ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

بودجه بندی زمین شناسی کنکور تجربی ۱۴۰۲

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۲ تیر ۱۴۰۱
دروس عمومی رو خوب بخوانید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

خیلی از داوطلبای کنکور تجربی هنوز مردد هستن که آیا باید درس زمین شناسی رو مطالعه کنن یا نه؟ ما به این سوال جواب میدیم. بودجه بندی زمین شناسی کنکور تجربی ۱۴۰۲ یکی از مهم ترین نکاتی هست که برای زدن درصد بالا باید ازش مطلع باشید. مطالعه ۱۰ مبحث و نکته مهم زمین شناسی در کنکور تجربی به شما برای داشتن درصد بالا کمک میکنه. خوشبختانه سوالات درس زمین سخت و مفهومی نیستن و شما میتونید به راحتی با مطالعه فصول و دروس مهم زمین شناسی در کنکور بهشون جواب بدید.

 

 

برای دریافت لیست کامل بودجه بندی زمین شناسی کنکور تجربی ۱۴۰۲ نظام جدید و نظام قدیم  – اطلاع از حداقل درصدهای لازم برای درس زمین شناسی و کارنامه قبولی داوطلبان و همچنین دریافت مشاوره روش های تست زنی با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

جدول بودجه بندی زمین شناسی کنکور تجربی

 

"جدول

 

کتاب درسی فصول زمین شناسی بودجه بندی زمین شناسی 97 بودجه بندی زمین شناسی 96 بودجه بندی زمین شناسی 95 بودجه بندی زمین شناسی 94 بودجه بندی زمین شناسی 93 بودجه بندی زمین شناسی 92 بودجه بندی زمین شناسی 91 بودجه بندی زمین شناسی 90 بودجه بندی زمین شناسی 89
زمین شناسی سال سوم فصل 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0
فصل 2 1 1 1 1 1 1 2 2 1
فصل 3 1 1 1 1 1 1 1 1 0
فصل 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1
فصل 5 3 2 2 2 2 3 3 3 3
فصل 6 1 3 3 3 1 2 2 2 3
فصل 7 2 2 2 2 2 2 2 2 2
فصل 8 1 1 1 1 1 1 1 1 1
فصل 9 2 1 1 1 2 1 1 1 2
علوم زمین سال چهارم فصل 1 1 1 1 1 1 0 0 0 0
فصل 2 1 2 2 2 2 1 1 1 1
فصل 3 1 1 1 1 1 2 2 2 1
فصل 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1
فصل 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1
فصل 6 1 1 1 1 1 1 1 1 1
فصل 7 2 2 2 2 2 2 2 1 2
فصل 8 2 1 1 1 1 1 1 1 2
فصل 9 1 2 2 2 2 0 0 0 1
فصل 10 1 1 1 1 1 1 1 1 0
فصل 11 0 0 0 0 0 2 1 2 2
فصل 12 0 0 0 0 0 1 1 1 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با توجه به اینکه داوطلبان نظام قدیم کنکور تجربی نسبت به داوطلبان نظام جدید، کنکورهای بیشتری را تجربه کرده اند، همین مسئله موجب شده است تا در رابطه با بودجه بندی زمین شناسی کنکور تجربی ۱۴۰۲ ، مشکلات کمتری داشته باشند. در رابطه با این سوال که آیا ۱۰ مبحث مهم زمین شناسی کنکور تجربی باید مطالعه نماییم یا خیر؟ باید بگوییم که اگر هدف شما کسب رتبه قبولی پزشکی می باشد، باید این مباحث را به طور دقیق مطالعه نمایید چراکه افرادی موفق به قبولی در رشته های پزشکی و داروسازی می شوند که درصد زمین آنان نیز بالا باشد. بنابراین لزوم مطالعه برای هر داوطلب با توجه به هدف او مشخص می شود.

داوطلبان عزیز نظام جدید توجه داشته باشند که مباحث مهم بر اساس بودجه بندی سوالات همین است. اما برای اطلاع از همخوانی و همچنین اطلاع از سرفصل های مهم این دروس، توصیه می نماییم که با شماره های مشاوران ما به شماره های 9099075307 (از سراسر کشور) و 9099075307 (از استان تهران) از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب  تماس حاصل نماید.

