ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط استخدام کارورزی اداره کار

شرایط استخدام کارورزی اداره کار
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

اطلاع از شرایط استخدام کارورزی اداره کار برای فارغ التحصیلانی که دغدغه اشتغال و ورود به بازار کار را دارند، بسیار حائز اهمیت است. در حال حاضر افرادی که دانش آموخته دانشگاه هستند، به دنبال عملی کردن مهارت ها و دانش خود از طریق فعالیت در ارگان های مختلف هستند. بسیاری ثبت نام کاروزی اداره کار و شرکت در این دوره ها را بهترین راه برای رسیدن به هدف خود می دانند. مشمولین می توانند در طی دوره کارورزی دستمزد مشخصی را دریافت کنند. حقوق کارورزی اداره کار بر اساس بخشنامه های موجود به افرادی که واجد شرایط می باشند در بازه زمانی معینی پرداخت می شود.

در سال های اخیر وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی با برگزاری دوره های کارورزی سعی در افزایش توانمندی افراد و بهره از مهارت های آن ها در موقعیت های شغلی مختلف داشته است. داوطلبانی که مایل به حضور در این دوره ها هستند، باید از طریق سایت karvarzi.mcls.gov.ir برای اسم نویسی اقدام کنند. به دلیل اهمیت اطلاع از شرایط استخدام کاروزی اداره کار در ادامه به بررسی این موارد و همچنین زمان پرداخت حقوق کارورزی براساس مصوبات موجود می پردازیم. پس تا انتهای این مطلب با ما باشید.

طرح کارورزی چیست؟

قبل از اینکه نیاز به کسب اطلاع از شرایط استخدام کارورزی اداره کار داشته باشید لازم است تا در ابتدا بدانید که طرح کارورزی اداره کار چیست؟ فارغ التحصیلان دانشگاه که به ‌دنبال فرصت ‌های شغلی مناسب هستند، قبل از هر چیز این امکان را دارند که با شرکت در دوره های کارورزی مهارت ‌های خود را ارتقاء دهند. دوره های کارورزی فرصت مناسبی برای آشنایی فارغ التحصیلان با محیط کار است که سبب می شود افراد جویای کار نقاط قوت و ضعف خود را بشناسند و با افزایش مهارت ‌های شغلی خود از جمله آشنایی با فعالیت‌ های تیمی تعهد کاری و مسئولیت‌پذیری رشد زمینه رشد خود را فراهم آورند.

کارورزی برای افراد فارغ‌ التحصیل از این‌ جهت دارای اهمیت است که نه‌ تنها تخصص لازم را در ارتباط با شغل مورد نظر خود فرا می ‌گیرند، بلکه در کنار آن می توانند آموزش ‌های آکادمیک که باعث ارتقای مهارت آن ها می‌شوند را نیز کسب کنند. اما قبل از هر چیز این افراد باید با شرایط استخدام کارورزی اداره کار و زمان پرداخت حقوق کارورزی در طول دوره اطلاع کافی کسب کنند.

مسئولیت برگزاری و ثبت نام دوره کارورزی بر عهده معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است که با مشخص کردن شرایط ثبت نام در دوره های کارورزی سامانه ­ای را جهت ثبت نام داوطلبان و واحدهای متقاضی جذب کاربر راه‌ اندازی کرده ‌است. در ادامه با شرایط اسم نویسی در سامانه اعلام شده و میزان حقوق کارورزی اداره کار آشنا خواهیم شد.

 

اطلاعیه

اسم نویسی در طرح کارورزی فقط مختص فارغ التحصیلان است و دانشجویانی که در حال تحصیل هستند، مجاز به شرکت در دوره کارورزی وزارت کار نخواهند بود.

"چگونگی

شرایط ثبت نام در دوره های کارورزی اداره کار

افرادی که صاحب کسب ‌و کار هستند و مایلند از طریق برگزاری دوره های کارورزی وزارت کار برای جذب کارآموزان اقدام نمایند، پس از آشنایی با شرایط استخدام کارورزی اداره کار، به عنوان واحد پذیرنده یا بنگاه می توانند برای جذب کارورز از طریق سامانه کار و رفاه اجتماعی اقدام کنند.

