ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

بهترین رشته ارشد علوم پایه + 10 رشته تاپ

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۴ آبان ۱۴۰۰
بهترین رشته ارشد علوم پایه 
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا می دانید بهترین رشته ارشد علوم پایه کدام است؟ داوطلبانی که قصد انتخاب بهترین رشته در شاخه علوم پایه را دارند، بایستی چند معیار مهم را در نظر داشته باشند تا موفقیت بیشتری را در آینده کسب نمایند. در این مقاله قصد داریم تا 10 رشته تاپ علوم پایه را معرفی و مورد بررسی قرار دهیم و اطلاعات مهمی را در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

همچنین، علاقه مندان ورود به هر کدام از شاخه ها و گرایش های علوم پایه می توانند تمامی اطلاعات لازم در مورد ظرفیت پذیرش، اخرین رتبه قبولی، زمان ثبت نام، انواع موقعیت های شغلی، شرایط تحصیلی و … را از طریق کارشناسان و متخصصان ایران تحصیل دریافت نمایند.

 

 

به منظور آشنایی با بهترین رشته ارشد علوم پایه و نحوه ورود به آن ها از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

بهترین رشته ارشد علوم پایه کدام است و چه ویژگی هایی دارد؟

 

بهترین رشته ارشد علوم پایه کدام است و چه ویژگی هایی دارد؟

 

ورود به دانشگاه و ادامه تحصیل امروزه یکی از مهم ترین دغدغه های افراد جامعه است. به همین دلیل، آگاهی از بهترین رشته ها برای بسیاری از متقاضیان از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. این امر بویژه در مقطع ارشد که به نوعی می تواند تعیین کننده مسیر ورود به دنیای کار باشد، نقش پر رنگ تری به خود می گیرد.

در این میان، رشته های علوم پایه که به نوعی نیازمند شناخت و توانایی های خاصی هستند، از شناخت کمتری در میان افراد جامعه برخوردار است و به همین دلیل اغلب داوطلبان می خواهند بدانند که بهترین رشته ارشد علوم پایه کدام است. در ادامه قصد داریم تا به معرفی بهتری های این شاخه علمی بپردازیم.

اما اگر بخواهیم به طور کلی معیار یک رشته خوب را مورد بررسی قرار دهیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • به رشته مورد نظر علاقه داشته باشیم
  • روحیات و توانایی های ما با محتوای دروس و شغل آتی آن متناسب باشد.
  • از موقعیت شغلی و بازار کار خوبی برخوردار باشد.
  • درآمد آن با انتظارات ما تناسب داشته باشد.

 

 

جهت مشاهده لیست دیگر رشته های ارشد بدون کنکور دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی روی لینک کلیک کنید.

 

 

رشته فیزیک بهترین رشته ارشد علوم پایه

علاقه مندان به مباحث علم ماده، نیرو، انرژی و کنکاش در ذرات و مواد می توانند رشته فیزیک را بهترین رشته ارشد علوم پایه به شمار آورند. این رشته دارای سه گرایش فیزیک ( زیر گرایش های فیزیک ماده چگال، فیزیک پلاسما، فیزیک هسته ­ای، ذرات بنیادی و نظریه میدان ­ها، نجوم و اخترفیزیک، فیزیک آماری و سامانه های پیچیده، گرانش و کیهان شناسی واپتیک و لیزر)، مهندسی هسته ایی ( با زیرگرایش های کاربرد پرتوها، گداخت هسته ای، راکتور، پرتوپزشکی، فیزیک بهداشت) و مهندسی سیستم های انرژی ( با زیرگرایش های تکنولوژی انرژی، انرژی و محیط زیست، و سیستم های انرژی) می باشد.

