ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

راهنما جامع انتخاب رشته کنکور زبان 1403 {0 تا 100} | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۳
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور زبان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

انتخاب رشته کنکور زبان 1403 برای داوطلبان این گروه آزمایشی به زودی آغاز خواهد شد. از آن جایی که بحث انتخاب رشته کنکور زبان از جمله پرچالش ترین اتفاقات برای داوطلبان گروه آزمایشی زبان است در نتیجه کسب اطلاعات دقیق در رابطه با نحوه صحیح این انتخاب رشته بسیار مهم تلقی می شود.

اطلاع کلیه افراد مایل به انتخاب رشته از بین انتخاب های گنجانده شده در این گروه آزمایشی، از راهنما و نحوه انتخاب رشته کنکور زبان ضروری است.

نوشته حاضر را به ارائه توضیحاتی مفصل در رابطه با نحوه و زمان این انتخاب رشته و مواردی از این قبیل اختصاص داده ایم. از طرفی، راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور زبان را نیز خدمت شما دوستان داوطلب ارائه می کنیم تا برایتان مفید فایده واقع شود.

اطلاعیه: زمان برگزاری کنکور سراسری نوبت اول 14 و 15 تیر ماه 1403 است و اعلام نتایج آن در نیمه مرداد ماه انجام میگیرد.

 

زمان انتخاب رشته کنکور زبان 1403

پس از اعلام نتایج کنکور، سایت سنجش دفترچه راهنمای انتخاب رشته را در دسترس کلیه شرکت کنندگان و داوطلبان می گذارد. کلیه افراد شرکت کننده در کنکور منحصراً زبان در صورت مجاز شدن می توانند فرم انتخاب رشته را در این سایت تکمیل کنند.

در سال قبل کلیه داوطلبان این گروه آزمایشی، انتخاب رشته کنکور زبان را در ماه مرداد انجام دادند. در سال جاری احتمال می رود که انتخاب رشته کنکور زبان در همین ماه برای متقاضیان انجام شود. زمان دقیق انتخاب رشته زبان هنوز اعلام نشده است که در صورت اعلام میتوانید از همین صفحه اطلاع یابید.

زمان انتخاب رشته کنکور زبان

از آن جا که برگزاری کنکور با 1 هفته نسبت به سابق و در تاریخ 14 – 15 تیر ماه برگزار میگردد در نظر داشته باشید که ممکن است اعلام نتایج و انتخاب رشته نیز به تعویق بیافتد. در نتیجه زمان انتخاب رشته کنکور سراسری زبان نیمه اول مرداد ماه خواهد بود.

برای کسب اطلاعات از ثبت نام رشته زبان انگلیسی بدون کنکور وارد شوید.

بنر کال تو اکشن

راهنمای انتخاب رشته کنکور زبان 1403

قبل از انجام انتخاب رشته زبان با کارنامه کنکور و همین طور کلیه موارد مندرج در آن آشنایی کافی را پیدا کنید و اطلاعاتی را در مورد رتبه در زیر گروه، رتبه در منطقه، رتبه کشوری و مواردی از این دست بدست آورید.

سعی کنید از آخرین رتبه قبولی در رشته های مختلف گروه زبان از جمله رشته ادبیات انگلیسی، مترجمی و یا آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه های مختلفی از جمله دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه تهران و غیره مطلع شوید.

مورد دیگر این که، الویت بندی انتخاب هایتان را براساس رتبه خود انجام دهید. ابتدا رؤیایی ترین انتخاب هایتان را در فرم انتخاب رشته وارد کنید و سپس به ترتیب انتخاب خوشبینانه و در انتها رشته هایی را بگنجانید که احتمال قبولی تان در آن ها صدرصد است.

جهت آشنایی با ثبت نام کلاس کانون زبان ایران کلیک کنید.

نحوه انتخاب رشته کنکور زبان در دانشگاه سراسری

مشابه با نحوه انتخاب رشته سایر گروه های آزمایشی کنکور سراسری، برای انتخاب رشته زبان نیز باید از طریق سامانه Sanjesh.org اقدام کرده و ابتدا کارت اعتباری مربوط به انتخاب رشته دانشگاه های مربوطه را تهیه نمایید و هزینه انتخاب رشته کنکور سراسری را با استفاده از درگاه آنلاین پرداخت کنید.

بدیهی است داوطلبان گروه منحصراً زبان امکان ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه سراسری از جمله غیرانتفاعی، پیام نور و یا شبانه را در رشته های مختلف این گروه دارند.

مورد مهم این که انتخاب رشته کنکور زبان برای کلیه این دانشگاه ها تنها در یک فرم و به صورت همزمان امکان پذیر است. با دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان می توانید لیست رشته های گروه زبان را مشاهده و مطالعه بفرمایید. دقت داشته باشید که امکان درج صد و پنجاه رشته محل از گروه منحصراً زبان را در فرم انتخاب رشته سراسری دارید.

