ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

بازیابی کد فراگیر اتباع

بازیابی کد فراگیر اتباع
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در برخی مواقع مشاهده شده است که اتباع خارجی بعد از دریافت کد فراگیر خود از سایت faragir-code.ir آن را فراموش می کنند. در این گونه مواقع لازم است که آن ها با فرآیند بازیابی کد فراگیر اتباع خارجی آشنایی داشته باشند تا بتوانند کد خود را مجددا اخذ کنند؛ زیرا استفاده از این کد برای انجام اموری مانند کارهای بانکی، اداری، تحصیلی و غیره لازم است. آن ها برای بازگرداندن کد فراگیر اتباع خود نیازی به مراجعه حضوری ندارند. بلکه به کمک سامانه faragir-code.ir می توانند مشکل فراموشی کد فراگیر اتباع خود را حل کنند.

به دلیل اهمیت این موضوع برای مهاجران خارجی در این مقاله از ایران تحصیل قصد داریم در مورد آن و موضوعات پیرامون بازگرداندن کد فراگیر اتباع خارجی صحبت کنیم.

کد فراگیر اتباع خارجی چیست؟

مهاجرت به کشور های خارجی یکی از روش های بهره مندی از خدمات و امکانات بهتر نسبت به کشور مبدا است. بعد از مهاجرت به کشور مقصد باید برای استفاده از خدمات و امکانات آن یک کد فراگیر اتباع خارجی داشته باشید تا بتوانید در زمینه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی رشد کنید. در غیر این صورت امکان استفاده از هیچ گونه خدمتی را نخواهید داشت.

ایران نیز به عنوان یکی از کشورهای مهاجر پذیر مهاجران زیادی را از کشور های خارجی می پذیرد. آن ها برای بهره مندی از خدمات اجتماعی و اداری ایران باید کد فراگیر اتباع خارجی داشته باشند.

معمولا به کد فراگیر، فیدا کد یا شماره اختصاصی اتباع نیز می گویند که یک کد 12 رقمی است. از فیدا کد برای انجام کارهای زیادی استفاده می کنند که در زیر به چند مورد آن ها اشاره می کنیم:

🔸 فعالیت های اقتصادی مانند واردات و صادرات کالای قانونی در کشور

🔸 برای انجام امور بانکی مانند افتتاح حساب، اخذ وام و سایر موارد

🔸 امور مربوط به بیمه تامین اجتماعی

🔸 امور مربوط به اداره های دولتی و خصوصی

🔸 ویزای کاری

🔸 اقامت در ایران

🔸 شرکت در کنکور

سایت faragir-code.ir

 سامانه استعلام کد فراگیر اتباع خارجی

تاکنون متوجه شده اید که کد اتباع خارجی برای زندگی در ایران بسیار مهم است. به طوری که مهاجران خارجی مانند شماره شناسنامه به آن نیاز دارند. لذا آن ها باید با سامانه دریافت کد فراگیر اتباع خارجی آشنایی داشته باشند.

به دلیل اهمیت بالای این کد برای اتباع خارجی دولت ایران یک سامانه به نام سامانه ثبت نام کد فراگیر اتباع خارجی را راه اندازی کرده است که به نشانی اینترنتی faragir-code.ir در اختیار کاربران قرار دارد. در این سامانه کلیه امور مربوط به ثبت درخواست کد اتباع خارجی، پیگیری، استعلام، بازیابی و غیره به صورت آنلاین انجام می گیرد.

بنابراین اگر کد فراگیر اتباع خارجی خود را فراموش کرده باشید می توانید آن را در این سامانه بازیابی کنید و از امکانات آنلاین آن استفاده کنید. دقت کنید که شما برای بازیابی کد فراگیر اتباع خارجی خود به یک سری مدارک هویتی و اطلاعات تماس نیاز دارید که آن ها را به هنگام مراجعه به سامانه ثبت نام کد یکتا فراگیر آماده داشته باشید.

راهنمای تصویری بازیابی کد فراگیر اتباع

دولت ایران برای اتباع خارجی خود سامانه ای به آدرس اینترنتی faragir-code.ir ایجاد کرده است تا با دریافت کد فراگیر خود بتوانند از امکانات مختلف کشور استفاده کنند. آن ها می توانند در سامانه کد فراگیر اتباع خارجی خود به عنوان شخص حقیقی یا حقوقی ثبت نام کنند سپس بر اساس آن ها کد اتباع خود را دریافت کنند.