از سوی دیگر فارغ التحصیلان به عنوان کارورزی می توانند فرایند ثبت نام در هرکدام از دوره های کارورزی اداره کار با توجه به شرایط تعیین ‌شده انجام دهند و لذا افرادی که متقاضی ثبت نام در دوره های کارورزی هستند، باید حائز شرایط استخدام کارورزی اداره کار که در موارد زیر خلاصه می شود، باشند.

شرایط استخدام کارورزی اداره کار برای فارغ التحصیلان

  • تنها افرادی که دارای مدرک کارشناسی کارشناسی و ارشد و دکترا هستند، می توانند در این دوره ها ثبت نام کنند.
  • داوطلبانی که هنگام ثبت نام در سامانه کارورزی ثبت نام می ‌کنند باید کمتر از 35 سال سن داشته باشند.
  • برای آقایان داشتن کارت پایان خدمت یا معاف از خدمت نظام ‌وظیفه الزامی می باشد.
  •  افرادی که قبل از این در دوره‌ی کارورزی شرکت کرده‌ اند، در طرح جدید مجاز به ثبت نام نمی ‌باشند.
  • کارورزانی که انصراف کتبی خود را در بازه زمانی کمتر از یک ماه از شروع دوره مقدماتی کارورزی اعلام کرده‌اند، فقط برای یک ‌بار منعی برای ثبت نام مجدد نخواهند داشت.
  • افرادی که در طول 2 سال قبل از ثبت نام خود دارای سابقه بیمه به مدت سه ماه یا بیشتر بودند و یا سابقه پرداخت بیمه در فرصت شغلی برای گذراندن دوره کارورزی در یک کارگاه جذب را داشته باشند، نمی توانند در طرح کارورزی ثبت نام کنند.
  • اتباع خارجی، مشمولان طرح کارورزی گروه پزشکی و علوم پزشکی و افراد که متعهد به خدمت در دستگاه اجرایی سازمان ها و نهادهای مختلف هستند و همچنین افرادی که بورسیه کلیه سازمان ها و نهادهای دولتی هستند، نمی توانند در سامانه کارورزی اداره کار ثبت نام کنند.

برای آشنایی با شرایط استخدام شرکت نفت کلیک کنید.

شرایط استخدام کارورزی اداره کار برای واحد پذیرنده

  • واحدهایی که متقاضی حضور در طرح کارورزی اداره کار هستند، باید مجوزهای لازم از مراجع ذی ‌صلاح را داشته باشند. کارآفرینان و کارفرمایان در هنگام جذب کارورز از معافیت حق بیمه سهم کارفرما به مدت حداکثر 2 ماه برخوردار خواهند شد.
  • دوره مقدماتی کارورزی فقط به عنوان یک دوره آموزشی و علمی و کاربردی به حساب می‌آید و هیچ‌ گونه تعهدی برای کارگاه جهت جذب و استخدام موقت یا دائم افراد کارورز را به‌ همراه نخواهد داشت.
  • واحدهای متقاضی برای جذب کارورز می توانند در دوره مقدماتی طبق توافق با کارورز، مبلغی را به عنوان حقوق و کمک هزینه به افراد پرداخت نمایند.
  • مبنای به خدمت گرفتن افراد کارورز در کارگاه ‌های دارای لیست بیمه و بازرسی تامین اجتماعی طبق میانگین تعداد بیمه ‌شدگان دوازده ماه گذشته و بر اساس میزان دستمزد و حقوق ارسالی از سوی کارفرما به سازمان تامین اجتماعی خواهد بود.
  • اگر مغایرتی بین لیست ارسالی کارفرما و نتیجه بازرسی تامین اجتماعی وجود داشته باشد، معیار عمل نظر بازرس خواهد بود.
  • در صورتی‌ که کارگاهی که دوره کارورزی را برگزار می ‌کند، پس‌از گذشت یک ماه از شروع دوره مقدماتی بدون هیچ دلیل موجهی و بدون تأیید دستگاه های هماهنگ کننده از ادامه همکاری با افراد کارورزی خودداری کند، به مدت یک ‌سال از پذیرش کارورز جایگزین جهت شرکت در دوره مقدماتی محروم خواهد شد.
  • هر کارگاه برای استفاده از کارورزان سقف معینی دارد که سقف بهره‌ مندی برای هر کارگاه معادل حداکثر 50 درصد نیروی کار موجود خواهد بود.

