ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام وام در سامانه کارا

ثبت نام وام در سامانه کارا
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام وام در سامانه کارا برای ارائه تسهیلات به کسب و کارهایی انجام می شود که صاحبان آن سرمایه کافی برای راه اندازی طرح خود را ندارند. سامانه کارا در حال حاضر زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می کند. این سامانه به آدرس اینترنتی kara.mcls.gov.ir از طریق ارائه تسهیلات ویژه که شامل وام‌های مختلف است به کسب و کارها کمک می‌کند تا بتوانند طرح های خود را عملی کنند. اما قبل از هر چیز باید از شرایط وام سایت کارا و نحوه دریافت وام کارا مطلع باشید. 

سامانه کارا با ارائه تسهیلات مختلف برای توسعه سیاست اشتغال و بازار کار کشور قدم بزرگی در راستای پیشرفت کشور برداشته است. اگر در ارتباط با نحوه گرفتن وام از طریق این سامانه را نمی دانید، در این مقاله ضمن معرفی این سامانه، توضیحات کاملی در مورد نحوه ثبت نام در سامانه کارا و شرایط وام سایت کارا، ارائه خواهیم کرد.

 

سامانه کارا چیست؟

سامانه کارا یکی از طرح ‌های دولت برای حمایت از مشاغل خانگی روستایی و خود اشتغالی است که زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می کند و در آن افراد متقاضی می توانند با ارائه طرح ‌های توجیهی کسب ‌و کار خود برای جذب سرمایه ‌گذاران جهت سرمایه‌گذاری در رسته و حرفه خود اقدام نمایند.

هدف از ایجاد سامانه کارا حمایت از کارفرمایان است. فعالیت این سامانه به اینطور است که موقعیت را برای افرادی که علاقه مند به راه اندازی کسب و کار می باشند، اما سرمایه کامل را برای اجرای طرح در اختیار ندارند فراهم کرده است. به این شکل که متقاضیان با ثبت نام و تکمیل اطلاعات خود در این سامانه اقدام به دریافت وام می کنند.

ثبت‌ نام وام در سامانه کارا را به‌ صورت آنلاین است و افراد متقاضی می توانند با ورود به سایت کارا مشخصات و اطلاعات خود را ثبت نمایند. ارائه تسهیلات در این سامانه به‌ صورت فردی و گروهی است و سود تسهیلات حداقل 4 درصد  و حداکثر 10 درصد برآورد شده است.

این سامانه شامل بخش‌های ویژه‌‌ای برای کمک به گروه‌های مختلف جامعه است. این بخش‌ها شامل گروه‌های مختلف مانند داوطلبان خویش فرما، اشتغال جویان روستایی و شهری، افراد فاقد بیمه، متقاضی وزارت فرهنگ و ارشاد، بنگاه‌های رسمی، متقاضی گردشگری، متقاضی وزارت ورزش می‌شود. این سامانه همچنین برای جوانان شرایط اشتغال فراگیر و جامع را فراهم کرده است و در کنار آن نگاه ویژه‌‌ای بر اشتغال زایی روستاییان دارد.

روش ثبت نام در سامانه کارا

 

اطلاعیه

مطالعه دقیق قوانین و مقررات سامانه کارا از الزامات اصلی ثبت نام در سامانه است. عدم آگاهی از قوانین، مقررات و بخشنامه ها و پیامدهای احتمالی ناشی از عدم آگاهی بر عهده شخص متقاضی می باشد.

 

از خدمات مهم سامانه کارا، اشتغال روستایی است، به این ترتیب، برای کارآفرینان برای دریافت وام می توانند به صورت آنلاین اقدام نمایند. علاوه بر این افرادی که در روستاها ساکن هستند نیز می‌توانند از خدمات دولتی استفاده کنند. با ورود به سامانه کارا و ارائه یک ایده کار آفرینی، می‌توانید از سرمایه‌ های مورد نظر برای راه اندازی یک کسب وکار در داخل روستا بهره مند شوید. برای آشنایی بیشتر با نحوه ثبت نام وام در سامانه کارا، در ادامه مراحل اسم نویسی را ارائه خواهیم کرد. 

راهنمای ثبت نام وام در سامانه کارا

همانگونه که اشاره شهد این سامانه برای کمک به افراد برای کارآفرین شدن و صرفه جویی در زمان طراحی شده است، اما ابتدا باید برنامه ای برای ارائه کارآفرینی خود داشته باشید. بنابراین اگر می خواهید سرمایه اولیه ای برای شروع به کار آنلاین بدون مراجعه به ادارات کسب کنید، می توانید به این سایت مراجعه کرده و از شرایط وام سایت کارا مطلع شوید.

