ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

زمان برگزاری کنکور ارشد 1403 + حوزه ها و باجه رفع نواقص

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۲۸
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
برگزاری کنکور ارشد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

زمان برگزاری کنکور ارشد 1403 همانند سال‌های اخیر با ادغام شدن کنکور سراسری و کنکور دانشگاه آزاد، به صورت هم‌زمان با هم صورت می‌پذیرد و هر یک از داوطلبان با انجام ثبت نام تحصیلات تکمیلی، می‌توانند در هر دو دانشگاه به صورت هم‌زمان شرکت نمایند.

زمان برگزاری آزمون ارشد برای سال 1403 در 4 اسفند برگزار خواهد شد. داوطلبان، گزینه‌های مختلفی در رابطه با انتخاب دانشگاه مورد علاقه خود خواهند داشت و می‌توانند در ثبت نام دانشگاه مربوطه شرکت نمایند. کمک گرفتن در هر کدام از مراحل بالا یکی از تخصص‌های کارشناسان ایران تحصیل است که شما می‌توانید با شماره تلفن 9099075307 با آن‌ها تماس گرفته و در همه شرایط با آن‌‍ها مشورت کنید.

تاریخ برگزاری آزمون ارشد سراسری 1403

تاریخ برگزاری آزمون ارشد سراسری در سال‌های اخیر تغییر یافته است. خوشبختانه داوطلبانی که مشغول به تحصیل می‌باشند، می‌توانند انتخاب واحد خود را به صورتی انجام دهند که با توجه به آن، بتوانند به راحتی واحدهای دانشگاهی خود را با موفقیت پشت سر بگذرانند و همچنین برای کنکور ارشد نیز، خود را آماده نمایند.

همان گونه که در بالا اشاره کردیم، کنکور ارشد در روز 4 اسفند ماه 1403 برگزار می‌شود و علاقه‌ مندان به شرکت در کنکور ارشد، لازم است در 1 اسفند برای تهیه کارت ورود به جلسه وارد سایت سنجش، به نشانی اینترنتی sanjesh.org شوند. برای اطلاع از زمان ثبت نام، انتشار کارت ورود به جلسه و زمان برگزاری آزمون، به تقویم زیر توجه نمایید:

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد 7 تا 13 آبان
تمدید مهلت ثبت نام ارشد نامشخص
زمان دریافت کارت ورود به جلسه ارشد 1 اسفند
زمان برگزاری آزمون ارشد 4 اسفند ماه

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اعلام نتایج کنکور وزارت بهداشت ارشد وارد شوید.

تاریخ برگزاری آزمون ارشد سراسری

🔔 اطلاعیه 🔔

زمان برگزاری کنکور ارشد دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری همانند سال‌های اخیر ادغام گردیده و در یک آزمون برگزار خواهد شد.

به علاوه نتایج اولیه کنکور ارشد دانشگاه آزاد با سراسری مشترک است؛ یعنی یک کارنامه اولیه ارشد منتشر می‌شود که در آن رتبه و تراز قبولی داوطلبان در دانشگاه های دولتی و آزاد درج خواهد شد.

انتهای این کارنامه کد دسترسی به انتخاب رشته ارشد آزاد درج می‌شود که افراد علاقه مند به این مرکز می‌توانند با آن در سامانه مربوطه دانشگاه آزاد انتخاب رشته خود را انجام دهند.

ساعت برگزاری آزمون ارشد

زمان برگزاری کنکور ارشد سال ۱۴۰۳ آزمون کارشناسی ارشد هر سال توسط سازمان سنجش برای افرادی که تمایل دارند به تحصیلات تکمیلی بپردازند، برگزار می‌شود.

طبق اطلاعیه‌ای که در سایت سازمان سنجش منتشر‌شده‌است، آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ بر اساس روال سال‌های گذشته، در دو نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد.

زمان شروع نوبت صبح ساعت ۸:۰۰ و زمان شروع نوبت عصر ساعت ۱۴:۳۰ است.

آزمون کارشناسی ارشد در نوبت عصر به همراه آزمون دکتری برگزار خواهد گردید. داوطلبان برای حضور در جلسه آزمون کارشناسی ارشد، باید نیم ساعت قبل از زمان شروع آزمون در محل حاضر حضور داشته باشند.

درب محل برگزاری آزمون ارشد در ساعت ۷:۳۰ و ۱۴:۰۰ قفل خواهد شد. در صورت ورود داوطلبان پس از این زمان، امکان شرکت در آزمون وجود نخواهد داشت.