نکات مهم در مورد شرایط طرح کارورزی وزارت کار

  • در صورت بروز هر گونه تغییر در شخصیت کارفرما (حقیقی و حقوقی بودن) و یا انتقال مالکیت بنگاه به شخص دیگر، کارورز قبلی به ‌منزله نیروی کار موجود به حساب می ‌آید.
  • در شرایطی که اثبات شود کارورز معرفی ‌شده در کارگاه شاغل نیست یا بدون رعایت ضوابط و مقررات مشغول فعالیت است، دستگاه هماهنگ کننده یا سازمان تامین اجتماعی باید بر اساس مقررات و قوانین موجود با افراد متخلف برخورد کنند.
  • کارفرمایان و کارآفرینان در صورتی‌ که اقدام به جذب کارورز نمایند، باید ظرف مدت حداکثر یک هفته بعد از تمام شدن دوره مقدماتی و تاریخ جذب کارورز به سازمان هماهنگ کننده شهرستان خود اعلام کنند و برای برقراری معافیت مشخصات کارورزی جذب‌شده را در فهرست ارسالی خود به شعبه تامین اجتماعی ارائه دهند و برای پرداخت حقوق بیمه سهم کارگر اقدام نمایند.
  • افرادی که در هنگام ثبت نام اعلام کرده باشند که نیازی به دریافت کمک هزینه دوره کارورزی ندارند، برای جذب در واحدهای اقتصادی در اولویت قرار خواهند گرفت.
  • اگر در طول دوره کارورزی ارتباط بین کارگاه و کارورز قبل از پایان دور مقدماتی به هر دلیلی قطع شود، کمک هزینه ای که به عنوان حقوق کارورزی اداره کار به کارورز تعلق می ‌گرفته، دیگر به وی پرداخت نخواهد شد.
  •  افرادی که قصد گذراندن دوره کارورزی را دارند و افرادی که به عنوان کارآفرین یا واحد پذیرنده تحت حمایت معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قصد جذب کارورز دارند، باید در سایت کارورزی اداره کار به آدرس karvarzi.mcls.gov.ir ثبت نام کنند و بعد از بررسی و تأیید درخواست کارورزان و واحد پذیرنده مجوزهای لازم صادر خواهد شد.

نحوه استخدام کارورزی اداره کار

جهت کسب اطلاع از ثبت نام وام در سامانه کارا بر روی لینک کلیک کنید.

راهنمای ثبت نام در سامانه کارورزی اداره کار

مراحل ثبت نام افراد داوطلب و واحدهای متقاضی برای جذب کارورز به صورت آنلاین انجام می شود. افراد متقاضی می توانند از طریق تکمیل فرم ‌های ثبت نام و ارسال مدارک مورد نیاز اسم نویسی خود را انجام دهند. برای آشنایی بیشتر با مراحل اسم نویسی کارورزان و واحدهای پذیرنده در ادامه راهنمای تصویری ثبت نام در سامانه کارورزی ارائه‌ شده است.

نحوه نام نویسی کارورز در سامانه ثبت نام

ثبت نام دوره کارورزی اداره کار از طریق سامانه راه اندازی شده اداره کار، رفاه و تعاون اجتماعی صورت می گیرد. افراد داوطلبی که خواهان اسم نویسی در این دوره ها می باشند، باید مراحل زیر را به ترتیب طی نمایند.

