ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

بودجه بندی زبان کنکور ۱۴۰۰

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
بودجه بندی زبان کنکور ۱۴۰۰
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

میزان اهمیت هر یک از مباحث در کنکور زبان متفاوت می باشد. اطلاع از بودجه بندی زبان کنکور ۱۴۰۰ به کلیه دانش آموزان و داوطلبان کمک می کند تا بتوانند بر مباحث مهم تسلط یابند. ۲۰ درس و مبحث مهم برای ۹۰٪ زبان کنکور هم برای داوطلبانی است که می خواهند در درس زبان و کنکور آن را درصد بزنند و هم برای سایر داوطلبان کنکور تخصصی زبان است. در ادامه به بودجه بندی زبان کنکور نظام جدید اشاره خواهیم نمود. برخی از دروس مهم زبان انگلیسی کنکور نظام قدیم برای داوطلبان نظام جدید نیز یکسان می باشد. برای درس زبان عمومی مباحث مهم کنکور ریاضی ، کنکور تجربی ، انسانی و هنر دروس مهم یکسان است.

 

 

برای اطلاع از بودجه بندی زبان کنکور ۱۴۰۰ – برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت و همچنین اطلاع از بهترین منابع با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

لیست بودجه بندی زبان کنکور ۱۴۰۳

لیست بودجه بندی زبان کنکور ۱۴۰۳
لیست بودجه بندی زبان کنکور ۱۴۰۳

بودجه بندی زبان انگلیسی کنکور ( نظام قدیم و جدید )
مبحث ۹۸ ۹۷ ۹۶ ۹۵ ۹۴
واژگان ۸ ۸ ۸ ۸ ۸
گرامر ۴ ۴ ۴ ۴ ۴
Cloze Test ۵ ۵ ۵ ۵ ۵
درک مطلب (Reading) ۸ ۸ ۸ ۸ ۸

 

همانطور که می دانید، درس زبان انگلیسی از جمله دروس مهم و همچنین مشترک بین تمامی گروه های آزمایشی می باشد. به همین دلیل هر یک از داوطلبان برای پذیرش در رشته مورد علاقه خود اگر بتوانند در این درس، درصد بالایی داشته باشند، خواهند توانست از رقبای خود پیشی بگیرند. ممکن است این سوال برای داوطلبان ایجاد شود که با توجه به مجزا بودن بانک سوالات کنکور زبان برای داوطلبان نظام جدید و نظام قدیم، آیا باز هم بودجه بندی تعیین شده برای هر دو داوطلبان یکسان است؟

درس زبان تغییرات زیادی نسبت به سایر دروس در محتوای خود در مقایسه با محتوای سایر کتاب های دیگر نداشته است. به همین دلیل بودجه بندی زبان کنکور ۱۴۰۰ نیز در رابطه با کلمات و همچنین مباحث مهم در واقع همان موارد خواهد بود. آنچه تغییر ایجاد شده در رابطه با دروس زبان می باشد این است که روش و نحوه ارائه مطالب نسبت به کتاب های گذشته تغییر کرده است و همچنین در برخی از کلمات ممکن است دانش آموزان نظام جدید نسبت به دانش آموزان نظام قدیم از محتوای کمتر و یا بیشتری برخوردار باشند. بنابراین دسته بندی های ایجاد شده برای هر دو گروه یکسان است.

بی توجهی نسبت به ۲۰ درس و مبحث مهم برای ۹۰٪ زبان کنکور می تواند موجب شود تا شما نتوانید درصد بالایی برای این درس داشته باشید. به همان اندازه که از این درس دور شوید، در واقع به همان اندازه از هدف خود دور شده اید. نکته مهمی را که باید مد نظر داشته باشید این است که باور بسیاری از داوطلبان در رابطه با درس زبان این است که بسیار سخت می باشد و ما نمی توانیم درصد بالایی در رابطه با آن داشته باشیم. بنابراین اگر باور شما نیز همین است می توانید با تغییر آن از رقیبان خود پیشی بگیرید و اگر این باور را ندارید، می توانید این امتیاز را نسبت به سایر داوطلبان داشته باشید.

تذکر : داوطلبان عزیز توجه داشته باشند که جدول ارائه شده برای بودجه بندی زبان کنکور ریاضی ، بودجه بندی زبان کنکور تجربی  ، هنر ، علوم انسانی ، زبان های خارجه یکسان می باشد.

جهت آشنایی با ثبت نام کلاس کانون زبان ایران کلیک کنید.