برای دریافت دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد کلیک کنید.

محل برگزاری آزمون ارشد 1403

سازمان سنجش که وابسته به وزارت علوم و مسئول برگزاری آزمون کارشناسی ارشد است، در هر دوره از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد، آدرس باجه‌های رفع نقص آزمون ارشد را اعلام می‌کند.

همزمان با اعلام محل این باجه ها، محل برگزاری آزمون کارشناسی ارشد نیز اعلام می‌شود. داوطلبان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت سنجش، جدول محل برگزاری آزمون کارشناسی ارشد را دانلود کرده و حوزه مربوط به آزمون خود را مشاهده کنند.

محل برگزاری آزمون ارشد ۱۴۰۳

دانلود جدول محل برگزاری آزمون کارشناسی ارشد

در جدول محل برگزاری آزمون کارشناسی ارشد، نام استان، شهرستان محل برگزاری و استان محل اقامت داوطلبان ثبت‌شده‌است. بنابراین داوطلبان می‌توانند حوزه برگزاری آزمون خود را پیدا کنند. ممکن است داوطلبان با مراجعه به این جدول، حوزه خود را پیدا ننمایند و نگران شوند.

باید ذکر شود که حوزه برگزاری هر رشته در کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد داوطلبان وارد خواهد شد. بنابراین داوطلبان در زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ می‌توانند آدرس حوزه مربوطه را مشاهده کنند.

محل برگزاری آزمون ارشد

ضروری است که داوطلبان پس از دریافت کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد، صحت اطلاعات آن را بررسی کنند. اگر اطلاعات درج‌شده‌در کارت با اطلاعات اصلی داوطلب تطابق نداشته باشد، داوطلبان باید به سرعت با مراجعه به باجه‌های رفع نقص آزمون کارشناسی ارشد به تصحیح اطلاعات خود بپردازند. در غیر اینصورت از حضور داوطلبان در جلسه آزمون منع خواهد شد.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کارشناسی ارشد 1403

کارت ورود به جلسه آزمون معمولا یک هفته قبل از زمان امتحان کنکور ارشد بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد، بنابراین برای دریافت کارت ورود به جلسه در هیچ‌ یک از گروه‌های آزمایشی، نیازی به مراجعه حضوری نخواهد بود و با مراجعه به سایت سازمان سنجش به آدرس اینترنتی sanjesh.org می‌توانید پس از انتشار اطلاعیه، نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه اقدام نمایید.

توصیه ما به کلیه داوطلبان گرامی، دریافت کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد در زمان مقرر می‌باشد. اولا به علت شلوغ بودن خطوط در روزهای پایانی، ممکن است داوطلبان موفق به دریافت کارت خود نگردند و همچنین در زمان برگزاری کنکور ارشد امکان ویرایش اطلاعات کنکور ارشد وجود نخواهد داشت.

بدیهی است هرگونه مغایرت اطلاعات وارد شده با اطلاعات مستند داوطلب، تخلف محسوب می‌گردد و با توجه به قانون و ضوابط با داوطلبان خاطی برخورد خواهد گردید. بنابراین حتما قبل از زمان برگزاری کنکور ارشد نسبت به ویرایش اطلاعات اقدام نمایید. در غیر این صورت مسئولیت آن بر عهده داوطلب خواهد بود.

🔔 اطلاعیه 🔔

پس از ثبت نام کنکور ارشد، کلیه داوطلبان جهت حضور در جلسه باید کارت خود را نیز دریافت نمایند. زمان دریافت آن نیز چند روز قبل از برگزاری آزمون مشخص خواهد شد.

برای اطلاع از زمان دقیق دریافت کارت ورود به جلسه باید به سایت سنجش مراجعه شود. توجه داشته باشید که همراه داشتن این کارت برای حضور در جلسه کنکور الزامی است.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کارشناسی ارشد

 

برای انجام فرایند ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری روی عبارت کلیک نمایید.

ویرایش اطلاعات کارت ورود به جلسه آزمون ارشد

در صورت متوجه شدن از اشتباه در اطلاعات کارت ورود به جلسه پس از دریافت آن، امکان اصلاح برخی اطلاعات در سایت سنجش به صورت آنلاین وجود دارد.