 

 

۱۰ مبحث و نکته مهم زمین شناسی در کنکور تجربی

 

۱۰ مبحث و نکته مهم زمین شناسی در کنکور تجربی

۱۰ مبحث و نکته مهم زمین شناسی در کنکور تجربی

 

 همین که از دروس مهم زمین شناسی در کنکور اطلاع داشته باشید، می توانید با مطالعه نه چندان دقیق بر آن تسلط لازم را داشته باشید. زمان مورد نیاز برای مطالعه این درس خوشبختانه زیاد نخواهد بود و حتی با مطالعه ای در حد دبیرستان نیز، می توانید بر آن تسلط لازم را داشته باشید. یک نکته مهم که نباید آن را از خاطر ببرید این است که بیشترین تمرکز شما باید بر روی دروس اصلی رشته تجربی باشد و در کنار آن، این مباحث را نیز مطالعه نمایید.

 

فصل اول زمین شناسی

فصل اول، یکی از ساده ترین دروس زمین شناسی می باشد. طراحان سوال در این بخش بیشتر از هر چیزی، به متن و مفاهیم آن مربوط می شود و بیشتری از هرچیزی به متن و مفاهیم مربوط می شود. طراحان سوال در این بخش بیشتر به تعاریف مفاهیم توجه دارند.

فصل 1 نیز از فصول مهم زمین شناسی در کنکور می باشد. توی این فصل سعی کنید به شکل های آن توجه کنید. تمامی مسئله های این فصل در نهایت با دو یا سه تا از فرمول ها قابل حل می باشند. برای تسلط بر این مباحث به راحتی می توانید مسلط شوید. فقط کافی است که تمرین کافی برای آن داشته باشید تا بتوانید به سادگی آن را حل کنید. کادرهای آبی رنگ نیز یکی از مهم ترین منابع درس زمین شناسی می باشند.

 

تصاویر کتاب را به خوبی مطالعه نمایید

با توجه به بودجه بندی زمین شناسی کنکور تجربی ، یکی از مهم ترین موارد در کتاب زمین شناسی کنکور، توجه به تصاویر می باشد. فصول مهمی همچون مباحث املاح آب دریا که به موجب آن هر یک از داوطلبان می توانند بر روی آن تسلط لازم را داشته باشند، همین موارد است که باید تلاش کنید تا به بهترین وجه بر آن تسلط یابید.

 

بر اساس بودجه بندی زمین شناسی کنکور تجربی خلاصه نویسی کنید

مباحث مهم را بشناسید و تلاش کنید تا بر روی آن تسلط لازم را داشته باشید. یادداشت برداری و خلاصه کردن دروس به شما کمک می نماید تا علاوه بر اینکه بتوانید مطالب را به خوبی بفهمید، بر اساس روش جمع بندی کنکور نیز مشکل کمتری داشته باشید.

 

از مباحث کانی ها غافل نشوید

کانی ها در واقع یکی از ۱۰ مبحث و نکته مهم زمین شناسی در کنکور تجربی می باشد و دانش آموزان معمولا مشکلاتی در رابطه با آن دارن که شاید فهم این مطالب برای آنان دشوار شود و یا اینکه در رابطه با نحوه مطالعه آن دچار سوال باشند. برای مرور دوباره مباحث توصیه می نماییم که تمامی قسمت های آن را به خوبی به خاطر بسپارید و شاید با صراحت بتوان گفت که هیچ خطی در این مبحث بی اهمیت نمی باشد.

 

اقسام سنگ و کانی ها از جمله بودجه بندی زمین شناسی کنکور تجربی

رابطه بین دما و عمق و همچنین شکل های نظریه بوون و شکل مانی شناسی از جمله اقسام سنگ های آذرین هستند که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشند و در کنکورهای سال های گذشته سوالاتی از آن طرح شده است.

 

دروس و فصول مهم زمین شناسی در کنکور

علاوه بر بودجه بندی زمین شناسی کنکور تجربی ۱۴۰۲ باید از فصول مهم آن نیز اطلاع داشته باشید.

