ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

بیمه سربازی رایگان

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۲۷
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
بیمه رایگان سربازی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا تا به حال به دریافت سوابق بیمه سربازی رایگان فکر کرده‌اید؟ خدمت سربازی برای تمام پسرها جز کسانی که دارای پدر جانباز هستند اجباری می‌باشد. توجه داشته باشید پسرها بعد از پایان دوران تحصیل باید به خدمت سربازی بروند. اما نکته مهم این است که بسیاری از آنها علاقه‌مند به خدمت سربازی نیستند و در اکثر موارد تمام تلاش خود را می‌کنند تا به دو سال خدمت سربازی تن ندهند.

البته خدمت سربازی بسیار شیرین است و افرادی که به خدمت سربازی رفته‌اند نمی‌توانند خاطرات آن را فراموش کنند. در کنار شیرینی‌های خدمت سربازی سختی‌هایی وجود دارد که جوانان را از رفتن به خدمت مقدس سربازی سرد می‌کنید. به همین دلیل باید خدمت سربازی ویژگی هایی داشته باشد تا در جوانان انگیزه ایجاد شود.

یکی از این ویژگی‌ها بیمه سربازی رایگان است که در این مقاله به طور کامل این مبحث را مورد بررسی قرار خواهیم داد. امکان خرید سربازی برای تمام سربازان کشور وجود دارد. خرید بیمه سربازی یکی از بزرگترین مزایای خدمت سربازی به شمار میرود. در نهایت اگر قصد دارید اطلاعات کاملی نسبت به بیمه سربازی رایگان به دست بیاورید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما در وب‌سایت ایران تحصیل همراه باشید.

بیمه سربازی چیست؟

این سوال یکی از متداول ترین سوالاتی است که توسط بسیاری از افراد مطرح می‌شود و ما در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم. لازم به ذکر است بدانید بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران هر مردی که تابعیت ایران داشته باشد با رسیدن به سن قانونی و پایان دوره تحصیلی باید به خدمت سربازی برود.

در خدمت سربازی عدالت به صورت کامل بین تمام افراد اجرا می شود به هیچ وجه تفاوتی بین افراد وجود نخواهد داشت. البته استسنا هم وجود دارد. در واقع زمانی که سازمان وظیفه عمومی تشخیص دهد که فرد دارای شرایط لازم برای معافیت است وی را از خدمت سربازی معاف می‌کند.

یکی از مزایای اصلی خدمت مقدس سربازی، بیمه سربازی می‌باشد. بیمه سربازی ویژگی‌های زیادی دارد در واقع اگر سرباز در دوران خدمت دچار آسیب دیدگی و بیماری شود. با استفاده از دفترچه بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح به صورت رایگان در بیمارستان مجهز نیروهای مسلح مورد درمان قرار می‌گیرد.

بیمه سربازی چیست؟

چگونه سابقه بیمه خدمت مقدس سربازی به بیمه تامین اجتماعی اضافه کنیم؟

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که خرید بیمه سربازی و اضافه کردن آن به بیمه تامین اجتماعی کار سختی است. اما این مسئله به هیچ واقعیت ندارد زیرا تمام افرادی که خدمت سربازی را سپری کردند به راحتی می‌توانند بیمه خدمت سربازی را خریداری کرده و آن را به سنوات سابقه بیمه تامین اجتماعی خود اضافه کنند.

شغل شما هیچ تاثیری در اضافه شدن سابقه بیمه خدمت سربازی به بیمه تامین اجتماعی ندارد. در واقع شما در هر موقعیت شغلی قرار داشته باشید به راحتی می‌توانید این انتقال را انجام دهید. این ویژگی یکی از مهمترین مزایای بیمه خدمت سربازی محسوب می‌شود. بیمه سربازی می‌تواند به بیمه بازنشستگی شما اضافه شود در نتیجه اگر شما در هر ارگان و اداره‌ای کار کنید می‌توانید دو سال زودتر بازنشسته شوید.

برای اطلاع از مدت سربازی کلیک کنید.

سه شرط برای خرید بیمه رایگان خدمت سربازی

آیا امکان این وجود دارد که شما بدون پرداخت هزینه بیمه خدمت سربازی خود را به سنوات بیمه تامین اجتماعی اضافه کنید؟ توجه داشته باشید برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید باید از سه شرط برخوردار باشید. در قسمت زیر 3 شرط را ذکر کرده‌ایم و شما به سادگی می‌توانید با داشتن این شرایط به صورت 100% رایگان بیمه خدمت سربازی خود را به سنوات بیمه تامین اجتماعی اضافه کنید.