این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی، سال تولد، شماره شناسنامه و کارت ملی، معدل کاردانی و کارشناسی، تاریخ فارغ التحصیلی و موسسه، و همچنین سهمیه است.

اما برخی اطلاعات از قبیل عکس، جنسیت و گروه آزمایشی قابل ویرایش در سایت نمی‌باشند و باید قبل از زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳، این اطلاعات را به صورت حضوری در باجه‌های رفع نقص سازمان سنجش ویرایش نمایید.

مشاوره برگزاری آزمون ارشد

❇️ اولین موضوعی که برای شرکت در جلسه آزمون کارشناسی ارشد باید به آن توجه شود، داشتن کارت ورود به جلسه به همراه مدارک هویتی از جمله کارت ملی یا شناسنامه داوطلب است.

بنابراین به داوطلبان توصیه می‌شود دریافت کارت ورود به جلسه ارشد را به روزهای آخر موکول نکنند و در اسرع وقت دریافت نمایند.

❇️ معمولا درب ورودی هر یک از حوزه‌های برگزاری آزمون کارشناسی ارشد، راس ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح بسته می‌شود. به همین دلیل برای حضور به موقع و جلوگیری از استرس، پیش از این ساعت در دانشگاه محل آزمون حضور داشته باشید.

❇️  در زمان ورود به حوزه امتحانی خود می‌توانید فرم‌های راهنمای حضور در طبقات و کلاس‌های مختلف را بر اساس شماره داوطلبی مندرج بر روی کارت ورود به جلسه خود مشاهده نمایید. بر اساس آن شماره‌ها در طبقه و کلاس تعیین‌ شده‌ حضور یابید.

❇️  در زمان برگزاری کنکور ارشد، بهتر است خوراکی‌های قندی، آب، ماسک، مداد، پاکن، خودکار و… را به همراه خود داشته باشید تا در هنگام امضا محل حضور خود در جلسه برگزاری آزمون کارشناسی ارشد و سپس پاسخ به سوالات آزمون کارشناسی ارشد دچار مشکل نشوید.

❇️  لازم به ذکر است که به همراه داشتن هر گونه وسایل الکترونیکی از جمله موبایل ممنوع است و در صورت همراه داشتن باید به صندوق امانات موجود در حوزه تحویل داده شود. برای مشاوره و قبولی تضمینی در این آزمون با کارشناسان مشاوره کنکور ارشد ایران تحصیل در ارتباط باشید.

جهت اطلاع از دلایل محرومیت از کنکور ارشد کلیک نمایید.

مشاوره برگزاری آزمون ارشد

اخبار کنکور ارشد 1403

📢 سهمیه رزمندگان و ایثارگران  کارت آزمون ارشد کنترل می شود

داوطلبان برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد باید سهمیه رزمندگان و ایثارگران خود را اعلام کنند. اگر سهمیه آن‌ها تایید شود، آن‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند، در غیر این صورت سهمیه آزاد برای آن‌ها قرار می‌گیرد. داوطلبانی که سهمیه آن‌ها تایید‌ نشده‌ است، باید علت عدم تایید را از ارگان‌های ذیربط پیگیری کنند.

📢 توضیحاتی در خصوص معدل در برگزاری کنکور ارشد

داوطلبان باید معدل خود را برای شرکت در آزمون بررسی کرده و در صورت مغایرت، آن را ویرایش کنند. همچنین فارغ‌التحصیلان و دانشجویان باید معدل خود را با معدلی که در کارت شرکت در آزمون ثبت کرده‌اند، یکسان نگه دارند. این اقدامات برای جلوگیری از لغو قبولی داوطلبان با مغایرت معدل انجام می‌شود.

خلاصه مقاله برگزاری کنکور ارشد

افرادی که قصد شرکت در آزمون فوق لیسانس را دارند باید از تاریخ برگزاری کنکور ارشد اطلاع داشته باشند. در حال حاضر آزمون کارشناسی ارشد 1403 در 4 اسفند ماه است و باید منتظر اعلام نتایج آن در که در سایت سنجش اعلام می‌شود، باشید تا به موقع جواب آزمون را دریافت کنید.

در حال حاضر آزمون کارشناسی ارشد سراسری با آزاد ادغام شده است و شما می‌توانید تنها برای یک آزمون خود را آماده کنید، ولی در انتخاب رشته می‌توانید همه دانشگاه‌های سراسری و آزاد را مد نظر قرار دهید. این کار هزینه داوطلبان را برای ثبت نام و تهیه منابع آزمونی کاهش داده است.