 

دروس و فصول مهم زمین شناسی در کنکور

دروس و فصول مهم زمین شناسی در کنکور

 

  • علم زمین شناسی
  • آب در هوا
  • آب در دریا
  • آب در خشکی
  • کانی ها
  • ماگماتیسم و سنگ های آذرین
  • سنگ های رسوبی
  • فرآیند دگرگونی و سنگ های دگرگون شده
  • تغییرات سنگ ها
  • جایگاه زمین در فضا
  • ساختمان درونی زمین
  • ساختمان ردونی زمین
  • زمین ساخت ورقه ای
  • زمین لرزه
  • آتشفشان ها
  • ساخت های تکتونیکی و کوهزایی
  • شواهدی در سنگ ها
  • تحولات گذشته
  • رسم نقشه
  • زمین در خدمت انسان

 

بهترین کتاب تست برای درس زمین شناسی

قطعا اطلاع صرف از بودجه بندی زمین شناسی کنکور تجربی و  روش صحیح درس خواندن کنکور به تنهایی نمی تواند به شما کمک کند تا به راحتی به تمامی سوالات پاسخ دهید. داشتن یک منبع بسیار خوب می تواند به شما کمک کند تا نتیجه زحمات خود را بگیرید. یکی از کتاب های مهم کمک آموزشی برای درس زمین شناسی کتاب مهر و ماه می باشد. حل تست های تحلیلی و همچنین درسنامه ها کمک می نماید تا مطالب کاملا در ذهن شما تثبیت شوند و یا جزوه ها و همچنین درس نامه های آن را به خوبی یادبگیرید.

داوطلبان عزیز کنکور نظام جدید ما شما را فراموش نکرده ایم و بودجه بندی زمین شناسی کنکور تجربی ۱۴۰۲ را برای شما در حال آماده سازی هستیم. با توجه به اینکه زمان برای کنکور از مهم ترین مواردی است که باید بدان توجه داشته باشید، لذا توصیه می نماییم که برای جلوگیری از هدررفت این زمان، با ما در ارتباط باشید تا با توجه به سرفصل های مهم و تغییرات ایجاد شده بتوانید بر دروس مهم زمین شناسی در کنکور تسلط یابید. همچنین با همین تماس با مشاوران ما جهت دریافت مشاوره در رابطه با نحوه مطالعه و تست زنی در ارتباط باشید.

 

 

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا شما را با بودجه بندی زمین شناسی کنکور تجربی ۱۴۰۲ آشنا نماییم. برای دریافت لیست ۱۰ مبحث و نکته مهم زمین شناسی در کنکور تجربی می توانید با مشاوران ما  در ارتباط باشید. برای مطالعه فصول و دروس مهم زمین شناسی در کنکور می توانید با مشاوران ما ارتباط برقرار نمایید تا راه را از چاه به شما نشان دهند. مشاوران ما همه روزه، حتی ایام تعطیل، از ساعت 8 صبح الی 12 شب آماده ارائه خدمات به شما داوطلبان عزیز می باشند. کافی است با شماره های مندرج در وب سایت تماس حاصل نمایید.

 

 

مطالب مرتبط

روش محاسبات سریع شیمی

رتبه قبولی رشته فوریت های پزشکی

راهکارهایی طلایی برای قبولی پزشکی در 4 ماه

مباحث مهم زیست در کنکور ۱۴۰۲

بودجه بندی زمین شناسی کنکور تجربی ۱۴۰۲

۱۰ مبحث و نکته مهم زمین شناسی در کنکور تجربی

دروس مهم زمین شناسی در کنکور
فصول مهم زمین شناسی در کنکور

 

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه می توانم از بودجه بندی زمین شناسی کنکور تجربی ۱۴۰۲ اطلاع یابم؟

ما جدول تمامی سوالات مربوط به کنکورهای سال های گذشته را فراهم نموده ایم که می توانید در این مقاله آن را مشاهده نمایید.

 

۱۰ مبحث و نکته مهم زمین شناسی در کنکور تجربی شامل چه دروسی می باشد؟

از دروس مهم زمین شناسی در کنکور می توان به : علم زمین شناسی، آب در هوا، آب در دریا، آب در خشکی، کانی ها، ماگماتیسم و سنگ های آذرین، سنگ های رسوبی، فرآیند دگرگونی و سنگ های دگرگون شده، تغییرات سنگ ها، جایگاه زمین در فضا، ساختمان درونی زمین، ساختمان ردونی زمین، زمین ساخت ورقه ای، زمین لرزه، آتشفشان ها، ساخت های تکتونیکی و کوهزایی، شواهدی در سنگ ها، تحولات گذشته، رسم نقشه، زمین در خدمت انسان می توان اشاره نمود.

 

نحوه مطالعه فصول مهم زمین شناسی در کنکور چگونه است؟

خوشبختانه سوالات زمین شناسی مفهومی نمی باشند و با یک مطالعه ساده می توانید بر این مباحث مسلط شوید. تعاریف و شکل های از جمله موارد بسیار مهم برای درس زمین شناسی می باشند.

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)