چنانچه از آن دسته از فارغ التحصیلانی باشید که بار علمی خوبی را داشته و با تحقیق و پژوهش آشنا هستند، می توان گفت که آینده شغلی بسیار خوبی در انتظارتان است. برای مثال، مراکزی همچون مراكز نظامی و انرژی اتمی، نیروگاه‌های هسته‌ای، مراكز تولید و نگهداری لیزر، مراكز پژوهشی و تحقیقاتی دولتی و خصوصی، وزارت نیرو دانش آموختگان رشته فیزیک را جذب و استخدام می کنند. اگر در مورد ظرفیت ها و نحوه پذیرش، منابع قبولی و یا بازار کار این رشته نیازمند اطلاعات کاملی هستید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

 

جهت اطلاع از زمان برگزاری آزمون ارشد فراگیر پیام نور بر روی لینک قرمز کلیک نمایید 

 

 

رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی 

 

مشاوره انتخاب بهترین رشته علوم پایه

 

اگر نگاهی به آمار فارغ التحصیلان رشته های کارشناسی ارشد بیاندازید، خواهید دید که رشته مجموعه زیست شناسی و مولکولی از طرفداران بسیاری در میان تحصیل کردگان مقطع ارشد دارد. این رشته دارای ده گرایش زیست شناسی سلولی و مولكولی، ژنتیك، میكروبیولوژی، بیوشیمی، بیوفیزیک، زیست فناوری، ریز زیست فناوری، آموزش زیست شناسی، نانوبیومتیک(نانوزیست الهام)، اخلاق زیستی می باشد. البته در میان این گرایش ها، به نظر می رسد که گرایش ژنتیک از متقاضیان بیشتری برخوردار باشد.

اما به طور کلی چیزی که باعث شده تا مجموعه زیست شناسی جزء بهترین رشته ارشد علوم پایه محسوب شود، موقعیت کاری مناسب آن است. فارغ التحصیبلان این رشته بسته به گرایش خود می توانند در مراکزی همچون انستیتوپاستور، مركز تحقیقات ژنتیك، پژوهشكده رویان، مراكز ترویج كشاورزی، مراكز پژوهشی، نواع كارخانجات صنایع غذایی، آزمایشگاه‌های مختلف، وزارت بهداشت، مراكز تهیه دارو، كارخانجات تهیه اسید، مراكز تهیه واكسن، و … مشغول به کار شوند. البته مسلما سطح درآمد به میزان دانش و مهارت فرد نیز وابسته است.

 

 

آیا از شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور خبر دارید؟ بر روی لینک قرمز کلیک فرمایید

 

 

رشته شیمی یک رشته تاپ علوم پایه

مجموعه رشته شیمی به واسطه جذبیات های درسی و شغلی که دارد، در میان داوطلبان بهترین رشته ارشد علوم پایه به شمار می رود. گرایش های این رشته در مقطع ارشد بسیار متنوع بوده و در این مورد می توان به شیمی فیزیک، شیمی تجزیه، شیمی معدنی، شیمی دارویی، شیمی پلیمر، فیتو شیمی، نانو شیمی، شیمی پیشرانه ‌ها، شیمی کاربردی، شیمی آلی،آموزش شیمی، شیمی و فناوری اسانس، شیمی دریا، شیمی کاتالیست اشاره نمود.

خوشبختانه بازار کار و موقعیت شغلی گرایش های مختلف این رشته در کشورمان نسبتا مناسب است. فارغ التحصیلان می توانند در مواردی همچون مواد غذایی، لوازم بهداشتی و آرایشی، مراكز كنترل كیفیت، صنایع پتروشیمی، صنایع رنگ ‌سازی، آزمایشگاه‌های صنعتی و … جذب کار شوند.

 

 

جهت اطلاع از زمان ویرایش اطلاعات ثبت نام کارشناسی ارشد وارد لینک قرمز شوید

 

 

مجموعه رشته علوم اطلاعاتی 

افرادی که متقاضی ورود به رشته علوم اطلاعاتی هستند، لازم است تا ابتدا در کنکور سراسری ارشد شرکت کرده و در صورت کسب رتبه حد مجاز مراحلی همچون مصاحبه علمی تخصصی و گزینش را پشت سر بگذارنند. گرایش های این رشته عبارتند از بیوتروریسم و علوم جرم شناسی امنیتی، که البته پذیرش در گرایش دوم تنها در دانشگاه امنیت و اطلاعات ملی و از بین برادران صورت می گیرد.

آن چیزی که رشته علوم اطلاعات را به بهترین رشته ارشد علوم پایه کرده است، استخدام نسبتا حتمی آن است. همچنین در دوران تحصیل به دانشجویان گرایش های علوم اطلاعات خوابگاه تعلق می گیرد. داشتن سلامت جسمی و روانی نیز یکی از شروط اصلی پذیرش در این رشته محسوب می شود.