در سال‌های اخیر تاریخ برگزاری کنکور ارشد به دلیل شیوع ویروس کرونا تغییر یافته است. به همین دلیل این آزمون در اسفند ماه سال 1403 برگزار می‌شود. در حالی که در سال‌های قبل در اردیبهشت ماه و تیر ماه برگزار می‌‎شد.

لذا لازم است شما هر ساله با تغییرات احتمالی ثبت نام و برگزاری آزمون ارشد آشنایی داشته باشید. به همین دلیل در صورت داشتن هرگونه سوال می‌توانید با کارشناسان ما در مرکز ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

جهت دانلود فایل PDF مقاله کلیک کنید.

4.2/5 - (5 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تاریخ برگزاری آزمون ارشد سراسری چه زمانی است؟

تاریخ برگزاری آزمون ارشد سراسری و آزاد در 4 اسفند ماه می‌باشد.

دریافت نتایج اولیه کنکور ارشد 1403 چه تاریخی میباشد؟

در حال حاضر تاریخ دریافت نتایج کنکور ارشد مشخص نشده است.

آیا کنکور ارشد سراسری و کنکور ارشد آزاد جداگانه در دو تاریخ برگزار می‌شود؟

خیر، کنکور ارشد سراسری و کنکور ارشد آزاد در سال‌های اخیر به صورت هم‌زمان با هم برگزار می‌شوند.

نظرات

28 دیدگاه دربارهٔ «زمان برگزاری کنکور ارشد 1403 + حوزه ها و باجه رفع نواقص»

  1. Avatar photo حسین مختاری گفت:

    برادر عزیز خواهر عزیز مهندس محترم دکتر گرامی.. چرا وقتی می نویسی اسفند برگزار میشه مشخص نمی کنی کدوم اسفند!!!!!؟؟؟ اسفند 402 یا اسفند 403؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      کنکور ارشد سال تحصیلی آینده اسفند 1402 برگزار می‌شود و درصورت قبولی شما پاییز 1403 وارد دانشگاه می‌شوید.

  2. Avatar photo علی گفت:

    چطور ممکنه ما الان مهر ۱۴۰۲ هستیم آزمون اسفند ۱۴۰۲ برگزار شده

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      کنکور 1401 برگزار شده و نتایج 1402 اعلام شده است.

  3. Avatar photo محمد گفت:

    من در آزمون کارشناسی ارشد امسال رد شدم و ثبت نام دانشگاه آزاد اسلامی نکرده ام در حال حاضر برای ثبت نام دانشگاه آزاد چه اقدامی میتوانم انجام دهم ؟

    1. Avatar photo مشاور راهدار گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      متاسفانه اقدامی نمیشه در حال حاضر انجام داد.

  4. Avatar photo مهمان گفت:

    خدا شفاتون بده. اسفنده ۱۴۰۲ هنوز نیومده بعد شما تاکید دارین کنکور در اون تاریخ برگزارشده🙄 بعد نتایج اولیه رو هم می‌شه خرداد ۱۴۰۲ دید. یعنی قبل از کنکور می‌شه نتیجه رو دید. سعی کنین زیاد اطلاعات ندین به مردم.

    1. Avatar photo علی اکبر گفت:

      سلام شما اطلاعی از کنکور ارشد 402دارید .چه زمانی هست واسه ثبت‌نام

      1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

        وقت بخیر
        گویا بازده زمانی کارشناسی ارشد برای مهر ماه امکان پذیر میباشد اما مجدد شما سامانه را بررسی کنید

    2. Avatar photo ehsan گفت:

      ممنونم😘

      1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

        خواهش میکنیم

  5. Avatar photo رضا. گفت:

    سلام
    می خواستم بدونم که اطلاعات دقیقی در مورد برگزاری کنکور ارشد به صورت الکترونیکی در سال 1402 دارید؟ اگه اطلاعات دقیقی منتشر شده میشه اعلام کنید؟ چجوری میشه کنکور ارشد الکترونیکی داد؟

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      سلام وقت بخیر
      واحد الکترونیکی ازمون مجزا برگزار نمیکند برای مشاوه و راهنمایی بیشتر نیازه با مجموعه تماس بگیرید

