند.

تاثیر مثبت ۳۰ درصدی شامل چه کسانی می شود؟

اگر داوطلبی یک یا چند درس خود را هم در مقطع دیپلم و هم در مقطع پیش دانشگاهی به صورت نهایی گذرانده باشد و شرایط هر دو گروه بالا را داشته باشد، شامل تاثیر مثبت ۳۰ درصدی می شود. همچنین آن دسته از داوطلبانی که دیپلم هر یک از رشته های ریاضی، انسانی، تجربی و علوم معارف اسلامی خود را در نظام آموزشی جدید دریافت نموده و دروس پایه دوازدهم آن ها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده باشد، سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی آن ها به میزان ۳۰ درصد مثبت بر نمره کل نهایی تاثیر خواهد داشت.

تاثیر قطعی معدل در کنکور ۱۴۰۳

بخشی از نمره نهایی هر داوطلب را، همانند سال های گذشته در کنکور سوابق تحصیلی او تشکیل می هد. موضوع تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری بحث جدیدی نیست بلکه چندین سال است که این بحث وجود دارد که به اصرار آموزش و پرورش و برای حذف تدریجی کنکور سراسری تاثیر نهایی امتحانات در سال پایانی دانش آموزان به صورت مستقیم در نتایج کنکور داوطلبان تاثیر گذار بوده است.

تاثیر معدل در کنکور شامل چه داوطلبانی نمی شود؟

در این بخش از مقاله به بررسی این نکته خواهیم پرداخت که تاثیر مثبت معدل در کنکور سراسری شامل حال کدام داوطلبان نمی شود. این داوطلبان عبارتند از:

  • داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را قبل از ۱۳۸۴ دریافت کرده اند.
  • داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را قبل از۱۳۹۱ دریافت کرده اند.
  • داوطلبانی که مدرک دیپلم فنی و حرفه ای دریافت کرده اند.

تاثیر قطعی یا مثبت معدل نهایی

پیش از تایید مثبت معدل در کنکور سراسری توسط سازمان سنجش سنجش قرار بر این بود که از حداکثر میزان ۳۰ درصدی معدل ۲۰ درصد به صورت قطعی و ۱۰ درصد آن به صورت مثبت اعمال می شود اما به دلایلی این اطلاعیه لغو شد، بر اساس تاثیر قطعی در معدل افرادی با معدل ۲۰ می توانستند رتبه ی خوبی کسب نمایند و یا شانس قبولی آن ها کمتر می شود. می توان دریافت که تاثیر قطعی معدل اصلا مقیاس خوبی برای تعیین رتبه و تراز رتبه ی داوطلبان سراسری نمی باشد. می توان نتیجه گرفت که تاثیر معدل در کنکور برای تمام شرکت کنندگان ۳۰ درصد به صورت مثبت می باشد.

آخرین اخبار تاثیر مثبت معدل در کنکور سراسری

ترمیم معدل چیست؟

آموزش و پرورش برای آن دسته از داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را در سال های ۸۴ به بعد و پیش دانشگاهی خود را از سال ۹۱ اخذ کرده اند و نمره بالایی را کسب نکرده اند طرحی به نام ترمیم معدل را مطرح کرده اند. این طرح در سه بازه زمانی دی، خرداد و شهریور برگزار می شود و در صورت اخذ نمره بالاتر از نمره قبلی لحاظ خواهد شد و هر فرد یک بار فرصت شرکت در این طرح را دارد.

تفاوت بین تاثیر مثبت و قطعی معدل در کنکور ۱۴۰۳

در تاثیر مثبت تراز نمره نهایی با تراز نمره کنکور شما جمع می شود، اگر رتبه ی کنکور شما را بهتر کرد. تاثیر داده می شود، در غیر این صورت تاثیر داده نمی شود، یعنی فقط تاثیر مثبت.
در تاثیر منفی تراز نمره نهایی با تراز نمره کنکور شما جمع می شود چه باعث بهتر شدن رتبه و یا بدتر شدن رتبه ی شما شود، تاثیر داده می شود، یعنی تاثیر منفی.