چگونه بر اساس بودجه بندی زبان کنکور نظام جدید برنامه ریزی نماییم؟

اطلاع از بودجه بندی زبان کنکور نظام جدید و یا نظام جدید به تنهایی نمی تواند مانند موتور محرک برای هیچ یک از داوطلبان محسوب شود. مهم این است که شما روش مطالعه خود را درست و اصولی داشته باشید. آنچه بسیار مد نظر طراحان سوال است، همین موارد ذکر شده در این جدول می باشد. یکی از اقداماتی که شما باید برای پاسخ به این سوال مد نظر داشته باشید، خصوصا اگر دانش آموز نظام جدید می باشید؛ خود را بررسی کنید که در چه مباحثی به طور معمول عملکرد ضعیف تری دارید و در کجا نیاز به تلاش بیشتری خواهید داشت؟

تسلط شما بر ۲۰ درس و مبحث مهم برای ۹۰٪ زبان کنکور بسیار مهم است. در برنامه ریزی خود به گونه ای عمل نمایید که بتوانید تسلط خود را در این مباحث بالا ببرید و به صورت عمقی تمام محتواهای مربوط به این کتاب را مطالعه نمایید. زبان انگلیسی بسیار فرار است و به همین دلیل نیاز به تمرین و تکرار بسیار زیاد دارد. تمرین زیاد در هر یک از دروس می تواند موفقیت شما را تضمین نماید اما در درس زبان شاید ضرورت آن بسیار بیشتر می باشد.

در یادگیری زبان به هیچ وجه صرفه جویی نکنید و این گونه تصور نکنید که اگر فلان مبحث را مطالعه نمودید دیگر کافی است و بر اساس بودجه بندی زبان کنکور  شما درصد 100 را در کنکور خواهید داشت. هر مبحثی می تواند به نوبه خود حائز اهمیت باشد. اگر برخی از واژگان و یا قواعد گرامری را فراموش می نمایید، در برنامه ریزی کنکور زبان برای این دروس، اهمیت بیشتری قائل شوید و تمام تلاس و تمرین خود را در جهت افزایش تسلط و تمرین و تکرار بر این مباجث بگذارید.

 

 

برای کسب اطلاعات از ثبت نام رشته زبان انگلیسی بدون کنکور وارد شوید.

 

 

نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور زبان

تمامی نفرات برتر کنکور زبان بر این نکته تاکید دارند که برای تسلط بر سوالات کنکور زبان بهتر است ابتدا بر کتاب درسی خود تسلط یابید. مطالعه دقیق کتب درسی به شما کمک می نماید تا بر تکنیک های تست زنی تسلط لازم را به مرور زمان داشته باشید. اگر کلمه ای را فراموش می کنید، با آن جمله بسازید، آن را در جایی یادداشت نمایید که در جلوی چشمتان قرار داشته باشد تا هر بار با تماشای آن بتوانید این کلمه را به صورت ناخودآگاه به خاطر بسپارید. این تکنیک برای کلیه داوطلبان کنکور تجربی ، ریاضی ، انسانی و هنر و زبان های خارجه یکسان می باشد.

بدون داشتن کتاب تست معتبر و انتخاب درست این کتاب بر اساس بودجه بندی زبان کنکور ۱۴۰۰ هرگز نخواهید توانست درصد بیش از 20 یا نهایتا 30 درصد داشته باشید. داشتن و مطالعه تست زنی به شما کمک می نماید تا به جزئیات دقت بیشتری داشته باشید و در عین حال تمامی مطالب مورد مطالعه خود را تثبیت نمایید. البته تحلیل این سوالات نیز به نوبه خود از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. داوطلبان عزیز توجه داشته باشند که رتبه های برتر کنکور در سال های اخیر به طور میانگین درصد زیر 95 در درس زبان نداشته اند و همین مسئله تراز کشوری را تعیین خواهد نمود.

در مطالعه زبان این باور را از خود دور نمایید که من توانایی موفقیت در این درس را نخواهم داشت و نمی توانم حتی با تلاش زیاد باز هم در این درس موفق شوم. داوطلبانی که موفق به درصد بالا شده اند، همگی آنان تنها اصول مهم را یادگرفته و آن را به کار برده اند و هیچ تفاوت و تمایزی بین شما و این داوطلبان وجود نداشته و نخواهد داشت. پس  به جای اینکه زانوی غم بغل بگیرید، بهتر است تلاش خود را بیشتر نمایید.

 

 

چگونه بر اساس دروس مهم زبان انگلیسی کنکور نظام قدیم و جدید برنامه ریزی کنیم؟

 

دروس مهم زبان انگلیسی کنکور نظام قدیم
دروس مهم زبان انگلیسی کنکور نظام قدیم

 

برنامه ریزی برای کنکور را به طور کلی ما دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می نمایم. در برنامه ریزی بلند مدت، شما برای یک یا چندماه محتواهای مورد نظر را تقسیم بندی می نمایید. اگر دانش آموز هستید و در پایه های دهم و یازدهم مشغول به تحصیل می باشید، توصیه می نماییم که حتما و حتما در این نوع برنامه ریزی، تلاش و انرژی خود را به مباحثی بیشتر اختصاص دهید که در بودجه بندی زبان کنکور ۱۴۰۰ تعداد سوالات بیشتری اختصاص به آن خواهد داشت.