  • باید قبل از اینکه به خدمت سربازی بروید باید در سازمان تامین اجتماعی سابقه بیمه داشته باشید.
  • افرادی که قبل از تاریخ ۷ مرداد ماه سال ۱۳۸۵ خدمت سربازی را به پایان رسانده می توانند از این ویژگی استفاده کنند.
  • باید بعد از پایان خدمت بلافاصله (طی سه ماه) باید بیمه پرداز تامین اجتماعی شوید.
سه شرط برای خرید بیمه رایگان خدمت سربازی

مدارک مورد نیاز برای خرید بیمه‌نامه خدمت سربازی

زمانی که قصد دارید برای خرید بیمه سربازی اقدام کنید باید مدارکی همچون اصل کارت پایان خدمت، کپی کارت ملی و اصل آن، همچنین اصل شناسنامه و کپی آن را به همراه داشته باشید. البته در حال حاضر امکان انجام این کار توسط وب‌سایت رسمی سازمان تامین اجتماعی امکان پذیر است، اما اگر در هر شرایطی با مشکل مواجه شدید می‌توانید به صورت حضوری به یک کارگزاری‌های بیمه تامین اجتماعی مراجعه نمایید. بعد از مراجعه، فرم محاسبه سوابق مدت خدمت سربازی را به شما تحویل می‌دهند و شما هم باید به تکمیل مدارک بپردازید.

در ادامه باید دفترچه پایان خدمت خود را به مراجع ذی صلاح ارائه دهید. اگر دفترچه پایان خدمت را در دسترس نبود می‌توانید اصل گواهی خدمت سربازی که در داخل آن تاریخ شروع و پایان دوره خدمت درج شده است را به مسئول مربوطه تحویل دهید. تمامی موارد ذکر شده تنها در یک روز کاری انجام می‌شود و به همین دلیل شما را با چالش مواجه نخواهد کرد.

اگر قصد خرید خدمت سربازی را دارید به این لینک سر بزنید.

مبلغ بیمه سربازی چقدر است؟

برای بیمه سربازی رایگان مواردی وجود دارد که شما به عنوان داوطلب باید از این موارد مطلع باشید. در گام اول سازمان تامین اجتماعی باید بیمه سربازی را بعد از بررسی تایید کند. سازمان بیمه تامین اجتماعی برای تایید این بیمه، مبلغی را به عنوان حق بیمه و پذیرش آن برای بازنشستگی در نظر می‌گیرد.

البته مبلغ بیمه‌ای که توسط سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفته می‌شود به زمان پایان خدمت و ارائه درخواست خرید بیمه از طرف شما بستگی دارد. در ادامه آخرین آیین نامه‌ محاسباتی که قانونگذار اعلام کرده است فرمول محاسبه قیمت برای خرید بیمه سربازی در سال ۱۴۰۲ را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

میزان حق بیمه = مدت زمان خدمت + میانگین حقوق دو سال آخر کاری داوطلب + (نرخ) ۷%

همانطور که در فرمول مشاهده کردید طبق آخرین قوانین، تنها ۷ درصد از نرخ بیمه بر عهده شخص متقاضی خواهد بود. ۲۳% آن توسط دولت پرداخت می‌شود.

 

مبلغ بیمه سربازی چقدر است؟

چند نکته در مورد خرید بیمه سربازی

در این قسمت از مقاله قصد داریم چند نکته بسیار مهم در مورد خرید بیمه سربازی را متذکر شویم. اولین نکته مربوط به نحوه پرداخت مبلغ برای خرید بیمه سربازی است. برای پرداخت مبلغ بیمه می‌توان هزینه را به صورت نقد و اقساط پرداخت کرد. البته پرداخت مبلغ بیمه به صورت اقساط هم شرایط خاصی دارد برای مثال حداکثر تعداد اقساط برای پرداخت بیمه سربازی ۱۲ ماه است.

از سوی دیگر پرداخت اقساط باید به موقع صورت بپذیرد و امکان اینکه بخواهید اقساط را زودتر پرداخت کنید وجود ندارد اما اگر مبلغ به دلایل مختلف دیرتر از موعد مقرر پرداخت شود برای متقاضی جریمه در نظر گرفته خواهد شد.