نفع یا ضرر داوطلبان در تاثیر قطعی معدل در کنکور ۱۴۰۳

آموزش و پرورش سعی داشته در طی چند سال گذشته به دلایل مختلفی نقش تاثیر معدل در کنکور را پر رنگ کند، اما در واقعیت دانش آموزان زیاد موافق این طرح نیستند. به گونه ای که در نظرسنجی که توسط سازمان سنجش از میان داوطلبان کنکوری انجام شد، طبق نظرسنجی سازمان سنجش ۸۵ درصد داوطلبان تمایل به تاثیرگذاری سوابق تحصیلی در کنکور ندارند، هم چنین در نظر سنجی دیگری که در شبکه یک سیما در برنامه “مناظره” با حضور موافقان و مخالفان برگزار شد 87 درصد داوطلبان موافق تاثیر مثبت کنکور بودند.

با توجه به این نظر سنجی ها و سایر تحقیق های انجام شده، در حال حاضر تاثیر قطعی معدل با عدالت آموزشی مغایر است و بر اساس گزارش های سازمان سنجش و پذیرش تاثیر قطعی معدل به زیان دانش‌آموزان به ویژه دانش آموزان مناطق محروم است، که خوشبختانه در چند سال اخیر تاثیر سوابق تحصیلی نیز به صورت مثبت تاثیر معدل در نظر گرفته می شود.

اخبار مرتبط با تاثیر 60 درصدی معدل در کنکور ۱۴۰۳

  • رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: سهم کنکور سراسری ۱۴۰۳ در پذیرش داوطلبان به ۶۰ درصد و سهم سوابق تحصیلی به ۴۰ درصد تاثیر قطعی رسید؛ همچنین در آزمون سال آینده دروس عمومی حذف شد و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، آزمون دروس اختصاصی دو بار در سال برگزار می‌شود.
  • رئیس سازمان سنجش آموزش کشور همچنین درباره برگزاری آزمون تمام الکترونیک سراسری در سال ۱۴۰۳، گفت: برای سال ۱۴۰۳ آزمون سراسری به شکل الکترونیکی و بدون کاغذ برگزار می‌شود. براساس پیش‌بینی‌ها، سازمان سنجش سالی شش آزمون برگزار می‌کند که از این تعداد، داوطلب دو آزمون را می‌تواند به رسمیت بشناسد و چهار آزمون دیگر، آزمایشی محسوب می‌شود.
  • معاون ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ترمیم معدل شامل همه پشت کنکوری ها حتی داوطلبان فاقد سابقه تحصیلی می شود. بنابراین هیچ دغدغه ای برای کنکوری ها وجود ندارد و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مسیر پذیرش در دانشگاه ها را تسهیل و عدالت آموزشی را بیشتر می کند.

خلاصه مطالب

در این مقاله سعی بر آن شده است تا به بررسی تاثیر 60 درصدی معدل در کنکور ۱۴۰۳ و نیز تحلیل کارنامه کنکور برای شما داوطلبان عزیز بپردازیم. همانطور که در این مقاله گفته شد، ممکن است میزان تاثیر مثبت در نظام های قدیم و جدید و نیز گروه های آزمایشی مختلف، متفاوت باشد.

این مقاله به شما اطلاعات جامعی در رابطه با تاثیر معدل در کنکور خواهد داد. در ابتدا به طور کامل این مقاله را مطالعه کنید و سپس چنانچه پس از خواندن این مقاله، سوال و یا ابهامی در خصوص تاثیر 60 درصدی معدل در کنکور ۱۴۰۳ و یا تحلیل و بررسی آن برای شما عزیزان پیش آمد، می توانید با کارشناسان مجرب ما در ایران تحصیل تماس گرفته و سوال خود را بر طرف نمایید. همچنین می توانید برای ما کامنت بگذارید. کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ گوی سوالات شما خواهند بود.

برای دریافت پی دی اف کامل مقاله کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

میزان تاثیر معدل در کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای داوطلبان نظام قدیم به چه صورت است؟

میزان تاثیر معدل دیپلم و پیش دانشگاهی برای داوطلبان نظام قدیم جمعا 40 درصد است که نحوه تاثیر آن در مقاله شرح داده شده است.

آیا سوابق تحصیلی در کنکور سراسری ۱۴۰۳، تاثیر منفی هم می تواند داشته باشد؟

خیر؛ تاثیر معدل در کنکور سراسری ۱۴۰۳ تنها به صورت مثبت خواهد بود.

آیا دیپلمه های غیر مرتبط می توانند از تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ استفاده کنند؟

تاثیر معدل برای این دسته از داوطلبان، با توجه به دروس مشترک بین دو رشته (یعنی همان دروس عمومی) اعمال خواهد شد.