برای ثبت نام وام در سامانه کارا، ابتدا باید از طریق پورتال شخصی خود وارد سامانه شوید. همچنین برای پیگیری پیشرفت طرح خود باید وارد سامانه شوید و از آنجا اقدامات لازم را انجام دهید. اگر می‌خواهید برای استفاده از فرصت‌های ارائه شده به سامانه کارا دسترسی پیدا کنید، مراحل زیر را دنبال کنید.
ابتدا وارد وب سایت https://kara.mcls.gov.ir شده و مطابق تصویر زیر روی گزینه ورود کلیک کنید.

راهنمای ثبت نام وام در سامانه کارا

در این مرحله باید مانند تصویر زیر مشخصات مورد نیاز را وارد کرده و روی گزینه ورود کلیک کنید.

راهنمای گام به گام ثبت نام وام در سامانه کارا

پس از انجام مراحل قبل، وارد سامانه kara.mcls.gov.ir وزارت کار شده‌‌اید و هم اکنون می‌توانید از خدمات مختلف آن استفاده کنید.

در مرحله بعد روی سه خط گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.

پس از انجام مرحله قبل در صفحه نمایش داده شده بر روی گزینه ورود متقاضی کلیک کنید.
حال روی گزینه ثبت نام کلیک کنید تا مراحل ثبت نام طی شود.

پنل کاربری ثبت نام در سامانه کارا

همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، در صفحه ورود به سیستم کارا، با تعهد نامه موافقت کرده، وارد مرحله بعدی ثبت نام شده و از خدمات این سامانه و وام کارا بهره مند شوید.

ثبت نام وام کارا

در مرحله بعد اطلاعات درخواستی مانند نام و نام خانوادگی، جنسیت، تاریخ تولد، نام پدر و … را به صورت صحیح وارد کرده و برای بهره مندی از خدمات رایگان و دریافت وام کارا این سامانه، ثبت نام را تکمیل نمایید.

جزئیات ثبت نام وام در سامانه کارا

پس از ثبت نام، صفحه جدیدی با اطلاعات اولیه مانند نام و نام خانوادگی باز می شود. وارد شده و سپس گزینه “ذخیره و ادامه” را انتخاب کنید.

اطلاعات اولیه ثبت نام وام در سامانه کارا

در مرحله بعد، پس از به روز رسانی اطلاعات شما، باید اطلاعات تکمیلی خود را وارد کرده و گزینه “ذخیره و ادامه” را انتخاب کنید.

در آخر گزینه “ذخیره و ادامه” را به منظور بارگذاری مدارک انتخاب نماید.

اطلاعات ثبت نام وام در سامانه کارا

پس از انجام تمام مراحل بالا، باید طرح خود و همچنین اطلاعاتی در مورد طرح خود از جمله نام کسب و کار اصلی، استان و غیره وارد کنید. در صورت نیاز به تغییر اطلاعات موجود در بخش ثبت نام می توانید آن را در گزینه “اطلاعات پایه” اصلاح کنید. لازم به ذکر است در قسمت بانک باید اطلاعات مربوط به بانک مورد نظر را وارد کرده و قسمت های اطلاعات مالی، اشتغال، مجوزها و سایر موارد را به ترتیب پر کرده و گزینه ثبت طرح را انتخاب نمایید.

 

 برای دانلود پی دی اف راهنمای ثبت نام در سامانه کارا بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

شرایط وام سایت کارا

ثبت نام وام در سامانه کارا در قالب دو گروه «مزایای اشتغال فراگیر» و «خدمات اشتغال روستایی و عشایری» طراحی شده است.
افرادی که قصد ثبت نام وام اداره کار و بهره مندی از تسهیلات اشتغال دارند، باید ضوابط و شرایط اعلام شده در سامانه را رعایت کنند و توسط دستگاه اجرایی مرتبط با طرح اشتغال، کمیته فنی و موسسه عامل پرداخت کننده تایید شوند.با توجه به تجربیات گذشته ممکن است بسیاری از افراد با انگیزه‌های غیر از اشتغال به سامانه مراجعه کنند و با این فرض، اگرچه تلاش شده تا به موسسات با کمترین بوروکراسی تسهیلات پرداخت شود، اما در شرایط وام سایت کارا در شناسایی واجدین شرایط سخت گیری می‌شود.