در ادامه بهتر است به موارد دیگری که باید از آن مطلع شوید اشاره کنیم. یکی از این موارد معافیت سربازی می‌باشد، افرادی که از انجام خدمت سربازی معاف شده‌اند امکان خرید بیمه سربازی را ندارند. زیرا به ازای هر روز خدمت، برای سرباز بیمه در نظر گرفته می‌شود. در نتیجه تنها روزهایی که یک سرباز خدمت کرده است جزو سوابق محسوب می‌شود.

نحوه خرید بیمه سربازی

در این بخش از مقاله قصد داریم وارد وب سایت رسمی سازمان تامین اجتماعی شویم و مراحل خرید بیمه سربازی را یک به یک سپری کنیم در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده مراحل خرید بیمه سربازی ما را همراهی کنید.

ورود به سامانه تامین اجتماعی

تصویری که در قسمت زیر مشاهده می‌کنید مربوط به صفحه ورود به وب‌سایت رسمی سازمان تامین اجتماعی می‌باشد. در این قسمت از  خرید بیمه سربازی رایگان باید با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به سامانه تامین اجتماعی
ورود به سامانه تامین اجتماعی

محاسبه خرید بیمه خدمت سربازی

حال شما وارد سامانه تامین اجتماعی شده‌اید و  برای خرید بیمه سربازی رایگان باید مطابق با تصویر زیر به بخش بیمه شدگان بروید و از زیر منو امور بیمه شدگان بر روی گزینه محاسبه خرید خدمت سربازی کلیک کنید.

محاسبه خرید بیمه خدمت سربازی

بررسی سوابق بیمه و جدول نرخ محاسبه

در قسمت زیر جدول سوابق بیمه و جدول نرخ محاسبه را قرار داده‌ایم تا شما با این دو جدل بیشتر آشنا شوید. دو جدول که تصویر آن‌ها را در قسمت زیر مشاهده می‌کنید مربوط به یک بیمه گذار است که قبل از خدمت مقدس سربازی دارای سابقه کار نبود. به همین دلیل باید 7% حق کارگری را بپردازد. در واقع با پرداخت 7% هر کارگری می‌تواند سوابق بیمه خدمت سربازی خود را به سوابق بیمه تامین اجتماعی اضافه کند.

 

بررسی سوابق بیمه و جدول نرخ محاسبه

نوع پرداخت، نقدی یا اقساطی

شرایط پرداخت برای خرید بیمه سربازی به دو صورت است (نقدی یا اقساطی)، در صورت خرید بیمه به صورت نقدی کار برای شما بسیار آسان می‌باشد. اما برای خرید بیمه سربازی به صورت اقساطی باید یک مرحله دیگر را پشت سر بگذارد که در پاراگراف بعد، مراحل تقسیط را هم بررسی خواهیم کرد.

نوع پرداخت، نقدی یا اقساطی

خرید بیمه سربازی به صورت اقساط

اگر قصد دارید بیمه سربازی را به صورت اقساط پرداخت کنید تنها کافی است در مرحله قبل و در هنگام انتخاب نوع پرداخت، گزینه تقسیط کردن را انتخاب کنید. بعد از گذراندن این مرحله با جدولی مانند تصویر زیر مواجه می‌شود. در این جدول مواردی همچون نحوه پرداخت، تعداد قسط، نمایش قسط و مبلغ قابل پرداخت قابل مشاهده است. نحوه پرداخت حق بیمه در هر ماه به صورت آنلاین می باشد و از طریق همین صفحه صورت می‌پذیرد.

 

خرید بیمه سربازی به صورت اقساط

برای مطلع شدن از شرایط  امریه سربازی اقدام بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

جدیدترین اخبار مربوط بیمه سربازی رایگان

اگر اقساط دیر پرداخت شود، مبلغ همان قسط را باید به روز پرداخت کنید. از سوی دیگر اگر فرد در مورد پرداخت حق بیمه کوتاهی کند یا در هر صورت فرد متعهدی نباشد هیچ گونه تعهدی توسط سازمان قابل قبول نخواهد بود.