نظرات

13 دیدگاه دربارهٔ «تاثیر 60 درصدی معدل در کنکور ۱۴۰۳ + تحلیل و بررسی| ایران تحصیل»

  1. Avatar photo طاهر ترابی گفت:

    سلام دانش آموزی که نصف دروس نهایی را درخرداد سال ۱۴۰۳ پاس نماید ونصف دروس را برای خرداد سال بعد بگذراند تاثیر قطعی معدل برای این دانش آموز به چه صورت محاسبه می شود؟
    باتشکر

    1. Avatar photo مشاور ارشد ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      سال بعد سال یازدهم را نیز باید امتحان دهد

  2. Avatar photo رضا گفت:

    سلام بچه هایی که فقط سابقه نهایی دوازدهم دارن و امتحانات یازدهمشون نهایی نبوده برای شرکت در کنکور ۱۴۰۴ به بعد باید سوابق یازدهم ایجاد بکنن؟!

    1. Avatar photo rahdar گفت:

      سلام وقت بخیر همان سوابق تحصیلی دوازدهم برای کنکور محاسبه میشود

    2. Avatar photo rahdar گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگر شرایط ثابت بمونه بله

  3. Avatar photo مهدی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من دیپلم نظام جدید فنی حرفه ای هستم و برای کنکور زبان 1402 می‌خوام شرکت بکنم ، لطفاااا راهنماییم کنید که با این حال که 40 درصد سوابق تحصیلی من در کنکور لحاظ نمیشه ولی آزمون کنکوری که من قراره بدم برام از 60 درصد نمره محاسبه میشه یا از 100 درصد به چه صورته ؟

    1. Avatar photo مشاور ملکی گفت:

      سلام وقت بخیر
      کنکور سراسری 40 درصد سوابق تحصیلی را شامل سما نمی شود و فقط کنکور از 60 درصد برای شما در نظر گرفته می شود.

  4. Avatar photo مسی گفت:

    سلام من دیپلم خودم رو در سال ۸۰ در رشته ریاضی کرفتم الان نیخواهم در رشته تجربی شرکت کنم آیا میتوانم در ترمیم معدل رشته تجربی شرکت کنم و برای من هم معدل تاثیرگذار باشد؟

    1. Avatar photo haghipor گفت:

      سلام وقت بخیر
      امکان ترمیم معدل برای دروس خودتان و دروس مشترک را دارید

  5. Avatar photo اسامه قنبری گفت:

    سلام .آیا ترمیم معدل در شهریور تاثیری در کنکور ۱۴۰۱ دارد ؟

    1. Avatar photo isaei گفت:

      سلام روز بخیر
      بله

  6. Avatar photo roya گفت:

    آیا من که معدلم نهاییم پایین سده به خاطر اینکه در سال دوازدهم مدرسه ام را از شهری به شهر دیگری بردم در کنکور رتبه ی خوبی بیاورم آیا سازمان سنجش من را جزوه قبول شدگان پزشکی به حساب میاورد و در کنکور۱۴۰۱ قبولم میکند ؟

    1. Avatar photo heydari گفت:

      سلام وقتتون بخیر…سوابق تحصیلی بخشی از نمره کنکور میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام کنکور کارآگاهی

    ثبت نام کنکور کارآگاهی 1403| مراحل، زمان و محل برگزاری

    کسانی که به شغل کارآگاهی علاقه دارند می‌توانند در زمان ثبت نام کنکور کارآگاهی برای شرکت در این آزمون اقدام کنند. این رشته، یکی از شغل‌های حساس کشور است که در آن تنها افراد خاصی می‌توانند استخدام شوند. شما برای...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    کد سوابق تحصیلی از طریق سامانه دانش آموزی کشور به نشانی my.medu.ir در دسترس کاربران است. در سال های گذشته داوطلبان باید جهت مشاهده کد سوابق تحصیلی به سامانه dipcode.medu.ir یا سایت sahat.medu.ir مراجعه می‌کردند. اما در حال حاضر داوطلبان...
  • ثبت نام مجدد کنکور سراسری

    ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳ + جاماندگان sanjesh.org

    ثبت نام مجدد کنکور سراسری آغاز شد. جاماندگان کنکور که در بازه زمانی اولیه اختصاص داده شده برای ثبت نام کنکور به هر دلیلی موفق به نام‌نویسی نشده‌اند، می‌توانند در مهلت ثبت نام مجدد کنکور سراسری نسبت به تکمیل فرم...
تماس با مشاور