در صورتی که متقاضی دو شرط رسته های در اولویت و حوزه‌های هدف را در طرح توجیهی خود داشته باشد، در مرحله بعد باید «صلاحیت» متقاضی از نظر میزان تسلط فرد از کسب و کار پیشنهادی در قالب طرح توجیهی خود بررسی شود. ارزیابی افراد برای بهره برداری از تسهیلات بر اساس شاخص‌های «رشته‌های اولویت دار»، «منطقه جغرافیایی هدف کسب و کار» و «شایستگی و اهلیت برای راه اندازی طرح اشتغال» است.

در صورتی که طرح متقاضی در قالب رسته‌های اولویت دار ارائه شود، طرح برای تایید صلاحیت‌ها لحاظ می‌شود. در عین حال با توجه به اینکه اولویت اجرای طرح، اشتغال مناطق روستایی و عشایری است، امکان اجرای طرح کسب و کار متقاضی در مناطق مورد نظر با توافق دستگاه اجرایی مربوطه و کمیته فنی در استان بررسی می‌شود.

در صورتی که متقاضی دو شرط اولویت در طرح توجیهی اشتغال خود و منطقه مورد نظر طرح را داشته باشد، در مرحله بعد، بررسی «اهلیت» متقاضی ضروری است، یعنی میزان تسلط فرد بر کسب و کار پیشنهادی در قالب طرح توجیهی آن؛ علاوه بر این، از آنجایی که اکثر طرح‌های اشتغال باید مبتنی بر مشارکت جمعی باشد، بنابراین برای استفاده از تسهیلات اشتغال و دارا بودن شرایط وام سایت کارا متقاضی باید توانایی کارفرما شدن و مدیریت کسب و کار را داشته باشد.

شرایط ثبت نام وام سامانه کارا

 

جهت اطلاع از وام ودیعه مسکن دانشجویی روی لینک کلیک کنید.

 

مقدار وام سامانه کارا چقدر است؟

مطابق با دستورالعمل اجرایی که در سال 1399 تنظیم ‌شده است، میزان منابع ذیل قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری 18000 میلیارد تومان می باشد، که به میزان 18000 میلیارد تومان طرح تصویب و به بانک ها معرفی گردید.

علاوه بر این از زمان شیوع کرونا، سامانه کارا اقدام به پرداخت تسهیلات به کسب‌ و کارهای آسیب ‌دیده از کرونا نمود که برای طی کردن فرایند دریافت وام از این سامانه، باید ابتدا صاحبان کسب و کار اطلاعات خود را برای کارشناسان مجموعه کارا ارسال کنند و بعد از بررسی می توانند برای دریافت وام اقدام نمایند.

 

برای اطلاع از نحوه ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک نمایید. 

 

 میزان بازپرداخت وام سامانه کارا چقدر است؟

افرادی که برای دریافت وام از سامانه کارا اقدام می کنند، باید قبل از هر چیز نرخ سود تسهیلات را در نظر بگیرند. نرخ سود تسهیلات سامانه کارا به شرح زیر می ‌باشد:

 

اطلاعیه

 مدنظر داشته باشید  در صورتی که روند اجرای طرح شما با اطلاعات داده شده مغایرت داشته باشد، نرخ سود به ۱۸ درصد افزایش می یابد.

 

در سامانه کارا به چه رسته شغلی وام تعلق خواهد گرفت؟

رسته ‌های شغلی که می توانند برای ثبت‌نام وام سامانه کارا اقدام نمایند به ‌شرح زیر می ‌باشند:

  • پوشاک
  • قطعات خودرو
  • خشکبار
  • صنایع دستی
  • فرآورده های دامی (گوشت، طیور)
  • صنایع تبدیلی، فرش دستبافت
  • گردشگری
  • زنبورداری
  • گیاهان دارویی
  • خدمات بسته بندی
  • تولید محصولات گلخانه ای
  • شیلات و آبزیان
  • خدمات سلامت و گردشگری سلامت
  • سنگ های قیمتی
  • ریخته گری مواد معدنی
  • خدمات فنی و مهندسی
  • مبلمان و مصنوعات چوبی
  • و رشته های دیگر

برای کسب اطلاع از شرایط ثبت نام وام دانشجویی روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

اولویت پرداخت وام در سامانه کارا با کدام طرح است؟

سامانه کارا برای رسته های متفاوت اولویت های مختلفی در نظر گرفته که با این اولویت بندی بر اساس شرایط استان تعیین می شود. جهت مثال خوزستان دارای ظرقیت بسیار بالایی در حوزه احداث مراکز درمانی و بیمارستانی است، بنابراین نسبت به بقیه طرح های استان اولویت دارد. بنابراین می توان گفت اولویت پرداخت وام در سامانه کارا به رسته شغلی و شرایط هر استان برای دریافت تسهیلات بستگی دارد.