خلاصه مطلب

ما در این مقاله تمام تلاش خود را کردیم تا شما با نحوه خرید بیمه سربازی رایگان آشنا شد از سوی دیگر سه شرط برای اینکه شما بتوانید سوابق بیمه سربازی را به صورت ۱۰۰% رایگان به بیمه اجتماعی منتقل کنید را هم ذکر کردیم. البته موارد دیگری همچون بیمه سربازی چیست مراحل خرید بیمه سربازی مورد بررسی قرار داد با استفاده از محتویات موجود در این مقاله می توانید با دید باز و آگاهی کامل برای خرید بیمه سربازی اقدام کنید.

جهت دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

3/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا اقساط بیش از 12 ماه هم در نظر گرفته می‌شود؟

این سوال یکی از متداول ترین سوالاتی است که توسط بسیاری از افراد مطرح می‌شود. در پاسخ به این سوال بهتر است ذکر کنیم که نهایت تعداد اقساط که توسط سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفته می‍‌‌شود 12 عدد می‌باشد.

اگر مبلغ بیمه در پرداخت شود چه اتفاقی رخ می‌هد؟

در این شرایط مبلغ قسط مجددا به روز محاسبه می‌گردد.

آیا با وجود کسر خدمت باز هم میتوان انتقال بیمه از نیروهای مسلح به سازمان تامین اجتماعی را انجام داد؟

بله، هر شخص می تواند بر اساس تعداد روز که به عنوان سرباز به کشور خدمت کرده است بیمه نیروهای مسلح را به سازمان بیمه تامین اجتماعی منتقل کند.

نظرات

27 دیدگاه دربارهٔ «بیمه سربازی رایگان»

  1. Avatar photo محمد گفت:

    سلام
    کسی که قبل خدمتش سابقه بیمه نداشته باشه نمیتونه بیمه دو سال خدمت رو بخره یا به سوابقش اضافه کنه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر خیر مگه اینکه بخره

  2. Avatar photo سجاد گفت:

    با سلام بنده قبل از خدمت سابقه بیمه داشتم و قبل ازمرداد۸۵ ترخیص شدم ولی بدلیل نبودن شغل ازفروردین۸۶شروع به ردشدن سابقه بیمه شدم آیا میتونم از بیمه سربازی رایگان استفاده کنم

  3. Avatar photo سجاد گفت:

    سلام من قبل از خدمت سابقه بیمه داشتم و قبل ازمرداد۸۵ترخیص شدم ولی بدلیل نبودشغل ازفروردین۸۶ بیمه سابقه اجباری جاری شدآیابیمه سربازی رایگان به من تعلق میگیره یا.‌..

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام باید بررسی بشه

  4. Avatar photo سجاد گفت:

    با سلام بنده سابقه بیمه قبل از خدمت رادارم وتتاریخ ترخیص نیزبا ازمرداد۸۵است وازفروردین۸۶سابقه بیمه اجباری رادارم میخاستم بدونم بیمه سربازی رایگان بهم تعلق میگیره یاخیر

    1. Avatar photo عباس گفت:

      باسلام من قبل ازخدمت سابقه بیمه داشتم وقیل از85ترخیص شدم ولی بدلیل مهیانشدن شغل ازاوایل سال86سابقه بیمه برایم ردشدآیابااین ویژگیهاطرح خریدرایگان به من تعلق میگیره

      1. Avatar photo rahdar گفت:

        سلام وقت بخیر.
        در حال حاضر هیچ گونه طرحی برای خرید خدمت وجود ندارد.

  5. Avatar photo فرید گفت:

    سلام بنده هر سه شرط برای خرید رایگان سربازی را دارا هستم فقط می گویند بعد از خدمت چون مشاغل آزاد پرداخت کرده‌ای نمی شود یعنی باید بیمه اجباری شده باشید خدا وکیلی این منطقی است ؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام با خود نظام وظیفه رای زنی کنید

  6. Avatar photo محمد گفت:

    سلام بنده قبل خدمت ۵۰روز بیمه دارم و ۹۶ اعزام شدم ولی بعد خدمت بلافاصله سابقه بیمه نداشتم بعداز یک سال بیمه دارم آیا خرید سابقه رایگان شامل میشم؟

    1. Avatar photo مشاور عیسائی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شرایط شما باید دقیق تر بررسی شود جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

  7. Avatar photo Mojtaba گفت:

    سلام
    وقتی گزینه محاسبه خدمتو میزنم میگه تاریخ خدمت شما توسط ناجا مشخص نشده، باید چیکار کنم؟

    1. Avatar photo مشاور عیسائی گفت:

      سلام وقت بخیر
      جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

  8. Avatar photo سعید گفت:

    با سلام
    آیا امکانش هست که بخشنامه جدیدی صادر بشه.مثلا از سال ۸۵ به سال ۹۰ تغییر پیدا کنه؟ چون من شرایط را دارم فقط اعزامی سال ۹۰ هستم با تشکر

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز در مورد تغییر قوانین باید منتظر اخبار مربوطه در این زمینه باشید.