نحوه انتخاب رشته کنکور زبان در دانشگاه سراسری

میتوان گفت انتخاب رشته کنکور زبان از لحاظ عملی یعنی در زمان انتخاب رشته مجازی، با انتخاب رشته کنکور سراسری سایر گروه های آزمایشی تفاوت خاصی ندارد و نحوه انجام آن بطور کامل در مقاله داخل لینک گردآوری شده است.

نحوه انتخاب رشته کنکور زبان در دانشگاه آزاد

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری شما انتخاب های گوناگونی در پیش روی خود خواهید داشت. یکی از محبوب ترین این انتخابات برای ادامه تحصیل و انتخاب رشته، دانشگاه های آزاد هستند.

برای انجام انتخاب رشته زبان دانشگاه آزاد ابتدا  دقت داشته باشید که به هیچ وجه این اقدام در سایت انتخاب رشته زبان سراسری یعنی sanjesh.org انجام نمی شود.

انتخاب رشته زبان آزاد در سایت دانشگاه آزاد با نشانی azmoon.org صورت می گیرد. با دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد می توانید از لیست کلیه رشته های گروه آزمایشی منحصراً زبان، ظرفیت رشته ها و همین طور اسامی دانشگاه های پذیرنده مطلع شوید.

نحوه انتخاب رشته کنکور زبان در دانشگاه آزاد

مجددا نیاز به توضیح است که از نظر اقدامات الزامی در هنگام ثبت و روند کلی انتخاب رشته، گروه آزمایشی زبان با سایر گروه های آزمایشی تفاوتی ندارد و همه ی گروه های آزمایشی باید از سایت azmoon.org انتخاب رشته خود را انجام دهند.

راهنمای جامع انتخاب رشته دانشگاه آزاد را میتوانید در لینک مطالعه نمایید.

مراحل انتخاب رشته کنکور منحصرا زبان

انتخاب رشته یک فرایند استراتژیک و حساس است. هر فرد میتواند بسته به شرایط خود دیدگاه های مختلفی در خصوص مراحل انتخاب رشته کنکور زبان داشته باشد. اما پس از تجربه های فراوان و مشاهده بهترین نتایج با همین سیستم میتوان گفت مراحلی که در هنگام انتخاب رشته طی میکنید از قرار زیر خواهند بود.

  • شناخت و بررسی رشته ها و بازار کار
  • برگزاری تست های شخصیت شناسی و استعدادیابی دانش آموز در رشته های دانشگاهی
  • پیشنهاد چندین رشته با در نظر گرفتن رتبه قبولی و نمرات زیر گروه هررشته و استعداد فرد
  • انتخاب رشته زبان نرم افزاری ایران تحصیل
  • انتخاب رشته زبان مشاوران ایران تحصیل به صورت دستی
  •  بررسی و تطابق انتخاب رشته ها توسط مشاوران ارشد مؤسسه

مراحل انتخاب رشته کنکور زبان

البته در نظر داشته باشید این مراحل میتواند برای هر شخص متفاوت باشد. هدف از یادآوری این موارد این است که در انتخاب رشته زبان همه جوانب را در نظر داشته باشید.

مراحل انتخاب رشته کنکور منحصرا زبان

در صورتی که هنوز نتایج کنکور شما منتشر نشده است میتوانید با استفاده از مقاله تخمین رتبه کنکور زبان بطور حدودی از رتبه خود مطلع شده و با توجه به آن آمادگی خود را برای انتخاب رشته آغاز کنید.

برای آشنایی با زیرگروه های کنکور زبان روی لینک کلیک کنید.

نکات مهم انتخاب رشته زبان 1403

دانش آموزان پس از چندین ماه و گاهی چند سال مطالعه کتاب های آموزشی، شرکت در کلاس ها و پرداخت هزینه های سنگین کلاس های کنکور سعی و تلاش بی وقفه انتتظار ورود به دانشگاهی معتبر و رشته مناسب را دارند. از این رو انتخاب رشته میتواند به اندازه خود کنکور مهم باشد.

جدا از بحث فنی و نحوه کار با سامانه های انتخاب رشته سراسری و آزاد مهم ترین بحث در انتخاب رشته شناخت رشته ها، دانشگاه ها، تیپ شخصیتی فردی، و… است.

شناخت این مسائل میتواند کمک کند تا بهترین نتیجه ممکن را در در انتخاب رشته خود انجام دهید. در ادامه این بخش به بررسی روش ها و نکات مهمی که شما را در این اقدام یاری خواهند کرد اشاره میکنیم.

برای آشنایی با ضریب درس های کنکور زبان روی لینک کلیک کنید.