  • در آغاز وارد سایت کارورزی به آدرس karvarzi.mcls.gov.ir شوید و گزینه “پیش ثبت نام” را انتخاب نمایید.

گام اول ثبت نام کارورز در سامانه کارورزی اداره کار

  • در مرحله بعد از میان گزینه هاى موجود، بخش “ثبت نام داوطلب” را انتخاب کنید.

گام دوم ثبت نام کارورز در سامانه کارورزی اداره کار

  • در این صفحه تقاضانامه را به طور کامل مطالعه نمایید و در پایان بر روى “ادامه فرآیند” کلیک نمایید.

گام سوم ثبت نام کارورز در سامانه کارورزی اداره کار

  • در این مرحله‏ مطابق با عکسی که مشاهده می کنید، فرم درخواست کارورز را از طریق وارد نمودن اطلاعات درخواست شده تکمیل نمایید.

گام چهارم ثبت نام کارورز در سامانه کارورزی اداره کار

  • در بخش بعد، برچسب هایی به نام ” ناقص است ” وجود دار که باید اطلاعات خود را از شماره 1 تا 5 کامل کرده و در آخر گزینه ” ذخیره و اصلاح ” را انتخاب کنید.

گام پنجم ثبت نام کارورز در سامانه کارورزی اداره کار

  • در بخش بعد ابتدا “مشخصات هویتی” از جمله نام و نام خانوادگی، شماره ملی، نام پدر و شماره شناسنامه خود را در کادر هاى ارائه شده وارد کنید.

گام ششم ثبت نام کارورز در سامانه کارورزی اداره کار

  • در این مرحله اطلاعات تحصیلی مانند نوع دانشگاه، آخرین مقطع تحصیلی، تاریخ اخذ مدرک، سطح زبان و وضعیت جسمی خود را در بخش های معرفی شده ثبت نمایید.

گام هفتم ثبت نام کارورز در سامانه کارورزی اداره کار

  • در این قسمت باید اطلاعات مربوط به محل سکونت خود را شامل آدرس، کد پستی و شماره تماس ثابت خود را در بخش هاى ارائه شده درج نمایید.

گام هشتم ثبت نام کارورز در سامانه کارورزی اداره کار

  • در این قسمت شغل مورد نظر خود را در مورد آن ها اطلاعاتی ارائه شده است را درج کنید و ‏در پایان دکمه “ذخیره اطلاعات” را انتخاب کنید.

گام نهم ثبت نام کارورز در سامانه کارورزی اداره کار

  • در مرحله بعد تمام اطلاعات ثبت شده را تایید کنید و سپس بر روى گزینه “تایید نهایی اطلاعات” کلیک نمایید.

گام دهم ثبت نام کارورز در سامانه کارورزی اداره کار

چنانچه هر کدام از مراحل ذکر شده را به درستی طی کنید، ثبت نام شما تکمیل خواهد شد. فراموش نکنید که با انتخاب گزینه “پیام های دریافتی” از منوی اصلی، این امکان را دارید که پیام هایی که بعداً برای شما ارسال خواهند شد را مشاهده نمایید و یا از طریق گزینه “ارسال پیام” در سامانه اداره کار سوالات احتمالی خود را ثبت کنید.

نحوه نام نویسی واحد پذیرنده در سامانه ثبت نام

واحدهای متقاضی که خواهان جذب کارورز می باشند، باید برای ثبت درخواست خود ابتدا مراحل زیر را طی کرده و با وارد نمودن اطلاعات لازم و بارگذاری مدارک لازم، ثبت نام خود را در سامانه اداره کار تکمیل کنند.

  • پس از ورود به سامانه کارورزی به آدرس karvarzi.mcls.gov.ir مراجعه نموده و گزینه “پیش ثبت نام” را انتخاب کنید.

گام اول ثبت نام کارورز در سامانه کارورزی اداره کار

  • در صفحه پیش رو بر روی گزینه “ثبت نام بنگاه” کلیک نمایید.