چگونگی ثبت نام وام سامانه کارا

 

برای اطلاع از شرایط و نحوه ثبت‌نام وام دانشجویی علمی کاربردی بر روی لینک کلیک کنید. 

 

اخبار مرتبط با سامانه کارا

فرصت یک هفته ای متقضیان وام کرونا برای ثبت نام

باتوجه به اینکه ستاد مقابله با کرونا در سراسر کشور زمان درخواست تسهیلات کرونایی جدید را تا آخر ماه آذر تمدید کرده است، متقاضیان می‌توانند ظرف یک هفته درخواست وام خود را در سامانه کارا ثبت کنند.
به گزارش ایسنا، پیش از این پرداخت تسهیلات کرونایی جدید در مرحله دوم با رویکرد بنگاه محور آغاز شده بود و بر این اساس، بنگاه ها در ۴ حوزه گردشگری، حمل و نقل، فرهنگ، هنر و ورزش و جوانان در این بخش از دریافت وام کرونای جدید حمایت شده اند.

برای آشنایی با ثبت نام وام دانشجویی کلیک کنید.

شرایط بنگاه ها برای دریافت تسهیلات حمایتی سامانه کارا

بنگاههایی مشمول دریافت تسهیلات قرار می گیرند که از سال گذشته تاکنون فعال بوده ونیروهای کار خود را تعدیل نکرده باشند به نحوی که شاغل بیمه شده داشته و کارگران آنها از بیمه بیکاری استفاده نکرده باشند پس از تایید اطلاعات از سوی داده‌های تامین اجتماعی، از سوی ستاد ملی کرونا برای پرداخت تسهیلات حمایتی انتخاب و معرفی خواهند شد.

بنگاههایی که کد کارگاهی از سازمان تامین اجتماعی داشته باشد این تسهیلات را دریافت خواهد کرد ولی اگر ارتباط بیمه ای با تامین اجتماعی نداشته باشد شامل دریافت تسهیلات حمایتی نمی شوند.

خلاصه مطلب

ثبت نام وام در سامانه کارا جهت توسعه سیاست اشتغال و بازار کار کشور توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه شد. این تسهیلات نه تنها برای اراه اندازی یک کسب و کار جدید، بلکه برای توسعه اشتغال و کسب و کار نیز در نظر گرفته شده است.جزئیات تسهیلات اشتغال فراگیر و تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در قالب دستورالعمل و آیین نامه در سامانه kara.mcls.gov.ir ارائه شده است.

برای ثبت نام برای دریافت تسهیلات سامانه کارا توسط سامانه کارا ابتدا باید به سایت kara.mcls.gov.ir مراجعه کنید و از طریق پورتال شخصی خود وارد شوید و مراحل ذکر شده در مقاله بالا را دنبال کنید. سامانه کارا در دو گروه «مزایای اشتغال فراگیر» و «خدمات اشتغال روستایی و عشایری» تسهیلات خود را ارائه می کند. ارزیابی افراد برای دریافت تسهیلات بر اساس «رسته اولویت»، «منطقه جغرافیایی هدف کسب و کار» و «اهلیت متقاضی تسهیلات» است. چنانچه پس از مطالعه این مقاله سوال یا ابهامی در مورد ثبت نام وام در سامانه کارا دارید، می توانید با مشاوران و کارشناسان مجرب ایران تحصیل تماس بگیرید. همچنین می توانید برای ما پیشنهادات خود را در قسمت نظرات، با ما در میان بگذارید. 

 

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

1.9/5 - (8 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه می توانم پیشرفت طرح خود را در سامانه kara.mcls.gov.ir پیگیری کنم؟

همانطور که در این مقاله توضیح داده شده است، می توانید روند پیشرفت طرح خود را با استفاده از راهنمای ورود دنبال کنید و وارد پورتال شخصی خود در سامانه شوید.

آیا برای کاربران ثبت نام شده پیام تایید ارسال می شود؟

بله، متقاضیان پس از ورود و ثبت نام در سامانه و بارگذاری الکترونیکی طرح خود باید منتظر پیام بررسی نهایی و تایید طرح خود باشند که از طریق پست الکترونیک یا ارسال پیامک به تلفن همراه انجام می شود.

کدام موسسات تسهیلات وام اشتغال به مناطق روستایی در سامانه کارا ارائه می دهند؟

بانک کشاورزی، توسعه تعاون، بانک پست و صندوق کارآفرینی امید از این دست موسسات هستند.