  9. Avatar photo جواد گفت:

    سلام من قبل از خدمت یک سال سابقه دارم و ۲۰ ماه خدمت سربازی بودم وخدمتم۸۵٫۶٫۱۸ تمام شد و زیر یک ماه هم شروع به کار کردم آیا جزؤ سابقه حساب میشه یا باوجود گذشت ۴۰روز از تاریخ اعلام شده من هم باید پول پرداخت کنم ؟؟آخه چرا؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور عیسائی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شرایط شما باید دقیق تر بررسی شود جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

  10. Avatar photo مهدی گفت:

    سلام من قبل از سال 85سابقه بیمه داشتم و خدمتم 20.12.1384تمام شده و چون سرباز معلم بودم تا تیرماه ماه درگیر معلمی بودم و برج 6رفتم شرکت وشرایط سه ماه باید بلافاصله بیمه تامین اجتماعی بشم را نداشتم. الان مشمول بیمه رایگان میشوم یا نه

    1. Avatar photo مشاور عیسائی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شرایط شما باید دقیق تر بررسی شود جهت کسب اطلاعات در این خصوص با مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

  11. Avatar photo مش بنی گفت:

    سلام این شرایط برای رایگان کردن بیمه،برای سربازان ورودی ۱۴۰۱ صدق میکنه آیا؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      باسلام واحترام 7 درصد بیمه توسط سرباز پرداخت میگردد

    2. Avatar photo مشاور جوادی گفت:

      سلام وقت بخیر
      دوست گرامی بیمه سربازان رایگان بوده و هزینه ای دریافت نمیشود.

  12. Avatar photo حسن حاج سید حسینی گفت:

    باسلام دوسال خدمت جبهه بودم سال ۶۲الی۶۴ از مزائای بیمه رایگان سابقه جهت باز نشستگی استفاده کنم

    1. Avatar photo مشاور فتح اللهی گفت:

      سلام وقت بخیر باید به سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنیدو شرایط خودتان را اعلام کنید

      1. Avatar photo سبزعلی گفت:

        سلام من سال ۷۱الی ۷۳ سرباز معلم بودم.دفترچه خدمات درمانی هم داشتیم ولی متاسفانه زمان خدمت بیمه برامون واریز نکردند.باتوجه به اینکه سرباز معلم بودیم وخدمتمان قبل از ۸۶ بوده .آیا دوسال خدمتمان به سابقه بیمه اضافه میشه.

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام باید اقدام کنید و سربازیتون رو خریداری کنید تا به سابقه بیمتون اضافه شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

    ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1402 + زمان، شرایط و مدارک

    شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1402 اعلام شد. برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله انجام می شود که هدف از برگزاری آن ها ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش توانمندی های آن...
  • کد سخا

    کد سخا چیست؟ دریافت آنلاین اینترنتی از services.epolice.ir

    افرادی که واجد شرایط برای انجام خدمت سربازی هستند باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل ارائه دهند. کد سخا (سایت خدمات الکترونیک انتظامی)، یک کد پنج رقمی است که هر یک از...
  • بخشش اضافه خدمت

    بخشش اضافه خدمت 1403 + خبر خوش بخشنامه جدید عفو رهبری!

    تخلف در دوره سربازی، فرار از خدمت و یا داشتن غیبت از جمله مواردی هستند که منجر به اضافه خدمت می شوند. به همین دلیل بخشش اضافه خدمت از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در...
  • طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی

    طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی چیست؟ تصویب 1403

    افراد مشمول بالای 18 سال باید بین 14 الی 21 ماه بسته به نوع منطقه محل خدمت که منطقه عادی باشد یا منطقه عملیاتی، دوران خدمت سربازی خود را سپری کنند. بعضی از مشمولان قصد گرفتن معافیت موقت یا معافیت...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)