گام دوم ثبت نام واحد پذیرنده در سامانه کارورزی اداره کار

  • پس از مطالعه شرایط و متن تعهدنامه ارائه شده، نوع واحد پذیرنده (حقیقی یا حقوقی) را تعیین کنید و در آخر گزینه “ادامه فرآیند” را انتخاب کنید.

گام سوم ثبت نام واحد پذیرنده در سامانه کارورزی اداره کار

  • در مرحله بعد مشخصات خود (واحد پذیرنده و کارفرما) از جمله نام بنگاه، کد کارگاه تامین اجتماعی، نام و نام خانوادگی، شماره موبایل و کد ملی مدیر، را در بخش های ارائه شده وارد کنید.

گام چهارم ثبت نام واحد پذیرنده در سامانه کارورزی اداره کار

  • در این مرحله گزینه “ثبت نام” و پس از آن “تکمیل ثبت نام” را انتخاب کنید تا پنجره تکمیل اطلاعات اولیه نمایان شود.

گام پنجم ثبت نام واحد پذیرنده در سامانه کارورزی اداره کار

  • در این مرحله جهت تکمیل فرآیند نام نویسی، باید 5 مرحله زیر که برچسب “ناقص است” را دارند، به ترتیب با وارد نمودن اطلاعات خود کامل کنید.

گام ششم ثبت نام واحد پذیرنده در سامانه کارورزی اداره کار

  • در این مرحله باید مشخصات واحد متقاضی از جمله نام و نوع بنگاه، عنوان برند، نوع محصول، شهرک صنعتی و عنوان فعالیت را در کادر های درج شده ثبت کنید.

گام هفتم ثبت نام واحد پذیرنده در سامانه کارورزی اداره کار

  • در بخش بعد لازم است اطلاعات شخصی صاحب مجوز شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، جنسیت و کد ملی در کادر هاى مشخص شده وارد شود.

گام هشتم ثبت نام واحد پذیرنده در سامانه کارورزی اداره کار

  • در این مرحله باید نشانی محل آموزش، کد پستی و شماره تماس در کادر هاى مورد نظر ثبت شود.

گام نهم ثبت نام واحد پذیرنده در سامانه کارورزی اداره کار

  • در این بخش می توانید فرصت های شغلی درخواستی را شرح داده و پس از آن گزینه “ذخیره اطلاعات” را انتخاب کنید.

گام دهم ثبت نام واحد پذیرنده در سامانه کارورزی اداره کار

در پایان اطلاعات ثبت شده خود را نهایی کنید و گزینه “ارسال اطلاعات برای کارشناس” را انتخاب کنید تا فرایند ثبت نام شما نهایی شود.

گام یازدهم ثبت نام واحد پذیرنده در سامانه کارورزی اداره کار

بعد از این که اطلاعات خود را به عنوان واحد پذیرنده ثبت و فرایند ثبت نام را کامل کردید، اطلاعات واحد شما به دستگاه اجرایی صادر کننده مجوز، ارجاع داده و در صورت تأیید صلاحیت تخصصی و فنی شما در سایت اداره کار، به صورت خودکار می توانید به بخش های انتخاب کارورز و مدیریت کارورزی دسترسی داشته باشید.

 اقدامات کارورز و واحد پذیرنده در سامانه کارورزی

در بخش قبل با نحوه ثبت نام در سایت کارورزی اداره کار آشنا شدید. چنانچه مایل هستید که از فرایند ثبت نام در طرح کارورزی وزارت کار اطلاعات بیشتری دریافت نمایید، در ادامه اقدامات گام به گامی که افراد کارورز و واحدهای پذیرنده را در جدول زیر ارائه کرده ایم.