برنامه ریزی کوتاه مدت شما می تواند هفتگی و یا روزانه باشد. به عنوان مثال شما در طول هفته ممکن است 10 یا 20 ساعت را به خواندن فلان مبحث اختصاص دهید. این نوع برنامه ریزی به طور کلی برای داوطلبانی که در زمان نیز، همان برنامه ریزی روزانه می باشد که مورد استفاده خود را خواهد داشت. در صورتی که برای انجام برنامه ریزی با مشاوران ما تماس حاصل نمایید، مشاوران ما برنامه آماده را می توانند در اختیار شما قرار دهند و یا اینکه با توجه به شرایط خودتان جهت انجام برنامه ریزی اقدام نمایند.

 

 

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با بودجه بندی زبان کنکور ۱۴۰۰ ارائه نماییم. با توجه به اینکه ۲۰ درس و مبحث مهم برای ۹۰٪ زبان کنکور برای داوطلبان نظام قدیم و جدید متفاوت می باشد، شما می توانید با کمک مشاوران ما از این مباحث اطلاع یابید. ارائه فایل دروس مهم زبان انگلیسی کنکور نظام قدیم و نظام جدید، به همراه بودجه بندی زبان کنکور ریاضی ، بودجه بندی زبان کنکور تجربی ، هنر ، علوم انسانی و زبان از جمله اقداماتی است که در صورت تمایل شما ما حتما آن را به انجام خواهیم رساند.

 

 

مطالب مرتبط

ضریب درس های کنکور زبان

راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور زبان 99

بودجه بندی زبان کنکور ۱۴۰۰

۲۰ درس و مبحث مهم برای ۹۰٪ زبان کنکور

بودجه بندی زبان کنکور نظام جدید
دروس مهم زبان انگلیسی کنکور نظام قدیم
بودجه بندی زبان کنکور ریاضی
بودجه بندی زبان کنکور تجربی

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه می توانم از بودجه بندی زبان کنکور ۱۴۰۰ اطلاع یابم؟

ما جدول بودجه بندی را به همراه ۲۰ درس و مبحث مهم برای ۹۰٪ زبان کنکور در این مقاله ارائه نموده ایم. می توانید وارد سایت شوید و این مقاله را به طور کامل مطالعه نمایید.

 

آیا بودجه بندی زبان کنکور نظام جدید نسبت به بودجه بندی نظام قدیم متفاوت می باشد؟

با توجه به اینکه دروس مهم زبان انگلیسی کنکور نظام قدیم از نظر سازمان سنجش و آموزش کشور تقریبا یکسان می باشند، لذا هیچ گونه تفاوتی در رابطه با دروس مهم و بودجه بندی تعیین شده برای تمامی گروه های آزمایشی وجود ندارد.

 

آیا بودجه بندی زبان کنکور ریاضی با بودجه بندی زبان کنکور تجربی ، علوم انسانی و همچنین زبان های خارجه یکسان است؟

بله. با توجه به اینکه درس زبان عمومی و مشترک بین تمامی رشته ها می باشد، لذا می توان گفت تقریبا تمامی این دروس بین هر دو رشته یکسان می باشد.

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور

    نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور 1403 | ایران تحصیل

    دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل یکی از بهترین روش‌هایی بسیار مفید برای داوطلبان کنکور سراسری به شمار می‌رود. با استفاده از این تاییدیه، داوطلبان می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در بهبود رتبه کنکور خود داشته باشند. همان طور که می‌دانید،...
  • بانک سوالات کنکور زبان

    بانک سوالات کنکور زبان

    مطالعه و بررسی بانک سوالات کنکور زبان بسیار اهمیت دارد. بیشتر داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری به محض اینکه آزمون تمام می‌شود، به دنبال دریافت بانک سوالات کنکور زبان هستند تا با مقایسه پاسخ‌های خود و پاسخنامه منتشر شده...
  • دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان

    دفترچه انتخاب رشته زبان ۱۴۰۳ + لینک دانلود | ایران تحصیل

    دفترچه انتخاب رشته زبان ۱۴۰۳ منتشر شد. کلیه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در این گروه می توانند پس از دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان کد رشته های گروه منحصراً زبان را انتخاب و در فرم انتخاب رشته درج...
  • لیست رشته های کنکور زبان

    رشته های کنکور زبان با رتبه مورد نیاز 1403 | ایران تحصیل

    لیست رشته های کنکور زبان برای علاقه مندان به ادامه تحصیل در این دسته بندی تحصیلی در دسترس قرار گرفته است. رشته های زبان خارجی از جمله رشته های گروه شناور در کنکور سراسری هستند و به همین دلیل نیز تمامی...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)