نظرات

22 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام وام در سامانه کارا»

  1. Avatar photo رویا گفت:

    سایت باز نمیشه چگونه ثبت نام کنم

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      بسته است

  2. Avatar photo امیر حافظی گفت:

    با سلام برای دریافت وام دامداری روستایی باید کجا مراجعه کنم

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      در سایت ثبت نام کنید

  3. Avatar photo امیر حافظی گفت:

    با سلام من مجوز زنبور داری دارم میخواستم وام استغالزایی روستایی بگیرم چیکار کنم با تشکر

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      در سایت ثبت نام کنید

  4. Avatar photo میروحید موسوی گفت:

    سلام خوبین من هم پروانه کسب دارم هم مدرک مهارت دارم آیا میشه وام برداشت مغازه باز کرد و اینکه چجوری با گوشی میشه ثبت نام کرد هرچقدر میزنم وارد سامانه کارا نمیشه

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در حال حاضر سامانه کارا بسته شده است

  5. Avatar photo سردار گفت:

    سلام خدمت شما من هر چی تلاش کردم وارد سامانه کار بشم نشد

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      لطف جهت بررسی تماس حاصل فرمایید

  6. Avatar photo معصومه گفت:

    سلام من جوازکیف وکفش دارم آیاوام تعلق میگیره میخوام واسه تولیدی بزنم

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. این سوال رو باید از صنف کفاشان بپرسید نه مجموعه ی ایران تحصیل!!

  7. Avatar photo محسن گفت:

    سلام وقت بخیر می‌خوام برم تو سایت کارا واسه وام با مدرک آشپزی ثبت نام کنم متاسفانه نمیاره بالا چکار باید کرد

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      تماس بگیرید

  8. Avatar photo وحید کریمی گفت:

    من کارگاه دارم میخام دستگاه جعبه سازی بخرم نیازمند پول هستم چه سازمانی میتواند کمک کنه تا یه کارگاه جعبه سازی راه اندازی کنیم

    1. Avatar photo مشاور راهدار گفت:

      سلام وقت بخیر برای دریافت مشاوره کامل سامانه کارا با مرکز مشاوره تماس بگیرید

  9. Avatar photo محمد گفت:

    سلام..سایت برای کافی نت باز میشه یا با گوشی هم باز میشه.چون مینویسه سایت در دسترس نیست.

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      مشکل حل شد

  10. Avatar photo مرتضی گفت:

    سلام خسته نباشین من کارگاه بلوک وتیرچه دارم وام وشرایط وامش چه جوریه

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      با مشاورین مجموعه تماس بگیرید راهنماییتون میکنند.

  11. Avatar photo حسین محمدی گفت:

    من درخواست وام واسه دستگاه تولید لیوان کاغذی ودستمال کاغذی می خوام میشه راهنمایی کنید

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز وارد سامانه درخواستتون رو ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سایت ثبت نام امریه سربازی

    سایت ثبت نام امریه سربازی 1403 + زمان و شرایط ارگان ها

    مشمولان نظام وظیفه باید از سایت ثبت نام امریه سربازی سازمان های ارائه دهنده امریه اطلاع داشته باشند. از راه های گذراندن دوران خدمت نظام وظیفه دریافت امریه می باشد. بسیاری از ارگان ها و سازمان هایی که نیروی انسانی...
  • ثبت‌نام ارشد بدون کنکور دانشگاه قرآن و حدیث

    ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه قرآن و حدیث 1403 +شرایط و رشته ها

    ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه قرآن و حدیث براساس سوابق تحصیلی داوطلبان صورت می‌گیرد. دانشگاه قرآن و حدیث با هدف پرورش پژوهشگر و استاد حوزه قرآنی در مقاطع مختلف دانشجو می‌پذیرد. این دانشگاه با آزمون و بدون آزمون برای...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • ثبت نام تکمیل ظرفیت پردیس بین الملل دانشگاه آزاد

    آغاز ثبت نام تکمیل ظرفیت پردیس بین الملل دانشگاه آزاد بهمن 1403

    ثبت نام تکمیل ظرفیت پردیس بین الملل دانشگاه آزاد بهمن 1403 آغاز شد. داوطلبانی که تمایل دارند بدون شرکت در کنکور سراسری و بر اساس سوابق تحصیلی خود وارد دانشگاه آزاد شوند، می‌توانند برای مقاطع تحصیلی کارشناسی و کاردانی (پیوسته...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)