در صورتی که مهاجران بعد از دریافت این کد آن را فراموش کرده باشند امکان آن در این سامانه وجود دارد. لذا آن ها برای بازگرداندن کد فراگیر اتباع خارجی خود نیازی به مراجعه حضوری به سازمان ها و ادارات مختلف ندارند. حال مراحل بازیابی کد فراگیر اتباع خارجی به شکل زیر است:

☑️ نشانی اینترنتی faragir-code.ir را در مرورگر سیستم خود جستجو کنید. برای این کار می توانید از گوشی موبایل، تبلت، لپ تاپ و کامپیوتر استفاده کنید و هیچ گونه محدودیتی در نوع سیستم شما وجود ندارد.

☑️ منتظر نتایج جستجو گوگل باشید و روی اولین آدرس به همین نام با عنوان «سامانه ثبت نام کد یکتا فراگیر – کد فراگیر اتباع خارجی» کلیک کنید تا وارد صفحه اصلی شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد لینک ورود سامانه کارسنج karsanj.net و خدمات آن کلیک کنید.

مراحل بازیابی کد فراگیر اتباع خارجی

☑️ برای بازگرداندن کد فراگیر اتباع خارجی خود روی گزینه «فراموشی کد فراگیر / Forget» در بخش میانی صفحه کلیک نمایید.

آموزش تصویری بازیابی کد یکتا اتباع

☑️ به صفحه جدیدی هدایت خواهید شد که در آن جا توضیحات لازم برای بازگرداندن کد فراگیر اتباع را مشاهده خواهید کرد. شما با مطالعه آن ها می توانید اقدامات لازم را در این مورد انجام دهید. در اولین گام لازم است یک سری اطلاعات هویتی مانند نام، نام خانوادگی و شماره تماس را وارد کنید و سپس روی گزینه جستجو کلیک نمایید.

بازیابی فیدا کد

☑️ اگر اطلاعات هویتی شما به درستی درج شده باشند کد فراگیر اتباع خارجی شما نمایش داده شد که می توانید آن را یادداشت کنید و در جای امنی قرار دهید. حال اگر ضمن درست بودن اطلاعات هویتی شما این کد برایتان مشخص نشد، باید مجددا در سامانه faragir-code.ir ثبت نام کنید.

همان گونه که مشاهده کردید شما با انجام چند حرکت ساده می توانید بازیابی کد فراگیر اتباع خود را انجام دهید. از آن جا که ممکن است در حین انجام مراحل مختلف آن به مشکلاتی برخورد کنید می توانید جهت راهنمایی بیشتر با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

 ثبت نام کد فراگیر اتباع خارجی

شما به عنوان یکی از اتباع خارجی باید جهت دریافت کد خود در سامانه faragir-code.ir ثبت نام کنید. در زیر مراحل مختلف ثبت نام در سایت را برای شما بیان می کنیم:

👈 آدرس اینترنتی faragir-code.ir را در مرورگر خود جستجو کنید تا وارد صفحه اصلی شوید.

👈 در صفحه باز شده، روی گزینه «ثبت نام کد فراگیر» کلیک کنید.

ثبت نام کد یکتا اتباع خارجی

برای اطلاع از شرایط استخدام کارورزی اداره کار روی لینک کلیک کنید.

👈 در این صفحه باید نوع شخص خود را مشخص کنید و اطلاعاتی مانند اطلاعات هویتی، آدرس، شناسه ملی و غیره را در کادرهای مشخص شده درج کنید. در صورتی که قصد دارید کارهای شخصی خود را در ایران انجام دهید، گزینه «کد فراگیر شخصی (حقیقی)» را انتخاب کنید. اگر می خواهید کارهای حقوقی یا شرکتی کشور های خارجی را در ایران انجام دهید، گزینه «کد فراگیر شرکتی (حقوقی)» را کلیک نمایید. حال اگر می خواهید در کنکور سراسری و سایر آزمون های سازمان سنجش شرکت کنید روی گزینه «کد سازمان سنجش» کلیک نمایید. سپس مدارکی نظیر عکس پرسنلی و تصویر گذرنامه را دانلود کرده و در جای خود قرار دهید.

ثبت نام در سایت کد فراگیر اتباع خارجی

👈 حالا مراحل بعدی را بر اساس نوع انتخاب خود ادامه دهید که جهت راهنمایی بیشتر می توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

👈 در صورتی که کلیه مراحل بالا را به درستی انجام داده باشید پیام موفق آمیز بودن ثبت نام کد فراگیر اتباع خارجی شما ظاهر می شود. بعد از آن برای شما یک کد پیگیری داده می شود که حتما آن را برای انجام استعلام و پیگیری کد خود در مراحل بعدی ذخیره کنید.