بنر کال تو اکشن

تحلیل و بررسی کارنامه انتخاب رشته زبان

در صورتی که شما دوست عزیز نیز از متقاضیان شرکت در آزمون زبان هستید باید بدانید که بعد از انتشار نتایج اولیه آزمون کارنامه ای حاوی اطلاعات آزمونی و شخصی را دریافت می کنید. کارنامه شما سه بخش بسیار مهم را شامل می شود. بخش اول کارنامه انتخاب رشته زبان حاوی سهمیه اختصاص یافته به شما و همین طور استان بومی شماست.

دقت داشته باشید که این بخش تأثیر زیادی در انتخاب رشته در گروه منحصراً زبان دارد. در قسمت دوم کارنامه می توانید از وضعیت مجاز شدنتان اطلاع حاصل کنید. به عبارت دیگر، از این موضوع که در کدام دانشگاه ها از جمله دانشگاه های روزانه، شبانه و غیرانتفاعی امکان انتخاب رشته زبان برای شما وجود دارد اطلاع حاصل می کنید.

تحلیل و بررسی کارنامه انتخاب رشته زبان

بخش آخر کارنامه به درصد دروس عمومی و اختصاصی کنکور منحصراً زبان و رتبه و تراز کنکور اختصاص دارد. توجه داشته باشید که این بخش از کارنامه قسمت بسیار مهمی به شمار می آید.

برای کسب اطلاعات درباره بهترین مرکز مشاوره انتخاب رشته در تهران وارد شوید.

شناخت دانشگاه ها در انتخب رشته زیان

قبل از هرچیز علاقه اصلی خود را پیدا کنید. شناخت خود و رشته ی مورد علاقه یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده در اولویت بندی انتخاب رشته زبان است. پس از اینکه از رشته مورد علاقه خود مطمئن شدید میتواتید به دنبال دانشگاه مناسب بگردید.

یکی از موارد مهمی که باید به آن دقت داشته باشید شناخت دانشگاه هایی پذیرش کننده در رشته مورد علاقه شماست. با مراجعه به پورتال دانشگاهی هرکدام از دانشگاه های مورد نظر میتوانید اطلاعات مفیدی در خصوص امکانات، مزایا و معایب این دانشگاه ها کسب کنید.

مشاوره انتخاب رشته زبان

خطا در انتخاب رشته میتواند مربوط به عدم درک صحیح از شرایط رقابت و میزان پذیرش دانشگاه ها، عدم شناخت صحیح دانشگاه ها، اشتباهات استراتژیک اولویت بندی ها و… باشد. این اشتباهات ممکن است منجر به قبولی در دانشگاهی شود که به آن علاقه ندارید و یا عدم قبولی در دانشگاه مورد علاقه شما شود.

برای  جلوگیری از این نوع پیش آمد ها نیاز است تا با مشاوران متخصص این امر در ارتباط باشید و با آن ها به مشورت و برنامه ریزی بپردازید. حرفه ای بودن مشاوران دقیقا در شناخت دانشگاه ها و ظرفیت ها، نحوه چینش اولویت بندی ها و… است و تجربه مشاوران ایران تحصیل در قبولی های متعدد کنکور میتواند تضمینی باشد برای دریافت بهترین مشاوره انتخاب رشته.

برای مشاهده لیست رشته های کنکور زبان روی لینک بزنید.

مشاوره انتخاب رشته زبان

شما می توانید با استفاده از تجربیات مشاوران مرکز ایران تحصیل در کمترین زمان بهترین انتخاب را داشته باشید. و برای دریافت مشاوره کنکور زبان با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوال هستید که چه رشته ای انتخاب کنم؟ روی لینک کلیک کنید.

خلاصه مطلب

انتخاب رشته به طور کلی یکی از تاثیرگذار ترین عواملی است که در قبولی شخص در دانشگاه مورد علاقه اش اثر میگذارد. برای انتخاب رشته دقیق و صحیح نیاز است اطلاعاتی داشته باشید.

داوطلبان میتوانند تا 150 کد رشته در اولویت های خود قرار دهند. برنامه ریزی برای این اولویت بندی نیز خود یکی از تصمیمات استراتژیکی است که میتوانید با کمک یک مشاور خبره به خوبی از آن گذر کنید.

برای کسب اطلاع از نحوه انتخاب رشته زبان و اولویت بندی کد رشته ها و به علاوه مشاوره تحصیلی و تست های شخصیت شناسی میتوانید با 9099075307 با مشاورین مجرب ایران تحصیل در تماس باشید.

 

برای دانلود مقاله انتخاب رشته کنکور زبان در قالب PDF روی لینک کلیک کنید.

 

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

انتخاب رشته کنکور زبان در چه سایتی انجام می شود؟ 

انتخاب رشته کنکور زبان برای دانشگاه آزاد در سایت این دانشگاه به نشانی azmoon.org و برای دانشگاه سراسری در سایت سازمان سنجش انجام می شود.