      1. Avatar photo علی اکبر گفت:

        سلام دوستان و بزرگان جمع من موندم که الان 22اردیبهشت 1402 هیچ اطلاعی از ثبتنام کنکور سراسری ارشد ندارم و هیچ کجا هم نوشته نشده .خیلی ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید که چه تاریخی باید ثبت‌نام انجام بشه

        1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

          وقت بخیر
          گویا بازده زمانی کارشناسی ارشد برای مهر ماه امکان پذیر میباشد اما مجدد شما سامانه را بررسی کنید

  6. Avatar photo سمیه. گفت:

    سلام وقت بخیر
    الان برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 برنامه جدیدی وجود نداره؟ برای وزارت بهداشت چی؟

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      اگر مانند امسال برگزار شود، اسفند ماه زمان برگزاری ارشد خواهد بود و حدودا 2ماهقبل از ان زمان ثبت نام می باشد

  7. Avatar photo مرضیه گفت:

    ببخشید اطلاع ندارید ارمون ارشد ۱۴۰۲برا رشته حقوق پنجشنبه یازدهم یا جمعه صبح دوازدهم اسفند برگزار میشه ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      تاریخ برگزاری آزمون مجموعه های شناور 11اسفند و مجموعه های اصلی 12 اسفند می باشد.بعد از دریافت کارت ورود به جلسه زمان و محل آزمون مشخص می شود.

  8. Avatar photo خدا گفت:

    سلام کنکور ارشد 12 اسفند 1401 میباشد

  9. Avatar photo ...... گفت:

    سلام ببخشید من فیزیک پیام نور تهران شرقم چطور میتونم ثبت نام کنم برا کنکور ارشد

    1. Avatar photo JAVADI گفت:

      سلام روزبخیر
      دوست گرامی باید در بازه آذر ماه اقدام کنید.

  10. Avatar photo محمود گفت:

    سلام برای ثبت نام قبل از تاریخ برگزاری کنکور ارشد به چه سامانه ای باید مراجعه کرد؟

    1. Avatar photo irani گفت:

      سلام، برای ثبت نام قبل از تاریخ برگزاری کنکور ارشد باید به سایت sanjesh.org مراجعه نمایید.

  11. Avatar photo رضا گفت:

    سلام، قبل از برگزاری کنکور ارشد چگونه می توان اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه کرد؟

    1. Avatar photo irani گفت:

      سلام، سلام قبل از زمان مقرر برای برگزاری کنکور ارشد باید در زمانی که اطلاع داده می شود با مراجعه به سایت سازمان سنشج اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه خود نمایید.

  12. Avatar photo رضا گفت:

    سلام، تاریخ برگزاری کنکور ارشد چه زمانی می باشد؟

    1. Avatar photo irani گفت:

      سلام، برای کسب اطلاع از تاریخ برگزاری کنکور ارشد با ایران تحصیل همراه باشید و اطلاعیه های مار را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • استعداد درخشان ارشد آزاد

    استعداد درخشان ارشد آزاد 1403 + دانلود دفترچه | ایران تحصیل

    برنامه استعداد درخشان ارشد آزاد به دنبال شناسایی و حمایت از دانشجویانی است که در زمینه‌های علمی، پژوهشی و فناوری پتانسیل بالایی دارند. این برنامه با هدف ایجاد فرصت‌های برابر تحصیلی برای استعدادهای برتر جهت ادامه تحصیل در مقطع ارشد...
  • دفترچه سوالات کنکور ارشد

    دفترچه سوالات کنکور ارشد 1403 + دانلود پاسخنامه تشریحی

    زمان و نحوه دفترچه سوالات کنکور ارشد 1403 مشخص شد. بر این اساس همه متقاضیان و شرکت کنندگان آزمون ورودی ارشد می‌‎توانند پس از اتمام برگزاری آن با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای دانلود سوالات کنکور ارشد با جواباقدام...
  • باجه های رفع نقص کنکور ارشد

    آدرس باجه های رفع نقص کنکور ارشد سازمان سنجش 1403 | sanjesh

    کسانی که کارت ورود به جلسه خود را دریافت می کنند ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند و اطلاعات روی کارت آن ها ناقص باشد. آن ها برای رفع این مشکل باید به باجه های رفع نقص کنکور ارشد مراجعه...
  • ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت

    ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت 1403 + رشته محل ها

    زمان ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت از 11 تا 21 بهمن ماه 1403 اعلام شده است. متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های علوم پزشکی را دارند، می‌توانند در بازه زمانی اعلام شده به سامانه...
تماس با مشاور