 

 

به منظور دریافت لیست منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت ژنتیک پزشکی بر روی لینک مربوطه کلیک فرمایید

 

 

رشته علوم زمین بهترین رشته ارشد علوم پایه

اگر به دنبال آگاهی از بهترین رشته ارشد علوم پایه باشید، می توانید به گزینه ایی همچون رشته علوم زمین نیز فکر کنید. افرادی که در این رشته فارغ التحصیل می شوند در وزارت خانه های صنعت،معدن و تجارت، نفت‌، نیرو، راه‌، جهاد کشاورزی‌، علوم‌، تحقیقات و فناوری، آزمایشگاه‌های‌ سنگ‌ شناسی‌ و زمین‌ شناسی ، آموزش‌ و پرورش‌ و همچنین‌ شرکت‌ها و مؤسساتی‌ مانند ذوب‌آهن‌، بخش‌های‌ مرتبط‌ با تهیه‌ نقشه‌های‌ زمین‌ شناسی‌ و معدنی‌، موسسه ژئوفیزیک، شرکت‌های‌ مرتبط‌ با فعالیت‌های‌ سد سازی‌، سازمان‌ زمین‌ شناسی‌ و زلزله کشور،  آب‌یابی‌، حفر تونل‌، راهسازی‌، اکتشافات‌ آب‌ و نفت‌ و معادن‌، مشغول به کار شوند.

البته میزان مهارت نیز در بالا بردن فرصت های شغلی بسیار تاثیر گذار است. گرایش های این رشته نیز عبارتند از: پترولوژی، زمین شناسی اقتصادی ، زمین ساخت ( تکتونیک )، آب زمین شناسی، چینه نگاری و دیرینه شناسی، رسوب شناسی و سنگ شناسی رسوبی، زمین شناسی نفت، زمین شناسی مهندسی، زمین شناسی زیست محیطی، زمین شیمی، سنجش از دور زمین شناسی. لازم به ذکر است که این رشته نه تنها در دانشگاه های سراسری، بلکه به صورت فراگیر ارشد نیز پذیرش می شود.

 

 

جهت دریافت لیست منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت روانشناسی به لینک مربوطه مراجعه فرمایید 

 

 

رشته فوتونیک رشته تاپ علوم پایه

 

رشته فوتونیک رشته تاپ علوم پایه

 

رشته فوتونیک به مسائلی همچون ایجاد، انتشار، انتقال، تقویت و آشکارسازی نور می پردازد و حوزه اصلی مطالعاتی آن لیزر و نور است. به طور کلی دارای چهار گرایش فوتونیک، مهندسی الکترواپتیک، اپتوالکترونیک و لیزر می باشد.

اما از نظر بازار کار، واقعیت این است که رشته فوتونیک یک رشته جدید در کشور ما محسوب می شود و به همین دلیل هنوز نمی توان ادعا کرد موقعیت های شغلی متنوع و زیادی دارد. اما با توجه به پیشرفت های چشمگیری که در خصوص تجهیزات اپتیک و لیرز در حال وقوع است، می توان انتظار داشت که آینده بهتری در انتظار دانش آموختگان آن باشد.

 

 

شما برای ثبت‌نام کنکور کارشناسی ارشد می‌توانید روی لینک کلیک کنید.

 

 

رشته علوم کامپیوتر بهترین گرایش علوم پایه

همانطور که می دانید رشته علوم کامپیوتر با مهندسی آن متفاوت است. به طوری که مهندسی کامپیوتر بیشتر در حیطه علم و آزمایش می گنجد، در حالیکه در علوم کامپیوتر ما شاهد پرداختن به جنبه های تحقیقاتی هستیم. در واقع، شالوده اصلی رشته علوم کامپیوتر را استدلال، ریاضی و منطق تشکیل می دهد. بنابراین، اگر در این مباحث استعداد یا علاقه ندارید، نمی توان گفت که برایتان بهترین رشته ارشد علوم پایه محسوب شود. 