انتخاب رشته کنکور زبان در چه زمانی انجام می شود؟ 

انتخاب رشته کنکور زبان برای دانشگاه سراسری و آٖزاد معمولاً در ماه مرداد انجام می گیرد. اما در رابطه با سال جاری به علت انتشار ویروس کرونا نمی توان نظر قطعی داد.

چگونه می توانم به راهنمای انتخاب رشته کنکور زبان دسترسی داشته باشم؟ 

برای اطلاع از راهنمای انتخاب رشته کنکور زبان می توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

نظرات

13 دیدگاه دربارهٔ «راهنما جامع انتخاب رشته کنکور زبان 1403 {0 تا 100} | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo مظاهر گفت:

    عرض سلام. برای رشته زبان انگلیسی ملاک رتبه سهمیه هست یا رتبه کشوری؟با رتبه ۵۵۰۰ سهمیه و ۱۳۴۸۷ کشوری میتوان زبان انگلیسی قبول شد؟ ممنون

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      ملاک رتبه در سهمیه شما میباشد و شما احنمال قبولی را دارید

  2. Avatar photo mahnaz گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید .. من علاقه خیلی زیادی به دبیری زبان دارم از طرفی دیپلم تجربی هستم خواستم بدونم می تونم از طریق کنکور زبان دبیری زبان‌ رو انتخاب کرد یا نه

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      وقت بخیر
      شما درصورتی که مدرک تحصیلیتون کارشناسی این رشته باشد اقدام کنید

  3. Avatar photo داوینچی گفت:

    سلام وقت بخير، من نهم هستم، رشته ي جداگانه زبان انگليس براي سال دهم نيست؟؟ پس چطوري بايد برم رشته زبان!؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      خیر این رشته در دبیرستان و یا هنرستان وجود ندارد. شما برای ادامه تحصیل در این رشته میتونید هر رشته ای که مایل هستید انتخاب کنید و در دانشگاه زبان رو ادامه بدید.

  4. Avatar photo وحید گفت:

    سلام میشه داوطلب رشته تجربی بود و رشته های زبان خارجه رابرای رشته تحصیلی دردانشگاه ازادیاپیام‌نورانتخاب کرد؟

    1. Avatar photo alizadeh گفت:

      سلام روزبخیر
      براساس سوابق تحصیلی بله

    2. Avatar photo gholizadegan گفت:

      سلام روز بخیر بله اگر کنکور زبان دادید میتوانید

  5. Avatar photo من گفت:

    سلام وقتتون بخیر . رتبه 70 منطقه دو کنکور منحصرا زبان امسال به نظر شما ادبیات انگلیسی دانشگاه تهران میاره؟ و اینکه زیرگروه هایی که در کارنامه کنکور هستند هرکدام به چه معنا اند؟

    1. Avatar photo alizadeh گفت:

      سلام روربخیر
      بله میتونه بیاره
      هر زیر گروه شامل یه سری از رشته ها هستند.

  6. Avatar photo صارمی گفت:

    زبان وریاضی همروباهم میتوانیم انتخاب رشته بکنیم

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام.
      اگر منظورتون برای کنکور سراسری هست، بله میتونید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور

    نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور 1403 | ایران تحصیل

    دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل یکی از بهترین روش‌هایی بسیار مفید برای داوطلبان کنکور سراسری به شمار می‌رود. با استفاده از این تاییدیه، داوطلبان می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در بهبود رتبه کنکور خود داشته باشند. همان طور که می‌دانید،...
  • بانک سوالات کنکور زبان

    بانک سوالات کنکور زبان

    مطالعه و بررسی بانک سوالات کنکور زبان بسیار اهمیت دارد. بیشتر داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری به محض اینکه آزمون تمام می‌شود، به دنبال دریافت بانک سوالات کنکور زبان هستند تا با مقایسه پاسخ‌های خود و پاسخنامه منتشر شده...
  • دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان

    دفترچه انتخاب رشته زبان ۱۴۰۳ + لینک دانلود | ایران تحصیل

    دفترچه انتخاب رشته زبان ۱۴۰۳ منتشر شد. کلیه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در این گروه می توانند پس از دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان کد رشته های گروه منحصراً زبان را انتخاب و در فرم انتخاب رشته درج...
  • لیست رشته های کنکور زبان

    رشته های کنکور زبان با رتبه مورد نیاز 1403 | ایران تحصیل

    لیست رشته های کنکور زبان برای علاقه مندان به ادامه تحصیل در این دسته بندی تحصیلی در دسترس قرار گرفته است. رشته های زبان خارجی از جمله رشته های گروه شناور در کنکور سراسری هستند و به همین دلیل نیز تمامی...
تماس با مشاور