فرآیند اقدامات کارورز و واحد پذیرنده در سایت کارورزی
داوطلب دوره کارورزی واحد متقاضی پذیرش کارورز
 

  1. آغاز فرایند ثبت نام در سامانه کارورزی
  2. تکمیل فرآیند اسم نویسی و تایید اطلاعات ثبت شده
  3. انتظار برای پذیرفته شدن از سوی واحد پذیرنده و تعیین تاریخ مصاحبه از سوی بنگاه متقاضی جذب کارورز
  4. هنگام انتخاب شدن از سوی واحد پذیرنده، پیشنهاد بنگاه بررسی می شود.
  5.  ثبت پذیرش پیشنهاد و مشخصات بانکی در سامانه کارورزی در صورت موافقت با پیشنهاد واحد پذیرنده
  6. مراجعه به واحد پذیرنده در تاریخ تعیین شده برای امضای پیش قرارداد
  7. منتظر ماندن تا زمان بررسی پیش قرارداد از سوی کارشناسان
  8. خریداری کارت اعتباری و ثبت مشخصات آن در صورت تایید نهایی قرارداد
  9. آغاز دوره مقدماتی کارورزی
  1. شروع فرایند پیش ثبت نام در سامانه کارورزی
  2. تکمیل هر یک از مراحل ثبت نام و تایید اطلاعات وارد شده
  3. انتظار جهت بررسی اطلاعات از سوی کارشناسان مربوطه و صدور مجوز
  4. گزینش داوطلبان جهت انجام مصاحبه و پذیرش برای فرصت های شغلی دارای مجوز
  5. انجام مصاحبه با متقاضیان گزینش شده در تاریخ تعیین شده از سوی واحد پذیرنده
  6. دریافت و امضای پیش قرارداد دوره کارورزی
  7. تهیه اسکن پیش قرارداد امضا شده و ارسال آن از سوی بخش “تنظیم قرارداد” در سامانه کارورزی جهت بررسی کارشناسان
  8. انتظار تا زمان بررسی پیش قرارداد از سمت کارشناسان
  9. تعیین تاریخ آغاز دوره از بخش “قراردادهای ما” در سایت کارورزی برای شروع دوره مقدماتی، در صورت تایید قرارداد از سمت کارشناسان

اطلاع از شرایط استخدام کارورزی اداره کار

برای اطلاع از آیین نامه کارآموزی وزارت علوم بر روی لینک کلیک کنید.

شرایط توقف و فسخ قرارداد کارورزی

اگر واحدهای پذیرنده به مدت حداقل یک هفته و حداکثر یک ماه در شرایطی قرار گیرند که مجبور به تعطیل کردن کارگاه خود شوند، دوره کارورزی متقاضی به صورت موقت متوقف خواهد شد. لازم به ذکر است که در شرایط اطلاع ‌رسانی کارگاه به کارورزان حداکثر ظرف مدت دو هفته پس ‌از تعطیلی مبنی بر توقف موقت فعالیت به دستگاه های هماهنگ کننده، مدت توقف به دوره کارورزی افزوده می شود.

در صورتی ‌که هرکدام از موارد زیر به وجود آید، قرارداد بین کارورز و واحد پذیرنده در دوره مقدماتی فسخ خواهد شد.

  • انصراف کتبی ارائه شده از سوی کارورز از ادامه فعالیت در دوره مقدماتی کارورزی
  • احراز مشغول به فعالیت بودن کارورز در کارگاه دیگر به شکل همزمان
  • عدم حضور غیر موجه کارورز در کارگاه به مدت بیش از 5 روز از برگزاری دوره
  • اعلام کتبی کارگاه پذیرنده مبنی بر توقف دوره مقدماتی دوره کارورزی به دستگاه هماهنگ کننده
  • عدم رعایت مقررات و قوانین انضباطی ارائه شده در تعهدنامه از طرف کارورز و بنگاه
  • تعطیلی و عدم فعالیت بیش از یک ماه یا دائمی واحد پذیرنده
  • از کار افتادگی یا فوت شخص کارورز

حقوق کارورزی اداره کار

برای آشنایی با ثبت نام سامانه ملی کارآموزی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

مدت و میزان کمک‌ هزینه طرح کارورزی

افراد فارغ‌ التحصیل که برای کسب مهارت بیشتر در دوره های کارورزی شرکت می ‌کنند، لازم است بدانند که دوره مقدماتی و معافیت آن ها حداکثر 24 ماه خواهد بود و در زمان حضور در دوره کارورزی در کارگاه دور مقدماتی هر ماه حداقل 100 ساعت (روزانه حداقل چهار ساعت و حداکثر هشت ساعت) طی فاصله زمانی ساعت 6 الی 20 است.