گرایش های این رشته عبارتند از گرایش گرایش الگوریتم و نظریه محاسبات، نظریه سیستم ها، محاسبات نرم و هوش مصنوعی، منطق و روش های صوری، داده کاوی، علوم تصمیم و دانش، محاسبات علمی. از جمله برترین دانشگاه های پذیرنده رشته علوم کامپیوتر نیز می توان به دانشگاه تهران، شهید بهشتی، تبریز، صنعتی امیرکبیر اشاره کرد.

 

 

به منظور دریافت اطلاعات در مورد رشته های کارشناسی ارشد وزارت بهداشت بر روی لینک مربوطه کلیک فرمایید.

 

 

رشته ریاضی رشته تاپ علوم پایه

گرایش های ارشد ریاضی مخصوص کسانی است که به حل مسائل پیچیده آمار و ریاضی علاقه مندند. نکته قابل توجه در مورد این رشته، امکان ادامه تحصیل در مقاطع دکترا در کشورمان می باشد. گرایش های ریاضی در مقطع ارشد به 6 دسته ریاضی محض، ریاضی کاربردی، آموزش ریاضی، ریاضی مالی، محاسبان نرم و رمز تقسی بندی می شوند.

رشته ریاضیات کاربردی، دانش آموختگان خود را برای تدریس در دانشگاه ها و موسسات آموزشی آماده کرده و معمولا متقاضیان بیشتری نسبت به سایر گرایش ها دارد. اگر از قدرت استدلال و تحلیل و یا حوصله خوبی برخوردار نیستید، توصیه می کنیم که هیچ کدام از گرایش های ریاضی را انتخاب نکنید. اما چنانچه علاقه وافری به این رشته داشته و خود را در آن مستعد می دانید، می توان گفت که بهترین رشته ارشد علوم پایه را انتخاب کرده اید.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشته‌های شناور کنکور ارشد روی لینک کلیک کنید.

 

 

رشته آمار

رشته آمار نیز از جمله شاخه های علمی است که با اعداد و ارقام سر و کار دارد. کاربرد این رشته در بسیاری از شاخه های علمی مشاهده می شود و به دلیل جذابیت هایی که دارد، معمولا از طرفداران خاص خود برخوردار می باشد. گرایش های این رشته در مقطع ارشد آمار ریاضی ( نظری)، بیم سنجی، آمار اقتصادی و اجتماعی، و آمار زیستی نام دارند. البته در برخی از گرایش ها امکان ادامه تحصیل برای مقطع دکتری وجود ندارد.

از میان گرایش های موجود، می توان گفت که آمار ریاضی در نظر داوطلبان آن به عنوان بهترین رشته ارشد علوم پایه شناخته می شود. توانایی های لازم جهت ورود به این رشته را می توان به مواردی همچون داشتن مهارت های ارتباطی، فنی، تحلیلی و … اطلاق داد. فارغ التحصیلان ارشد علوم شناختی به حوزه فعالیت های ذهنی و مغزی تمایل دارند و به دنبال کشف کارکردهای مغز جهت ارتقای رشد ذهنی و تربیت ان هستند.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد  بازار کار رشته نرم‌افزار کامپیوتر روی لینک کلیک کنید.

 

 

مجموعه علوم شناختی

رشته علوم شناختی را می توان یک رشته نوظهور در کشورمان دانست. گرایش های این رشته در سه دسته روان شناسی شناختی، ذهن، مغز و تربیت، و توانبخشی شناختی خلاص می شود. از میان می توان گفت که گرایش روان شناسی شناختی از محبوبیت بیشتری نسبت به سایر گرایش ها برخوردار است و همین امر آن را به یکی از بهترین رشته های ارشد علوم پایه تبدیل کرده است.

چنانچه مایل به کسب اطلاعات و شناخت بیشتر این رشته هستید، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

 

 

مشاوره انتخاب بهترین رشته علوم پایه

حال که با چند نمونه از بهترین رشته ارشد علوم پایه آشنا شدیم، باید دید که چند و چون ورود و فارغ التحصیلی در آن ها چگونه است.

حقیقت آن است که اغلب رشته های علوم پایه در دانشگاه های مختلفی اعم از روزانه، پیام نور، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد پذیرش می شوند و همین امر می تواند شانس ورود را برای علاقه مندان بیش از پیش کند. اما نکته مهم این است که ظرفیت پذیرش در هر رشته و دانشگاه با دیگری متفاوت خواهد بود. موضوع دیگر، درصد و رتبه مورد نیاز جهت قبولی است. چرا که برای برخی از رشته ها و موسسات به رتبه پایین تری برای پذیرش نیاز دارند.

مورد مهم دیگر آن است که بازار شغلی رشته مورد نظر ما تا چه حد در بازار کشش دارد و آیا اشباع شده یا نه. همچنین اگر علاقه مند به تحصیل در مقاطع بالاتر هستید، بایستی به این نکته که وضعیت پذیرش در داخل و خارج کشور چگونه است نیز دقت داشته باشید. برای کسب آگاهی از تمامی این موارد و راهنمایی های دیگر می توانید با متخصصان تحصیلی ما در ارتباط باشید.

 

 

 جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب رشته ارشد حسابداری بر روی لینک کلیک کنید.

 

خلاصه مطالب

در این مقاله تلاش کردیم تا متقاضیان گرامی را با بهترین رشته ارشد علوم پایه آشنا کرده و آن ها را از جوانب مختلفی همچون گرایش های مختلف، موقعیت شغلی، میزان درآمد و میزان محبوبیت بررسی کنیم.

همه دوستانی که قصد ورود به هر کدام از رشته های ارشد علوم پایه را دارندف می توانند از مشاوران ایران تحصیلی تخصصی ترین مشاوره را دریافت کنند. برای این منظور، شماره های درج شده در سایت از ساعت 8 صبح الی 12 شب در همه روزهای هفته پاسخگوی متقاضیان خواهد بود. 

 

 

جهت دریافت مشاوره ورود به بهترین رشته ارشد علوم پایه و ظرفیت های پذیرش از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

خلاصه مطالب

رشته های دانشگاه علوم تحقیقات

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور

مشاوره تحصیلی برای کنکور پزشکی

بهترین رشته ارشد علوم پایه 

 

 

1/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بهترین رشته ارشد علوم پایه کدام است؟

در این مقاله می توانید 10 رشته تاپ علوم پایه را به همراه توضیحات مطالعه کنید.

برای قبولی و کسب مشاوره قبولی در بهترین رشته های علوم پایه به کجا مراجعه کنیم؟

داوطلبان می توانند جهت کسب مشاوره تخصصی انتخاب بهترین رشته های علوم پایه با مشاوران ما تماس بگیرند.

آیا رشته ریاضی یک رشته خوب در علوم پایه محسوب می شود؟

بله. این رشته و گرایش های آن یکی از بهترین رشته های علوم پایه محسوب می شود.

ظرفیت پذیرش و بازار کار برترین رشته های علوم پایه به چه نحوی است؟

برای اطلاع از این امر می توانید با همکاران ما تماس بگیرید. 

 

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دفترچه سوالات کنکور ارشد

    دفترچه سوالات کنکور ارشد 1403 + دانلود پاسخنامه تشریحی

    زمان و نحوه دفترچه سوالات کنکور ارشد 1403 مشخص شد. بر این اساس همه متقاضیان و شرکت کنندگان آزمون ورودی ارشد می‌‎توانند پس از اتمام برگزاری آن با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای دانلود سوالات کنکور ارشد با جواباقدام...
  • باجه های رفع نقص کنکور ارشد

    آدرس باجه های رفع نقص کنکور ارشد سازمان سنجش 1403 | sanjesh

    کسانی که کارت ورود به جلسه خود را دریافت می کنند ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند و اطلاعات روی کارت آن ها ناقص باشد. آن ها برای رفع این مشکل باید به باجه های رفع نقص کنکور ارشد مراجعه...
  • ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت

    ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت 1403 + رشته محل ها

    زمان ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت از 11 تا 21 بهمن ماه 1403 اعلام شده است. متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های علوم پزشکی را دارند، می‌توانند در بازه زمانی اعلام شده به سامانه...
  • ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه چابهار

    ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه چابهار 1403 + شرایط و رشته ها

    اطلاعیه ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه چابهار براساس استعدادهای درخشان در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی این شهرستان منتشر شد. دانشگاه چابهار در استان سیستان و بلوچستان واقع شده و در حال حاضر 2707 دانشجو و 106 استاد در...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)