آموزش تصویری پیگیری کد فراگیر اتباع خارجی

شما به عنوان یکی از اتباع خارجی باید با مراحل پیگیری کد فراگیر اتباع آشنایی داشته باشید. به همین دلیل قصد داریم در ادامه آموزش تصویری آن را برای شما بیان کنیم:

☑️ آدرس اینترنتی faragir-code.ir را در مرورگر خود جستجو کنید تا وارد سامانه پیگیری کد فراگیر اتباع شوید.

☑️ در نتایج مشخص شده گوگل روی همین آدرس با عنوان «سامانه ثبت نام کد یکتا فراگیر – کد فراگیر اتباع خارجی» کلیک کنید.

☑️ در اینجا دو گزینه «پیگیری / Follow Up» و «پیگیری و چاپ / Pursue» به ترتیب در بالا و وسط صفحه مواجه خواهید شد که شما باید برای پیگیری کد فراگیر اتباع خارجی روی گزینه پیگیری کلیک کنید.

جهت اطلاع از دریافت گواهی عدم سو پیشینه ایرانیان مقیم خارج کلیک کنید.

پیگیری فیدا کد

☑️ با انجام مراحل بالا به صفحه جدیدی هدایت خواهید شد که در آن جا باید کد پیگیری را وارد کنید و گزینه «مشاهده وضعیت» را بزنید.

آموزش تصویری پیگیری کد فراگیر اتباع خارجی

☑️ در پنجره جدید تمامی اطلاعات مربوط به ثبت نام کد فراگیر اتباع خارجی خود را مشاهده خواهید کرد. در برخی مواقع مشاهده شده است با درخواست شما جهت دریافت کد اتباع خارجی موافقت نشده است. در این گونه مواقع باید برای رفع مشکل خود اقدام کنید که مشاوران ایران تحصیل می توانند در این مورد شما را راهنمایی کنند؛ اما در صورتی که هنوز درخواست شما بررسی نشده باشد باید در زمان دیگری به سایت مراجعه کنید.

جهت اطلاع از شرایط معافیت از سربازی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور کلیک کنید.

مراحل استعلام کد فراگیر اتباع

نحوه استعلام کد فراگیر اتباع نیز مانند مراحل ثبت و پیگیری آن ها بسیار آسان است. به طوری که شما با انجام چند حرکت ساده می توانید آن را استعلام بگیرید. حال مراحل آن به شکل زیر هستند:

👈 وارد سامانه اینترنتی faragir-code.ir شوید و گزینه «استعلام کد فراگیر/ Inquiry» در بخش میانی صفحه را انتخاب کنید.

مراحل استعلام کد یکتا اتباع خارجی

👈 به صفحه جدیدی هدایت خواهید شد که در آن جا باید کد پیگیری خود را در کادر مشخص شده درج کنید و گزینه «استعلام» را بزنید.

👈 حالا به راحتی می توانید کد فراگیر اتباع خود را استعلام بگیرید و از صفحه کاربری خارج شوید.

نکات بازیابی کد فراگیر اتباع خارجی

همان گونه که بیان کردیم کد اتباع خارجی برای مهاجران ایرانی مانند شماره شناسنامه آن ها است. آن ها برای استفاده از امکانات و خدمات کشور باید این کد را همیشه همراه خود داشته باشند؛ اما با این حال تاکنون مشاهده شده است که افرادی دچار فراموشی کد فراگیر اتباع خارجی خود بوده اند. به همین دلیل در بالا فرآیند بازگرداندن کد فراگیر اتباع را بیان کردیم؛ اما شما به هنگام بازگرداندن کد فراگیر اتباع خود باید نکاتی را رعایت کنید، در غیر این صورت دچار مشکلات ثانویه خواهید شد. حال این نکات به شکل زیر هستند:

☑️ کلیه اتباع خارجی ایران در صورت فراموشی کد فراگیر خود می توانند وارد سامانه اینترنتی faragir-code.ir شوند و در آن جا کد خود را بازیابی کنند. لذا هیچ گونه نیازی به مراجعه حضوری برای بازیابی آن ندارند.

☑️ برای بازیابی کد فراگیر اتباع خارجی به یک سری اطلاعات هویتی مانند نام، نام خانوادگی، شماره تماس و غیره نیاز دارید که این اطلاعات را باید به هنگام بازیابی کد فراگیر خود در نزدتان نگهداری کنید.

☑️ سامانه faragir-code.ir برای کاربران خود مراحل ثبت نام، استعلام، پیگیری و بازگرداندن کد فراگیر اتباع خارجی را به صورت رایگان ارائه می دهد. لذا به هنگام انجام این کار توسط اشخاص دیگر دقت کنید.