در ارتباط با زمان پرداخت حقوق کارورزی، هر کدام از سازمان های هماهنگ کننده باید براساس مقررات و قوانین اعلام ‌شده از طریق شرکت ‌های بیمه‌ گر مورد تأیید بیمه مرکزی، در تاریخ معین مبلغی را به عنوان حقوق کارورزی اداره کار برای افراد در نظر گیرند و مسئولیت پوشش بیمه و حوادث کارورز در دوره مقدماتی را بر عهده بگیرند.

در خصوص زمان پرداخت حقوق کارورزی و تعهدات دستگاه های مجری، واحده پذیرنده مکلف است ماهانه بر اساس ساعات آموزش طی شده کارورز نسبت به واریز سهم خود به حساب کارورز اقدام نماید. سهم دستگاه برگزار کننده پس از واریز سهم واحد پذیرنده به حساب کارورز واریز می‌ شود.

کمک هزینه ای که در طرح کارورزی تحت عنوان حقوق کارورزی اداره کار به افراد داده می شود، دارای سقف حداکثری می باشد که به تناسب مقطع تحصیلی و حضور کارورز در کارگاه تعیین می شود. بر همین اساس کمک هزینه مقطع کارشناسی به‌ طور میانگین 500 هزار تومان، کارشناسی ‌ارشد 600 هزار تومان و دکتری تا 700 هزار تومان به صورت ماهانه خواهد بود.

همچنین در پایان دور مقدماتی پس ‌از تأیید سازمان اجرایی حقوق دوره کارآموزی به حساب افراد کارورز واریز خواهد شد. لازم به ذکر است که کمک هزینه کارورزی به مدت سه ماه قابل پرداخت خواهد بود و میزان آن هر سال با توجه به منابع اختصاص‌ یافته به سازمان تامین اجتماعی و دستگاه های هماهنگ کننده ابلاغ خواهد شد.

ثبت نام کارورزی اداره کار

اطلاعیه

زمان پرداخت حقوق کارورزی اداره کار، در بازه مشخصی که از سوی دستگاه های برگزار کننده دوره اعلام می شود، به افراد کارورز اعلام خواهد شد.

اخبار پیرامون استخدام کارورزی اداره کار

راه اندازی سامانه مشوق بیمه ای اداره کار

سامانه مشوق بیمه ای با هدف تسهیل در جذب و استخدام فارغ التحصیلان دانشگاهی راه اندازی شد.  سامانه مشوق بیمه ای با هدف تسهیل در جذب و استخدام فارغ التحصیلان دانشگاهی راه اندازی شد. این سامانه از آدرس https://moshavegh.mcls.gov.ir در دسترس عموم کاربران ذینفع این طرح قرار گرفته است. برای بهره مندی از مزایای این طرح، کارفرما باید دارای مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور و کد کارگاهی تامین اجتماعی باشد و در سامانه مشوق بیمه ای ثبت نام نماید. نیروی کار جدید هم باید دستکم مدرک تحصیلی لیسانس، سن کمتر از ۳۸ سال و حداکثر سابقه ۳۶ ماه بیمه داشته باشد.

آمار بنگاه‌ های مشمول معافیت بیمه‌ ای اعلام شد

آمار عملکرد اجرای طرح کارورزی در کشور از رشد تعداد داوطلبان متقاضی و افزایش تعداد بنگاه‌ های پذیرنده خبر می‌ دهد؛ به طوری که تاکنون بیش از ۱۵۴ هزار نفر از فارغ التحصیلان و کارجویان در طرح ثبت‌ نام کرده‌ و بیش ‌از ۱۱ هزار و ۲۰۰ بنگاه از معافیت بیمه‌ ای برخوردار شده‌ اند. یافته‌ های حاکی از آن است که ۱۱ هزار و ۲۶۷ واحد از معافیت بیمه‌ ای بهره‌مند شده و بیش از ۶۳ هزار نفر موفق به بستن قرارداد و جذب بازار کار شده‌ اند.

زمان استخدام کارورزی اداره کار

برای دریافت پاسخ این سوال که برای کارآموزی کجا بریم؟ بر روی لینک کلیک نمایید.

خلاصه مطلب

در این مقاله به بررسی شرایط استخدام کاورزی اداره کار و میزان حقوق در نظر گرفته از سوی دستگاه های هماهنگ کننده به عنوان کمک هزینه پرداختیم. اطلاع از شرایط اعلام شده در سامانه وزارت کار، که مجری برگزاری دوره های کاروزی می باشد، برای افراد فارغ التحصیلی که به دنبال ارتقای مهارت های خود و جذب در بازار کار هستند، بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

حقوق کارورزی اداره کار بر اساس مصوبات موجود در بازه زمانی مشخصی به حساب افراد پذیرفته شده واریز می شود. بنابراین اطلاع از زمان پرداخت حقوق کارورزی می تواند آگاهی شما را از نحوه پرداخت کمک هزینه های تعیین شده افزایش دهد. مطالب تکمیلی در ارتباط با شرایط استخدام کارورزی اداره کار ارائه شد، در صورتی که نیاز به کسب راهنمایی های بیشتر داشته باشید، می توانید با کارشناسان مجرب ما تماس حاصل نموده تا در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهند.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط استخدام کارورزی اداره کار چیست؟

شرایط اعلام شده برای فارغ التحصیلان متقاضی و واحدهای پذیرنده متفاوت است که در این مقاله به این شرایط اشاره شده است. 

نحوه ثبت نام در سامانه کارورزى چگونه است؟

ثبت نام در این سامانه از طریق سایت karvarzi.mcls.gov.ir انجام می شود که مراحل آن به طور مفصل در این مقاله ذکر شده است.

کدام افراد فارغ التحصیل می توانند به عنوان کارورز در سامانه کارورزی ثبت نام کنند؟

فقط فارغ التحصیلان دارنده مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می توانند در این طرح ثبت نام کنند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • آزمون کارشناس رسمی دادگستری

    رشته های مورد قبول آزمون کارشناس رسمی دادگستری سال 1403 | irantahsil

    داوطلبانی که می‌خواهند در آزمون کارشناس رسمی دادگستری شرکت کنند، باید رشته های مورد قبول آزمون کارشناس رسمی دادگستری را با دقت تمام رصد نمایند تا با در نظر گرفتن زیر گروه‌های درخواستی بدون هیچ نگرانی در این آزمون نام‌نویسی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • شرایط استخدام بانک

    شرایط استخدام بانک در سال 1403 + سن و مدرک

    یکی از محبوب ترین شغل های مالی نزد عموم مردم، اشتغال در بانک است. متقاضیان برای این کار لازم است از نحوه ثبت نام آزمون استخدام بانک ها و نحوه استخدام بانک با مدرک کاردانی یا فوق دیپلم اطلاع داشته...
  • استخدام نیروی زمینی ارتش

    استخدام نیروی زمینی ارتش 1403 {شرایط درجه داری و افسری}

    استخدام نیروزی زمینی ارتش 1403 آغاز شد. هر ساله افراد زیادی داوطلب شرکت در آزمون ورودی استخدام نیروی زمینی ارتش می باشند. متقاضیان باید با مطالعه شرایط اعلام شده، نسبت به ثبت نام و مراجعه به نزدیک ترین دفاتر جذب...
تماس با مشاور