☑️ شما می توانید کد فراگیر اتباع خارجی خود را با سیستم های مختلفی مانند گوشی، لپ تاپ، کامپیوتر و تبلت بازیابی کنید و هیچ گونه محدودیتی در استفاده از آن ها وجود ندارد.

جهت اطلاع از تحصیل در خارج از کشور و بهترین کشور های آن کلیک کنید.

نکات بازیابی کد یکتا اتباع

اخبار پیرامون اتباع خارجی

📌 صدور 215 شناسنامه برای فرزندان اتباع خارجی در همدان

مهدی اخوان، مدیرکل امور امنیتی، انتظامی اتباع و مهاجرین خارجی استانداری همدان، طی گزارشی اعلام کرد از آذر 1399 تاکنون 215 شناسنامه برای فرزندان اتباع خارجی که دارای زن ایرانی هستند در استان همدان صادر شده است. آن ها برای دریافت تابعیت ایران برای فرزندان خود که مادر ایرانی دارند می توانند به امور اتباع استانداری همدان مراجعه کنند تا پس از احراز هویت، مراحل قانونی آن را طی کنند.

📌 راه اندازی 6 مدرسه اتباع در مشهد

علی قاسمی، مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی، بیان کرد در این استان 6 مدرسه برای فراهم کردن امکانات تحصیلی فرزندان اتباع خارجی راه اندازی خواهد شد. در ادامه این گزارش آمده است تاکنون برای 10 هزار دانش‌ آموز افغانی در این استان مجوز تحصیل صادر شده است که پیش بینی می شود هنوز 14 هزار دانش آموز برای شروع تحصیلات خود مراجعه نکرده اند. در حالی که احتمال دارد بعد از 16 مهرماه ۱۴۰۳ دیگر آموزش و پرورش منطقه برای این دسته از دانش آموزان مجوز تحصیلی صادر نکند.

خلاصه مطلب

در این مقاله از ایران تحصیل در مورد بازیابی کد فراگیر اتباع خارجی صحبت کردیم و مراحل مختلف آن را شرح دادیم. هم چنین افزودیم که اگر با قرار دادن اطلاعات خود در سامانه faragir-code.ir کد اتباع خود را نتوانستید بازیابی کنید باید مجددا در سامانه ثبت نام کنید که مراحل آن را نیز در ادامه مقاله ذکر کردیم. بعد از ثبت نام در سامانه faragir-code.ir لازم است که شما کد اتباع خود را پیگیری کنید و آن را استعلام بگیرید. برای آشنایی بیشتر آن ها را نیز برای شما آموزش دادیم.

در آخر نیز در مورد نکات مهم بازگرداندن کد فراگیر اتباع خارجی نیز توضیحاتی دادیم. لذا انتظار داریم که شما با مطالعه این مقاله به کلیه مشکلات خود پیرامون فراموشی کد فراگیر اتباع خارجی رسیده باشید؛ اما با این حال اگر سوالی دارید که جواب آن را نمی دانید می توانید با مشاوران ایران تحصیل صحبت کنید.

جهت دانلود پی دی اف این مقاله کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا امکان بازیابی کد فراگیر اتباع در سامانه faragir-code.ir وجود دارد؟

بله، شما در صورت لزوم می توانید با درج اطلاعات هویتی خود در سامانه faragir-code.ir کد اتباع خارجی خود را بازیابی کنید.

در صورتی که کد اتباع خارجی خود را در سامانه ثبت نام کد یکتا فراگیر نتوانیم بازیابی کنیم چیکار باید کرد؟

در این صورت باید در این سامانه ثبت نام کنید که مراحل آن را در بالا برای شما ذکر کردیم.

هزینه ثبت نام و بازیابی کد یکتا اتباع خارجی چقدر است؟

استفاده از کلیه خدمات و امکانات سایت faragir-code.ir برای کلیه اتباع خارجی رایگان است. لذا شما به هنگام بازگردان کد فراگیر اتباع خود نیازی به پرداخت هزینه ندارید.

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «بازیابی کد فراگیر اتباع»

  1. Avatar photo عبدالعزیز حکیمی حکیمی گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    دوست عزیز کد فراکیر من مشکل داردنمیتوانم کد ثنا بکیرم دفتر خانه مرجعه گردم چک کردن میچ کدام مشکلی نداشت امید وار هستم رهنمایی فرمایید

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر باید از دفتر امور اتباع پیگیری کنید

  2. Avatar photo بشیر رحمانی09190819921 گفت:

    کد فراگیر را فراموش کردم میخواهم باز یابی کنید ممنون میشم خسته نباشیدخداقوت

    1. Avatar photo rahdar گفت:

      سلام وقت بخیر .
      دوست عزیز به اداره اتباع مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور